Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#13551 Re: Re: Re:

14.05.2013 14:01

#13526: veritas - Re: Re:

Jopajopa.... Mulla ainakin aikajana horjuu, psalmit kun ovat paljon vanhempia kuin Jeesus. Puhutaanko varmasti samasta miehestä luomistyössä?


Vieras

#13552 Re:

14.05.2013 14:15

#13534: -

"Vain kansanvihollisen perheenjäsenet voivat tietää, miten syvää kärsimystä se aiheuttaa ympäristölle. Jos sinä tavallinen kulkija siis koet kärsiväsi muiden kansanvihollisuudesta, voit vain kuvitella sen kärsimyksen mittakaavaa, jonka se aiheuttaa omaisille.

Nykyinen lainsäädäntö ei kannusta kansanvihollisia hakeutumaan hoitoon. Epäkohta ei ole avioliitto- vaan ihan muussa lainsäädännössä. Nähdäkseni kansanvihollisiin tulisi suhtautua kuin mihin tahansa muuhun vakavaan, ympäristöllekin vahingolliseen mielisairauteen, jossa sairas ei myönnä sairauttaan. Psykoosiin sairastuva pääsee kiireelliseen hoitoon, kansanvihollinen ja kansanvihollisen perhe jäävät ilman apua. Asia tulisi korjata.

Andrei Alexandrovitsh Zdanov, Kenraalieversti ja kansankomissari"

 

...vai siteerasinko jotenkin väärin....?


Vieras

#13553 Re:

14.05.2013 14:21

#13536: -

Oletatko, että tuollainen "vanha" Raamattu olisi jotenkin erityisen vakuuttava? Pettymykseksesi joudun toteamaaan, että se on aivan liian uusi, jotta siinä olisi mitään erityisen alkuperäistä. Se on myös aivan liian vanha, jotta sen sisältämät käännökset ja niiden sisältämä tulkinta olisivat käyneet tekstikriittisen (siis ei teologisen) tarkastelun läpikäymää.

Ainoa "järkevä" tulkinta sittaattiesi tuputtamisellesi on, että haluat jäädyttää uskon tulkinnan johonkin menneille vuosisadoille. Ja se taas ei ole kovinkaan järkevää. Ihan oikeasti.


Vieras

#13554 Re: Re: Re: Re:

14.05.2013 14:33

#13551: - Re: Re: Re:

 

 

 

 

 

veritas on keskittynyt mielensä mukaisten anakronismien luomiseen.

 

 

 

 


Vieras

#13555 Re: Ei niitä lakeja kirkko säädä, totesi arkkipiispakin

14.05.2013 15:09

#13542: - Ei niitä lakeja kirkko säädä, totesi arkkipiispak

 

Taitaa olla siellä pikkupossunsynttäreillä täältä meidän adressistammekin edustus,

vai mitä ?


Vieras

#13556 Re: Re: Ei niitä lakeja kirkko säädä, totesi arkkipiispakin

14.05.2013 15:30

#13555: - Re: Ei niitä lakeja kirkko säädä, totesi arkkipiispakin

 

 

 

Päivi Räsänen huolehti siitä asiasta vallan ministerin ominaisuudessa.

 

 

 


Vieras

#13557 Re: Re: Re: Ei niitä lakeja kirkko säädä, totesi arkkipiispakin

14.05.2013 15:31

p.

#13558

14.05.2013 15:39



Jeesus ei vastannut enää mitään Pilatukselle.
Hänelläkin oli aikansa.

Keskustelua Johanneksen evankeliumista: Eero Junkkaala ja Riitta Lemmetyinen.  Intensiivistä pohdintaa

ja paljon tietoa
...menossa         
Radio Deillä    ........? Mhz     TIISTAI 18.30

Nuo herzilukemat täytyy paikkakuntakohtaisesti etsiä vaikkapa

www.radiodei.fi:stä


Vieras

#13559 Re:

14.05.2013 15:59

#13558: p. -

 

 

 

 

