KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen.

Jäsen

#2251 Kyllä jäsenet saa arvostella yhdistyksen toimintaa !

20.09.2011 21:27

Jokaisella KKY:en jäsenellä on OIKEUS arvostella yhdistyksen hallituksen toimintaa !

Hallituksen tulisi kuunnella jäsenistön enemmistön mielipidettä ja toimia sen mukaan. Nyt ei tapahdu niin ! Enemmistö haluaa , että KKY auttaisi edelleen kaikista hädänalaisimpia kissoja, nyt ei tapahdu niin.
Jäsen vielä

#2252 MIKSI

20.09.2011 22:41

kaikki puheenjohtajiksi haluavat(Heli,Timo,Pirjo) ovat Tertun mielestä olleet hankalia...

Sitä sopii vain ihmetellä....

Yleensä yhdistyksissä vaihdetaan toimihenkilöitä ...

Vieras

#2253 Re: MIKSI

21.09.2011 08:49

#2252: Jäsen vielä - MIKSI 

 olen ymmärtänyt että kaikki vähänkään omaa ajattelua omaavat idearikkaat aktiivit ovat Tertun mielestä hankalia. ainakin kaikki sellaiset sieltä katoavat. jotkut lyhyemmän ja jotkut pidemmän taistelun jälkeen.

Valehtelijoiden klubi

#2254 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Enpä olisi uskonut noin 20v sitten,

21.09.2011 16:37

#2250: - Re: Re: Re: Re: Re: Enpä olisi uskonut noin 20v sitten, 

 Tuossa vastauksessa tiivistyykin koko KKY:n nykyinen mentaliteetti ja toimintatapa; viis kissoista ja jäsenistä, kunhan "talous on kunnossa" ja sama kopla vallassa. Olisi hyvä ehkä muistuttaa, että vapaaehtoistyössä ja yhdistystoiminnassa on vielä jonkilaiset pelisäännöt. Vapaaehtoisen eläinsuojelutyön edellyttämä perustehtävä ja siihen liittyvät etiikka/moraali ovat ko. yhdistykseltä olleet hukassa jo jonkin aikaa. Todellisten aktiivien ja toimijoiden ulosmarssi on halvaannuttanut KKY:n toiminnan siinä määrin, että  yhdistyksen toiminta jatkuu vain mielikuvissa.


Vieras

#2255 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Enpä olisi uskonut noin 20v sitten,

21.09.2011 22:49

#2254: Valehtelijoiden klubi - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Enpä olisi uskonut noin 20v sitten,

Taitaa kirjoittaja ite toimia mielikuvissa kun luulee muka tietävänsä jotain. todellisuudessa ei tiedä mitään . voi voi

Ajatteleva jäsen

#2256 2255 herää ruususen unesta

22.09.2011 13:56

Kyllähän se olet sinä Vieras 2255 joka elät epätodellisuudessa...voi, voi...

Kyllä me KKY:en omilla aivoilla ajattelevat jäsenet tiedämme, missä mennään.
Plussaa on , että leikkaustempauksia on lisätty? MUTTA...onko ne kohdistettu VAIN pienituloisille?Rikkaita kissanomistajia ei yhdistyksen pidä tukea...

Mutta surkeimmassa asemassa olevista kissoista KKY:en hallitus ei välitä. Se on totuus!

Vieras

#2257 Re: 2255 herää ruususen unesta

22.09.2011 15:42

#2256: Ajatteleva jäsen - 2255 herää ruususen unesta 

 tämä viimeinen lause on niin totta. ja karmaisevaksi sen tekee se että KKY:llä olisi ollut siihen mahdollisuus!! mutta kun aktiivien keski-ikä kky:ssä (siis en lue tähän ensikoteja joissa varmaan on nuorempiakin) on varmaan yli 65 v ja taakkaa ei suostuta nuoremmille antamaan niin onhan se pakko keskittyä vaan siihen "helpompaan" eläinsuojeluun. ja niitä yhdistyksiä piisaakin jo paljon. nyt vain enää yksi keskittyy pirkanmaalla tosissaan hädänalaisten kissojen auttamiseen.

Sanna

#2258 Miksi näin tapahtui?

