Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

04.08.2013 06:52

Päivän Sana

Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta.

2. Tim. 1:6 (KR33/38)

Vieras

#18402 Re: Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen

04.08.2013 07:24

#18399: - Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen

Tämän näki jo David Wilkersson,  joskus 2000 - luvun alun vuosina,  puhuessaan IRRTV:n järjestämässä pastorien koulutustapahtumassa  Venäjällä.   Kesken puheensa Wilkersson nostaa käden silmilleen ja alkaa vuolaasti itkeä,  ja itkee sydäntä särkevästi pitkään,  kun  näkee miten jälleen sulkeutuvat suuren itäisen maan ovet,   ja mitä kaikkea siitä seuraa myös uskoville seurakunnille.
p.

Vieras

#18403 Re: Re: Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen

04.08.2013 07:27

#18402: - Re: Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen

Vielä hei Res. Matr.  onko sulla tietoa noiden poikien lukumääristä   ja paikkakunnista,  missä heitä on?

Tai jos tulevaisuudessa tulee,  voisitko silloin kirjoittaa?  Voitko sitä puhe-puolta tulkata yhtään?

Pitäisköhän ottaa tuosta otsikosta nimimerkki,   siinä olis tarjolla kahdellekkin  - ellei peräti kolmelle.

(On tietysti hankala,  että taitaa mennä välillä kaanaan kielen puolelle).

Siitä tulee ainakin    INTO,  Usko,  Mieli - en ole varma,  oliko almanakassa,    Ja Päläkin on sukunimenä käytetty   (vaikuttaa hiukan karjalaiselta nimeltä).  

Löydätkö muita?
p.

very...

04.08.2013 08:12

Paavon virsi
http://www.youtube.com/watch?v=lN4njwqXV28
"Sinuhun turvaan Jumala"
(hieman eri sanat kuin virressä 382)
Kuvat Suomen kirkoista: Jani-Petteri Leppänen.
Virsi: Haqvin Spegel 1688

Kirkot ja kirkkomaat järjestyksessä:

Valkeala, Kannonkoski, Suomenlinna, Savitaipale, Saarijärvi, Savitaipale, Nastola, Mäntyharju, Hollola, Kärkölä, Kannonkoski, Kerimäki, Kirkkonummi, Hollola, (kuva raamatusta), Käpylä (Kouvola), Viitasaari, Ristinkirkko (Lahti), Savitaipaleen seurakunnan ulkoilmajumalanpalvelus Kärnäkosken linnoituksella, Kannonkoski, Helsinki pitäjä (2), Hollola kk (7), Tuohikotti (2), Jaala, Uspenskin katedraali, Kontiolahti, Ristinkirkko (Lahti), Kannonkoski (2) Tuomiokirkko (Helsinki), Joensuu (2), Utra, Hollola, Heinola pitäjä, Iitti, Lahden läntinen hautausmaa.

Hyvää lepopäivää kaikille!

Vieras

04.08.2013 08:23

Päivän epistolateksti Ilm.3
1 "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
3 Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.
4 Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset.
5 Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
6 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'

Vieras

04.08.2013 08:59

KIRJA    Vinkkejä:  

Hormonidieetti (Nidottu)
Kaisa Jaakkola  17,00 e

Tiesitkö, että rasvan kertymiselle vartalon eri osiin on syy? Kirjassa kerrotaan, miksi rasva kertyy vartalosi ongelmakohtiin ja kuinka voit muokata kehostasi sellaisen kuin haluat.Kirja sisältää helppotajuiset ohjeet ja tieteellisten tutkimusten perustan hormonitasapainon merkityksestä painonhallinnassa. Kyse ei ole ihmedieetistävaan pysyvästä elämäntapamuutosta.

..............................................................

Kirjailija:    Juha Pihkala 
Kustantaja: Luther-Agricola-seura

Kieli: suomi
Julkaistu: 2007
Painos: 2. korj. p ISBN10: 9519047972
ISBN13: 9789519047973

Kristologinen opinmuodostus (Nidottu)
Juha Pihkala
8,90 €
(veroton 8,09 €, alv 10% )

................................................................

Juuri saamani tiedon mukaan:

Eero Junkkaalalta ilmestynyt uuni tuore:
Kristinusko ja tieteellinen maailmankuva

Ei tietoa vielä ostomahdollisuudesta!

