Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Jasper

#13601 Hiipuu

15.05.2013 17:20

Kannattaisi jo lopetella tämä adressi. Montaa nimeä ei enää tule päivässä. Kiitos noiden puolijauhoisten kommenttien jotka kunnon kristittyä nolottaa aika tavalla.
Virgo92

#13602 Re: Re: Re: Re: Arvoisa ´vieras´...

15.05.2013 17:24

#13448: - Re: Re: Re: Järkevä adressi 

 ...vastausena esittämiisi kysymyksiin: Täällä moneen kertaan mainittua sekä puolin ja toisinkin jo siteerattua ´Gaid´(vai Guide?) -lehteä en ole koskaan nähnyt , enkä tunne koko lehteä muutenkaan.( Ilmeisesti kuuluu  vanhojen lehtien markkinoilla jo varsinaisiin  keräilyharvinaisuuksiin. ) En siis voi ottaa kantaa siinä mahdollisesti esitettyihin salaliittoteorioihin (...tai siihenkään oliko niitä siinä)  Esityksessäsi pohdit laveasti ja polveillen kaikenlaisia ´liittomuotoja´ ym.sekamuotoja ,jotka mielestäni  eivät oikein nekään liittyneet nyt tähän keskusteltavaan asiaamme, mutta saahan niitä toki pohtia jos kiinnostavat, ei siinä mitään. Aika ´kinkkisesti´ avautuvan esityksen sait niistä väsätyksi-minä ainakin tipuin kärryiltä jo ensimmäisessä kappaleessa. Horoskooppiluonnehdintojen kirjoittajaksi sinulla tuntuu olevan suoranaista lahjakkuutta: kukapa meistä ei (jos olemme rehellisiä itseämme kohtaan ) olisi ainakin hieman perso niiden kivalle imartelulle. (Negatiivisia horoskooppeja tuskin kukaan lukisikaan.) Kirjallista ilmaisuasi sinun tosin täytyisi hieman jäntevöittää, karsia liikoja ´kommervenkkejä´ ja turhia rönsyilyjä tekstistäsi -muuten hyvä. Hyvä imartelu on taitolaji-onnittelut Sinulle siitä. Horoskoopeilla , mukavalla hömpällä ja kivalla krääsällä riittää aina markkinoita! Palataksemme taas vaihteeksi pääasiaamme ja tavoitteisiimme ( ettei se pääsisi tässä kirjallisessa tulvassa hukkumaan) niin kyllä ne kaikki voitaisiin tuohon ´parisuhteen juridinen asema ja julkinen tunnustus´ - lauseeseen sisällyttää ja sitä ikäänkuin muistisääntönä kaikelle muulle siihen liittyvälle käyttää. Mitä siihen ´heteroksi julistautumiseen´taas tulee, niin niin en ole tietääkseni tällä(-kään) palstalla tehnyt. Olen ´bi-´ , mutta elän nykyisin parisuhteessa naisen kanssa-kuten itsekin olen. Tämä riittäköön tiedoksi ja tämän enempää en kerro sinulle elämästämme, enkä itsestänikään. Tai no, ehkä sen voin  mainita, että en kuulu mihinkään kirkkoon tai uskonnolliseen  yhteisöön jäsenenä. Tutustunut olen niistä useimpiin ( ainakin niistä , jotka täällä Suomessa toimivat ja vaikuttavat) Olen vieraillut kutsuttuna eri seurakuntien tilaisuuksissa, niin Suomessa  kuin ulkomaillakin.Minulla on ollut tuttavia niin Jehovan todistajissa, kuin mormooneissakin (eräitä jopa ystäviäkin) olen ollut niin helluntailaisten kuin adventistien  tilaisuuksissa ,ja kerran