Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

veritas

#13526 Re: Re:

14.05.2013 03:57

#13525: p. - Re:  

Jälleen suuret kiitokset sinulle, kiteytit loistavasti muutamaan riviin Raamatun tärkeimmän sanoman. Näin hirveät olivat todellakin Jumalan Pojan tuskat meidän kaikkien takia. 

Jeesus on luonut jokaisen meistä, sinut ja minut, äidin kohdussa. Hän myös tietää kaikki meidän päivämme : 

Psalmi 139: Sinä olet luonut minut sisintäni myöten,
äitini kohdussa olet minut punonut.
14 Minä olen ihme, suuri ihme,
ja kiitän sinua siitä.
Ihmeellisiä ovat sinun tekosi,
minä tiedän sen.
15 Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä,
muotoni kuin syvällä maan alla,
mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa.
16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani,
sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu.
Ennen kuin olin elänyt päivääkään,
olivat kaikki päiväni jo luodut.

  


Vieras

#13527 Re: Re: Re:

14.05.2013 05:08

#13526: veritas - Re: Re:

 

 

1. Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille Egyptin maassa sanoen:

2. "Tämä kuukausi olkoon teillä kuukausista ensimmäinen; siitä alottakaa vuoden kuukaudet.
3. Puhukaa koko Israelin kansalle ja sanokaa: Tämän kuun kymmenentenä päivänä ottakoon kukin perheenisäntä itsellensä karitsan, yhden karitsan joka perhekuntaa kohti.
4. Mutta jos perhe on liian pieni koko karitsaa syömään, niin ottakoon lähimmän naapurinsa kanssa yhteisen karitsan, henkilöluvun mukaan. Karitsaa kohti laskekaa niin monta, että voivat sen syödä.
5. Ja karitsanne olkoon virheetön, vuoden vanha urospuoli; lampaista tai vuohista se ottakaa.
6. Ja pitäkää se tallella neljänteentoista päivään tätä kuuta; silloin Israelin koko seurakunta teurastakoon sen iltahämärässä.
7. Ja he ottakoot sen verta ja sivelkööt sillä molemmat pihtipielet ja ovenpäällisen niissä taloissa, joissa he sitä syövät.
8. Ja he syökööt lihan samana yönä; tulessa paistettuna, happamattoman leivän ja katkerain yrttien kanssa he sen syökööt.
9. Älkää syökö siitä mitään raakana tai vedessä keitettynä, vaan tulessa paistettuna päineen, jalkoineen ja sisälmyksineen.
10. Älkääkä jättäkö siitä mitään huomenaamuksi; mutta jos jotakin siitä jäisi huomenaamuksi, niin polttakaa se tulessa.
11. Ja syökää se näin: kupeet vyötettyinä, kengät jalassanne ja sauva kädessänne; ja syökää se kiiruusti. Tämä on pääsiäinen Herran kunniaksi.
12. Sillä minä kuljen sinä yönä kautta Egyptin maan ja surmaan kaikki esikoiset Egyptin maassa, sekä ihmiset että eläimet, ja panen toimeen rangaistustuomion, jonka minä olen langettanut kaikista Egyptin jumalista. Minä olen Herra.
13. Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata.
14. Ja tämä päivä olkoon teille muistopäivä, ja viettäkää sitä Herran juhlana; sukupolvesta sukupolveen viettäkää sitä ikuisena säädöksenä.
15. Seitsemän päivää syökää happamatonta leipää; jo ensimmäisenä päivänä korjatkaa pois hapan taikina taloistanne. Sillä jokainen, joka hapanta syö, ensimmäisestä päivästä seitsemänteen päivään asti, hävitettäköön Israelista.
16. Ensimmäisenä päivänä pitäkää pyhä kokous ja samoin myös seitsemäntenä päivänä pyhä kokous. Mitään työtä älköön tehtäkö niinä päivinä; ainoastaan se, mitä kukin tarvitsee ruuaksi, ainoastaan se valmistettakoon.
17. Ja pitäkää tätä happamattoman leivän juhlaa, sillä juuri sinä päivänä minä vein teidän joukkonne pois Egyptin maasta; sentähden pitäkää tätä päivää, sukupolvesta sukupolveen, ikuisena säädöksenä.
18. Ensimmäisessä kuussa, kuukauden neljäntenätoista päivänä, ehtoolla, syökää happamatonta leipää, ja niin tehkää aina saman kuun yhdennenkolmatta päivän ehtooseen asti.
19. Seitsemään päivään älköön hapanta taikinaa olko teidän taloissanne; sillä jokainen, joka hapanta leipää syö, hävitettäköön Israelin kansasta, olipa hän muukalainen tai maassasyntynyt.
20. Älkää syökö mitään hapanta, vaan syökää happamatonta leipää, missä asuttekin."
21. Ja Mooses kutsui kaikki Israelin vanhimmat ja sanoi heille: "Menkää ja ottakaa lammas kutakin perhekuntaanne kohti ja teurastakaa pääsiäislammas.