Vieras

04.08.2013 09:04

Päivän evankeliumiteksti:Luuk.19

Dominius flevit - Herra itki
41 Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä
42 ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.
43 Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;
44 ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."
45 Ja hän meni pyhäkköön ja rupesi ajamaan myyjiä ulos
46 ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
47 Ja hän opetti joka päivä pyhäkössä. Mutta ylipapit ja kirjanoppineet sekä kansan ensimmäiset miettivät, miten saisivat hänet surmatuksi;
48 mutta he eivät keksineet, mitä tekisivät, sillä kaikki kansa riippui hänessä ja kuunteli häntä.

res.matr.

#18408 Re: Re: Re: Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen

04.08.2013 09:25

#18403: - Re: Re: Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen 

14  kyseisen kaltaista videota on tehty saman joukkion toimesta. Lupaan palata niihin myöhemmin -ensi viikolla. Sloveeniystävälläni on minua  huomattavasti parempi venäjänkielen taito, mutta työkomennuksensa vuoksi  hän on paikalla vasta keskiviikkona,joten loppuviikkoon menee tällä kertaa tapaamisemme. Silloin voimme yhdessä tarkastella ne uudelleen ja kirjoitella niitä videossa esitettyjä sanomisia muistiin ,jotta voin lähetellä niitä.Palataan asiaan.( ps. on mielestäni hyvä ,että edes joku täälläkin humaanisti välittää,joten kiitos kysymyksestäsi!)

kaunista

#18409 Kirkossa

04.08.2013 09:52

Oli ilo kuunnella kirkossa kun oli kuulutuksia, jossa mies ja nainen ilmoittivat avioliittoaikomuksensa :) Niin tervettä, oikeata, kaunista ja sanoisinko Pyhää! On häpeällistä yrittääkään muuttaa tuota sen irvikuvaksi. "Avioliitto pidettäköön kunniassa"

Vieras

04.08.2013 10:12

Koska valaissee kointähtönen / mua köyhää kerjääjää? / Koska päättyy matka yöllinen? / On yhä hämärää. / Taivaalle nostan yhtenään / katseeni kaipaavan. / Valoa jos en näekään, / sen tiedän loistavan. 2.Koska vakuudeksi armosta / jo valo koittanee? / Koska päässee sydän vaivasta / ja usko kasvanee? / Ah, pääsisinpä näkemään / jo Herran autuuden! / Vaan vaikken vielä nähnytkään, / saan kerran nähdä sen. 3.Herra Jeesus, pyydän sinua / kaikesta sielusta, / hoida Hengelläsi minua, / murheissa lohduta. / Kirkasta, Herra, itsesi / nyt sydämelleni / ja verelläsi puhtaaksi / tee omatuntoni. (5 säkeistöä) Anders Odhelius 1745. Suom. 1790, uud. Wilhelmi Malmivaara 1893. Virsikirjaan 1938. Virsi 361

Vieras

#18411 Re:

04.08.2013 10:19

#18410: -

Kirjoittajan kommentti: Huomaa 3. säkeistössä: "Kirkasta, Herra, itsesi nyt sydämelleni ja verelläsi puhtaaksi tee omatuntoni."

Virren kirjoittaja ei siis kirjoittanut: Kirkasta, Herra, itsesi nyt pääkoppaani.

Vieras

04.08.2013 10:24

Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.

Vieras

#18413 Re: Re: Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen

04.08.2013 10:40

#18402: - Re: Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen Tämän näki jo David Wilkersson

Profeetta Jouko Piho näkee paljon mehevämpiä profetioita. Kannattaa seurata hänen profetioitaan siitä, milloin Venäjä miehiuttää Suomen ja syntyy suur-Suomi.

