Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

A ja O

#18148 Re: Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

30.07.2013 19:15

#18145: - Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen" 

Hepreankielessä  Jesaja-nimessä ja Jeshua(Jeesus)-nimessä on samat kirjaimet. Olen pitänyt esitelmiä Jesajasta, sillä Jesaja oli ja on profeettojen kuningas. Jesajan 53.luvussa on 700 v. ennen ristiinnaulitsemista kerrottu sen tapahtumat.

Jes. 44:28 ja 45:1 -kohdissa puhutaan Kooreksesta (eli Persian kuningas Kyyros II Suuri) ja hänen valtaannousustaan. Profetia toteutui 150 v. myöhemmin (kerrottu Danielin kirjan 5.luvussa) kun kuningas Belsassar syöstiin vallasta ja tapettiin. Jesajan profetiat ovat osittain toteutuneet, eivät kuitenkaan kaikki. Mm. 1000v. rauhanvaltakunta on vielä edessäpäin.

Vastaukset

Signal

#18194 Re: Re: Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

2013-07-31 17:35:08

#18148: A ja O - Re: Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

Se oli Kyyroksesta, mutta Raamatussa on monta kohtaa jotka toistuvat. Tässä Jesajan lohduttavaa tekstiä lähitulevaisuudesta suomalaisille.

Jes.44:1(-6) "Mutta nyt kuule, Jaakob, minun palvelijani, ja Israel, jonka minä olen valinnut.

Jes.44:2Näin sanoo Herra, sinun Luojasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta, joka sinua auttaa: Älä pelkää. minun palvelijani, Jaakob, sinä Jesurun, jonka minä olen valinnut."

Jes.44.3Sillä minä vuodatan vedet janoavaisen päälle, ja virrat kuivan maan päälle. Minä vuodatan Henkeni sinun ja siemenesi päälle ja siunauksekseni sinun vesojesi päälle.”

Jes.44:4niin että ne kasvavat nurmikossa kuin pajut vesipurojen partaalla.”

jes.44:5Mikä sanoo: "Minä olen Herran oma", mikä nimittää itsensä Jaakobin nimellä, mikä piirtää käteensä: "Herran oma", ja ottaa Israelin kunnianimeksensä.”

Jes.44:6Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa."