Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä.
jonsku Vieras |
#326 Koirakuiskaaja on PARAS!19.02.2011 00:41Itse olen aivan samaa mieltä kaikkien koirakuiskaajien kannattajien kanssa ja yhdyn heidän kirjoituksiinsa! Koira on KOIRA ei mikää ihminen mut jotkut ihmiset ei vaan tajua sitä ja sitten ihmetellään miksi koira on agressiivinen tai koiralla on muita käytösongelmia... Koira tarvitsee laumanjohtajan ja jos omistajasta siihen ei ole, ottaa koira tietenkin vallan ja tekee mitä haluaa. Liian moni koira maailmassa lopetetaan VAAN IHMISEN TYHMYYDEN TAKIA kun ei osaa käsitellä eläintä. Koirakuiskaajan metodit on niin järkeenkäypiä ja todellakin ymmärrettäviä. Itse olen etsinyt tuota Millianin kirjaa, ja uskon että se on varmasti hyvä ja ostan sen heti kun vain löydän. Olen katsonut kaikki jaksot ja toivon että koirakuiskaaja ohjelmaa ei lopetettais missään nimessä. Koiran alistamisessa ei todellakaan ole mitään väärää, päinvastoin! Eikä Millian koskaan kyllä koiraa kurista, vaan "korjaa" koiran käytöstä pienellä huomautuksella. Näin se asia vaan yksinkertasesti on... |
Missu Vieras |
#327 Adressi19.02.2011 11:00Laitetaanpa tämä taas tähän väliin. Käykää kirjoittamassa. http://www.adressit.com/allekirjoitukset/haluamme_sailyttaa_koirakuiskaaja_cesar_millanin_suomen_tvssa/ |
Unknown Vieras |
#328 Re:19.02.2011 11:04"Ilmeisesti tekstinlukutaidossa/englanninkielen ymmärryksessä on vikaa kun ei tajuta, että sillä kohdalla kun koira vetää Victoriaa toista koiraa kohti, hän sanoo että "I'm not gonna stop him from pulling me" ja tekstityksessä lukee, että "en estele sen vetämistä"." Heh!Tämä sopii loistavasti sun kirjoittamaks:-) Sä kun tulkitset Millanin sanomisia ja tekemisiä ihan oman mielen mukaan ja mikä vaan sopii sun ajatusmaailmaas! Victorian on helppo sanoo ettei estele sen vetämistä,koska ei pysty estelemään! :-) Miksiköhän kirjoitin tuonne aiempaan viestiin:"Victoria "PÄÄSTÄÄ" mastiffin"?Se luetun ymmärtäminen......... Mihin ne nyt unohtui ne sun ohjeet,että katsokaa koiran eleitä älkääkä kuunnelko mitä ohjaaja sanoo? Ainiin,se ohjehan koskee vaan Millania :-)
Mitäs jos vertaillaan näitä adresseja sitten kun se toinen adressi on ollut täällä yhtä kauan kuin tämä :-)
Edit:tuota yllä olevaa linkkiä tuskin kannattaa tarjota Millanin vastustajille :-) |
Vieras Vieras |
#329 Re: Koirakuiskaaja on PARAS!19.02.2011 12:03#326: jonsku - Koirakuiskaaja on PARAS! Tilasin itse Millanin kirjat bookplus-nettikirjakaupasta (hieman edullisempi kuin normikirjakauppa). Kirjastosta löytyy myös :). |
Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)
19.02.2011 12:29- Poiston ajankohta: 19.02.2011
- Poistamisen syy:
Cesar-fan Vieras |
#331 Antaa kaikkien kukkien kukkia19.02.2011 13:56Ei minulla ainakaan ole mitään tarvetta saada Victorian ohjelmaa loppumaan. Sehän on mitä parhainta viihdettä, joka kerta saa nauraa! Siinä on myös paljon hyviä esimerkkejä...siitä mitä ei kannata tehdä. On hänellä myös joitain huomion arvoisiakin pointteja, mutta ne ovat juuri samoja kuin Cesarillakin (ja vaikuttaa kyllä kovasti siltä, että Vic on ne Cesarilta poiminut, tuskin päinvastoin :). |
Irkku Vieras |
#332 Re: Antaa kaikkien kukkien kukkia19.02.2011 17:03#331: Cesar-fan - Antaa kaikkien kukkien kukkia Juuri näin. En minäkään ole mitään koiraohjelmaa ajamassa TV:stä pois, yleensä katson ne kaikki. Oppia voi ottaa vain niistä, jotka itse katsoo parhaimmiksi itselleen ja koirilleen. Jokainen katsoja tehköön omat johtopäätöksensä, mikä on hyvää ja mikä ei. |
Cesar-fan Vieras |
#333 Re:20.02.2011 12:19Nämä adressit ovat NIIN typeriä! Vaikka Cesarin ohjelmaa kannatan koko sydämestäni, minulla ei ole mitään tarvetta nyt, eikä tulevaisuudessa, kirjoittaa nimeäni mihinkään (puolesta tai vastaan) adressiin. Luulen, että Koirakuiskaajan katsojaluvut ovat hyvät ja minäkin "äänestän" katsomalla ohjelmaa. |