Vieras

04.08.2013 10:54

1 Kuningas Ussian kuolinvuonna minä myös näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä valtaistuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
2 Sen yläpuolella seisoivat serafit; heillä oli kuusi siipeä kullakin; kahdella he peittivät kasvonsa, ja kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
3 Ja he huusivat toinen toiselleen ja sanoivat: Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Sebaot; koko maa on täynnä hänen kirkkauttansa.
4 Ja ovenpielet vapisivat huutajan äänen voimasta, ja huone tuli täyteen savua.
5 Silloin sanoin minä: Voi minua, sillä minä hukun, koska minulla on saastaiset huulet, ja minä asun keskellä kansaa, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet Kuninkaan, Herran Sebaotin.
6 Silloin lensi luokseni yksi serafeista kädessään hehkuva hiili, jonka hän oli ottanut pihdeillä alttarilta,
7 ja hän pani sen suulleni ja sanoi: Katso, tämä on koskettanut huuliasi, ja sinun pahat tekosi on otettu pois ja sinun syntisi puhdistettu.
8 Minä kuulin myös Herran äänen sanovan: Kenet minä lähetän, ja kuka menee meidän puolestamme? Silloin minä sanoin: Tässä olen, lähetä minut.
9 Ja hän sanoi: Mene ja sano tälle kansalle: Kuulemalla kuulkaa, mutta he eivät ymmärtäneet; ja näkemällä nähkää, mutta he eivät käsittäneet.
10 Paaduta tämän kansan sydän ja koveta sen korvat ja sulje sen silmät — ettei se näkisi silmillään eikä kuulisi korvillaan eikä ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi terveeksi.
11 Silloin minä sanoin: Herra, kuinka pitkäksi aikaa? Ja hän sanoi: Siksi kunnes kaupungit ovat hävitettyinä, asukkaita vailla, ja talot tyhjillään ja maa on kokonaan autio;
12 ja Herra on siirtänyt ihmiset kauas, sillä maa jää keskeltä aivan hylätyksi.
13 Mutta vielä jää jäljelle kymmenesosa, ja se palaa takaisin, ja se hävitetään niin kuin lehmus ja niin kuin tammi, joiden elinvoima jää niihin, kun ne pudottavat lehtensä; niin senkin elinvoima on oleva pyhä siemen.

Vieras

#18415 Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen

04.08.2013 11:17

#18398: - Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen

Tuskin mikään muu aikaansaa yhtä suuria intohimoja kuin uskonto. Oman uskon tyrkyttäminen muille taitaa olla ihmisen kaikista pakkomielteistä voimakkaimpia. Valitettavasti.

Vieras

#18416 Re: Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen

04.08.2013 11:30

#18415: - Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen

Ihmisiä on monenlaisia. Joidenkin mielestä pakkomielle, joidenkin mielestä muuten vain tärkeä asia. Täällä minä ja sinä keskustelemme kirjallisessa muodossa.

Vieras

#18417 Re:

04.08.2013 11:52

#18404: very... -

K.  (Kiitos)  ja tervehyksenä sinnekkiipäin:http://www.youtube.com/watch?v=SI3qaCpJ0Xs   - jylhästi veisaten korkeuksii päin  On riemu kun saan tulla ei kuvaa

Vieras

#18418 Re: Re: Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen

04.08.2013 12:04

#18416: - Re: Re: Kovin on intomielistä ja alkeellista tuo uskonnoista pälättäminen

Jos haluat tunnistaa pakkomielteesi, mieti keskustellessasi toisen ihmisen kanssa hänen asioistaan,

-  osaatko kuunnella ja yrittää ymmärtää toisen lähtökohdan asiaan,

-  maltatko odottaa, että toinen kysyy mielipidettäsi asiasta,

-  osaatko lopettaa, jos toinen selvästi sanoo, että ei kiitos, tuo ei ole minun juttuni,

-  osaatko olla tunkeutumatta sosiaalisille alueille, joissa viestiäsi ei ilmiselvästi pidetä tervetulleena,

-  osaatko olla uhkailematta erimielistä keskustelukumppaniasi helvetin tulella tms.,

-  osaatko olla olematta vahingoniloinen, jos oletat keskustelukumppanisi kaltaisten joutuvan tai joutuneen Jumalan tuomioon kohteeksi,

-  osaatko olla puuttumatta jonkin asteisin pakottein ihmisten elämään niissä tapauksissa, joissa he eivät vahingoita itseään tai muita ihmisiä fyysisesti, psyykkisesti, sosiaalisesti tai taloudellisesti (synti-käsite ei täytä näitä kriteerejä)?

Jos vastauksesi on "ei" ainakin kolmeen edellä olevaan kohtaan, väitän kyseessä olevan pakkomielle. Ei ole väliä, oletko sitä tekemässä netissä tai reaalimaailmassa, jos tekosi saavuttaa muutkin kuin ne, jotka ovat sitä vartavasten tulleet hakemaan - esim. uskonnolliset sivusto ovat tässä suhteessa ok.

