Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

Kudonnan malli

#19029 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miks

15.08.2013 16:29

#19027: Jeesuksen sisäinen tuntemus - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miksi us

Väität että kuulet ääniä, joita vain sinä itse kykenet kuulemaan. Lisäksi väität joidenkin pyhien kirjoitusten tukevan äänten kuulemistasi.

Myönnät varmasti itsekin, ettei sinulla ole mitään muuta todistetta kuulemillesi äänille kuin oma väitteesi. Kyllä minäkin väitän, että enkeli toi minulle kultalevyt viime yönä, luin niiden pyhän sanoman, ja sitten enkeli vein kultalevyt pois.

Vastaukset

ipe

#19032 Pyhä Henki

2013-08-15 16:44:23

#19029: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Surullista, ettet ymmärrä Pyhästä Hengestä mitään, pilkata kuitenkin kehtaat.

Miljoonat ihmiset kylläkin käsittävät...

Näyttäydyt täällä kommentoidessasi melkoisen "keskenkasvuiselta".

Vieras

#19035 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-08-15 17:39:45

#19029: Kudonnan malli - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Miks

Katsos. Sinä kaipaisit todisteita. Tässä aivan ystävyydellä vain kysyn sitä, että miksi kaipaat todisteita. Ottaisin pienen esimerkin. Jos olisit vaikkapa ikkunattomassa eristyssellissä vankilassa. Ystävällinen vanginvartija toisi sinulle sapuskaa ja samalla haluaisi piristää sinun päivääsi sanomalla: Ulkona satoi sen ja sen kokoisia rakeita. Täytyisikö sinulle epäilijälle vanginvartijan tuoda rakeet näytille uskoaksesi asian. Epäiletkö siis varmuuden vuoksi kaikkia asioita, joita ei ole kohdallesi sattunut. Siis, meneekö näin, että jos et ole jotain itse kokenut, ei sitä ole voinut kukaan muukaan kokea. Sanoisin, että hiukan omituista.

Uskovana ajattelen siten, että eipä tietenkään voi todistella eikä myös vaatiakaan ketään antamaan todistetta, koska asian luonteen vuoksi se on tietysti mahdotonta.

Jos väittäisit enkelin tuoneen kultalevyt viime yönä; tiedäthän, sitä sanotaan valehtelemiseksi. Onko elämässäsi tapahtunut jotain kamalaa. Tuntuu siltä, että et pysty luottamaan toisiin. Niin, kaikkiin ei tietysti voikaan luottaa. Ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kehenkään ei voi luottaa.

En täysin ymmärrä tuota periaatetta, että kaikki asiat pitäisi todistaa oikeiksi. En todellakaan ymmärrä. Emmehän tietääkseni ole oikeussalissa tai lakituvassa. Itse ajattelen, että elämä menee kovin hankalaksi noilla ainaisilla todistamisvaatimuksilla. Ehkä koet asiat jotenkin toisin. Rakentavin terveisin minä.