Janne Vieras |
#334 Cesarin faneille20.02.2011 23:22
Hei kaikki Cesarin "opetuksiin" sokeasti uskovat! Totelkaa Cesaria ja uskokaa shown alkuosassa annettua käskyä: "Do not attempt these techniques yourself without consulting a professional." |
"Sokea" Vieras |
#335 Re: Cesarin faneille21.02.2011 00:53#334: Janne - Cesarin faneille Konsultoinnit hoidettu ja asiat selvillä. Kiitos vain, Janne, huolenpidostasi. |
jäbi Vieras |
#336 cesar millan kouluttaa mielestäni hyvin21.02.2011 03:52näkee paljon sanottavan että cesar kouluttaa väärällä tavalla, koska hän alistaa koiria ja pelottaa koiria jolloin ne alistuvat itse hänen eteensä ilman että hän laittaa ne maahan. en minä sitä kiellä, hän tekee ja se toimii. hän laittaa koiran tekemään niinkuin hän käskee, eli alistaa. alistaa voi myös ruualla, mutta myös sillä että koira lakkaa taistelemasta vastaan ja tekee niinkuin hän käskee. ja pelko, jep. jos koira ei itse alistu niin hän alistaa koiran. ajan myötä se koira alkaa assosioimaan sen siihen alistumiseen, eli siihen että on toiminut väärin. se on pelkoa ja cesar käyttää sitä kontrollointikeinona, mutta sitä tekee kaikki. "jos et syö ruokaa niin et saa jälkiruokaa". Se on pelolla kontrollointia. se mitä sähköpannasta ja pinch collareista vai mitä ne on ne mitkä sisältää piikit jotka antavat purentamaisen piston kaulaan? kuitenkin, niitä käytetään paljon jenkeissä. ensimmäiset 2 tuotantokautta on tullut katsottua ja ensimmäisessä ensimmäinen koira joka tulee vastaan jolla on jo sähköpanta kaulassa kun hän tapaa sen, cesar ottaa sen heti pois. yleensä kun se valitsee pannan se ottaa tavallisen narun, tai kuten yhdellä tosi vihaisella pitbullilla se ottaa pannan joka menee kaulasta ylhäältä ja alhaalta, jolla saa max kontrollin koiraan. hän itse kehuu sitä koska sillä pystyy mahdollisimman helpolla kontrolloimaan koiraa, ei hampaita ei mitään. |
jääbi Vieras |
#337 nappia kaulaan /piikkiä vaan21.02.2011 04:17surullista kuinka paljon täälläkin on niitä samoja ihmisiä, jotka ajattelee "joo eipä tolle koiralle mitään mahda nappia kalloon / piikkiä vaan". ensimmäisessä tuotantokaudessa oli kaikki AGRESSIIVISET VAARALLISET KOIRAT tapauksia joissa omistajt kertoivat "eläinlääkäri sanoi ettei tämä koira tästä parane, ja kaikki muutkin ammattiaiset joita olemme konsultoineet, että pitäisi antaa piikki... päätimme että kokeillaan nyt kun häntä on kehuttu, vaikka se ei ole mahdollista". suurimmissa tapauksissa cesar opetti niitä vaan kävelyttäämään koiraa. "45 minuutin lenkki, menkää ensiksi ovesta ulos, se kulkee teidän vierellä tai takana, laittakaa koirareppu jos se ei riitä purkamaan energiaa". siinä se. kun ne koirat yritti HYÖKÄTÄ toisen koiran / ihmisen kimppuun, se alisti ja rauhoitteli ne. oletteko miettineet millaista bisnestä tehdään eläimillä ja kuinka paljon tämä cesarin touhu vähentää sitä? ei ihme jos kaikki eläinjärjestöt muodostaa vastarintoja tollaselle kaverille jolla on halvat konstit ja vähentää koirabisnestä jos suurin osa tapetuista koirista voidaan pelastaa. sielä tapetaan jatkuvasti katukoiria jotka vaan "on niin mahdottomia ettei ne koskaan muutu" eikä kukaan halua niitä sen takia. |
Unknown Vieras |
