Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto.
Vieras |
#18426 Iankaikkinen avioliitto04.08.2013 13:43Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuden solmia iankaikkinen avioliitto “ajaksi ja koko iankaikkisuudeksi“, eikä “kunnes kuolema teidät erottaa“. Iankaikkinen avioliitto solmitaan jumalallisella valtuudella, perustuen siihen, mitä Kristus sanoi Pietarille: “Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu“ (Matt. 16:19). Iankaikkinen avioliitto on voimassa myös tulevassa elämässä, ja perhe voi jatkua ikuisesti. Edellytyksenä on henkilökohtainen kelvollisuus eli kristillisten periaatteiden mukainen elämä ja se, että avioliitto solmitaan pappeuden valtuudella temppelissä eli Herran huoneessa. Tämä iankaikkinen mahdollisuus koskee kaikkia perheenjäseniä samoilla ehdoilla. |
Vieras |
#18427 Re: Iankaikkinen avioliitto04.08.2013 14:42 |
Virgo92 |
#18428 Re: Iankaikkinen avioliitto04.08.2013 15:25#18426: - Iankaikkinen avioliitto Iankaikkinen avioliitto! Siis voi herranjumala!!! Pysähtyykö mormoniperheen ajanlasku johonkin hääkuvan auvoisiin tunnelmiin,viimeisen lapsen syntymään vai mihin? Ehkä keskeisin ongelma noissa uskonnnollisissa ikuisuusfantasioissa on itse ajan pysäyttämisen vaikeus.Vaikeaa on jopa pelkästään sen kuvitteleminenkin.Itse asiassahan se onnistuu vain kuvissa.Jokin tilanne, jokin ilme ,joku tunnelma jne.jokin katse ,jotain ajatuksia ja tunteita sen katseen takana....Elämän hetket ovat todellisuudessa kaikki ainutlaatuisia ( ...olivatpa ne sitten muuten olleet millaisia tahansa) mikään hetki ei kuitenkaan täsmälleen samanlaisena tule toistumaan. Näin täytyykin olla , jotta hetkillä, asioilla ja tapahtumilla voisi olla arvonsa. Todellisuudessahan olisi vaikea kuvitellakaan, miltä näyttäisi esim.200-vuotias elävä ihminen! |
Lumi |
#18429 Re: Re: Iankaikkinen avioliitto04.08.2013 15:52#18428: Virgo92 - Re: Iankaikkinen avioliitto
Mormonit ovat niinkin röyhkeitä, että ottavat selville lahkoonsa kuulumattomien, jo edesmenneiden henkilöiden tiedot sukututkimuksen avulla ja kastavat nämä ajat sitten kuolleet jälkikäteen mormoneiksi! Kun tämän kuulin, niin jouduin kuuntelemaan pari levyllistä ranskalaista 1600-luvun barokkiluuttumusiikkia.
|
Vieras |
#18430 Re: Re: Iankaikkinen avioliitto04.08.2013 16:20#18428: Virgo92 - Re: Iankaikkinen avioliitto Juu, on niillä ihan kummallisia uskomuksia: Joku jeppe on kuulemma uhrattu meidän kaikkien puolesta, jotta sen faija sitten olisi meille suosiollinen jollain taivaan portilla...!! Ja että kiltit jatkaa elämäänsä jossain eteeritodellisuudessa iänkaikkisesti harppujen soidessa. Kuka tollasta voi uskoa enää 2000-luvulla. oikeesti...? |
Vieras |
#18431 Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon ensimmäinen presidenttikunta ja kahdentoista04.08.2013 16:35apostolin neuvosto |
Vieras |
#18432 Re: Re: Re: Iankaikkinen avioliitto04.08.2013 17:04#18430: - Re: Re: Iankaikkinen avioliitto Minä uskon tuon ´Joku jeppe on kuulemma uhrattu meidän kaikkien puolesta...´. Hänen nimensä on Jeesus. ii
|
Vieras |
#18433 Re: Re: Re04.08.2013 17:13#18430: - Re: Re: Iankaikkinen avioliitto Tässä tuo ajan kuluminen (Kuka tollasta voi uskoa enää 2000-luvulla. oikeesti...?) ei ole todellakaan minkäänlainen ongelma. ii |
Vieras |
#18434 Re: Re: Re: Re: Re:04.08.2013 17:25#18430: - Re: Re: Iankaikkinen avioliitto Sekä kiltit että vähemmän kiltit jatkavat elämäänsä. Ihminen on ikuisuusolento. Tässä olisikin oiva kohta keskustelulle. ´Kolleegat´ Signal, p., fundis ja very... Oisko jossain vaiheessa aikaa kommenttiin. Saattais tulla mielenkiintoinen... Terveisin ii |
