VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE


Vieras

#3426

29.04.2012 18:26

Olisikin paljon helpompaa, jos ymmärtäisi, miksi minun , joka olen vuosikymmeniä maksanut veroja maistani, aidattava eläimeni ja suojeltava omatkin jälkeläiseni, jotta petoeläimet voisivat lisääntyä pihapiirissäni. Se tekee asian vielä vaikeammaksi ymmärtää, että maista joissa ei ole edes jokamiehen oikeutta kulkea metsässä, tullaan suojelemaan meidän petoja. Voisko joku ajatelle että tämä on oikein?t. Metsästäjätär

Vieras

#3427

29.04.2012 18:30

yksikin Susi liikaa siellä missä metsästetään koiralla.
sus siunatkoon

#3428

29.04.2012 19:32

tämä on aivan skeidaa koko asia.Nyt riittää jo mullekin huuhentaalien kirjotukset.ERÄNKÄVIJÄ on ainoa äly täällä . onpa marko lind sinulla töykeä tyyli.en tykkää.terveiset täältä pohjois-pohjanmaalta ja teille susipelkureille rohkeutta ennenkaikkea tarttette

Vieras

#3429 Re:

29.04.2012 19:50

#3428: sus siunatkoon -

 

 

Käytät aivan vääriä pronomineja kun kutsut itseäsi jollain käyttämälläsi nimimerkillä.


Vieras

#3430

29.04.2012 20:18

tuli vain mieleen tommonen nimimerkki.en ole tällä nimellä aikasemmin kirjottanut tänne.anteeksi vaan jos se on jonkun muun käyttämä.

Vieras

#3431 Re: Tutkijoille tutkittavaa

29.04.2012 22:56

#3425: - Tutkijoille tutkittavaa 

 Näin se on, tutkittavaa kyllä löytyy, koska

1) ihminen on - valitettavasti -  ihmiselle susi, 

2) susi on - luonnostaan - sudelle susi,

3) susi on - luonnostaan - ihmiselle susi,

4) ihminen ei saisi olla sudelle susi vaan pitäisi olla - luonnottomasti - ellei suorastaan kaveri niin ainakin neutraali eikä saisi itseään ja reviiriään edes puolustaa.

Moni suden suojelija vaalii ajatusta, että suden suojelu pitää ulottaa poikkeavasti käyttäytyviin pihasusiinkin eikä yksin villisusiin.  Tämä ajatus on tuhoon tuomittu ja sen on täytynyt muodostua perusteellisen aivoliksauksen seurauksena eikä se ole tästä maailmasta.

 

nimeni on OMA ASIANI

#3432 Kappas vaan

29.04.2012 23:08

Vaadippas Marko muittenkin kirjoituksiin tästälähin oma nimi (vink,vink)! Vai onko asia mielestäsi niin,että jokainen ASIALLINEN KIRJOITTAJA,joka on kanssasi erimieltä,pitäisi omalla nimellään (kas kunnei vielä osoitteella ja puhelinnumerolla)esiintyä?? Kaikki muut,jotka ovat saarnaamisestasi samoilla linjoilla voivat sitten huudella nimimerkkien takaa mitä tahansa diipadaapaa?? Kovat on sulla luulot itsestäsi ja merkillisen korkialle pallille olet itsesi ylentänyt,en vaan vähänkään ymmärrä miksi! Itserakas tyylisi loistaa jo ensimmäisestä lauseestasi,et sinä ole toista tuntematta mikään sanomaan,että olet tehnyt luonnon hyväksi yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan! Kynä kyllä sauhuaa päivästä toiseen,mutta siihen se pitemmänpäälle jääkin! Tällaisilla foorumeilla ei ole kenenkään pakko kirjoitella nimellään,et sinä ole siinä mikään päällepäsmäri! Poista veikkonen vaikka kaikkien kirjoitukset,jotka eivät itsetuntoasi hivele,aivan sama! Onnea valitsemallasi sotapolulla,josta tulet palaamaan häntä koipien välissä takaisin,kuin hukka konsanaan. Sinä päivänä saa moni makiat naurut :)
VÃNRIKKI LISSABONISTA

#3433 Re: Re: Re: Nyt allekirjoittamaan, muuten homma pissiii !!!!!!!!!!

30.04.2012 06:04

#3409: Eränkävijä - Re: Re: Nyt allekirjoittamaan, muuten homma pissiii !!!!!!!!!!

Ruotsinkielinen isoisãni taisteli vapaussodassa(Vãnrikki). talvisodassa(luutnantti) ja jatkosodassa(Majuri). Ekonomi ja Filosofian Maisteri opinnoiltaan. Hãn oli niitã hevosmiehiã, eli Ratsumestari, ja vei kaksi omaa hevostaan sotaan. Sai itsekseen vangeiksi monia ryssiã, kerran kahdeksan kappaletta kerralla rajan takana. Gustav ei ikinã hyvãksynyt elãimien metsãstystã. Ihmeisten vain, kriisitilanteissa. Veteraaneja on monenkaltaisia, mutta uskon, ettã se joka on tappanut pakosta, ei tapa elãimiã huvikseen.


