Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä.
Unknown Vieras |
#351 Re: Re: luepa vähän johtajuudesta25.02.2011 11:55#347: Vieras - Re: luepa vähän johtajuudesta Palataas vielä näihin faktoihin :-) Jännä juttu miten Millanin,fennellin,Vilanderin,Ellisin ja monen muun laumakäsitteen pohjalta toimivan vastustajat tulkitsevat näitä "faktoja" ihan niinkuin koko laumakäsite olis romutettu :-) Oikeasti mitään sen kummempaa muutosta aiempiin tutkimustuloksiin ja niiden tulkintoihin ei ole tullut,kuin se, että alfa-käsitteen ja alfan muodostumisen tulkintaa on hieman lievennetty,samoin kuin tarkan laumahierarkian käsitettä :-) Missään eikä kukaan susitutkijoista väitä että laumalla EI ole johtajaa tai laumaa ja laumakäytöstä EI olisi! Tuossa SEY:n linkissä olevasta tekstistä ei löydy juurikaan ristiriitaisuuksia noiden edellä mainittujen henkilöiden ajatusten kanssa.Ja kyllä,olen lukenut Ellisin kirjoja lukuunottamatta kaikkien noiden kaikki kirjat ja se mikä mun mielestä on aika mielenkiintoista,että nuo eripuolilla maailmaa asuvat henkilöt päätyvät jokseenkin samoihin aikoihin samanlaisiin johtopäätöksiin ja tuloksiin hyvin pienin vivahde-eroin. YKSIKÄÄN noista ei puhu mitään johtajan roolin OTTAMISESTA väkivalloin! Toisin kun mun jutuista vois päätellä,niin mä EN hyökkää namipalakouluttajia enkä metodia vastaan!Mä hyökkään ainoastaan sitä tapaa vastaan,mitä Millanin vastustajat harrastaa tehdäkseen metodistaan AINOAN OIKEAN metodin. Millan says: “I always say my way is not the only way. It is just one way. The people that follow me feel that it works.” Oikeastaan mua huvittaa se,että Millanin vastustajat näillä ristiretkillään tekevät vain hallaa omalle asialleen ja tuovat vain enemmän julkisuutta Millanille (ei ole hyvää tai huonoa julkisuutta,on vain julkisuutta)ja mitä enemmän metelöitte,sitä kiinnostavammaksi teette Millanin ja sitä enemmän Millan nauraa matkalla pankkiin :-)
|
Koiraihminen ja koirien todellinen ystävä |
#352 Re:25.02.2011 16:57Voi hyvänen aika, kuinka sinä olet tietämätön. Pystytkö olemaan noin naiivi, että uskot, että koira pystytään opettamaan pois huonoista tavoita ihan vaan puhumalla. Voi vietävä, kun olisi hauskaa nähdä, miten sinä käsittelisit esim. 85 kiloista bernhardilaista, mikä on ottanut vallan perheessä. Olen sellaiseen törmännyt. En ole taidoiltani lähelläkään Cesaria, mutta autoin koiran omistajia. Voin kertoa, että se ei ollut mitään lasten katsottavaa. Kun 85 kiloa aggressiivissta koiraa tulee päälle vahingoittamistarkoituksessa, pelkkä kaunis puhe ei tehoa. Koira saatiin kuitenkin kuriin ja sitä ei jouduttu lopettamaan. Cesar on todellinen koirien ystävä. Hän käsittelee koiria todella kauniisti. Jos olet eläinten kohtelusta huolissasi, mene katsomaan lähi- tai kaukoitään, miten siellä kohdellaan kaikkia eläimiä. Siellä olisi karhuja pelastettavana häkeistä, missä niitä pidetään koko niiden elinikä, jotta niistä saataisiin mahdollisimman paljon sappinestettä miehille potenssin nostoa varten. Tee ihmisille ja etenkin koirille palvelus ja anna Cesarin pitää ohjelmansa.
