Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

#19026 Re: Re: Ihmettelen minäkin...

15.08.2013 15:27

#19020: - Re: Ihmettelen minäkin...

Ja sinäkö olet ja siksi pystyt arvioimaan?

Jeesuksen sisäinen tuntemus

#19027 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi us

15.08.2013 15:34

#18993: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi uskova 

Ei minun tarvitse kuvitella Jumalan puhuvan minulle, kun Hän todella puhuu! Jumala ei ole mikään minun mielikuvitukseni tuote. Tämä on vaikea sinulle todistaa, tiedän sen. Jumalan puhe on kuitenkin ihan yhtä todellista kuin sinun ja minun puheeni, usko minua. Sitäpaitsi Raamattu todistaa että Jumala puhuu useilla tavoilla.

Apostolien Teoissa kerrotaan täysin selvästi kuinka Pyhä Henki puhuu, esim. Apostolien Teot 10.luku jakeet 19-20:" Kun Pietari yhä mietti tuota näkyä, sanoi Henki hänelle: "Katso, kaksi miestä etsii sinua; 
niin nouse nyt, astu alas ja mene arvelematta heidän kanssaan, sillä minä olen heidät lähettänyt".  Tästä Pyhän Hengen puheesta on kysymys kun uskova kuulee sisäisesti Jumalan äänen.

Vieras

15.08.2013 16:01

Lähde: Rainerma Keijo, Arvomme - aarteemme. Kustannus Oy Uusi Tie, Helsinki 2007 sivu 32: Jeesus on Raamatun mukaan ainoa tie Jumalan yhteyteen. Jos väitämme muuta, se on ikiomaa ajatteluamme. Sellaisen varaan emme uskalla jättää iäistä osaamme.
Kudonnan malli

#19029 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miks

15.08.2013 16:29

#19027: Jeesuksen sisäinen tuntemus - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi us

Väität että kuulet ääniä, joita vain sinä itse kykenet kuulemaan. Lisäksi väität joidenkin pyhien kirjoitusten tukevan äänten kuulemistasi.

Myönnät varmasti itsekin, ettei sinulla ole mitään muuta todistetta kuulemillesi äänille kuin oma väitteesi. Kyllä minäkin väitän, että enkeli toi minulle kultalevyt viime yönä, luin niiden pyhän sanoman, ja sitten enkeli vein kultalevyt pois.

Vieras

#19030 Re: Re: Re: Ihmettelen minäkin...

15.08.2013 16:40

#19026: - Re: Re: Ihmettelen minäkin...

Heh. Halla-aho rakentaa itselleen itsensä näköisen jumalan ja kieltää muita rakentamasta muunlaisia.

Vieras

15.08.2013 16:44

Taivaassa, ratki taivaassa / on autuus määrätön. / Enkelten pyhäin seurassa / on riemu ääretön, / ja kasvoista niin kasvoihin / myös nähdään Herra korkehin, / Herramme Sebaot. 2.Taivaassa, ratki taivaassa / iäinen päivä on. / Se valossansa kirkkaassa / myös voittaa auringon. / Se päivä kirkas, loistava / ja iäisesti paistava / on Herra Sebaot. 3.Taivaassa, ratki taivaassa / pyhien seura on, / ja valittujen joukossa / soi riemu loputon. / Oi, jospa sinne pääsisin / ja kunniasi näkisin, / oi Herra Sebaot. 7.Ah, siihen iloon iäiseen / vie minut, Herrani. / Piinasi tähden taivaaseen / johdata matkani. / Nyt siihen sanon aamenen / ja luotan sinuun, armoinen, / oi Herra Sebaot. Virsi 617
ipe

#19032 Pyhä Henki

15.08.2013 16:44

#19029: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Surullista, ettet ymmärrä Pyhästä Hengestä mitään, pilkata kuitenkin kehtaat.

Miljoonat ihmiset kylläkin käsittävät...

Näyttäydyt täällä kommentoidessasi melkoisen "keskenkasvuiselta".

Kudonnan malli

#19033 Jumalharhan markkinoinnista

15.08.2013 17:20

Lapsellista, miten kaikenkarvaiset jeesustelijat väittävät kaiketi tosissaan kuulevansa pyhiä ääniä ja kokeneensa ihmeparantumisia - tai ainakin, että tädin kaukaisen sukulaisen kaima on ihmeparantunut jossain telttakokouksessa muutama vuosikymmen sitten.

Vieras

#19034 Re: Pyhä Henki

15.08.2013 17:21

#19032: ipe - Pyhä Henki haisee

Miljoonat ihmiset kylläkin käsittävät

Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä - psk on ihanaa.