22. Ja ottakaa isoppikimppu, kastakaa se vereen, joka on maljassa, ja sivelkää ovenpäällinen ja molemmat pihtipielet sillä verellä, joka on maljassa. Älköönkä kukaan menkö ulos talonsa ovesta ennen aamua.
23. Sillä Herra kulkee rankaisemassa egyptiläisiä; mutta kun Herra näkee veren ovenpäällisessä ja molemmissa pihtipielissä, menee hän sen oven ohi eikä salli tuhoojan tulla teidän taloihinne teitä vitsauksella lyömään.
24. Noudattakaa tätä; se olkoon ikuinen säädös sinulle ja sinun lapsillesi.
25. Ja kun te tulette siihen maahan, jonka Herra on teille antava, niinkuin hän on sanonut, niin noudattakaa näitä menoja.
26. Kun sitten lapsenne kysyvät teiltä: 'Mitä nämä menot merkitsevät?'
27. niin vastatkaa: 'Tämä on pääsiäisuhri Herralle, joka meni israelilaisten talojen ohi Egyptissä, kun hän rankaisi egyptiläisiä, mutta säästi meidän kotimme'." Silloin kansa kumartui maahan ja rukoili.
28. Ja israelilaiset menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli Moosekselle ja Aaronille käskyn antanut; niin he tekivät.
29. Ja puoliyön aikana tapahtui, että Herra surmasi kaikki Egyptin maan esikoiset, valtaistuimellaan istuvan faraon esikoisesta vankikuopassa olevan vangin esikoiseen asti, ynnä kaikki karjan esikoiset.
30. Niin farao nousi sinä yönä ja kaikki hänen palvelijansa ynnä kaikki egyptiläiset, ja kova valitus oli Egyptissä; sillä ei ollut yhtään taloa, jossa ei ollut kuollutta.
31. Ja hän kutsutti yöllä Mooseksen ja Aaronin ja sanoi: "Nouskaa ja menkää pois minun kansani joukosta, sekä te että israelilaiset; menkää ja palvelkaa Herraa, niinkuin olette puhuneet.
32. Ottakaa myös lampaanne ja karjanne mukaanne, niinkuin olette puhuneet, ja menkää ja rukoilkaa minullekin siunausta."
33. Ja egyptiläiset ahdistivat kansaa jouduttaaksensa heidän lähtöänsä maasta pois, sillä he ajattelivat: "Me kuolemme kaikki".
34. Ja kansa otti taikinansa, ennenkuin se oli hapannut, ja kantoi taikinakaukalonsa vaippoihin käärittyinä olkapäillään.
35. Ja israelilaiset olivat tehneet Mooseksen sanan mukaan: he olivat pyytäneet egyptiläisiltä hopea- ja kultakaluja sekä vaatteita.
36. Ja Herra oli antanut kansan päästä egyptiläisten suosioon, niin että nämä suostuivat heidän pyyntöönsä; ja niin he veivät saalista egyptiläisiltä.
37. Ja israelilaiset lähtivät liikkeelle ja kulkivat Ramseksesta Sukkotiin; heitä oli noin kuusisataa tuhatta jalkamiestä, paitsi vaimoja ja lapsia.
38. Ja myös paljon sekakansaa meni heidän kanssansa, sekä lampaita ja raavaskarjaa suuret laumat.
39. Ja he leipoivat siitä taikinasta, jonka olivat tuoneet Egyptistä, happamattomia leipiä; sillä se ei ollut hapannut, kun heidät karkoitettiin Egyptistä. He eivät olleet saaneet viipyä, eivätkä he myöskään olleet valmistaneet itsellensä evästä.
40. Mutta aika, jonka israelilaiset olivat asuneet Egyptissä, oli neljäsataa kolmekymmentä vuotta.
41. Kun ne neljäsataa kolmekymmentä vuotta olivat kuluneet, niin juuri sinä päivänä kaikki Herran joukot lähtivät Egyptin maasta.
42. Valvontayö Herran kunniaksi on tämä yö, koska hän silloin vei heidät pois Egyptin maasta; tämän yön kaikki israelilaiset valvokoot Herran kunniaksi, sukupolvesta sukupolveen.
43. Ja Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: "Tämä on säädös pääsiäislampaasta: Kukaan muukalainen älköön siitä syökö;
44. mutta jokainen rahalla ostettu orja syököön siitä, kunhan olet ympärileikannut hänet.
45. Loinen ja päiväpalkkalainen älkööt siitä syökö.
46. Samassa talossa se syötäköön; älköön mitään siitä lihasta vietäkö talosta ulos, älkääkä siitä luuta rikkoko.
47. Koko Israelin seurakunta viettäköön sitä ateriaa.
48. Ja jos joku muukalainen asuu sinun luonasi ja tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, niin ympärileikkauttakoon kaikki miehenpuolensa ja sitten käyköön sitä viettämään ja olkoon silloin niinkuin maassasyntynyt. Mutta yksikään ympärileikkaamaton älköön siitä syökö.
49. Sama laki olkoon maassasyntyneellä ja muukalaisella, joka asuu teidän keskuudessanne."
50. Ja kaikki israelilaiset tekivät, niinkuin Herra oli Moosekselle ja Aaronille käskyn antanut; niin he tekivät. Ja juuri sinä päivänä Herra vei israelilaiset joukkoinensa pois Egyptin maasta.