#338 Re:21.02.2011 15:11"Ilmeisesti tekstinlukutaidossa/englanninkielen ymmärryksessä on vikaa kun ei tajuta, että sillä kohdalla kun koira vetää Victoriaa toista koiraa kohti, hän sanoo että "I'm not gonna stop him from pulling me" ja tekstityksessä lukee, että "en estele sen vetämistä"." Anteeks nyt kamalasti,mut tuo kommentti huvittaa mua vieläkin. Tää oli mun kommentti: "Entäs tämän mastiffin "sosiaalistaminen"? Victoria "päästää" mastiffin ryntäämään hihna suorana ja niin ettei omat jalkansa maata koske, suoraan toista koiraa kohti joka seisoo häntä ja korvat pystyssä tuijottaen kohti ryntäävää koiraa:-)Victorian onneks toinen koira oli rauhalliseksi tiedetty ja nuori mastiffi osasi esittää oikeat eleet tilanteen rauhoittamiseksi.Todellisuudessa Victoria ei olisi pystynyt estämään mastiffin ryntäystä toisen koiran luo vaikka olisi halunnutkin:-)" Jos tuossa nähdyssä tilanteessa hihnan toisessa päässä olis ollut Millan,niin sä olisit välittömästi antanut viiltävän analyysin ,siitä kuinka VÄÄRIN Millan tekee kun PÄÄSTÄÄ kaksi toisilleen tuntematonta koiraa kohtaamaan hallitsemattomasti naamakkain ja niin että toinen koira eleillään (korvat ja häntä pystyssä,jalat tönkkönä tuijottaa kohti ryntäävää toista koiraa)osoittaa,ettei se tapa ole sopiva!Jos tämä nuori mastiffi leikkiin kutsun sijasta olisikin alkanut pörhistellä tai esittää dominoivia eleitä niin matsi olis ollut varma,eikä kumpikaan ohjaajista olis kyennyt sitä estämään! Mutta ei,sä päätitkin alkaa puolustelemaan Victorian epäolennaisia sanomisia,kun taas Millanin sanomiset sä taas kehotat jättämään huomiotta:-) |
Unknown Vieras |
#339 Re: Re: Re: Re:21.02.2011 15:46#311: Koiran ehdoilla - Re: Re: Re:
"Eli toisin sanoen, esittämilläsi väitteillä koirien laumakäyttäytymisestä ei ole Cesar Millanin ja Jan Fennelin lisäksi muuta perustaa kuin omat havainnot?" Perustat kaiken argumentointisi siihen että tutkimukset ovat vanhentuneita ja laumakäyttäytymistä ei ole. Susitutkija Mechin omaa sanomaa: The concept of the alpha wolf is well ingrained in the popular wolf literature at least partly because of my book "The Wolf: Ecology and Behavior of an Endangered Species," written in 1968, published in 1970, republished in paperback in 1981, and currently still in print, despite my numerous pleas to the publisher to stop publishing it. Although most of the book's info is still accurate, much is outdated. We have learned more about wolves in the last 40 years then in all of previous history. Vapaasti käännettynä: Alfa-susi termi on tiukasti juurtunut susia koskevaan kirjallisuuteen, osittain v. 1968 kirjoittamani kirjan vuoksi. Pyynnöistäni huolimatta kirjan julkaisija ei ole lopettanut sen painamista. Kirjassa on monin paikoin vieläkin oikeaa tietoa, mutta paljon on vanhentunuttakin. Kirjan kirjoittamisen jälkeisinä neljänä vuosikymmenenä olemme oppineet enemmän susista kuin aikaisempina vuosisatoina yhteensä. Yksi vanhentuneista tiedoista on alfa-suden käsite. "Alfa" viittaa johtajakoiran aseman saavuttamiseen kilpailun tai taistelun kautta. Useimmat laumoja johtavista susista ovat saavuttaneet asemansa parittelun ja pentujen saamisen kautta, näistä pennuista on sitten tullut niiden lauma. Toisin sanoen ne ovat vain lisääntyviä susia, tai vanhempia, ja siksi me niitä nykyään kutsumme. Väitätkö että susitutkija Mech asui susien parissa ja tutki niitä 40v 24/7 ? Minä olen asunut koirieni kanssa ja seurannut niiden käyttäytymistä 40v 24/7 ja väitän että yksikään "koulutettu ja arvostettu koirabehavioristi" ei tunne niiden käytöstä paremmin kuin minä,riippumatta mitä tutkimukset osoittaa! Tässä lainaus jokseenkin identtisestä keskustelusta johon on ottaneet osaa myös sun suuresti kunniottamien AVSAB:n ja ACVB:n jäsenet: It has only been since 1993 that the American Veterinary Medical Association approved a specialty discipline in veterinary behavior. According to Nick Dodman as quoted in the AKC Gazette: “Behavior [is] no longer fringe medicine; it was accepted by the veterinary governing body to be part of veterinary medicine.” But long before the