Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto.
Vieras |
#22026 Re: Re: Re:05.10.2013 13:53Olis kiva tietää mitä tavoittelet noilla jakeilla!? |
Vieras |
#22027 2201105.10.2013 15:16(Sorry, pakko vastata tällä tavalla kun ohjelma tökkii pahasti vastatessa suoraan) Et välttämättä ole ymmärtänyt väärin. On kertakaikkiaan piristävää kuinka keskustelusi myötä olet edesauttanut keskustelun suuntaa hieman muuhun suuntaa. Olisin siinä kohtaa haastanut vielä pidemmälle. Samantyyppisten intressien lisäksi minulla taas on aina ollut intohimona peilata mielen asioita myös uskontojen, uskomusten ja uskon kautta. Omaan kohtalaisen laajan kirjon aiheista todetakseni kuinka kaikessa lopulta yritetään päästä samaan päämäärään mutta ihmiset syystä jo mainituistakin pitävät niin tiukasti kiinni dogmeista ja ismeistä. Harmillista asiassa on se että silloin on vaikea huomata että kaikki taistelu on lopulta aivan turhaa. Oma kokemukseni on että mitä enemmän on peilipintaa sitä kauemmaksi itsestä pääsee ja sitä tarpeettomaksi jaottelut, erottelut, sormella osoittelut, dogmit, ismit ... jne muuttuvat. Tässä ja nyt on ainoa jolla on väliä. Tässä ja nyt menee kuitenkin niin syväksi pohtimiseksi ettei näillä foorumeilla ole halua alkaa pohtimaan sillä täälläkin on niin monta voimallisesti dogmista keskustelijaa ettei sanan säilältä voi välttyä. En koe että jakeiden toistamisella saadaan kunnon keskusteluyhteyttä toiseen olevaiseen. Tämän lisäksi sinunkin mainitsemassasi elinympäristössä ei ole kovinkaan paljon tilausta eikä tilaa pitkille selonteoille. Arvot ovat muuttuneet twitter maailmaksi mutta jos voin ihmisiä kohdatessa esimerkilläni jakaa jotakin niin jaan sitä mielelläni ja niin vaikuttaa käyvän vaikken ole sitä edes siksi tarkoittanut. Näin "vahingossa" vaikutamme toisiimme, sinäkin. Kun pitää aistit auki, saa monesti sitä mitä sillä hetkellä tarvitsee ja sen kun ei edes tarvitse olla mitään suunnitellun suurta vaan avoimien sydänten vuorovaikutusta. Kuitenkin twittermaailmallakin on varmasti tarkoituksensa uuden polven muutosten myötä. En välttämättä pidä kaikista muutoksista mutta uskon että olevalla on keinonsa korjata asioita jotka eivät ole hyväksi maapallolle enkä aio kuluttaa energiaani haromalla vastaan asioihin jotka muuttuvat joka tapauksessa. Tämän hetkisetkin aikuiset pitävät vääjäämättä kiinni omien arvojensa mukaisista asioista. Se on kuitenkin vain egon työtä. En ole vielä törmännyt yhteenkään ihmiseen joilla olisi täysin samassa järjestyksessä olevat arvot. Joten jos se olisi tae rauhalle, voisimme unohtaa koko jutun mutta evoluution kehitykseen sisältyy toivottavasti ja todennäköisesti paljon muutakin. |
Vieras |
#22028 Re: Re: Jumala ei ole sanaansa vastaan05.10.2013 15:41#22025: viisas - Re: Jumala ei ole sanaansa vastaan "jumalaa ei ole olemassa" Aika itsevarmaa todeta noin. Se on sitten eri asia, onko mikään ihmisten eri uskonnoista tai teorioista osannut tavoittaa "jumalasta" mitään olennaista, vai onko ihminen vain siirtänyt omia ominaisuuksiaan ja ajatuksiaan tämän mielikuvan harteille (eli siinä mielessä "luonut" oman jumalansa). Lähimpänä totuutta lienevät ne tahot, jotka näkevät "jumalan" olevaisen jonkinlaisena olemisen logiikkana, eli edustavan niitä voimia ja "lakeja" ("laki" on