Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto.
taku |
#7151 selvennys06.04.2013 22:44omasta puolestani sanon että minulla ei ole kantaa eutanasiaan,mutta sitä en voi hyväksyä että toinen ihminen päättää toisen elämän lopettamisesta kuten homma Hollannissa ymmärtääkseni toimii toivon että olen väärässä mutta pelkään pahoin että käsitykseni Hollannisa on totta |
Vieras |
#7152 Re: Re: Re:06.04.2013 22:50#7122: - Re: Re: Itse asiassa kyse ei ollut todellakaan liitoista kahden miehen tai kahden naisen välillä, vaan temppeleissä harjoitetusta prostituutiosta. Yksikään teologi ei ole vielä voinut varmaksi todistaa, että Paavali olisi tarkoittanut homoseksuaalisuutta kokonaisuudessaan, eikä tätä prostituutiota, joka oli tunnettu noiden mainitsemiesi kansojen keskuudessa. Siihen viittaa myös Paavalin aiempi kirjoitus siitä, mitä hän sanoo kuvien palvomisesta, palvoivat luotua, eivät luojaa. Ja Paavali käyttää juuri termiä arsenokoites, joka on se, mihin perustuu väite homoseksuaalisuudesta. Miksi Pyhä Johannes Paastoaja sitten puhuu arsenokoitia-synnistä, jota miehet harjoittavat jopa vaimojensa kanssa??
Sinä viittaat siihen, että Paavalin ohje olisi häneltä itseltään ja liittyisi hänen aikalaistensa elämään. Minä johdin tuon varhaisempaan ilmoitukseen, jossa Jumala on ohjeistanut mitä ei saa harjoittaa nojaten Egyptiin ja Kaanaaseen. Paavali on tuntenut tekstit ja hänessä on Sanan mukaan vaikuttanut Pyhä Henki. Ei Paavali ole siinä luonut mitään uutta ohjetta. Voit tietenkin väittää, että Paavali ei ole tarkoittanut homoseksuaalisuutta kokonaisuudessaan, mutta mihin pohjaat väitteen? Paavalin käsitys avioliiton tarpeesta aukeaa 1. Korinttolaiskirjeen 7 luvun 9 jakeesta. Siinä hän käyttää samoja käsitteitä syynä solmia miehen ja naisen välinen avioliitto kuin hän tuomitsee samaa sukupuolta olevat liitot. Mielestäni asia tulee sekä historiallisen taustan, että Paavalin oman ilmoituksen valossa niin selväksi, että muun selityksen hakeminen on nimenomaan hakemista. Tottakai voidaan tulkita, että voit vaikka viedä pallokentältä jalkapallon kotiin, kun se on sinne jätetty. Seuraavana päivänä sinne tulevat lapset voivat kuitenkin oikeutetusti kaivata sitä. Laki on heidän puolellaan, vaikka voit tulkita sitä omalta kannaltasi edullisestikin, silti tulkintasi ei muuttaisi tilannetta. |
Vieras |
#7153 Re: Ameriikka hylkäsi homojen ja lesbojen avioliittolain06.04.2013 22:53#6984: avioliitto ja tasa-arvo on jo - Ameriikka hylkäsi homojen ja lesbojen avioliittolain hiljaista on...miksiköhän? Ei tule vastausta??????????? |
Vieras |
#7154 Re: Re: Raamatussa puhutaan homoudesta06.04.2013 23:06#7144: taku - Re: Raamatussa puhutaan homoudesta Muuten onko mielessänne käynyt sellainen mahdolliuus että mitä jos onkin niin että Jumala kieltää yhdynnän avioliiton ulkopuolella mutta sallii muunlaisen seksuaalisuuden esimkoskettelun Tuohan vastaa aikalailla joidenkin konservatiivisten juutalaisten ryhmien tulkintaa heidän hyväksyessään erilaisuutta keskuudessaan. He rajaavat kiellot tarkkoihin homoseksuaalisiin tekoihin. |
Vieras |
#7155 Re: Re: Re: Re:06.04.2013 23:33Englanniksiko Raamattu kirjoitettiin? |
Vieras |
#7156 Re: selvennys06.04.2013 23:35Väärin olet asian ymmärtänyt, mutta eipä tuo ole ensimminen kerta. |
Vieras |
#7157 Re: selvennys06.04.2013 23:36Raamatussa muuten puhutaan orjuudesta ainakin sata kertaa, homoseksuaalisista teoista vain max. 10 kertaa. Saattaisiko juhtua siitä, ettei asialla ollut juuri mitään merkitystä? ;) Enemmän sillä on merkitystä niille, jotka tahtovat tukeutua raamattuun perustellaakseen oman pelkonsa sitä kohtaan, että homot tekee _sitä_. Iik. Tiesittekö, että heterotkin tekee _sitä_, mutta jostain syystä teidän ei tarvitse pakkomielteisesti kuvitella, miten ne sen tekee. Oisko ajattelemaan pysähtymisen paikka? |
