Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#18126 Re: Sisäministeri Päivi Räsänen - jälleen kerran

30.07.2013 13:46

#18116: Päivittelijä - Sisäministeri Päivi Räsänen - jälleen kerran

 

Voi olla,  että vahva asenne/ voimakas mielikuva estää kuulemasta mitä toinen sanoo.  

Päiviin otti kerran yhteyttä eräs terveydenhoitaja,  joka oli nähnyt pienen sikiön kuolinkamppailun yhdessä lasten vanhempien kanssa.  Se oli jotakin niin ...    ei ole ..sanoja.   Vanhemmat eivät kestäneet katsoa,  ei terv.hoitajakaan.
Tämä on yksi niitä motiiveja,  joita Päivillä on sydämmen päällä.  Onko väärä?
Päivi sanoo,  että näistä ei  edes uskalleta puhua/ajatella. 

Jeesuksen oma

#18127 Re: Re: Sisäministeri Päivi Räsänen - jälleen kerran

30.07.2013 13:46

#18125: - Re: Sisäministeri Päivi Räsänen - jälleen kerran

 

Ilman muuta kielteinen julkisuus tekee Kristillisteokraateista yhä suositumman puolueen. Seuraavissa vaaleissa KD on jo suurin puolue ja Räsäskä Suomen teokraattisen tasavallan pääministeri.

 

 


Vieras

#18128 Re: Re: Sisäministeri Päivi Räsänen - jälleen kerran

30.07.2013 13:48

#18126: - Re: Sisäministeri Päivi Räsänen - jälleen kerran

 

 

Juuri tämän vuoksi Päivi on niin huolissaan siitä, että seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt ovat saavuttamassa täydet kansalaisoikeudet Suomessa.

 

 

 

 

 

Jumalan Sanassa on voima ja viisaus

#18129 Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

30.07.2013 13:52

#18123: - Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen" 

Ystävä hyvä, Raamattu ei ole koskaan tuntenut jälleensyntymisoppia. Heprealaiskirje sanoo yksiselitteisesti :

Hepr. 9.luku, jakeet 27-28: "Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat."  Jeesus on Totuus, niin Hän itse sanoi itsestään: Minä Olen Tie, Totuus ja Elämä. Ei tässä ole mitään tulkinnanvaraa, tämä on niin selvästi sanottu kuin olla voi.

Juurikin näin

#18130 Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

30.07.2013 13:59

#18124: - Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen" 

Samoin Jesaja-nimessä on samat kirjaimet kuin Jeesus-nimessä. Näin Jesajan nimikin -puhumattakaan Jesajan luvuista 9 ja 11 - viittasi jo tulevaan Messiaaseen.

Täsmälleen

#18131 Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

30.07.2013 14:01

#18130: Juurikin näin - Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

 

 

On ihmeellistä, että sana saippuakauppias on sama kummastakin päästä lukien.

 

 

 


Vieras

#18132

30.07.2013 14:50

Jeesuksen sukuluettelo
Abrahamille syntyi Iisak, Iisakille Jaakob, Jaakobille Juuda...(Matt. 1:2) Elihudille Eleasar, Eleasarille Mattan, Mattanille Jaakob ja Jaakobille Joosef, Marian mies. Mariasta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi. Abrahamista Daavidiin on siten kaikkiaan neljätoista sukupolvea, Daavidista Babylonian pakkosiirtolaisuuteen asti neljätoista ja Babylonian pakkosiirtolaisuudesta Kristukseen neljätoista sukupolvea. (Matt. 1:15-17)

Vieras

#18133

30.07.2013 15:02

Veljekset järjestyksessä vanhimmasta nuorimpaan ovat:

Juhani
Veljeksistä vanhin on tarinan alussa 25-vuotias. Luonteeltaan hän on äkkipikainen, määräilevä ja hidasoppinen.
Tuomas
Aapon kaksosveli, veljessarjan harteikkain ja luonteeltaan vakaa ja sovitussa pysyvä.
Aapo
Veljeksistä pisin, Tuomaan kaksosveli, harkitsevainen ja järkevä, veljesten puhemies. Usein vertauksia käyttävä veljesten paras tarinankertoja.
Simeoni
Veljesten ruokahuollosta vastaava, hengellisen herätyksen kokenut saarnamies ja juoppo.
Timo
Yksinkertainen, mutta suosittu Laurin kaksosveli.
Lauri
Käsistään taitava, hiljainen, yksinään metsässä viihtyvä veljessarjan taiteilija ja Timon kaksosveli.
Eero
Veljeksistä nuorin ja lyhyin, tarinan alussa 17-vuotias, on älykäs toisinajattelija, joka mielellään seuraa sivusta vanhempien veljiensä hölmöilyjä.

Vieras

#18134 Re: Näky ja profetia

30.07.2013 15:16

#18069: - Näky ja profetia 

 Vakava viesti.


