VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

nimimerkki

#3551

08.05.2012 23:22

Ei se ole sattumaa jos samoin ajattelee.Susta voi tuntua oudolta kun kaikki ei ajattele kuin sinä.Jatka vain nimimerkkien kyttäilyä niin on jotain jännää.Eikö tää ole sitä varten,että mielipiteensä sais sanoa? Jos on eri mieltä kuin sinä niin.......voi,voi.

Vieras

#3552 Re: Re: Pauka hei

08.05.2012 23:43

#3549: Pauka - Re: Pauka hei 

Pelottavia tällaiset Paukamaiset yhden totuuden ihmiset.  Koirametsästyksellä on tuhansien vuosien kulttuuritausta ympäri maailmaa,  mm. Ranskassa on 2 miljoonaa metsästäjää.  Ihminen on puolustanut koiriaan susia vastaan luolamiesten ajoista lähtien ja tulee tekemään niin edelleenkin.  Pauka kysyy, että pitääkö metsästyskoiria suojella?  Ja kuka sen tekee?  Voin vastata tähän, että koiria puolustetaan (tarpeen tullen) niiden omistajien toimesta.  Metsästyskoirilla on riskinsä, niin kuin ihmisilläkin, ei yksin susien taholta vaan myös esim. liikenteen vuoksi.  Pauka näkisi hyväksi, että ihminen alasajaisi oman koirakulttuurin ja -perinteen susien pelossa ja suojelemiseksi.  Kamoon - jospa kuitenkin tulisit sieltä pilvilinnoista maan pinnalle - tällaista se nuoruus ja ehdottomuus on, kun se yhtyy omaan pyhään missioon.   Menee asioiden mittakaava sekaisin - muutama häirikkösusi priorisoituu Paukalla elämää ja koiranpitoa isommaksi asiaksi.   

 

Pauka

#3553 Re: Re: Re: Pauka hei

09.05.2012 00:29

#3552: - Re: Re: Pauka hei

Itkeminen koirien joutumisesta suden suuhun on n. 10 vuotta vanha ilmiö. Katsos kun luonto ja sudet ei ole metsästäjää varten. Metsästäjän koira ei kiinnosta ketään, no se itseään metsästäjäksi kutsuva jaksaa jauhaa samaa.

Nykymetsästyksellä ei ole mitään yhtymäkohtaa siihen tuhatvuotiseen metsästykseen, josta puhut. Se on pelkkää ajanviettä. Metsästäjät itkee, kun susi voi syödä koiran, kamoon se on pelin henki. Kohta varmaan järjestetään hirvisafareja, joista voi ampua ruokintapaikalta varman kaadon. Kuinka helppoa metsästyksen oikein pitää olla, kannetaanko raato pihalle valmiiksi, niin on koira turvassa... pysykää pois metsästä, kun on niin vaarallista.

Koira tai lapsikortti, hei kamoon, jotain uutta välillä.

Iisalamesta ihmeen hyvvee

#3554 Nytpä taes tulla pikkusen liioteltua iso mies.

09.05.2012 09:04

#3546: susien keskeltä - Paukan paha susialue

Oespa mukava tietee missä ne 150 sutta kuleksii, kun ikäsä näessä metissä liikkuneet ee niitä oo nähny. Ee aenakaa Pielaveen Keiteleen tienoella. Jos niitä niin paljon oes mitä Kiuruveen ABC:n ja Puolvälin paarin pöyvissä liiotellaan niin luulishan nuista jonkun siirtyneen  meijänkii ajokoeria syömään. Montako koeroo ne muuten ovat sielläpäen tappaneet? Tiällä ollaan Ihan raahassa suatu jänistä ajattoo.  Vae onko sinulla toesenlaesta tietoo. Hirviäkkii on ohan vastuksis asti, niin ettee vanahat miehet ampua kerkiä.Eekä oo iliveksetkää ollu vastuksina. Lopettakkee tuommonen liiottelu hyvät immeeset. Kyllä se polliisi ne häerikkösuvet ampuu iliman kaekenmuoliman atressiin lähettelyä. Mänkee kepin kanssa haavenkuttuun niinku Vieremän miehet ( Vae joko se kutu taes männä ohi)

Kyselijä

#3555 Kysymyksiä Paukalle

09.05.2012 10:39

1. Onko metsästys laillista
2. Saako siinä käyttää koiraa apuna
3. Saako metsästäjä puolustaa koiraansa uhkaavalta sudelta?

Vieras

#3556 Re: Nytpä taes tulla pikkusen liioteltua iso mies.

09.05.2012 10:48

#3554: Iisalamesta ihmeen hyvvee - Nytpä taes tulla pikkusen liioteltua iso mies. 