Vieras |
#7158 Re: Re: Re: Re: Re:06.04.2013 23:40#7155: - Re: Re: Re: Re: Englanniksiko Raamattu kirjoitettiin? Onhan se kirjoitettu aika monelle kielelle. Tuo viestissä välittämäni linkki selvitti veryxylin kysymää ensimmäisen maininnan sääntöä englannin kielellä. Toki sitä voi soveltaa aika monella kielellä, jos kielitaitoa riittää. Jos osaa englantia, osaa lukea tuosta sen säännön, joka toimii myös, kun lukee vaikka Raamattua suomeksi. |
Vieras |
#7159 Re: Re: selvennys06.04.2013 23:43#7157: - Re: selvennys Raamatussa muuten puhutaan orjuudesta ainakin sata kertaa, homoseksuaalisista teoista vain max. 10 kertaa. Saattaisiko juhtua siitä, ettei asialla ollut juuri mitään merkitystä? De ja vu.#7076: - Raamatussa muuten puhutaan orjuudesta ainakin sata kertaa, homoseksuaalisista teoista vain max. 10 kertaa. Saattaisiko juhtua siitä, ettei asialla ollut juuri mitään merkitystä? Vastasinkin tuohon jo viestissä 7080: "Kannattaa katsoa, missä kohdin Raamattua kummastakin aiheesta kerrotaan. Paavali puhuu orjuudesta mm. että kukin pitää paikkansa. 1. Kor 7:20 Jokaisen tulee pysyä siinä osassa, jossa hän oli kutsun saadessaan. 21 Jos olit orja, älä siitä välitä. Vaikka voisit päästä vapaaksikin, pysy mieluummin orjana. 22 Se, jonka Herra on kutsunut orjana, on näet Herran vapauttama. Samoin se, joka on kutsuttu vapaana, on Kristuksen orja. Seksuaalisista taipumuksista Paavalin selkeä ohje on pidättäytyminen." |
Vieras |
#7160 Re: Re: Re: selvennys06.04.2013 23:50Seksuaalisista taipumuksista Paavalin selkeä ohje on pidättäytyminen."
Kylläpäs Paavali oli hurja tyyppi. Eipä vain kukaan kristitty ole osannut seurata häneen selibaattivaatimustaan. Kenties vain katoliset papit silloin tällöin, ja myös ortodoksinen pappis-eliitti. Munkit myös kaiketi. Ja nunnat ehkä. Muutoin on naitu kuin kaniinit. |
Vieras |
#7161 Re: Re: Re: Re: selvennys06.04.2013 23:58#7160: - Re: Re: Re: selvennys 7081 oli vähän luovempi. Tai saattoi sekin olla joku copypaste yleisvastaus, jolloin tuo kommenttisi osoittautuukin astetta paremmaksi. |
Vieras |
#7162 Re: Re: Re: Re: selvennys07.04.2013 00:05#7160: - Re: Re: Re: selvennys Eipä vain kukaan kristitty ole osannut seurata häneen selibaattivaatimustaan. Paavalihan ei vaatinut selibaattia, vaan 1. Kor 7:9 Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa. |
taku |
#7163 Re: Re: selvennys07.04.2013 00:43Seksuaalieettiset kysymykset ovat vaikeita.Minulla voi olla ja onkin asiasta mielipiteitä mutta ne ovat vain erehtyväisen ihmisen näkemyksiä.Piidän homoseksuaalisia tekoja syntinä mutta myönnän täysin mahdollisuuden että olen väärässä.Kukaan iminen ei voi ietää 100% varmaa vastausta näihin kysymyksiin.Jos viittaat tuolla heterotkin teee anaaliin niin sanon että pidän myös heterojen välistä anaalia yhtälailla syntinä |
Vieras |
#7164 End Time Headlines07.04.2013 04:10End Time Headlines News and headlines from a prophetic perspective - animal deaths (Hosea 4:3) etc (google) |
Kannattaja |
#7165 Rauhaisaa sunnuntaita07.04.2013 04:52Kannatan naisen ja miehen välistä avioliittoa, siis kannatan tätä oikeamielistä adressia. |
Lempeä sadisti |
#7166 Re: Rauhaisaa sunnuntaita07.04.2013 05:16#7165: Kannattaja - Rauhaisaa sunnuntaita Kannatat ihan turhaan,se näet on jo! Jatka vaan rauhassa sunnuntaitasi... |
Vieras |
#716707.04.2013 06:20Kannattaja #7165 Rauhaisaa sunnuntaita07.04.2013 04:52 Kannatan naisen ja miehen välistä avioliittoa, siis kannatan tätä oikeamielistä adressia. Samoin täällä:) Yhdyn myös ajatukseen että rauhaisaa viikonlopun jatkoa kaikille. Keskustelut täällä ovat menneet näköjään vähän sille mallille tällä erää että vaikka mitä sanoisi niin sitä jollakin tapaa häiritään. Harmi! No jospa se siitä, yritetään me adressia eteenpäin ajavat olla välittämättä moisesta ja toivotaan siunausta tasapuolisesti kaikille! |