niin inhimillinen käsite, mutta tarkoitan siis jotakin, mitä nimitämme eri "luonnolaeiksi" eli kaiken taustalla piileviksi ominaisreaktioiksi) jotka tätä olevaisuutta pyörittävät. Mielenkiintoinen aspekti on sitten, että ulottuvatko nämä "luonnonlait" myös koskemaan ihmisen omaa toimintaa ja sen kaavoja, vai onko ihminen tietoisuudessaan ottanut haltuunsa oman elämänsä ohjaamisen - jotakin, missä ihminen ei aina ole osoittautunut olevansa tehtäviensä ja siitä koituvan vastuun tasalla. Toinen mielenkiintoinen näkökulma on siinä, olisiko tällä maailmankaikkeutta ohjaavalla taholla (sillä siitä emme pääse mihinkään, etteikö kaikki etenisi omalla logiikallaan) omaa persoonaa, vai onko sen kokeminen vain ihmisen auktoriteetin kaipuuta, yksin olemisen pelkoa? Mutta "jumala" on kyllä olemassa - ellei muualla niin ihmisen käsitteistössä. Ja sen verran vakavasti ihmiset siihen suhtautuvatkin, että ovat valmiita jopa tappamaan ja kuolemaan sen puolesta. Monille "jumala" myös selittää kaiken olemassaolon, ja antaa sille järjestyksensä. Äärettömyyden suuressa tuntemattomassa sillä on suuri turvaa antava merkitys. "Jumalaan" uskominen ei siis ole tyhmyyttä, vaan turvan ja tarkoituksen etsimistä. Se on omavoimaisuuden rajallisuuden myöntämistä, mikä on ihan terve kyky. Omahyväisellä ihmisellä tätä kykyä ei ole, ja siinä mielessä hän ottaa "jumalan" paikan eli nostaa itsensä luomakunnan kruunuksi. Tämä on selvä narsistinen ele, eli mielen häiriö. Ihmisen ei kuitenkaan tarvitsisi pelätä sitä, mikä on tuntematonta. Hän voisi olla sitä kohtaan pääosin utelias. Ihminen ei ole "luomakunnan kruunu", eikä hänen sitä tarvitse ollakaan. Mutta hänen pitäisi oppia kantamaan vastuuta toiminnastaan ja omasta itsestään, ettei johtaisi itseään turmioon. Tämä "turmio" ei ole samaa kuin "helvetti", vaan se on luonnollinen seuraus siitä, että kun toimii tyhmästi, joutuu kantamaan seuraukset. "Taivas" (tai "paratiisi") on se olotila, jossa ihminen on ymmärtänyt tämän. Tieto ei ole pahasta, mutta "hyvän ja pahan" tiedon ero on tärkeä ymmärtää: "hyvän" tiedon hedelmä on rakentavaa, "pahan" tuhoavaa. "Paratiisi" on maanpäällinen tila, mutta se ei ole alue vaan olotila, joka seuraa joko eläintenkaltaisesta olemisen luonnollisuudesta, tai sitten "hyvän" tiedon käyttämisestä (Ne, jotka Raamatun kirjoittivat, ymmärsivät tämän: he näkivät, ettei ihminen osannut kantaa vastuuta erotellakseen "hyvän" ja "pahan" tiedon toisistaan. Siksi he kertoivat syntiinlankeemuksesta ja sen seurauksista. Se on, niin kuin paljon Raamatussa, vertauskuvallinen kertomus.). Tästä syystä elämämme on jatkuvasti heilumista "taivaan" ja "helvetin" välimaastossa; oppiiko ihminen kantamaan vastuunsa ratkaisee, kumpi olotila maapallolle tulee lopulta vakiintumaan. |
Vieras |
#22029 Re: 2201105.10.2013 15:46Kiitos ystävällisistä sanoista! Haluan kommentoida tätä ajatuksella, mutta siksi se jää myöhempään. Elämä kutsuu! Mukavaa iltaa kaikille! |
Vieras |
