Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

taku

/ #13531 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

14.05.2013 07:05

#13529: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 13430

Tässä tullaankin taas kielifilosofiaan.Mitä tarkoitamme homoseksuaalisuudella tai seksuaalisuudella yleensä.Raamatun aikanahan koko seksuaalisuuden käsitettä ei tunnettu.Joten tietenkäänRaamatussa ei voi lukea että kaikki homoseksuaalisuus on syntiä. Anaaliyhdynnän Ramattu kyllä tuomitsee.Muu on enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraista.

Tässä yhteydessä on syytämainita eräs asia.Ennen Aleksanteri Suurta juutalaiset elivät omassa seemiläisessä kulttuuripiirissä.Kreikkalaiset ja muut puolestaan indoeurooppalaisessa kulttuuripiirissä.Aleksanteri Suurenmyötä kulttuurit akoivat sekoittua keskenään.Länsimainenkulttuuri on oikeastaan kahden kulttuurin kombinaatio ja eräässä mielessä myös Kristinuskokin.Tämä kahden kulttuurin sekoittuminen näkyy hyvin kristittyjen kaksijakoisessa suhtautumisessa Jumlasta tehtyihin kuviin.Seemiläisessä kulttuurissa suhtauduttiin kielteisesti Jumalasta tehtyihin kuviinmutta kreikssa se oli tärkeä os kulttuuria.Tämän takia kristityt eivät vieläkään ole päässeet yksimielisyyteen. Vähän sama juttu on homouden kanssa.reikkalaisessa kulttuurissa se oli yleistä seemiläiseen kulttuuriin se ei sopinut.Näkisin kuitenkin kristillisen uskon juurien olevan seemiläisessä kulttuurissajossa myös jeesus eli.lähtökohtana kristityillä tulisikin aina olla alkuperäsen seemiläisen kulttuurin arvomaailma. Avioliitto on miehen ja nisen välinen homotsaavat toki tullakirkoon mutta Jumaln kuvat lentäköön kirkosta niin pitkälle kuin pippuri kasvaa!