 

 


Vieras

#13528 Minnesotan kuulumisia

14.05.2013 05:59

USA:n Minnesotan osavaltion senaatti on odotetusti hyväksynyt tasa-arvoisen avioliittolain äänin 37-30. Kuvernöörin on määrä allekirjoittaa laki keskiviikkona.

Minnesotan edustajainhuone hyväksyi lakiesityksen viime viikolla äänin 75 - 59.

Minnesotasta tulee USA:n 12. osavaltio, jossa tasa-arvoinen avioliitto on hyväksytty. Samaa sukupuolta olevat parit voivat solmia avioliiton elokuun 2013 alusta lukien.

Vieras

#13529 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 06:10

#13505: p. - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

No tässä on sanottu kaikki, jos hakemalla haluaa hakea sitä, että raamatussa tuomittaisiin kaikenlainen homoseksuaalisuus. Kuten sanoin aiemmin, yksikään teologi ei ole sitä mieltä, etteikö termi arsenokoitēs (ἀρσενοκοῖται) viittaa selvästi kahden miehen väliseen yhdyntään, mutta tämähän ei vielä tarkoita sitä, että se pitäisi sisällään kaikenlaisen homoseksuaalisuuden (myös naisten välisen, myös rakkaussuhteen).

Totta, että hellenististen juutalaisten kreikankielinen käännös alkuperäisestä hepreankielisestä VT:stä eli Septuaginta kuuluu 3. Mooseksen kirjan osalta:

Leviticus 18:22 - meta arsenos ou koimethese koiten gunaikos

Leviticus 20:13 - hos an koimethe meta arsenokoiten gunaikos

Ja että Paavali on mahdollisesti poiminut sanan arsenokoitēs (ἀρσενοκοῖται) tästä. Mutta alkuperäisen 3. moos. 18:22 hepreankielinen teksti onkin paljon mutkikkaampi. Ensinnäkin se voidaan kääntää tarkoittamaan myös kahta miestä, jotka eivät saa mennä naisen vuoteeseen ikään kuin yhtä aikaa.

את זכר לא תשכב משכבי אשה תועבה הִוא

V’et-zachar lo tishkav mishk’vei ishah to’evah hu.

"And with a male, thou shalt not lie down in a woman's bed; it is an abomination."

V’et = yhdessä

zachar = mies

lo = ei

tishkav (verbi) = maata

mishk’vei (substantiivi) = sänky

ishah = nainen

to’evah = kauhistus

 

Toiseksi, juutalainen filosofi Philo, joka oli Jeesuksen aikalainen, puhuu nimenomaan temppeliprostituutiosta kirjoituksissaan, jotka koskevat tätä kohtaa:

VII. (37) Moreover, another evil, much greater than that which we have already mentioned, has made its way among and been let loose upon cities, namely, the love of boys, which formerly was accounted a great infamy even to be spoken of, but which sin is a subject of boasting not only to those who practise it, but even to those who suffer it, and who, being accustomed to bearing the affliction of being treated like women---- (40) And I imagine that the cause of this is that among many nations there are actually rewards given for intemperance and effeminacy. At all events one may see men-women continually strutting through the market place at midday, and leading the processions in festivals; and, impious men as they are, having received by lot the charge of the temple, and beginning the sacred and initiating rites, and concerned even in the holy mysteries of Ceres. (41) And some of these persons have even carried their admiration of these delicate pleasures of youth so far that they have desired wholly to change their condition for that of women, and have castrated themselves and have clothed themselves in purple robes, like those who, having been the cause of great blessings to their native land, walk about attended by body-guards, pushing down every one whom they meet.

http://www.earlyjewishwritings.com/text/philo/book29.html

 

Tästä me voimme päätellä, että raamatun voi katsoa tuomitsevan homoseksuaalisuuden kokonaisuudessaan ja siinä merkityksessä, kuin se nykyään tunnetaan, vain jo välttämättä haluaa. Ei ole mikään salaisuus, että kristinuskossa näin on tähän asti haluttu ajatella, sillä kristinuskolle ylipäätään ihmisen seksuaalisuus on ollut tabu, sitä on pyritty kontrolloimaan aiemmilla masturbaation tuomitsemisella itsesaastutuksen synniksi, esiaviollisen seksin kieltämisellä, pappien selibaatti-vaatimuksilla, seksin ainoan tarkoituksen käsittämisenä lisääntymisen välineeksi jne. Homoseksuaalisuuden demonisointi on vain jatkumo tästä, lähes yksinomaan tuskaa ihmiskunnassa aiheuttaneesta seksuaalisuuden kieltämisessä (katsokaa, kuinka paljon lasten hyväksikäyttöä selibaatti tai seksuaalisuuden kieltäminen on aiheuttanut katolilaisuudessa ja Suomessakin useissa uskonyhteisöissä!). Mutta nyt kun kristitytkin jo sallivat ehkäisyn, pappien avioliitot, eivät tuomitse masturbaatiota ja avioero ja naisen asemakin puhumattakaan demokraattisesta (eikä raamatun mukaisesta patriarkaalisesta!) yhteiskunnasta ovat sallittuja, on lähestulkoon naurettavaa roikkua homoseksuaalisuuden kieltämisessä muutaman tulkinnaltaan epäselvän raamatun jakeen perusteella.