Shalom |
#7168 Rauhaisaa sunnuntaita07.04.2013 06:34Avioliiton puolustajia mollataan aina, sanoi mitä vaan. Lopetetaan heidän kanssaan jankkaaminen, tahtovat puolustaa vääryyttä uppiniskaisesti, väittelemällä ei kantansa muutu. Oma mieli menee vaan surulliseksi tuollaisten kanssa. 7167"Samoin täällä:) Yhdyn myös ajatukseen että rauhaisaa viikonlopun jatkoa kaikille. Keskustelut täällä ovat menneet näköjään vähän sille mallille tällä erää että vaikka mitä sanoisi niin sitä jollakin tapaa häiritään. Harmi! No jospa se siitä, yritetään me adressia eteenpäin ajavat olla välittämättä moisesta ja toivotaan siunausta tasapuolisesti kaikille! " Kiitos sanoistasi, olen samoilla linjoilla :) Ei mutapainille, keskitytään muistamaan oikeata asiaamme, rukouksin, sanoin ja töin vai miten asian oikein ilmaisisi. Oma mieli vain murehtuu loanheitossa ja tuo pimeistä vaikuttimista kumpuava uppiniskaisuus on raskas kohdata..."väärintekijöitä nuhtele kerran tai kahdesti...ja jätä rauhaan" (vapaasti muisteltuna Paavalin opetuksia.) "Siunatkaa, älkääkä kirotko", siis siunatkaamme vastapuolen ihmisiäkin, he eivät vain tiedä mitä he tekevät, ehkä heidän silmänsä vielä avataan ennen kuin on liian myöhäistä. Shalom |
LAPSIA PITÄ SUOJELLA HAUREUDELTA. |
#7169 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HOMOUS ON PEDOFILIN ESIASTE.07.04.2013 06:59#7138: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HOMOUS ON PEDOFILIN ESIASTE. Niinkuin kirjoitin että pääpaino tässä on lastensuojelussa. Ne homot ja pedofilt , jotka touhuavat haureudessa ja harrastavat moraalittomia tekoja tekevät herkästi vielä pahempia asioita. Lapset tällaisesta toiminnasta pitää suojella pois. Koska lapset hajoavat ja syrjäytyvät elämästä. Meillä on Hollanissa yli 10 läheistä ihmistä, jotka tietävät mitä siellä marginaali porukka touhuaa ja yrittää sotkea lasten, perheiden, yhteiskunnan rakenteita. Pelottavinta tässä on se, että tämä marginaali porukka levittää homoutta, leaboutta, pedofiliaa ympäri Eurooppaan. Joka maassa yritetään saada tasa-arvon ja suvaitsevaisuuden peitesanojen alle, jotta todellisuus ei paljastuisi. ISÄT JA ÄIDIT TÄMÄ ADRESSI SUOJELEE MYÖS LASTEN IHMISOIKEUKSIA. TODELLA HYVÄ ADRESSI. |
Vieras |
#7170 Re: Re: Re: Re: Re: Re:07.04.2013 07:26Raamattua ei ole kirjoitettu eri kielille, vaan käännetty ja siten myös tulkittu. Sitä täällä tekevät nämä uskoonsa vannovat äärihuutajatkin. |
Vieras |
#7171 Re: Re: Re: selvennys07.04.2013 07:29#7163: taku - Re: Re: selvennys Ai, että tuo takun jatkuva analysointi siitä, että millaista seksuaalista kanssakäymistä HÄN pitää oikeana, millaista puolestaan syntinä tekee mannaa tällaiselle vierailijalle. On todella valaisevaa kun tyyppi osaa ja tiedostaa syntiset seksimuodot. Eli luettelo tänne vaan ja mieluusti raamatun jakeiden säestyksellä. |
Vieras |
#7172 Re: Re: Re: Re:07.04.2013 07:30Alkuperäinen liitto Isrealin ja Jumalan kanssa oli liitto, joka erotti Isrealin pyhän kansan muista kansoista. Tarkalleen ottaen Paavali opettaa myös tämän vanhan liiton loppuneen Jeesukseen (Room. 10:4-17. Kristus on näet lain loppu, ja niin tulee vanhurskaaksi jokainen, joka uskoo. 5 Siitä vanhurskaudesta, joka perustuu lain noudattamiseen, Mooses kirjoittaa: "Joka tekee, mitä laki vaatii, saa siitä elämän." 