Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#33801 Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

12.04.2014 12:13

#33793: - Re: Median sopulilauma pelkää...

Tässä Raamatusta otettuna rakkauden kaksoiskäsky: Matt.22:36-40.

36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'
40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."



Vieras

#33802 Re: Re: Re: Ah, ma nauran! - Päivi Räsäsen lausumaa

12.04.2014 12:20

#33795: - Re: Re: Ah, ma nauran! -

Niin sanottu "kansalaisaloite tasa-arvoisen avioliiton puolesta" muuttaa nykyistä avioliitto käsitettä väärään suuntaan ja joka myös on harhaanjohtava adressi. Avioliittolakihan on nykyisin jo tasa-arvoinen naisen ja miehen välinen. Lain pitää olla rehellisesti oikeuden mukainen kaikille elämän tilanteen mukaisesti. Nykyiset lait eivät johda harhaan ja jokaiselle ne ovat sopivia elämän tilanteisiin nähden.


Vieras

#33803 Re: aikoihin eletty No, on tosiaankin aikoihin eletty!!!

12.04.2014 12:35

#33798: Oivoi - aikoihin eletty Myös heterosuhteissa harrastetaan samanlaista seksielämää kuin homosuhteissa, joten sekään ei pitäisi olla ongelma? En ole moista väitettä aikaisemmin kuullutkaan!

Samanlaista seksiäkö? Ja höpö höpö! Juuri se ero on siinä, että nainen ja mies ovat sukupuolisesti erilaiset, jos et nyt sattumalta sitä tiedä. Ei tässä ole kysymys mistään uskonnollisesta toimituksesta, jos nainen ja mies ovat varustetut niillä oikeilla välineillä. Homosuhteita ei voi verrata tähän, koska normaalit erilaiset sukupuolielimet puuttuvat. Peräsuoli on tarkoitettu ihan muuhun tarkoitukseen ja tehtävään. Tiedätkö sitä?


Vieras

#33804 Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

12.04.2014 13:43

#33797: - Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

"Turha sitä on meitä kaikkia pakolla sukupuolineutraaleiksi tehdä ja siksi meidän jotka olemme heteroja, niin antakaa hyvät ihmiset meidän myös olla heteroja ja mielipiteemme sen mukaisia."

Voi äiti tai isä tai muu vanhempi, miten tämä on niin vaikeaa...?

Kukaan ei ole tunkeutumassa yksistyiselämääsi, jossa saat olla niin hetero kuin vain ikinä voit kuvitella. Kukaan ei myöskään estä sinua vaikka menemästä keskelle Senaatintoria ja huutamasta siellä, kuinka hetero oletkaan. Siitä, että olet hetero, ei automaattisesti seuraa, että olet juntti. jolla on juntin mielipiteet. Itsekin olen hetero ja heterona pysynkin, mutta olen tästä avioliittoasiasta tasan tarkkaan eri mieltä kanssasi.

"Onko tälläinen suvaitsevaisuus sitten liikaa pyydetty, kun me kerran hyväksymme erilaisyyden homojen yms. kohdalla. Koska ihmiset ovat erilaisia, niin sen mukaisesti lainkin pitäisi toimia, eli pidettäköön lait nykymuotoisena."

Jos hyväksytte erilaisuuden, niin fine... Mutta jos ette hyväksy, että kanssanne erilaisille ihmisille ette soisi samoja oikeuksia, joita pidätte itsellenne itsestään selvinä, niin tämä ei enää käy. Silloin suvaitsevaisuus tai toisen ihmisen arvostaminen ja hänen lähtökohdistaan hyväksyminen on pelkkää sanahelinää todellisen vihamielisyyden ja torjunnan peittona. Se on "erilaisuutta", joka kohdistuu toisten vahingoittamiseen, eikä sellaista pidä hyväksyä Raamatun eikä minkään muunkaan edes jossain määrin tolkullisen eettisen ohjeen mukaan.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

12.04.2014 14:21


Armo riittää syntiselle

#33806 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran! - Päivi Räsäsen lausumaa

12.04.2014 14:42

#33749: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran! - Päivi Räsäsen lausumaa

Omantunnon on ihmiseen laittanut Jumala, koska Jumala haluaa ilmoittaa ihmiselle tahtonsa ja haluaa ihmisen noudattavan tahtoansa. Toki uskovassa ihmisessä asuu myös Pyhä Henki. Pyhä Henki opettaa uskovia ja muistuttaa Jeesuksen opetuksista, kuten on mainittu Johanneksen evankeliumin 14.luvun jakeessa 26 :" Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."

Nämä Jeesuksen sanat ovat täyttä totta, olen sen kokenut vuosikymmenien kokemuksella. Pyhä Henki todella vieläkin toimii, ihmisiä tulee elävään uskoon,sairaita paranee,pahat henget lähtevät ihmisistä,varkaat palauttavat varastamansa tavarat, ihmiset hylkäävät syntinsä, jopa kuolleita herää henkiin Jumalan valtavasta voimasta !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vieras

#33807 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran! - Päivi Räsäsen lausumaa

12.04.2014 15:03

#33806: Armo riittää syntiselle - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ah, ma nauran! - Päivi Räsäsen lausumaa

"Omantunnon on ihmiseen laittanut Jumala, koska Jumala haluaa ilmoittaa ihmiselle tahtonsa ja haluaa ihmisen noudattavan tahtoansa."