Vieras

#19035 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.08.2013 17:39

#19029: Kudonnan malli - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miks

Katsos. Sinä kaipaisit todisteita. Tässä aivan ystävyydellä vain kysyn sitä, että miksi kaipaat todisteita. Ottaisin pienen esimerkin. Jos olisit vaikkapa ikkunattomassa eristyssellissä vankilassa. Ystävällinen vanginvartija toisi sinulle sapuskaa ja samalla haluaisi piristää sinun päivääsi sanomalla: Ulkona satoi sen ja sen kokoisia rakeita. Täytyisikö sinulle epäilijälle vanginvartijan tuoda rakeet näytille uskoaksesi asian. Epäiletkö siis varmuuden vuoksi kaikkia asioita, joita ei ole kohdallesi sattunut. Siis, meneekö näin, että jos et ole jotain itse kokenut, ei sitä ole voinut kukaan muukaan kokea. Sanoisin, että hiukan omituista.

Uskovana ajattelen siten, että eipä tietenkään voi todistella eikä myös vaatiakaan ketään antamaan todistetta, koska asian luonteen vuoksi se on tietysti mahdotonta.

Jos väittäisit enkelin tuoneen kultalevyt viime yönä; tiedäthän, sitä sanotaan valehtelemiseksi. Onko elämässäsi tapahtunut jotain kamalaa. Tuntuu siltä, että et pysty luottamaan toisiin. Niin, kaikkiin ei tietysti voikaan luottaa. Ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kehenkään ei voi luottaa.

En täysin ymmärrä tuota periaatetta, että kaikki asiat pitäisi todistaa oikeiksi. En todellakaan ymmärrä. Emmehän tietääkseni ole oikeussalissa tai lakituvassa. Itse ajattelen, että elämä menee kovin hankalaksi noilla ainaisilla todistamisvaatimuksilla. Ehkä koet asiat jotenkin toisin. Rakentavin terveisin minä.

Ulkopuolelta

#19036 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.08.2013 18:10

#19035: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Kun lukee omaa todistustasi herää kysymys kuinka voit väittää että jonkun enkelikultalaatta olisi valehtelemista? Eikä se ole melko absurdia, sinä olet oikeassa mutta toinen valehtelee. Jos näin täytyy esiintyä uskovaisen, ei sillä ole tekemistä mitenkään oikean uskon kanssa.

Vieras

#19037 Re: Pyhästä Hengestä

15.08.2013 18:11

#19010: Uskis - Pyhästä Hengestä 

Mielenkiintoinen kokemus ! Kysyisinkin sinulta oletko lapsuutesi viettänyt uskonnollisessa piirissä?

Vieras

#19038 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.08.2013 18:16

#19035: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Rakeet eivät ole yliluonnollisia. Sinun yliluonnollisiksi väittämäsi äänet olisivat. Tosin ne eivät ole todellisia, vaan omia kuvitelmiasi.

Vieras

#19039 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.08.2013 18:26

Jos joku uskoo johonkin, mikä minä olen sitä kiistämään, oli minun mielipiteeni siitä uskomuksesta sitten mikä tahansa.

Jos hän kuitenkin ryhtyy tuon uskon perusteella puuttumaan toisten ihmisten asioihin, hänelle tulee todistamisen taakka siitä, että maailmaa pitäisi muuttaa hänen korviensa välisen uskomuksen mukaiseksi. Jos sitä ei voi tehdä, on parempi pysytellä omassa uskovien joukossaan eikä kiusata muita. Ja todistamiseen ei todellakaan riitä se väite, että minä olen oikeassa ja nuo muut väärässä tai että minulle Jumala puhui ja tuolle toiselle on puhunut joku sielunvihollinen!

Vieras

#19040 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.08.2013 18:32

#19036: Ulkopuolelta - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Suo anteeksi. Tuo sinun lauseesi "Kyllä minäkin voisin väittää v a i k k a, että enkeli toi minulle kultalevyt viime yönä" sai minut totta kai ajattelemaan, että väität jotain perusteetonta. Jos nyt kuitenkin väität, ettet olekaan puhunut palturia, tuo on sinun väitteesi. Otetaas nyt aivan iisisti vaan.

Vieras

#19041 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.08.2013 18:49

#19038: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Olet erehtynyt kommentoijasta. "S i n u n yliluonnollisiksi väittämäsi äänet olisivat" oli toisen kommentoijan kommenttia, ei minun kommenttini. No, ei se haittaa. Olisinhan se voinut olla vaikka minäkin. Erreyksiä sattuu, ei ole vakavata.