6 Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: "Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?" -- nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle -- 7 "tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?" -- nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista. 8 Mitä siis on sanottu? -- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme. 9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. 10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. 11 Kirjoituksissa sanotaan: "Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään." 12 Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen. 13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.") Ja väitteeni siitä, ettei Paavali tarkoittanut homoseksuaalisuutta kokonaisuudessaan, pohjaan siihen, että raamatussa ei käytetä sanaa homoseksuaalisuus, sillä ilmiötä eikä koko sanaa tunnettu silloin. Siellä ei puhuta homoliitoista missään yhteydessä, ei homoseksuaalisesta rakkaussuhteesta tai yhteiselämästä. Kaikki kirjoitukset koskevat tekoa, lähinnä anaaliyhdyntää, mutta missä tarkoituksessa - sitä ei yksikään raamattuteologikaan tiedä varmuudella. Kuula (2005) kirjoittaa: "Joka tapauksessa se on selvää, että Raamatussa puhutaan ensisijaisesti homoseksuaalisesta käyttäytymisestä, miesten rakastelemisesta miesten kanssa ja naisten rakastelemisesta naisten kanssa. Näkökulma on puhtaasti yhdyntäkeskeinen. Sanallakaan ei viitata samaa sukupuolta olevien rakkaussuhteeseen tai yhteiseen elämään. Tästä syystä raamattuteologisessa keskustelussa terminologian valinta on tehtävä huolellisesti. Jos sanotaan Leviticuksen torjuvan homoseksuaalisuuden, kyse ei ole pelkästä eksegeettisestä huomiosta vaan myös tulkinnallisesta ratkaisusta. Näin sanova on päätynyt siihen tulkintaan, että miehten makaamisen kielto kohdistuu seksuaaliaktiin, mutta sen ala on laajempi. Se kattaa myös homoseksuaalisen orientaation mukaanlukien rakkaussuhteen ja liittymisen toiseen ihmiseen. Tällaisen tulkinnan voi tehdä vasta eksegeettisen ja myös hermeneuttisen työskentelyn lopussa. Raamattuteologisessa keskustelussa yritetään selvittää juuri sitä, voidaanko tällainen loppupäätelmä tehdä. Siksi eksegeettisessä kirjallisuudessa (lue: valistuneessa kirjallisuudessa) ei yleensä puhuta homoseksuaalisuudesta sinänsä vaan homoseksuaalisesta käyttäytymisestä." Ja Paavalin kirjeestä Wikipediassa:"Paavalin ensimmäisessä kirjeessä korinttilaisille 6:9-10 kirjoitetaan: 9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, 10 eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät. [17] Siinä, missä suomenkielinen raamattu käyttää termiä "miesten kanssa makaavat miehet", alkuperäiset kreikankieliset termit ovat arsenokoitēs (ἀρσενοκοῖται, ), malakos (μαλακός) ja porneia (πορνεία). Varsinkin termi arsenokoitēs on ollut jo vuosisatojen ajan haasteellinen raamatuntutkijoille.[40] Kreikankielinen ἄῤῥην / ἄρσην [arrhēn / arsēn] tarkoittaa miestä, ja sana κοίτην [koitēn] sänkyä seksuaalisuuteen viittaavana. Termi oli kuitenkin tuntematon kreikan kielessä ennen Paavalia, eikä sitä käytetä raamatussakaan kuin kaksi kertaa,[40][49] toisen kerran ensimmäisessä kirjeessä Timoteukselle 1:10, jonka 9-10 jakeiden suomenkielinen käännös kuuluu: 9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. [17] Suomenkielisessä raamatussa käytetään myös tässä kohdassa termiä "miesten kanssa makaavat miehet". On mahdollista, että termi arsenokoitēs on joko juutalainen käännös kreikan kielestä, tai jopa Paavalin itsensä keksimä. Myöhemmässä kristillisessä kirjallisuudessa termiä käyttää Pyhä Johannes Paastoaja 600-luvulla käsitellessään seksuaalisia syntejä. Hän käyttää sanaa arsenokoitia, joka voi tarkoittaa passiivista vastaanottamista tai aktiivista tekoa, ja toteaa, että "monet miehet harjoittavat arsenokoitia- syntiä jopa vaimojensa kanssa". Tässä yhteydessä termi siis ei ilmeisesti tarkoita miesten välistä seksuaalista kanssakäymistä vaan luultavimmin anaaliyhdyntää yleisesti.