Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto.
Vieras |
#12301 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 06:54#12295: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. On muistettava että tässä maassa on tärkeämpiäkin kysymyksiä kuin sukupuolineutraali avioliitto. Tasa-arvoinen avioliittolainsäädäntö on toteutettavissa hyvin pienin lakiteknisin muutoksin. Syy miksi asiasta edelleen kohkataan on vastustajien irrationaalinen jarrutustaistelu, joka on ainoastaan lykännyt sääntelyn voimaantuloa. Kun myös nais- ja miesparit voivat viimein avioitua kuten muutkin kansalaiset, asia on poissa päiväjärjestyksestä. Logiikkaasi seuraten mihinkään lainsäädäntöuudistuksiin ei kyettäisi ryhtymään, sillä aina löytyy tärkeämpiä kysymyksiä kuin X. Esim: On muistettava, että tässä maassa on tärkeämpiäkin kysymyksiä kuin asperger-henkilöiden oikeudet (joten ei siis tehdä niille mitään, vaan keskitytään mieluummin työllisyyteen/talouteen/väylähankkeisiin). |
Vieras |
#12302 Re: Re:02.05.2013 07:01Näihin "pikku ongelmiin" ovat eräät uskonoppineet keksineet kätevän tavan luikerrella niistä eroon: Raamatun ilmoitus ikäänkuin tarkkenee pikkuhiljaa, kunnes se päättyy Uuden testamentin tuoreimpiin mustekiehkuroihin. Tämä sisältää sen totuuden hitusen, että käsitykset ihmisen yhteiskunnan moraalista kehittyi pikku hiljaa enemmän nykyistä muistuttavammaksi. Muuten opinkappale on täysin läpinäkyvän läpimätä peittely-yritys sille, että uskonnollien säännöstö on ihmisten tulkintaa kulloisestakin tilanteesta ja muuttunut hyvin radikaalisti yhteiskunnan muuttuessa. Kaikkititetävä ja -valtias Jumala ei tällä tavoin ikinä sekoilisi säännöissään!!! On täten täysin järjetöntä ajatella, että laki ja eettiset säännöt pitäisi juututtaa pilkun tarkasti 2000 vuotta sitten vallinneen ihmiskäsityksen mukaiseksi. Kaikkein matalamielisintä tässä suhteessa on se viittaamasi luikertelu, jota harrastetaan sanantarkkaa tulkintaa tietyissä asioissa VT:n tekstistä ja toisissa taas puolustellaan esim. sillä että se ja se päättömyys oli voimassa vain vanhan liiton aikaan... |
Vieras |
#12303 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 07:09#12300: Chief inspector - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. No, tässä taas oiva esimerkki, miten asia kuin asia nähdään vastakkainasetteluna. Eipä siitä muuta.
Tässäpä toinen aivan tuore vertailukohde ruodittavaksi. Eilen vapun päivänä marssivat Helsingin keskustassa osittain lähes rinta rinnan 20-vuoden ikään päässyt Jeesus-marssi Espan ympäri ja perinteinen työväen vappumarssi Suurkirkon ohitse kohti Hakista. Kumpienkin jono oli suurin piirteinen samanpituinen. Eivät he toisiaan karsastaneet-iloista vilkuttelua puoliin ja toisiin. Jeesus-marssia edeltäneessä tilaisuudessa kuunneltiin rukouksia ja puheita Suomen keskeisimmällä ja historiallisimmalla paikalla eli Senaatintorilla niin tori kuin kirkon rappuset täysin kansoitettuna . Puheenpitäjänä mm. eduskunnan puhemies, joka totesi kristittyjen ja työväen aatteiden yhteenkuuluvaisuuden- ja sai raikuvat taputukset. Kun parikymmentuhantinen vapunviettoväki seurasi kulkueita, voitiin todeta upeat marssijoiden rivit. Ihmiset olivat iloisia, innostuneita, kauniita ja uskoa herättäviä lauluja laulelevia, hyvin pukeutuneita isiä, äitejä ja lapsia. Meillä Suomessa on mm. pitkien perinteiden myötä yhteen puhaltava enemmistö, joita ei hetkauta ajan saatossa silloin tällöin ilmaantuvat pienet töytäisyt ja tölväykset. Jeesus siunatkoon ja varjelkoon Suomen kansaa-Amen. |
