Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#33251 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 16:10


Vieras

#33252 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 16:14

#33108: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Kuvauksesi oli osuva. Törkyohjelmia on, onneksi niitä ei minunkaan tarvitse katsoa. Tuota Jimiä en ole katsonut koskaan, koska pelkkä vilkaisu ohjelmatietoihin kertoo jo riittävästi asian laadusta. Joitakin mieleisiäkin ohjelmia välillä kuitenkin  olen löytänyt joiltakin kanavilta.


Vieras

#33253 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 16:24

#33249: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

Ennen kissat tuppas nukkuun uunin pankolla:  
Ajat ovat muuttuneet,  nyt  on lämmin paikka tällainen:

http://3.bp.blogspot.com/-pP7erUAakBQ/UziTTtVNr-I/AAAAAAAABjY/pSIvOq9d8I4/s1600/...



Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

01.04.2014 16:25



Vieras

#33255 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 16:40

#33254: -

 

Mutta hyvä apologi on jokainen kirjoittaja joka näkee vaivaa etsiä asiaa.  Oman mielensä purkaminen ei hyödytä ketään, vähiten omaa ihtiään, niinkuin isä-pappa olis sanonut.

Eräs  hyvin vähän täällä esiintynyt - jos koskaan,  on Ruotsalainen vanha piispa:

Bo Harald Giertz 31.8 Öölanti –  12.7 1998 Danderyd
oli Göteborgin hiippakunnan piispa 1949 - 1970, kommi-
nisteri  --- seurakunnassa Lindköp:n hiippakunnassa  39- 41.
Bo Giertzin isä oli kirurgi Knut Giertz.


  • Nuorena Giertz oli ateisti. Hän opiskeli lääketiedettä Uppsalassa
    jossa tutustuminen kristittyihin opiskelijoihin johti siihen, että hä-
    nestä tuli kristitty ja hän vaihtoi lääketieteen opinnot teologiaan.
    Giertz vihittiin papiksi 1943.



Gierzin teoksia kun voisikin lainata täällä,  mutta valitettavasti silloin ei vielä tuo tekniikka sitä mahdollistanut.

Netistä löytyy kuitenkin kirjallista materiaalia,  vaikka Gierz ei ollutkaan digiajan saarnamiehiä

RAAMATTULUENNOT EVANKELIUMISTA MATTEUKSEN MUKAAN

Matt. 02 Bo Giertz
Matt. 03 Bo Giertz
Matt. 04 Bo Giertz
Matt. 05 Bo Giertz
Matt. 06 Bo Giertz
Matt. 07 Bo Giertz
Matt. 08 Bo Giertz
Matt. 09 Bo Giertz
Matt. 10 Bo Giertz
Matt. 11 Bo Giertz
Matt. 12 Bo Giertz
Matt. 13 Bo Giertz
Matt. 14 Bo Giertz
Matt. 15 Bo Giertz
Matt. 16 Bo Giertz
Matt. 17 Bo Giertz
Matt. 18 Bo Giertz
Matt. 19 Bo Giertz
Matt. 20 Bo Giertz
Matt. 21 Bo Giertz
Matt. 22 Bo Giertz
Matt. 23 Bo Giertz
Matt. 24 Bo Giertz
Matt. 25 Bo Giertz
Matt. 26 Bo Giertz
Matt. 27 Bo Giertz
Matt. 28 Bo Giertz

 


Vieras

#33256 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 16:58

#33255: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

Tässä esimerkkinä monista yksityiskohdista rikas kuvaus Palestiinan "syntisistä:"

