Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

sama vaan jatkuu hoh hoijaa

#22126 Re:

07.10.2013 10:34

#22125: -

Mitä yrität tällä todistella ilman perusteita ja verhontakaa? Kyllähän uskoa kukin saa tahollaan mihin haluaa. Tosin tämäki artikkeli on hieman samanalainen kuin gallupit. Artikkeli seurakuntalaisessa herättää epäilyjä. Kysymys on ennen kaikkea siitä kun uskikset

1. pitävät itseään oikeutettuna ainoina oikeina uskovina

2. tämän johdosta pyrkivät syöttämään samaa muittenkin ihon alle

3. sulkevat mahdollisuuden itseltään nähdä asioita laajemmin

4. yrittävät sulkea muilta mahdollisuuden omiin ratkaisuuksiin

5. nostavat itsensä jalompaan asemaan

6. syyllistävät muita asioilla joita ei ole todistettava siinä muodossa mitä esitetään

7. kehittävät jonkunlaisen blokin sisälukutaidon ja aivoimpulsien mutkattoman toiminnan


Vieras

#22127 Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 11:30

#22122: - Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen


Samoin aattelen,  että tiede on metodi,  ja sinällään neutraali.  En ole niin perehtynyt yksityiskohtiin,  että osaisin sanoa,  pysyykö se lestissään.   Voi olla,  että ei,   koska uskontoa tulkitaan psykologiassa myös  riippuvuutena.  Silloinhan se on jo mennyt ohi varsinaisesta tehtävästään.
Ehkä enemmän koko asennoitumisilmapiiri sen sisällä henkii  tukahduttavaa  ihmisen analysointikyvyn palvontaa. Mutta mitä se lopulta ja perimmältään on?  Siitä puuttuu elämän erehtyvä maku. Sisäänpäinlämpiävä yhteisöllisyys kierrättää sensisällä kaikkea edestakaisin,  muttei tuuletu maailman raikkaissa tuulissa.  Poikkeuksena logoterapia,  joka nousee niin erilaiselta pohjalta. 

Toistomaanikoita (en tarkkaan tiedä kyllä mitä tarkoitat) ehkä nyt kuitenkin ajattelet juuri täällä kirjoittavia,  vai ?
Ekstroverttejä uskovia joilta puuttuu hienotunteisuus,  löytyy aina sieltä täältä,  joskus kai itsekkin siihen lankean.  Mutta varmaan tätä tyyppiä mahtuu aina ryhmään kuin ryhmään.  Samoin kuin aina äänessä olevia,  tai kaiken väärintulkitsevia keskustelijoita.  Hölöpäläksi tunnustan itsenikin.   Mutta keskustelupalsta on kuitenkin hiukan  toisenlainen foorumi kuin aito kohtaaminen,  kun on kyse puhtaasti mielipidepalstasta.

Toiseksi viimeinen kappaleesi sisältää hienon totuuden:  "ollakseen aito itsensä ihmisen on tunnettava oma itsensä."  väittäisin,  että Jumala tekee tämän,   ainakin usein näin tapahtuu.  Mutta ei väkivalloin, vaan elämän omien lakien kautta.

Armo - käsitettä käytetään hiukan irrallaan uskonnollisesta merkityksestä.  Se pitää tunnistaa aivan toiseksi sanaksi ihmissuhteiden puolella.  Hämärtää nimittäin Jumalan armo -käsitettä,  joka on vain Kristuksessa.

Häpeää,  vaikka se onkin massiivista kansassamme ja tosi raskas  lasti,  en pidä yksinomaan huonona. Se  varjelee totisen paljon ihmistä,  itse asiassa saattaa varjella uskomattoman paljon.   Emme nimittäin tiedä ollenkaan,  miten olisi ,  jos sitä ei olisi.   Myös pelko on tässä katsannossa tärkeä.   Vaikka muuten se varastaakin elämäniloa.  Kaikki tällaiset tekijät ehkä kuitenkin rajoittavat kaikenlaisen pahuuden irtipääsyä,  vaikka motivaatio ei olekkaan niissä oikea. 

Mutta jos ajattelemme ihmisen perisyntiä,  joka on kuin hammasblakki aamulla suussasi,  jollet sitä saa pestyä bakteerit räjähtävät kasvuun.  Toisaalta et voi   myöskään poistaa koko bakteerikantaa.  