olen eksynyt jopa Siiloan-seurakuntaankin ! Olen ollut mukana ortodoksien pääsiäisyön messussa ja käynyt luterilaisen rippikoulun, kun vielä kirkkoon kuuluin . Pelastusarmeijakaan ei ole jäänyt minulle vieraaksi, kun asuin lapsena sen osaston  naapurissa. Toisaalta- olen tuntenut myös ateisteja ja lukenut heidänkin julkaisujaan , siinä missä ´Herätkää´-lehtiä ja ´Vartiotorniakin´. Minun mielestäni mitä tahansa voi lukea,eikä mitään informaatiota  sinänsä tarvitse pelätä.Kaikki on yleissivistykseksi! Jopa uskontojen historiaakin kannattaa lukea. Historiasta esim. Jeanne d´Arc´in l. ´Orleansin neitsyt´ (huom. ei yhteyttä tähtimerkkini kanssa)tarina on mitä mielenkiintoisin ja kiehtovin . Martin Luther Kingin elämä samoin. En suhtaudu uskontoihin nihilistisesti, mutta kriittisesti kylläkin- samoin  minun on kyllä todettava  myös ateismin suhteen... Askeleen pidemmälle siitä on ottanut Kari Enkvist , joka uusimpana tulokkaana on lanseerannut sellaisen termin kuin ´uskonnottomuus´. Tutustuin hänen kirjaansakin, mutta en pitänyt sitä muuna  kuin yhtenä pitkäpiimäisimmistä jaaritusteoksista. Minkälainen näkemys näet voisi olla ´näkemyksettömyys´, onko sitä mielekästä verrata muihin näkemyksiin,jos sillä itsessään ei ole mitään sisältöä, eikä se osoita suuntaa mihinkään muuhunkaan. Ehkä Enkvist jotain myyntilukuja sillä saavutti, mutta halvemmaksi tulisi ostaa tyhjä vihko ja selata sitä  ees´taas niin kauan kuin sen huvin parissa jaksaa viihtyä. Se siitä  ja sen´besserwisserismistä´. Uskonnoista minua kiinnostaa ehkä sittenkin eniten buddhalaisuus näkemyksineen (onko koskaan kuultu ´ääribuddhalaisista terroristeista´?) esim. karman lait, jälleensyntymisoppi jne., mutta eivät he (buddhalaiset) silti niitä kenellekään tyrkytä-ehkä juuri siksi... Niille taas, joiden mielestä ateistinen nihilismi on parasta lääkettä homo-,lesbo-,trans-yms. fobiaa vastaan, suosittelisin tutustumista (vaikka sitten vain netinkin välityksellä) siihen, millä tavoin homoseksuaaleihin on  suhtauduttu esim. Kuubassa sen kommunistisen vallankumouksen jälkeisenä aikana (varoitus: valmistautukaa järkytyttäviin tilastotietoihin ja dokumenttimateriaaliin!) siinähän oli esimerkki virallisesta ateistivaltiosta. Tutkikaa myös tilannetta Romaniassa Ceausescun aikana jne.Olipa kyse sitten yksilön omasta tai yhteisön kollektiivisesta homofobiasta, sille tunnutaan löytävän aina perustelut aivan vallitsevista uskonnollisista tai poliittisista  näkemyksistä riippumatta. Kuubalainen puoluevirkailija, iranilainen mufti,Jerusalemin ortodoksijuutalainen, Ku-Klux-klaanin jäsen Missisippistä, ugandalainen ministeri -kaikki toinen toistaan parempia l. pahempia  esimerkkejä homovihaajista ja samalla  kaikki toistensa verivihollisia...Kummallinen vihan maailma!