AVMA granted official recognition of the field and before the invention of the board-certified veterinary behaviorist, there was the dog trainer. The considerable challenges of teaching and sustaining a dog’s obedience over time is at the core of this quarrel with the ‘board-certified veterinary behaviorists’. Find me one, just ONE of them who’s done the equivalent of a 12-year residency whereby they started with a young puppy, laid down the foundations of obedience, household manners, etc and then got the pup through adolescence, and *finished* the dog’s formal training by actually teaching the dog to DO something useful (i.e. earn advanced obedience or agility titles, tracking titles, SAR certification, service dog certification or the equivalent), and then sustained and maintained the dog’s level of obedience AND his attitude about the work over the span of the dog’s competitive career or working life. And THEN (because ONE dog does not a representative sample make) do it more than once, and on different breeds. And THEN teach some other people how to do the same thing, relying on measurable and peer-reviewed outcomes (NOT customer-satisfaction surveys). And THEN come tell me you know something about how to truly make long-lasting behavioral changes in dogs and people. One of the biggest challenges to providing behavior services is that in the veterinary clinic, we’re not yet agreed on what a trained dog looks like. In courts of law, owners are held responsible for their knowing, or their failure to know, but in the clinic setting, veterinarians are devoted to deceleration targets, that is, isolate the symptoms, and cure the disease. This is to have it exactly backwards. Furthermore, this approach suggests that common sense and classical medical training are the only qualities needed to evaluate the physical and behavioral health of a dog. But personal experience may be misleading, and reading the context(s) of human-canine interactions requires something OTHER than a DVM and ‘common sense’ to evaluate the evidence. Graduate degrees are all fine and good (I’ve got a couple of them too) but on their own they prove nothing. Show me the doctor’s dog, and we’ll know all we can know about their skills at behavior modification. Koko keskustelu joka on hyvin samantyyppinen kuin kaikki muutkin juupas-eipäs-keskustelut: http://vetmedicine.about.com/b/2009/07/07/veterinary-behaviorists-take-a-stand-against-cesar-millan.htmKun vetoat "uusimpaan" tietoon niin jostain kumman syystä unohdat mainita susitutkija Shaun Ellisin ;-) http://en.wikipedia.org/wiki/Shaun_Ellis_%28wolf_researcher%29 http://www.thewolfcentre.co.uk/ Animal planet ja national geographic esittää Shaun Ellisin ohjelmia http://www.youtube.com/watch?v=Vv0FXQ8IA5A&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=A5rN1m2nJzk&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=i_MXskJ568o&feature=related Jatkoa seuraa ehkä:-) |
Luuska |
#340 Re: Re: Tutustukaa ensin ohjelmaan ennen kuin kirjoitatte nimenne addressiin!22.02.2011 09:13Myönnän, että en ole kirjoja lukenut, ja kyseistä ohjelmaakin katsonut vain kymmenkunta kertaa, mutta: Joka ikinen kerta koira on ohjelman lopussa ollut häntä koipien välissä. Eli en hyväksy! |
Vieras Vieras |
#341 Re: Re: Re: Re: Re:22.02.2011 09:24#339: Unknown - Re: Re: Re: Re: Näkkyy olevan ihan naapureita tässäkin allekirjoiTtaneina. Tietääpä nuokin kusipäät jotka kieltää hyvät tv ohjelmat minulta. |
Cesar Millan Fani Vieras |