 Ootteleppa vielä vähäsen jos näitä ei vähennetä kyllä ne sinnekii tulloo kun on vielä hirviä. kantapään kautta opettelu se kai paremmin menee perille.


Vieras

#3557 Re: Nytpä taes tulla pikkusen liioteltua iso mies.

09.05.2012 10:55

#3554: Iisalamesta ihmeen hyvvee - Nytpä taes tulla pikkusen liioteltua iso mies. 

Kyllä se onkin tiedossa, että Keiteleen - Pielaveden alueella susia on vähemmän, mutta toisin on Kiuruveden - Vieremän - Sonkajärven  (ja Pyhännän - Sotkamonkin) alueilla, annetaan sinnekin  paljostamme, kun ei olla pahoja!

Marko Lind

#3558 MINÄ LOPETAN: OLEN ANTANUT OMAN PANOKSENI

09.05.2012 12:01

YHDISTYS ETSII ITSELLEEN UUTTA PUHEENJOHTAJAA

Suurpedot ja Luonto ry perustettiin, jotta taistelu järjetöntä susipolitiikkaa vastaan voitaisiin tehdä mahdollisimman tehokkaasti. Tarkoitus oli saada toiminnalle rahavaroja kattamaan kustannukset - valitettavasti ihmiset (muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta) eivät kokeneet yhdistyksen toimintaa omakseen eivätkä täten jäsenmaksun hinnalla (kaan) tahtoneet tukea aktiivista toimintaa. Olen tehnyt aktiivista työtä noin neljä kuukautta ja tähän mennessä tämä hyväntekeväisyystyö on tuottanut henkilökohtaisesti minulle tappiota n. 8 00 euroa (yhdistyksen perustamiskustannukset, internetsivut, puhelinkulut jne.). En pysty jatkamaan toimintaa yhdistyksessä, johon muut eivät tahdo ottaa edes kustannusten muodossa mitään osaa. Yhdistyksellämme ei selvästikkään ole tarvetta, sen on osoittanut ihmisten passiivisuus toimintaamme kohtaan.

Yhdistyksen tarkoitus ei tietenkään ole tuottaa taloudellista voittoa, mutta suotavaa olisi ollut, että edes kulut tulisivat hoidetuksi jotta pystyisimme mahdollisimman tehokkaasti yhdessä ajamaan maahamme järkevämpää suurpetopolitiikkaa. Koska itse olen tällä hetkellä työtön, en pysty tulevaisuudessa antamaan enää omaa panostani taistelussa järjetöntä susipolitiikkaa vastaan ja siksi yhdistyksemme saa etsiä itselleen uuden aktivistin. Minä katson antaneeni jo riittävästi omaa panostani taistelussa ylisuurta susikantaa vastaan ja täten aktivistin paikka yhdistyksessämme on vapaa. Yhdistyksemme etsii siis uutta Puheenjohtajaa (yhdistys kyllä jatkaa toimintaansa, mutta koska siellä ei ole tällä hetkellä aktivistia, on toiminta olematonta).

Lopputivistelmänä sanoisin, että tein vapaaehtoistyötä neljä kuukautta täydestä sydämestäni, vaikka alueilla joilla minä metsästän (vien koirani aina niille alueille joissa ei ole susia) ei ole susiongelmaa eikä minun pihapiirissäni kuljeskele ainakaan vielä sudet / koirasudet). Tahdoin siis vilpittömästi auttaa niitä ihmisiä joilla ongelma on enkä omasta mielestäni edelliseen viitaten ollut mitenkään itsekäs (eihän minulla ole susiongelmaa). Työttömänä uhrasin omista pienistä varoistani enemmän kuin talouteni olisi antanut myöten tässä taistelussa (ja nyt minulla on esim. Nyt riittää - projektin internetsivut rästissä). Kiitokseksi sain susiensuojelijoiden keskuudessa maineen, jossa minusta tehdään jopa pilaa - ja lähes täydellisen välinpitämättömyyden niiden ihmisten taholta, jotka omien kirjoituksiensa sekä puheidensa mukaan kärsivät susiongelmista. Olen erittäin pettynyt lukemattomiin ihmisiin, jotka kyllä suu vaahdossa puhuivat siitä, kuinka pitäisi yrittää muutta susipolitiikkaa, mutta jotka kuitenkaan eivät olleet valmiita tukemaan sitä työtä, jota asian eteenpäin viemiseksi tehtiin.