  • Ensimmäinen kertomus osoittaa, kuinka Jeesus suhtautui kansansa "syntisiin". Syntisiksi sanottiin niitä, jotka enemmän tai vähemmän avoimesti asettuivat lain monien käskyjen tai fariseusten niille antaman tulkinnan yläpuolelle. Köyhän pienviljelijän tai päivätyöläisen ei ollut helppoa varoa kaikkea saastaista tai noudattaa sapattia niin pikkutarkasti kuin fariseukset tahtoivat.
  • Ja oli ryhmiä, jotka mielenosoituksellisesti näyttivät vähät välittävänsä siitä, mitä fariseukset sanoivat. Näihin kuuluivat publikaanit, veronkantajat. Julkisessa huutokaupassa he olivat huutaneet itselleen oikeuden kantaa tullia ja veroa tietyllä alueella.
  • Nyt heidän piti ansaita oikeudestaan maksamansa hinta mahdollisimman hyvällä voitolla. He eivät tietenkään voineet sulkea tullinkantopaikkaansa sapattina eivätkä välttyä koskettamasta monia sellaisia esineitä, jotka saastuttivat juutalaisen. Sitä paitsi he olivat Herodeksen tai roomalaisten palveluksessa. He olivat kansansa pettureita, ja sen vuoksi useimmat inhosivat ja halveksivat heitä.
  • Sellaisen miehen Jeesus kutsuu nyt opetuslapsekseen. Markus ja Luukas nimittävät häntä Leeviksi, mutta tässä hänen nimekseen ilmoitetaan Matteus. Emme tiedä, mistä se johtuu. Tuon ajan juutalaisten keskuudessa ei kuitenkaan ollut harvinaista, että jollakulla oli kaksi nimeä, kuten esim. Saulus-Paavali ja Tuomas-Didymus.

 


Vieras

#33257 Re:

01.04.2014 17:30

#33167: fundis -

'Mitä minun vanhat silmäni näkevätkään' Olenkin jo ehtinyt  kaivata tuota nimimerkkiäsi. Kiitti vaan terveisistä.

Herralta, Häneltä saan sekä kuritusta että armollista huolenpitoa.  (nimetön)


Vieras

#33258 Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

01.04.2014 19:00

http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/cache.png...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eheyttäminen kansalasaloite?

#33259 Valtion varoja terveydenhuoltoon

01.04.2014 19:55

Eheyttäminen on otettava yhdeksi keskeiseksi keinoksi ennaltaehkäisyyn. Hivin hoitamisesta aiheutuu jo nyt veronmaksajille iso lasku. Valistus ei riitä ennaltaehkäisyyn, koska välinpitämättömyys kasvaa.

Vieras

#33260 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 20:12

#33255: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Kiitos näistä Bo Giertz linkeistä. Tutustuinkin jo joihinkin, Giertzin johdanto oli ainakin minulle valaiseva tiedon suullisesta siirtämisestä........ miten tarkkaan pidettiin huolta tiedon eteenpäin viemisestä, ulkoa opetellen kaikki.

" Juutalaisuudessa – kuten usein muutenkin antiikin maailmassa – pidettiin erityisessä arvossa puhuttua sanaa, sitä, mikä voitiin kuulla elävänä äänenä, ja sitä pidettiin kirjoitettua sanaa luotettavampana. Siksi rabbit vastustivat kirjoitusten suullisen selittämisen muistiinmerkitsemistä, ja varhaiskirkon kirjoittajat antavat monessa kohdin ymmärtää, että myös alkuaikojen kristillisyyden piirissä pidettiin hätäratkaisuna ja vanhasta hyvästä järjestyksestä poikkeamisena sitä, kun aikaisemmin ihmisten sydämessä ja muistissa säilynyttä aarretta alettiin panna paperille."

Oliskohan tästä linkistä kenellekään hyötyä:

Raamatun kronologia

eli Raamatun tapahtumien aikajärjestys

http://www.koprat.info/raamatun_kronologia.html

 

res.matr.

#33261 Re: Verovaroja ei humpuukihoitoihin

01.04.2014 20:21

#33259: Eheyttäminen kansalasaloite? - Valtion varoja terveydenhuoltoon 

 Veronmaksajia olemme me kaikki, eikä yhtään senttiä ole syytä kuluttaa moisiin henkisiin puoskarointikokeiluihin, joiden haitoista on jo aivan tarpeeksi näyttöä. Kansalaisaloite olisi syytä tehdä ennemminkin  tuollaisen kyseenalaisen toiminnan estämiseksi.Käännyttäjiä ei pidä laskea todistamaan vastuuttomasti omaa erinomaisuuttaan nuorten mielenterveyden kustannuksella.