_ Edellä kuvattu     ei ole mitenkään kristillistä,           vaan realismia,  koska ihmiset tulevat niistä lähtöjohdista kuin tulevat.   Se on kuin poliisin olemassaolon välttämättömyys.  Ja kulttuuri sisältää,  mitä sisältää: tuhon aineksia, (väkivalta) ja saatumisen aineksia (porno). Ja kaiken kasvualustana tuo perisynti kuin  bakteeriblakki perintönä ihmiseksisyntymisestä.  Mutta lain kautta ei tule vapahdus,   vaan tunteminen,  ja   SYNNINKIN TUNTO.  ( Tuli vahingossa suurella,  ei tarkoituksella

Myös häpeästä,  että se on vain väliaikainen,  niinkuin lakikin,  siihen asti kun sydän muuttuu,  tulee eläväksi ja ojentautuu  (Nyt tämä on pelkästään hengellistä) toisenlaisen totuuden,  rakkaudenlain mukaan. 

Hapuilen tässä sellaista Raamatun upeaa sanaa  .... Jumalan tuntemisesta,  .. niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. 




Vieras

#22128 Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 12:28

#22127: - Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

Nyt on 'kielen päällä' armosta tällainen: Jumalan armo uudestisynnyttää  ihmisen, antaen kaikki menneet rikkomukset kerralla anteeksi. Sen jälkeen Hänen laupeutensa hoitaa päivittäin, jos me tunnustamme päivittäiset syntimme.
Armo ja laupeus tarkoittavat anteeksiantoa. Laki taas herättää omantunnon, jolloin tiedämme tehneemme syntiä. Otsikossa lukee myös eheytyminen, mielestäni anteeksisaaminen, anteeksiantaminen ja anteeksipyytäminen ovat hyvin eheyttäviä asioita.

 


Vieras

#22129 Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 12:59

#22128: - Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

Ootkos pyytänyt anteeksi kaikilta elämässäsi rikkomiltasi ihmisiltä vai vain niiltä joilta on huvittanut pyytää?

 


Vieras

#22130 Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 13:08

#22128: - Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

Tuossa uskonajatuksessa on jotakin niin ankeaa ja tavallaan harhaanjohtavaa anteeksiantoa, ikään kuin sinun ei tarvitsisi maksaa mitä olet elämässäsi virhettä tehnyt. Jos ajatuksen taasen laventaisi elämiin, toimisi vertauskuva esimerkkinä. Mutta kannatan kovasti näitten parin ihmisen kirjoittamia pohdintoja mielen vaikutuksesta uskoon ja sitä kautta voikin ymmärtää sen että tämäkin ajatus tuo ennen kaikkea turvallisuutta. Ihmisenä leimaavat ajatukset eivät kuitenkaan muuta syvintä olemusta, egon takaa kurkistavaa olentoa.


Vieras

#22131 Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 14:52


Vieras

#22132 Re: Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 14:53

#22129: - Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

 

Erittäin hyvä,  siunattu kysymys!   Omalle mielelle/hengellisessä kielenkäytössä,  sydämelle,  laskettiin uskoon tullessa  alakouluaikainen joukko- kiusaaminen.  En kuitenkaan pystynyt löytämään aikuiseksi kasvanutta tyttöä. Sukunimi on saattanut muuttua.  Toisen kerrankin yritin selvittää aivan viimeaikoina,  jos väestöliiton tiedoista voisi selvitä nykyinen olinpaikka ja sukunimi.  Mutta ei vieläkään auennut.   Tietysti ei voi tietää,  repiikö anteeksipyytäminen vanhoja haavoja vain auki,  vai  olisiko paras ainoastaan rukoilla hänen puolestaan.





Vieras

#22133 Re: Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 15:01

#22130: - Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

 

Se on eri asia,  se että joutuuko maksamaan myös jotain omista vääryyksistään.  Kyllä niistä usein silti joutuu maksamaan,  vaikka saakin anteeksi.  Käsitän sen tarkoittavan iankaikkista velkaa ennenmuuta.  Ei niin ettei Jumala todella sydämestään antaisi anteeksi ja unohtaisi.  Sitä hän joutuu koko ajan meidän kanssamme tekemään,  mutta kylvämisen ja niittämisen laki jostain syystä täällä ajallisessa elämässä kuitenkin toimii.
Mutta asiat,  niinkuin esim uskonnolisissa puitteissa esiintulleet hyväksikäytöt on käsiteltävä muullakin tavalla kuin tänä päivänä tehdään.  Eikä vaadittava uhrilta missääntapauksessa anteeksiantoa,  ennenkuin siihen pystyy ja haluaa.