Vieras |
#12304 Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 07:12#12287: totuus ei pala tulessakaan - Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Arvaa mitä. Jeesus kuoli Golgatalla, koska hän oli "erilainen". Koska sen ajan fariseukset olivat tosiuskovaisia, jotka tiesivät Jumalasta ja uskosta kaiken, senkin, ketä tai mitä Jumala vihaa ja miten hän ajattelee, kuten te nyt täällä. Jeesus ei sopinut kuvaan, Jeesus ei totellut fariseuksia, Jeesus vain hihhuloi ja oli aktivisti, vaikka viisaammat yrittivät häntä neuvoa. Jeesus kuoli Golgatalla juuri suvaitsemattomien ihmisten takia. Näkisin, että koko raamatun opetus kiteytyy siihen, että ihmisten ei pitäisi olla suvaitsemattomia, ei vihata, ei sotia toisiaan vastaan, ei tuomita. Jokaisen tulisi totella vain niitä käskyjä, jotka Jeesus meille jätti ja se oli käsky asettua toisen asemaan, suvaita ja rakastaa. Ja ennen kuin viisastelu rikollisten rakastamisesta ja suvaitsemisesta alkaa, tahdon selittää, miksi kultainen sääntö on niin nerokas. "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille", on hirveän helppo moraalinen ohje kaikille toteutettavaksi kun muistaa asettua kaikkien teon tekijänä tai kohteena olevien henkilöiden asemaan. Jos kyseessä on kaksi aikuista ihmistä, olkoonkin samaa sukupuolta, ja he molemmat täydessä hengen ja ruumiin voimissaan haluavat toteuttaa keskinäisen rakkautensa, mitään ongelmaa ei ole. Sillä, mitä joku ulkopuolinen on tästä mieltä, ei ole yhtään mitään väliä. Hän on ulkopuolinen, hän ei ole teosta osallinen, eikä se yksinkertaisesti voi satuttaa häntä. Sen sijaan häntä koskee kultainen sääntö: jos hän haluaa sallia itselleen rakkauden toiseen ihmiseen, avioliitonkin, hänen on sallittava se toisillekin. Myös homoseksuaaleille. Mutta, kun kyseessä on vaikkapa täällä niin muodikas teema kuin pedofilia, voi kysyä itseltään: a) Haluaako pedofiili tehdä tekonsa? Vastaus:varmaankin. b) Haluaako teon kohteena oleva tulla teon kohteeksi tai onko hän henkisesti edes riittävän kypsä vastaamaan tällaiseen kysymykseen/ottamaan vastuun itsestään? Vastaus: ei halua tai ei ole riittävän kypsä ilmaisemaan tahtoaan. Tästä siis seuraa, että teko on väärä, sitä ei tarvitse suvaita. Samoin voi asettua varkaan ja varkauden kohteen asemaan ja ihan mihin vain, eikä virheen mahdollisuutta ole. Hyvin nerokasta ja tarkoitettu noudatettavaksi ihan kaikille. |
Vieras |
#12305 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 07:24#12303: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Oikein mukava uutinen ja kertoo siitä, miten tiukassakin olevat asenteet voivat muuttua. Ei tarvitse mennä kuin joitain kymmeniä vuosia taaksepäin kun kommunismi ja työväen aate (=Jumalan kieltäjät, pahimmat syntiset) nähtiin pahimpana uhkana kristinuskolle. Nyt suvaitaan jo puolin ja toisin ja ymmärretään, että molemmat ovat samalla asiallla, ihmisten tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden puolella. Ehkäpä siis, kun mennään muutama kymmenen vuotta eteenpäin (toivottavaa olisi, että vähemmänkin, mutta kuten työväen aatteenkin kanssa, muutos on yleensä hidas), nähdään samanlainen tapahtuma, jossa Pride-kulkue ja kristittyjen kulkue voivat marssia rinnan toisiaan karsastamatta. Iloisina, innostuneina, kauniina. Ymmärtäisivät, että molemmat ovat samalla asialla, tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden, keskinäisen suvaitsemisen ja rakkauden asialla. Sitä odotellessa voin yhtyä sanoihisi, Jeesus siunatkoon ja varjelkoon Suomen kansaa-Amen. |
