Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Kommentoitu viesti

Vieras

#2171 Otteita

16.08.2013 09:09

33:30
Ylisalmi: Juri Kadar oli silloin Onkilahden koulun musiikinopettajana. Minkä käsityksen sait hänen menetelmistään tai toimintatavoistaan sinun rehtorikautesi alussa?

Pirkko Käräjämäki: Minä ööö edelleenkin arvostan häntä ?erinomaisena taitajana (?) varsin hyvä kuoronvetäjä ja (?)
(Pirkko Käräjämäen valitsema vala: Minä … … lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään salaamatta tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta.)

(…)

38:33
Ylisalmi: Mistä sinun käsittääksesi oli kyse? Miksi Kadar arvosteli Perälän toimintaa?

P. Käräjämäki: Hän puhuu … siis Kadar puhuu linjakysymyksistä useissa eri otteissa (…) uskon, että tämä linjakysymys oli yksi mitä (?) (…) Vähintään se valtakunnallinen (OPS) pitää toteutua ja se (?) ja kun meidän koulussa niin kuin jälkeenpäinkin on todettu opetussuunnitelma on pohjautunut valtakunnalliseen ja se on kattanut  n i i n   p a l j o n   e n e m m ä n  siis  l a a je m p i a  kokonaisuuksia kun Kadarin ajama Kodalyn … niin.

Ylisalmi: Miten Perälä reagoi tähän häneen kohdistettuun arvosteluun?

P. Käräjämäki: Perälä oli erittäin väsynyt tuskistaan 2010 sain sähköpostin, jossa lukee (?) en jaksa. (?) Olen ollut läsnä, kun hän on suurin piirtein luhistanut (?)

Ylisalmi: Muistatko tarkemmin? (…)

P. Käräjämäki: Muistan se oli sähköposti, joka oli lähetetty, missä oli mihin oli liitetty lasten tekemä musiikki tuki ry:n hallituksen pöytäkirjaa  l a s t e n  tekemä itse keksimä tai siis laatima kysely, jossa suurin piirtein sanotaan suurin piirtein mollattiin hyvin pahasti Perälää, hänen opetustaan. (…) oikeasti en ole nähnyt kenenkään aikuisen luhistuvan sillä tavalla fyysisesti, se oli tosi rankka tilanne.

Ylisalmi: Onko sinun käsityksesi mukaan Perälä joutunut sairaslomalle tämän arvostelun takia?

P. Käräjämäki: Tämän tilanteen jälkeen hän jäi sairaslomalle. Ja uskon, että äärimmäisen suuri syy oli tässä.

(…)

Ylisalmi: Oletko ymmärtänyt, että mikä oli siihen syynä? (…)

P. Käräjämäki: Työuupumus, väsymys ja (?).

Ylisalmi: Ja nimenomaanko  K a d a r i n  taholta tullut…

P. Käräjämäki: Kyllä.
(Minä … … lupaan ja vannon kaikkivaltiaan …)

(…)

Ylisalmi: Mitä voit sanoa siitä, onko Kadar toiminut Perälän sijaisena sinun koulullasi?

P. Käräjämäki: Ei o toiminut.

(…)

Ylisalmi: Onko arvostelu kohdistunut sinuun?

P. Käräjämäki: Kyllä. Ja minua mielestäni oli äärimmäisen väärin (?) tiettyjä asioita olen kieltänyt kuoroleirin, se ei pidä paikkaansa (?). (…) Minä kiitin häntä, että ”Kiitos Juri tarjouksesta, mutta juridisesti eivät kelpaa valvojaksi vain koulun opettaja. Ja sanoin, että me olemme sopineet, että ei pidetä yöleirejä ja päivällä (?) riittää.

(…)

Sen lisäksi muita tämmosia valheellisia tai vääriä tietoja (?) kampittaja, että kampitan yhteistyötä, alusta alkaen en halunnut väleihin (?) vaikka minkälaisia yhteistyötapoja tarjosin ja tarjoan (yhteistyötä) edelleenkin.

Julkinen yläkoulun syyttäminen (?) koska kyseessä on, että minun ja Sauli Perälän työtä arvostellaan.

Vastaukset

Odotan otteita

#2173 Re: Otteita

2013-08-17 07:21:09

#2171: - Otteita

Voisi tänne kai laittaa jo joitain otteita Kadarinkin haastattelusta.

Vieras

#2180 Re: Otteita

2013-08-19 15:21:49

#2171: - Otteita

P. Käräjämäki: Muistan se oli sähköposti, joka oli lähetetty, missä oli mihin oli liitetty lasten tekemä musiikki tuki ry:n hallituksen pöytäkirjaa   l a s t e n   tekemä itse keksimä tai siis laatima kysely, jossa suurin piirtein sanotaan suurin piirtein mollattiin hyvin pahasti Perälää, hänen opetustaan. (…) oikeasti en ole nähnyt kenenkään aikuisen luhistuvan sillä tavalla fyysisesti, se oli tosi rankka tilanne.

Jaaha! Hänkö muka luhistunut?

Kommentti 475 http://www.pohjalainen.fi/kulttuuri-ja-viihde/musiikki-ja-tanssi/kaikki-konhotus-kunniaan-1.1009847