Vieras

#22134

07.10.2013 15:33


Muuttuuko Saudi-Arabia ?   - jäi näkemättä kellon aika ja kanava, mutta torstai oli päivä ja 
tv 1:llä todennäköisesti.


Vieras

#22135 Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 15:43

#22128: - Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

Koin tämän kyllä oikein hyvänä!      Tuulet alkavat voimistua ja sateekin saapuvat!


Vieras

#22136 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 16:13

#22133: - Re: Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen 

 

"Sitä hän joutuu koko ajan meidän kanssamme tekemään, mutta kylvämisen ja niittämisen laki jostain syystä täällä ajallisessa elämässä kuitenkin toimii." Eli karman laki. Jotenkin se on minusta niin oikeudemukainen eikä tätä elämää tarvitse käyttää pelkästään synnissä rypemiseen.

Vieras

#22137 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 16:27

#22136: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

 

Karman laki taitaa olla aika toivoton.  Mutta sietää pohtiakin noita eroja.  Ajattelin myös sitä ilmiötä,  että kun uskovien tekstit ahdistaa.   Älä pinnistele niin kauheasti ymmärtääkses sitä.  Minä muistan ainakin saman asian joskus olleen raskaanakin painona.  Se sitten vaan tapahtuu,  jos ja kun tapahtuu.   Ei uskovat itseään tahdo ylös nostaa,  ei ole mitään nostamista.  Lepo vaan!


Vieras

#22138 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 20:02

#22137: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen 

 

Minun mielestäni karma ei ole toivoton. Universumin laki on laki joka on oikeudenmukainen. Itse voi elää rauhallista elämää. Ymmärrän eri uskojen laajaa kirjoa eikä se kirjo ahdista vaan ahdasmielisyys.

Vieras

#22141

07.10.2013 20:50


Hei , onko sulla vielä sen artikkelin linkkiä, joska laitoit silloin viimeksi tästä asiasta?  Ugandasta.


Vieras

#22142

07.10.2013 21:13

Tältä sivulta löytyy Uganda asiaa, kaksi linkkiä. Lieneekö toivomasi?
http://www.adressit.com/keskustelu/43200/start/21800

Vieras

#22143 Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 21:16

#22127: - Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

Tarkoitin "toistomaanikolla" henkilöä, joka yhtä mittaa nakkelee mielestään sopivia raamatunlauseita tai muita kirjoitettuja "totuuksia" muille perusteluina tai neuvoina. Henkilöä, jonka kanssa ei voi puhua normaalisti asiaa, vaan joka jakelee "valmista viisautta" kuin armonpaloja ympärilleen. En sano, että hän näillä "säilötyillä totuuksilla" olisi aina väärässä, mutta se antaa väkisinkin toiselle osapuolelle käsityksen, ettei hän ole yhteydessä toisen ihmisyksilön kanssa vaan aforismiautomaatin kanssa.

Suorastaan huvittava on ajatus, että kaksi tällaista henkilöä asuisi yhdessä ja heidän yhteiselämänsä ja vuorovaikutuksensa olisi kuvatunlaista valmiiden viisauksien jatkuvaa keskinäistä vaihtamista. Ehkä tämä esimerkki auttaa ymmärtämään, miksi raamatunlauseita suoltava ihminen koetaan kiusalliseksi, vaikka kuinka toimisi hyvän hengen ohjauksessa.

Niin, uskonnostakin voi tulla "riippuvaiseksi", jos se antaa henkilölle samanlaisen todellisuudesta vieraannuttavan psyykkisen turvan kuin mikä tahansa muu riippuvuuden aiheuttaja. Kaikesta voi periaatteessa tulla riippuvaiseksi, mikä antaa ihmiselle tyydytyksen ja mielihyvän tunnetta. Turvan ja hyväksymisen tunteet ovat erittäin suuria mielihyvän lähteitä niitä janoaville.