|
Katselija Vieras |
#353 Todellinen koirakuiskaaja25.02.2011 17:11Cesar on ehdottomasti paras. |
Koiran ehdoilla Vieras |
#35426.02.2011 18:57Vähän tarkennusta kaivattaisiin siihen mistä puhutaan, ettei mene puurot, vellit ja kiisselit sekaisin. Vaikuttaisi siltä, että on jäänyt väärä käsitys minun näkemyksistä esim. susilaumoihin, alfaan ja muihin asioihin liittyen ja myös tuntuu että laitetaan sanoja suuhun. Oma näkemykseni pohjautuu luettuun tietoon (nettiartikkeleihin, kirjoihin - sekä biologien, käyttäytymistietelijöiden että koirankouluttajien kirjoittamiin), koirankoulutuskursseihin, itseäni kokeneempien koirankouluttajien kanssa käytyihin keskusteluihin sekä tietenkin omiin havaintoihin niistä koirista joita olen elämän varrella tarkkaillut ja jotka ovat olleet perheeni tai itseni omistamia. Tässä siis käsitykseni asiasta, tässä tulee vähän toistoa mutta tuntuu, että asia ei ole mennyt perille niin otetaan vähän kertausta: |
ei ymmärrä Vieras |
#35527.02.2011 15:47Ihmettelen, miten johdateltavissa ihmiset ovat. Ilmeisesti tämä adressijuttu on sellainen, että kuka tahansa voi kirjoittaa adressin mistä tahansa ihmisten allekirjoitettavaksi. En jaksa lukea näitä kaikkia viestejä läpi, mutta silmääni pisti muutama epätarkkuus adressissa. "Ohjelmassa käytetään erityisesti kolmea koulutusmetodia, joita ammattitaitoinen koirankouluttaja ei käyttäisi. Nämä metodit ovat rankaiseminen (eri asia kuin kieltäminen), alistaminen sekä pelottelu." Itse en ole nähnyt Millanin rankaisen koiria ohjelmassaan. Koiran käytökseen puuttuminen ei ole sama kuin rankaisu. Kannattaisi lukea Millanin kirjoja, niin tämä asia voisi myös adressin kirjoittajalle selvitä. Mutta hänhän myöntää, ettei ole lukenut kyseisiä kirjoja. Eikö olisi asiallista ensin tutustua aiheeseen tarkemmin, ennen kuin lähtee soitellen sotaan ajamaan asiaa, josta ei ole perillä. Pelottelua en ole ohjelmissa nähnyt. Alistamista - paremminkin koirien alistumista, joka on koiralle luontaista käytöstä tietyissä tilanteissa. "Uskomaton määrä ongelmakoirien omistajia katsoo kyseistä ohjelmaa toteuttaen siinä käytettyjä koulutusmetodeja omiin koiriinsa. Nämä koirat joutuvat liian usein elämään onnetonta ja väärinymmärrettyä elämää." Mihin perustuu tämä määritelmä "uskomaton määrä ongelmakoirien omistajia"? Onko tästä tehty jonkinlainen kartoitus? Jos tällaista väittää julkisesti, pitää sille olla jotain perusteluja. Itse olen samaa mieltä siitä, että liian suuri joukko koiria elää onnetonta ja väärinymmärrettyä elämää. Mutta ei Cesar Millanin ohjelmien vuoksi, vaan siksi, että suuri osa ihmisistä inhimillistää koiriaan liikaa. Ei ole kuria, järjestystä, koska omistajat on hurahtaneet tähän ihmeelliseen pehmeän koirankäsittelyn maailmaan, jossa vaan naksutellaan ja heitellään makkaraa ympärille. Kun se pelkkä positiivinen vahvistaminen ei aina riitä. On minulle eräskin koirankouluttaja sanonut, että koiraan ei fyysisesti saa koskea. Se ei ole kuulema modernia koirankoulutusta. Mihin tämä moderni koirankouluttaminen on sitten johtanut? Siihen, että ongelmakoirakoulutusbusiness kukoistaa. Olen sitä mieltä, että Millanin Koirakuiskaaja-ohjelma on ylivoimaisesti paras koirankoulutusohjelma, mitä Suomen tv:ssä on näytetty. Siinä pureudutaan ongelmien ytimeen, ja käsitellään asioita koirapsykologian kannalta. Millan ei käsittele koiria sen väkivaltaisemmin kuin kaksi koiraa, jotka joutuvat konflikitilanteeseen. Varsin fyysistä sekin ongelmien ratkaisu on. Mutta se on sitä kieltä, mitä koira ymmärtää. |
Unknown Vieras |