Vieras

#18419 Re:

04.08.2013 12:07

#18404: very... -

Jumala vierailulla

Taidettiin kuunnella samat saarnat:

Antti Koskenniemi puhui samasta aiheesta näin:

....kaupungin tullessa näkyviin Jeesus puhkeaa itkuun. Tilanne on kiehtovan ristiriitainen; keskellä juhlakulkuetta Vapahtaja kyynelehtii.

Sanaa ”etsikkoaika” käyttävät lähinnä saarnamiehet ja urheiluselostajat. Jääkiekossa sillä tarkoitetaan usein ottelun lähetessä loppuaan sellaista vaihetta, jossa joukkueella on erityisen hyvä mahdollisuus tehdä tasoitus- tai voittomaali. Jos etsikkoaikaansa ei onnistu käyttämään, käy useimmiten huonosti.

Luukkaan kirjoittama kreikkalainen sana...

http://sley.fi/sanansaattaja/saarna/jumala-vierailulla 

Vieras

04.08.2013 12:40

1 Ja kun Kristus on noussut kuolleista, hän näyttäytyy teille, lapseni ja rakkaat veljeni; ja sanat, jotka hän puhuu teille, ovat laki, jota teidän tulee noudattaa.
2 Sillä katso, minä sanon teille, että olen nähnyt, että monta sukupolvea kuolee pois, ja kansani keskuudessa on suuria sotia ja kiistoja.
3 Ja kun Messias tulee, kansalleni annetaan merkkejä hänen syntymästään sekä hänen kuolemastaan ja ylösnousemuksestaan; ja se päivä on suuri ja kauhistava jumalattomille, sillä he menehtyvät; ja he menehtyvät, koska he karkottavat profeetat ja pyhät ja kivittävät heitä ja surmaavat heitä; sen vuoksi pyhien veren huuto nousee maasta ylös Jumalan luokse heitä vastaan.
4 Ja niin, kaikki ne, jotka ovat ylpeitä ja jotka tekevät sitä, mikä on jumalatonta, päivä, joka tulee, polttaa heidät, sanoo Herra Sebaot, sillä he ovat kuin oljenkorsia.
5 Ja ne, jotka tappavat profeettoja ja pyhiä, maan syvyydet nielevät heidät, sanoo Herra Sebaot; ja vuoret peittävät heidät, ja pyörretuulet kuljettavat heidät pois, ja rakennukset sortuvat heidän päällensä ja musertavat heidät kappaleiksi ja murskaavat heidät tomuksi.
6 Ja heitä rangaistaan ukonilmoilla ja salamoilla ja maanjäristyksillä ja kaikenlaisella tuholla, sillä Herran vihan tuli syttyy heitä vastaan, ja he ovat kuin oljenkorsia, ja tuleva päivä polttaa heidät, sanoo Herra Sebaot.
7 Oi sieluni tuskaa ja piinaa kansani surmattujen menetyksen tähden! Sillä minä, Nefi, olen nähnyt sen, ja se miltei kuluttaa minut Herran edessä; mutta minun täytyy huutaa Jumalalleni: Sinun tiesi ovat oikeamieliset.
8 Mutta katso, vanhurskaat, jotka kuulevat profeettojen sanoja eivätkä tuhoa heitä, vaan odottavat lujina Kristusta kaikesta vainosta huolimatta niiden merkkien tähden, joita annetaan — katso, he ovat niitä, jotka eivät menehdy.
9 Vaan Vanhurskauden Poika ilmestyy heille, ja hän parantaa heidät, ja heillä on rauha hänen kanssaan, kunnes kolme sukupolvea on kuollut pois ja monet neljännestä sukupolvesta ovat kuolleet pois vanhurskaudessa.
10 Ja kun tämä on tapahtunut, pikainen tuho kohtaa kansaani; sillä sieluni tuskista huolimatta minä olen nähnyt sen; sen vuoksi minä tiedän, että se tapahtuu; ja he myyvät itsensä tyhjästä, sillä ylpeytensä ja järjettömyytensä palkkana he saavat tuhon; sillä koska he antautuvat Prkeleelle ja valitsevat mieluummin pimeyden kuin valon teot, sen tähden heidän on mentävä alas helvettiin.
11 Sillä ei Herran Henki ainaisesti kiistele ihmisen kanssa. Ja kun Henki lakkaa kiistelemästä ihmisen kanssa, silloin tulee pikainen tuho, ja tämä surettaa sieluani.
12 Ja kuten minä puhuin juutalaisten saamisesta vakuuttuneiksi siitä, että Jeesus on tosi Kristus, on välttämätöntä, että myös pakanat saadaan vakuuttuneiksi siitä, että Jeesus on Kristus, iankaikkinen Jumala
13 ja että hän ilmoittaa itsensä kaikille niille, jotka uskovat häneen, Pyhän Hengen voimalla, niin, jokaiselle kansakunnalle, suvulle, kielelle ja kansalle, tehden voimallisia ihmeitä, merkkejä ja ihmetekoja ihmislasten keskuudessa heidän uskonsa mukaisesti.
14 Mutta katso, minä profetoin teille viimeisistä ajoista; niistä ajoista, jolloin Herra Jumala on tuova nämä asiat julki ihmislapsille.
15 Sen jälkeen kun minun jälkeläiseni ja veljieni jälkeläiset ovat vaipuneet epäuskoon ja pakanat ovat lyöneet heidät, niin, kun Herra Jumala on leiriytynyt yltympäri heitä vastaan ja saartanut heidät valleilla ja pystyttänyt linnoituksia heitä vastaan, ja kun heidät on painettu alas tomuun, vieläpä niin ettei heitä enää ole, sittenkin vanhurskaiden sanat kirjoitetaan ja uskollisten rukoukset kuullaan, eikä kaikkia niitä, jotka ovat vaipuneet epäuskoon, unohdeta.