Totta myös, että ihmisellä on taipumusta itsepyhitykseen ja itsetyytyväisyyteen. Sen syntymekanismista kirjoitin jo aikaisemmin. Tieteen suvereeniuden kokemus voi olla samasta kokemuksesta kumpuavaa, ehkä enemmän tieteen kannattajille kuitenkin kuin itse tieteentekijöille. Tämä suvereeniuden tunne näkyy erittäin selvästi, kun verrataan tiedettä uskontoihin. Se ei välttämättä ole aiheellista, sillä tiede liikkuu kognition alueella, kun taas uskonto enemmän emootiotasolla.

Tapaankin sanoa, että tiede ei koskaan tule löytämään Jumalaa, sillä Jumalan löytää vain tunteillaan.

Mikään tunne - ei häpeä eikä pelkokaan - ole pelkästään huono. Itse asiassa kaikki tunteet ovat hyviä ja tarkoituksenmukaisia. Niiden haitat tulevat siitä, että ne saavat ihmisen hallintaansa, että ne jumittuvat, syystä tai toisesta. Tästäkin olen jo kirjoittanut tunnelukkojen yhteydessä.

Minulla on oma näkemykseni "perisynnistä", jonka yritän tässä lyhyesti kuvata. Ihminen syntyy "puhtaana" olentona, hänellä on elämän halu ja positiivinen odote. Häneen kohdistuu kuitenkin heti syntymänsä jälkeen (ja minulle syntymä on se biologinen hetki, ei fyysinen äidistä erkaantuminen, mikä on vain siirtyminen) ulkoapäin vaikutteita, häneen suhtaudutaan alusta alkaen jollakin tavalla. Hänen "puhtaus" ei säily kauaa, sillä hän "saastuu" ("kontaminoituu") ympäristön kielteisistä vaikuttimista vähitellen enemmän ja enemmän, tapauksesta riippuen.

Tämä kielteisyys, jolla tarkoitan sekä laiminlyöntiä että epäsuotavaa ja suorastaan vahingollista kohtelua, vaikuttaa lapseen muuttaen häntä kielteiseen suuntaan, sitä enemmän mitä enemmän hän sitä kokee. Hän saattaa oppia käsittelemään ja "sulattelemaan" kielteisyyttä, toiset tehokkaammin, toiset huonommin, mutta jokaiseen se jättää omat jälkensä.

Enemmän tai vähemmän ihminen sitten omii ja ilmentää tätä kielteisyyttä omassa elämässään, ja kohdistaa sitä vaihtelevasti myös muihin. Saadessaan omia lapsia hän sitten on samassa asemassa kuin ne, jotka hänet aikoinaan ottivat vastaan, eli hän toimii tämän "saasteen" uutena levittäjänä tulevalle sukupolvelle, omille lapsilleen.

Tämä "pahuus" siis saastuttaa sukupolven toisensa jälkeen, se periytyy sukupolvelta toiselle. Jos tätä pahuutta kutsutaan synniksi, se on periytyvää syntiä eli perisyntiä.

Vertaus hammasplakkiin on hyvä yksilötasolla tai yhteisötasolla, miten tämä "pahuus", jos se saa kasvusijaa ihmisessä, lisääntyy tekojen ja kokemusten muodossa. Vertaus virukseen voisi myös olla hyvä, sillä paha siirtyy helposti ihmiseltä toiselle.

Perisynti ei ole kuitenkaan "perintö ihmiseksi syntymisestä", vaan Raamatunkin mukaan johtuu siitä, että Aatami rikkoi Jumalaa kohtaan syntiinlankeemuksessa. Tämä onkin tavallaan juuri sitä mistä kerroin, eli ihminen ei ole syntyessään paha, vaan hän tulee itse valitsemaan pahuuden tien, kun se hänelle ojennetaan. Paha olo johtaa pahoihin tekoihin - ellei tätä tiedosta.

On aivan totta, että ihmisen vapautuessa tästä pahuuden kuormasta ("armon" tai "eheytymisen" kautta) hänestä katoaa tarve tehdä tietoisesti ja alitajuisesti pahaa. Silloin lakia ei enää tarvita, jos lailla tarkoitetaan ulkoista moraali- ja käytöskoodia. Ihminen tuntee silloin vaistomaisesti, mikä on oikein ja mikä vahingollista. Laki on pakko, mutta ymmärrys ja paluu syntymähetken "puhtauteen" on aito vapaus.