Vieras

#18135 Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

30.07.2013 16:02


Vieras

#18136 Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

30.07.2013 16:30

#18129: Jumalan Sanassa on voima ja viisaus - Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen" 

 

Mielestäni on tulkinnanvarainen. Jälleensyntymisoppi on kuulunut kunnes se kirkolliskokouksessa postettiin kun herra autoriteeteille ei sopinut kun ihmiset olisivat saaneet vähän funtsailla itsekin. Sellainenhan ei passaa eikä ole muinakaan historian aikoina sopinut. Enemmän tai vähemmän ikeen vallassa on kansat olleet puhumattakaa naisista tai niin muodikkaasti vähemmistöistä. Mutta kukin saa tulkita turvakseen kuinka haluaa.

Vieras

#18137 Hei, kirjoittakaa nyt vähän enemmän sitaatteja Raamatusta!

30.07.2013 17:01

En ole vielä ollenkaan päässyt hahmottamaan kokonaiskuvaa, kun niin vähän noita sitaatteja täällä esiintyy. Joitakin voidaan (ehkä viimeistään viimeisellä tuomiolla) syyttää laiskuudesta.

Vieras

#18138

30.07.2013 17:04




Mark 12:37 Sijne Dauid sijs cutzupi henen Herraxens. Custa hen ombi sijs henen poicans? Ja enimitten Canssa cuuli hende kernasta.
Mark 12:38 Ja hen opetti heite/ ia sanoi heille/ Cauattaca teiten nijlde Kirianoppenuilda/ iotca pitkise waatteisa kieuuet/ ia andauat kernasta heitens teruechte turulla/
Mark 12:39 ia kernasta istuuat ylimeis Cokouxisa/ ia ensimeisis sijois Echtolisis.
Mark 12:40 Jotca ylessöuet Leskein hooneet/ ia edhesweteuet pitket Rucouxet. Neme samat saauat site raskaman cadhotuxen.
Mark 12:41 Ja quin IESUS istui wffriarkun cohdhalla/ ia catzeli quinga Canssa pani peningite wffriarkun. Ja monda ricasta panit palion.
Mark 12:42 Nin tuli yxi kieuhe leski/ ia pani caxi ropoija/ ne tekeuet yhden peningin.
Mark 12:43 Nin hen cutzui Opetuslapsens tygens ia sanoi heille/ Totisesta sanon mine teille/ että teme keuhe Leski pani enäme' wffriarkun/ quin caiki ne iotca sinne sisellepanit/





Virgo92

#18139 Sin brazos ,sin piernas....

30.07.2013 17:28

Sattumalta löysin netistä aika ihmeellisen tapauksen.Australian Melbournessa syntynyt(nuori) saarnamies Nick Vujicic syntyi ilman käsiä ja jalkoja,mutta vaikuttaa silti kuin optimismin perikuvalta. Hän on supersympaattinen henkilö, mutta panee kyllä mietityttämään:tätäkö se Jumala sitten hänen kohdallaan halusi ,ja että diktaattorit saavat pitää hyvän terveytensä ja kuninkaallisten lapset syntyä jo etukäteen juhlittuina maailmaan.... Jumala ei vaikuta kovin oikeudenmukaiselta , eikä etukäteen viisaalta.Kaikkea emme ehkä koskaan voi, emmekä ehkä koskaan saa tietoomme, mutta mitä uskoon tulee vaikuttaa jälleensyntymä kaikkein uskottavimmalta mahdollisuudelta ruumiimme fyysisen kuoleman jälkeen.Tietoisuus siitä voi antaa ihmiselle rakkautta sulautua maailmaan ja ymmärtää kanssihmisiään. (ps, minä löysin tuon videon Nickistä sattumalta espanjaksi, mutta toki englannin kielinenkin versio on. Voitte siis kokeilla joko tämän kommenttini otsikolla tai nimellä)
Lumi

#18140 Re: Sin brazos ,sin piernas....

30.07.2013 17:38

#18139: Virgo92 - Sin brazos ,sin piernas....

 

Virgo92, ehditkö käydä Hopkinson Smithin renessanssiluuttukonsertissa Sastamala Gregorianassa? Itse en tällä kertaa päässyt.

 

 

 


Vieras

#18141 Re: Hei, kirjoittakaa nyt vähän enemmän sitaatteja Raamatusta!

30.07.2013 17:41

#18137: - Hei, kirjoittakaa nyt vähän enemmän sitaatteja Raamatusta!

Missä ne Raamattu-aktivistit oikein lymyävät?


Vieras

#18142 Re: Re: Hei, kirjoittakaa nyt vähän enemmän sitaatteja Raamatusta!

30.07.2013 17:51

#18141: - Re: Hei, kirjoittakaa nyt vähän enemmän sitaatteja Raamatusta! 