#22030 Luste05.10.2013 19:04Lähde: Saarisalo Aapeli, Raamatun Sanakirja. Data Universum Oy, Helsinki 2009 sivu 306: LUSTE (huimaluste, kr. zizania, lat. Lolium temulentum) kylvettiin vehnän joukkoon, Matt. 13:25 ss. Luste on heinäkasvi, jonka korsi kasvaa n. 45 cm:n ja tähkä 10-15 cm:n mittaiseksi. Ennen kuin tähkä on puhjennut, se on niin vehnän näköinen, ettei niitä voi erottaa toisistaan. Lusteen jyvien sanotaan vaikuttavan puuduttavasti. Saattoi tapahtua, että pahansuovat henkilöt vihassa tai koston tarkoituksella kylvivät lustetta toisen peltoon. Tällaiset tapaukset lienevät olleet melko tavallisia, sillä roomalaisten lainsäädännössä oli niitä käsitteleviä kohtia. Oli tapana nyhtää luste pois sitten kun tähkä oli tullut esiin, mutta kun kylväminen oli suoritettu järjestelmällisesti, niin kuin kysymyksessä olevassa vertauksessa, Matt. 13:24 ss., niin tämä oli mahdotonta. Vaara oli suuri, että lustetta koottaessa nyhdettiin mukana nisuakin, jae Matt. 13:29. |
Vieras |
#22031 Re: Re: Re: Re: Ekshibitionismia05.10.2013 19:30#22007: - Re: Re: Re: Ekshibitionismia Lehtitietojen mukaan ainakin katolilaisilla papeilla se on samassa ja ilmeisesti aika yleinen. |
Vieras |
#22032 Re: Luste05.10.2013 19:31
Hyvä Very! Tykkään teksteistä, jossa on todella konkreettista asiaa, joka sitten vuorostaan kuvaa sitä ei-konkreettista kuvattavaa. Pelkkä hartauskirjoitus puhuttelee jotakuta, toista ei, mutta asiapitoinen ruokkii ehkä kumpaakin. Ethän katsonut/kuunnellut Anne Miettisen seikkailuja Tyynen Meren saarilla ja Aasiassa? Entä oletko lukenut Bernadosin Maalaispapin päiväkirjaa? |
Signal |
#22033 Re: Luste05.10.2013 19:37Aivan oikein. Siksi Herran tuomiot ja sadonkorjuukin on yhtäaikaa. |
very... |
#22034 Re: Re: Luste05.10.2013 20:16Kiitokset pitää nyt lähettää sille, kelle kiitokset kuuluu. Ei ollut minulta tämä 'luste', hyvä kyllä vertauksena. Tähänkin päivään sopiva. |
Vieras |
#22035 Re: Re: Luste05.10.2013 21:00Joo minäkin tykkäsin tosta Saarisalon lustetekstistä kovasti ja ajattelin sen tuohon kirjoittaa. Tulin pitkästä aikaa taas kattelemaan näitä sivuja, että mitä täällä tapahtuu. Terveisin kolomaskin. Joku kirjoittaja on tutustunut Raamattuun tuolta Vanhan Testamentin puolelta. Itse olen tutkinut Uutta Testamenttia kirje Kolossalaisille 1. luku 'Kristus ja hänen työnsä' alkaa 13:sta jakeesta. 16. jakeessa kirjoitetaan luomisesta: Hänessä luotiin kaikki, mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvät ja näkymättömät, olivatpa ne valtaistuimia tai herruuksia, hallituksia tai valtoja. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häneen. 17. jae: Hän on ennen kaikkea muuta, ja hänessä kaikki pysyy voimassa. Kristuksessa on meillä valtava rikkaus. "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut ihmisille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläitä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa." 2. Kor. 5:19-20 |
Vieras |
#22036 Re: Re: Re: Re: Re: Ekshibitionismia05.10.2013 21:06#22031: - Re: Re: Re: Re: Ekshibitionismia "Lehtitietojen mukaan ainakin katolilaisilla papeilla se (homous ja pedofilia) on samassa ja ilmeisesti aika yleinen." Kyllä, se että on yksilöllisiä tai olosuhteiden luomia poikkeuksia ei ole outoa ja vain vahvistaa käsitystä siitä, kuinka muokkautuvainen ihminen oikeastaan on, vaikka hän haluaakin itse kuvitella olevansa tietynlainen. Katolisten pappien seksuaalielämä on poikkeuksellista, sillä heidän on elettävä selibaatissa (tästä on tosin poikkeuksia, mutta ongelmamme koskee ilmeisimmin juuri tätä suuntausta). Selibaatti ei koske pelkästään