#342 Kysymyksiä...22.02.2011 13:56Te, jotka olette saaneet päähänne, että Cesar käyttää sähköpantaa ja fyysistä väkivaltaa, niin mistä teidän tiedot on peräisin? Jos se käyttäis sähköpantaa, niin kovin eläinrakas se ei vois olla, mutta kyllähän siitä näkee että se rakastaa koiria! Itse olen käyttänyt Cesarin tekniikoita (oon 12v.) pariin koiraan, ja tulokset on ollu hyviä. Että mä haluisin oikeesti tietää, missä lukee, että Cesar käyttää fyysistä väkivaltaa ja sähköpantaa. Ja hei, oks musta oikeesti tulossa vaan niin sokee, että mä en ole nähny häntä koipien välissä vinkuvia koiria? Ne koulutetut koirat on ilosia, ja mä en voi sille mitään, jos te ootte niin sokeita ettette nää sitä! |
Vieras Vieras |
#343 Re: Cecaria ei missään nimessä pois telkkarista!22.02.2011 14:53#154: Minna - Cecaria ei missään nimessä pois telkkarista! Olen ihan samaa mieltä! Eläköön Koirakuiskaaja! |
Luuska |
#344 LuuskaRe: Re: Re: Tutustukaa ensin ohjelmaan ennen kuin kirjoitatte nimenne addressiin!23.02.2011 10:57#340: Luuska - Re: Re: Tutustukaa ensin ohjelmaan ennen kuin kirjoitatte nimenne addressiin! En puhunut mitään vinkumisesta, tässä se nähdään, että ihmiset ymmärtävät lukemansa miten haluavat. Koirat ovat todellakin ihan hiljaa todellakin ja häntä koipien välissä. Mitähän iloista siinä on? |
Unknown Vieras |
#345 Re: Re: Re: Re: Re: Jatkoa23.02.2011 13:32#339: Unknown - Re: Re: Re: Re: Palataas vielä tähän Mechin lausuntoon. Hyvä "koiran ehdoilla",jos harrastaisin sun tyyliin valikoivaa tiedonjakoa,niin olisin poiminut Mechin lausunnosta ainoastaan nämä: "Although most of the book's info is still accurate" "Most wolves who lead packs achieved their position by mating and producing pups which then became their pack." Itseäsi lainaten:"Ilmeisesti tekstinlukutaidossa/englanninkielen ymmärryksessä on vikaa kun ei tajuta":-) Esitetäänkö tuossa sun mielestä,että laumahierarkiaa,laumakäytöstä tai laumaa ei ole?:-) Entäs tämä AVSAB:n kannanotto: http://news.vin.com/VINNews.aspx?articleId=12230 "That statement was initiated with Millan in mind, says Dr. Laurie Bergman, of Norristown, Pa., a member of AVSAB's executive board. Heh, Millan on onnistunut menestyksellä tuotteistamaan sen minkä jokainen vähänkin kokeneempi koirankouluttaja/kasvattaja/omistaja on tiennyt iät ja ajat,ei se mitään takaisin ole tuonut:-) Mutta mitäpä tekee tämä "arvostettu" "tieteellinen" taho?He käyttävät "arvovaltaansa" yrittämällä estää televisiokanavia esittämästä Millanin ohjelmia :-) Todella "ammattimaista"! Onko se Millanin vika jos ette ole onnistuneet markkinoimaan namipalametodia ja rakentamaan siitä menestyvää tuotetta?Missä vika? No h*lvetti sentään,rakentakaa parempi tuote ja lopettakaa se itkeminen siitä että joku muu onnistuu paremmin. Ja turha puhua että ristiretki ei kohdistu Millaniin vaan menetelmiin! Suomestakin löytyy kymmenittäin julkisesti ja ammattimaisesti toimivia koirankouluttajia jotka käyttävät samaa filosofiaa ja samoja menetelmiä ja kirjoittelevat alan lehtiin!Oletteko nyt vaatimassa lehtiä lopettamaan heidän juttujensa julkaisut tai uskaltaako SEY antaa vastaavia lausuntoja esim.PeVi-kouluttajia vastaan?Think not Peräänkuulutit Millanin tukijoita. Tuossa aiemmin laittamassani keskustelussa taisi olla jokunen omalla nimellään esiintynyt AVSAB:n jäsenkin. Martin Deeley, executive director of the International Association of Canine Professionals. Noh,kuka päättää mikä taho on "arvovaltaisempi" ?American Veterinary Society of Animal Behavior vai International Association of Canine Professionals.? No sehän on selvä,jenkit kun tykkää jakaa maailmanmestaruuksiakin lajeista mitä ei missään muualla harrasteta :-)eikä elämääkään heidän mielestään ole amerikan ulkopuolella. Sitten yksi lause mikä jäi mietityttämään kun mainostit Kaimion kirjaa: "Tiedämme miten sudet käyttäytyvät, mutta miten eläisivät koirat, jos voisivat valita?" Mitä tekemistä tällä on lemmikkikoirien