Sinun mielestäsi ei siis voi tapahtua mitään yliluonnollista kenellekään. Saat tietysti pitää mielipiteesi.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

15.08.2013 20:34

Vieras

#19043 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.08.2013 20:39

Vieras

#19044 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

15.08.2013 20:49

#19038: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Sanoisin,  niinkuin vanhat juutalaiset rabbit raamatusta,  tuollaista ei kukaan keksi. Ajattelen että olet poikkeuksellisella paikalla Jumalan suunnitelmissa,  tai ainakin sinulla on vahvat esirukouksen taustavoimat!  

Vieras

15.08.2013 21:06

Päivän Sana

Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua; Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.

4. Moos. 6:24-26 (KR33/38)
Uskis

#19046 Re: Re: Pyhästä Hengestä

15.08.2013 21:09

#19037: - Re: Pyhästä Hengestä

Sukuuni molempien vanhempieni puolelta on kuulunut paljonkin ihan tavallisia hiljaisia uskovia, ei siis mitään kiihkouskovaisia, ihmisiä. Tiedän, että meidän suvun nuorten puolesta ovat esim. suvun vanhimmat paljon rukoilleet, jonka uskon tuoneen paljon siunauksia kaikkien elämään.  Mitään painostusta kenenkään taholta ei ole koskaan ollut uskonasioissa. Itse en ollut aikaisemmin erityisen uskovainen. Kun veljeni tuli aikoinaan uskoon, en ottanut hänen juttujaan ollenkaan vakavasti ja tavallaan häpesinkin niitä. Kun Jumala otti minut käsittelyynsä, naureskelut ja epäilyt loppuivat siihen. Minulla olisi paljonkin kerrottavaa kaikesta, mitä olen viime vuosina kokenut, mutta asiat ovat kovin henkilökohtaisia ja ehkä liian "paksuja" juttuja toisten uskottavaksi. Kerroin kokemukseni sen vuoksi, että jos se saisi edes yhdenkin ihmisen uskomaan, että Jumala todellakin on olemassa, niin se ei ole mennyt silloin hukkaan.

Vieras

#19047 Re: Jumalharhan markkinoinnista

15.08.2013 21:29

#19033: Kudonnan malli - Jumalharhan markkinoinnista

Vaikuttaako tutulta?   

...puolustavat käyttävät tietynlaista metodia ja kieltä blogeissaan ja kommenteissaan eri sivustoilla. Muutamia mainitakseni: kristinusko tulee saada näyttämään vanhanaikaiselta ja Raamattuun uskovat hoömöiltä. Tulee antaa vaikutelma uhriksi joutumisesta. Tulee luoda uusi sanasto, jossa samat vanhat sanat tarkoittavat jotain muuta kuin ennen. Tulee markkinoida agendaa agressivisen uhmakkaasti pyrkimällä osoittamaan, että eri mieltä olevat ovat vanhanaikaisia ja fundamentalisteja.
Tunnistan tämmöistä kielenkäyttöä useilta sivustoilta ja olen aina ihmetellyt niiden sävyä ja uussanastoa. Mutta kyseessä onkin ilmeisesti suurempi vallankaappaus kuin uskommekaan.

Vieras

#19048 Re: Re: Re: Pyhästä Hengestä

15.08.2013 21:33

#19046: Uskis - Re: Re: Pyhästä Hengestä

Juu,  se on vakava ja puhutteleva tuo sinun ja Herran kohtaaminen.  Lukumäärä noissa kirjoittajissa ei välttämättä ole sitä miltä näyttää,  että ihan rauhassa vaan!

Vieras

#19049 Re: Re: Jumalharhan markkinoinnista

16.08.2013 05:28

#19047: - Re: Jumalharhan markkinoinnista

Olet taas yksi esimerkki siitä, kuinka eräitä ei tarvitse tehdä naurunalaisiksi ja näyttämään vanhanaikaisilta ja fundamentalisteilta - he tekevät sen ihan itse!

Kuuluuko himouskovaisuuteen välttämättömänä osana myös paranoidisuus?

Vieras

#19050 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

16.08.2013 05:32

#19043: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Siinäpä Sinulle miettimistä....!!

Koko tämä adressi on juuri toisten ihmisten asioihin, tarkemmin sanoen homojen elämään ja ihmisoikeuksiin puuttumista. Tuolla aiemmin olen esitellyt läjän ihmisoikeuksien julistuksen artikloja ja muita Suomen valtion sitoumuksia, joita vaatimanne lainsäädäntö rikkoo.