Vaasan musiikkiluokkien puolesta
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Vaasan musiikkiluokkien puolesta.
Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)
31.07.2013 20:09- Poiston ajankohta: 31.07.2013
- Poistamisen syy:
perheeni on uhri |
#215231.07.2013 20:16Saatika virkamiesten muuta toimintaa.. jossa hyökätään Juria puolustaneiden henkilöiden ystävien (jotka eivät asiasta mitään tiedä) ja sukulaisia kimppuun. Nämä henkilöt ovat viattomia, mutta virkamiesten perheet heitä kovasti sotkevat mukaan! Ihan tajutonta! |
Vieras |
#2153 Re:02.08.2013 18:27Mitä ihmettä tuo tarkoittaa? Aivan järjetöntä. Että Vaasassa on sellaisia virkamiehiä? Huh huh. Voisitko kertoa tarkemmin? |
Vieras |
#2154 Re: Re:02.08.2013 18:46Kertoisin jos uskaltaisin.. Tässä saanut jo asialle ulkopuoliset kärsiä tarpeeksi ja voi tula itsellekin hyvällä tuurilla joku syyte, jos enemmän asiaa avaan.. Ko. virkamiehen perheelle olen kyllä kertonut, että jos on keskusteltavaa minun yksityisistä mielipiteistäni, niin voivat kertoa asian suoraan minulle. Ihmetoimintaa kyllä kaikin puolin tässä Kadar-asiassa. |
Vieras |
#2155 Jurille03.08.2013 16:51Any man who has once acclaimed violence as his METHOD must inexorably choose falsehood as his PRINCIPLE. At its birth violence acts openly and even with pride. But no sooner does it become strong, firmly established, than it senses the rarefaction of the air around it and it cannot continue to exist without descending into a fog of lies, clothing them in sweet talk. It does not always, not necessarily, openly throttle the throat, more often it demands from its subjects only an oath of allegiance to falsehood, only complicity in falsehood. And the simple step of a simple courageous man is not to partake in falsehood, not to support false actions! Let THAT enter the world, let it even reign in the world - but not with my help. But writers and artists can achieve more: they can CONQUER FALSEHOOD! In the struggle with falsehood art always did win and it always does win! Openly, irrefutably for everyone! Falsehood can hold out against much in this world, but not against art. |
Vieras |
#2156 Nummelan selitys yläkoulun opettajan poissaoloista, otteita05.08.2013 22:4630110 Kari Nummela |
Vieras |
#2157 tulevan luokanopettajan nimi = salainen tieto, otteita05.08.2013 22:48Ylisalmi: (…) |
Vieras |
#2158 Nummelan dokumentti konserttijärjestelyistä, otteita05.08.2013 22:49Ylisalmi: Oliko koululla tuona talvena 2011 … m … m miten siellä meni? |
Vieras |
#2159 No niin...07.08.2013 17:15#2157: - tulevan luokanopettajan nimi = salainen tieto, otteita nyt ymmärrän tämän jälkeen oman esimieheni toiminnan paremmin, kun luin nämä. Hän on vaan kuunnellut ylempien esimiesten ohjeita. Tosiaan, nykyiseen johtamiseen ei ehkä tosiaan kuulu toisen henkilökohtainen ja sadistinen mollaaminen, vaan pikemminkin "eteenpäin"-ajattelu. |
Vieras |
#2160 En ole mitään mieltä, mutta07.08.2013 18:16Muistan 1990-luvulta tapauksen, jossa erään koulun opettajat soittelivat kerran koululle ison laskun. Puhelin siirrettiin kanslian oven taakse. Ei siitä enää puhuttu eikä kenelläkään ollut pahaa mieltä. Monistusta voi seurata antamalla jokaiselle oman tunnuksen monistuskoneeseen ja tietyn monistuskiintiön, jossa on pysyttävä. Melkein kaikki tuntemani opettajat soittavat työpuhelut nykyisin omalla kännykällään, eivätkä he saa siitä mitään korvausta. |
Vieras |