16 Sillä ne, jotka hävitetään, puhuvat heille maasta, ja heidän puheensa kuuluu vaimeana tomusta, ja heidän äänensä on kuin sen, jossa on vainajahenki; sillä Herra Jumala antaa heille voiman, että he voivat kuiskailla heistä ikään kuin se tulisi maasta; ja heidän puheensa kuiskaa tomusta.
17 Sillä näin sanoo Herra Jumala: He kirjoittavat siitä, mitä heidän keskuudessaan tapahtuu, ja se kirjoitetaan ja sinetöidään kirjaan; eivätkä ne, jotka ovat vaipuneet epäuskoon, niitä saa, sillä he pyrkivät hävittämään sen, mikä on Jumalasta.
18 Ja nyt, kuten ne, jotka on tuhottu, on tuhottu joutuin — ja heidän pelättyjensä paljous on kuin akanat, jotka katoavat — niin, näin sanoo Herra Jumala: Se tapahtuu hetkessä, yhtäkkiä.
19 Ja tapahtuu, että niitä, jotka ovat vaipuneet epäuskoon, lyödään pakanoiden kädellä.
20 Ja pakanat ylpistyvät omissa silmissään ja ovat kompastuneet kompastuskivensä suuruuden tähden, niin että he ovat perustaneet monia kirkkoja; silti he ylenkatsovat Jumalan voimaa ja ihmeitä ja saarnaavat itselleen omaa viisauttaan ja omaa tietämystään etua saadakseen ja murskatakseen köyhien kasvot.
21 Ja perustetaan monia kirkkoja, jotka aiheuttavat kateutta ja riitaa ja pahansuopaisuutta.
22 Ja on myös salaliittoja, kuten muinaisinakin aikoina, Prkeleen liittojen mukaisesti, sillä hän on kaiken tällaisen alullepanija, eli murhien ja pimeyden tekojen alullepanija; niin, ja hän taluttaa heitä kaulasta pellavaköydellä, kunnes hän sitoo heidät vahvoilla köysillään iäksi.
23 Sillä katso, rakkaat veljeni, minä sanon teille, että Herra Jumala ei toimi pimeydessä.
24 Hän ei tee mitään, mikä ei olisi maailman hyödyksi, sillä hän rakastaa maailmaa, jopa niin, että hän antaa oman henkensä voidakseen vetää kaikki ihmiset luoksensa. Sen vuoksi hän ei kiellä ketään pääsemästä osalliseksi hänen pelastuksestaan.
25 Katso, huutaako hän kenellekään sanoen: Lähde pois luotani? Katso, minä sanon teille: Ei; vaan hän sanoo: Tulkaa minun luokseni, kaikki te maan ääret, ostakaa maitoa ja hunajaa ilmaiseksi ja maksutta.
26 Katso, onko hän käskenyt ketään lähtemään pois synagogista tai jumalanpalvelushuoneista? Katso, minä sanon teille: Ei.
27 Onko hän kieltänyt ketään pääsemästä osalliseksi pelastuksestaan? Katso, minä sanon teille: Ei; vaan hän on antanut sen vapaasti kaikille ihmisille, ja hän on käskenyt kansaansa, että sen tulee taivuttaa kaikkia ihmisiä parannukseen.
28 Katso, onko Herra kieltänyt ketään pääsemästä osalliseksi hänen hyvyydestään? Katso, minä sanon teille: Ei; vaan kaikilla ihmisillä on yhtäläinen oikeus, eikä ketään kielletä.
29 Hän kieltää pappisvallan, sillä katso, pappisvalta on sitä, että ihmiset saarnaavat ja asettavat itsensä maailman valoksi saadakseen etua ja maailman ylistystä; mutta Siionin parasta he eivät tavoittele.
30 Katso, Herra on kieltänyt tämän; ja nyt, Herra Jumala on antanut käskyn, että kaikilla ihmisillä tulee olla aitoa rakkautta, mikä rakkaus on todellista rakkautta. Ja ellei heillä olisi rakkautta, he eivät olisi mitään. Jos heillä siis olisi rakkautta, he eivät sallisi Siionin työntekijän menehtyä.
31 Mutta Siionin työntekijän tulee tehdä työtä Siionin hyväksi, sillä jos hän tekee työtä rahan vuoksi, hän hukkuu.
32 Ja vielä Herra Jumala on antanut käskyn, ettei ihmisten pidä murhata, ettei heidän pidä valehdella, ettei heidän pidä varastaa, ettei heidän pidä turhaan lausua Herran Jumalansa nimeä, ettei heidän pidä kadehtia, ettei heidän pidä olla pahansuopia, ettei heidän pidä kiistellä keskenään, ettei heidän pidä harjoittaa haureutta ja ettei heidän pidä tehdä mitään tällaista, sillä jokainen, joka sellaista tekee, hukkuu.
33 Sillä mikään näistä pahoista teoista ei ole Herrasta, sillä hän tekee ihmislasten keskuudessa sitä, mikä hyvää on; ja hän tekee vain sellaista, mikä on selkeää ihmislapsille, ja hän kutsuu heitä kaikkia tulemaan luoksensa ja pääsemään osallisiksi hänen hyvyydestään; eikä hän torju ketään niistä, jotka tulevat hänen luoksensa, mustia eikä valkoisia, orjia eikä vapaita, miehiä eikä naisia; ja hän muistaa pakanat, ja kaikki ovat Jumalalle yhdenvertaisia, sekä juutalaiset että pakanat.