very... |
#18435 Re: Re: Re: Re: Re: Re:04.08.2013 17:50Uskon, että ikuisuusolentoja olemme...edelleen ne "kiltit", jotka ylösnousemuksessa Jeesus noutaa yläilmoihin näkevät kyllä siellä olevat omaisensa, mutta taivaalliseen avioliittoon en usko. Eikös silloin olla kuin "enkelit". Ja ne abortoidut lapset ovat myös siellä, näin olen ymmärtänyt. |
Vieras |
#1843604.08.2013 17:57Viettäessämme juhlaa Jeesuksen Kristuksen syntymän muistoksi, josta on kulunut kaksituhatta vuotta, me lausumme oman todistuksemme Hänen vertaansa vailla olevan elämänsä todellisuudesta ja Hänen suurenmoisen sovitusuhrinsa äärettömästä voimasta. Kenelläkään muulla ei ole ollut niin syvällistä vaikutusta kaikkiin niihin, jotka ovat eläneet ja jotka vielä tulevat elämään maan päällä. Jeesus Kristus oli Vanhan testamentin suuri Jehova, Uuden testamentin Messias. Isänsä johdolla Hän oli maan Luoja. "Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä." (Joh. 1:3.) Vaikka Hän oli synnitön, Hänet kastettiin kaiken vanhurskauden täyttämiseksi. Hän "kulki ympäri maata, teki hyvää" (Ap. t. 10:38), ja kuitenkin Häntä halveksittiin sen vuoksi. Hänen evankeliuminsa oli rauhan ja hyvän tahdon sanoma. Hän pyysi hartaasti kaikkia seuraamaan esimerkkiään. Hän kulki Palestiinan teitä parantaen sairaita, tehden sokeat näkeviksi ja herättäen kuolleita. Hän opetti iankaikkisuuden totuuksia, kuolevaisuutta edeltävän olemassaolomme todellisuutta, maanpäällisen elämämme tarkoitusta ja Jumalan poikien ja tyttärien mahdollisuuksia tulevassa elämässä. Jeesus Kristus asetti sakramentin muistuttamaan suuresta sovitusuhristaan. Hänet vangittiin ja Häntä syytettiin valheellisesti, Hänet tuomittiin syylliseksi vihaisen väkijoukon tyydyttämiseksi ja tuomittiin kuolemaan Golgatan ristillä. Hän antoi henkensä sovittaakseen koko ihmiskunnan synnit. Hänen suuri lahjansa oli sijaistyö kaikkien niiden edestä, jotka koskaan eläisivät maan päällä. Me todistamme juhlallisesti, että Hänen elämänsä, jolla on keskeinen asema koko ihmiskunnan historiassa, ei alkanut Betlehemissä eikä päättynyt Golgatalla. Hän oli Isän Esikoinen, ainosyntyinen Poika lihassa, maailman Lunastaja. Hän nousi haudasta, "esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet" (1. Kor. 15:20). Hän vieraili ylösnousseena Herrana niiden luona, joita Hän oli rakastanut elämässä. Hän palveli myös muiden lampaidensa (ks. Joh. 10:16) keskuudessa muinaisessa Amerikassa. Hän ja Hänen Isänsä ilmestyivät nykymaailmassa nuorelle Joseph Smithille aloittaen kauan luvatun aikojen täyttymisen armotalouden (ks. Ef. 1:10, englanninkielinen kuningas Jaakon raamatunkäännös). Profeetta Joseph kirjoitti elävästä Kristuksesta: "Hänen silmänsä olivat niin kuin tulenliekki, hänen päänsä hiukset olivat valkoiset kuin puhdas lumi, hänen kasvonsa loistivat auringon paistetta kirkkaammin, ja hänen äänensä oli kuin paljojen vetten pauhu, nimittäin Jehovan ääni, ja hän sanoi: Minä olen ensimmäinen ja viimeinen; minä elän, minä olen se, joka teurastettiin; minä olen teidän puolustajanne Isän tykönä." (LK 110:3-4.) Profeetta julisti Hänestä myös näin: "Ja nyt, niiden monien todistusten jälkeen, jotka hänestä on annettu, tämä on se todistus, kaikista viimeisin, jonka me hänestä annamme: että hän elää! Sillä me näimme hänet Jumalan oikealla puolella ja kuulimme äänen, joka todisti, että hän on Isän Ainosyntyinen, että hän luo ja loi maailmat, että hänen