#2161 Onko tämä muka totta11.08.2013 15:13entisten musiikkiluokkalaisten kirje AVI:lle Lähettäjä: … [mailto: …] Lähetetty: 15. heinäkuuta 2013 16:46 Vastaanottaja: … Aihe: Vaasan musiikkiluokista (…) Kirjoitan Teille omien sekä luokkatovereideni kokemusten pohjalta. Olen hyvin tyytyväinen ala-asteella saamaani loistavaan ja tasokkaaseen opetukseen. Sitä aikaa en nyt ala tässä läpikäymään. Kuudennella luokalla musiikin tunneistamme alkoi kerran viikossa vastata yläasteen musiikinopettaja. Minulla ei ollut mitään aiempaa kokemusta kyseisestä opettajasta joten nykyinen mielipiteeni hänestä perustuu puhtaasti kaikkeen itse kokemaani. Olin tuolloin hyvin hämilläni siitä mitä ja miten hän meille opetti. Verkkokalvoilleni on piirtynyt näkymä liitutaululla olevasta yläkoulun opettajan piirtämästä kuvasta. Se esittää jonkin teoksen taustalla olleita tapahtumia. Jokainen oppitunti alkoi suunnilleen näin: "kuunnellaan tähän alkuun yksi kappale. Jaan tässä teille paperit niin saatte piirtää mitä tulee mieleen." Ja mehän piirsimme. Koko vuoden. Muuta en muista tunneilla tehneeni. Näiden kokemusten jälkeen siirryin yläasteelle. Aloittaessani seitsemännen luokan vuonna 2008 koin hyvin ristiriitaisia tunteita. Kokemukseni yläkoulun musiikinopettajasta ei ollut mitenkään positiivinen. Joten olisin mm hänen vuokseen vaihtanut pois musiikkiluokilta. Tätä mieltä olivat myös useat luokkatoverini. Päätimme kaikki kuitenkin jatkaa musiikkiluokkana. Yläkoulun opettaja jäi virkavapaalle meidän aloittaessamme yläasteella joten meillä oli koko pitkän vuoden ajan lukuisia sijaisia ja peruttuja oppitunteja. Kaikki oli kaaoksessa. Olin turhautunut. Luokkani jopa toivoi voivansa vaihtaa yhdessä tavalliseksi luokaksi. Musiikki kun oli niin olematon osa koulunkäyntiämme. Olimme musiikkiluokka vain nimellisesti. Kaiken lisäksi yläasteella olisi ollut mahdollisuus ottaa valinnaisia oppiaineita. Tämä tilaisuus oli luonnollisesti musiikkiluokkalaisille mahdoton hyödyntää, koska “musiikki” vei lukujärjestyksessä niille varatun ajan. Tavalliset luokat saivat siis valita seitsemän valinnaista oppituntia viikossa, kun taas meille jäi vain kolme tuntia, eli kaksi oppiainetta. Olin vihainen, turhautunut ja pettynyt. Koin olevani uhri jossain itseäni suuremmassa jupakassa, jolla ei ollut mitään tekemistä minun tai muiden musiikkiluokkalaisten kanssa. Mistä ihmeestä meitä rangaistiin? Miksi opettaja laiminlöi tehtäviään ja laittoi meidät kärsimään? Keskustelin asiasta useaan otteeseen kotona. Vanhempanikin olivat ymmällään. He ottivat lukuisia kertoja yhteyttä mm. opetusvirastoon, Harry Swanljungiin sekä Vöyrinkaupungin koulun rehtoriin. Mitään ei kuulemma ollut tehtävissä. Sijaiset olivat sijaisia ja heitä oli vaikea löytää. Nielimme sen kaiken; karaoken sekä nettipelit yms kouluun kuulumattomat ajanvietteet musiikintunneilla. Yläkoulun opettajan palattua virkavapaalta olimme hieman innostuneempia koulunkäynnistä. Rehtorin lupaama osaava opettaja tulisi takaisin. Jouduin kuitenkin syvästi pettymään. Opettajan opit olivat yhtä tyhjän kanssa. Kuoroleirejäkään ei pidetty. Yläkoulun musiikinopettaja kun ei suostunut olemaan yötä poissa kotoa. Huomatkaa, että Kadar on ollut 20 vuotta erossa perheestään, toisessa maassa. Vain meidän oppilaiden vuoksi. Häntä omistautuneempaa opettajaa saa hakea! Yläkoulun musiikinopettaja yritti opettaa meille sitä samaa mitä tavallisillekin luokille. Tosin me jouduimme kestämään häntä tuplasti enemmän. Tilanne oli täysin naurettava. Uhrasin kahden vuoden valinnaisaineeni turhanpäiväiselle hömpötykselle. Usein opettaja ei edes vaivautunut tulemaan tunneille joten oppilaat lähtivät kotiin. Tai istuimme luokassa keskenämme kun opettaja katosi koko tunniksi opettajainhuoneeseen. Tunneista ei koskaan ilmoitettu etukäteen mitään. Kyllästyimme siihen, että opettajaa sai odottaa luokan ulkopuolella puolikin tuntia tunnin alkamisen jälkeen. Ja kun häntä musiikintunnin aikana tiedusteli opettajainhuoneesta ei kukaaan koskaan tiennyt oliko hän ylipäätään saapunut aamulla töihin. Ihmettelen vain miksi yläkoulun opettaja väittää olevansa tilanteen uhri? Hänhän on hierarkian yläosassa. Rehtori käsittelee häntä silkkihansikkain. Häntä suojaa kaikki mikä vaan voi hänet syyttömäksi tehdä. Todellisuudessahan me oppilaat olimme uhreja! Me emme olleet tehneet mitään kenellekään ja kärsimme yläasteella täydet kolme vuotta. Ihan käsittämätöntä! Aikuisten ihmisten typerät riidat aiheuttivat ainakin minulle elinikäiset arvet. Eikä meillä ollut mitään mahdollisuutta paeta tilanteesta. Opettaja sensijaan pakeni jatkuvasti sairaslomilleen. Ja