kanssa?YKSIKÄÄN lemmikkikoira EI VOI valita elinympäristöään eikä elinolosuhteitaan!Valintoja voivat tehdä AINOASTAAN täydellisessä vapaudessa elävät eläimet! Tässä on tämän adressin perustajan omat sivut http://personal.inet.fi/koti/sodapop/ Meinasin ensin sanoa että tää on paras esimerkki namipalojen toimivuudesta,kun 2,5 vuoden namien syöttämisen jälkeen koira osaa lukemattoman määrän sirkustemppuja ,mutta koira tappelee,hihnakäytös on mitä sattuu ja tottelee millon huvittaa,jep"tuote" on hyväksi havaittu ja toimiva :-)Kyllä siitä varmaan hyvä tulee ennenkuin koira kuolee vanhuuteen :-) Mutta plogista päätellen siellä onkin otettu jo PeVi-metodit (jääkausi)käyttöön ja ilmeisesti koettu ahaa-elämys,että erilaisten metodien käyttö eivät olekkaan toisiaan pois sulkevia :-) Nyt omantunnon kysymys adressin perustajalle:Oletko edelleen sitä mieltä,että koirakuiskaajaa ei saa esittää televisiossa?
, |
Irkku Vieras |
#346 Kiitos, unknown!24.02.2011 12:34Olet jaksanut tosi hyvin perustella asiaasi ja tuonut esille eri koirankoulutusartikkeleita. Olen täysin samaa mieltä kanssasi, sillä itsellänikin on yli 30 vuoden kokemus erirotuisten koirien kanssa elämisestä. Voimakasluonteisten koirien kanssa kun ei pelkillä makupaloilla pärjää, jos haluaa, että koiran ja perheenjäsenten suhteet ovat kunnossa ja elämä tasapainoista. Huomasin muuten saman, että adressin aloittaja on ottanut Pevi-metodit käyttöön. ;) |
Vieras Vieras |
#347 Re: luepa vähän johtajuudesta24.02.2011 17:00Tuo susi/koira-juttu on aikansa elänyt juttu, täällä tieteellistä faktaa johtajuusasiasta:
http://www.sey.fi/elaintietoa/koira/koirien_ja_susien_johtajuudesta |
Jakson nähnyt Vieras |
#348 Re: Kysymyksiä...24.02.2011 17:06#342: Cesar Millan Fani - Kysymyksiä... Mä näin jakson, viime syksynä taisi olla, syys-marraskuussa joskus, jossa CM käytti sähköpantaa koiralla, jota se totutti perheen kissaan. Se iski sähkäreitä sille koiralle aina välillä. Ei kuitenkaan mainostanut käyttävänsä sähköä, eli eiköhän sitäkin vähän mietityttänyt että miksi ei voi suoraan sanoa ääneen, että "tässä käytän nyt sähköä koiraan": eli ajatteleeko itsekin, että tuo tapa toimia ei ihan kestä päivänvaloa.
katopa täältä videoita: http://www.facebook.com/group.php?gid=20444826822 ja tämä on aika mielenkiintoinen uutinen:CM:n fanit poistelee CMia kritisoivia juttuja: http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=116709581685445
|
Salla Vieras |
#349 Re: Kiitos, unknown!24.02.2011 17:18#346: Irkku - Kiitos, unknown! Olen samaa mieltä kanssasi, Irkku. On ilo nähdä, miten nimimerkin "Koiran ehdoilla" väitteet kumotaan perustellusti. Muitakin vastaavia keskustelupalstoja seuranneena näyttää siltä, että kyseinen nimimerkki on lähtenyt henk.kohtaiselle ristiretkelle Millania vastaan. Ironista ja surullistakin tässä on se, että jos tämäKIN nimimerkki olisi perehtynyt Millanin periaatteisiin syvällisesti, hän huomaisi, että itse asiassa heidän näkemyksensä monista asioista eivät juuri poikkea. Harvoin asiat ovat niin mustavalkoisia, kuin esim. tämän adressin perustaja haluaa antaa ymmärtää. Tässä ote eräältä keskustelupalstalta, kirjoittajana nimimerkki "Koiran ehdoilla". "Cesar Millan käyttää hyvin harvoin palkkioita, ja silloinkin vain kehumista tai silittämistä". Minun näkemykseni mukaan Millan palkitsee juuri sopivasti. Valitettavaa hänen tapauksissaan on, että harvoin käytös vain aluksi on sellaista, että sitä voi palkita. Mitä vikaa sitäpaitsi kehumisessa ja silittämisessä on? Miksi ne ovat mielestäsi VAIN kehumista ja silittämistä? Millan varmaan kehuu ja silittää väärin ;)! Palkitseminenhan voi olla esimerkiksi lenkki tai leikki (ja näitähän Millan usein käyttääkin). Ja mikä