Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto.
Vieras |
#18101 Uskovaisten kanssa keskustelu on vähän väkinäistä29.07.2013 17:28mutta saahan sitä yrittää. Uskovaiset keskenään tulevat varmasti paremmin juttuun, kun ei tarvitse tuhlata energiaa käännytystyöhön. |
Vieras |
#18102 Re: Kaikki tervetulleita29.07.2013 18:21 |
Vieras |
#18103 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamattu on aivan selvästi muinaisten ihmismielt29.07.2013 19:26
Tämä ei ehkä tarkoita aivan sitä, mitä tässä sanotaan: "homoseksuaalitkin voivat toimia katolisen kirkon pappeina." |
.q |
#18104 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamattu on aivan selvästi muinaisten ihmism29.07.2013 20:18
Hämmentävää; p. on oppinut uuden sanan eli "identiteetin"! Mutta kaikissa Pohjoismaissa homoseksuaali henkilö voi toimia luterilaisena pappina ja olla avioliitossakin - tosin Suomessa toistaiseksi vain rekisteröidyssä parisuhteessa.
|
Vieras |
#18105 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamattu on aivan selvästi muinaisten ihmism29.07.2013 20:48Semmonen pikku täydennys kuvaan, että katolisesssa kirkossa myös heteromiespapit voivat toimia pappeina, koska heidän heteroseksuaalisuutensa hyväksytään, mutta ei heidän heteroseksuaalisia tekojaan - heiltäkin kun vaaditaan selibaattia. |
Vieras |
#18106 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamattu on aivan selvästi muinaisten ih29.07.2013 20:52Hämmentävää, nytkö te Jumalan/Raamatun pilkkaajat olette jo papiksikin pyrkimässä?! Ihmeellisiä tuuliviirejä! |
Vieras |
#18107 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamattu on aivan selvästi muinaiste29.07.2013 21:02Joku saattaa Raamattuakin pilkata, mutta valtaosa kriittisistä kirjoittajista kohdistaa pilkkansa Raamatun ryppyotsaiseen lukutapaan ja siitä johtuvaan ahdasmieliseen moralismiin ja hengelliseen höyrypäisyyteen. Ja he tekevät sen siksi, että olette täällä tuo asenne pontimenanne vastustamassa ihmisten perusoikeuksien toteutumista. Ja vaikka joku on itse ateisti, ei se estä häntä pitämästä luonnollisena asiana, että uskova homo voi olla kirkossakin tasavertaisessa asemassa heteroiden rinnalla. Toivottavasti tällainen ajattelu, jota kutsutaan myös solidaarisuudeksi itseen nähden erilaisia ihmisiä kohtaan, ei järkytä Sinua liikaa. |
Vieras |
#18108 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamattu on aivan selvästi muina29.07.2013 23:39
|
Vieras |
#18109 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamattu on aivan selvästi muina29.07.2013 23:49
Kyllä voi olla täysin tasa-arvoinen, ja voi olla rakastettu veli tai sisar, vaikka on homoseksuaali, ja silti asia ei siitä toteutuksen tasolla yhtään hyväksyttävämmäksi muutu. |
Vieras |
#1811029.07.2013 23:54
|
Vieras |
#18111 Re:30.07.2013 00:06
Timo Keskitalo:#2 Kylmää, tunteetonta ja kovaa kohtelua! |
Vieras |
#1811230.07.2013 05:40Päivän Sana Herra, sinua minä kiitän kansojen joukossa, veisaan sinun kiitostasi kansakuntien keskellä. Sillä suuri on sinun armosi ja ulottuu hamaan taivaisiin, ja sinun totuutesi pilviin asti. Ps. 57:9-10 (KR33/38) |
Vieras |
#18113 Re: Re: Näky ja profetia30.07.2013 06:11#18082: - Re: Näky ja profetia Pipo taitaa olla liian kireällä. |
Vieras |
#18114 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamattu on aivan selvästi muinaiste30.07.2013 09:38Kuka tässä papiksi on sanonut pyrkivänsä? Ihmeellistä sanojen vääntelyä ja olkiukkojen rakentelua. |
Rikottu ruukku |