Kol 1:15 Joca ombi sen näkymettömen Jumalan Juricuua/ se Esicoinen ennen caiki Londocappaleita/
Kol 1:16 Sille ette henen cautta's ouat caiki loodhut/ iotca Taiuas ia Maan päle ouat/ näkyueliset ia näkimettömet/ seke ne Thronit ette Herraudhet/ taicka Päruchtinaudhet eli Esiwallat.
Kol 1:17 Ne ouat caiki henen cauttans ia henehen loodhut/ ia hen on ennen caikia/ ia henesse caiki seisouat.
Kol 1:18 Ja hen ombi sen Rumijn/ nimitten/ Seurakunnan Pä. Joca ombi Alcu ia se Esicoinen nijste Coolleista/
Kol 1:19 Senpäle ette henelle pite caikisa Esipoli oleman. Sille ette henesse on Ise mielistynyt/ ette henesse piti cokonaisen Teudhelisudhen asuman/
Kol 1:20 Ja caiki henen cauttans souittaman itzens cansa/ seke ne quin Maasa/ taicka Taiuasa ouat/ sille hen Rauhan teki henen Werens cautta Ristins päle/ itzehenen cautta's.
Kol 1:21 Ja te iotca muinen Oudhot ia wiholiset olitta iärijen cautta pahoisa töise/
Kol 1:22 Mutta nyt ombi hen teite souittanudh hene' Lihans Rumijlla Cooleman cautta/ Senpäle ette henen piti Teite saattaman pyhexi/ laitetomaxi ia saastattomaxi henen casuons edes.
Kol 1:23 Jos te mutoin pysytte Uskosa/ perustetudh ia wahwat ia horijumattomat sijte Euangeliumin toiuosta/ ionga te cwlitta/ Joca sarnattu ombi caikein Loondocappalein edese iotca Taiuan alla ouat/ Jonga mine Pauali palueliaxi olen tullut.
Kol 1:24 Nyt mine iloitze' minun Waiuastani ionga mine teiden edesten kersin/ ia palkitzen minun Lihasani/ mite pwtui Christusen kersimises/ henen Rumins edeste/ ioca ombi se Seurakunda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vieras

#13560 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 17:03

#13549: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

Kirjoitin kylläkin, että Paavalin tarkoituksena lienee ollut ennen kaikkea tuomita toisuskoisten harjoittama temppeliprostituutio Cybelen kastroitujen pappien kanssa. Hänhän puhuu nimenomaan epäjumalien palvelusta ennen kohtaa, jossa kuvataan homoseksuaalisia tekoja ja ylipäätään kirjoittaa roomalaisille jostakin toisesta ryhmästä/kansasta, joka ei palvo Luojaa, vaan luotua.

Vaikka ajattelet, ettei Paavali olisi paheksunut pederastiaa, esim. noista rabbien kiistoista voi kuitenkin nähdä, että vaikka pederastiaa ei nähtykään tuohon aikaan vahingollisena lasten kehityksen kannalta (saati traumaattisena), niin sitä kuitenkin paheksuttiin. Ja kuten aiemmin kirjoitin, lähinnä paheksuttiin sitä, että lapset suostuvat homoseksuaalisten tekojen kohteeksi eli alentavat itsensä häpeään. Homoseksuaaliset teot kun olivat tuohon aikaan häpeällisiä juuri teon kohteen kannalta, tekijää itseään ne eivät häpäisseet. Homoseksuaalista raiskausta käytettiin mm. sodissa keinona viedä mieheltä tämän kunnia. Myös Philon (= Philon Judaeus, Filon Aleksandrialainen, joka eli n. 20 ekr-40 jkr) teksteissä lukee, että aiemmin vaiettu asia, poikien rakastaminen, on levinnyt ja vaikka se on synti, sillä jopa kerskutaan nykyään. Lisäksi hän mainitsee em. temppeliprostituution, kastroidut papit ja Ceresin (= Cybelen toinen kutsumanimi). Ja huom. tässä kirjoituksessaan Philo puhuu juurikin Mooseksen laeista, nämä hänen tekstinsä ovat varhaisimpia juutalaisia kirjoituksia, kuten tuolta linkistä voi lukea.