kehtaa silti valittaa. Naurettavaa! Ja kun olen tästä asiata itse huomauttanut ylemmälle taholle, silloiselle rehtorilleni, minusta sanottiin, että olen Jurin kätyri ja minut on jotenkin aivopesty. Minulta on useasti riistetty sananvapaus tämän asian tiimoilta. Kadarin opetusta saa kyllä avoimesti kritisoida, mutta …:n ei. Miksi? Jos Kadarista tulee yksi valitus se lisättiin heti hänen "syntilistalleen" ja sitä kautta tehdään irtisanomisperusteeksi. …:n kohdalla taas on toisin. Häntä pidetään kuin kukkaa kämmenellä. Miksi ala-asteen oppilailla on niin käsittämätön valta ja heidän sanaansa luotetaan? Meidän sanojamme ei otettu kuuleviin korviin kun olin keskustelemassa rehtorin kansliassa luokkatovereideni kanssa, täysin omasta tahdostamme. Mutta heti kun joku kuudesluokkalainen häirikköpoika valittaa Kadarista ala-asteella, saa opettaja samantien potkut. Miksi minua viisi vuotta nuorempien sana painaa enemmän kuin minun ja luokkatovereideni? Miksi Kadarin "vastustajan" sana painaa enemmän kuin …:n "vastustajan"? Toivoisin tähän vastausta musiikkiluokkien rehtoreilta sekä kasvatus- ja opetusvirastolta. …:stä ja hänen toiminnastaan on usein tehty valituksia opetusvirastoon, mutta mitään tuloksia ei ole näkynyt. Tilanne ei kuulemani mukaan ole muuttunut lainkaan viimeisen kahden vuoden aikana. Vaikka niin on kovasti väitetty. Opettajan poissaolot vain lisääntyvät. Rehtori ei ymmärrä alkuunkaan musiikkiluokkien tarkoitusta tai mitään sen toiminnasta joten … saa tehdä mitä haluaa. Hän kun on "suomalainen, suomessa opiskellut hyvin koulutettu mies". Se oli yläasteen rehtorin vastaus kun kysyimme miksi … on niin paljon poissa tunneiltamme ja miksemme saa tasollemme sopivaa opetusta. Olin pöyristynyt! En todellakaan haluaisi uskoa, että rasismilla olisi jotain tekemistä asian kanssa, mutta mitä muutakaan tämä voisi olla? Miten opettajan suomalaisuus tekee hänestä automaattisesti syyttömän ja paremman ihmisen? Ellei tällä sitten haluta viitata Kadarin unkarilaiseen taustaan? Rehtorin mukaan … saa toimia oman päänsä mukaan ja täysin laiminlyödä tehtävänsä, koska on suomalainen mies. Olen myös ihmetellyt miksi koko kasvatus- ja opetusvirasto on vain yläkoulun puolella? Onkilahden ala-aste musiikkiluokkineen on jätetty täysin oman onnensa nojaan. Ala-asteen rehtori tosin saa tukea joka taholta. Hän kun on täysin musiikkiluokkia vastaan. Miten voi olla mahdollista, että työnantaja ei puolusta työntekijöitään? Vaan pelaa vastapuolen maaliin ajamalla musiikkiluokkia alas ja hankkimalla alaisilleen potkuja minkä ehtii. On ollut surullista seurata sitä systemaattista kiusaamista mikä Kadariin on vuosien varrella kohdistunut. On pöyristyttävää ettei asioita voida käsitellä ja selvittää kunnolla. Muistan edelleen painajaismaisen näyn käydessäni luokkatoverini kanssa vanhassa opinahjossamme Kadarin potkuja seuranneena päivänä. Itkeviä hysteerisiä lapsia käytävillä! Ja rehtori kehtaa väittää asioiden parantuneen Kadarin lähdettyä! Niin, mahdollisesti hän on saanut itselleen mielenrauhan. En tosin ymmärrä kuinka joku voi edes katsoa itseään peilistä tehtyään toiselle jotain noin hirveää. Tärkeintähän on lasten etu, jota kukaan ei tunnu tässä sotkussa huomioivan. Päättäjät ovat liian omistautuneesti keskittyneet naurettavaan valtataistoonsa, että unohtavat viattoman lapsen joka kärsii heidän vuokseen joka ikinen päivä. Olen kyllästynyt siihen, että minua ikäni vuoksi jatkuvasti syrjitään ja katsotaan halveksuvasti pitkin nenänvartta! Tämän me musiikkiluokkalaiset olemme saaneet hyvin tuntuvasti kokea, kun olemme viisi vuotta yrittäneet saada musiikkiluokkien asioihin jotain tolkkua. Aina meidät on hiljennetty. Olemmehan "typeriä teinejä jotka eivät mistään mitään tiedä". Eikö olisi jo päättäjien aika aikuistua ja tutkia omaatuntoaan! epäoikeudenmukaisuuteen kyllästynyt entinen musiikkiluokkalainen, … … …… … … … … … … ------------------------------- eikö asiaan ole puututtu? Saako Perälä tehdä mitä tahansa? On tämä uskomatonta touhua!! |