avioliiton solmimista, vaan kattaa yleensä koko seksuaalisen toiminnan - ainakin julkisesti. Paavalin sanoin: "Naimaton mies kantaa huolta siitä, mikä koskee Herraa, siitä, miten olisi Herralle mieliksi. Naimisissa oleva taas huolehtii maallisista asioista, siitä, miten olisi vaimolleen mieliksi. Näin hän on jakautunut kahtaalle. Samoin naimaton nainen ja nuori neito [eli neitsyt!] kantavat huolta siitä, mikä koskee Herraa, jotta olisivat niin ruumiiltaan kuin hengeltäänkin pyhiä. Naimisissa oleva nainen taas huolehtii maallisista asioista, siitä, miten olisi miehelleen mieliksi.” (1. Kor. 7:32–34) Voin siis ymmärtää, että kirkon palvelukseen astuva nuori mies voi olla aatteessaan innokas, ja haluaa omistautua työlleen täydesti. Ihminen on kuitenkin luonnollinen olento, eikä hänen tarpeensa katoa pelkästään sitä haluamalla. Jos hänellä nyt ei ole naista rinnallaan, mutta silti haluja, mitä hän siis tekee? Hän saattaa rangaista itseään haluistaan, pakottaen ne kivun ja kärsimyksen pyhityksellä piiloon. Hän saattaa pyrkiä sublimoimaan halunsa, hajauttamaan ne esim. ankaraan työntekoon tai muuhun toimintaan. Tai sitten hän käyttää välineenään sitä, mitä hänellä on saatavilla, joko omaa kättään tai kanssaveljiensä läsnäoloa. Tämä oli tutkimuksissa todettua myös poika- ja tyttökoulujen aikaan, jossa "tilaisuus teki varkaan", ja nuoret ihmiset huomattavan yleisesti toteuttivat seksuaalisia tarpeitaan pojat tai tytöt keskenään. Katoliset papit toimivat myös nuorten poikien opettajina ja johtajina, enkä koe erityisen ihmeelliseksi sitä, että pakotetussa seksikielteisyydessään he kokisivat tarvetta purkaa epäluonnollista pidättyväisyyttään myös kasvatteihinsa. En tietenkään yritä sanoa, että kaikki katoliset papit tekisivät tällaista, enkä edes sano, että ne jotka tekevät, kaikki "harrastaisivat" sekä aikuisia että lapsia. Yhdessä ihmisessä voi hyvinkin manifestoitua ilmiön eri muotoja ja sekamuotoja, kuten biseksuaalisuuskin osoittaa. Toisaalta on tunnettua, että tunnevammaiset mielellään hakeutuvat aloille ja asemiin, jossa saavat olla tekemisissä heikkojen, alistettavien ja riippuvaisten ihmisten kanssa. Tällaisia aloja ovat mm. sosiaaliala ja sairaanhoito - sekä kirkko. En yritä väittää että seksuaalista tarvettaan toteuttava olisi tunnevammainen edes silloin, kun hän tekee sitä vähemmän arvostetulla tavalla, esim. vietellessään keskenkasvuisia. Mutta se helpottaa kyllä sen tekemistä, kun omatunto ja empatia ei ole tiellä. |
Vieras |
#22037 Re: Re: Re: Luste05.10.2013 21:15#22034: very... - Re: Re: Luste
Ai nyt valaisit, mitä tarkoittaa maalikylille meno, joskus ihmettelin sitä jossainpäin Suomea, että mikäs se on. Siis johonkin taajamaan menoa - vai? Olitko sitten hirvimetsällä?
|
Vieras |
#22038 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekshibitionismia05.10.2013 21:22#22036: - Re: Re: Re: Re: Re: Ekshibitionismia
Tämä: " Hän saattaa rangaista itseään haluistaan, pakottaen ne kivun ja kärsimyksen pyhityksellä piiloon. Hän saattaa pyrkiä sublimoimaan halunsa, hajauttamaan ne esim. ankaraan työntekoon tai muuhun toimintaan." |
Vieras |
#22039 Re: Re: Re: Luste05.10.2013 21:38#22035: - Re: Re: Luste Kiitos vaan sinneppäin myös mahtavista Kristuksen suvereenia valtaa kuvaavista kohdista!