22.09.2011 15:51

Jos arkojen kissojen auttamista olisi KKY:ssä jatkettu, se ei olisi ollut leikkauskampanjoista pois. Kaikelle olisi löytynyt tekijänsä. Olisi saatu karanteenitila ja ilmainen taloudenhoitaja. Mutta ei... enkä kykene ymmärtämään vieläkään miksi. Tautitilanne olisi ratkaistu karanteenitilalla, ensikodit olisivat itse saaneet päättää ottavatko arkoja vai ei (eikä esim itselläni ole arat kissat tuhonneet sen enempää paikkoja kuin omat kesynikään) ja tässä muutama viikko takaperin selvisi ihan 100% varmuudella että mitään laitonta ei tapahdu siinä että kissan omistajaa autetaan loukuttamaan hänen omia kissojaan. Päin vastoin: asiantuntijoiden suusta kuultiin että tämä on tärkeää työtä ja vain vapaaehtoisyhdistykset sitä tällä hetkellä tekevät. Miksi näin silti tapahtui? Olen itse jäsen KKY:ssä ja taatusti tulen esittämään jatkossakin kritiikkiä näiden päätösten osalta.

Vieras

#2259 Re: Miksi näin tapahtui?

22.09.2011 19:07

#2258: Sanna - Miksi näin tapahtui?

Todennäköisesti siksi näin tapahtui kun rahaa alkoi kertyä niin siitä tulikin ykkösasia ja kissat siirtyivät tärkeysjärjestyksessä statistin osaan kulisseiksi.


Vieras

#2260 Re: Miksi näin tapahtui?

22.09.2011 19:07

#2258: Sanna - Miksi näin tapahtui?

Kauankohan saat olla jäsen.....

Timo P.

#2261 Re: MIKSI

22.09.2011 23:07

#2252: Jäsen vielä - MIKSI

Kirjoitit, että  "kaikki puheenjohtajiksi haluavat(Heli,Timo,Pirjo) ovat Tertun mielestä olleet hankalia..."

Omasta puolestani korjaan sen verran, että en ole halunnut puheenjohtajaksi. Minua ehdotettiin vuosikokouksessa 2010, mutta kieltäydyin.

Minua on nyt KKY:n joidenkin hallituksen jäsenten omilla nimillään kirjoitetuissa artikkeleissa julkisuudessa väitetty pyrkineen puheenjohtajaksi vuoden 2010 vuosikokouksessa ja sitten muka kuitenkin  jäsenet valitsivat Terttu Kanervon. Jopa Kanervo itse on kirjoittanut näin.

Asia ei ollut näin. Se on kaikkien tarkistettavissa tuon kokouksen pöytäkirjasta. Kieltäydyin ehdokkuudesta.

Minkähän vuoksi tätä aivan selvääkin asia on käännetty täysin painvastaiseksi? Uskovatko nämä ihmiset omiin luuloihinsa aivan vakavissaan?

Mistä tässä oikein on kysymys? Mikä näille ihmisille oikein kelpaa? Teet mitä tahansa, niin aina on väärin.

Justiina

#2262 Re: Re: Miksi näin tapahtui?

23.09.2011 14:55

#2259: - Re: Miksi näin tapahtui? 

 Juuri näin, millaisissa oloissa valtaosa tuon ikäryhmän ihmisistä vietti lapsuutensa? Köyhyydessä, kun yhdistykselle alkoi kertyä rahaa, alkoi se sokaista. Mikä olikaan yhdistyksen perustamisen tarkoitus?


Vieras

#2263 Re: Re: Re: Miksi näin tapahtui?

23.09.2011 19:53

#2262: Justiina - Re: Re: Miksi näin tapahtui? 

 Kuulehan nyt Justiina, laitahan perutusvaihde päälle. Kommenttisi ovat hyvin loukkaavia henkilöitä kohtaan joita et tunne, etkä tiedä  taustoista mitään. Millä oikeudella menet tämmöisiä kommenttaja antamaan.

Ulkopuolinen

#2264 Ketä kohtaan?

23.09.2011 21:08

#2263: - Re: Re: Re: Miksi näin tapahtui? 