Kaikkeen edellä mainittuun viitaten; sanoudun irti kaikesta siitä työstä, joka ajaisi maahamme järkevämpää susipolitiikkaa. Minulla on muutakin tekemistä, kuin tehdä työtä omalla kustannuksellani, etenkään kun työttömänä varani eivät siihen riitä. Korostan vielä, että alueilla, joilla minä metsästän ei ole susiongelmaa eikä pihallani pyöri vielä sudet / koirasudet, joten hoitakaa itse ongelmanne. Minä keskityn tulevaisuudessa vain omien ajokoirieni treenaamiseen sekä niiden kanssa kilpailemiseen: miksi minua pitäisi kiinnostaa muiden ihmisten ongelmat kun muutkaan eivät tahdo ymmärtää KÄYTÄNNÖSSÄ sitä työtä mitä minä ahkerasti tein ja jota, kiitos siitä passiivisille ihmisille, en enää totisesti tee. En tee siksi, koska minulla ei ole varaa sitä tehdä (kulut jotka työstä aiheutuvat). Tahtoa olisi kyllä ollut, tukea sitä vastoin en saanut.

Upeaa kesän jatkoa ja pärjätköön kukin omillaan. Älkääkä turhaan valittako susiongelmasta kun se ei teitä oikeasti näytä vaivaavan. Jos se vaivaisi, niin te oikeasti olisitte ottaneet sen tosissanne.

Ps. Jokainen saa sitä mitä tilaa; eli valmistautukaa ensi syksyn kasvaneeseen susipopulaatioon kun metsälle menette. Minulla on käytössäni metsästysalueita joissa ei ole susia - olisin ollut kuitenkin valmis taistelemaan sekä uhraamaan aikaani puolustaakseni teidän oikeuksianne metsästää. Valitettavasti te ette minua siihen kelpuuttaneet tai ainakaan käytännöss mitenkään tukeneet. Kun minun koirillani siis tulevana syksynä ajot railakkaasti raikuvat, niin toivottavasti teidän koiranne eivät joudu susien suuhun. Jos joutuvat, niin sääli - katsokaa silloin peiliin ja miettikää; mitä minä OIKEASTI olisin voinut tehdä asian eteen.

Kaikella kunnioituksella:
Marko Lind
Ent. Suurpedot ja Luonto ry:n puheenjohtaja
Ent. susiaktivististi, joka tahtoi maahamme järkevämpää susipolitiikkaa



Vieras

#3559

09.05.2012 12:07

Ei kyllä tiennyt tyhmä savolainen mistä on jäänyt paitsi. Ei hätää. Sinne ne on seuraavaksi siirtymässäkin, sillä laumoja on nähty sinne päin menevän, jos nyt yleensä olet siellä metsässä käynyt.
antelias

#3560

09.05.2012 12:31

Iisalmelaiselle voin ilokseni ilmoittaa että susien ilmestymiselle paikkakunnalle on tietty kaava. Jos alueella on hiukan suurempi suojelu- tai muu valtion alue, niin sinne tipahtaa yht,äkkiä kokonainen susilauma ihan kuin tyhjästä. Sieltä ne sitten levittäytyy. Ei sitä tiedä vaikka Iisalmelaistakin onni potkii.

Vieras

#3561

09.05.2012 13:37

Vilpotön kiitos Markolle vaikka näyttääkin siltä että oikeassa elämässä on nykyään enempi tilausta Tikkusilla. En ota kantaa, onko se hyvä vai huono asia.

Vieras

#3562

09.05.2012 15:27

Eikä tästä adressista puutu enää kuin 34 000 nimeä ja aikaa on yli viikkoa keräämisen. Muuten tälla saa hierasta ahteria.
susinainen

#3563

09.05.2012 16:22

Hyvä Marko Lind´teit oikean päätöksen lopettaessasi tän tyhjänpäiväisen asianajon suhteen.Näin se on ja tulee olemaan että sudet kuuluu tänne. Ei nämä kampanjat ole mistään kotoisin varsinkin kun asia linjalla ei pysytä vaan ihmiset haukkuu toisiaan jos on eri mieltä.mitään rakentavaa puolin ja toisin tällä ei kyllä saa aikaan kun tyyli on tätä.sudet on aina ollut suomessa,toisten haitaksi ja toisille ei. ihan niinkuin mikä muu tahansa asia.koskaan kellekään ei ole hyvä.Joka tapauksessa sinulle Marko hyvää jatkoa!
Pohjanmaa

#3564 Marko

09.05.2012 19:24

Itse liityn järjestöön, se on ollut mielessä koko ajan, mutta en ole ehtinyt sitä vielä tekemään.
Minun lisäkseni siihen liittyy vielä muutama muukin minun takiani.
En vain ollut ensimmäisten joukossa, mutta liityn varmasti.
Toivottavasti yhdistys saa aktiviisen puheenjohtajan.
Voin vain kuvitella mitä sontaa tuossa sinun asemassasi olet joutunut kuulemaan ja lukemaan.