very...

#18421 Re: Re:

04.08.2013 12:51

#18419: - Re:

Kiitos tervehdyksestä...

Luukkaan kirjoittama kreikkalainen sana tarkoitti ”katsomassa käymistä” ja ”vierailua”, joko ystävällistä tai tarkkailevaa. Etsikkoaikana Jumala tarjoaa mahdollisuuden – katsellen kohdettaan ystävällisesti ja tarkkaillen.  Vierailun pituutta Raamattu ei kerro.
Etsikkoajasta nämä "vierailut" kertovat.

Toivon, että täällä kaikki saavat tämän mahdollisuuden.

Dominius flevit- kirkko on rakennettu muistoksi paikalle -Jossa Herra itki..
http://www.follow-israel.com/2012/11/dominus-flevit-lord-wept-jerusalem.html

Vieras

#18422 Perhe

04.08.2013 12:54

Avioliitolla ja perheellä on keskeinen sija Jumalan suunnitelmassa Hänen lastensa iankaikkiseksi päämääräksi. Apostoli Paavali julisti, että “Herran edessä ei kuitenkaan ole naista ilman miestä eikä miestä ilman naista“ (1. Kor. 11:11). Jumala antoi myös käskyn, että aviomiehen ja vaimon tuli lisääntyä ja täyttää maa (1. Moos. 1:28) eli saada lapsia ja perustaa perhe.

Tältä teologiselta pohjalta Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko on luonut ja ylläpitää laajoja ohjelmia ja toimia avioliiton ja perheen tukemiseksi. Kaikista kulttuurieroista huolimatta Jeesuksen Kristuksen kirkko tähdentää perheen arvoa ja keskeisyyttä maailmanlaajuisesti, niin että kirkon jäsenet ymmärtävät, että avioliitto ja perhe voivat jatkua kuoleman jälkeen ja olla ikuisia.