Vieras

#13530 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 06:35

#13529: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

Lisään vielä, että Sanhedrin 54 tukee myös näkemystä, jonka mukaan Mooseksen lailla oli tarkoituksena kieltää juuri temppeliprostituutio ja pederastia (poikien "rakastaminen") ja että myös Paavali olisi puhunut tästä, sillä hänhän puhui nimenomaan epäjumalien palvelusta. Temppeliprostituutiota harjoitettiin Cybelen eli hedelmällisyyden jumalattaren kunniaksi kastroitujen pappien kanssa (ks. myös em. Philon teksti, hän puhuu nimenomaan Cybelestä eli Ceresistä) ja puhuu samoin kuin Paavali miehistä, jotka ovat vaihtaneet roolinsa naisen rooliksi. Philo puhuu myös juuri kastraatiosta.


http://www.come-and-hear.com/sanhedrin/sanhedrin_54.html

taku

#13531 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 07:05

#13529: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

Tässä tullaankin taas kielifilosofiaan.Mitä tarkoitamme homoseksuaalisuudella tai seksuaalisuudella yleensä.Raamatun aikanahan koko seksuaalisuuden käsitettä ei tunnettu.Joten tietenkäänRaamatussa ei voi lukea että kaikki homoseksuaalisuus on syntiä. Anaaliyhdynnän Ramattu kyllä tuomitsee.Muu on enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraista.

Tässä yhteydessä on syytämainita eräs asia.Ennen Aleksanteri Suurta juutalaiset elivät omassa seemiläisessä kulttuuripiirissä.Kreikkalaiset ja muut puolestaan indoeurooppalaisessa kulttuuripiirissä.Aleksanteri Suurenmyötä kulttuurit akoivat sekoittua keskenään.Länsimainenkulttuuri on oikeastaan kahden kulttuurin kombinaatio ja eräässä mielessä myös Kristinuskokin.Tämä kahden kulttuurin sekoittuminen näkyy hyvin kristittyjen kaksijakoisessa suhtautumisessa Jumlasta tehtyihin kuviin.Seemiläisessä kulttuurissa suhtauduttiin kielteisesti Jumalasta tehtyihin kuviinmutta kreikssa se oli tärkeä os kulttuuria.Tämän takia kristityt eivät vieläkään ole päässeet yksimielisyyteen. Vähän sama juttu on homouden kanssa.reikkalaisessa kulttuurissa se oli yleistä seemiläiseen kulttuuriin se ei sopinut.Näkisin kuitenkin kristillisen uskon juurien olevan seemiläisessä kulttuurissajossa myös jeesus eli.lähtökohtana kristityillä tulisikin aina olla alkuperäsen seemiläisen kulttuurin arvomaailma. Avioliitto on miehen ja nisen välinen homotsaavat toki tullakirkoon mutta Jumaln kuvat lentäköön kirkosta niin pitkälle kuin pippuri kasvaa!

taku

#13532 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 07:08

#13530: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

Kulostaa siltä kuin yrittäisit nähdä Jeesuksessa ja Paavalissa NYKYAIKAISEN LÄNSIMAISEN  ARVOMAAILMAN PUOLESTAPUHUJA tämä virhe Raamatun tutkimuksessa ehtiin joskus viime vuosisadan alkupuolella ja sen vuoksi tutkimustulokset menivät päin en saa sanoa mitä.Vasta kun tästä lähtökohdasta luovuttiin alkoi tutkimus edistyä.Tuollinenlähtökohta onminusta lähes huvittava

Rikottu ruukku

#13533 Löytäneekö Raamatun UT mukaista Krist. uskoa,...

14.05.2013 07:36

Hänelle uskollisuutta ja kuuliaisuutta, omiaan, Hänessä yhdeksi kutsumaan, kokoamaan ja noutamaan tulemuksensa aikoihin, jossa ajassa nyt elämme. Mikä ketäkin estää tälle Hänen siunauksen ja varjeluksen sisältävälle tielle, tätä Hänen seurakuntaansa ja valtakuntaansa rakentavalle tielle lähtemästä ja siihen niillä, kaikille hyväksi ehdoilla yhdistymästä, ja siihen, vasta Oikeasti Krist. Raamatun UT mukaisesti toimivaan vaihtoehtoon sijoittamista ja kaikkineen siihen pelastukseksi vaihtoehto, yhteyteen yhdistymästä. Tarkoituksella ettei jätä mitään sielunvihollisen hyväksi ja puolesta touhuihin, itseään ja omaansa kaikkineen tuhottavaksi. Joka muuten on edessään…

Miten sitä krist. virallisesti kansakuntana tunnustava Suomen kansa, on tällaiselle kansakunnalle tuhoksi ja syyttömillekin kärsimyksiksi, valtavan kalliiksi jo monin tavoin koituneelle ja koituvalle tielle lähtenyt?!