Tosin siinä olet 100% oikeassa, että nuotikeskusteluissa jokainen on samaa mieltä, mutta adressissa lukee tälläkin hetkellä samoista porukoista vain koiran omistajien nimet.
Yhdistykseen liittyy ehkä pieni osa näistä nimien kirjoittelijoista.

Näin se vain menee, että metsästäjätkään eivät oikeasti tajua mitä on edessä muutaman vuoden päästä. Pask.housuja löytyy meidänkin porukasta ihan tarpeeksi niin etteivät omaa nimeään uskalla kirjoittaa vaikka nimettömänä sen saisi laittaa.
Pohjanmaa
Vieras

#3565 Sylkykuppina ei ole häävi olla

09.05.2012 19:32

Ymmärrän Marko sinua hyvin tässä asiassa.

Ja se hyvä puoli meille kaikille tässä asiassa on, että sitten kun niitä lapsia alkaa mennä taas suden suuhun, niin voi ylpeänä sanoa, että mun nimi koreilee adressissa.

itä raja

#3566 uotellaa..

09.05.2012 20:19

tääl kaakos on tunnetusti ärhäkämmät hirvet susia vastas.ei muuta kuin railakasta ajoa syksyllä koirilles.

Vieras

#3567

09.05.2012 20:35

KAIKKI NE METSÄSTÄJÄT JOTKA NUKUTTE VIELÄ RUUSUSEN UNTA,KATSOKAA 45MINUUTTIA UUSINTA!
lappi

#3568

09.05.2012 20:55

Ei ne sudet lapsia syö eikä aikuisia ihmisiä.Kyllä koira on niille mieluisampi ateria kuin lapsi.Aikuset ihmiset tommosta p...aa jauhatte.eiköhän ne ole muut syyt suden hävittämiseksi kuin se,että ne on lapsille uhaksi? ja nimim.Pohjanmaa olet kyllä tänne jaksanut kirjoittaa,mutta et liittyä yhdistykseen.kertoo paljon,että sontaa jauhat.siinä olet näköjään taitava.laitapa sitten tännekin oma nimi.

Vieras

#3569

09.05.2012 21:23

Luontokuvaajalle sopii hyvin nuo venäjän koirasudet. Ei tarvitse kuin nakkaa vähän koiranraksuja, niin on helppo kuvata, eikä tartte turhaan värjötellä ulkona. Saahan niistä AITOJA kuvia vaikka luontokirjaan.Marjat pysyy metsässä, ja tekee lisää pieniä marjoja. Söpöä eikö.
Pohjanmaa

#3570 Re:

09.05.2012 21:58

#3568: lappi -

 

 

Joo kuule ei ne syö lapsia, muutaman kymmenen söi sillon viimeks sata vuotta sitten ennenku ongelma ratkaistiin. Mutta nää nykysudet on sitten vissiin yhtä suvaitsevaisia kuin niiden suojelijat.

 

Ja kato hei kaikilla ei ole mitään suojatyöpaikkoja, mistä maksella kaikennäkösiä maksuja. Näin työttömänä pitää hirvikoirillekin ruuat ostaa ja maksaa metästysluvat, että saa susitutkijat rahansa, niin voi olla, että joskus pitää kuukausi odottaa ihan oikeesti ennenku pystyy ittensä yhditykseen maksamaan.

 

Ja sun nimi on vissiin Lappi kun mun nimeekin tänne vaadit. Eiköhän kuule tosta Markon kovasta panostuksesta jo huomattu, mitä siitä seuraa kun lähtee tällasta omalla nimellä ajamaan. Paree kuule vaan kun jatketaan niinku ennenki, ei jätetä nimeä keskustelupalstoille eikä mettäpalstoille ;)

 

Lappi edelleenkin

#3571

09.05.2012 22:56

Eihän nämä asiat muutu miksikään kirjotti omalla vai nimimerkillä.ei se siitä oo kiinni.Tuntuu vaan välillä että koko asian ydin karkaa käsistä.moititaan toisten nimimerkkejä tai kirjoitusvirheitä.Niinhän se on aina ollu ettei nimi miestä pahenna jos....;D
KÖYHÄ

#3572

09.05.2012 23:15

On se turha lähteä rahattomana tälläsiä asioita ajamaan.Vaikka en kylläkään tajua miksi sitä pitää nii kauheesti joka tiedotusvälineissä paasata.Kyllä koira koiran tuntee vähemmälläkin huudolla.Ja ihan suoraan sanottuna mun mielestä tämä projekti jo alkuaan on susi.
Marko Lind / Suurpedot ja Luonto ry