#18115 Kaikki Raamatun UT opetusten ja ohjeiden...30.07.2013 09:43mukainen teksti on Kristuksesta Jeesuksesta ja kaiken Luoja ja Omistaja, kaiken elämän Antaja ja Ylläpitäjä Isä Jumalasta, ja on Hänen ja Kristuksen Jeesuksen tekstiä / puhetta. Kaikki sen Raamatun UT mukaisuuden, = kaikille hyväksi Totuuden / Oikeuden mukaisuuden VASTAINEN teksti / puhe, on sitä "pirun" pimeyden puolen ruhtinaan zaatanan hyväksi ja puolesta valheellista / pettävää, vääryyden mukaisuuden ja pahuuden puolesta puhetta, kullekin sitä, näin em. tavalla palvelevalla tuomioksi, suuresti mahdollisesti jopa ikuiseen kadotukseen!! |
Päivittelijä |
#18116 Sisäministeri Päivi Räsänen - jälleen kerran30.07.2013 10:15Räsäsestä ei pääse eroon edes kesämökillä: http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194829223376/artikkeli/paivi+rasasen+aborttilausunnoista+kiivas+keskustelu+brittisaation+facebook-sivulla.html |
Vieras |
#18117 Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"30.07.2013 10:20Jeesus sanoi vielä heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua ja kuolette syntiinne. Minne minä menen, sinne te ette voi tulla." Silloin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aio tappaa itseään, kun hän sanoo: ´Minne minä menen, sinne te ette voi tulla´?" Hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä. Te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Sen tähden minä sanon teille, että te kuolette synteihinne. Sillä jos ette usko, että minä olen se, joka olen, te kuolette synteihinne." Joh. 8:21-24 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennen kuin Abraham syntyi, minä olen ollut." Joh. 8:58 |
Vieras |
#18118 Mitä on suomalainen samanismi?30.07.2013 10:30- Siperialaisesta samanismista syntynyt suomalaisugrilainen alkuperäiskulttuuri, jossa korostetaan luonnon merkitystä ihmiselle - Samaani on yhteisönsä hengellinen ja toisinaan maallinenkin johtaja, tietäjä ja parantaja, jolla on ainutlaatuinen yhteys luontoon ja henkimaailmaan - Samanismisen maailmankatsomuksen yksi perusta on se, että ihmishengen lisäksi maailmassa on muitakin henkiä (kuten luonnon henget) - Samanismi on euraasian pohjoisten kansojen vanhaa perinnettä, joskin laajemmin ajatellen myös muiden alueiden (kuten Pohjois-Amerikan alkuperäisasukkaat, afrikkalaisheimot, eskimot) alkuperäiskulttuurit voidaan mieltää samanisminkaltaisiksi traditioiksi - Ei ole uskonto, vaikka sisältääkin hengellisiä elementtejä Puuttuva palanen löytyi suomalaisesta perinteestä Suomalaistaustainen Harold Alden koki pitkään, että hänen henkisestä olemukestaan puuttui jotakin. Pohjoisontariolainen samaani kuitenkin löysi tuon puuttuvan osan ja kertoi Aldenille sen sijaitsevan eräässä luolassa Suomessa. Näin Alden matkasi esi-isiensä kotimaahansa tutkimaan suomalaista samanismia ja nyt hän on tuomassa sitä Kanadaan. Nykyisin Kanadassa asuva Harold Alden syntyi Yhdysvalloissa. Hänen isänsä ja äitinsä vanhemmat olivat suomalaisia siirtolaisia, mutta Alden itse kasvatettiin pohjoisamerikkalaiseksi. – Suomalaisuutta ei mitenkään painotettu perheessäni, kun olin lapsi. Siten onkin merkillistä, että pohjoisontariolainen samaani ohjasi minut Suomeen. En nimittäin ollut kertonut hänelle taustastani etukäteen. Alden kertoo, että tutustuessaan suomalaiseen samanismiin hän on löytänyt puuttuvan palan itsestään. Nyt hän on suomalaisen samaaniasiantuntijan Susanna Aarnion oppilas ja tradition aktiivinen ylläpitäjä. Samanismin opettajana ja parantajana toimiva Aarnio kertoo, että Aldenin tarinassa on paljon yhtymäkohtia niihin kokemuksiin, joita hänen samaanioppilaansa ja -potilaansa ovat ennenkin jakaneet hänen kanssaan. – Myös ihan suomalaiset samanismin pariin hakeutuneet ovat kokeneet, että heistä ikäänkuin puuttuu