Jota laittomasti / VÄÄRIN touhua ja politiikkaa kukin, salaisesti / pimeästi äänestämällä / valinnoillaan ja valtuuttamisillaan, ym. kaikella mahdollisella, Totuuden / Oikeuden mukaisuuden vastaisella VÄÄRIN tavalla eläessään, toimiessaan ja vaikuttaessaan YLLÄ, VALLASSA ja voimassa pitää...

Tätä luomakunnalle tuhoksi ja ihmisille turmeluksi ja kärsimyksiksi ja valtaviksi turhiksi menetyksiksi, kukin niitä, syystä (kaikki vääryys) pahaksi seuraamuksia oasaltaan / osallisuudessa eläessään ja toimiessaan tuottaen ja aiheuttaen. Näin kukin elinmahdollisuuksia kiristävästi ja tuhoavasti, yhä enemmän ja pahempia syystä pahaksi seuraamuksia tuottaen. Se kaikessa täydellisyyteen, (kaiken oikean ja hyväksi olevan täyttymykseen) vievä ja johtava, kaikille tarjolla oleva. Mutta josta ei kukaan ole ollut kiinnostunut!!

Mistähän johtunee?

Herätykseksi / opetuskeksi Totuuden nöyränä oppilaana / levittäjänä muistuttaen.

Vieras

#13534

14.05.2013 07:48

Vain homojen perheenjäsenet voivat tietää, miten syvää kärsimystä homous aiheuttaa ympäristölle. Jos sinä tavallinen kulkija siis koet kärsiväsi muiden homoudesta, voit vain kuvitella sen kärsimyksen mittakaavaa, jonka se aiheuttaa omaisille.

Nykyinen lainsäädäntö ei kannusta homoja hakeutumaan hoitoon. Epäkohta ei ole avioliitto- vaan ihan muussa lainsäädännössä. Nähdäkseni homouteen tulisi suhtautua kuin mihin tahansa muuhun vakavaan, ympäristöllekin vahingolliseen mielisairauteen, jossa sairas ei myönnä sairauttaan. Psykoosiin sairastuva pääsee kiireelliseen hoitoon, homo ja homon perhe jäävät ilman apua. Asia tulisi korjata.

Vieras

#13535 Apua fundamentalisteille ja persuille

14.05.2013 07:56

#13534: -

 

 

Vain äärikristittyjen perheenjäsenet voivat tietää, miten syvää kärsimystä fundamentalismi ja persulaisuus aiheuttavat ympäristölle. Jos sinä tavallinen kulkija siis koet kärsiväsi muiden kiihkoilusta, voit vain kuvitella sen kärsimyksen mittakaavaa, jonka se aiheuttaa omaisille.

Nykyinen lainsäädäntö ei kannusta äärikristittyjä ja persuja hakeutumaan hoitoon. Epäkohta ei ole avioliitto- vaan ihan muussa lainsäädännössä. Nähdäkseni fundamentalismiin ja persulaisuuteen tulisi suhtautua kuin mihin tahansa muuhun vakavaan, ympäristöllekin vahingolliseen mielisairauteen, jossa sairas ei myönnä sairauttaan. Psykoosiin sairastuva pääsee kiireelliseen hoitoon, fundamentalisti tai persu ja tämän perhe jäävät ilman apua. Asia tulisi korjata.


Vieras

#13536

14.05.2013 08:24



Gal 6:8 Joca Lihasansa kyluepi/ se Lihastans turmeluxen ylesleickapi. Mutta ioca Hengese kyluepi/ se Hengeste ijancaikisen Elemen ylesleickapi.
Gal 6:9 Ja quin me Hyue teeme/ elkem me swttuco/ Sille ette aijallans meiden pite ylesleickaman/ ilman lackamata.
Gal 6:10 Coska sis meille nyt aica on/ nin techkeme hyue iocaitze' wastan/ Mutta enimitten ninen cochtan iotca meiden Cansanweliet Uskosa ouat.
Gal 6:11 Catzocat/ quinga swren Lehetuskirian mine olen teille omalla Kädhellä kirioittanut/
Gal 6:12 Jotca tachtouat Caswon ielken keluata Lihassa/ ne waatiuat teite ymberileickauxehen/ ainostans ettei heite Christusen Ristin cansa wainotaisi.
Gal 6:13 Sille ette ne samat iotca ybmerinsleicataan/ eipe heken itze Laki pidhe/ Wan he tachtouat teite ymberinsleickautta/ Senpäle ette he saisit teiden Lihastanna itzens kerskata.
Gal 6:14 Mutta pois se/ ette minun pideis iostacusta itzeni kerskaman/ waan ainostans meide' Herran Iesusen Christusen Rististe/ Jonga cautta Mailma ombi minulle ristinnaulittu/ ia mine mailmalle.
Gal 6:15 Sille ette Christuses Iesuses eikä ymberileickaus/ eikä esinachka miten kelpa/ waan se Usi Loondo.