kauttaan ja hänestä maailmat luodaan ja luotiin ja että niiden asukkaat ovat Jumalalle syntyneitä poikia ja tyttäriä." (LK 76:22-24.) Me julistamme juhlallisin sanoin, että Hänen pappeutensa ja Hänen kirkkonsa on palautettu maan päälle – kirkko, "jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus" (Ef. 2:20). Me todistamme, että jonakin päivänä Hän palaa maan päälle. "Herran kunnia ilmestyy, kaikki saavat sen nähdä" (Jes. 40:5). Hän on hallitseva kuninkaiden Kuninkaana ja vallitseva herrojen Herrana, ja Hänen edessään jokainen polvi on notkistuva ja jokainen kieli on ylistävä Jumalaa ja palveleva Häntä. Jokainen meistä on seisova Hänen tuomittavanaan tekojensa ja sydämensä halujen mukaan. Hänen asianmukaisesti asetettuina apostoleinaan me todistamme, että Jeesus on elävä Kristus, Jumalan kuolematon Poika. Hän on suuri kuningas Immanuel, joka seisoo tällä hetkellä Isänsä oikealla puolella. Hän on maailman valkeus, elämä ja toivo. Hänen tiensä on se polku, joka johtaa onneen tässä elämässä ja iankaikkiseen elämään tulevassa maailmassa. Jumalalle kiitos Hänen jumalallisen Poikansa vertaansa vailla olevasta lahjasta. |
Vieras |
#18437 Re: Kirkossa04.08.2013 17:58Olen täysin samaa mieltä! |
Vieras |
#1843804.08.2013 18:231 Ja tapahtui, että minä menin nefiläisten keskuuteen ja peruutin sen valan, jonka olin tehnyt, etten enää auttaisi heitä; ja he antoivat jälleen sotajoukkonsa minun komentooni, sillä he katsoivat minuun, ikään kuin minä voisin vapauttaa heidät heidän ahdingoistaan. 2 Mutta katso, minä olin availla toivoa, sillä minä tiesin ne Herran tuomiot, jotka kohtaisivat heitä, sillä he eivät tehneet parannusta pahoista teoistaan vaan taistelivat henkensä edestä huutamatta avuksi sitä Olentoa, joka heidät oli luonut. 3 Ja tapahtui, että lamanilaiset hyökkäsivät meitä vastaan, kun me olimme paenneet Jordanin kaupunkiin; mutta katso, heidät ajettiin takaisin, niin etteivät he vallanneet kaupunkia sillä kertaa. 4 Ja tapahtui, että he hyökkäsivät taas meitä vastaan, ja me pidimme kaupungin hallussamme. Ja oli myös muita kaupunkeja, joita nefiläiset pitivät hallussaan, ja nämä linnoitukset katkaisivat heidän tiensä, niin etteivät he päässeet edessämme olevalle seudulle surmaamaan maamme asukkaita. 5 Mutta tapahtui, että kaikilla seuduilla, joiden kautta olimme kulkeneet ja joiden asukkaita ei ollut koottu turvaan, lamanilaiset surmasivat heidät, ja heidän pienet kaupunkinsa ja kylänsä ja suuret kaupunkinsa poltettiin tulella; ja näin oli kulunut kolmesataaseitsemänkymmentäyhdeksän vuotta. 6 Ja tapahtui, että kolmantenasadantenakahdeksantenakymmenentenä vuonna lamanilaiset tulivat jälleen taistelemaan meitä vastaan, ja me pidimme rohkeasti puolemme heitä vastaan; mutta se oli kaikki turhaa, sillä heidän lukumääränsä oli niin suuri, että he tallasivat nefiläisten väen jalkoihinsa. 7 Ja tapahtui, että me lähdimme jälleen pakoon, ja ne, jotka pakenivat nopeammin kuin lamanilaiset, pääsivät pakoon, ja ne, joiden pako ei ollut lamanilaisia nopeampaa, hävitettiin ja surmattiin. 8 Ja nyt katso, minä, Mormon, en halua raastaa ihmisten sielua panemalla heidän eteensä sellaisen kauhean veren ja verilöylyn näkymän, jollainen oli minun silmieni edessä; mutta tietäen, että nämä asiat täytyy varmasti ilmaista ja että kaikki salatut asiat täytyy ilmoittaa katoilta — 9 ja myös, että tiedon näistä asioista täytyy tulla tämän kansan jäännökselle ja myös pakanoille, joiden Herra on sanonut hajottavan tämän kansan, eikä tätä kansaa pidettäisi minkään arvoisena heidän keskuudessaan — sen tähden minä kirjoitan pienen lyhennelmän, uskaltamatta esittää täydellistä kertomusta näkemästäni sen käskyn tähden, jonka olen saanut, ja myös jottei teillä olisi liian suuri murhe tämän kansan jumalattomuuden tähden. 