pala. Se johtuu siitä, että me olemme samaa historiallista jatkumoa esi-isiemme kanssa. Aika kulkee spiraalinomaisesti, eikä lineaarisesti. Tällöin, jos yhteys henkiseen perimään puuttuu, tuntee ihminen itsensä vajavaiseksi. Uskoisin, että ilmiö korostuu entisestään ulkomailla asuvien suomalaisten kodalla, Aarnio pohtii. Nyt Alden, Aarnio ja Suomalaisen samanismin keskus suunnittelevat samanismin opetuksen tuomista Kanadaan ja pohjoisamerikkalaisten, etenkin suomalaistaustaisten sellaisten, aiheesta kiinnostuneiden saattamista yhteen. Suunnitteilla on järjestää aiheen tiimoilta työpaja Ontariossa ensi keväänä. Alden painottaa, ettei aikomuksena ole opettaa ihmisistä samaaneja, vaan informoida heitä tästä tuhansien vuosien taa juurensa juontavasta perinteestä ja antaa työkaluja tradition ylläpitämiseen nykymaailmassa. – Samaaniutta ei voi itse valita, eikä sellaiseksi voi tulla kuka tahansa. Itsekään en opiskele tullakseni samaaniksi, vaan samanismin toteuttajaksi, Alden kertoo. Hän kertoo toivovansa, että samanismista muodostuisi kanadansuomalaisille yksi linkki lisää Suomeen ja suomalaisuuteen – muiden kanadansuomalaisuuden ilmenemismuotojen rinnalle. |
Vieras |
#18119 Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"30.07.2013 10:33#18117: - Jeesus puhuu itsestään "Minä olen" Kansan reaktiot näihin kahteen äskeiseen Raamatun kohtaan. Ensimmäiseen vähän myöhemmin: "Kun hän puhui tämän, monet uskoivat häneen." Joh. 8:30 Jälkimmäiseen: "Silloin he poimivat kiviä heittääkseen häntä niillä. Mutta Jeesus kätkeytyi ja lähti temppelistä." Joh. 8:59 |
Vieras |
#18120 Samaaneja, onko heitä?30.07.2013 10:40Suomalainen samanismi on siperialaisesta samanismin perinteestä ponnistava suomalaisugrilainen samanismin muoto. Näin ollen se on eri asia kuin saamelaisten harjoittama samanismi. Suomalaista samanismia edustaa mm. Kalevalassa esitelty mytologia ja Kalevalaa laajempi runoantologia Suomen kansan vanhat runot. Joidenkin tahojen mukaan samaaneja ei ole ollut enää vuosisatoihin, mutta Suomalaisen samanismin keskus Aarnion johdolla koettaa osoittaa tämän uskomuksen vääräksi. Aarnio tekee aiheen tiimoilta yhteistyötä kansanuskoon, kansanperinteeseen ja mytologiaan erikoistuneen professorin Juha Pentikäisen ja samaanitaiteilija Johannes Setälän kanssa, jonka työnjatkaja Aarnio on. – En olisi uskonut, että samanismista tulisi minulle vielä joskus ammatti. Näin on kuitenkin viime vuosien aikana käynyt, Aarnio kertoo. Hän jatkaa, että on tietämättään harjoittanut samanistista tietäjäperinnettä kutakuinkin koko ikänsä, joskin asia valkeni hänelle vasta vuosituhannen vaihteessa tavatessaan Pentikäisen. – Samanismiin perehtyessään monet ovat hämmästyneet, että he ovatkin löytäneet koti-Suomesta sen henkisyyden, mitä ovat lähteneet esimerkiksi Intiasta hakemaan. Alden kertoo, että Suomessa samanismi on säilynyt verrattain hyvin näihin päiviin saakka, vaikka sitä kristillisissä piireissä pidetäänkin pakanallisena. – Suomea ei kuitenkaan kristillistetty aivan yhtä paljon kuin muita länsimaita, mikä lienee osaltaan auttanut samaaniperinnettä selviämään. Suomi oli myös pitkään kielellisesti ja kulttuurisesti eristäytynyt maa, millä on varmasti myös ollut osuutta asiaan, Alden pohtii. Aarnio puolestaan toteaa, ettei nyky-yhteiskunta tue samanistista työtä millään lailla, vaikka entisaikojen yhteisöt olivat rakentuneet samaanien ympärille ja heistä pidettiin huolta. – Samanistiset perinteet säilyivät pisimpään Karjalan itkijänaisten parissa, mutta evakoituessaan Karjalasta Suomeen sopeutuminen oli tehty heille hyvin vaikeaksi. Aarnio kertoo, että aluksi kalevalaista perinnettä – ja siten samanismia – ihannoitiin Suomessa, mutta vuosikymmenten saatossa siitä muodostui pelkkä kouluissa opetettava teos ja Kalevalan henkinen ulottuvuus hylättiin. Viimeisen vuosikymmenen aikana kiinnostunut samanismia kohtaan on kuitenkin lisääntynyt sekä Suomessa että maailmalla. Siitä on tullut jo osa valtakulttuuria. – Suomessa on esimerkiksi lukuisia rock-bändejä, joilla on samanistinen nimi ja kuvasto, Alden osoittaa. |