tärkeintä, koirasi TIETÄÄ ja AISTII kun olet tyytyväinen sen käytökseen. Ei sitä tarvitse koiralle erikseen kertoa. Toki me ihmiset näin kaikki tiietysti toimimme (minä mukaan lukien), koska sitä itse haluamme. Toisaalta ymmärrän heitä, jotka kyseenalaistavat Millanin. Vielä vuosi sitten olin itse yksi teistä ja vannoin esim. Kaimion yms. nimeen. Kerran kiukuspäissäni ohjelmaa katsoessani, minun oli kuitenkin myönnettävä itselleni, että olin väärässä. Minulla oli kokemusta useista suomalaisista koirakouluttajista ja (Kaimion opeista), mutta silti minusta oli sisimmissäni aina tuntunut, ettei koirien lahjominen ja pelkkä kehuminen voi olla ratkaisu siihen, että koirani pyrkivät tekemään tilanteessa kuin tilanteessa juuri niin kuin itse halusivat. (HUOM! Olin todella perehtynyt asioihin ja konsultoinut useita eri tahoja.) Millanin periaatteisiin tutustuminen muutti kaiken. Koirani ovat nyt tasapainossa, onnellisia ja tottelevaisia. Lähipiirissäni on saatu samanlaisia hyviä tuloksia. Tämä on, hyvät Millanin mollaajat, minun elämässäni havaittua päivittäistä todellisuutta. |
Unknown Vieras |
#350 Re: Re: luepa vähän johtajuudesta24.02.2011 19:27#347: Vieras - Re: luepa vähän johtajuudesta Heh,"tieteellistä faktaa" tiedetoimittajan kirjoittamana :-) anteeks nyt vaan mutta sellaista ei ole olemassakaan, varsinkaan eläintutkimuksen alalla. En viittis enää kommentoida tätä jo monta kertaa täälläkin esitettyä "faktaa" nää on jo sanottu ja löytyy tästä ketjusta. Mutta itseasiassa tuo laittamasi linkin teksti vaan tukee laumakäsitystä: (Sanotaanko tuolla jossain,että että susilaumalla ei ole johtajaa?Miksi susilaumaa sanotaan laumaksi?) Ihmisen ja koiran/koirien välinen lauma on aina perheyhteisö! "Susilauman arvojärjestyksestäSusilauma on lähes aina perheyhteisö. Lauma muodostuu alfaparin ympärille, ja siihen kuuluu uusimpien pentujen lisäksi parin jälkeläisiä edellisiltä vuosilta. Osa aikuistuvista jälkeläisistä lähtee muualle perustamaan oman perheen, synnyinlaumaansa jäävät puolestaan eivät lisäänny itse vaan auttavat nuorempien sisarusten hoidossa. Monet aikuisten susien käyttäytymismuodot liittyvät pentujen hoitoon: mm. pienten pentujen alettua seikkailla pesäluolan ulkopuolella lauman muut sudet kuljettavat niitä hetkeksi kauemmas ja takaisin, jolloin pennut vähitellen tottuvat olemaan erillään muista. Susilauman arvojärjestyksestä vallitsee paljon vääriä käsityksiä. Varhaisimmat susien käyttäytymistutkimukset tehtiin pienissä eläintarha-aitauksissa, ja niissä havaitut aggressiot ja alistumiset tulkittiin susien normaaliksi käyttäytymiseksi, vaikka ne tosiasiassa olivat enimmäkseen reaktiota liian pienen aitauksen aiheuttamaan stressiin. Vasta viime vuosikymmeninä aloitettu susien käyttäytymistutkimus luonnossa on antanut monipuolisemman kuvan susien elämästä. Kuten olen jo aiemmin sanonut:Susien käytöstutkimus luonnossa ei kerro yhtään mitään koirien käyttäytymisestä vankeudessa(sitähän lemmikkikoirien elo on ihmisten hallinnassa!) Varhaisissa tutkimuksissa havaitut agressiot ja alistumiset ja niistä tehdyt tulkinnat taas vertautuvat aika hyvin lemmikkikoiran elämään ihmisen vaikutuksen alaisena suljetussa elinpiirissä ja stressaavissa olosuhteissa! Koira on henkisesti sudenpentuJohtajasuden asema luonnonvaraisessa susilaumassa perustuu ennen kaikkea siihen, että se on muiden isä tai äiti, eli muilla on siitä hoivakokemuksia. Lisäksi johtajasuden aseman säilyminen perustuu myös siihen, että muita kokeneempana se kykenee tekemään sellaisia aloitteita (esimerkiksi metsästyksen yhteydessä), joiden seuraamisen lauman muut sudet huomaavat johtavan usein hyviin tuloksiin. Sekä sudella että koiralla on voimakas sisäsyntyinen tarve sosiaalisuuteen