Perhe muodostaa siten kehykset suurimmalle osalle henkilökohtaista kehitystämme. Hyvässä perheessä tulisi vallita rakkauden, sen jäsenten tulisi auttaa toisiaan ja samalla he voivat oppivat toisiltaan. Ilot ja murheet ovat yhteisiä. Perhe voi aiheuttaa jäsenilleen vaikeitakin haasteita, mutta se voi tuoda ihmisen elämään myös suurimpia onnen hetkiä.

Kuten kaikki arvokas, perhesuhteetkin vaativat aikaa ja vaivannäköä.

Vieras

#18423 Re:

04.08.2013 13:06

#18420: -

Mormonin kirja...Toinen Nefin kirja...Luku 26...
http://www.lds.org/scriptures/bofm/2-ne/26.33?lang=fin

Vieras

#18424 Re: Perhe

04.08.2013 13:16

#18422: - Perhe

Niin, naisella pitäisi olla mies ja miehellä pitäisi olla nainen, jopa montakin sellaista ;-)  Ihan kiva nähdä, mihin ison kirjan tulkinnat venyvätkään...

Lasten teko ja maan täyttö lienee annettu tehtäväksi ihmiskunnalle, siitä on turha lähteä mitään yksilökohtaista vaatimusta tekemään. Jeesus puhui lämmöllä sellaisista, jotka eivät olleet joko syntymästään tai omasta tahdostaan avioon kelpaavia. On tulkinnanvaraista, mutta mahdollista, että tässä joukossa olisivat myös homot yhtenä "eunukkien" ryhmänä. Paavali itse valitsi tuon omasta tahdosta avioon kelpaamattoman roolin, jota mallia sittemmin on vaadittu noudatettavaksi katolisessa kirkossa pappien kohdalla.

Ja niille, jotka vaativat toisaalta vuosituhantisen avioliittoinstituution vaalimista ja toisaalta alkukristillisten ihanteiden mukaan elämistä:

"Jeesus ja apostolit eivät muuten säätäneet mitään siitä, miten ihmisten pitäisi mennä naimisiin/avioitua. Alkukirkossa ei ollut mitään virkapappeja, jotka olisivat vihkineet ihmisiä avioliittoon, eikä Uudesta testamentista löydy yhtään tekstiä, jossa Jeesus tai joku apostoli vihkisi ketään avioliittoon. Sen ”papin aamenen” saaminen virallistamaan avioliittoa ei ollut mikään kysymys alkukirkossa eikä Uudessa testamentissa. Alkukristittyjen avioliitot olivat pikemminkin  avoliittoja,  jos modernia termiä käytetään (niinhän patriarkatkin menivät naimisiin yksinkertaisesti  yhtymällä vaimoonsa, jolloin he tulivat yhdeksi lihaksi ja siinä se avioliiton toteutuminen ja virallistaminen sitten  oli, ja niin tekivät alkukristitytkin, ilman tarvetta mihinkään papin aameneen)."

http://www.argumentti.fi/argumentti/teologia-arkeologia/

Virgo 92

#18425 Re: Kirkossa rituaalit,kotona pippalot...

04.08.2013 13:36

#18409: kaunista - Kirkossa 

Nykyisin ovat lisääntyneet sellaiset seremoniat ,joissa parin omat toiveet otetaan huomioon. Pareja on vihitty kuumailmapallon korissa,  uima-altaassa (kumpikin happipullot selässään täydessä varustuksessaan ), eräällä parilla oli mukanaan kaikki  eläinrakkaan emäntänsä kahdeksan villakoiraa, vihitty on Alpeilla (vuoren harjanteella ulkoilmassa) ja tietenkin on ollut motoristipareja ´drive-in´tyyppisine häineen rakkaiden pyöriensä selässä jne.)Kaikki yksilölliset toiveet otetaan nykyään huomioon häitä suunniteltaessa ja vain mielikuvitus on (..kukkaron lisäksi ) rajana sille miten pari haluaa yhteisen elämän taipaleensa aloittaa".Kaunista vai mitä-ettenkö sanoisi :Pyhää!" (...tuossapa olisikin muuten aivan erinomainen mainoslause jollekin pitopalvelulle!)