Vieras |
#2162 Re: Onko tämä muka totta12.08.2013 18:37Varmasti jotkut surivat ihan aidosti, mutta kyllä lapset ja nuoret ovat aika herkkiä myös joukkohysterialle.... |
Vieras |
#2163 Re: Re: Onko tämä muka totta12.08.2013 18:43#2162: - Re: Onko tämä muka totta Joukkohysterialle, johon osallistui melkoinen poppoo myös musiikkiluokkansa 20v sitten päättäneitä..? He nyt eivät ehkä ihan ole enää niitä nuoria.. |
Vieras |
#216414.08.2013 12:20No siihen voi olla herkkiä myös osa aikuisista. Kuinka moni tiesi edes puoliakaan syistä? Kuinka moni adressin allekirjoittajistakaan....puhumattakaan alaikäisistä, jotka tuskin ymmärtävät edes mistä on kyse? Eikä niitä allekirjoituksiakaan ollut yhteensä kuin muutama sata ja kun nimiä katsoo, niin moni on aika kaukana Vaasasta ja täysin tietämätön asioista. |
Vieras |
#2165 Re: OTTEITA14.08.2013 17:06siinä on teille työkaveria |
Vieras |
#216614.08.2013 19:12Verronen hallinto-oikeudessa keväällä 2013. (Hallinto-oikeuden äänite) 0:52:00 Verronen: Perälä kertoi syksyllä 2011 (1.12.2011), että Juri ei noudata pelisääntöjä, se hankaloittaa hänen työtään. Ylisalmi (kaupungin asianajaja): Millä tavalla? Verronen: Se oli sellaista, että Jurilla oli kuorotoimintaa ja paikkaa/aikaa (?) ja että ei päästy sopimukseen näistä aikatauluista. Ja silloin musiikkiluokkatoiminta häiriintyi ja musiikkiesityksiä ei ole päästy pitämään näissä aikatauluissa (…) Hän on mustamaalannut Saulia vanhempien kautta ja oppilaita hän käytti välikätenä.(…) Tilanne jatkuu kaikista sopimuksista huolimatta. Ylisalmi: Kira Genas otti myös (Verroseen) yhteyttä. Verronen: Hän kertoi, että opettajat ovat kertoneet hänelle huolensa. Talo oli jakautunut kahtia, toiset ovat Jurin puolella ja toiset sitten yrittävät tehdä työtä …, et se vaikeuttaa … koko ajan tulee sellaisia ristiriitatilanteita, ja on pelkoa aamulla mennä töihin, … etsittiin tilanteita jolla vaikeuttaa Kari Nummelan toimintaa (?) … tämän tilanteen aiheutti musiikinopettajista vain Kadarin toiminta. (…) Jurin näkemys on johtava ja muut musiikin opettajat mukautuvat… Kira Genas kertoi, että Maire Ala-Ranta otti häneen yhteyttä. Mutta muitakin oli … useampia. …? kaikki oli ?… Maire Ala-Ranta vahvisti Kiran kertomukset. Hän kertoi, että he eivät uskaltaneet … he pelkäsivät joutuvansa median myllytykseen … ja että ne taustajoukot, mitkä Jurilla on … Tämä tuli myös Kiralta. Juri mustamaalasi Mikko Savelaa, Maire Ala-Rantaa, ja sitten tuota myös Kari Nummelaa. Että he pitävät mykkäkoulua. 1:07:10 Verronen: … ja tuota samalla kerroin, että myös oltiin yhteydessä, että hänen käytöksensä on epäasiallista ja häiritseväistä. Ylisalmi: Kysyikö hän sinulta, että kuka sinulle näin on kertonut? Verronen: Kyllä, postia tuli heti saman päivänä. (…) Hän sitten mustamaalas opettajia, Mikko Savelan, Maire Ala-Rannan ja Kari Nummelan. että heidän toimintansa minkälainen on koulussa. Että he saavat olla mykkäkoulussa. 1:09:00 Verronen: Juri kysyi, voidaanko hänet irtisanoa. Otin yhteyttä eduskunnan oikeusasiamieheen, AVI:iin ja sieltä sanottiin, että virasto toimi Kadarin suhteen oikein. 1:11:20 Ylisalmi: Laaditko tämän (kirjelmäsi) itse vai jonkun pyynnöstä? Verronen: Lehmuksen pyynnöstä. 1:12:44 Ylisalmi: Vastaako tää sun ajatusta, että olet tää kertomuksen laatinut Kiran ?pyynnön?pyytämien?kertomien perusteella, ja niiden tietojen mukaan, mitä Kiralta olet saanut? Verronen: Kyllä ja Maire Ala-Rantalta, Kyllä ja Sauli Perälän. 1:13:48 Ylisalmi: Näetkö, … joko … silloin keväällä tai lähempänä Kiran yhteydenoton jälkeen, tai nyt kun tätä olit kirjoittamassa, että sun olisi ollut hyvä kuulla Jurin näkemys tästä asiasta? Verronen: No, se oli sen hetken arvio, mitä siitä tilanteesta ollut, ja asian ovat viralliset tahot … niin … tavallaan … teki … johti tähän päätökseen (= Verrosen Lehmuksen pyytämään kirjelmään, G. K.) Ylisalmi: Mutta olet Jurin tavannut kuitenkin …? Verronen: Jo. Ylisalmi: Oliko se pitkä keskustelu? Verronen: Ei kovin pitkä. Ylisalmi: Mutta vahvistat, että tämä oli eräiden Onkilahden ja Vörkkärin koulun opettajien perusteella tehty yhteenveto …? Verronen: Kyllä. A. W.: epäselvä…? 