Vieras

#13537

14.05.2013 08:29

Tärkeä adressi ehdottomasti,mutta sen perustavaa laatua olevan syvemmän kristillisen merkityksen ymmärtävät ainoastaan kristityt.
Terveisin Pentti!

Vieras

#13538 Re:

14.05.2013 08:32

#13537: - Tärkeä adressi ehdottomasti,mutta sen perustavaa laatua olevan syvemmän kristillisen merkityksen ymmärtävät ainoastaan kristityt.

 

 

Toivon nämä Pentin mainitsemat kristityt ymmärtävät, ettei adressilla ja sen täysin uskonnollisilla perusteluilla ole mitään tekemistä Suomen eduskunnan harjoittaman lainsäädäntötyön kanssa.

 

 

 

p.

#13539 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 08:58

#13529: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

Hyvä, että tulee tätä alkulähteiltä olevaa asiaa!  Tuosta katolisen kirkon harhaan menosta:   mitä kaikkea seuraakaan siitä,  että  Kristus elämän lähteenä syrjäytetään kaikenkirjavalla uskonnollisuudella,  joka ei voi täyttää ihmisen "SYDÄMEN " suurta tarvetta elää suorassa yhteydessä Herraan Jeesukseen ja Isään Pyhän Hengen kautta. Saman kirkon mystikot ja monet sydämenkristityt tietysti ovat asia erikseen.

Samoin lainorjuuteen alistetut lahko- tyyppiset yhteisöt rakentavat aidan sen tärkeimmän janon- sammutuspaikan eteen,  josta koko ihminen "munaskuitaan" myöten saa tankkinsa täyteen - ettei tarvita näitä väärään suuntaan vieviä suonsilmäkkeitä,  olivat ne sitten mitä tahansa.

Etsitään totuutta yhdessä!   Tämän  Gagnoninkin tekstin voisivat kielitaitoisemmat ystävät ottaa käsittelyyn.

http://www.robgagnon.net/HowBadIsHomosexualPractice.ht

 


Vieras

#13540 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 09:08

#13539: p. - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430 Etsitään totuutta yhdessä!

 

 

Siis mitä?

 

 


Vieras

#13541 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 09:19

#13532: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

En suinkaan yritä, viittasinhan juuri juutalaiseen filosofiin Philoon, joka eli samaan aikaan kuin Jeesus, eli n. 2000 vuotta sitten (en muuten puhunut mistään, mitä Jeesus on tehnyt tai sanonut. Sanoin vain, että Philo eli hänen kanssaan samaan aikaan). Sanhedrin, johon viittasin, on taas muinainen juutalainen lakikokoelma tai rabbien laatima lain selite. Nykyajan teologit tai "homoaktivistit" eivät ole keksineet itse, että miesten kanssa makaamiskielto olisi viitannut juuri temppeliprostituutioon, vaan sen tekivät jo ihmiset sen kirjoittamisen aikaan. Enkä sanoisi, että esim. Sanhedrin puhuisi nykyajan länsimaisen arvomaailman puolesta, sillä jos luet tekstin, huomaat, että rabbit kiistelevät siitä, missä iässä lapsi itse ymmärtää syyllisyytensä siihen, että alistuu pederastiaan. Toisen mielestä 3-vuotiaana, toisen mielestä 9-vuotiaana. Sen jälkeen siis lapsi olisi heidän mielestään valmis itse päättämään, ryhtyykö aikuisen miehen kanssa seksiin vai ei.

Itse asiassa väitteesi toteutuu nykyään juuri päinvastoin: raamatun katsotaan voivan tuomita homoseksuaalisuus sellaisena kuin se nykyajan länsimaisessa arvomaailmassa on, vaikka mikään ei todista, että esim. Paavali olisi ymmärtänyt homoseksuaalisuuden sellaisena, kuin se nykyään ymmärretään. Ei siis suostuta näkemään, missä oloissa ja minkä vuoksi raamatussa puhutaan näistä homoseksuaalisista teoista, vaikka on aivan ilmeistä, että tuohon aikaan oli olemassa temppeliprostituutiota "vääräuskoisten" keskuudessa sekä alaikäisten poikien pitämistä aikuisten miesten seksikumppaneina.


Vieras

#13542 Ei niitä lakeja kirkko säädä, totesi arkkipiispakin

14.05.2013 09:36

"Arkkipiispa ei ota kuitenkaan puheessaan suoraan kantaa tasa-arvoiseen avioliittolakiin. Hän sanoo, että kirkon jäsenillä on asiasta erilaisia näkemyksiä, ja seksuaalisuuteen ja avioliittoon liittyvät kysymykset ovat aiheuttaneet jännitteitä kirkkojen välillä ja kirkkojen sisällä.