ja tuttujen yksilöiden läsnäoloon. Molemmilla on myös yhteisiä synnynnäisiä käyttäytymistarpeita, joiden toteuttamiseen ne tarvitsevat tilaisuuksia voidakseen hyvin. Monet niistä liittyvät ruoan hankintaan, mutta niissä ei ole kyse vain keinoista hankkia vatsantäytettä, vaan niiden tekeminen on sudelle ja koiralle itsessään palkitsevaa silloinkin, kun ne eivät aina johda saaliin saamiseen, ja siksi sekä susi että koira aidosti tarvitsevat tilaisuuksia niiden tekemiseen. Muuten aivoissa syntyy mielihyväkemikaalien vajaus, jota esim. koira koettaa kompensoida tekemällä jotain samansuuntaista, kuten vaikka tavaroiden pureskelua, mikä taas ei välttämättä vastaa omistajan toiveita. Suden ja koiran käyttäytymisessä on myös eroja: Suden sosiaalinen käyttäytyminen on moniulotteisempaa kuin koiran: esim. susilauman metsästysretkillä muodostuva työnjako on ilmiö, jolle koirilla ei ole varsinaista vastinetta. Koiran sosiaalinen käyttäytyminen ja kokemus maailmasta vastaavat monilta osin noin nelikuisen sudenpennun kuin aikuisen suden käyttäytymistä. Koirarotujen ja -yksilöiden välillä on jonkin verran erojasiinä, kuinka pitkälle koira ”aikuistuu”." Tuohon tekstiin kun vaihdellaan sopiviin paikkoihin suden tilalle ihminen ja koira,niin päästään aivan identtiseen tulokseen ;-) En viitsi lainata koko tekstiä: koulutuksen onnistumista edistää jonkin verran suden johtajuutta muistuttava asenne eli turvallisena huolenpitäjänä ja kiinnostavien aloitteiden tekijänä toimiminen, Susien maailmassa johtajan aseman saa kahdella ominaisuudella: vanhemmuudella eli huolehtimisella sekä kiinnostavalta vaikuttavien aloitteiden teolla. Sama pätee koiriin, hyvä ja huolehtiva vanhemmuus on koiran silmissä vielä keskeisempi uskottavan johtajan kriteeri kuin suden silmissä. Vanhemmuus=johtajuus motivoiva vanhemmuus johtaa sekä parempiin suorituksiin että huomattavasti paremmin voivaan koiraan. Vanhemmuus=johtajuus Ongelmakäyttäytymisen analysoiminenEi siis ole olemassa kaikkiin koiriin toimivaa patenttiratkaisua EMRA-analyysiJos viitsitte lukea koko tekstin (ja yrittää myös ymmärtää) niin huomaatte,että Millan käyttää juurikin noita keinoja ongelmakäyttäytymisen analysointiin ja ongelmien ratkaisuun.:-)
Saisko lisää faktoja :-) |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
46958 Luotu: 27.09.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2708 Luotu: 07.10.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
475 Luotu: 13.11.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3428 Luotu: 02.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
859 Luotu: 05.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
322 Luotu: 07.11.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
182 Luotu: 05.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
826 Luotu: 15.05.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1029 Luotu: 08.10.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
129 Luotu: 07.11.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28388 Luotu: 08.10.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
264 Luotu: 01.11.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18056 Luotu: 01.03.2023
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3084 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
590 Luotu: 15.10.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14939 Luotu: 15.07.2023
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
56 Luotu: 10.11.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
624 Luotu: 01.11.2024
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
Vaadimme Haminan päättäjiä perumaan kaupungin veronmaksajille vahingollisen sähkö- ja lämpöverkon kaupan
655 Luotu: 15.10.2024