10 Ja nyt katso, tämän minä puhun heidän jälkeläisilleen ja myös pakanoille, joilla on huoli Israelin huoneesta ja jotka käsittävät ja tietävät, mistä heidän siunauksensa tulevat. 11 Sillä minä tiedän, että sellaiset tulevat murehtimaan Israelin huoneen onnettomuutta; niin, he tulevat murehtimaan tämän kansan tuhoa; he tulevat murehtimaan sitä, ettei tämä kansa ollut tehnyt parannusta, niin että se olisi päässyt Jeesuksen syleilyyn. 12 Nyt nämä asiat on kirjoitettu Jaakobin huoneen jäännökselle, ja ne kirjoitetaan tällä tavalla, koska Jumala tietää, ettei jumalattomuus tuo niitä heille julki; ja ne on määrä kätkeä Herran huomaan, jotta ne tulisivat julki hänen itse hyväksi näkemänään aikana. 13 Ja tämä on käsky, jonka minä olen saanut; ja katso, ne tulevat julki Herran käskyn mukaisesti, kun hän viisaudessaan näkee hyväksi. 14 Ja katso, ne menevät epäuskoisille juutalaisille; ja tätä tarkoitusta varten ne menevät — että he tulisivat vakuuttuneiksi siitä, että Jeesus on Kristus, elävän Jumalan Poika; että Isä voi Rakkaimpansa kautta toteuttaa suuren ja iankaikkisen tarkoituksensa palauttamalla juutalaiset tai kaikki Israelin huoneeseen kuuluvat heidän perintömaahansa, jonka Herra, heidän Jumalansa, on antanut heille, toteuttaakseen liittonsa; 15 ja myös, että tämän kansan jälkeläiset voivat täydellisemmin uskoa hänen evankeliuminsa, joka on tuleva pakanoilta heille julki; sillä tämä kansa hajotetaan, ja siitä tulee tumma, saastainen ja inhottava kansa, sanoin kuvaamattomasti pahempi kuin on koskaan ollut meidän keskuudessamme, niin, jopa kuin on ollut lamanilaisten keskuudessa, ja tämä heidän epäuskonsa ja epäjumalien palvontansa tähden. 16 Sillä katso, Herran Henki on jo lakannut kiistelemästä heidän isiensä kanssa, ja he ovat ilman Kristusta ja Jumalaa maailmassa; ja heitä ajetaan ympäriinsä kuin akanoita tuulessa. 17 He olivat kerran ihastuttava kansa, ja heillä oli Kristus paimenenaan; niin, heitä johdatti tosiaankin Isä Jumala. 18 Mutta nyt, katso, heitä johdattaa Satana, niin kuin tuuli kuljettaa akanoita tai niin kuin alus heittelehtii aalloilla ilman purjetta tai ankkuria tai ilman mitään, millä sitä ohjata; ja he ovat samanlaisia kuin se. 19 Ja katso, Herra on varannut heidän siunauksensa, jotka he olisivat voineet tässä maassa saada, pakanoille, jotka ottavat maan haltuunsa. 20 Mutta katso, tapahtuu, että pakanat ajavat ja hajottavat heitä; ja kun pakanat ovat ajaneet ja hajottaneet heitä, katso, silloin Herra muistaa liiton, jonka hän teki Abrahamin ja koko Israelin huoneen kanssa. 21 Ja Herra muistaa myös vanhurskaiden rukoukset, jotka hänelle on esitetty heidän puolestaan. 22 Ja silloin, oi te pakanat, kuinka te voitte kestää Jumalan voiman edessä, ellette tee parannusta ja käänny pois pahoilta teiltänne? 23 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan käsissä? Ettekö tiedä, että hänellä on kaikki valta, ja hänen suuresta käskystänsä maa kääritään kokoon kuin kirjakäärö? 24 Tehkää sen tähden parannus ja nöyrtykää hänen edessään, ettei hän kävisi oikeudenmukaisesti teitä vastaan — ettei Jaakobin jälkeläisten jäännös kulkisi teidän keskuudessanne kuin leijona ja repisi teitä kappaleiksi, eikä ketään ole pelastamassa. |
Vieras |
#18439 Re:04.08.2013 18:29 |