#356 Re:27.02.2011 16:10"tässä tulee vähän toistoa" Olet oikeassa,miksi siis toistelet koko ajan samoja asioita? [toisto alkaa]luuletko että uskottavuutesi lisääntyy saman toistamisella?[toisto loppuu] Oma näkemykseni pohjautuu luettuun tietoon (nettiartikkeleihin, kirjoihin - sekä biologien, käyttäytymistietelijöiden että koirankouluttajien kirjoittamiin), koirankoulutuskursseihin, itseäni kokeneempien koirankouluttajien kanssa käytyihin keskusteluihin sekä tietenkin omiin havaintoihin niistä koirista joita olen elämän varrella tarkkaillut ja jotka ovat olleet perheeni tai itseni omistamia.Olet myös selvästi tuonut ilmi ettei sua kiinnosta lukea Fennellin tai Millanin kirjoja ja näin ollen tuskin olet lukenut edes Vilanderin kirjaa saati Ellisin kirjoja,joten mun nähdäkseni sulla ei ole minkäänlaista tietopohjaa edes argumentoida heidän ajatuksiaan,Toki voit mielipiteitäsi esittää,mutta mun silmissä niillä ei ole minkäänlaista painoarvoa.Mitäs jos lukisit ensin Fennellin 3 kirjaa,Millanin 3 kirjaa ja vaikka vielä Vilanderin kirjan niin keskustellaan sitten aiheesta lisää kun tiedät edes mistä puhutaan.Mä koitan sillä välin perehtyä Ellisin ajatusmaailmaan. 1-8 en vaivaudu toistelemaan. "tämä yhdistys siis vastustaa Cesar Millanin metodeja." Unohdit mainita että OSA yhdistyksen jäsenistä. "Yksi perustajajäsenistä ja tämän hetkinen yhdistyksen johtaja on Martin Deeley, jonka Cesar Millania tukevia lausuntoja lainasit kommentissasi. Hän on muun muassa työskennellyt Koirakuiskaaja-ohjelman konsulttina, kirjoittanut esipuheen Cesar Millanin kirjaan ja on myös Cesar Millanin ystävä. Eli Cesar Millanin ohjelmien suosio vähintäänkin kartuttaa hyvän ystävän, Cesar Millanin, pankkitiliä, ja mahdollisesti myös hänen omaansa, jos hän saa palkkaa konsultoinneista ja Millanin kirjoihin esipuheiden kirjoittamisesta. Martin Deeley on erikoistunut kanakoirien kouluttamiseen, ja omien sanojensa mukaan keskittyy nykyään sähköpannan käytön opettamiseen.Hänen yhdistyksensä on myös ottanut kantaa erilaisten välineiden käytön sallimiseen jatkossakin koirankoulutuksessa, mukaanlukien sähköpannan käytön sallimiseen. Eli suhteellisen nuori, koirankouluttajien perustama yhdistys, joka tukee sähköpannan käyttöä sekä tukee myös yhdistyksen johtajan kaverin Cesar Millanin metodeja." :-) Arvasin että tarttuisit tähän täkyyn :-)ja hyvä että tartuit,sillä omalla logiikallasi AVSAB:n jäsenien antamilla lausunnoilla ei näin ollen ole mitään painoarvoa!He näet kuuluvat oikein samaan järjestöön.Toisaalta tämän logiikan mukaan AVSAB:n sisällä erimieltä olevien lausunnot ovatkin sitten"arvovaltaisempia" kun ne ei olekkaan samaa mieltä ;-) Deeleyn mustamaalauksessasi unohdat jälleen mainita,että amerikassa hänen toimintansa ja sähköpantojen käyttö on täysin laillista toimintaa,samoin kuin pentutehtailu!Millania vastaan löydätte YHDEN muokatun muutaman sekunnin videopätkän jota jaksatte linkittää uudestaan ja uudestaan.Netistä löytyy kuitenkin tuntitolkulla videoita missä ammattikouluttajat opettavat ja näyttävät sähköpantojen käyttöä (ja joskus jopa yhdessä makupalojen kanssa)ja te löydätte sieltä yhden :-)(josta tuskinMillankaan on kovin ylpeä)tai toisen pätkästyn videon jossa Millan "kuristaa koiran"hengettömäksi. Mäkin löysin sen jopa melko kokonaisena: http://www.youtube.com/watch?v=eQUegRGo0kw Mitäs jos tällä kertaa noudattaisit omaa neuvoasi,mitä neuvot Victorian suhteen ja kuuntelisit mitä Millan sanoo;-)