Haluan näin osoittaa, että tähän vapauden tilaan pääsee useampaa kuin yhtä tietä. Kukin valitkoon oman tiensä, kunhan päämääränä on vapautuminen kaltoin kohtelun, turvattomuuden, sivuutetuksi tulemisen ja ymmärtämättömyyden seurausten kahleista.


Vieras

#22144 Re:

07.10.2013 22:24

#22142: -

 

No,  ajattelin kuitenkin sitä toista artikkelia,  joka oli vissiin amerikoissa tehty.  Tää on aika kimurantti juttu.

No nyt löytyi,  jos huomenna jatkais.http://www.christianpost.com/news/christian-evangelist-scott-livelys-lawsuit-for-persecution-against-ugandan-gays-goes-forward-102449/


Vieras

#22145 Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

07.10.2013 22:50

#22143: - Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

 

No,  pikkusen erilainen on tuo käsitys "tomun luonteesta"  l.perisynnistä,  mutta ihan mielenkiintoinen ja looginen ajatuksena  tuokin on,  mitä esitit.   

Sanan kanssa voi tietysti lähimmäisille tulla hankaluuksia.  Kun se alkaa avautua,  se on niin pohjaton ja mahtava,  että on todella vaikea olla siitä hiljaa.  Mutta on hyvä tiedostaa se lainalaisuus,  että sana haastaa aina kuulijansa.  Se ei koskaan jätä kylmäksi.   Mites sitä nyt sanotaankaan,  suutun ja /tai muutun.  

Niin kuin sade ja lumi,  jotka taivaasta lähtevät,  niin on  minun sanani,  ei se tyhjänä palaja,  vaan tekee sen kuin minä ...?   olen.    Tässä meni vähän käännöksetkin sekaisin.  En millään muista mistä tämä kohta on.  Jäi mieleen tuo vanha teksti,  jonka Riitta Uosukainen luki valtiopäivien avajaisjumalanpalveluksessa  joskus vuosituhannen vaihteessa.

Meillä on lähes kaikilla myös muisto siitä ajasta,  kun se on ollut pakkopullaa,  ja uhkaavaa,  ja vaativaa,  ja mitä vielä?


Sanoit totuuden

#22146 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei heikennyksiä

08.10.2013 04:25

#22123: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei heikennyksiä

Kyllä, nämä gallupit vaikuttavat ihmisten manipuloinnilta.Ne eivät ole mitään muuta kuin uusi versio Potemikin kulisseista. Tai kuten Saksassa aikanaan ruskeapaidat toivat omaa väkeään natsien kokouksiin siviilivaatteissa saadakseen kannattajakunnan näyttämään suuremmalta kuin se todella oli.

Homoaktivistien tarjoilemaan pakettiin kuuluu myös "tasa-arvoinen" avioliitto-lakialoitteen/homouden jatkuva pakkosyöttö eri medioissa (iltapäivälehdet,hesari,yle) pääasiassa vihervasuri-toimittajien toimesta. Kaikki on tarkasti laskelmoitua.


Vieras

#22147 Re: Raamatun sanomasta ja sen ymmärtämisestä

08.10.2013 04:56

#22145: - Re: Re: Re: Re: Psykologia, usko, armo ja eheytyminen

Jesaja 55:10-11.

Ajatukseni perisynnin tulkinnasta on looginen, koska se on todellinen psykologinen mekanismi. Näin pahoinvointi ihmisen elämässä herää ja lisääntyy, näin se siirtyy eteenpäin.

Raamatun sana aukeaa omakohtaisen ymmärryksen myötä, mutta juuri sen takia sitä on hedelmätöntä käyttää umpimähkäisenä opetusvälineenä. Tarkoitan, että jos sitä ymmärtämättömälle tarjotaan raamatunlauseita ikään kuin selityksenä tai perusteluna, mielipiteen motivoimiseen tai keskustelukumppanin sivistämiseksi, pelkkänä sitaattina, se on yhtä hyödyllistä ja avartavaa kuin Ikea-mööpelin piirustuksen vilauttaminen ihmiselle, joka kaipaa tuolia istuakseen.

Siksi se turhauttaa ja ärsyttää, pikemmin kuin uhkaa tai vaatii.