1:16:57 Verronen: Jo, ja sitten myöhemmin Kiralta tuli sellainen huolenaihe heidän opettajien jaksamisesta heidän koululta Onkilahden ala-asteelta. Siellä keväällä tapahtui niin paljon keväällä 12. 1:22:00 A. W: Vielä varmistan vain, että Te teitte lausuntonne Lehmuksen pyynnöstä. Verronen: Kyllä. A.W: Mutta ette ollut keskustellut asiasta Kadarin kanssa …? Tai joidenkin sellaisten kanssa, jotka voisivat olla hänen puolella …? Verronen: En. A. W: Sanoitte, että toiset opettajat pelkäsivät. Mitä he pelkäsivät? Verronen: Mediamyllytystä. 1:28:00 Puheenjohtaja tuomari: Tämä lausunto oli tehty lautakunnan käsittelyä varten …? Verronen: Oli. Pj: Annoitteko tämän myös Kadarille tiedoksi? Verronen: En. PJ: Toimittiko Lehmus tämän tiedoksi Kadarille Swanljung: Ennen lautakunnan käsittelyä ei varmaan näin tapahtunut. |
Vieras |
#2167 Otteita Perälän15.08.2013 09:03Sauli Perälä hallinto-oikeudessa 21.5.2013 (…) (Perälän antama vala: Minä ... ... Ylisalmi: Eli mikä oli sun reaktio tuohon sähköpostiin, kun Perälä: No, se oli … se oli tota … … se oli kuin Ylisalmi: Ja se oli tän henkisen tilanteen vuoksi?´
Ylisalmi: Ja, … ja tuota, se voit sanoa että tää tää Perälä: Kyllä, se siitä viestistä johtui. (Perälän antama vala: Minä ... ... 18:22 Ylisalmi: No, niin sitten olit lukuvuoden 2008 viiva 2009 (…) 19:10 Ylisalmi: (…) 18.11.2010. (…) Voitko kertoa tuosta kokouksesta? (…) Miten Perälä: Se oli hyvin … hyvin raskasta … että … että … s … Ylisalmi: Näinkö kokouksessa hän sanoi? että mitä sattuu ja Perälä: Joo. (…)
Ylisalmi: Tarja (Reini) antoi ymmärtää, että sinua on Perälä: Kyllä. (…) 31:10 Ylisalmi: Miten nyt syyslukukauden 12 ja nyt 13 aikana olet Perälä: Paremmin! Et … e… en mä edelleenkään niin kuin odota Ylisalmi: Ja aikaisemmin se ei edennyt. 33:50 W: Muistatko, että kun olet tätä virkaa hakenut, että oletko (Perälän antama vala: Minä ... ... Perälä: En muista. (…) (Perälän antama vala: Minä ... ... Perälä: En muista. (Perälän antama vala: Minä ... ... 37:10 W: Sanoitte äsken, että vieläkin tuntuu vaikealta se
(…) Perälä: (…) Muistan, että olin lähettänyt kirjeen (Jurille), (…) 41:42 Kadar: Sinä äsken mainitussa kirjeessä ööö kirjoitat, että Perälä: Kyllä. (…) |
Vieras |
#2168 Re:15.08.2013 10:13Miksi Verronen halusi toimia/toimi Kadarin selän takana? Miksi ei ottanut yhteyttä Kadariin myös, että olisi saanut kommentit molemmilta osapuolilta? Outoa todella? Toimiko Verronen työsuojeluvaltuutettuna silloin? |
Vieras |
#2169 Re: Re:15.08.2013 11:23ja Kira Genas koulun työsuojeluasiamiehenä ...? |
Vieras |
#2170 Re: Re:15.08.2013 15:38 |
Vieras |
#2171 Otteita16.08.2013 09:09
|
Vieras |
#2172 Vai että joukkohysteriaa :D16.08.2013 17:57No omalta osaltani voin sanoa ainakin, että en olisi moiseen lähtenyt monenkaan 20 vuoden takaisen opettajan vuoksi (suurinta osaa en edes muista!). Jurissa oli paljon osaamista, jonka on osannut jakaa ja josta todella on hyötynyt, vaikka ammattini on aivan muualta, kuin musiikin saralta. |
Odotan otteita |
#2173 Re: Otteita17.08.2013 07:21Voisi tänne kai laittaa jo joitain otteita Kadarinkin haastattelusta. |
Vieras |
#2174 Otteita17.08.2013 11:12Pirkko Käräjämäki 2 52:05 Ylisalmi: Eli Perälä ja sinä olette lähettäneet yhteistyöhalukkuutta osoittavia viestejä suoraanko Kadarille? P. Käräjämäki: Silloin koko ajan Kadarille ja jälkeenpäinkin sitten niin kuin (?)Lions klub(?). (…) kirjattiin, että yhdysopettaja on se, joka kutsuu (?)yhteen tämmosen toimikunnan koolle. Tänä vuonna yhdysopettaja Anne Tienhaara tai Sari Saari, molemmat on (?)nimetty sellainen yhdysopettaja (?)viraston ööö palkkaama … yhden viikkotunnin saavat opettajat, ei ole (?)kerinnyt kertaakaan kutsua … varmistin asian Perälältä. Viime lukuvuoden aikana Knookalan … ööö aloitteesta … oli oli … palaveri …, jossa meitä oli Sauli Perälä ja apulaisrehtori Elisa Hytönen, hän siitä syystä että et hänen ?mielestä aikataululliset