Ohjeistat Justiinaa seuraavsti:

 "Kuulehan nyt Justiina, laitahan perutusvaihde päälle. Kommenttisi ovat hyvin loukkaavia henkilöitä kohtaan joita et tunne, etkä tiedä  taustoista mitään. Millä oikeudella menet tämmöisiä kommenttaja antamaan."

Kysymykseni kuuluu: siis ketä ihmisiä kohtaan loukkaavia? Eihän Justiina nimeä ketään. Hänhän puhuu vain yleisesti.

En minä ulkopuolisena osaa ainakaan mieltää ketään loukatun!

Jäsen vielä

#2265 Anteeksi, Timo !

24.09.2011 16:40

Luulin , että halusit puheenjohtajaksi. Kuitenkin se on totuus, että ne joita on ehdotettu tai , jotka itse ovat ilmaisseet halukkuutensa puheenjohtajiksi, niin he ovat aina olleet Tertun mielestä hankalia persoonia.

Kissafanissa 3/2011 s.68 KKY ry:n puheenjohtaja Terttu Kanervo sanoo, että ristiriidassa on luultavasti kyse vain rahasta ja vallasta.

Kenellähän se on vallanhimo???? Eiköhän se ole puheenjohtajalla itse, kun ei hyväksy muita puheenjohtajaksi ja Tertun entiset kannattajat taas eivät haluaa vanhaa ihmistä loukata ja kannattaa nuorempia.

Noin alas siis on menty KKY:ssä.

Kyse ei todellakaan ole vallanhimosta muilla kuin Tertulla, hallituksen päätöstä vastustavat haluavat vain auttaa hädänalaisimmassa asemassa olevia kissoja.

Loukuttaa voi yksityinen ihminenkin villejä/puolivillejä kissoja, mutta ennen loukutusta tulee kuitenkin ottaa yhteyttä viranomaisiin lähinnä virkaeläinlääkäriin ja sopia käytännöstä hänen kanssaan. Loukutettuja kissoja voi itsekin siis hoitaa, jos pystyy, mutta kissoista tulee aina ilmoittaa paikkakunnan löytöeläinhoitolaan.

Karanteenipaikka olisi hyvä asia ja itse kannattaisin Pirjon asuntoa karanteenipaikaksi, koska Pirjo pyytääkin kissoja. Valitettavasti vain Tertun klaani erotti aktiivisimman jäsenen, mitä enemmistö jäsenistöstä ei hyväksy.

Jäsenistön enemmistö haluaa, että rahoja käytetään kissojen hyväksi eikä taloudenhoitajan palkkaan. Laadukas ruoka, matolääkkeet, hiekka, eläinlääkäri jne maksaa , kukaanhaan ei ole halunnutkaan palkkaa . Mielestäni on myös oikein, että loukutusreissujen bensakulut korvataan, jos sama henkilö ajelee paljon. (Ei kilometrikorvauksia, vaan bensakulut.)

Minäkin olen jäsen toistaiseksi

#2266 Re: Anteeksi, Timo !

24.09.2011 20:36

#2265: Jäsen vielä - Anteeksi, Timo ! 

Olen niin samaa mieltä asiasta! En olisi voinut paremmin kommentoida asiaa!

Yleensä ihmiset syyttävät toisia siitä, mihin tietävät itse syyllistyvänsä, mutta eivät pysty sitä itsessään kohtaamaan! On helpompaa kaataa loka toisen päälle!


Vieras

#2267 Re: Re: Re: Re: Miksi näin tapahtui?

24.09.2011 21:20

#2263: - Re: Re: Re: Miksi näin tapahtui?

SE koira älähtää mihin kalikka kalahtaa :) tais osua?!

Muuten, mitä väärää ja loukkaavaa Justiina sanoi?! Ei mielestäni mitään.


Vieras

#2268 Re: Re: 2227 Mieti vain

24.09.2011 23:25

#2229: - Re: 2227 Mieti vain

Eihän KKY:llä ole mitään velvoitteita muita kohtaan ilmoitella kissamääriään.

Eikös Kisulla ole ole mitään tekemistä enää KKY:n kanssa.

Luulisi olevan jo muutakin tekemistä, kun toisten rahavarojen kärkkyminen.