Vieras

#3434 Joopa joo

30.04.2012 11:33

Mun isoisä oli indiana jones.

 

Ja äitin puolelta Tarzan, ei vahingoittanut eläimiä ollenkaan. Ainoastaan silloin kun krokotiilin kanssa paini vedessä, niin sillon oli pakko tappaa se krokotiili. Mutta pappa piti kyllä hiljasen hetken sen krokon muistolle


Vieras

#3435

30.04.2012 11:52

on tämä kyllä aika erikoista kun koiranomistaja menettää koiransa, ja puolustautuu niin syytetään. Harvoin tälläi UHRIA tuomitaan. Aika erikoinen on ajattelutapa kun verrataan ihmisen ja eläimen tappamista samanlaisena. Siinä on vieraannuttu kauas luonnosta. Haluaisin tietää ihan vilppittömästi että jakaako näin ajattelevien vanhemmat tälläisen elämänfilosofian?Suirimmalla osalla ihmisiä on kuitenkin maalaiset juuret.

Vieras

#3436

30.04.2012 14:55

Sanompa vaan,että te jotka ajatte tätä susituhoasiaa niin ette te tuolla asenteella tee yhtään vaikutusta mitä yritätte ajaa.Koko tämä projektin ootte itse tuhonneet.odottelemmapas tulosta!!!
Ei nimimerkkiä ole edes

#3437 Re: Kappas vaan

30.04.2012 14:57

ja

#3438 Re: Re: Re: Nyt allekirjoittamaan, muuten homma pissiii !!!!!!!!!!

30.04.2012 17:33

#3409: Eränkävijä - Re: Re: Nyt allekirjoittamaan, muuten homma pissiii !!!!!!!!!!

Kieltämättä tekstissäsi oli jotain järkeäkin. Mutta mitenpä asia hoidetaan, jos sudet tappavat hirviä, kauriita jne. ja näiden kanta pienenee. Ei luonto mielestäni ole silloin tasapainossa? Sudella ei ihmisen lisäksi taida olla muita vihollisia? Susia ei ennen vanhaa ollut näin paljon.

Itse olen koiran sudelle menettänyt ja myös nähnyt kun kolme suomenajokoiraa(kaksi pentua ja 5v. uros) ajoivat ensin jänistä ja jättivät kesken ajon ja kaikki tulivat minun jalkoihini pyörimään, menin tielle ja kävelin mökille (3km päähän,  jotta pennut eivät ole liian pitkää reissua, vein ne lepäämään), koirat eivät koko matkan aikana astuneet jalallakaan metsään, seurasivat minua suoraa mökille kaikki kolme. Avasin mökin oven ja vanhin 5v. koira katsoi sivuille ja käveli suoraa sisälle, alakuloisena. Mainittakoon, että vanhin koira ei tule yleensä vapaehtoisesti pois metsältä varsinkaan, kun ajo ei ole kestänyt kun pari tuntia (normaali ajon/reissun pituus 8-12h) ja itse olin pentujen koulutuksen takia myös "ajon seassa", en nähnyt sutta mutta jotenkin pentujen käytös jo ennen kuin kävelin tielle oli niin kummallista.

Mikä oli syy? Henki säilyi kaikilla kolmella silloin. Seuraavana aamuna suden jälet.

 


Vieras

#3439

30.04.2012 17:41

kaiken ongelma on salakaatajat ja eläinten vastustajat.vain tarve tappaa,jotta tuntis itsensä jotenkin jumalaksi.ei sudet ole se Suomen ongelma.se on ihmisen asenne.

Vieras

#3440

30.04.2012 18:17

3439: Asutko keskellä susien elinpiiriä. Kiinnostais
susi-sepe

#3441 Re: Re: Re: Re: Nyt allekirjoittamaan, muuten homma pissiii !!!!!!!!!!

30.04.2012 18:33

#3433: VÃNRIKKI LISSABONISTA - Re: Re: Re: Nyt allekirjoittamaan, muuten homma pissiii !!!!!!!!!!

Olen Pohjoisesta kotoisin ja toivon, että MUKA VÄNRIKKINÄ esiintyvänä henkilönä et tiedä piupauta susi ja muustakaan hommasta pollen vi**ua!Tos on!


Vieras

#3442 Re: Eränkävijälle - kuka sitten lienetkin ...

30.04.2012 18:41

#3415: Marko Lind - Eränkävijälle - kuka sitten lienetkin ...

Täällä se Marko Lind taas uhkailee; ellet tee niin tai näin, minä teen sitten niin ja näin! Missään täällä sivustolla ei velvoiteta kirjoittelemaan omalla nimellä. On jokaisen oma valinta kirjoittaako nimimerkillä vai ei. Itselläni on sen verran kokemusta psykopaattisesta narsistista, että sitä riskiä en minä ainakaan ota että alkaisin täällä nimeäni julkaisemaan ja saisin jonkun kahjon häiriköimään pihalleni.