Vieras |
#12306 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 07:30#12295: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Noin saattaa tuntua sieltä aspergerilaisesta harhamaailmasta tarkasteltuna. Suomen kansalaisten enemmistö on toista mieltä. |
Virgo92 |
#1230702.05.2013 07:43Tuo "tärkeämpiinkin asioihin kuin..." vetoaminen on yleensä vain ´keppihevosena´ käytetty lause. Kumma , että sitten Takullakin kuitenkin riittää aikaa näin ´mitättömistä´ asioista keskusteluun ja vielä niinkin ahkerasti kuin hän on tällä palstalla mukana ollut! Ehkä syy on siinäkin ,ettei niihin työllisyyskysymyksiin,väylähankkeisiin ym. ylimmän päätöksentekotason juttuihin ja niistä käytäviin keskusteluihin voi oikein Raamatunlausein puuttua ,eikä anonyymisti niihin mukaan edes päästä. |
Vieras |
#12308 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 07:45#12305: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Ihan vain pikku lisähuomio: Pride-kulkueessa on ollut jo vuosia kristillinen osasto. |
Vieras |
#1230902.05.2013 07:53Homopropaganda TAAS vauhdissa! Tämä ohjelma on Gaid-homolehden marraskuun numerosta v. 1987. 1. Homoudesta puhuttava kovaa ja usein mediassa eli tehotoisto (perinteinen manipulaation keino.) 2. Konservatiivisten kirkkojen katsannot muutettava ja tuettava homomyönteistä teologiaa. 3. Kirkkojen moraalinen arvovalta murennettava. 4. On vedottava tieteeseen ja julkiseen mielipiteeseen vaikka ilman perusteita. 5. Homojen on tietoisesti otettava uhrin asema vaikka ovat haastajia. 6. On vedottava kaikessa syrjintään samoin kuin metodisesti maahanmuuttajat rasismiin. 7. Homot on kuvattava positiivisesti. 8. Vastustajat on leimattava : Asiallisilla perusteilla ei väliä. 9. Homouden arvostelijat on saatettava huonoon valoon. 10. Homofobia ( sairaalloinen pelkotila= fobia ) propagandatermin käyttö. Sillä saadaan vastustaja leimattua erittäin syrjivällä tavalla. Vastustaja ei enää vakavasti otettava. 11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media. |
Vieras |
#12310 Re:02.05.2013 07:59Kristittyjen propaganda TAAS vauhdissa! Tämä ohjelma on Vartiotorni-lehden numerosta 1984/5.
1. Jaetaan hyväntekeväisyyttä ja toistetaan ihmisten syntisyyttä. Perinteinen aivopesun keino. 2. Jaetaan/luvataan pääsyä taivaaseen kuoleman jälkeen. Asiassa jätetään tarkoituksella pois tieteellinen fakta että kuoleman jälkeen ei ole elämää. 3. Kristillisissä historiankirjoituksissa jätetään erittäin vähälle huomiolle/huomiotta se fakta, että ristiretkien aikana tapettiin enemmän ihmisiä kuin toisessa maailmansodassa suhteessa sen ajan väkilukuun." 4. Julistetaan kaikki eri mielipiteen omaavat syntisiksi ja sairaiksi. 5. Istutetaan ihmisten mieleen ajatus mielikuvitusolennosta joka ohjaa koko planeettaa. Tämän avulla heikkomielisimpiä voidaan manipuloida vihamielisiksi pappien ja katusaarnaajien luomilla mielikuvilla toisinajattelijoita vastaan. 6. Kaiken tieteellisen faktan voi kumota vain sanomalla "Jumala vain testaa uskoasi." 7. Hoetaan kaikkia toisinajattelijoita sairaiksi ja mielenvikaisiksi, jotta näiden henkinen voima murentuisi. 8. Ei puhuta noitavainoista julkisesti. Se on huonoa PR:ää kirkolle. 9. Jos kirkon vastustajissa ilmenee mielenvikaisia, leimataan koko joukko sellaisiksi. Jos kirkon riveissä ilmenee mielenvikaisuutta, haudataan asia eikä puhuta siitä enää koskaan. 10. Poimitaan Raamatusta vain ne osat, jotka sopivat tarkoituksiimme kyseisessä tilanteessa, jätetään muu kirja ja sen käskyt huomiotta.