Vieras

#2269 Re: Re: Re: 2227 Mieti vain

25.09.2011 11:14

#2268: - Re: Re: 2227 Mieti vain

"Luulisi olevan jo muutakin tekemistä, kun toisten rahavarojen kärkkyminen."

Et voi olla tosissas?!?  Peloissasi päästelet suustas täällä tuommoisia vainoharhaisia lausahduksia!! Ja kenen toisten rahavaroja? Sinunko? Omiasi? Kyllä ne KKY,nkin rahat ovat KISSOJEN ja ihmiset niitä käyttää ja vastuullisesti pitäisi käyttää KISSOIHIN eikä pantata pankkitileillä, vaan kun taitaa mennä ihan johonkin muuhun... kuten joidenkin paikalleen jämähtäneiden egon pönkittämiseen.

Ensimmäisen lauseesi sanoma on selvä; kyse on sisäänpäin kääntyneestä salaseurasta eikä julkisesta avoimesta vapaaehtoisyhdistyksestä.

Voisitko myös selventää mitä tarkoittaa toinen lause kommentissasi?!


Vieras

#2270 Re: Anteeksi, Timo !

25.09.2011 11:34

#2265: Jäsen vielä - Anteeksi, Timo !

"Karanteenipaikka olisi hyvä asia ja itse kannattaisin Pirjon asuntoa karanteenipaikaksi, koska Pirjo pyytääkin kissoja."

Eiköhän se Pirjon asunto ole myös KOTI. Pirjo ei menettänyt mitään irtautuessaan KKY,stä MUTTA todellakin KKY menetti työteliään ja arvokkaan vapaaehtoistoimijan!! Itseasiassa KKY toiminnallaan ja päätöksillään menetti keväällä PALJON!!

Karanteenipaikka on välttämätön tämänkaltaisessa toiminnassa MUTTA  että ehdottaa ja  kannattaa sitä että toisen kodista tehdään sellainen?!?

Olisitko itse valmis uhraamaan ja laittamaan oman kotisi kissojen karanteenipaikaksi?!?Tiedätkö mitä se käytännössä tarkoittaa?

Kenekään koti ei sovellu karanteenipaikaksi, koti on koti ellei sitten halua sitä muuttaa karanteenipaikaksi...silloin lähtee KAIKKI matot laittialta, KAIKKI kangaspäälliset huonekalut ja huonekalut yleensäkin minimiin ja tilalle helposti desinfioitavia ja puhdistettavia huonekaluja pöytiä ja tuoleja, häkkejä kissoille ja sulkutilojen takana olevia eristyshuoneita joissa juuri maastosta tulleet kissat ovat seurannassa riitävän ajan ja tämä karanteenipaikka on säännöllisesti desinfioitava kaikkineen...tässä muutamia seikkoja mainitakseni..ja tällaisen keskelläkö oletat jonkun asuvan!?

Muuten kommentistasi kuitenkin käy ilmi se että sinulla on järki, arvot ja sydän paikallaan ja olen muilta osin täysin samaa mieltä kanssasi.

Timo P.

#2271 Re: Anteeksi, Timo !

25.09.2011 12:40

#2265: Jäsen vielä - Anteeksi, Timo !

Anteeksipyyntösi hyväksytty.

Oletan, että väärinkäsityksenne on johtunut KKY:n omasta virheellisestä kirjoittelusta, josta aiemmassa viestissäni kerroin.

Minkään yhdistyksen taholta ei ole tullut virallista ehdotusta kotiosoitteessamme mahdollisesti toimivasta karanteenitilasta.

Jos sellainen tulee, niin siinä vaiheessa arvioimme tilanteen vaimoni Pirjon kanssa. Karanteenitiloja varten on tietysti investoitava (taas!) ja niitä rahoja emme enää ota omasta pussistamme.

"Häkit" ym. tarvittava meillä on jo valmiina. Ne löysin viime syksynä Oriveden hyötyjätekeskuksesta...

Rhonda

#2272 Kuinka paljon?

