Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #13541 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 09:19

#13532: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

En suinkaan yritä, viittasinhan juuri juutalaiseen filosofiin Philoon, joka eli samaan aikaan kuin Jeesus, eli n. 2000 vuotta sitten (en muuten puhunut mistään, mitä Jeesus on tehnyt tai sanonut. Sanoin vain, että Philo eli hänen kanssaan samaan aikaan). Sanhedrin, johon viittasin, on taas muinainen juutalainen lakikokoelma tai rabbien laatima lain selite. Nykyajan teologit tai "homoaktivistit" eivät ole keksineet itse, että miesten kanssa makaamiskielto olisi viitannut juuri temppeliprostituutioon, vaan sen tekivät jo ihmiset sen kirjoittamisen aikaan. Enkä sanoisi, että esim. Sanhedrin puhuisi nykyajan länsimaisen arvomaailman puolesta, sillä jos luet tekstin, huomaat, että rabbit kiistelevät siitä, missä iässä lapsi itse ymmärtää syyllisyytensä siihen, että alistuu pederastiaan. Toisen mielestä 3-vuotiaana, toisen mielestä 9-vuotiaana. Sen jälkeen siis lapsi olisi heidän mielestään valmis itse päättämään, ryhtyykö aikuisen miehen kanssa seksiin vai ei.

Itse asiassa väitteesi toteutuu nykyään juuri päinvastoin: raamatun katsotaan voivan tuomita homoseksuaalisuus sellaisena kuin se nykyajan länsimaisessa arvomaailmassa on, vaikka mikään ei todista, että esim. Paavali olisi ymmärtänyt homoseksuaalisuuden sellaisena, kuin se nykyään ymmärretään. Ei siis suostuta näkemään, missä oloissa ja minkä vuoksi raamatussa puhutaan näistä homoseksuaalisista teoista, vaikka on aivan ilmeistä, että tuohon aikaan oli olemassa temppeliprostituutiota "vääräuskoisten" keskuudessa sekä alaikäisten poikien pitämistä aikuisten miesten seksikumppaneina.