VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

/ #3558 MINÄ LOPETAN: OLEN ANTANUT OMAN PANOKSENI

09.05.2012 12:01

YHDISTYS ETSII ITSELLEEN UUTTA PUHEENJOHTAJAA

Suurpedot ja Luonto ry perustettiin, jotta taistelu järjetöntä susipolitiikkaa vastaan voitaisiin tehdä mahdollisimman tehokkaasti. Tarkoitus oli saada toiminnalle rahavaroja kattamaan kustannukset - valitettavasti ihmiset (muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta) eivät kokeneet yhdistyksen toimintaa omakseen eivätkä täten jäsenmaksun hinnalla (kaan) tahtoneet tukea aktiivista toimintaa. Olen tehnyt aktiivista työtä noin neljä kuukautta ja tähän mennessä tämä hyväntekeväisyystyö on tuottanut henkilökohtaisesti minulle tappiota n. 8 00 euroa (yhdistyksen perustamiskustannukset, internetsivut, puhelinkulut jne.). En pysty jatkamaan toimintaa yhdistyksessä, johon muut eivät tahdo ottaa edes kustannusten muodossa mitään osaa. Yhdistyksellämme ei selvästikkään ole tarvetta, sen on osoittanut ihmisten passiivisuus toimintaamme kohtaan.

Yhdistyksen tarkoitus ei tietenkään ole tuottaa taloudellista voittoa, mutta suotavaa olisi ollut, että edes kulut tulisivat hoidetuksi jotta pystyisimme mahdollisimman tehokkaasti yhdessä ajamaan maahamme järkevämpää suurpetopolitiikkaa. Koska itse olen tällä hetkellä työtön, en pysty tulevaisuudessa antamaan enää omaa panostani taistelussa järjetöntä susipolitiikkaa vastaan ja siksi yhdistyksemme saa etsiä itselleen uuden aktivistin. Minä katson antaneeni jo riittävästi omaa panostani taistelussa ylisuurta susikantaa vastaan ja täten aktivistin paikka yhdistyksessämme on vapaa. Yhdistyksemme etsii siis uutta Puheenjohtajaa (yhdistys kyllä jatkaa toimintaansa, mutta koska siellä ei ole tällä hetkellä aktivistia, on toiminta olematonta).

Lopputivistelmänä sanoisin, että tein vapaaehtoistyötä neljä kuukautta täydestä sydämestäni, vaikka alueilla joilla minä metsästän (vien koirani aina niille alueille joissa ei ole susia) ei ole susiongelmaa eikä minun pihapiirissäni kuljeskele ainakaan vielä sudet / koirasudet). Tahdoin siis vilpittömästi auttaa niitä ihmisiä joilla ongelma on enkä omasta mielestäni edelliseen viitaten ollut mitenkään itsekäs (eihän minulla ole susiongelmaa). Työttömänä uhrasin omista pienistä varoistani enemmän kuin talouteni olisi antanut myöten tässä taistelussa (ja nyt minulla on esim. Nyt riittää - projektin internetsivut rästissä). Kiitokseksi sain susiensuojelijoiden keskuudessa maineen, jossa minusta tehdään jopa pilaa - ja lähes täydellisen välinpitämättömyyden niiden ihmisten taholta, jotka omien kirjoituksiensa sekä puheidensa mukaan kärsivät susiongelmista. Olen erittäin pettynyt lukemattomiin ihmisiin, jotka kyllä suu vaahdossa puhuivat siitä, kuinka pitäisi yrittää muutta susipolitiikkaa, mutta jotka kuitenkaan eivät olleet valmiita tukemaan sitä työtä, jota asian eteenpäin viemiseksi tehtiin.

Kaikkeen edellä mainittuun viitaten; sanoudun irti kaikesta siitä työstä, joka ajaisi maahamme järkevämpää susipolitiikkaa. Minulla on muutakin tekemistä, kuin tehdä työtä omalla kustannuksellani, etenkään kun työttömänä varani eivät siihen riitä. Korostan vielä, että alueilla, joilla minä metsästän ei ole susiongelmaa eikä pihallani pyöri vielä sudet / koirasudet, joten hoitakaa itse ongelmanne. Minä keskityn tulevaisuudessa vain omien ajokoirieni treenaamiseen sekä niiden kanssa kilpailemiseen: miksi minua pitäisi kiinnostaa muiden ihmisten ongelmat kun muutkaan eivät tahdo ymmärtää KÄYTÄNNÖSSÄ sitä työtä mitä minä ahkerasti tein ja jota, kiitos siitä passiivisille ihmisille, en enää totisesti tee. En tee siksi, koska minulla ei ole varaa sitä tehdä (kulut jotka työstä aiheutuvat). Tahtoa olisi kyllä ollut, tukea sitä vastoin en saanut.

Upeaa kesän jatkoa ja pärjätköön kukin omillaan. Älkääkä turhaan valittako susiongelmasta kun se ei teitä oikeasti näytä vaivaavan. Jos se vaivaisi, niin te oikeasti olisitte ottaneet sen tosissanne.

Ps. Jokainen saa sitä mitä tilaa; eli valmistautukaa ensi syksyn kasvaneeseen susipopulaatioon kun metsälle menette. Minulla on käytössäni metsästysalueita joissa ei ole susia - olisin ollut kuitenkin valmis taistelemaan sekä uhraamaan aikaani puolustaakseni teidän oikeuksianne metsästää. Valitettavasti te ette minua siihen kelpuuttaneet tai ainakaan käytännöss mitenkään tukeneet. Kun minun koirillani siis tulevana syksynä ajot railakkaasti raikuvat, niin toivottavasti teidän koiranne eivät joudu susien suuhun. Jos joutuvat, niin sääli - katsokaa silloin peiliin ja miettikää; mitä minä OIKEASTI olisin voinut tehdä asian eteen.

Kaikella kunnioituksella:
Marko Lind
Ent. Suurpedot ja Luonto ry:n puheenjohtaja
Ent. susiaktivististi, joka tahtoi maahamme järkevämpää susipolitiikkaa