jutut meidän koulussa et olisko ?tunnin? päästä alkuun. Siinä palaverissa muistion tekijäksi oli valittu Anne Tienhaara eli koollekutsuja, mutta Kadar teki oman muistion, (?) tuki ry:n hallituksessa (?hän) esittänyt. Siitä apulaisrehtori otti yhteyttä Onkilahden koulun apulaisrehtoriin eli Anne Tienhaaraan ja pyysi sen muistion nähdäkseen ja (?) tehtiin korjaus ja (?) jäi puutteita. (…) Ylisalmi: Oletko sitä mieltä, että ylä- ja alakoulun musiikkiluokkien välillä tulee olla yhteistyö. P. Käräjämäki: Ehdottomasti. Ehdottomasti. Jo pelkästään Knookalan (?) Knookalan ohjeistuksen mukaan mutta myös niin kuin … henkilökohtaisella tasolla. (Minä … … lupaan ja vannon kaikkivaltiaan …) 56:10 Ylisalmi: Mitä erityisesti Kadarin toiminnassa oli kestittävä(?) yhteistyötä ylä- ja alakoulun välillä? P. Käräjämäki: Mä pidän yhteistyönä niink sanoin, semmosta tasa-arvosta koh … toimintaa ja jos se menee sille tasolle, kuin äsken (?) leirillä (?) kohtelua toisen opettajan työn arvostelua, se ei voi olla yhteistyötä. Tai … nii ku … tässä muistioluonnoks(?)ssa(?), jonka Kadar laati, se ei missään kohtaa ei ole allekirjoittajaa, mitä se lukee kakkoskohd (?) että suinkin kun viime kokouksen pöytäkirja-asiat menivät huonosti nyt tehdään vain muistio. Samasta syystä kukaan ei voinut olla muistion tekijä (?) joka siihen on (?) suostunut kokouksen koollekutsuja Anne Tienhaara ja tätä missä muun muassa mainitaan ei vieläkään ole syytäkään mitään yhteistä konserttia tai muuta tilaisuutta (?) syynä tähän on se, että on todettu, että viime kokouksesta mikään asia ei ole muuttunut myönteisemmäksi, siitä syystä ei ole järkeä pitää mitään konserttia ööö ja todettiin myös yhteisiin konsertteihin tai muihin sellaisiin (?) tarvitaan johtajien ja rehtorien yhteinen tahtotila. Tällä hetkellä sitä ei näy. Kohdassa yhdeksän ööö kirjaaja, muistion kirjaaja kertoo näin, että todettiin, että mikäli pakotetaan yhteiseen tilaisuuteen, yläkoulu voisi esiintyä 1.-2. ja 3.-4. luokkien kanssa pääsiäistilaisuudessa. Tällainen pääsiäistilaisuus toteutui. Me olimme valmiita siihen. Ylisalmi: Eli mikä tuo muistio nyt on? P. Käräjämäki: Tämä on tämän on sitä viistoista yhdeks… yhdeksättä ööö Kadarin laatima muistio tilaisuudessa(?) musiikinopettaja Anne Tienhaara oli (?) muistion tekemise… tekijäksi ööö muistio ööö kahdeskymmenes joulukuuta apulaisrehtori pyysi, että saisivat oikean. Anne Tienhaara laati sen, jostain syystä siinä sähköposti (?) Kadarin nimiä ei ole, mutta Hytönen; Perälä, Mäenpää, Saari, Klemets, Lahti ovat sen saaneet. Ja se on kutakuinkin erilainen, kuin äskeinen. Tosi täällä (uuden) muistion laati Anne Tienhaara (?) lopussa (?) luki (?) lukee (edelleen), kokouksessa tuotiin myös esille, että yhteistyön esteenä ei ole ainakaan alakoulun opettajien tahdon puute ja niin poispäin eli Hytönen (?) yhdestoista tammikuuta Perälän kanssa ööö lisäsi (?) lisäksi (?) vaatinut sen sinne siten, että (?) kirjoittaa kirjoittaa Kiitos Anne, että teit sen muistion keskustelimme Saulin kanssa ja muistio on ok, mutta haluamme, että kohtaan 6 lisätään myös ja yläkoulun opettajat eli ainakaan ei ole alakoulun opettajien ja yläkoulun opettajien tahdon puute. Lopullista muistiota kukaan ei ole saanut. 1:00:25 Ylisalmi: Miten tämä vaikutti tämä yhteistyöasia vaikutti vaikutti opetus … suunnitelman uudistamiseen musiikkiluokkien osalta? P. Käräjämäki: Meidän koulun opetussuunnitelma uudistettiin (…) hiukan aikaisemmin (…) 2011 (…) kaiken kaikkiaan toiminta on on äärimmäisen hankala sellaisessa tilanteessa, kun joku pitää kiinni vain ainoastaan siitä omastaan ja kuitenkin opetussuunnitelman tulee olla lainvoimainen. Silloin kun se on laitettu (…) lainvoimaisen valtakunnallisen suunnitelman pohjalle. (Minä … … lupaan ja vannon kaikkivaltiaan …) (…) 1:05:40 P. Käräjämäki: Tarja Reini antoi tämän (Kadarin kirjeen) minulle ja oli (?) pahoillaan tästä (?) ei sähköpostina vaan toi paperina minulle. Ylisalmi: No, kerro sitten tuosta Erja Järvisen saamasta sähköpostista. P. Käräjämäki: No, Erja Järvinen (…) välitti mulle sähköpostin, jonka hän on saanut 2.6.2011 ja tämä sähköposti (…) vastaavat liitteet (Rakkaat Vanhemmat, Varoitus) (…) 1:16:00 Ylisalmi: Olitko kokouksessa (yhteistyöpalaveri, 17.9.2010) paikalla? P. Käräjämäki: Kyllä, olin paikalla ja tuossa (…) Siinä kokouksessa kasvatus- ja opetusvirastolla käytiin pitkällinen keskustelu näistä asioista (?) kirjattu (?) yhteistyösäännöt, jotka oli kirjattu muistion loppuun. (…) Kuitenkin tuossa (?) samaisessa kokouksessa kokouksen päätyttyä Käräjä Kadar jakoi oman julkilausumansa siitä, joka mun mielestä on ristiriidassa tämän kokouksen sisällön kanssa. (…) Kadar jakoi oman(?) (…) ja täällä on Kadar tehnyt lukioikäisten entisten musiikkiluokkalaisten keskuudessa kyselyn, jossa on kaksi kysymystä: Välitettiinkö sinusta, sinun oppimisesta, kehityksestä alakoulu/yläkoulu ja toinen: Oletko näin jälkikäteen tyytyväinen ala- ja yläkoulun musiikkiluokkien toimintaan, suositteletko sitä tuleville oppilaille taas alakoulu/yläkoulu. (…) Tää varsinainen (Kadarin julkilausuman) tekstiosuus päätyy lauseeseen, puhuisimme siitä, että viimevuotisen mielipidekyselyn mukaan (…) musiikkiluokkien nykyinen linja (?) yläasteen osalta on ennennäkemättömässä pohjanoteerauksessa. (…) Ylisalmi: Mikä sinun käsityksesi nyt sitten rehtorina on siitä toimintatavasta, että tällaisen palaverin päätyttyä jaetaan monta sivua aihetta käsittelevää täysin toisenlaista materiaalia. Miksei näitä ole voitu tuoda siellä kokouksessa ilmi. (…) Voiko yhteistyö alkujaankaan lähteä, jos tällainen lyödään pöytään? P. Käräjämäki: Mun käsittääkseni ainakin äärimmäisen huono lähtökohta on, varsinkin silloin, kun tavoitteena on tehdä yhtei- yhteistyöpalaveri (…) Ylisalmi: Saiko siellä käyttää kaikki puheenvuoroa? P. Käräjämäki: Mielestäni sai. (…) Ylisalmi: Eikö viranhaltijan sitten olisi voinut käyttäytyä niin, että tuo nuo asiat ilmi siellä sitä varten järjestetyssä palaverissa? P. Käräjämäki: Kyllä. Olisin ehdottomasti sitä mieltä. Pj. tuomari: Joo, anteeksi tähän väliin (…) Jos keskityttäisiin niihin tapahtumiin, mitkä osoittaa, että Kadar hän ei ole annetun varoituksen jälkeen niin kuin ottanut näitä varoituksessa saamia neuvoja tai ohjeita vastaan. Ylisalmi: Miten tuo yhteistyö sitten sujui, tai oliko sitä sitä tuota sen jälkeen kun kun kun tuota pelisäännöt oli laadittu ja ja tuota varoitus annettu. P. Käräjämäki: (???) tapaaminen Onkilahden koululla, josta tuli se varjomuistio Kadarin laatimana tosin hän ei laittanut nimeä vaan siellä (?) lukenut Anne Tienhaara muistion laatijaksi, hän (Kadar) esitteli sitten sitä musiikki tuki ry:n hallituksen kokouksessa tai ainakin (?). (…) Meillä oli yhteinen konsertti (17.4.2011), mut siihen Kadar ei osallistunut. (…) Tänä vuonna ööö … yhd yhdysopettaja, siis viraston palkkaama yhdysopettaja ei ole ottanut yhteyttä ei minuun eikä Perälään. Ylisalmi: No, miten kaiken kaikkiaan tää tää kyseisenä vuonna vuonna nyt sitten … ööö … tään Kada Kadarin saaman ohjauksen jälkeen niin niin niin tuota … oletko sitä mieltä, että hänen toimintansa olijoko (?) oli estämässä tätä yhteistyötä? P. Käräjämäki: Tämä on mielipide, olen sitä mieltä (?) dokumentteja siitä ja perustelen sen siten, että että vaikka Kadar ei suora suoranaisesti lähettänyt sähköpostia meille eikä ottanut suoraan yhteyttä, niin … uskoisin että hän on … … niin … vahvatahtoinen voimakastahtoinen hän on niin pitkällä tässä Kodalyn menetelmän käyttöhalussaan, että se jo riitti hankaloittamaan mahdollisesti estämään yhteistyötä. 1:29:15 W: Oletteko aina suostunut keskustelemaan Kadarin kanssa asioista? P. Käräjämäki: Asioista kyllä. (Minä … … lupaan ja vannon kaikkivaltiaan …) (…) W: Onkilahden (…) alakoulun musiikkiopettajat 8.4.2010 (…) olivat lähettäneet tään luettelon, se alkaa sillä … eli tässä on kaikki Ritva Käräjämäki, Pia Mäenpää, Sari Saari, (P. Käräjämäki: jo) ensimmäinen kohta: ”Kaiken perustavanlaatuisin ongelma on se, ettei yläkoulu halua yhteistyötä.” (…) Nää opettajat ilmoittaa käsityksen, ettei … P. Käräjämäki: Heidän käsitystään minä en osaa arvioida. |
