Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kristillinen avioliitto

#18326 Avioliittoadressin virallinen mainos

02.08.2013 18:13



Fisher eroseminaarit
www.fisher.fi
Toivu erosta ma 16.9 tai ke18.9 alk salme@fisher.fi




Vieras

#18327 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.08.2013 18:17

#18323: - Re: Re: Re: Re: Re:

 

Junkkaalan kirjoitukset ovat pääosin lähinnä seurakuntateologisia hartauskirjoituksia. 
Tutkijana hän on samaa luokkaa kuin surullisenkuuluisa dosentti Juha Ahvio, tämän sekoadressin ideologinen isä.

Vieras

#18328 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.08.2013 18:23

#18327: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

Taitaa sattua oikein kunnolla mustamaalauksesta päätellen.  



Vieras

#18329 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.08.2013 18:28

#18328: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ehkäpä ei satu muuhun kuin tieteen maineen vaalijaan: molemmat erittäin ahkeria faktan ja fiktion sekoittajia, mistä lopputulemana on tiede kaukana.


Vieras

#18330

02.08.2013 18:42

Tulkaa
Isäni
siunatut
Antti Eskelinen
http://israelupdate.achlak.net/?page_id=129
Signal

#18331 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hämmentävää

02.08.2013 18:53

#18311: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hämmentävää

Jep jep. Kaikkia 'viisaita' siihen porukkaan kuului kaikilta mantereilta. Väitän edelleenkin, ettei öljy loppunut 70-luvun lopussa, kuten he pokkana tiesivät=uskoivat. Se siitä nimekkäiden 'tiedemiesten' metodeista.


Vieras

#18332 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.08.2013 19:00

#18323: - Re: Re: Re: Re: Re:

 

Kannattaa huomata, ettei Junkkaala ole kyennyt hakemaan dosentin arvoa, koska hänellä ei ole tieteellisiä julkaisuja. Juha Ahvion dosentin arvoa ei voi kuin ihmetellä; hänen julkaisuluettelosa Helsingin yliopiston Tuhat-tietojärjestelmä on täysin tyhjä, eikä Google Scholar ei löydä yhtäkään hänen julkaisuaan.

Teologit ovat yllättävän usein säälittäviä, kiihkokristittyjä näennäistieteilijöitä. Poikkeuksia toki löytyy, kuten esimerkiksi Ilkka Pyysiäinen, jonka tieteellinen tuotanto on kansainvälisestikin merkittävää. Ks. https://tuhat.halvi.helsinki.fi/portal/en/persons/ilkka-pyysiainen%28a0a866af-c55f-4ade-b981-4860569f33b2%29/publications.html?page=4


Vieras

#18333 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hämmentävää

02.08.2013 19:07

#18331: Signal - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hämmentävää

 

 

Etkö vieläkään tajua, ettei Rooman klubi ole tieteellinen tutkimuslaitos, vaan keskustelufoorumi? Näkeehän sen jo jäsenluettelosta: luonnontieteilijöitä, taloustieteilijöitä, liikemiehiä, korkeita virkamiehiä sekä nykyisiä ja entisiä valtionpäämiehiä. Ovat klubin tämänhetkiset suomalaisjäsenet presidentti Mauno Koivisto, suurlähettiläs Beljamin Bassin, professori Esko Kalimo, professori Markku Wilenius, Tapio Kanninen ja dosentti Sirkka Heinonen mielestäsi ilmastontutkijoita?

 

 

Toinen asia on yrityksesi kritisoida ilmastontutkijoiden tutkimusmenetelmiä. Mikä niissä ei mielestäsi täytä tieteellisyyden vaatimuksia?

 

 

 


Vieras

#18334 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.08.2013 19:21

#18332: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

"Teologit ovat usein säälittäviä, kiihkokristittyjä näennäistieteilijöitä."

Toteamuksesi ei anna kovinkaan kypsää kuvaa itsestäsi.

Tieteen jumalointi ei ole näköjään tuonut edes sydämensivistystä, "kirjaviisaudella ei pitkälle pötki."

 


Vieras

#18335

02.08.2013 19:24

Sen mä vaan sanon että eläimet ovat ihmisen parhaita ystäviä. Niille on ihan sama mikä olet. Rakkaus kukoistaa.

Vieras

#18336 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.08.2013 19:28

#18334: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tieteen jumalointi ei ole näköjään tuonut edes sydämensivistystä, "kirjaviisaudella ei pitkälle pötki."

 

Siksi ihmetyttääkin, miksi Eero Junkaala väitteli teologian tohtoriksi. Eikö Raamatun lukeminen kotona riittänyt?