Vieras

#13604

15.05.2013 17:30




Sen sijaan, että eduskunta säätäisi lain viidestäkymmenestä eri ihmisryhmille tarkoitetusta erilaisista avioliitoista, on realistista laatia yksi laki yhdestä kattavasta avioliittoinstituutiosta, jossa olevat pariskunnat voivat elää yhdessä ikiomien arvojensa mukaan.




Vieras

#13605 Re: Hiipuu

15.05.2013 17:36

#13601: Jasper - Hiipuu

Tämä adressi on hyvällä asialla. Avioliittoa ei todellakaan tule sotkea muunlaiseksi. Uskovana ihmisenä olen tottunut siihen, että saan välillä kokea myös pilkkaa. Kristittynä ei nolota tippaakaan.

Rikottu ruukku

#13606 Ei voi olla mahdollista koska eivät ole vieläkään alkaneet / yhdistyneet ...

15.05.2013 17:46

elämään ja toimimaan Kristillisesti eläviksi ja toimiviksi järjestäytyneesti / yhtä oleviksi ja kaikessa Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti YHTÄ pitäviksi järjestäytyneesti, jolloin vasta alkaa ilmenemään täyttymään ne Raamatun UT mukaiset oikean Kristillisyyden tunnusmerkit ja täyttymään ne Kristuksen Jeesuksen kaikille, ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle Lain / Laillisuuden täyttymykseksi, = Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, kaikkia kohtaan Totuuteen perustuvat, Oikeuden mukaisuuden täyttymykseksi käskynsä.

Kun Oikeita Kristittyjä on vasta ja ainoastaan Raamatun UT, Kristuksen Jeesuksen ja / apostoliensa Totuuteen perustuvien ja mukaisten opetusten ja ohjeiden mukaisesti / yhtä olevasti ja kaikessa YHTÄ pitävästi, = keskinäisessä Rakkaudessa ja huolenpidossa yhteiseksi hyväksi, mutta kaikille, ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle parhaaksi mahdolliseksi tarkoituksella ja tavoitteella, elävät elävät ja toimivat / vaikuttavat, = vasta oikeasti Kristityt, Kristuksen Jeesuksen, käskynsä pitäviä ja täyttäviä seuraajiaan.

Niinhän ne luulee ja kovittelee / olettaa jotka ei tiedä eikä ymmärrä, kun eivät tunne Totuutta ja sen kaikille hyväksi itse lähdettä, Jumalan Sanan = Luomakuntansa Lain alaisuuksia, jotka Hän on asettanut, luodessaan koko kaikkeuden Pyhän ainoasyntyisen pokansa Kristuksen Jeesuksen kautta, Hänen alaisuuteen ja siihen kiakille hyväksi mukaisuuteensa.

Jolla, tämän ihmiskunnalle ansainneen, UUDEN liiton / testamentin, Jumalan ARMON aikakauden ihmiskunnalle ansainneella on nyt Pyhän Luoja Isänsä edustajana ja valtuuttamana KAIKKI valta, niin taivaassa kun maan päälläkin. Ja on siihen tuhatvuotta kestävän Rauhan ja Rakkauden aikakauden loppuun asti, jossa Hän hallitsee omiensa kanssa, koko sen 1000 vuotta kestävän ajan, jolloin Hän luovuttaa sen valtansa jälleen Pyhän Luoja Isänsä haltuun. Jolloin Hän Luoja, luo uuden taivaan ja maan joka pysyy ikuisesti täydellisennä.

Kaikkivaltiaan Kristuksen Jeesuksen nimessä muistuttaen / valistaen, Puolustaja Pyhä henki, joka Totuuden henki, / vähäisen, valkeudeksi / herätykseksi työhön kutsutun palvelijansa.


taku

#13607 Re:

15.05.2013 17:50

#13604: -

Mutta jos joku haluaa sellaisen liiton jossa voi haastaa toisen uskottomuudesta käräjille ja toinen sellaisen missä ei voi niin ei se vaan kertakaikkiaan onnistu.Tällä hetkellä Suomess on maaimallisille ihmisille oma heitä varten luotu instituutio mutta uskoville ei mitään

Jasper

#13608 Nolottaa

15.05.2013 17:53

Minäkin olen kristitty ja säästynyt pilkalta. Voi kristitty omalla käytöksellään saada niin sanottua pilkkaa. Joskus olisi hyvä katsoa peiliin, jospa kaikki ei olekaan muiden syytä. Joka tapauksessa täällä on satoja sellaisia kommentteja että jos ne olisivat kirkon yleisesti hyväksymiä käsityksiä niin kirkon jäseniä olisi korkeintaan 15 prosenttia.

Vieras

#13609 Re: Re:

15.05.2013 17:55

#13607: taku - Re:

 

 

Lahkosi voi perustaa oman oikeusistuimen, jossa uskottomuushaasteesi käsitellään käräjillä ja avionrikkoja kivitetään kuoliaaksi Raamatun käskyjen mukaisesti.