"Mutta niitä lakeja ei säädä kirkko. Ne säätää eduskunta", Mäkinen huomauttaa.

Hänen mukaansa kirkon ykseyden kannalta herkälle "epämukavuusalueelle" astuminen ei ole uhka vaan mahdollisuus.

HS 14.5.
http://www.hs.fi/kotimaa/Arkkipiispa+Homoparien+suhteille+turvaa+lains%C3%A4%C3%A4d%C3%A4nn%C3%B6st%C3%A4/a1368413021693

Vieras

#13543 Körteilläkin kanta myönteinen tasa-arvoiseen avioliittoon!

14.05.2013 10:15


"Pari vuotta sitten kirkkomme otti merkittävän askeleen, päättäessään torjunnan sijaan avata oviaan rukoilemisen puolesta liittonsa solmineille samaa sukupuolta oleville pareille.

Yhteiskunta, kirkko ja ihmiset muuttuvat. Myös käsitykset, arvot ja asenteet muuttuvat välillä tuskastuttavan hitaasti ja välillä pelottavan nopeasti. Mikä ennen oli kiellettyä, voi olla tänään sallittua ja mikä ennen oli sallittua, voi olla tänään kiellettyä. Keskeisen muutosvoiman tulisi olla aina rakkaus, joka haluaa asettua toisen asemaan, ottaa huomioon ja toimii lähimmäisen parhaaksi. Vaikka emme elä enää varsinaisessa sääty-yhteiskunnassa, tulisi muutoksia ohjaavana voimanna ja korkeimpana säätynä olla lähimmäisen rakkaus. Se avaa merkillisesti silmät ja ovet. Miltä aloite tasa-arvoisesta avioliittolaista näyttää lähimmäisen rakkauden näkökulmasta katsottuna sinun silmissäsi?"

Kirjoittaa päätoimittaja Simo Juntunen

Lue koko juttu:
http://www.h-y.fi/1155-paakirjoitus-5-2013
vieras

#13544 Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto.

14.05.2013 11:00

#13534: - Vain homojen perheenjäsenet voivat tietää, miten syvää kärsimystä homous aiheuttaa ympäristölle. Jos sinä tavallinen kulkija siis koet kärsiväsi muiden homoudesta, voit vain kuvitella sen kärsimyksen mittakaavaa, jonka se aiheuttaa omaisille.
Nykyinen lainsäädäntö ei kannusta homoja hakeutumaan hoitoon. Epäkohta ei ole avioliitto- vaan ihan muussa lainsäädännössä. Nähdäkseni homouteen tulisi suhtautua kuin mihin tahansa muuhun vakavaan, ympäristöllekin vahingolliseen mielisairauteen, jossa sairas ei myönnä sairauttaan. Psykoosiin sairastuva pääsee kiireelliseen hoitoon, homo ja homon perhe jäävät ilman apua. Asia tulisi korjata.

Lähisukulaiseni on kertonut ja tuntenut myös sitä tuskaa, mitä homous voi saada aikaan. Olemme myös sitä mieltä, että homo ja homon perhe pitäisi saada apua. Eihän alkoholistikaan myönnä, että hän on alkoholisti, samoin on tässäkin tapauksessa. Epäkohta ei ole meidänkään mielestä avioliittossa, eikä se avioliiton muuttamisella korjaannu. Niin se on, että nykyinen lainsäädäntö ei kannusta homoja etsimään apua. Pitäisikö meidän omaisten ja perheiden/lähisukulaisten alkaa vaatimaan apua/hoitoa heille? Itse he eivät sitä kuitenkaan hae.


Vieras

#13545 Re: Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto.

14.05.2013 11:16

#13544: vieras - Re: Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto.

Mitä vuotta sinä oikein elät? Homoseksuaalinen suuntautuminen ei ole sairaus, eikä siitä voi siten "parantua". Vertaamalla homoseksuaalista henkilöä alkoholistiin olet todellakin päätynyt pohdinnoissasi harhapoluille.

Toivottavasti tuo viestisi on provo, toivon niin, mutta pelkään pahinta.

 

p.

#13546 Re:

14.05.2013 11:48

#13536: -

Tahtois tietää,  onko tämä jo peräti Acricolan Raamatusta vai mistä ?

 

 

 


Vieras

#13547 Re: Re:

14.05.2013 12:29

#13546: p. - Re:

 

Lähisukulaiseni on kertonut ja tuntenut myös sitä tuskaa, mitä äärikristillisyys voi saada aikaan. Olemme myös sitä mieltä, että fundamentalistin ja persun perheen pitäisi saada apua. Eihän alkoholistikaan myönnä, että hän on alkoholisti, samoin on tässäkin tapauksessa. Epäkohta ei ole meidänkään mielestämme terveydenhuollossa, eikä asia terveydenhuollon piirijaon muuttamisella korjaannu. Nykyinen lainsäädäntö ei vain kannusta fundamentalisteja ja persuja etsimään apua. Pitäisikö meidän omaisten ja perheiden ja lähisukulaisten alkaa vaatia apua tai hoitoa heille? Itse he eivät sitä kuitenkaan hae.