|
Vieras |
#12311 Re:02.05.2013 08:01Koetas vastata sinulle täällä esitettyihin kysymyksiin ja kommentteihin. Tuo aivoton luuppauksesi ainoastaan nolaa sinut ja tämän adressin. |
Vieras |
#12312 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 08:11#12304: - Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.
Minä en halua itselleni samaa sukupuolta olevaa puolisoa, joten minun ei tarvitse sitä hyväksyä toisillekkaan! Sinun logiikkasi mukaan ajateltuna. Synti on synti. Mene äläkä enää syntiä tee. |
Chief Inspector |
#12313 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 08:11#12303: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Mielestäni kyseisen naapurinsatarkkailijan havaintoja , sekä niiden tarkkuutta ja paikkansapitävyyttä oli syytä vain epäillä eikä lähteä hänen mukaansa niiden perusteella tuomitsemaan ketään. |
Vieras |
#12314 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 08:16#12312: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Minä olen fariseus, joka tekee kaikki säädetyt riitit ja rukoukset. Onneksi en ole tuo surkea publikaani, johon verrattuna olen ylivertainen tekojeni takia...!! ...ja siteeraan tarvittaessa juuri väärennökseksi todettua Raamatun lausetta, koska tarinan pääsanoma rakkaudesta ja toisen tuomitsemisen tuomitsemisesta ei minua kiinnosta. |
Virgo 92 |
#12315 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 08:26#12312: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Minä en nyt halua ostaa autoa, joten "Minä en nyt halua ostaa autoa, joten ei minun tarvitse hyväksyä sitä toisillekaan" , voitaisiin sinun logiikastasi johtaa... tai, "minä en pelaa pesäpalloa, eikä minun tarvitse hyväksyä , että sitä pelaavat muutkaan" Hyvä,hyvä.....just´joo! |
vieras |
#12316 Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 08:28#12287: totuus ei pala tulessakaan - Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Oikeassa olet. Näköjään homot haluavat mitätöidä Jumalan sanan ja koko raamatun olemassaolon. Room. 7:7 esim. sanotaan,"mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta". Puolustaja taas näyttää todeksi synnin, vanhurkauden ja tuomion, näin sanotaan Sanassa. Kaikki ovat pois poikenneet ja Jumalan kirkkautta vailla. Kukaan ei pysty täysin noudattamaan lakia, emmekä lain kautta pelastu, vaan ottamalla vastaan pelastus Jeesuksen ja armon kautta. Esim. Apostolien teot 17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Jumala rakastaa syntisiä ihmisiä, mutta vihaa syntiä. Synnillä ei pidä ratsastaa ja siunausta pyytää synnin/vääryyden päälle, vaan ensin pitää tehdä parannus synneistä. Emme mekään voi rakastaa vääryyttä, omia syntiämme ja pahoja tekojamme, vaan olemme/ja teemme parannusta joka päivä jättäen "syntireppumme" Jeesuksen ristin juurelle. Hän kantoi meidän syntimme. Emme siten voi toistenkaan pahoja tekoja/vääryyttä hyväksyä ja onneksi on lait vääryyttä vastaan olemassa sekä Jumala Sanassaan ohjaa meitä kulkemaan näin perille Taivaaseen. Tie Taivaaseen kulkee parannuksen kautta, syntinsä tunnustaen, Jeesuksen sovitustyön vastaan ottaminen armosta.