 

 

 


Vieras

#13610 Re: Kotimaa

15.05.2013 17:56

#13603: Ei kannata - Kotimaa 

 

Kiitos linkin lähettäjälle. Kirkko otti seurakuntien enemmistön kannattaman kannan. En kannata minäkään ko.lain muuttamista. Väliaikatietona hyvä!

Vieras

#13611 Re: Re: Hiipuu

15.05.2013 17:58

#13605: - Re: Hiipuu 

"Tämä adressi on hyvällä asialla. Avioliittoa ei todellakaan tule sotkea muunlaiseksi. Uskovana ihmisenä olen tottunut siihen, että saan välillä kokea myös pilkkaa. Kristittynä ei nolota tippaakaan."

Hyvä kommentti! Samaa mieltä!

Avioliitto on naisen ja miehen välinen liitto!

Kiitos tästä hyvästä adressista, jolla jokainen suomalainen voi vaikuttaa siihen että avioliittoa ei saa muuttaa muunlaiseksi.

taku

#13612 Re:

15.05.2013 18:05

#13604: -

Ja huom nyt puhutaan KAHDESTA ei 50 eri avioliitosta. Täälläkin on valiteltu kuinka hirveätä on että esim Iranissa on se tilanne että seemiläisten uskontojen edustajille kristityile ja muslimeille on tarjolla oma heidän arvojensa mukainen liitto jamailmalisille ihmisille ei ole mitään.Väärinhän se on mutta yhtä väärin se että täällä on van mailmllisille oma instituutio.

Kristillinen käsitysavioliitosta on että mies ja nainen tulevat hdeksi.He ovat yksi heillä ei ole mitään omaa ei edes oma ruumista eli ovat juridisesti ikäänkuin samassa asemassa kuin siiamilaiset kaksoset. Tälläisen liiton solmiminen ei ole Suomessa mahdollista.Vaikka kuinka haluaisi solmia kristillisen avioliiton ja tulla yhdeksi puolisonsa kanssa on viranomaisten silmissä edelleen erillinen kansalainen.Suoraan sanoen minusta koko nykymallinen avioliitto mikä suomessa on käytössä on täysin tarpeeton ja se voitaisiin lakkauttaa tarpeettomana ja ottaa käyttöön ito seemiläinen avioliitto.Ymmärrän kuitenkin että maailmalliset ihmiset jostain käsittämättömästä syystä haluavat solmia tyhjänpäiväisen näennäis avioliiton jossa saa vapaasti pettää puolisoaan ilman että toinen voi viedä asiaa raastupaan.Noh solmikaa te maailmalliset ihmiset minun puolestni oma ihme "avioliittonne" jos se teidät kerran onnelliseksi tekee ei se ole minulta pois.Eli jos jonkun ryhmän pitää uopua omasta liitosta niin yhtä hyvin voitaisiin ajaella että te maailmalliset ihmiset voitte solmia seemiläisen liiton jossa puolison pettäminen on rikos kuin että meidän uskovienpitäisi alistua solmimaan MEIDÄN avioliittomme TEIDÄN ehdoillanne.

taku

#13613 Re: Re: Re:

15.05.2013 18:10

#13609: - Re: Re:

ei tässä mistään kuoliaaksi kivittämisestä ole kysymys.Missä minä sellaisesta olen puhunut?Enhän edes ottanut mitään kantaa rangaistukseen. Suomessa muuten on vain yksi oikeuslaitos ja hyvä niin.Mitä siitäkin tulisi jos oikeuslaitoksia saisi perustaa vapaasti.Jos olet lukenut aiempia viestejäni niin tiedät että olen kuolemanrangaistuksen ehdoton vastustaja


Vieras

#13614 Re: Re:

15.05.2013 18:15

#13612: taku - Re:

 

 

Muuta sinne Iraniin nauttimaan seemiläisen avioliiton ihanuuksista.

 

 

 


Vieras

#13615 Re: Re: Re: Re: Re: Arvoisa ´vieras´...

15.05.2013 18:16

#13602: Virgo92 - Re: Re: Re: Re: Arvoisa ´vieras´...