Vieras |
#18440 Re:04.08.2013 18:32 |
Vieras |
#18441 Re: Re: Re: Re: Re: Re:04.08.2013 18:33
Pitäydyn mieluusti Virgon maanläheisissä, mutta nappiin osuvissa sanoissa ( katoavien hetkien ainutlaatuisuudesta). Siinä oli myös jollakin tavalla lohdutus elämän katoavaisuuden ahdistuksessa: Paratiisista karkoituksen jälkeen enkeli jätettiin paljastettuine miekkoineen vartioimaan ovea, ettei tuo perisynnin alle joutunut ihmiselämä rupeaisi pysymään täällä ikuisesti. |
Vieras |
#18442 Re: Re:04.08.2013 18:51
Funttis! Pieni tehtävä olis jos kelpaa ja sopii. Aikakirjan sukuluettelon ensimmäiset nimet, mitä siinä nyt oli, Aadam, Seet, Enos, ... Nimien käännöksistä tulee mielenkiintoinen lause, jota en voi nyt löytää, tästä paperimäärästä. En muista tarkkaan montako piti ottaa mukaan, mutta sen varmaan huomaa edetessään, että nyt ei enää. jokatapauksessda ei pitkälle ainakaan toisellekymmenelle. p. |
Todistan, että tämä Lada -71 on loistoauto.. Vieras |
#18443 Re:04.08.2013 19:18Sana "todistaa" on kyllä käytössänne kovin omituisessa merkityksessä. Teillä se nimittäin tarkoittaa, että uskotte johonkin ja toistatte sitten sitä uskoanne, jotta muutkin uskoisivat - ei sitä että voisitte näyttää jotain toteen. Normaalilla järjellä varustetulle ihmiselle vain jälkimmäinen merkitys on relevantti, väittämiähän ja uskomuksia maailmaan mahtuu. |
Vieras |
#18444 Re: Re: Re: Re: Re: Re:04.08.2013 19:22Niin, uskot moiseen, mutta et ota vakavissasi sitä, että joku uskoo kultaisiin tauluihin, loveen lankeamiseen tai inkarnaatioon. Mikä tekee uskostasi ainoan oikean, kristinuskostakin kun on lukematon määrä omastasi poikkeavia versioita? |
Vieras |
#18445 Re: Re: Re:04.08.2013 19:26Lähetä vastaus, ei hoksaa hän! |
Vieras |
#1844604.08.2013 20:10
|
Vieras |
#1844704.08.2013 20:241 Ja tapahtui, että Jeesus käski opetuslastensa tuoda hänelle vähän leipää ja viiniä. 2 Ja heidän ollessaan hakemassa leipää ja viiniä hän käski väkijoukon istuutua maahan. 3 Ja kun opetuslapset olivat tuoneet leipää ja viiniä, hän otti leipää ja mursi ja siunasi sen, ja hän antoi opetuslapsille ja käski heidän syödä. 4 Ja kun he olivat syöneet ja olivat kylläisiä, hän käski heidän antaa väkijoukolle. 5 Ja kun väkijoukko oli syönyt ja oli kylläinen, hän sanoi opetuslapsille: Katso, asetettakoon teidän joukostanne yksi, ja hänelle minä annan vallan murtaa leipää ja siunata sen ja antaa sitä minun kirkkoni väelle, kaikille niille, jotka uskovat ja jotka ottavat kasteen minun nimeeni. 6 Ja pitäkää aina huoli, että teette tämän niin kuin minä olen tehnyt, niin kuin minä olen murtanut leivän ja siunannut sen ja antanut sitä teille. 7 Ja tehkää tämä minun ruumiini muistoksi, jonka minä olen näyttänyt teille. Ja se on todistuksena Isälle siitä, että te aina muistatte minut. Ja jos te aina muistatte minut, minun Henkeni on oleva teidän kanssanne. 8 Ja tapahtui, että kun hän oli sanonut nämä sanat, hän käski opetuslastensa ottaa viiniä maljasta ja juoda sitä ja antaa myös väkijoukolle, että se joisi sitä. 9 Ja tapahtui, että he tekivät niin ja joivat sitä ja tulivat kylläisiksi; ja he antoivat väkijoukolle, ja se joi, ja se tuli kylläiseksi. 10 Ja kun opetuslapset olivat tehneet tämän, Jeesus sanoi heille: Siunattuja olette te tämän tähden, mitä olette tehneet, sillä tämä täyttää minun käskyni, ja tämä todistaa Isälle, että te haluatte tehdä sen, mitä minä olen käskenyt teidän tehdä. 