|
Vieras |
#12317 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 08:33#12312: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Valitettavasti päättelit nyt väärin. Logiikka ei sitä paitsi ole minun, vaan Jeesuksen. En minä ole kultaista sääntöä keksinyt, enkä sitä raamattuun kirjannut. Jeesus ei pyytänyt olemaan sallimatta toisille sellaista, mitä itselleen ei halua vaan sallimaan toisille sen, minkä itselleen haluaa. Tässä on ero. Jos tuota sinun logiikkaasi käyttäisi, niin voisi sanoa vaikka, että minä en halua itse tupakoida, en siis salli sitä toisille. En halua itselleni punaista puseroa, joten ne on kiellettävä toisiltakin. En halua mennä tänään kirkkoon, joten kukaan muukaan ei saa mennä. Tällaisessa ajattelussa ei asetuta toisen asemaan vaan ajatellaan vain omaa napaa, ymmärrätkö? Jeesus ei oikeastaan käskenyt olla itsekäs, sen varmaan olet ymmärtänyt? Minun täytyy ajatella siis, haluaisinko minä tupakoitsijanakin määrätä itse omista laillisista teoistani? Haluaisinko minä määrätä itse, millaisiin vaatteisiin pukeudun jne.? Toisen asemaan asetuttaessa myönnetään se, että toisen ihmisen tarpeet ovat yhtä tärkeitä kuin omani. Silloin kun ne eivät riko lakia tai teon kohteena olevia vastaan. Homoseksuaalit haluavat itselleen samaa sukupuolta olevan puolison. Nyt onkin vaikeaa, sillä kaikesta omasta vastustuksesta huolimatta pitäisi osata ajatella, että jos minä olisin heidän asemassaan, haluaisinko minä oikeuden avioliittoon vai haluaisinko, että minua saa syrjiä? Toisaalta tähänkään ei varsinaisesti tarvitse pystyä, sillä voi kysyä itseltään myös vain, että haluanko minä oikeiden mennä rakastamani ihmisen kanssa avioliittoon? Jos haluat, niin siinäpä se. Sukupuolella ei ole väliä. Sillä on, että kyseessä on kaksi aikuista ihmistä, jotka molemmat haluavat rakastaa toisiaan ja mennä avioliittoon. Sinä et ole kukaan sitä tuomitsemaan. Ja muuten, raamattu opettaa myös, että kristittyjen tehtävä ei ole tuomita ei-kristittyjä. Ei ole sinun asiasi enää tuomita tai vihata syntistä, joka ei ole halunnut ottaa vastaan sinun "pelastavaa julistustasi". Ei ole kristittyjen tehtävä määritellä lakeja, jotka koskevat muitakin uskontokuntia ja kokonaan uskottomia. Lainaus sivulta: http://www.uskon.fi/html/seksi.html Uuteen testamenttiin dokumentoidut Jeesuksen ja apostolien opetukset koskevat kristittyjä eli Jeesuksen seuraajia. Onko uskovan kristityn tehtävänä yrittää parantaa ympäröivän yhteiskuntannan moraalia? Paavali otti asiaan seuraavan kannan, kun asiaa häneltä kysyttiin: "Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala." (1 Kor. 5:12–13) |
Vieras |
#12318 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 08:41#12316: vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Sinullekin tiedoksi, että raamatussa sanotaan myös, ettei sinun tarvitsekaan hyväksyä, sillä ulkopuoliset eivät ole sinun asiasi, vaan Jumalan. Sinä saat olla ihan rauhassa ja jättää heidätkin rauhaan. "Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala." (1 Kor. 5:12–13) |
Hämmästynyt |
#12319 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 08:46#12316: vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Tiesitkö , että Raamattu kirjoitetaan tekstissä aina isolla alkukirjaimella ? Se nimi muuten tulee kreikan sanasta ´grammáta´,joka suomeksi tarkoittaa ´kirjoitukset´tai kirjoituskokoelma. |
taku |
#12320 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 08:56#12306: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Mikä johtuu siitä ettei ymmärretä mitä seurauksia milläkin päätöksellä on.Ihmiset todellakaan eivät myöskään muissa maissa näe mitä vaikuttuksia milläkin on.Vaaliärjestelmä vaikuttaa yhteiskuntaanenemmän kuin mikään muu asia.Sillä on vaikutustaAIVAN KAIKKEEN. Kun Irakin sota alkoi Britanniassa oli hirveät protestit sitä vastaan mutta kun vaalitavasta järjestettiin kansanäänestys ei kiinnostusta ollut.Kuitenkin tosiasia on että yksi Irakin sodan syy oli juuri vaalijärjestelmä.Jos Britanniassa olisi samanlainen vaalijärjestelmä kuin Suomessa ei Blair olisi IKIMAAILMASSA uskaltanu lähteä Irakiin.USA olisi toki saattanut lähteä mutta ilman Britanniaa.Jos lamaaikana olisi toimitu Suomen kansan haluamalla tavala olisimme samassa tilanteessa kuin Kreikka. |
Valitse nimimerkki |
#12321 Re:02.05.2013 08:58#12309: - Homopropaganda TAAS vauhdissa!