Mitä taas tähän sähköpantajeesusteluun tulee,niin Suomi on yksi niitä harvoja maita maailmassa jossa sähköpanta on "laiton" ja sekin on vähän tulkinnanvarainen johtuen lakitekstistä.Meillä laillisia ja ns.humaaneina koulutusvälineinä saa kuitenkin myydä ja käyttää ketjukaulaimia,kuristuspantoja,vedonestovaljaita(jotka ovat kipua tuottavia),koiran herkimpiä aisteja (hajua ja kuuloa)ärsyttäviä ja kipua tuottavia ultraäänipantoja,sitruuna-ja pippuripantoja ym.haukunestopantoja, sähköaitoja jne. Humaaniako?Bullshit! Mun mielestä nää kaikki on turhia ja yhtälailla laittomia kuin sähköpanta! Miten vaikutusvaltainen tämä titteleitä täynnä oleva järjestö sitten on? 35vuotisen toimintansa aikana se ei ole saanut edes sähköpantojen käyttöä saati pentutehtailua lopetetuksi,ainoa mitä se on saanut aikaiseksi on se,että se on saanut pseudotieteensä hyväksytyksi tieteenalaksi."Arvostettu tieteellinen yhteisö" käyttää kuitenkin arvovaltaansa hieman kyseenalaisin keinoin lopettaakseen YHDEN laillisesti toimivan yrittäjän toiminnan :-) Minun silmissä AVSAB:n arvovalta ja kyky vaikuttaa on kettutyttöjen tasoa ja keinotkin on samoja! Mitä tuohon kommenttiisi Kaimion tekstistä tulee,niin esitinkö jotenkin että se on sun ajatuksesi,tiedän kyllä että se on kirjan mainoksesta ja tais olla jopa takakannessakin.Kommenttisi vaan oli jälleen osoitus kyvystäsi takertua epäolennaisuuksiin :-) |
Unknown Vieras |
#357 Re:28.02.2011 15:46Ai perskuta! Nyt mä tyhmä vasta tajusin ton jatkuvan saman toistamisen idean :-) Sä oletkin sen verran internörtti ja kokenut näillä keskustelupalstoilla,että tiedät ettei ihmiset viitti/jaksa lukea koko keskustelua vaan lukevat vaan pari viimestä viestiä,näin sä saat aina oman mielipitees päällimmäiseks :-) |
Cesarin puolustaja! Vieras |
#358 Turhaan haukutte!02.03.2011 14:02Ne jotka haukkuu Cesaria ovat varmaan niitä kukkahattutätejä jotka pelkäävät pikkuisen laukkukoiran satuttavan itsensä. Cesar käyttää juuri positiivista vahvistamista, mutta ei tietenkään silloin kun koira ei ole rauhallisen alistuvassa tilassa. Ja muistakaa nyt, ettei alistunut tarkoita samaa kuin pelkäävä, vaikka eräät ovat sellaisen käsityksen saaneet. Ja ne eräät väittävät että Cesar vain rankaisisi koiraa... Mutta kyllähän koirilla pitää olla rajat, vai saavatko ne tehdä mitä lystää? Kun ne pissii matolle kehutaan vain kamalasti eikä ollenkaan toruta. Eikös se ole väärin? Eihän ole mitään järkeä tehdä kaikkea mitä ei saisi tehdä. Kyllähän meillä ihmisilläkin on säännöt. Tuskin te kotonanne alatte puremaan ja lyömään muita perheenjäseniä jne. Ja jos Cesarin persoona ärsyttää niin turha sitten katsoa ohjelmaa ja valittaa! |
Koiran ehdoilla Vieras |
#359 Re: Re:02.03.2011 20:33Ensinnäkin, kirjoitin niin pitkästi toistoa aikaisemmin sanotusta tämän kommentin takia: "Jännä juttu miten Millanin,fennellin,Vilanderin,Ellisin ja monen muun laumakäsitteen pohjalta toimivan vastustajat tulkitsevat näitä "faktoja" ihan niinkuin koko laumakäsite olis romutettu :-)" Eli halusin korjata tämän käsityksen: en ole väittänyt, että laumakäsite on romutettu, vaan näkemykseni on, että lauma susien kohdalla on muuta kuin on luultu (perhelauma) ja koirien kohdalla laumakäyttäytyminen on erittäin vähäistä, eikä siinäkään ole tiukkaa hierarkiaa. Sitten, mihin perustat sen, että Martin Deeley on AVSAB:in jäsen? Tässä vähän aikaisempia kommenttejasi: "Unohdit mainita että OSA yhdistyksen jäsenistä."... ... ":-) Arvasin että tarttuisit tähän täkyyn :-)ja hyvä että tartuit,sillä omalla logiikallasi AVSAB:n jäsenien antamilla lausunnoilla ei näin ollen ole mitään painoarvoa!He näet kuuluvat oikein samaan järjestöön.Toisaalta tämän logiikan mukaan AVSAB:n sisällä erimieltä olevien lausunnot ovatkin sitten"arvovaltaisempia" kun ne ei olekkaan samaa mieltä ;-)" Linkittämässäsi artikkelissa (http://news.vin.com/VINNews.aspx?articleId=12230) Martin Deeley esitellään näin: "“I have never seen Mr. Millan be abusive,” says Martin Deeley, executive director of the International Association of Canine Professionals." Eli hän on IACP:n vetäjä, mutta hän ei ole AVSAB:in jäsen.
