Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

/ #18108 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamattu on aivan selvästi muina

29.07.2013 23:39

#18107: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Raamattu on aivan selvästi muinaiste


"Mara,"    ootko vähän Markionin linjoilla vanhan testamentin suhteen?    Tuossa Räisäsen rosoisessa raamatunselityksessä kyllä unohtuu esim se,  että Raamattu itse sanoo,  että evankeliumi on iankaikkinen,  se oli jo ennen lakia.  "  mutta    ..... ei neljänsadankahdenkymmenen vuoden kuluttua tullut laki voi kumota" - meniköhän se nyt aivan sanasta sanaan näin,  mutta täytyy myöntää, että   jäähän näihin  silti pähkäilemistä! 

Aabrahamiakin mainittiin uskosta vanhurskautetuksi jo ennen ympärileikkausta.  Myös Daavid  ylistää autuaaksi ihmistä,  jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja.   " Autuaat,  ne,  joiden rikokset ovat anteeksiannetut,  ja joiden synnit ovat peitetyt." Room 4:6

UT:N tulkinnassa,  jossa Joh.  8:44  kirjanopp, ja fariseusten oppi-isäksi  Jeesus mainitsee per-keleen   ja
.                                      Ilm.  2:9     Pergamonin synagoogan juutalaisia  kutsutaan   Sa atanan synagogaksi

Ei mielestäni kuitenkaan ole tuomiota ikäänkuin etniselle ryhmälle sinänsä eli juutalaisille,  vaan niille  nimenomaisille ihmisille joiden sydämen kaikennäkevä sydänten tuntija tunsi munaskuitaan myöten.   Sanoihan Jeesus myös: Jolla on korva,  kuulkoon mitä henki seurakunnille sanoo."  Kaikki eivät kuulleet!

Linja kulkee seurakunnassakin sen keskellä,  ei  sen ulkorajalla. Niinkuin Ilm 2:12 - 16 puhuukin,  seurakunnassa oli monenlaisia jäseniä.   
Yhtä ihmettelin,  Kun Ilm.kirjassa Jeesus puhuu erittäin kohtikäyvästi seitsemälle seurakunnalle,  se ei millään  tavalla  kosketa Räisäsen sydäntä,  koska  ei ole mitään suhdetta Jeesukseen.  Hän on täysin Sanan yläpuolella,  ulkokohtainen arvostelija,  joka näkee erilaisia tekijöitä tekstissä,  muttei näe alkuunkaan Sanan ydintä.    Silloin Jumalakaan ei antaudu tunnettavaksi,  vaan pysyy "analysoitavana ja eriteltävänä materiaalina"   Jos olisit Jumala,  mahtaisitko tyytyä tuollaiseen osaan?

p.