 

 

 

 


Vieras

#18337

02.08.2013 19:30



Kannattaa alkaa tehdä Jeesus-aiheisia kanavatöitä, kun ei muuhun pysty:

http://www.lankatalo.net/product_catalog.php?c=356&s=1






Vieras

#18338 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.08.2013 19:33

#18332: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 



Oletko ihan varma,  että on edes tahtonut hakea dosentuuria.  Kaikilla ei ole tarvetta kukoistaa meriiteissä.  Jos olisi,  olisi pohja pois omalta etiikalta.

Kristinuskossa/ Raamatussa/Kristuksen  tuntemisessa on niin valtavan paljon jokaisella kaikkea mahdollista uutta löydettävänä,  ettei tarvitse keikkua pyrkyrinä tämän maailman pokaaleita jaettaessa. Ihan oikeasti on!  Se vähentää huomattavasti kaikkea muulle tiedemaailmalle ominaista arvonannon hakua,  kun arvo on rakkauden kautta jo valmiina ja tavattoman suuri.

Kumpainenkin on alueellaan  tavattoman lahjakas.





Vieras

#18339 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.08.2013 19:39

#18338: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

 

 

Eero Junkkaala toimii änkyräkristittyjen Suomen Raamattuopiston teologisen linjan vastaavana opettajana, joten ei hän dosentuuria tarvitse, eikä sellaista saisikaan. On siis turha esitellä Junkkaala suurena arkeologina tai tieteilijänä.

 

 

 

 


Vieras

#18340 Re:

02.08.2013 19:42

#18335: -

 

No ni - sä sen sanoit,  olen samaa mieltä.  Koirakin kuvastaa Jumalan vilpittömyyttä,  puhtautta ja luetettavuuta jo siinä miten se katsoo.  Luomakunta puhuu Luojastaan!
p.



Vieras

#18341 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

02.08.2013 19:44

#18339: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

:)    Hieman arvostavaa lähimmäisyyttä kai kuuluis sivistykseen,  kun on niin läpinäkyvää,  että Heikki Räisäs-tykkääjät  ne kyllä sen sijaan ainoastaan  ansaitsevat tulla ylistetyksi.  




Vieras

#18342 Buddhan opin leviäminen

02.08.2013 19:45






Buddhalaisuus levisi Intiassa buddhalaiseksi kääntyneen kuningas Aśokan (269–232 eaa.) suojissa. Hänen laaja valtakuntansa Magadha käsitti lähes koko Intian niemimaan, Afganistanista ja Pakistanista Keralan rajoille asti. Sri Lankan kuningaskunta kääntyi buddhalaisuuteen kuningas Aśokan vaikutuksesta ja on säilynyt buddhalaisena siitä asti. Siellä on säilynyt vanhimpiin kirjallisiin lähteisiin perustuva theravāda-buddhalaisuus katkeamattomana. Buddhalaisuus levisi myös kauppareittejä pitkin Pakistaniin, Afganistaniin, Kashmiriin, Kiinaan, Burmaan ja Japaniin.

Pakistanin, Afganistanin ja Uzbekistanin alueille muodostunut buddhalaisvaltio Kuśāna (n. 100 eaa – 200 jaa.) oli tärkeä erityisesti mahāyāna-buddhalaisuuden sekä buddhalaisen taiteen kehityksen kannalta. Aleksanteri Suuren valloitusretkien tuloksena alueelle oli kehittynyt hellenistinen kulttuuri, jonka vaikutus buddhalaiseen kuvanveistoon ja taiteeseen on havaittavissa mm. tapana kuvata vaatteiden laskoksia roomalaisen toogan tapaan sekä buddhia ja bodhisattvoja lempeästi hymyilevinä, kauniina nuorukaisina. Mahāyāna sūtrat (n. 100 eaa. – 400 jaa.) kehittyivät Kuśanan hallitsijoiden suojeluksessa kirjalliseen muotoon, suullisina niitä tunnettiin jo varhemmin. Niissä korostetaan erityisesti bodhisattva-ihannetta, myötätuntoista toimintaa kaikkien olentojen hyväksi samoin kuin tyhjyyden meditoimisen kautta saavutettavaa viisautta. Tunnetuimmat ovat Prajñāpāramitā sūtriin kuuluvat Ydinsūtra (Prajñāpāramitā hṛdaya) ja Timanttisūtra (Vajracchedikā prajñāpāramitā sūtra) sekä Lootussūtra (Saddharma puṇḍarīka sūtra) ja Puhtaan maan sūtrat (Sukhāvatīvyūha, Amitāyur dhyāna sūtra).

Tärkeimmät varhaisista mahāyāna-suuntauksista olivat Nālandan luostarin oppineen mestari Nāgārjunan (n. 100–200 jaa.) tunnetuksi tekemä “keskitien oppi” (mādhyamaka) sekä Asaṅgan (n. 310–390) ja hänen velipuolensa Vasubandun (n. 320–400) perustama “jooganharjoituskoulukunta” (yogācāra) eli toiselta nimeltään “pelkän mielen koulukunta” (cittamātra).