VII. (37) Moreover, another evil, much greater than that which we have already mentioned, has made its way among and been let loose upon cities, namely, the love of boys, which formerly was accounted a great infamy even to be spoken of, but which sin is a subject of boasting not only to those who practise it, but even to those who suffer it, and who, being accustomed to bearing the affliction of being treated like women---- (40) And I imagine that the cause of this is that among many nations there are actually rewards given for intemperance and effeminacy. At all events one may see men-women continually strutting through the market place at midday, and leading the processions in festivals; and, impious men as they are, having received by lot the charge of the temple, and beginning the sacred and initiating rites, and concerned even in the holy mysteries of Ceres. (41) And some of these persons have even carried their admiration of these delicate pleasures of youth so far that they have desired wholly to change their condition for that of women, and have castrated themselves and have clothed themselves in purple robes, like those who, having been the cause of great blessings to their native land, walk about attended by body-guards, pushing down every one whom they meet.

http://www.earlyjewishwritings.com/text/philo/book29.html

Philon Judaeuksesta voi lukea täältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Filon_Aleksandrialainen

taku

#13561 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 17:46

#13560: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

siis minun käsitykseni mukaan hän paheksuu kaikkea homoútta iästä riippumatta.Ja erityisesti miesten välistä anaalia.Tuohon aikaan ei osattu tehdä samalla tavalla eroa lapsen ja aikuisen välillä kuin nykyään. juutalaistytöt saatettiin naittaa jo 12-vuotiaina joloin he olivat uskonnollisesti täysikäisiä.Sellainen ajattelutapa että aikuisen ei pidä sekaantua alaikäiseen on syntynyt vasta yli tuhat vuotta Paavalin jälkeen.

Tai ehkä voisi sanoa pikemminkin niin että nykyään ei osata tehdä eroa lapsen ja nuoren välillä ja tuolloin ei osattu tehdä eroa nuoren ja aikuisen välillä.minun mielestäni homma menee niin että ensin ollaan lapsia ja sitten 14 tai 15-vuotiaana tullaan nuoriksi ja noin 18 vuoden iässä aikuisiksi.

Jossain määrin ehkä lapsen oikeudet saatettiin ymmärtää mutta ei samalla tavalla kuin nykyään ja nuoren esim 14-vuotiaan erottaminen aikuisista jotain aivan käsittämätöntä.Tätä taustaa vasten tuo selitys ei kertakaikkiaan toimi.


Vieras

#13562

14.05.2013 17:52




Toisaalta jotkut eivät koskaan aikuistu, vaan jäävät ikuisiksi lukiolaispojiksi pohdiskelemaan kaikenlaista täysin turhaa ja peräti olematonta.



veritas

#13563 Re: Re: Re: Re: Re:

14.05.2013 19:33

#13554: - Re: Re: Re: Re:  

Jeesus (Jumalan Poika) esiintyi jo Vanhassa Testamentissa, joskin hieman peitellysti. Esimerkiksi Mooses kohtasi erämaassa Jeesuksen palavassa pensaassa: 2.Mooseksen kirja, 3.luku, jakeet 2-5.  

Niinikään Aabraham kohtasi Jeesuksen Mamren tammistossa, 1.Mooseksen kirja, 18.luku. Luvussa kerrotaan kuinka Aabraham kutsuu vierastaan Herraksi. Aivan samoin Tuomas kutsui Jeesusta "minun Herrani ja Jumalani" n. 2000 v. myöhemmin, Johanneksen evankeliumi 20.luku. Jeesus vielä vahvisti Tuomaksen tunnustuksen oikeaksi.

Aabraham tietää että hän puhuu kaiken maan tuomarin kanssa (sitä Jeesus on).

Musiikin ystäville linkki :

www.youtube.com/watch?v=0nY2xftg-QI

Vieras

#13564 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

14.05.2013 19:50

#13563: veritas - Re: Re: Re: Re: Re:

Aika hurjaa tekstin tulkintaa, on siis kapiaisetkin aikamoisia jeesuksia, herraksi heitäkin kun pitää nimittää.... Jos on tällä tasolla Raamatun tulkintataitonne, niin en ihmettele, että kaikenkarvaisia asioita sieltä onnistutte onkimaan!!! Mutta toisaalta ihmettelen, että täysijärkisen kirjoissa (?) oleva voi tuollaista vääntää.