#3573 SAIN PALJON YHTEYDENOTTOJA JA NIIDEN TIIMOILTA TIEDOTAN SEURAAVAA:

10.05.2012 00:23

TIEDOTUS:

Lukuisten yhteydenottojen perusteella, ja oikeasti tarkkaan harkiten, olen päättänyt jatkaa työtä taistelussa vallalla olevaa järjetöntä susipolitiikkaa vastaan. Jatkan siis Suurpedot ja Luonto ry:n Puheenjohtajana ja uhraan itseni sekä aikani niiden puolesta, jotka tavalla tai toisella kärsivät ylisuuresta susi / koirasusipopulaatiosta.

Jatkan koska koen, että jos nyt luovuttaisin, niin kääntäisin selkäni niille periaatteille joita arvostan. Sanotaan, että "suomalainen sisu vie miehen (ja tietysti myös naisen) läpi vaikka harmaan kiven" - ja minä olen suomalainen. Olen ylpeä juuristani enkä tahdo kääntää selkääni esi-isieni järkevälle suurpetopolitiikalle, jossa säädeltiin suurpetokantaa siten, ettei se muodostunut uhkaksi heidän elinkeinoilleen, metsästykselleen saatikka turvallisuudelleen. Jatkan taistelua järjetöntä vallalla olevaa suurpetopolitiikkaa vastaan, koska yksinkertaisesti en voi olla jatkamattakaan. Minä en tahdo olla niitä, jotka vain puhuvat mutta eivät tee mitään asioiden muuttamiseksi. Olen valmis uhraamaan itseni ja vähäiset varani tässä taistelussa ja vaikka kukaan ei siitä minua kiittäisi, teen sen silti. Vaikka kukaan ei minua auttaisi, en voi kääntää selkää periaatteilleni jotka vahvana sykkivät suonissani.

Enkä edes pyydä ketään avukseni, sillä jos pyytäisin enkä saisi, niin sillä vain satuttaisin itseäni sekä sitä arvokasta työtä, jota tahdon kaikkien niiden hyväksi tehdä, jotka kärsivät tavalla tai toisella vallalla olevasta järjettömästä suurpetopolitiikasta. Minä myönnän, että olen vain hyvin vajavainen ihminen ja tarvitsen tukea siinä missä muutkin - mutta minä tiedostan myös sen, että inhimillisyydessä on voimavara joka tekee meistä välittäviä ihmisiä saaden aikaiseksi halun muutokseen silloin, kun joku kanssaihmisistämme (lähimmäisistämme) kärsii. Jos minulle jotakin lahjoja on suotu, tahdon ne käyttää ajaakseni kärsivien asiaa. Minä olen siis inhimillinen ihminen ja minä välitän lähimmäisteni hädästä; se on minun voimavarani.

Jatkan työtä niillä resursseilla joita minulla käytössäni on - pelaan niillä korteilla jotka minulle on jaettu. Pyrin pelaamaan mahdollisimman hyvin voittaakseni taistelun järjetöntä susipolitiikkaa vastaan. Olkaa siinä mukana kanssani tai älkää olko; minä pelaan pelin loppuun siitä huolimatta. Jos ette tahdo olla tässä työssä mukana, en syytä teitä mistään. Olen kuitenkin kiitollinen kaikesta mahdollisesta tuesta - olen sitä sydämestäni jos sitä saan.

Suurpedot ja Luonto ry:n Puheenjohtaja
Marko Lind
http://suurpedotjaluontory.nettisivu.org/Näytä lisää

Pohjanmaa

#3574 Kiitos Marko!!

10.05.2012 00:38

Tuulimyllyjä vastaan taistelu jatkuu!!!

Ehkä me muutkin nyt vähän herättiin.

Pauka

#3575 Re: SAIN PALJON YHTEYDENOTTOJA JA NIIDEN TIIMOILTA TIEDOTAN SEURAAVAA:

10.05.2012 00:46

#3573: Marko Lind / Suurpedot ja Luonto ry - SAIN PALJON YHTEYDENOTTOJA JA NIIDEN TIIMOILTA TIEDOTAN SEURAAVAA:

Ensimmäinen uhri yli sataan vuoteen. Tämä on sitä vallalla olevaa järjetöntä susipolitiikan vastustamisen seurausta. Kyseessä olisi voinut olla lapsi, tai koira. Ehkä jopa Amerikkalaistyylinen TV-saarnaaja. Herätkää!