Myöhemmistä mahāyāna-suuntauksista puhtaan maan koulukunta muodostui 500-luvulla Kiinaan ja se tunnetaan myös Japanissa. Siinä keskitytään buddha Amitābhan puhtaan maan harjoituksiin, meditaatioihin ja buddha Amitābhan nimen toistamiseen. Myös chan-buddhalaisuus muodostui 500-luvulla Kiinassa ja levisi Vietnamiin (thien), Koreaan (seon) ja Japaniin (zen). Siinä korostetaan oivalluskokemusta, mutta opillista tietämystä ei pidetä niin tärkeänä.

Vajrayāna-suuntauksesta käytetään useita nimiä, kuten tantrinen buddhismi, mantrayāna, esoteerinen buddhalaisuus. Sen perustana ovat buddhalaiset tantriset kirjoitukset ja harjoitukset, jotka kirjoitettiin muistiin noin 400–800 jaa. Buddhalainen tantrismi perustuu valaistuneiden joogien, siddhojen, elämäntyölle. He olivat vaeltajia, jotka kehittivät menetelmiä saavuttaa suora oivallus olemassaolon totuuteen ja siten vapautumiseen. Ero mahāyānaan ei ole opillinen, vajrayāna perustuu madhyamaka-oppiin, vaan ero on menetelmissä. Vajrayānassa pyritään etenemään vapautumiseen nopeasti. Tämä on mahdollista valaistuneen opettajan ohjauksessa paneutumalla harjoituksiin, joissa mielikuvia, assosiaatioita ja symboliikkaa käyttäen samaistutaan valaistuneeseen identiteettiin. Merkittävin vajrayāna-perinteistä on tiibetinbuddhalaisuus, joka kehittyi 700-luvun Tiibetissä.







.q

#18343 Re: Re:

02.08.2013 19:48

#18340: - Re:

 

 

Millä tavoin koira kuvastaa jumalansi vilpittömyyttä, puhtautta ja luetettavuuta jo siinä, miten se katsoo?

Mitä ns. luomakunta puhuu ns. luojastaan ja miten?

 

Väitteesi ovat vain runollisia kielikuvia ilman sen kummempaa asiaperustaa.

 

 

 

 

 

 


Vieras

#18344 Re: Buddhan opin leviäminen

02.08.2013 19:49

#18342: - Buddhan opin leviäminen

 

Hedelmistään uskonto tunnetaan.   Tännehän sitä Saksanmaalta lähdettiin opintomatkalle noin 40 -lla.  

Tai ei aivan,  enemmän Nepalin rajamaille.




Vieras

#18345 Re: Re: Re:

02.08.2013 19:51

#18343: .q - Re: Re:

 

Sydämellään ihminen näkee parhaiten!   On myös erittäin subjektiivinen asia.  Ja kuitenkin totta.



Vieras

#18346 Re: Re: Buddhan opin leviäminen

02.08.2013 19:51

#18344: - Re: Buddhan opin leviäminen

 

Ja Suomesta lähdettiin Saksanmaalle opiontomatkoille vuoden 1933 jälkeen. Opintomatkoilla kävivät monet luterilaiset papit ja V.A. Koskenniemen kaltaiset hartaat kristityt.

 

 

 

 

 


Vieras

#18347 Re: Re: Re: Re:

02.08.2013 19:52

#18345: - Re: Re: Re:

 

 

Oletko ajatellut lähettää noita aforismejasi Nuoren Voiman Liittoon arvioitavaksi?

 

 

 

 

 

 

 


Vieras

#18348 Re: Re: Buddhan opin leviäminen

02.08.2013 19:53

#18344: - Re: Buddhan opin leviäminen

 

 

Jaa. Saksalaisetko halusivat opiskella buddhalaisuutta Nepalissa toisen maailmansodan aikana? Kuinka erikoinen väite, semminkin kun Nepal on hindulainen maa.

 

 

 


Vieras

#18349 Re: Re: Re: Buddhan opin leviäminen

02.08.2013 19:53

#18346: - Re: Re: Buddhan opin leviäminen

 

Tässä sitä onkin uudelleen arvioimisen ja anteeksi pyytämisenkin paikka,  jollei aivan uskonpuhdistuksenkin.


Vieras

#18350 Re: Re: Re: Buddhan opin leviäminen

02.08.2013 20:07

#18348: - Re: Re: Buddhan opin leviäminen

Ainakin saksalaiset liikkuivat 30-luvulla Nepalissa hyvinkin ahkerasti arjalaisuuden juuria etsimässä.