Juutalaiset ainakin voisivat olla koko lailla eri mieltä kanssasi, kun yrität tuolla tavoin Abrahamin ja Mooseksen Jumalan kolmiyhteistää. Voisivat kertoa myös, että jumaluutta kutsuttiin yleisesti Herraksi ja Jeesuskin sai tämän kohtelun, kun hänet jumalallisuuteen yhdistettiin.

 

 


Vieras

#13565 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

14.05.2013 19:55

#13563: veritas - Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

Kiitos linkistä. Tässä lisää samaa teemaa:

http://www.youtube.com/watch?v=7J6Kc3RzGB0

 

 

 


Vieras

#13566

14.05.2013 19:58

Voi herran jumala mitä sontaa täällä kirjoitetaan!Ei voi muuta sanoa. Kasvakaa jo aikuisiksi!
Ja että homous olisi kielletty jossain? Ja?? Jos ette edes pysty kunnioittamaan kanssaihmisiänne niin .... Teitä ei tarvita.Toivottavasti katoatte maan päältä. Olette jo sen verran ihmisiä tuominneet ja tappaneet. Eikö jo riitä?

Vieras

#13567 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

14.05.2013 20:07

#13563: veritas - Re: Re: Re: Re: Re:  

 

Kuka olikaan kyseessä, kun maaimaa luotiin: 1Moos.1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli. 4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä. 5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä. Kuka on maailman valkeus -Jeesus on!

Vieras

#13569 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

14.05.2013 20:28

#13567: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Voit saman tien mennä etsimään Jeesusta halkopinon raosta, taas on tunnelma katossa ja aivot narikassa näissä jutuissa!!

Jeesusta voi ruveta metsästämään Vanhan testamentin paljon myöhäisemmistä Messias-ennustuksista, mutta sille tittelille onkin sitten monta ottajaa ja tulkintaa riippuen uskontokunnasta ja suuntauksesta.

veritas

#13570 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

14.05.2013 21:22

#13567: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Juuri näin, vertaapa seuraavia Sanan kohtia toisiinsa :

1 Moos 2:7: "Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja  puhalsi  hänen sieraimiinsa elämän hengen,  ja niin ihmisestä tuli elävä sielu."

ja

Johannes 20: 22-23

"Ja tämän sanottuaan hän  puhalsi  heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Huomasit varmaan yhtäläisyyden.


Vieras

#13571 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.05.2013 05:54

#13570: veritas - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

"Alussa oli suo, kuokka ja Jussi...."

Ettei vaan Koskelan isäntä olisi ollut Jeesus...?

Voisikohan siis olla kyse siitä, että Johannes tunsi (yllätys, yllätys!) Luomiskertomuksen ja käyttää samaa kielikuvaa? Veritaksen kyhäelmä osoittaa sen, että kun oikein kovasti uskoo, mikä tahansa kelpaa todisteeksi. Jos tämä on sitä "uskon kautta valaistumista ja Raamatun avautumista", josta täällä paljon kohistaan, niin eipä ole häävit sen tulokset.


Vieras

#13572 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.05.2013 06:16

#13571: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tässäpä taas mustaa valkoisella "ei-heteron kokokuva", joka yrittää soluttautua joukkoomme! Me emme saa tuomita, mutta uskomme, että edestäsi vielä löydät-Herra sinuakin poloista armahtakoon!

 

 


Vieras

#13573 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.05.2013 06:34

#13571: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

Ei, vaan Pohjantähti alkaa näin:

 

Alussa olivat suo, kuokka – ja Jussi.

se "ei-heteroksi" nimitelty hetero

#13574 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.05.2013 06:38

#13572: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

"Me emme saa tuomita,"

.... mutta uhkailette kuitenkin...? Sehän on eräillä toimintamallina aina, kun asia-argumentit loppuvat.


Vieras

#13575 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.05.2013 06:40

#13573: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ai sori, mulla taisi olla arameaksi kirjoitettu versio käytössä.... ;-)