 

Nyt on ollut kyllä sen verran uskottoman villiä menoa viime päivät ettei ne viitti enää toivottomiin satsata : ). Fundis on kyllä hieman nostanut päätään vanhalla suomellaan.

Vieras

#18143 Mihin jumaliin shamaanit uskovat?

30.07.2013 17:55



Nykyaikana on vallalla monenlaisia tapoja lähestyä shamanismia. Shamanismin harjoittaja voi olla jonkun muun uskonnon edustaja (kristitty, wicca, buddhalainen…), jolloin tämä uskonto usein sisältää jumalkäsityksen ja shamanismi toimii tekniikkana siinä rinnalla. Toiset ovat panteisteja, jotkut uskovat elämänvoiman energiaan ja löytyypä joukosta myös ateisteja, joille shamanismi on psykologinen työkalu. Shamanismi ei siis velvoita minkäänlaiseen jumaluskoon, vaan pikemminkin antaa mahdollisuuksia toteuttaa omaa henkilökohtaista uskoa sen puitteissa.

 

 

 

 


Vieras

#18144 Jos Jumala on olemassa, niin tämän palstan kirjoittajat ovat kusessa!

30.07.2013 18:05

Odottakaapa vain, kun Ukko ottaa vitsaus-sauvansa esille ja loihtii ties mitä kauheuksia.

Vieras

#18145 Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

30.07.2013 18:37

#18130: Juurikin näin - Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"


Hei,  voisitko kirjoittaa tuosta enemmän, tarkemmin jos muistat vielä.     olen Jesaja - hullu. p.




Vieras

#18146 Onko metsässä asuva vanha äijjä enemmän tosi shamaani kuin kaupungissa asuva?

30.07.2013 18:40

#18145: - Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

 

 

On stereotypinen ajatus, että shamaani on aidoimmillaan karvareuhka päässä Ivalon peräkylässä sähköttömässä mökissä asuessa. Älä anna ulkonäön hämätä – nykyisin shamanismia harjoittaa vakavasti monenikäinen ja –näköinen ihminen. Shamaaneja löytyy ympäri Suomea Lapin tuntureilta etelän kaupunkeihin. Shamaanit ovat työssäkäyviä ihmisiä, ja vaan harva pystyy tekemään shamanistista työtä ammatikseen – silloinkin usein esimerkiksi hierontatyön tai taiteenteon ohessa.

 

 

 


Vieras

#18147 Onko joku vielä kiinnostunut avioliiton määrittelystä?

30.07.2013 18:56

Avioliitto on (mm. ?) naisen ja miehen välinen julkinen liitto. Mitä muuten mahtoi sisältää Liiton arkki?
A ja O

#18148 Re: Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

30.07.2013 19:15

#18145: - Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen" 

Hepreankielessä  Jesaja-nimessä ja Jeshua(Jeesus)-nimessä on samat kirjaimet. Olen pitänyt esitelmiä Jesajasta, sillä Jesaja oli ja on profeettojen kuningas. Jesajan 53.luvussa on 700 v. ennen ristiinnaulitsemista kerrottu sen tapahtumat.

Jes. 44:28 ja 45:1 -kohdissa puhutaan Kooreksesta (eli Persian kuningas Kyyros II Suuri) ja hänen valtaannousustaan. Profetia toteutui 150 v. myöhemmin (kerrottu Danielin kirjan 5.luvussa) kun kuningas Belsassar syöstiin vallasta ja tapettiin. Jesajan profetiat ovat osittain toteutuneet, eivät kuitenkaan kaikki. Mm. 1000v. rauhanvaltakunta on vielä edessäpäin.

Vahtikoira

#18149 Räsäsen lausahduksista

30.07.2013 19:15

10.7. 2013 kirjoitti sisäministeri Räsänen, siis hän joka on sitoutunut Suomen lain noudattamiseen:

"Olen vannonut ministerivalani sormet Raamatulla: "Minä lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä, että minä virassani noudatan perustuslakeja ja muita lakeja sekä toimin oikeudenmukaisesti ja puolueettomasti kansalaisten ja yhteiskunnan parhaaksi."

Mielestäni tässä tilanteessa hyvin näkyy, että esivaltaa ja sen säätämiä lakeja on kunnioitettava, mutta esivallankin yläpuolella on kaikkivaltias ja kaikkitietävä Jumala.

Ja kyllä on kornia väittää, ettei hän muka asettanut Raamattua Suomen lain edelle tällä lausumallaan.

http://www.paivirasanen.fi/ajankohtaista/17-blogit/591-suomen-lakia-on-noudatettava


Vieras

#18150 Re:

30.07.2013 19:22

#18133: -

ähäkutti, kiusaa se on pienikin kiusa... mä niin nautin... vaikka pipo kiristää.