Vieras |
#2175 Otteita17.08.2013 11:234:00 Nummela: Tällä hetkellä toimin Onkilahden koulun rehtorina, aloitin vuonna 2000 siellä (…) sitä ennen 12 vuotta rehtorina keskuskoulussa (…). Ylisalmi: Kun tulit sinne sinne Onkilahden koululle niin, mitä havaitsit näitä musiikkiluokkien toimintatavoissa tai tai opettaja Kadarin toimintatavoissa? 4:30 Nummela: No, ylipäätänsäkin toimintatavat olivat … ööö huomattavasti erilaiset niin keskuskouluni aikana olin olin tottunut … ja … jollain lailla ööö minulle tuli sellainen käsitys, että sieltä … öö johtajuus ööö oli jonkun verran kateissa ja sitä valtaa käyttivät tietyt opettajat … taikka tietyt opettaja opettajaryhmät ja … ja … öö … huomasin että että yksi tällainen hyvin tiivis ryhmä oli sitten nämä (?) musiikinopettajat (? epäselvä) talossa työskentelevät (?) (…) mielestäni kaikki ei ollut niin kuin pitäisi olla ja ryhdyin vähitellen rehtorina ööö (?)tuomaan sellaisia pieniä arkiasioita käytännönasioita kuten esimerkiksi kokouskäytäntö ja ja sen tyyppisiä asioita. (…) toimintatavat vähitellen muuttuivat parempaan suuntaan. (…) Nummela: ööö Kadarin … työnsisältö oli opettaa musiikkia musiikkiluokkalaisille. (…) Lisäksi Kadar ööö osallistui kuoron pitämiseen (…) Ylisalmi: Oliko näiden lisäksi jotakin erityistehtäviä? Nummela: Ööö (…) mutta mitään varsinaisia vastuualueita, joita olisi määrätty hänelle ei minun tiedossani ollut. (Nummelan antama vala: Minä … … lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään salaamatta tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta.) Ylisalmi: Oliko Kadar sinun aikanasi esimiesasemassa esimerkiksi muihin musiikinopettajien nähden? Nummela: Ei ollut. Ylisalmi: (…) tässä on puhuttu että aikoinaan Veikko Vörlund ottanut hänet tänne ja määrännyt virkavelvollisuudet ja niitä ei ole sen jälkeen muutettu. Nummela: ööö näistä mahdollisesti Veikko Vörlundin antamista ohjeista ööö … yhdeksänkymm. kahdeksankymmentä-yhdeksänkymmentä luvulla minulla ei ole mitään tietoa. ööö elikkä en en tämmosia asioita käsitellyt ollenkaan. 10:30 Ylisalmi: Mutta oletko sinä antanut Kadarille ymmärtää, että nämä ovat sinun työtehtäväsi tässä talossa? Nummela: ööö alkuvuosina ei ei sillä tavalla tarvinnut puuttua (vrt. 4:30), mutta sitten kun jossain vaiheessa (?) kyllä, kyllä ne tulivat varmasti selville että mitkä ovat Kadarin ööö työtehtävät ja mitkä kuuluvat hänen vastuualueeseen. (…) (Nummelan antama vala: Minä … … lupaan ja vannon kaikkivaltiaan …) |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
48138 Luotu: 27.09.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
578 Luotu: 13.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2731 Luotu: 07.10.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3430 Luotu: 02.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
864 Luotu: 05.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
323 Luotu: 07.11.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
184 Luotu: 05.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
832 Luotu: 15.05.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1033 Luotu: 08.10.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18065 Luotu: 01.03.2023
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28394 Luotu: 08.10.2024
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3085 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
591 Luotu: 15.10.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14941 Luotu: 15.07.2023
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
57 Luotu: 10.11.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
131 Luotu: 07.11.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
264 Luotu: 01.11.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
625 Luotu: 01.11.2024
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
Vaadimme Haminan päättäjiä perumaan kaupungin veronmaksajille vahingollisen sähkö- ja lämpöverkon kaupan
655 Luotu: 15.10.2024