Sitten tämä kommenttisi: "Mitä tuohon kommenttiisi Kaimion tekstistä tulee,niin esitinkö jotenkin että se on sun ajatuksesi,tiedän kyllä että se on kirjan mainoksesta ja tais olla jopa takakannessakin.Kommenttisi vaan oli jälleen osoitus kyvystäsi takertua epäolennaisuuksiin :-)" Jos sinulle oli kerran selvää, että kyseessä ei ole minun tekstini vaan lainaus Kaimion kirjan kuvauksesta, niin miksi lähdit minulta tivaamaan selitystä kyseiseen kuvaukseen? Tuon lainauksen tarkoitus oli antaa nopea katsaus tuohon Kaimion kirjaan. Kaimion kirjan takakannen kuvauksessa käytettyjen lausuntojen paloittelu ja kritisointi jos jokin on epäolennaista tässä keskustelussa. Ja sitten tähän kommenttiin:
| ||||
Unknown Vieras |
#360 Re: Re: Re:02.03.2011 21:42#359: Koiran ehdoilla - Re: Re: Sitten, mihin perustat sen, että Martin Deeley on AVSAB:in jäsen? Tässä vähän aikaisempia kommenttejasi: "Unohdit mainita että OSA yhdistyksen jäsenistä."... Se peräänkuuluttamasi luetun ymmärtäminen ;-) Mistä päättelit että olen väittänyt Deeleyn olevan AVSAB:n jäsen? Itse esitit että AVSAB:n lausunnon takana seisoo kaikki mainitsemasi hienoja titteleitä omistavat henkilöt,kuitenkin tuolla aiemmin linkittämässäni keskustelussa omilla nimillään ja AVSAB:n jäseninä esiintyvät henkilöt vastustivat AVSAB:n lausuntoa! Tämän seurauksena kommentoin: "Unohdit mainita että OSA yhdistyksen jäsenistä." "Ja miten perustelet tämän mielipiteen: "Minun silmissä AVSAB:n arvovalta ja kyky vaikuttaa on kettutyttöjen tasoa ja keinotkin on samoja!"?" Perustelu tuli samassa viestissä ja jo monessa aiemmassakin viestissä! Miten vaikutusvaltainen tämä titteleitä täynnä oleva järjestö sitten on? 35vuotisen toimintansa aikana se ei ole saanut edes sähköpantojen käyttöä saati pentutehtailua lopetetuksi,ainoa mitä se on saanut aikaiseksi on se,että se on saanut pseudotieteensä hyväksytyksi tieteenalaksi."Arvostettu tieteellinen yhteisö" käyttää kuitenkin arvovaltaansa hieman kyseenalaisin keinoin lopettaakseen YHDEN laillisesti toimivan yrittäjän toiminnan :-) "Ei voi muuta sanoa kuin, että joltain löytyy aika hyvä mielikuvitus. On ilmeisesti melko turha kuitenkaan odottaa asiallista keskustelua henkilöltä joka viljelee hymiöitä, hihityksiä ja muutenkin kirjoittaa kuin teinityttö. Ja tämä ihan omana havaintona aikaisemmista kommenteista, jätän lopullisen arvioinnin muille palstan lukijoille." Tämä on malliesimerkki asiallisesta keskustelusta :-) lopusta olemme samaa mieltä |
Koiran ehdoilla Vieras |
#361 Re: Re: Re: Re:02.03.2011 22:03"Itse esitit että AVSAB:n lausunnon takana seisoo kaikki mainitsemasi hienoja titteleitä omistavat henkilöt,kuitenkin tuolla aiemmin linkittämässäni keskustelussa omilla nimillään ja AVSAB:n jäseninä esiintyvät henkilöt vastustivat AVSAB:n lausuntoa!" Linkkejä, nimiä ja lainauksia, kiitos. Aikaisemmin linkitetyistä en löytänyt yhtään AVSAB:in jäsenen kommenttia, jossa tuetaan Cesar Millania. |
Unknown Vieras |
#362 Re: Re: Re: Re: Re:03.03.2011 13:57#361: Koiran ehdoilla - Re: Re: Re: Re: "Linkkejä, nimiä ja lainauksia, kiitos. Aikaisemmin linkitetyistä en löytänyt yhtään AVSAB:in jäsenen kommenttia, jossa tuetaan Cesar Millania." Siis ihanko oikeesti oot tosissas,ettäkö alettas keräämään oikein nimilistaa puolustajista ja vastustajista? Sittenkö vertailtas täällä niitten titteleitä ja kinasteltas mikä on arvovaltaisempi? No mä en ainakaan viitti vaivautua,mutta sulla tuntuu googlen käyttö olevan hanskassa niin löydät varmaan haluamasi tiedon. Sä esität AVSAB:n ja Myös SEY:n lausunnot ihan kuin kaikki järjestöjen sisällä olisivat samaa mieltä.AVSAB on kuitenkin vain yksi järjestö muiden joukossa eikä mikään jumalan sana. Näin sanottiin lehtijutussa: Cesar Millan, television’s ‘Dog Whisperer,’ has legions of fans, including some dog trainers. But a group of veterinary behaviorists is not among them. "Group of" EI ole sama kuin "All of" Mitä taas tuohon aiemmin linkittämääni keskusteluun tulee niin en viitsi sitäkään enää käydä uudelleen läpi jonkun nimen ja tittelin takia.Kuitenkin siellä vilisee myös Millanin puolustajilla tämmöisiä lyhenteitä kuin: http://www.apdt.com/join/certification/default.aspx
| ||||||||||||||
Koiran ehdoilla Vieras |