Noista Buddhalaisista vähän....

Buddhan filosofia on erinomaista ja kehittynyttä filosofisesti, mutta kuinkas muuten, itse uskonto sisältää vähemmän hohdokkaita asioita, kuten Tiibetin lamalaisten varsin väkivaltainen hallinto ennen kiinalaisten invaasiota ja luonnonuskontojen sekoittuminen siihen on muuttanut alun perin filosofisen uskonnon henkien kanssa vehtaamiseksi.


Vieras

#13616

15.05.2013 18:17

Ihmisoikeudet eivät ole mielipideasia, ne vain _ovat_. Jotta ihan suotta tällaista syrjivää adressia täällä kannattelette. Noloa.
taku

#13617 Re: Re: Re:

15.05.2013 18:33

#13614: - Re: Re:

Mutta kun olen Suomessa syntynyt ja täällä Suomessa on kuitenkin kokonaisuutena asiat paremmin kuin Iranissa.Täällä on uskonvapaus ja täälä ei ole kuolemanrangaistusta.Iranissa on avioliittolaki parempi kuin Suomessa mutta kokonaisuutta ajatellen Suomi on parempi yhteiskunta onhan tämä demokraattinen maa toisin kuin Iran tai Britannia

Ei väellä eikä voimalla!

#13618 Totuus ei ole yhtä kuin suuruus

15.05.2013 18:34

#13611: - Re: Re: Hiipuu

Totuus pysyy totuutena, vaikka sitä ei kannattaisi kukaan ihminen maan päällä. Jos kristittyä pilkataan Jeesuksen vuoksi, hän on oikealla puolella. Jos kristittyä ei maailma pilkkaa, hän on varmaan luisunut pois totuudesta!


Vieras

#13619 Re:

15.05.2013 18:36

#13616: -

Ihmisoikeudet ovat mielipideasia - niistähän päättävät ihmiset ja äänestämällä.

Totuus ei ole  mielipideasia, se on Jumalan ilmoitus.

taku

#13620 Re:

15.05.2013 18:36

#13616: -

Kyllä ihmisoikeuksistakin pitää voida keskustella. ja niistä voi olla montaa mieltä. Minusta tälläisen muodollisuuden kutsuminen ihmisoikeudeksi halventaa sitä asiakirjaa jonka YK on laatinut


Vieras

#13621 Re: Re: Re: Re:

15.05.2013 18:38

#13617: taku - Re: Re: Re:

 

 

 

No voivoi, kun on hankalaa, kun ei voi Suomessa solmia sitä seemiläistä avioliittoa, johon on jo sopiva puolisokin katsottuna, uusi mittatilauspuku tilattuna ja kirkko sekä pappi varattuna  ja juhlatalo pitopalveluineen sekä häämatka Jordanvirralle pyhiinvaelluksen muodossa.

 

Tällaista on elämä, joka pyörii seemiläisen avioliitton ympärillä.

 

 

 

 

 

 

 


Vieras

#13622 Re: Re:

15.05.2013 18:42

#13620: taku - Re:

 

 

Yhdistyneet kansakunnat on julkaissut voimakkaan homofobian vastaisen sanoman ja solidaarisuuden osoituksen sateenkaariväestöä kohtaan. YK:n ihmisoikeustoimisto julkaisi videon vuoden 2013 homofobian ja transfobian vastaisen päivän kunniaksi. Videossa esiintyy järjestön pääsihteeri Ban Ki-moon ja ihmisoikeuskomissaari Navi Pillay, ja sateenkaarikansalle kohdistettu viesti kertoo seuraavan: ”Ette ole yksin. Sateenkaariväen oikeudet ovat ihmisoikeuksia. Yhdessä rakennamme vapaan ja tasa-arvoisen maailman.”

Videossa todetaan, että 76 valtiossa samaa sukupuolta olevien ihmisten väliset suhteet on leimattu rikolliseksi, ja se tuomitsee sen, että seksuaalivähemmistöihin kuuluvat joutuvat väkivaltaisten hyökkäysten ja syrjinnän kohteeksi.