11 Ja tehkää tämä aina niille, jotka tekevät parannuksen ja jotka ottavat kasteen minun nimeeni; ja tehkää se minun vereni muistoksi, jonka minä olen vuodattanut teidän tähtenne, jotta todistaisitte Isälle, että te aina muistatte minut. Ja jos te aina muistatte minut, minun Henkeni on oleva teidän kanssanne. 12 Ja minä annan teille käskyn, että teidän tulee tehdä näin. Ja jos te aina teette näin, te olette siunattuja, sillä te olette minun kalliolleni rakennettuja. 13 Mutta joka teidän keskuudessanne tekee enemmän tai vähemmän kuin tämän, ei ole rakennettu minun kalliolleni, vaan on rakennettu hiekkaperustalle, ja kun sade lankeaa ja tulvat tulevat ja tuulet puhaltavat ja pieksevät heitä, he sortuvat, ja helvetin portit ovat valmiina auki ottamaan heidät vastaan. 14 Sen tähden siunattuja olette te, jos te pidätte minun käskyni, jotka Isä on käskenyt minun antaa teille. 15 Totisesti, totisesti minä sanon teille: Teidän täytyy valvoa ja rukoilla alati, ettei Prkele kiusaisi teitä ja eksyttäisi teitä vankeuteen. 16 Ja kuten minä olen teidän keskuudessanne rukoillut, niin rukoilkaa minun kirkossani, minun kansani keskuudessa, joka tekee parannuksen ja joka ottaa kasteen minun nimeeni. Katso, minä olen valo; minä olen antanut teille esimerkin. 17 Ja tapahtui, että kun Jeesus oli puhunut nämä sanat opetuslapsilleen, hän kääntyi jälleen väkijoukon puoleen ja sanoi sille: 18 Katso, totisesti, totisesti minä sanon teille: Teidän täytyy valvoa ja rukoilla alati, ettette joutuisi kiusaukseen, sillä Satana haluaa saada teidät seuloakseen teitä niin kuin vehnää. 19 Sen tähden teidän täytyy aina rukoilla Isää minun nimessäni; 20 ja mitä tahansa te pyydätte Isältä minun nimessäni, mikä on oikein, uskoen saavanne, katso, se teille annetaan. 21 Rukoilkaa perheissänne Isää, aina minun nimessäni, jotta vaimonne ja lapsenne olisivat siunattuja. 22 Ja katso, kokoontukaa usein yhteen, älkääkä kieltäkö ketään tulemasta luoksenne, kun kokoonnutte yhteen, vaan sallikaa heidän tulla luoksenne älkääkä kieltäkö heitä; 23 vaan rukoilkaa heidän puolestaan, älkääkä karkottako heitä; ja jos käy niin, että he tulevat teidän luoksenne usein, rukoilkaa heidän puolestaan Isää minun nimessäni. 24 Ja nyt, pitäkää valonne korkealla, jotta se loistaisi maailmalle. Katso, minä olen valo, joka teidän on pidettävä korkealla — se, mitä te olette nähneet minun tekevän. Katso, te näette, että minä olen rukoillut Isää, ja te kaikki olette sen todistajina. 25 Ja te näette, että minä olen kieltänyt ketään teistä menemästä pois ja sen sijaan olen käskenyt, että te tulisitte minun luokseni voidaksenne tuntea ja nähdä; samoin tehkää te maailmalle; ja jokainen, joka rikkoo tämän käskyn, sallii itsensä johdatettavan kiusaukseen. 26 Ja nyt tapahtui, että kun Jeesus oli puhunut nämä sanat, hän käänsi jälleen katseensa opetuslapsiin, jotka hän oli valinnut, ja sanoi heille: 27 Katso, totisesti, totisesti minä sanon teille: Minä annan teille vielä yhden käskyn, ja sitten minun on mentävä Isäni luokse voidakseni täyttää muut käskyt, jotka hän on antanut minulle. 28 Ja nyt katso, tämä on käsky, jonka minä teille annan, ettei teidän pidä tieten sallia kenenkään nauttia minun lihaani ja vertani kelvottomana, kun te siunaatte ja annatte sen; 29 sillä jokainen, joka syö ja juo minun lihaani ja vertani kelvottomana, syö ja juo tuomion sielulleen; sen tähden, jos te tiedätte, että joku on kelvoton syömään ja juomaan minun lihaani ja vertani, kieltäkää häntä. 