VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

ja

/ #3438 Re: Re: Re: Nyt allekirjoittamaan, muuten homma pissiii !!!!!!!!!!

30.04.2012 17:33

#3409: Eränkävijä - Re: Re: Nyt allekirjoittamaan, muuten homma pissiii !!!!!!!!!!

Kieltämättä tekstissäsi oli jotain järkeäkin. Mutta mitenpä asia hoidetaan, jos sudet tappavat hirviä, kauriita jne. ja näiden kanta pienenee. Ei luonto mielestäni ole silloin tasapainossa? Sudella ei ihmisen lisäksi taida olla muita vihollisia? Susia ei ennen vanhaa ollut näin paljon.

Itse olen koiran sudelle menettänyt ja myös nähnyt kun kolme suomenajokoiraa(kaksi pentua ja 5v. uros) ajoivat ensin jänistä ja jättivät kesken ajon ja kaikki tulivat minun jalkoihini pyörimään, menin tielle ja kävelin mökille (3km päähän,  jotta pennut eivät ole liian pitkää reissua, vein ne lepäämään), koirat eivät koko matkan aikana astuneet jalallakaan metsään, seurasivat minua suoraa mökille kaikki kolme. Avasin mökin oven ja vanhin 5v. koira katsoi sivuille ja käveli suoraa sisälle, alakuloisena. Mainittakoon, että vanhin koira ei tule yleensä vapaehtoisesti pois metsältä varsinkaan, kun ajo ei ole kestänyt kun pari tuntia (normaali ajon/reissun pituus 8-12h) ja itse olin pentujen koulutuksen takia myös "ajon seassa", en nähnyt sutta mutta jotenkin pentujen käytös jo ennen kuin kävelin tielle oli niin kummallista.

Mikä oli syy? Henki säilyi kaikilla kolmella silloin. Seuraavana aamuna suden jälet.