On pikemmin niin päin, että Raamatun teksti osoittaa sisältönsä ymmärryksen kautta, kuin että se itsessään selittäisi mitään. Siksi juuri Raamattua tulkitaan ja täytyykin tulkita, mieluummin kuin suoraan yrittää käyttää sitä osviittana. Suuri osa Raamatun todellisesta henkisestä informaatiosta on vertauskuvallisessa muodossa eikä suorana kuvailuna, joten jos sen tulkitsee liian suoraan, sen koko todellinen merkityssisältö saattaa mennä sivu suun.

Tarkoitan, että jos ei esim. tajua käärmeen olevan vertauskuva pahuudelle, ihminen alkaa vihata käärmeitä, näitä suomuisia kiemurtelijoita, kun hänen pitäisi vihata kärsimyksen ja tuhon aiheuttajaa.

On siis olemassa pedagogisesti parempaa materiaalia kuin itse Raamattu, vaikka kyseinen opus sisältäisikin kaiken sen, mitä ihminen tarvitsee. Se vaatii koodiavaimen avautuakseen ihmiselle, eli sitä ei voi käyttää sellaisenaan. Siitä tajuaa yhtä vähän kuin salakirjoituksesta, ellei tämä koodi ole hallinnassamme.

Tätä ei raamattusitaattien toistoautomaatit näytä ymmärtävän. Pahimmillaan he lukevat "kuin piru Raamattua", etsivät sieltä jotakin heille sopivaa, mutta parhaimmillaankin heidän tapansa toimii hyvää ajatustaan vastaan.


Vieras

#22148 Re: Sensuuri ja mielipideohjailu Suomessa

08.10.2013 05:12

#22146: Sanoit totuuden - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ei heikennyksiä

"Homoaktivistien tarjoilemaan pakettiin kuuluu myös "tasa-arvoinen" avioliitto-lakialoitteen/homouden jatkuva pakkosyöttö eri medioissa (iltapäivälehdet,hesari,yle) pääasiassa vihervasuri-toimittajien toimesta. Kaikki on tarkasti laskelmoitua."

Tämän puolesta puhuu myös se, että ainakin valtakunnan suurimman uutislehden keskustelupalstojen moderointi, mutta toki kyllä muuallakin, systemaattisesti on jättänyt julkaisemasta kirjoituksia, joissa vähääkään kyseenalaistettiin homoutta perustellusti ja asiallisesti. Sen sijaan on kyllä päästetty läpi homoihin suoraan kohdistuvaa epäasiallista haukkumista ja nimittelyä.

Olen huomannut saman ilmiön myös puhuttaessa muista aroista aiheista, kuten esimerkiksi kyseenalaistettaessa 911-iskuísta annettua virallista tiedottelua.

Tämä saattaa kuulostaa omituiselta, mutta on ihan ymmärrettävää, jos tarkoituksena on pönkittää homouden marttyyriasemaa samalla kuin sitä markkinoidaan "yleisenä hyvänä". Päämääränä ei siis ole aidon ymmärryksen lisääminen, vaan mielipiteisiin vaikuttaminen epärehellisin keinoin.

Tätä ei tietenkään huomaa muut kuin ne, jotka lähestyvät aihetta asiallisen kriittisesti, eli juuri ne, joiden sanalla olisi todellista merkitystä asiallisen keskustelun luomiseksi. Muut näkevät tietoisen sensuurin muokkaaman julkisivun. Valitettavasti tämä on nykypäivän arkea meillä Suomessakin, vaikkei sitä kukaan haluaisi uskoa.

 


Vieras

#22149

08.10.2013 06:36

Päivän Sana

Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kasvojen eteen? Kyyneleeni ovat minun ruokani päivin ja öin, kun minulle joka päivä sanotaan: "Missä on sinun Jumalasi?"

Ps. 42:2-3 (KR33/38)
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps.+42%3A1&rnd=1381214125128

Vieras

#22150 Re: Re:

08.10.2013 07:40

#22126: sama vaan jatkuu hoh hoijaa - Re: Niinhän tämän adressin pitääkin edetä ja on tarkoitus edelleen jatkua. Ei haittaa vaikka lunta ja jäitä tulee tupaan. Kyllä niitä tulikin! En ole lehden tilaaja, joten on ihan mukava lukea muitakin lehtiä ja pysyä ajan tasalla tälläkin puolella. (harvinaisempi vieras)

Vetoamme kaikkiin suomalaisiin, että käsitystä avioliitosta naisen ja  miehen välisenä julkisena liittona suojellaan ja edistetään lastemme ja  yhteiskuntamme parhaaksi.