|
Vieras |
#2204005.10.2013 21:46Heissan signal, very ja kaveri vieras, Menikö hellarisivut kiinni ja tulitte tänne jatkoille vai? |
Vieras |
#22041 Re:05.10.2013 21:56
Mistä päättelit, että ystävät on helluntailaisia, enpä usko heidän olevan. Tai tiedänkin sen verran, enkä ole itsekkään. |
Vieras |
#22042 Re: 2201105.10.2013 22:03Aate on kuin suodatin, jonka läpi katsottuna karsiutuu pois kaikki muu. Onko siis pahempaa tapaa erottaa itseään olevaisuuden monipuolisuudesta, todellisuuden kokonaisvaltaisuudesta? Olemme ilmeisesti tarkkailleet samaa maisemaa eri suunnista, mutta nähneet saman asian. Koen, että näkevällä on vastuunsa auttaa sokeita rinnakkaiskulkijoita perille löytämisessä, ja aatteen sokaisemat ovat totisesti niitä, joita pitäisi auttaa. Vain avoimin silmin ja mielin voi päästä näkemään kokonaisuuden, kuin taas itseään rajoittamalla tekee itsestään rajallisen. Jos sanoo "tämä on näin", sitoutuu itse kiinni tähän käsitykseen. Mutta missä hän silloin on, jos tämä käsitys ei ole oikein, tai jos se on vain pieni osa totuutta? Jos hän sanoo: "sinä olet väärässä", hän sulkee oven itseltään koskaan pääsemästä siihen suuntaan. Vain pelkäävä mieli sulkee itsensä itse vetämiensä rajaviivojen sisään. Täytyy myös ottaa huomioon, että vaikka "absoluuttinen todellisuus" (eli se, mikä oikeasti on, katsojasta riippumatta) on tietynlainen, siihen voi jokainen osaltaan vaikuttaa. "AT" (absol.todell.) ei ole mitään jäykkää ja muuttumatonta, vaan se elää ja muotoutuu jatkuvasti. Me voimme siis toimillamme vaikuttaa siihen, millainen tuo AT on. "Subjektiivinen todellisuus" ("ST") on se, mitä itse kukin meistä tietää, uskoo tai luulee näkevänsä, tai haluaa nähdä. Meillä on aistimme, meillä on älymme, ja meillä on opittu mallisto, jonka avulla hahmotamme olevaisuutta. Mutta koska emme ole sataprosenttisia havaitsijoita, ero AT:n ja ST:n välillä on, yksilön havainto- ja prosessointikyvystä sekä mielen vapaudesta riippuen, vaihtelevan suuri. Hyvä esimerkki on väsynyt tai juopunut havaitsija, joka ei mitenkään voi nähdä maailmaa niin kuin raitis ja pirteä ihminen. Mutta havaintokykyämme rajoittaa niin moni muukin tekijä. Siksi tuskin kellään meistä on täydellisesti AT:tä vastaava ST. Jokaisen mielikuva olevaisuudesta on hänen omansa, ja se kattaa vain osan siitä, mitä olevaisuus oikeasti on. Uskonto on eräs tapa yrittää hahmottaa AT:tä, ja tiede on toinen. Mediasta ja telkkarista meille tarjotaan yhtä mallia AT:sta, ja kouluissa samoin. Se, joka itse omin silmin katselee ympärilleen, näkee olevaisuuden tietenkin omavaltaisemmin. Aate, dogmi, ismi ja muut "kehyksin rajatut" katsomukset tarjoavat siis vain pienen ikkunan maailmaan, ja pahinta niissä yleensä on se, että tämäkin ikkuna on vahvasti manipuloitu. On kuin meitä sen kautta yritettäisiin näkemään auringonnousu sinisen lasin läpi: "tuollainen se oikeasti on!". Maailma näytetään tietynlaisena, ihminen tietynlaisena, ja sinä itse olet myös tietyllä tapaa määritelty, ja sinun halutaan uskovan tämä. Turvaton ihminen, jolla on tietoisuus itsestään ja oma identiteetti hukassa, on altis uskomaan. Hän haluaa tarrautua siihen, mitä muut ajattelevat ja tahtovat. Hän ei ole itsenäinen, eikä siksi uskalla toimia ja ajatella itsenäisesti. Hän takertuu ilmiöihin ympärillään. Hän usein voimaantuu aatteesta, se antaa hänelle identiteetin ja motiivin, joten hän kokee sen hyväksi. Hän valitsee aatteen, joka resonoi hänen toiveidensa ja tuntemustensa kanssa. Ihminen, joka on varttunut turvallisuuden ympäröimänä, ei sorru aatteisiin. Hän on turvassa itsessään, ja uskaltaa luottaa itseensä. Hän ei etsi ryhmän tukea ja ulkopuolista suojaa. Jos ihmisen ST eroaa paljon AT:stä, hän kokee ymmärrettävästi suurta hämminkiä. Siksi hän takertuu aatteeseen sitä lujemmin, mitä suurempi tämä kuilu todellisuuden ja mielikuvan välillä on. Fanaattisimmat ja aggressiivisimmat aatteen kannattajat ovat siis niitä, jotka ovat pahiten eksyksissä. Nämä ovat juuri niitä, jotka voimallisimmin haluavat levittää keinotekoista kuvaansa