Signal

#33262 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 20:26

#33256: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Kun tullimies tapasi Jeesuksen, hän jätti väärät hommansa ja ryhtyi seuraamaan Jeesusta, koska sydämessään tiesi tehneensä väärin. Hän kuuli (ei vain kunnellut) mitä Jeesus opetti ja myös uskoi sen sellaisenaan, eikä väännellyt Jeesuksen sanoja, että saisi jatkaa väärän tullin keräämistä.

Tullimies oli viisas, hän ei myöskään yrittänyt sepitellä, että Jumala on luonut hänet tällaiseksi väärän tullin kerääjäksi. Oikeudenmukaisena Jeesus ei myöskään lempeästi ja rakastavasti sanonut, että jatka vain samaa rataa. Se ei haittaa kun niin moni muukin nykyisin tekee niin. Eikä fariseuksetkaan (kirjanoppineet) ole tekoa koskaan moittineet.

Niin tullimiehestä tuli sisäisesti paljon rikkaampi ja onnellisempi, kun kuunteli Jeesusta eikä ihmisviisaita kirjanoppineita.


Vieras

#33263 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 20:42

#33260: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

No mää taas kiitän Sua tuosta tiedosta,  että suullinen katsottiinkin varvemmaksi,    siihen on varmaan ihan järkevät  perusteensa olemassa,  vaikka äkkiseltään tuntuu oudolta.

Mietin,, että pistäisinkö jatkoa tuosta hist.tiedostosta,  ja taidan laittaakkin,  kun siitä nyt vihdoin tulee selkee kuva tästä tulkintojen tekemisen historiasta.  Ja ollaan usein oltu näiden kysymysten äärellä.  Parashan on sieltä lukea,  mutta jos vähän ronklaan tänne tärkeimpiä.  Vaikkei siinä mitään löysiä olekkaan.

Uuden tutkimussuunnan ensimmäisenä edustajana voidaan pitääThomas L. Thompsonia ja hänen patriarkkojen historiaa käsittelevää kirjaansa     (The Historicity of the Patriarchal Narratives, 1974)
Amerikkalainen, Kööpenhaminassa toimiva Thompson on uusimmanyleisteoksensa (Early History of the Israelite People From the Writtenand Archaeological Sources,1992) ja sen saaman suuren julkisuudenmyötä myös noussut uuden linjan kärkinimeksi.

Thompson kutsuuomaa lähestymistapaansa uudeksi paradigmaksi
tai Raamatun historianpurkamisohjelmaksi (deconstruction of Biblical historiography).


Tuloksena syntyy uusi “riippumaton Israelin historia” (independenthistory of Israel).

Vastustajat kutsuvat tämän suunnan edustajia minimalisteiksi, 
koska heille Israelin historiasta jää käteen vain äärimmäisen vähän
kerrottavaa.

Tärkeimpinä uuden paradigman kannattajinavoidaan mainita seu-
raavat tutkijat: Lemche,
J. A. Soggin,
Hopkins,
Ahlström,
P. R. Davies,
J. Van Seters,
J. H. Miller & J. M. Hayesja
Coote & Whitelam.  

SuomessaRisto Lauha on esitelmissään asettunut tukemaan tämän linjan näkemyksiä‭





"Uudessa paradigmassa luovutaan heti tutkimuksen lähtökohtana vanhasta, Raamatun historiaan perustuvasta tavasta tulkita Israelinhistoriaa. Materiaalina sanotaan käytettävän ensisijaisesti arkeologistaaineistoa sekä vanhoja piirtokirjoituksia.