#36303.03.2011 20:01Väännetään sitten rautalangasta. Tämä artikkeli (http://news.vin.com/VINNews.aspx?articleId=12230) alkaa lauseella: "Cesar Millan, television’s ‘Dog Whisperer,’ has legions of fans, including some dog trainers. But a group of veterinary behaviorists is not among them. The American Veterinary Society of Animal Behavior (AVSAB) issued a new position paper aimed at countering some of the pervasive influence of his show, which airs on the National Geographic Channel, and of Millan's training approach, which is based on what the position statement calls outdated dominance theory." |
Unknown Vieras |
#364 Re:03.03.2011 21:20"Missään vaiheessa tätä artikkelia ei sanota, että osa AVSAB:in jäsenistä kannattaisi Cesar Millanin metodeja. Artikkelissa siis sanotaan, että tämä ryhmä käyttäytymistieteellisiä eläinlääkäreitä, nimeltään AVSAB, vastustaa Cesar Millanin tekniikoita." Voi herran jestas tuota luetun ymmärtämistä :-) Nyt ei kyllä pysty sanomaan mitään :-) |
Koiran ehdoilla Vieras |
#365 Re: Re:03.03.2011 21:47"Nyt ei kyllä pysty sanomaan mitään :-)"
No jos vaikka aloittaisit siitä, kuinka tämä tulkintasi oli väärin:
"Näin sanottiin lehtijutussa: Cesar Millan, television’s ‘Dog Whisperer,’ has legions of fans, including some dog trainers. But a group of veterinary behaviorists is not among them. "Group of" EI ole sama kuin "All of"" |
ARGUS Vieras |
#366 SEY09.03.2011 21:16Jos ymmärsin oikein SEY on sitä mieltä ettei koirakuiskaaja voida lähettää telkkarissa Millan on oikeassa koirien kanssa ,pitäis vain ottaa nämä "eläintesuojeliat" samantapaiseen koulutukseen niin heillä ollis pieni toivo tulevaisuudesta |
Missu Vieras |
#367 Cesar/Victoria10.03.2011 10:27Katsoitteko eilen illalla Victorian ohjelman? Kas siinä oli oikein oivallinen esimerkki siitä, kuinka lapsellista touhua on Victorian "koulutus". Esimerkiksi se kohta, jossa Victoria aikoo ottaa luun koiralta. Koira hyökkää. Mitä tekee Victoria??? Kääntää huutaen selkänsä ja antaa koiran pitää luunsa. Koira jäi siis POMOKSI!!! Ja entä se kohta, kun koiran leikki meni ulkona liian rajuksi ja se alkoi pureskella perheen poikaa. Mitä teki silloin Victoria??? Katseli sivusta, koska ei uskaltanut mennä väliin, ettei koira vaan hyökkää hänen päälleen!!!!! Cesar ei koskaan eikä milloinkaan, eikä missään vaiheessa antaisi koira riepottaa lasta sillä tavalla. Tällaista ei edes tapahtuisi, koska Cesar heti alkajaisiksi näyttäisi koiralle kuka on pomo, -kuka johtaa. Cesarin ei tarvitsisi kyseisessä tilanteessa kuin sormia napsauttaa, niin koira lopettaisi välittömästi, ja mikä tärkeintä. Koira ei silti pelkäisi Cesaria, vaan kunnioittaisi häntä lauman johtajana. Sellainen on Cesar, eli PARAS. |
Vieras |
#368 Re:10.03.2011 19:47Kuule Elsa hyvä! Et todella ole ilmeisesti kohdannut vielä paljon koiria elämäsi varrella. Koiria ei todellakaan pidä väkivaltaisesti kohdella. Mutta minä olen ollut tilanteissa,joissa koira on laitettu kyljelleen ongelmatilanteissa. Ei kuitenkaan väkivaltaisesti. Se on lähinnä koiralle aseman näyttämistä. Sitähän niiden luonnollisessa elämässäkin tapahtuu. Koiralle näytti tulevan vain helpottunut olo,kun tiesi mikä on sallittua ja mikä ei. Ja Elsa hyvä myös Suomessa jokunen koira puree joka vuosi ihmistä! Miten tämä on selitettävissä? Kaikille koirille ei asiat mene samalla tavalla tietoisuuteen. Minusta on myös outoa,ettet ole katsonut kaikkia jaksoja ja olet valmis tuomitsemaan ohjelman,aika tökeröä. Ja korjaan myös että Cesar on eräässä jaksossa puhunut katsekontaktista. Mutta sinulla ei ole aikaa ilmeisesti katsoa, kun vaahtoat rintarottingilla ohjelmasta täällä. |
Vieras |
#369 Re: Tarkennus adressiin11.03.2011 11:08#8: Elsa Pohjalainen - Tarkennus adressiin Pakko myöntää etten ymmärrä ihmisiä jotka menevät kokeilemaan metodeja koirakuiskaajasta vaikka ohjelman alussa KIELLETÄÄN kokeilemasta metodeja ilman ammattilaisen apua!!Koska jokainen metodia on koirakohtainen... Ei pahalla, mutta onko sulla kokemusta pittbull/muista TAISTELUkoirista?? Mulla on katselemusmielessä eikä niitten kouluts ole kaunista katseltavaa, mutta kun niiden taustoja tutkii ne on ollu alunperin tappa/taistelukoiria. Eikä niitten kanssa voi lepsutella tai joustaa suuntaan eikä toiseen. Ja jos joku hölmö tekee sen ja antaa joka kerta periksi tai edes muutaman kerran periksi niistä tulee dominoivia ja niille saattaa herätä vanha vietti takaisin eikä niille voi paljoa muuta kuin lopettaa. Ellet sitten osaa käsitellä niitä oikein... Ja jos kerran Cesar on niin huono ja tekee koirista onnettomia niin miten se pystyy pitämään sellaista laumaa kasaassa mikä sillä on kotona?!?! Sitä paitsi Cesar on psygologi ja Jessica on kouluttaja ne ovat KAKSI aivan ERI asiaa. |