30 Älkää kuitenkaan karkottako häntä keskuudestanne vaan palvelkaa häntä ja rukoilkaa hänen puolestaan Isää minun nimessäni; ja jos käy niin, että hän tekee parannuksen ja ottaa kasteen minun nimeeni, ottakaa silloin hänet vastaan ja antakaa hänelle minun lihaani ja vertani. 31 Mutta jos hän ei tee parannusta, häntä ei pidä lukea minun kansani joukkoon, jottei hän hävittäisi minun kansaani, sillä katso, minä tunnen lampaani, ja ne ovat luetut. 32 Älkää kuitenkaan karkottako häntä synagogistanne tai jumalanpalveluspaikoistanne, sillä sellaisia teidän tulee edelleen palvella; sillä kukaties he vielä palaavat ja tekevät parannuksen ja tulevat minun luokseni täysin vilpittömin sydämin, ja minä parannan heidät; ja te olette keinona pelastuksen tuomisessa heille. 33 Ja nyt, pitäkää nämä sanat, jotka minä olen teidän käskenyt pitää, ettette joutuisi atuomion alaisiksi, sillä voi sitä, jonka Isä tuomitsee. 34 Ja minä annan teille nämä käskyt niiden kiistojen tähden, joita teidän keskuudessanne on ollut. Ja siunattuja olette te, jos teidän keskuudessanne ei ole kiistoja. 35 Ja nyt minä menen Isän luokse, sillä on välttämätöntä, että minä menen Isän luokse teidän tähtenne. 36 Ja tapahtui, että kun Jeesus oli päättänyt nämä sanat, hän kosketti yksitellen kädellään opetuslapsia, jotka hän oli valinnut, kunnes hän oli koskettanut heitä kaikkia, ja puhui heille koskettaessaan heitä. 37 Eikä väkijoukko kuullut sanoja, jotka hän puhui, sen tähden se ei todistanut; mutta opetuslapset todistivat, että hän antoi heille vallan antaa Pyhän Hengen. Ja minä osoitan teille tämän jälkeen, että tämä todistus on tosi. 38 Ja tapahtui, että kun Jeesus oli koskettanut heitä kaikkia, tuli pilvi ja peitti väkijoukon varjoonsa, niin ettei se nähnyt Jeesusta. 39 Ja sen ollessa varjon peittämänä hän lähti heidän luotaan ja nousi taivaaseen. Ja opetuslapset näkivät ja todistivat, että hän nousi jälleen taivaaseen. |
Vieras |
#18448 Re:04.08.2013 20:34Helpottiko olo, kun sait tuon kaiken copy-peistattua....? |
Vieras |
#18449 Räsänen avasi jälleen suunsa04.08.2013 20:36
|
Vieras |
#18450 Re:04.08.2013 20:37http://scriptures.lds.org/fi/3_ne/18/1-25....kolmas nefi, luku 18 |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
47078 Luotu: 27.09.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2710 Luotu: 07.10.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
488 Luotu: 13.11.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3428 Luotu: 02.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
860 Luotu: 05.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
322 Luotu: 07.11.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
182 Luotu: 05.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
827 Luotu: 15.05.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1030 Luotu: 08.10.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
129 Luotu: 07.11.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28388 Luotu: 08.10.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
264 Luotu: 01.11.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18057 Luotu: 01.03.2023
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3084 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
590 Luotu: 15.10.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14939 Luotu: 15.07.2023
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
56 Luotu: 10.11.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
624 Luotu: 01.11.2024
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
Vaadimme Haminan päättäjiä perumaan kaupungin veronmaksajille vahingollisen sähkö- ja lämpöverkon kaupan
655 Luotu: 15.10.2024