Raamatun aineistoa käytetään vain sikäli, kun se on sopusoinnussa muun materiaalin kanssa.   Sitä pidetään epäluotettavana historian kuvaajana siksi, että se ensiksikin on uskonnollista tekstiä ja toiseksi koska se on kirjoitettu useitasatoja vuosia siinä kuvattujen tapahtumien jälkeen.

Näin ollen se ei voi tietää mitään todellista, huom!   (  KYllä nyt kai kaikki varmaan sen ymmärsi!   :)   Vai mitä?)
Israelin varhaisista vaiheista. Vanhan testamentin  kirjoittamisajankohtana pidetään aikaisintaan pakkosiirtolaisuudenaikaa, mutta sen synty saatetaan sijoittaa myös hellenistiseenaikaan. Näin ollen aikaero perinteiseen israelilaisten maahantulonajankohtaan on 700, jopa 900 vuotta. 

( PDF-tiedosto  Googlen luettelosta)

Syntyikö Israel 500-luvulla eKr.? www.teolinst.fi/julkaisut/iustitia10/Junkkaala.pdf‎



Vieras

#33264 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 21:01

#33263: -

 



Junkkaala: Keksittiinkö Israel 500-luvulla eKr.?   JATKOA: 

Esimerkkinä uuden paradigman kannattajien näkemyksistä poimin
muutaman ajatuksen P. R. Daviesin kirjastaa In Search of `Ancient
Israel`(1992).

Englantilainen Davies on kirjansa kirjoittamisen jälkeen esiintynyt
melkoisesti minimalistien puolestapuhujana ja mm. kirjoittanut
artikkelin, jossa hän ensimmäisenä väittää, että Jerusalemissaoleva
Hiskian tunneli onkin hasmonealaisajalta (BA 59-3, 1996).Tämä teoria
on seuraavissa lehdissä usean tutkijan voimin osoitettumahdottomaksi.


Edelleen Davies väittää, että muinainen Israel on projektio, jonkatakana ei ole mitään historiallista todellisuutta. Ei ole ollut mitään´patriarkkojen aikaa´, ´autiomaavaellusta´ tai ´tuomarien aikaa´. Onvain ollut Israel-niminen pohjoisvaltio joskus 800-luvulla eKr., muttasillä ei ole mitään tekemistä Raamatun Israelin kanssa. Tämän historiallistakontekstia ei ole etsittävä rautakaudelta vaan persialaisajalta jahellenistiseltä ajalta.





Vieras

#33265 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 21:04

#33264: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

 

Kuinka sitten Isr:n historia Davisin mielestä syntyi?

Babyloniasta tullut pieni kansanosa löysi Daviesin mukaan joitain muistoja alueella aikaisemmineläneestä kansasta ja jotain tämän arkistomateriaalia. Eksiilistä tullut vähemmistö tulkitsi myytin pakkosiirtolaisuudesta osaksi koko kansanhistoriaa.
´Maan kansan´ roolissa on selvä analogia aiempiin kanaanilaisiin,joiden kanssa Israelin usko ei saanut sekoittua. Totuudennimissä on sanottava, Davies toteaa, että kaikki Raamatun kertomukseteivät sovi tähän kaavaan, mutta eihän Raamatun kirjoittajiltakaanvoi kohtuuttomia vaatia.

että sellasta

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

01.04.2014 21:11



Vieras

#33267 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 21:13

#33266: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

Sekä minimalistit että maksimalistit,

uuden radikaalin teorian esittäjät ja perinteisen kannan edustajat, puhuvat arkeologisen aineiston ensisijaisuudesta Israelin muinaishistorian selittäjänä.  Kaikki tuntevat samat kivet ja ruukunsirpaleet?


Onko

mahdollista tehdä saman aineiston pohjalta 700 vuoden eroja historian

tulkintaan? Tarkemmin tutkittaessa havaitaan,   että erot eivät ole niin

suuret.    Pääero onkin kirjallisen aineiston, siis Raamatun tulkinnassa.

