Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#18145 Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

30.07.2013 18:37

#18130: Juurikin näin - Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"


Hei,  voisitko kirjoittaa tuosta enemmän, tarkemmin jos muistat vielä.     olen Jesaja - hullu. p.



Vastaukset


Vieras

#18146 Onko metsässä asuva vanha äijjä enemmän tosi shamaani kuin kaupungissa asuva?

2013-07-30 18:40:09

#18145: - Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

 

 

On stereotypinen ajatus, että shamaani on aidoimmillaan karvareuhka päässä Ivalon peräkylässä sähköttömässä mökissä asuessa. Älä anna ulkonäön hämätä – nykyisin shamanismia harjoittaa vakavasti monenikäinen ja –näköinen ihminen. Shamaaneja löytyy ympäri Suomea Lapin tuntureilta etelän kaupunkeihin. Shamaanit ovat työssäkäyviä ihmisiä, ja vaan harva pystyy tekemään shamanistista työtä ammatikseen – silloinkin usein esimerkiksi hierontatyön tai taiteenteon ohessa.

 

 

 

A ja O

#18148 Re: Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

2013-07-30 19:15:20

#18145: - Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen" 

Hepreankielessä  Jesaja-nimessä ja Jeshua(Jeesus)-nimessä on samat kirjaimet. Olen pitänyt esitelmiä Jesajasta, sillä Jesaja oli ja on profeettojen kuningas. Jesajan 53.luvussa on 700 v. ennen ristiinnaulitsemista kerrottu sen tapahtumat.

Jes. 44:28 ja 45:1 -kohdissa puhutaan Kooreksesta (eli Persian kuningas Kyyros II Suuri) ja hänen valtaannousustaan. Profetia toteutui 150 v. myöhemmin (kerrottu Danielin kirjan 5.luvussa) kun kuningas Belsassar syöstiin vallasta ja tapettiin. Jesajan profetiat ovat osittain toteutuneet, eivät kuitenkaan kaikki. Mm. 1000v. rauhanvaltakunta on vielä edessäpäin.

Signal

#18151 Re: Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

2013-07-30 19:26:58

#18145: - Re: Re: Re: Jeesus puhuu itsestään "Minä olen"

Jesajassa on paljon Suomeenkin liittyvää. Herra tulee yllättämään kaikki porukat. Sitä odotellessa.