vieras Vieras |
#370 Koirakuiskaaja12.03.2011 13:47Ompas typerän adressin joku laittanu liikkeelle. Ei tulis mieleenkään allekirjoittaa. Millanin ohjeet on parhaita mitä oon ikinä kuullu. Mutta valitettavasti nää "naksutuskouluttajat", joille niitten opit on pyhiä raamatun lauseita, tuppaa haukkuun kaikkien muiden koulutustavat. Pelkällä naksuttelulla tai oikeastaan sillä ettei naksuta ei todellakaan poisteta koiralta agressioita. Nää samat tyypit yleensä jakaa muutenkin vaarallisia neuvoja uusille koiranomistajille, kuten semmoistakin, että kun koira syö niin sen ruokakuppiin ei saa koskea. Parempi kait koirien on tottua pienestä pitäen siihen, että keittiössä saa olla muitakin sen syödessä ja jos tarve vaatii, siltä pystytään ottamaan ruoka pois ilman taistelua. |
Topi Vieras |
#371 Re: nappia kaulaan /piikkiä vaan12.03.2011 13:54#337: jääbi - nappia kaulaan /piikkiä vaan Harvinaisen hyvin kirjoitettu |
Vieras Vieras |
#372 Re: Cesar Millan15.03.2011 21:28#15: Eläinaktivisti - Cesar Millan Olen ihan samaa mieltä! Kateelliset asialla! Victoria on ihan huono Cesariin verrattuna, jonka käsittelemistä koirista tulee iloisia luottavaisia olentoja joka jaksossa!! |
Heppu Vieras |
#373 Elsa Pohjalaiselle18.03.2011 19:31On todella häpeällistä syyttää Milania. Tutustu tarkemmin Milanin käyttämiin koulutus metodeihin jotka ovat todella tehokkaita tilanteisiin ja koiriin sopivia. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Toivon sydämmestäni koirankoulutus onnistumisia myös Elsalle,... toivottavasti saat helpon koulutettavan. |
Cesar rulez! <3 Vieras |
#374 Haloo pahvit!!19.03.2011 22:16Useissa negatiivisissa viesteissä näkyy heti ettei ole oikeasti katsoneet ja seuranneet Cesar ohjelmia. Ihme väitöksii jostai piikkipannoista ja sähköpannoista yms. Cesar ei oo yhessäkää jaksossa laittanut yhdenkään koiran kaulaan mitään erikoispantoja!! Ainoastaan jotkut koirien omistajat ovat käyttäneet koirien kaulassa haukunestopantoja ja kokeilleet erilaisia valjaita ja pantoja, ENNEN kuin Cesar on käynyt paikalla KOULUTTAMASSA IHMISIÄ ja KUNTOUTTAMASSA KOIRIA. Ja omistajat on luopuneet niistä ja käyttäneet tavallisia pantoja ja talutinhihnoja. Ja että Cesar käyttäisi väkivaltaa koiria kohtaan. Yksikään koira ei ole saanut ohjelmassa vammoja Cesarin käsittelystä, eikä hän tosiaankaan kurista koiria hihnoilla tai muuten vain huvikseen "kisko" talutusnarusta. Kuristaminen on sitä että kiskaiset koiran narun kanssa ylös maasta todella pitkäksi aikaa, niin ettei se saa jaloillaan tukea mistään. Että jos se vähäksi aikaa kiskaisee chihuahuan tai rotweilerin talutusnauhan kans ylös niin että takajalat yltää maahan, niin se koira ei siihen tukehu. Sitä paitsi hän käyttää voimaa erikokoisiin koiriin eritavalla, ettei esim. yhtä lujaa kosketa (HUOMATKAA SANA KOSKETA!!) chihuahuaa kuin isoa ja vahvaa koirarotua. Ja moni on nimenomaan jättänyt huomiotta sen asian että Cesar on koirapsykologi eikä koirakouluttaja niin kuin se Victoria on. Koska ne Victorian systeemit ei toimi kuin sen koiran peruskoulutukseen pennulle. Mut haloo jos se akka menis jollekki kaltoinkohdellulle pelokkaalle Pitbullille sanoo et istu ja laittaa herkun suuhun, niin se on henki pois siltäki. Koira ei herkuilla opi kuin perusasiat, jos sitä koko iän herkuilla opettaa niin ainut asia minkä se on oppinut on se että saan herkkuja kun ihminen käskee. Ja tämä on koiran EHDOLLISTAMISTA, eli pakottamista tekemään jokin asia. Cesarin keinoilla koiran luonolliset vaistot tulevat esiin ja koira toimii niiden kautta oikein, jolloin se ymmärtää mikä on hyväksyttävää käytöstä, eikä tarvitse myöhemmin juurikaan korjausta missään asiassa. Victorian keinoilla pitäis olla koko ajan syöttämässä ja lihottamassa koiraa herkuilla. Tän adressin on laittaneet alulle taas semmoset "KOIRARAKKAAT" ihmiset, jotka hemmottelee koirat piloille, syöttämällä jotai GOURMET-pihvejä ja kantamalla sylissä joka paikkaan, PAHIMMILLAAN pukevat ei käytännöllisiin asuihin (prinsessamekkoja yms), eivät korjaa koiransa käytöstä missään asiassa jottei koiralle tule "paha mieli", ja kokevat kauheita omantunnon tuskia jos vahingos hipasevat lujempaa koiraansa yms yms. Jos jollakulla tekee tollaista mieli tehdä niin hommatkaa itellenne nukkeja tai vauvoja, koirat ei oo siihen tarkotukseen. Ja joku väitti että koirat ei ole laumaeläimiä ENÄÄ?!?! Mistäköhän kyseinen henkilö senkin keksi. Tottakai koirat on laumaeläimiä, se kantautuu jo kaukaa historiasta saakka, ja tottakai niillä on johtaja. Tajuu jo vähempi järkinenkin, pitäis ainakin. Minä ainakin sovellan Cesarin tekniikoita omaan koiraani ja heti on näkynyt parannusta. Niin että katsokaa oikeasti ajatuksen ja JÄRJEN kanssa niitä Cesarin ohjelmii, niin ymmärrätte mistä se puhuu ja mitä se tarkoittaa. Cesar on pelastanut todella monien koirien hengen ja rakentaa uusia koirakeskuksia. Cesar on minun mielestäni maailman parhain koiran kuntouttamisessa, koska hän OIKEASTI ymmärtää koiran eleitä ja tapoja, ja jos oikein kunnolla seuraat hänen ohjelmiaan niin kyllä ne palat loksahtaa sullakin kohalleen, et tottakai se menee näin. Minä ainakin huomasin että tästä se kaikki siis johtuikin ja se kaikki lähtikin siis liikkeelle siitä kun koira elehti näin ja olen oppinut lukemaan paremmin koirien eleitä, ja niiden kautta niiden aikeita. Eli te kaikki "KOIRARAKKAAT", JÄRKI KÄTEEN! Yksikään ohjelmassa esiintyneistä ja kouluttautuneista ihmisistä ei ole "VIHANNUT" koiraansa, kun on asettanut sille rajat. Se on aitoa rakkautta se kun antaa KOIRAN OLLA KOIRA!! |
Pidän koirista :) Vieras |
#375 Koirahullu tai hulluna koiriin, miten vaan20.03.2011 12:39Katson Cesaria ja en voi kuin ihailla kuinka hyvin koirat toimivat laumassa. Minulla on aina ollut monta koiraa kerralla ja tällä hetkellä laumani on mielestäni tasapainossa, mutta aina näin ei ole ollut. Että on saanut tämän lauman toimimaan olen joutunut tehdä töitä ja joka päivä opin ja yllätyn uusista asioista. Ja voin sanoa että olen joutunut käyttämään koviakin otteita, meinaan kun 60kg rescue koira tarrasi käsivarteen kiinni niin ei auttanut muu kuin taistella fyysisesti ja pakko oli selviytyä siitä voittajana koska muuten ei meidän välillä olisi ollut tulevaisuutta. 32 tikin ja muutaman painiottelun jälkeen luotan tähän koiraan varmaan paremmin kuin yhteenkään muuhun koiraani. Ja voin sanoa että olen onnellinen usean koiran "monitoimi-palvelija-johtaja-tiesmikä". eli yhteenvetona voisin sanoa että katson Cesaria aina kun on mahdollista :). |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
48115 Luotu: 27.09.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
577 Luotu: 13.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2731 Luotu: 07.10.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3430 Luotu: 02.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
864 Luotu: 05.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
323 Luotu: 07.11.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
184 Luotu: 05.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
832 Luotu: 15.05.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1033 Luotu: 08.10.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18064 Luotu: 01.03.2023
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28394 Luotu: 08.10.2024
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3085 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
591 Luotu: 15.10.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14941 Luotu: 15.07.2023
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
57 Luotu: 10.11.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
131 Luotu: 07.11.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
264 Luotu: 01.11.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
625 Luotu: 01.11.2024
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
Vaadimme Haminan päättäjiä perumaan kaupungin veronmaksajille vahingollisen sähkö- ja lämpöverkon kaupan
655 Luotu: 15.10.2024