Kaikki tutkijat hyväksyvät sen tosiasian, että Israelin varhaisista

vaiheista on varsin vähän arkeologisesti havaittavia jälkiä. Kaikki

myös tuntevat Merneftan kivessä olevan tekstin, jossa mainitaan ensimmäisen ja ainoan kerran egyptiläisessä hieroglyfikirjoituksessa

sana ‘Israel’ noin vuodelta 1220 eKr.


Edelleen kaikki tietävät, että

seuraavat yksittäiset Israelia koskevat piirtokirjoitusmaininnat ovat

800-luvulta eKr.

Yksimielisiä ollaan myös siitä, että rautakauden

alussa (1200–1000 eKr.)   Palestiinan asutushistoriassa tapahtuu selvä

muutos ja maan keskiosissa sijaitsevalle vuoristoseudulle tulee runsaasti

uutta väkeä.

Erimielisyydet alkavat, kun näiden löytöjen merkitystä tulkitaan.

Minimalistit sanovat, että Merneftan kivessä oleva maininta ei todista

mitään siitä,   että tuolloin olisi jo ollut olemassa nimeltä Israel. Onhan

kansojen niminä esiintyviä sanoja esiintynyt muulloinkin ennen kuin

varsinaista kansaa on ollut olemassa.

Seuraavat Israeliin liittyvät

maininnat tulkitaan sen nimistä pohjoisvaltakuntaa koskevaksi ja

sanotaan, että sillä ei ole mitään tekemistä Raamatun kuvaaman Israelin

kanssa. Vuoristoseutujen asukkaat ovat keitä tahansa maakylien

 

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

01.04.2014 21:19



Vieras

#33269 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 22:29


#33267: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:


Kansalaisaloite vireille kristillisten perinteiden säilymisen puolesta kouluissa

01.04.2014 08:28 PÄIVITETTY 08:32 | SEURAKUNTALAISEN TOIMITUS | SEURAKUNTALAINEN.FI

Viime viikolla pantiin vireille kansalaisaloite ”Kristilliset perinteet säilytettävä koulussa”. Aloitteen mukaan eduskunnan tulee ryhtyä ”lainsäädännöllisiin ja muihin tarvittaviin toimiin, joilla varmistetaan se, että peruskoulussa ja lukiossa vaalitaan jatkossakin suomalaisia kristillisiä perinteitä.” Aloitteen edustaja ja vireillepanija on pastori, VTT Matti Helin.

 


Aloitteen edustaja ja vireillepanija on Diakonia-ammattikorkeakoulun Kirkko ja yhteiskunta -osaamisalueen johtajana työskentelevä Matti Helin. Varaedustaja on Tammelan kirkkoherra Teijo Peltola. Aloitteella on tällä hetkellä 485 kannattajaa. Siihen voi tutustua kansalaisaloite.fi-sivustolla.




Vieras

#33270

01.04.2014 22:51

 

 

Urbaani missio

31.3.2014 13.30

Tutkija Nancy Piercey on sanonut: postmoderni ihminen kaipaa autenttisuutta. Sana merkitsee luotettavaa, väärentämätöntä ja aitoa.

Christianity Todayssa oli pari vuotta sitten artikkeli, joka inspiroi minua edelleen. Jutussa kerrottiin pienestä, 200 000 asukkaan Richmondin kaupungista Virginiassa Yhdysvalloissa. Kaupungissa oli paljon ongelmia, kuten teiniraskauksia, isättömyyttä ja alhainen koulutustaso.

 

 

Urbaani missio
31.3.2014 13.30
Mari Turunen
Tutkija Nancy Piercey on sanonut: postmoderni ihminen kaipaa autenttisuutta. Sana merkitsee luotettavaa, väärentämätöntä ja aitoa.