very... |
#18121 Re:30.07.2013 11:21Kävin allekirjoittamassa. Kiitos vinkistä! |
mycket... Vieras |
#18122 Re: Sisäministeri Päivi Räsänen - jälleen kerran30.07.2013 11:22#18116: Päivittelijä - Sisäministeri Päivi Räsänen - jälleen kerran
Räsäskän on paras ajatella niin, että kaikki julkisuus on hyvästä.
|
Vieras |
#18123 Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"30.07.2013 12:32#18117: - Jeesus puhuu itsestään "Minä olen" Tämän sanoman myötä tulee todetuksi kuinka raamatun sanomakin on tulkinnan varaista. Esim jos sanomaa peilaa alkuperäisestikin raamatussa olleen jälleensyntymisopin perusteella näkyy selkeä viesti. Jeesus on tuonut viestin maailmalle. Ihminen kehittyy aste asteelta, kompuroi, kuolee erheineen, syntyy uudestaan sulattaen pikku hiljaa egon kokonaan pois tullakseen viestintuojan kaltaiseksi sulautuen lopulta yhteen. Ihminen siis ymmärtää omien kokemuksien kautta totuuksia eli jokaisella yli 7 miljardilla omanlainen, itselle oikea totuus aina kunakin hetkenä. |
Vieras |
#18124 Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"30.07.2013 13:25#18117: - Jeesus puhuu itsestään "Minä olen" "Minä olen" Vanhassa Testamentissa: Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: ´Minä olen´ lähetti minut teidän luoksenne." 2. Moos. 3:14 Jumalan tässä ilmoittamat nimet muodostuvat hepr. verbistä haajaa tai haavaa ´olla´, josta tulee myös ns. tetragrammi JHVH. |
Vieras |
#18125 Re: Sisäministeri Päivi Räsänen - jälleen kerran30.07.2013 13:37#18116: Päivittelijä - Sisäministeri Päivi Räsänen - jälleen kerran
Kristillisdemokraateille on ollut myös hyötyä viime aikoina velloneesta, Päivi Räsäsen lausunnoista alkaneesta kohusta. |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
48220 Luotu: 27.09.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
585 Luotu: 13.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2732 Luotu: 07.10.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
866 Luotu: 05.11.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3431 Luotu: 02.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
832 Luotu: 15.05.2023
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18065 Luotu: 01.03.2023
Eteläisen Kouvolan koulujen säilyttämisen puolesta!
417 Luotu: 30.09.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28394 Luotu: 08.10.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14942 Luotu: 15.07.2023
Piilolankankaan lähiötuvan toiminnan on jatkuttava
11 Luotu: 14.11.2024
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1033 Luotu: 08.10.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
323 Luotu: 07.11.2024
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
591 Luotu: 15.10.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
131 Luotu: 07.11.2024
Suomen kielilainsäädäntö muutettava kansanvaltaiseksi
44 Luotu: 11.10.2023
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
185 Luotu: 05.11.2024
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
6779 Luotu: 27.09.2024
Jättipäiväkotien perustaminen on lopetettava
2181 Luotu: 10.02.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
625 Luotu: 01.11.2024