Päivää vietetään yli sadassa maassa. Se luotiin vuonna 2004 tietoisuuden lisäämiseksi sateenkaariväestön kokemista ennakkoluuloista. Sitä vietetään vuosittain toukokuun 17 päivänä. Samana päivänä vuonna 1990 Maailman terveysjärjestö WHO poisti homoseksuaalisuuden luokituksen mielenterveydellisenä sairautena.

Viime kuussa osallistuessaan Oslossa kansainväliseen ihmisoikeuksia, seksuaalista suuntautumista ja sukupuoli-identiteettiä käsittelevään konferenssiin Ban Ki-moon piti innostuneen puheen, jossa hän ilmaisi tukensa sateenkaariväestön oikeuksille ja tuomitsi hallitukset, jotka kieltäytyvät puuttumasta sateenkaariväestön kokemaan syrjintään. Hän totesi: ”Sateenkaariväestön oikeudet ovat aikamme suuria, huomiotta jätettyjä ihmisoikeushaasteita.”

 

 

 

 

 


Vieras

#13624 Re: Hiipuu

15.05.2013 18:50

#13601: Jasper - Hiipuu

tai sitten jos jatkettaisiinkin ja kampanjoitaisiin asiaa oikein kunnolla:)

taku

#13625 Re: Re: Re:

15.05.2013 19:04

#13622: - Re: Re:

Mahdettiinkohan tossa viitata Suomeen vai Saudi-arabiaan kas siinä kysymys. Eiköhän tuo ollut suunnttu selaisille maille joissa homoudestarangaistaan kuolemalla.Minunkinmielestäni homojen hirttäminen on väärin ja yleensäkin ihmisten tappaminen.Joskin pidän Hollannissa tapahtuvia ihmisoikeusrikoksia vielä vakavampana asiana nekun kohdistuvat viattomiin LAPSIIN. Mutta minun mielestäni kun puhutaan homojen hirttämisestä on ennen kaikkeakyse jokaisen ihmisen oikeudesta eämään ei niinkään homoudesta.Ymmärrän myös sen jos jonkun mielestä se että homoja tuomitaan vankilaan on ihmisoikeusloukkaus. Ymmärtäisin myös heidän avioliittovaatimuksensa jos avioliitolla olisi jotain todellista merkitystä.Ehkä oikeus elämään on kuitenkin vähän eri juttu kuin oikeus merkityksettömään paperinpalaan.Vaikka koenkin vääränä sen ettei minull ole oikeutta uskoni mukiseen liittoon minäkään en väitä sitä ihmisoikeuskysymykseksi.En kannata homoseksuaalisuuden kriminalisointia koska siinä ei ole mitään järkeä.MMinulla ei ole myöskään mitään sitä vastaan että savat rekisteröidä suhteensa.Kuitenkin viittaus ihmisoikeuksiin on niin vahva etten pidä homojen rankaisemista ihmisoikeuksien vastaisena niin järjetöntä kuin se onkin. poikkeuksia ovat seuraavat tilanteet

a)homoja uhkaa kuolemanrangaistus

b)tannehtiva tuomio eli jos homous kriminalisoidaan ja homoja aletaan rankaista rikoksesta joka on tehty ennen lain säätämistä

c)tuomittu on alle 18-vuotias

d) jos kyseessä on sellainen tapaus etä joku irailainen matkustaa ulkomille ja harjoittaa homoutta sellaisessa maassa jossa se ei ole kriminalisoitu mutta Iranin kansalaisena saa tuomion siitä

kohdassa a on kyse ennen muuta jokaisen oikeudesta elämään se on ihmisoikeksista tärkein.kohdassa b siitä ettei ketään saa tuomita taannehtivasti.kohdassa c lasen ja nuorten oikeuksista alikäisten tuomitsemisella pitää olla todella vahvat perusteet eikä minkään ääliömäisen homolain rikkominen.Kohdssa d siitä että ettei millään valtiolla ole oikeutta rangaista kansalaisiaan ulkomailla tehdyistä rikoksista.Jokaisella on oikeus vapauteen ja riippumattomuuteen myös homoilla