Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Vieras

/ #2156 Nummelan selitys yläkoulun opettajan poissaoloista, otteita

05.08.2013 22:46

30110 Kari Nummela

Ylisalmi: Oliko näiden (omien tuntien) lisäksi (Kadarilla) jotain erityistehtäviä
Nummela: … mitään varsinaisia vastuualueita, joita olisi määrätty hänelle, ei minun tiedossani ollut …
(Nummelan antama vala: Minä N. N. lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään salaamatta tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta.)
Ylisalmi: Oliko Kadar sinun aikanasi tai … esimiesasemassa muihin musiikinopettajien nähden?
Nummela: Ei ollut.
Ylisalmi: … aikoinaan … Veikko Vörlund on (…)määrännyt virkavelvollisuudet (...)
Nummela: (…) öö, näistä mahdollisista Veikko Vörlundin antamista ohjeista …öö .. yhdeksänkymmen.. kahdeksankymmentä yhdeksänkymmentä luvulla, minulla ei ole mitään tietoa … öö .. elikkä en tämmosia asioita käsitellyt (…)
(…)
Nummela: … kehotin, että Kadar ei lähettäisi sellaista kirjettä (Perälälle) eteenpäin … ja Kadar lähetti sen kirjeen eteenpäin ja siitä käsittääkseni sitten seurasi opetusviraston johtajan järjestämä kuulemistilaisuus.
Ylisalmi: Tiedätkö minkäsisältöistä se opettaja Perälän työn arvostelu on ollut, mihin se on liittynyt …
Nummela: No, se oli hänen tapansa tehdä työtä … ööö … … … … muun muuassa siinäkin mielessä, että … että ööö Perälä ei välttämättä voinut oman perhetilan tilanteensakin vuoksi ei voinut osallistua kaikkiin tapahtumiin samassa suhteessa mitä mitä Onkilahden koulun opettajat ……. osallistuivat.
Ylisalmi: Eli syytettiinkö siis poissaoloista vai …?
Nummela: ööö ei varsinaisesti poissaoloista mutta häntä syyllistettiin siitä että hänellä ei o ollut sam… mahdollisuutta tai hän ei halunnut samalla tavalla samalla tavalla osallistua osallistua ja jos käytännön asia oli myöskin esillä eli ööö Perälä ei halunnut … ööö järjestää yön yli ööö kuoroleiriä ja ja tämä oli Kadarin mielestä huono asia. Ja muun muuassa siitä hän arvosteli Perälää.
(Nummelan antama vala: Minä N. N. lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään salaamatta tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta.)
(…)
Ylisalmi: Voitko kertoa lyhyesti näistä lukuvuosista esimerkiksi 2009/2010 (…) oliko siellä jotain viestittelyä, arvostelua tai muuta tänä vuonna. (…)
Nummela: no mull on sellaisia muistikuvia niistä vuosista että että se … ööö … see kuulemistilaisuus, … jonka … Swanljung järjesti, niin siitä Kadar ei päässyt yli ja … ja sitä … sitä hän ei hän pui sitten eri yhteyksissä mm. musiikkiluokkien tuki ry:n kokouksessa … ööö ja ja niistä niistä ni minä sain tietoa tietoa että Kadar oli siellä jatkanut … ööö Perälän ja ja ja ja sitä Perälän opetusta jaa ja ja sitä musiikkia … mitä … yläkoulussa opetetaan.
Ylisalmi: Mistä sait tällaisia tietoja?
Nummela: Minulle tuli tuliii … … o osa osa varmasti tuli … ihan … ihanöö… sieltä Vöyrinkaupungin koulun kautta opettajalta … osa tuli tuli rehtorin kautta … minun tietoon tietoon.