Esimerkkinä kaupungissa vallinneesta tilanteessa jutussa kerrottiin ala-asteesta, jonka käytävillä haisi virtsa, pihalla lojui oluttölkkejä ja kokaiinin jäämiä löytyi vessasta. Juuri tehtäväänsä valittu kristitty rehtori purskahti itkuun tutustuessaan uuteen kouluunsa. 16 vuoden uurastuksen ansiosta oppimistulokset saatiin kohentumaan, mutta haasteita riitti edelleen: 88% lapsista saa tukea koulun lounaisiin, eli he ovat köyhistä perheistä.

http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/marin_blogi/888/urbaani_missio
Erityisen huonosti meni

Totta

#33271 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

01.04.2014 23:05

#33262: Signal - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Erinomaisen raitis kirjoitus, kiitos siitä. Jeesuksen sanoissa on vieläkin Elämä ja Voima, veri puhdistaa synnistä ja saastasta.

Sanan vääristämisestä Raamattu varoittaa ankarasti, 2.Pietarin kirje, 3.luku :" Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. "

Pietarin mukaan on erittäin vaarallista vääristää Jumalan Sanaa, sellainen johtaa kadotukseen ! Valitettavasti tälläkin palstalla on esiintynyt kommentoijia, jotka haluavat vääristää Raamattua puolustamaan homoutta.Jumala ei koskaan puolusta mitään syntiä, mutta rakastaa kaikkia syntisiä.

 

 

 

naisen ja miehen avioliiton puolesta.

#33272 Re: Re: Verovaroja ei humpuukihoitoihin

02.04.2014 02:40

#33261: res.matr. - Re: Verovaroja ei humpuukihoitoihin

Homoliitot Europassa ovat kasvattaneet terveysmenoja, koska homohiv tartunnat ovat lisääntyneet. Hollannissa hiv tartuntoja jo 16 %.

Homohiv tarttuu n. 40 kertaa tehokkaammin kuin hetroilla, kun tartuntojen määrä suhteutetaan 3% homoja ja 97% heteroja. Homoliittoja ei tule hyväksyä. Avioliiton sijasta homoille pitää järjestää ahkäisyhoitoa ja eheytystä koska homohiv pitää estää leviämästä.


Vieras

#33273

02.04.2014 05:27

Päivän Sana

Joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".

1. Piet. 2:24 (KR33/38)
http://raamattu.uskonkirjat.net/daily.html

fundis

#33274 Re: Re:

02.04.2014 06:35

#33257: - Re:

Tässä matkan varrella olen silloin tällöin katsastanut puheenaiheita ja puolisonikin on informoinut siitä mistä täällä puhutaan, mutta en ole kokenut tarvetta puuttua keskusteluun.

Silloin kun ihminen ei halua uskoa (Pyhä Henki ei ole vielä aloittanut työtään Hänessä)  ei ihmisen kirjoittamana ole yhtään argumenttia, sanaa, ajatusta tai mielipidettä, jonka Hän ottaisi vastaan 'vastapuolelta'.

'Heidän mittarinsa' ovat toiset kuin 'meidän mittarimme', usko tekee ne toisiksi.

Kunnioitan teidän muiden jaksamista ja kannan asiaa ja teitä Isän Armoistumen eteen!

Tapahtukoon Hänen tahtonsa! Amen.


Vieras

#33275 Re: Re: Re: Verovaroja ei humpuukihoitoihin

02.04.2014 07:15

#33272: naisen ja miehen avioliiton puolesta. - Re: Re: Verovaroja ei humpuukihoitoihin

Verovaroja ei todellakaan pidä käyttää tahallisesti ja vastuuttomasti aiheutettuihin kustannuksiin. Jokainen maksakoon silloin itse tahallisesti aiheuttamansa terveydenhoitonsa. Kaikille homoille ehkäisy- ja eheytyshoitoa. Maksavathan nyt kaikki muutkin itse omat ehkäisystä aiheutuneet kulut, joten ei mitään erityioikeuksia, eikä ilmaisia hoitoja homoille. Hiv tartunnat ja leviäminen pitää estää ja terveysvalistusta lisättävä tehokkaasti.