[50] Laitinen (2005) suomentaa termin tarkoitukseksi "miesmakaajat".[45] Joidenkin teologien mielestä termi siis tarkoittaa homoseksuaalisuutta itsessään, mutta toiset tulkitsevat sen tarkoittavan nuoriin poikiin tai prostituoituihin kohdistuvia homoseksuaalisia tekoja. On myös esitetty, että termi pitäisi sisällään myös naisten väliset homoseksuaaliset teot.[40][49] Termi malakos juontanee juurensa sanoista "pehmeä" tai "ylellinen", ja myös sen suhteen kiistellään siitä, viittaako se yleisesti homoseksuaalisuuteen vai prostituoituihin taikka alaikäisiin kohdistuviin homoseksuaalisiin tekoihin.[49] Termi porneia on tunnettu myös Islaminuskossa. Kristinuskossa se on tavallisimmin käännetty tarkoittamaan haureutta tai huoruutta, nykyisin yleensä moraalittomuutta, mutta senkin merkityksestä kiistellään.[51] Alkuperäiset termit ovat siis edelleen teologien kesken kiisteltyjä, vaikkakin suomenkielisen raamatun perusteella tekstit näyttäisivätkin tuomitsevan homoseksuaalisuuden kokonaisuudessaan.[17][52]" |
Vieras |
#7173 Re: Re: Re: Re: Re:07.04.2013 07:36Vaikka sinulla olisi kuinka painavaa asiaa, tekstin kappalejako auttaa jotakuta siitä kiinnostunutta sen lukemisessa. Opi perusasiat! |
Vieras |
#7174 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HOMOUS ON PEDOFILIN ESIASTE.07.04.2013 07:41Ihme juttu kun siitä, että pedofilia liittyisi homoseksuaalisuuteen, ei ole mitään oikeita todisteita. Sen sijaan meillä on näitä surullisenkuuluisia pitkään jatkuneita, laajoja ja salattuja pedofilia- kertomuksia vanhoillis- ja esikoislestadiolsisuudesta ja viimeisimmäksi tuo lähetysseuran tapaus... Ärsyttää tällainen huutelu mitään tietämättömiltä ihmisiltä, kun itse olen ihan oikean pedofilin (heteromies, naimisissa, omia lapsia) uhri ja tunnen maailman kilteimpiä ihmisiä, jotka ovat homoseksuaaleja, eikä yksikään heistä ole ahdistellut lapsia. |
Vieras |
#7175 Re: Re: Re: Re: Re: Re:07.04.2013 07:47Jostain syystä kappalejako ei toiminut, vaikka sellaisen kyllä alkuperäiseen tekstiin tein. Tottahan tuon tiedänkin, kun kirjoitan ihan työksenikin ;) Opettelehan sinä puolestasi käytöstapoja, sivistyneet ihmiset eivät huutele toisille noin :) |
|
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
44661 Luotu: 27.09.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3407 Luotu: 02.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2671 Luotu: 07.10.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
845 Luotu: 05.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
315 Luotu: 07.11.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
265 Luotu: 13.11.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
181 Luotu: 05.11.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
126 Luotu: 07.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
811 Luotu: 15.05.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1024 Luotu: 08.10.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
264 Luotu: 01.11.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28382 Luotu: 08.10.2024
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3083 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
586 Luotu: 15.10.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
622 Luotu: 01.11.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18047 Luotu: 01.03.2023
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
56 Luotu: 10.11.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14930 Luotu: 15.07.2023
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
Lohikosken lähikirjasto tulee säilyttää
286 Luotu: 05.11.2024