Siitä vaan, sen kun poistat kaikki itseäsi tai järjestöäsi kritisoivat kommentit. Oman tyhmyytesi olet paljastanut omilla uhkailuillasi. Et näköjään kestä kritiikkiä pätkän vertaa.

Maalainen (nimimerkki)

#3443 Re: Kappas vaan

30.04.2012 18:43

#3432: nimeni on OMA ASIANI - Kappas vaan

Asiaa! Olen kanssasi täysin samaa mieltä!


Vieras

#3444 Re: Eränkävijälle:

30.04.2012 20:40

#3417: Marko Lind - Eränkävijälle:

Vaadipa Marko sitten nimet julki myös kaikilta niiltä susien vihaajilta, jotka täällä herjaavat ja haukkuvat susien puolustajia! Ja nimet julki varsinkin niiltä jotka täällä jakelevat laittomia sudentappo-ohjeita sekä kehuskelevat kulkevansa laittomasti käsiase taskussa! Tai sitten viestit pois! Vai oletko todella niin puolueellinen että vain sinun hurmosliikkettäsi kannattavat saavat esiintyä täällä nimimerkillä? Jos olet mies, kestät myös kritiikin.

NYT RIITTÄÄ - projekti

#3445 VASTAA KYSELYYN - JA VAIKUTA

30.04.2012 21:34

KÄY VASTAAMASSA KYSELYYN JA VAIKUTA SUURPETOPOLITIIKKAAN:
http://www.kyselynetti.fi/vastaa/?kohde=8f33685

Vieras

#3446 Tupu, hupu ja lupu jälleen

01.05.2012 02:00

tänne jaksaa jauhaa, Marko, heitäs noiden roskan jauhajien IP:t jos vaan laki sallii!!!

 

Niin nähdään taas, että yks palkkansa puolustelija tänne jauhaa samaa p...aa eri nimimerkeilleä


Vieras

#3447

01.05.2012 13:15

Yks iloinen vappuuutinen. Hirvi tuli vasomaan aivan pihapiirissä olevaan metsänpyöräkkeeseen. Aivan lähellä nähty 2:t suden jäljet. Annamme olla sen rauhassa, mutta onko meillä nyt metsän pakolainen. Maailmankirjat sekaisin.
Maltillinen

#3448 5000 metsästäjää tekee mielellään yhteistyötä RKTL:n kanssa. Pettureitako ?

01.05.2012 17:46

"Tammi-helmikuun aikana ilveksiä laskettiin Pohjois-Savossa, Etelä-Savossa, Keski-Suomessa, Satakunnassa ja Uudellamaalla. Suomen riistakeskuksen ja Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitoksen (RKTL) yhteistyönä toteutettu erillislaskenta täydentää nykyistä, suurpedoista tehtyihin havaintoihin perustuvaa kannanarviointia ja parantaa sen tarkkuutta erityisesti tiheän ilveskannan alueilla. Kattaviin maastolaskentoihin osallistui noin viisituhatta vapaaehtoista metsästäjää. Laskennan tulokset raportoidaan toukokuun lopussa. http://www.suurpedot.fi/www/fi/ajankohtaista/index.php?we_objectID=58
Maltillinen

#3449 Re: 5000 metsästäjää tekee mielellään yhteistyötä RKTL:n kanssa. Pettureitako ?

01.05.2012 18:06

#3448: Maltillinen - 5000 metsästäjää tekee mielellään yhteistyötä RKTL:n kanssa. Pettureitako ?

Tuloksia laskennasta , jossa metsästäjät ovat siis olleet sankoin joukoin mukana, on odotettavissa toukokuun lopussa. Niiden perusteella harjoitetaan jatkossakin  järkevää kaatolupapolitiikkaa demokratian pelisääntöjä noudattaen :) Olettaisin että samanlainen metsästäjien eräkokemukseen perustuva laskentamalli otetaan tulevaisuudessa käyttöön koko maassa ja  myös muiden suurpetojen suhteen. Positiivista kehitystä petorintamalla :)

oloneuvos

#3450

01.05.2012 18:19

Hyvä että lasketaan. Mitä tulee tähän juupas eipäs hiekkalaatikkoleikkiin.niin tangoon tarvitaan kaksi. Olis kiva jos sais lukea pienen myötätuntoisen artikkelin koiransa menettäneille. Olisko kuitenkin tarpeen pieni johtamistaidon koulutus RKTL:ssä. Suojelusta pidetään kyllä suurta älämölöä. Mitäs jos hankkis peilin puolin ja toisin.MINÄ USKON KUITENKIN SUOMALAISIIN METSÄMIEHIIN. Eikös se ole niin että salametsästäjä on se joka saa vähän paramman saaliin kuin itse, tai omistaa hiukan paremmin toimivan koiran? Viisas osaa lukea rivien välistä.