Muista viitata myös Siionin viisaiden pöytäkirjoihin. Niiden lähdearvo on sama. |
Vieras |
#1232202.05.2013 08:59Mitähän MINÄ HALUAASIN!? Minä, minä, mulla on oikeus, mulle heti..tasa-arvo, poliisi, poliisi.. |
Vieras |
#12323 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 09:03#12320: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Harhaista on tuommoinen aspergerilainen ajattelu, mutta outoudessaan jossain määrin kiehtovaa. Ehkä Kristillisteokraatit saavat lähivuosina uuden poliittisen strategi-oravan. |
taku |
#12324 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 09:18#12323: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Mitäköhän tarkoitat harhaisuudella? mielipiteet onmielipiteitä faktat on faktoja. Voimme keskustella etiikasta mutta se mitä mistäkin päätöksestä seuraa on tiedettä.Vaalijärjestelmän vaikuts yhteiskuntaan on aivan kiistaton.Miksi luulet että Suomessa on ollut 100vuotta lähes samat puolueet.persutkinon SMP perillinen eikä sikäli uusi puolue.Nuorin puolue on vihreät sekin ainakin 20 vuotta vanha .selitys löytyy juuri vaalijärjestelmästä.Vaalipiirien vuoksi uusien puoueiden on äärimmäisen vaikea pärjätä.Tietenkään se ei ole Suomessa aivan yhtä mahdotontakuin esimBritanniassa missä on kaksipuoluejärjestelmä. Kaksipuoluejärjselmässä hallitus voi tehdämelkein mitätahansa joskumpikin puolue tukevatpäätöksiä. Koska myös konservatiivit tukivat sotaa ei kansan mieipidettä tarvinnut noteerata.Britanniassa jytky on käytännössä mahdoton.Kaksipuolue järjestelmä johtuu pitkältienemistövaalitavasta |
Vieras |
#12325 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 09:20#12320: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Kun Irakin sota alkoi Britanniassa oli hirveät protestit sitä vastaan mutta kun vaalitavasta järjestettiin kansanäänestys ei kiinnostusta ollut.Kuitenkin tosiasia on että yksi Irakin sodan syy oli juuri vaalijärjestelmä.Jos Britanniassa olisi samanlainen vaalijärjestelmä kuin Suomessa ei Blair olisi IKIMAAILMASSA uskaltanu lähteä Irakiin.
Tosiasiassa uskoon hurahtanut Blair vakuuttui Irakin sotaan liittymisestä löydettyään siihen kehotuksen Raamatusta. Tällaista olisi politiikan johtaminen myös Suomessa kristillisdemokraattisen pääministerin johdolla. Tosin sellaista pääministeriä Suomeen ei ikinä tule, vaikka joku sellaisesta sammalvuoteellansa haaveilisikin. |
|
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
49657 Luotu: 27.09.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
683 Luotu: 13.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2766 Luotu: 07.10.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3440 Luotu: 02.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
871 Luotu: 05.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
325 Luotu: 07.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
850 Luotu: 15.05.2023
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
188 Luotu: 05.11.2024
Suomen valtion on pyydettävä anteeksi Israelilta
4796 Luotu: 27.09.2024
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1049 Luotu: 08.10.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28400 Luotu: 08.10.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18070 Luotu: 01.03.2023
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3089 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
594 Luotu: 15.10.2024
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
57 Luotu: 10.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14944 Luotu: 15.07.2023
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
133 Luotu: 07.11.2024
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
626 Luotu: 01.11.2024
Piilolankankaan lähiötuvan toiminnan on jatkuttava
30 Luotu: 14.11.2024