 

 

p.

#13548 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 12:37

taku

#13549 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 13:03

#13541: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

Kylä kaikenlaista seksuaalisuutta on esiintynyt iät ja ajat.Vaikkei seksuaalisuuen käsitettäsinälään tunnettukaan. Ajtuksesi taustlla on selvästikin nykyikainen ajattelutapa iitä että aikuisten miesten välinen homoseksuaalisuus on hyväksyttävää mutta lapsiin ei saasekantua.Tämä on sinällään ymmärrettävä ja perusteltu ajattelutapa ja minunkin mielestäni pedofiia on täysin tuomittavaa.Mutta se ettäPAAVALI olisi näin ajatellut on historiantutkimuksen valossa erittäin epäuskottavaa.Niin hullun kuriselta kuin se kuulostaakin uskottavampaa olisiajatella ettäPaavali olisi hyväksynyt pederastian mutta tuominnut aikuisten miesten välisen seksin. Nimittäin tuona ikana oli varsin yleinen ajattelutapa että hyväksyttiin nuoriin poikiin sekaantuminen mutta tuomittiin aikuisten miesten väinen seksi.Toki oli nitäkin jotka hyväksyivät molemmat ja niitä jotka tuomitsivat molemmat kuten juutalaiset. Mutta sellaista ajattelua kuin nykyään että pederasti on väärin mutta aikuisten miesten välinen seksi on ok  ei esiintynyt.Jos jeesus tai Paavali olisi näin ajatellut siitä olisi takuulla jäänyt merkkejä.Tälläinen väite on suurinpiirtein yhtä uskottava kuin että Raamatusa olisi internetiä koskevia käskyjä.En sano tätä siksi että myötäilisin lasten hyväksikäyttöä vaan kerron ihan historiallisia tosiasioita.


Vieras

#13550

14.05.2013 13:06

Fil 1:9 Ja sen saman polesta rucolen ette teiden Rackaudhen enemin ia enemin hötyis caikinaises Tundemises/ ia caikinaises ymmerdhyxes/
Fil 1:10 ette te coettelisitta mite Paras olis. Senpäle ette te olisitta selkiet ia ei kelle'ge pahoituxexi Christusen peiuen asti/
Fil 1:11 ylesteutetyd wanhurskaudhen hedhelmelle/ ioca Iesusen Christusen cautta tapachtupi ( teisse ) Jumalan kijtoxexi ia cunniaxi.
Fil 1:12 Mutta mine tahdhon ette teiden pite tietemen ( rackat weliet ) se quin minuhun tapactanut on/ se ombi waan enemin Euangeliumin auxi tullut/
Fil 1:13 Nin ette minun Siteni ouat ilmei tulluet Christusesa ymberi caike' Radhinhoonen/ ia mös caikein ninen mwidhen tykene.
Fil 1:14 Ja ette monda welie Herrassa wahuistetudh minun Siteisteni ouat site rochkiamaxi tulleet/ site Sana puhuman waroimata.
Fil 1:15 Mutomat tosin Christusta sarnauat Cateudhen ia toran teden/ Mutta monicachta mös hyuen tadhon tedhen.
Fil 1:16 Ne ilmoittauat Christusta rijdhasta ia ei selkieste/ Sille he lwleuat sen cansa liseuens murechta minun Sitehin/
Fil 1:17 Mutta näme rackaudhesta/ Sille he tieteuet ette mine tesse macan Euangeliumin edestwastamisen tedhen
Fil 1:18 Miteste se sis on ? Ette Christus quitengin ilmoitetan edesmillemoto se tapachtupi/ taicka tilasta eli oikialla modholla/ sijte mine iloitzen/ ia wiele tahdhon iloita.
Fil 1:19 Sille mine tiedhen ette se sama ioutupi minulle terueydhexi/ teiden Rucoxen/ ia Iesusen Christusen Hengen auttamisen cautta.
Fil 1:20 Ninquin mine caiketi odhotan ia toiuon/ ettei mine misseken cappalesa häpien alaisexi tule/ Waan caiken wapaudhen cansa/ ninquin aina ilmangi/ nin mös nyt Christus sangen ylisteten minun Rumisani/ olcan se Elemen cautta taicka Cooleman cautta.
Fil 1:21 Sille Christus ombi minulle Eleme/ ia Coolema o'bi minulle Woito
Fil 1:22 Mutta ios mine saan ele Lihasa/ se sopi enemen Hedhelmete toottaman/ Ja en tiedhe/ cumman mine wloswalitzen/
Fil 1:23 Sille nijste molemista mine adhistetan/ Mine halan täälte poiserite ia olla Christusen cansa/ ioca mös palio parambi olis.
Fil 1:24 Mutta se ombi palio tarpelisembi Lihassa olla/ teiden tedhenne.