Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Kommentoitu viesti
Vieras |
#12317 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.02.05.2013 08:33#12312: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Valitettavasti päättelit nyt väärin. Logiikka ei sitä paitsi ole minun, vaan Jeesuksen. En minä ole kultaista sääntöä keksinyt, enkä sitä raamattuun kirjannut. Jeesus ei pyytänyt olemaan sallimatta toisille sellaista, mitä itselleen ei halua vaan sallimaan toisille sen, minkä itselleen haluaa. Tässä on ero. Jos tuota sinun logiikkaasi käyttäisi, niin voisi sanoa vaikka, että minä en halua itse tupakoida, en siis salli sitä toisille. En halua itselleni punaista puseroa, joten ne on kiellettävä toisiltakin. En halua mennä tänään kirkkoon, joten kukaan muukaan ei saa mennä. Tällaisessa ajattelussa ei asetuta toisen asemaan vaan ajatellaan vain omaa napaa, ymmärrätkö? Jeesus ei oikeastaan käskenyt olla itsekäs, sen varmaan olet ymmärtänyt? Minun täytyy ajatella siis, haluaisinko minä tupakoitsijanakin määrätä itse omista laillisista teoistani? Haluaisinko minä määrätä itse, millaisiin vaatteisiin pukeudun jne.? Toisen asemaan asetuttaessa myönnetään se, että toisen ihmisen tarpeet ovat yhtä tärkeitä kuin omani. Silloin kun ne eivät riko lakia tai teon kohteena olevia vastaan. Homoseksuaalit haluavat itselleen samaa sukupuolta olevan puolison. Nyt onkin vaikeaa, sillä kaikesta omasta vastustuksesta huolimatta pitäisi osata ajatella, että jos minä olisin heidän asemassaan, haluaisinko minä oikeuden avioliittoon vai haluaisinko, että minua saa syrjiä? Toisaalta tähänkään ei varsinaisesti tarvitse pystyä, sillä voi kysyä itseltään myös vain, että haluanko minä oikeiden mennä rakastamani ihmisen kanssa avioliittoon? Jos haluat, niin siinäpä se. Sukupuolella ei ole väliä. Sillä on, että kyseessä on kaksi aikuista ihmistä, jotka molemmat haluavat rakastaa toisiaan ja mennä avioliittoon. Sinä et ole kukaan sitä tuomitsemaan. Ja muuten, raamattu opettaa myös, että kristittyjen tehtävä ei ole tuomita ei-kristittyjä. Ei ole sinun asiasi enää tuomita tai vihata syntistä, joka ei ole halunnut ottaa vastaan sinun "pelastavaa julistustasi". Ei ole kristittyjen tehtävä määritellä lakeja, jotka koskevat muitakin uskontokuntia ja kokonaan uskottomia. Lainaus sivulta: http://www.uskon.fi/html/seksi.html Uuteen testamenttiin dokumentoidut Jeesuksen ja apostolien opetukset koskevat kristittyjä eli Jeesuksen seuraajia. Onko uskovan kristityn tehtävänä yrittää parantaa ympäröivän yhteiskuntannan moraalia? Paavali otti asiaan seuraavan kannan, kun asiaa häneltä kysyttiin: "Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala." (1 Kor. 5:12–13) |
Vastaukset
Vieras |
#12342 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista.2013-05-02 12:05:25#12317: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nii-in yleistä ja aiheellista. Hyvä että syntyy keskustelua. Minä näen että oma tekstisi ja linkkisi teksti jo riitelevät keskenään. Ote omasta tekstistäsi: Toisen asemaan asetuttaessa myönnetään se, että toisen ihmisen tarpeet ovat yhtä tärkeitä kuin omani. Silloin kun ne eivät riko lakia tai teon kohteena olevia vastaan. Homoseksuaalit haluavat itselleen samaa sukupuolta olevan puolison. Nyt onkin vaikeaa, sillä kaikesta omasta vastustuksesta huolimatta pitäisi osata ajatella, että jos minä olisin heidän asemassaan, haluaisinko minä oikeuden avioliittoon vai haluaisinko, että minua saa syrjiä? Toisaalta tähänkään ei varsinaisesti tarvitse pystyä, sillä voi kysyä itseltään myös vain, että haluanko minä oikeiden mennä rakastamani ihmisen kanssa avioliittoon? Jos haluat, niin siinäpä se. Sukupuolella ei ole väliä. Sillä on, että kyseessä on kaksi aikuista ihmistä, jotka molemmat haluavat rakastaa toisiaan ja mennä avioliittoon. Sinä et ole kukaan sitä tuomitsemaan.
Ote omasta linkistäsi:
Vaikka homoseksuaalisuus on 2000-luvun alun länsimaisessa kulttuurissa trendiasia, niin Uuden testamentin opetus on selkeästi homoseksuaalisuuden harjoittamiselle kielteistä. Seuraavassa muutamia esimerkkejä.
Tässä ne kuuluisat lainaamani sanat, tosin kyllä lainausmerkit puuttuivat eikä ollut koko lause. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."] [Joh. 5:14] Jokainen ymmärtää asiat niinkuin ymmärtää. Siitä olen samaa mieltä, että en ole tuomari. Jumala on meidän kaikkien tuomari.
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
50020 Luotu: 27.09.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
699 Luotu: 13.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2771 Luotu: 07.10.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3444 Luotu: 02.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
873 Luotu: 05.11.2024
Suomen valtion on pyydettävä anteeksi Israelilta
4860 Luotu: 27.09.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
325 Luotu: 07.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
852 Luotu: 15.05.2023
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
188 Luotu: 05.11.2024
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1052 Luotu: 08.10.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28402 Luotu: 08.10.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18070 Luotu: 01.03.2023
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3089 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
596 Luotu: 15.10.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14945 Luotu: 15.07.2023
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
57 Luotu: 10.11.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
133 Luotu: 07.11.2024
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
626 Luotu: 01.11.2024
Piilolankankaan lähiötuvan toiminnan on jatkuttava
32 Luotu: 14.11.2024