25.09.2011 15:11

Kuinka paljon hävinnyt osapuoli joutuu maksamaan? Kymmeniätuhansiako? Paljonko se tekee pekkaa päälle?
Jäsen vielä

#2273 2270:lle : kotini on ollut kissala

25.09.2011 16:22

Tiedän, mitä sijaiskotina toimiminen on. Onneksi itselläni ei ollut koskaan ongelmaa kissarutosta, vaikka parhaimmillaan/pahimmillaan kissoja oli omakotitalossa noin 50. Omat kissani oli kuitenkin rokotettu kissaruttoa vastaan.
Kun vähensin katastrofikissatoimintaa, niin sisäremonttia piti tietenkin tehdä, jotta hajuhaitat lähti ja tietenkin tapetitkin olivat saaneet kyytiä...
Pesukonekin pyöri paljon ja luutuamistakin riitti.

Ehdotin Pirjoa, koska olin kuullut jo aiemmin, että heillä oli tehty jo remonttia kissoja ajtellen ja hoitopaikassa on hyvä asua, ettei mene aikaa turhiin matkoihin ja on tilanteita, jolloin kissa voi tarvita jatkuvaa seurantaa.


Vieras

#2274 Re: 2270:lle : kotini on ollut kissala

25.09.2011 22:24

#2273: Jäsen vielä - 2270:lle : kotini on ollut kissala

Nyt taitaa mennä puurot ja vellit sekaisin. Karanteenitila ja ensikoti/sijaiskoti ovat kaksi eri asiaa.

Peltoniemet varmasti osaavat itse sanoa ja järjestää kotinsa asiat ja sinne sijoittuvat toiminnat ihan itse. Molemmat ovat aktiivisia ja fiksuja ihmisiä. Itse en rohkenisi mennä ehdottelemaan kenenkään toisen kotiin minkäänlaista toimintaa ja sitä mitä siellä pitäisi tehdä. Jokaisen koti on muille koskematon paikka.

JA Siis kun puhutaan asiallisesta tarkoituksen mukaisesta karanteenitilasta on se harvoin järjestettävissä kotioloihin..ellei sitten omista niin suurta taloa, että sinne on järjettävissä tilat joihin mennään niin sanotun sulkutilan (ovilla suljettavissa oleva huone jossa on peseytymismahdollisuus puhtaan ja eristys-/karanteenitilan välissä) kautta missä mennessä eritstys-/karanteenitilaan vaihdetaan suojavaatteet ja toiset jalkineet ja pois tullessa sieltä riisutaan suojavaate ja vaihdetaan jalkineet ja pestään kädet ennen siirtymistä muihin tiloihin ja terveiden kissojen pariin, sillä karanteenitilasta ei voi kävellä samoilla jalkineilla ja vaatteilla muualle, koska silloin levittää mahdolliset taudinaiheuttajat ja koko eristys ja karanteeni on täysin turhaa.

Kunnollinen ja tarkoituksen mukainen karanteeni tarkoittaa sitä että kissa on ensin karanteenitilassa eristyksissä jossa sitä käydään hoitamassa ja seuraamassa tietty aika jonka kuluessa mahdolliset taudit puhkeaa ja ne hoidetaan, eikä tartuteta niitä muihin kissoihin ja myöskin hoitajat toimivat tietyn protokollan mukaan tautien ja infektioiden ehkäisemiseksi kun karanteenista ja erityksestä on kysymys.

KUN kissa on karanteenissa eritysaikana todettu terveeksi se voi siirtyä sieltä sijais-/ensikotiin, siis jonkun kotiin normaalioloihin.

Karanteenitilan tarkoitus on eristää kissat muista kissoista, joiden epäillään kantavan joitain tarttuvaa vakavaa tautia kuten kissruttoa. Karanteeni-/eristys vaati tiettyjä toimintatapoja ja käytäntöjä niin ettei taudinaiheuttajat leviä eristystilasta ulospäin.

Ensisijasien tärkeää on järjestää asiallinen ja tarkoituksen mukainen karanteenitila silloin kun maastosta pelastetaan kissoja.

Matilda

#2275 Hoviin ei kannata

26.09.2011 00:46

Hovioikeuteen ei kannata vetää, koska silloin maksettava määrä kohoaa satumaisiin lukemiin. Kenelläkään nyt hävinneellä ei ole sellaisia rahoja. Menee koko omaisuus.