ja käännyttää muita ajattelemaan samoin. Nämä ovat niitä, jotka tulevat vaatimaan sinun muuttumistasi, jotta kelpaisit, ja he vaativat sitä väkisin. Heitä ei kuitenkaan pidä sekoittaa niihin, jotka todella näkevät maailman avoimesti, ja haluavat auttaa muitakin näkemään avoimesti. Nämä tunnistaa siitä, että he eivät pakota ketään, he vain kertovat näkemyksensä, ja kehottavat muita itse miettimään. He tarjoavat vaihtoehtoja, mutteivät väkisin yhtä ainoata. He antavat sinun olla sellainen, kuin mitä koet olevasi, mutta huomauttavat, että ehkä olet tietämättäsi kasvanut näkemään itsesi todellisuudesta erkanevalla tavalla. He eivät pakota, vaan jättävät ratkaisun sinulle itsellesi. He kehottavat sinua tutustumaan rehellisesti omaan itseesi, eivät yritä lyödä sinuun leimoja: "tällainen olet". |
very... |
#22043 Re: Re: Re: Re: Luste05.10.2013 22:04Kyllä se taajamaa tarkoittaa tuo maalikylä.... En ollut tänään metsällä, mutta eilen jaettuja laitoin. |
Vieras |
#22044 Re: Re: 2201105.10.2013 22:09
|
Vieras |
#22045 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekshibitionismia05.10.2013 22:11#22038: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekshibitionismia "Uskonnollisuus voi olla lihasta"? Miten tämä manifestoituu, mitä se siis käytännössä tarkoittaa? "Hengestä syntynyt ohjautuu Jumalan suunnitelmien mukaisesti." Toimiiko tämä selityksenä ihmisen toiminnalle, eli onko tässä motivointi sille, mitä esim. edellä mainitut papit tekevät keskenään ja holhoamilleen lapsille (olettaen tietenkin, että olisivat "hengestä syntyneitä")? Kuten huomaat, en ymmärtänyt, mitä oikeastaan halusit kommentillasi sanoa. |
Vieras |
#22046 Re: Re: Re: 2201105.10.2013 22:12Ehkä luet tekstin uudelleen, ja nyt ajatuksen kanssa? |
Vieras |
#22047 Re: Re: Re: Re: Re: Luste05.10.2013 22:18#22043: very... - Re: Re: Re: Re: Luste
En taida jaksaa noita käydä nyt läpi. |
Vieras |
#22048 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekshibitionismia05.10.2013 22:29#22045: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekshibitionismia
No, sehän oli kauniisti sanottu, kun sanoit, että huomaat, etten ymmärtänyt.
|
Vieras |
#22049 Re: Re: 2201105.10.2013 22:42Naulankantaan meni! |
Vieras |
#22050 Re: Re: 2201105.10.2013 22:51
_Kristuksen usko ei ole aate, turvallinen pyhäkoulumielikuvakokoelma. Sitä on uskonnollisuuden taso. Ja kun sanoin, että tämä on kirjoittajan omaisuutta - tarkoitin juuri uskonnollisuuden tason elämää, joko nykyistä tai elettyä, ja sitä taustaa vasten hän rakentaa kuvaa muiden uskonelämästä. |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
48136 Luotu: 27.09.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
577 Luotu: 13.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2731 Luotu: 07.10.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3430 Luotu: 02.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
864 Luotu: 05.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
323 Luotu: 07.11.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
184 Luotu: 05.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
832 Luotu: 15.05.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1033 Luotu: 08.10.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18064 Luotu: 01.03.2023
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28394 Luotu: 08.10.2024
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3085 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
591 Luotu: 15.10.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14941 Luotu: 15.07.2023
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
57 Luotu: 10.11.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
131 Luotu: 07.11.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
264 Luotu: 01.11.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
625 Luotu: 01.11.2024
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
Vaadimme Haminan päättäjiä perumaan kaupungin veronmaksajille vahingollisen sähkö- ja lämpöverkon kaupan
655 Luotu: 15.10.2024