Tämä on juuri se vallankäytön pirullisin keino, ihmisen tahtoon tunketuminen väkivalloin moisen valheen kautta. Tahtonsa haluavat ilmoittaa lahkon setämiehet omia pyyteitään edesauttaessaan.

"...ihmisiä tulee elävään uskoon,sairaita paranee,pahat henget lähtevät ihmisistä,varkaat palauttavat varastamansa tavarat, ihmiset hylkäävät syntinsä, jopa kuolleita herää henkiin Jumalan valtavasta voimasta !"

Tarkoittaa, että uskova alkaa noudattaa tunnontarkasti jotain moraalisääntöä ja saa siitä kiksejä. Monesti toki se voi olla parempi kuin aiempi kriminaali tai päihde-elämä. Kuolleitten heräämiset suin muut menevät kyllä urbaanien legendojen ja silkan huijauksen piiriin. Uskovilta katoaa myös kyky ymmärtää, mikä tapahtuisi joka tapauksessa sattumalta ihan ilman jumalien avittamista. Tällöin ihan normaalitkin asiat menevät tämän johdatuksen piikkiin.

naisen ja miehen avioliiton puolesta.

#33808 Homohiv leviää Euroopassa.

12.04.2014 15:30

Homohiv tartunta luvut ovat lähteneet kasvuun homoliittojen myötä Euroopassa. Hollannissa tarttuvuus jo 16 %. Homot levittävät hiviä 40 kertaa tehokkaammin kuin heterot kun tartunnat suhteutetaan homojen 3% ja heterojen 97%. Homoliittoja ei Suomeen koska kansantauti homohivn ei haluta leviävän yhtään enempää. Lain pitää suojella ihmisiä eikä sallia hiv aidsin levittämistä. THL tutkimus homojen kansantauti on hiv.
Signal

#33809 Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

12.04.2014 15:34

#33789: - Re: Median sopulilauma pelkää...

Mitenkäs tähän sopii sitten vihreiden Tarja Grongergin vaatimus, että työnantajille pitäisi laittaa homokiintiöt, - työnantajien olisi siis palkattava heitä määrätty määrä. Tietty, että niiitä halutaan kouluihin ja päiväkoteihin, mutta myös yksityisten firmojen pitäisi toimia niin.


Vieras

#33810 Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

12.04.2014 16:00

#33809: Signal - Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

Taas te jeesukset harrastatte totuuden tuolle puolelle venyttämistä: Tarja Cronberg on puhunut siitä, että firmoille voi olla imagoetua siitä, että siellä on avoimesti erilaisia ihmisiä. Tästä nousi erityisesti jeesuspersujen keskuudessa keskustelu, jossa väitettiin hänen vaatineen homokiintiöitä. Ajatus on absurdi ja vailla toteuttamismahdollisuutta, koska rekrytointivaiheessa moista asiaa ei saa hakijalta udella.

Signal

#33811 Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

12.04.2014 16:03

#33793: - Re: Median sopulilauma pelkää...

Tuo on täysin sinun omaa tulkintaasi, Jumalan Sanan vääristelyä/ ns.toista "evankeliumia." Jeesuksen kaksoiskäsky menee näin:

KÄSKY #1          Mark.12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; 30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'. (5Moos. 6:5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.)

rakastaa Herraa kaikesta sydämestä = uskoa ja toimia Hänen Sanansa mukaisesti.

1.Joh.5:2-3 "5:2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

 

KÄSKY #2          "Mark.12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

 

Joh.14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. 7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni..."

 


Vieras

#33812 Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

12.04.2014 16:07

#33811: Signal - Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

Niin, tuo on teksti ja sinulla on siitä oma tulkintasi. Mikäli se on täällä tullut kirjoituksissasi ilmi, et ymmärrä tuosta tekstistä pätkän vertaa, varsinkin se toinen osa on sinulle täysin vieras.

Signal

#33813 Re: Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

12.04.2014 16:14

#33810: - Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

Anteeksi, jos olin ihan pikkuisen aikaani edellä... Siitä ei siis vielä voi puhua.


Vieras

#33814 Re: Re: Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

12.04.2014 16:16

#33813: Signal - Re: Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

"Anteeksi, jos olin ihan pikkuisen aikaani edellä... Siitä ei siis vielä voi puhua."

Ymmärsinkö oikein, jos ymmärsin, että sanasi haluat ymmärrettävän profetiaksi...?

Signal

#33815 Re: Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

12.04.2014 16:23

#33812: - Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

Ei Raamatun sanaa ole annettu teologien/ saddukeuksien/ fariseuksien ymmärrettäväksi/ tulkittavaksi/ väänneltäväksi, vaan Raamatun Sana on annettu ihan tavallisten ihmisten ymmärrettäväksi, niinkuin se kirjoitettu on.

Matt.24:35 Taivas ja maa katoavatmutta minun sanani evät koskaan katoa.


Vieras

#33816 Re: Re: Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

12.04.2014 16:33

#33815: Signal - Re: Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

"Raamatun Sana on annettu ihan tavallisten ihmisten ymmärrettäväksi, niinkuin se kirjoitettu on."

Ilmeisesti et siis kuulu tavallisiin ihmisiin, koska et tuon tekstin lähimmäisenrakkaudesta puhuvasta osasta mitään ymmärrä. Myöskään tuo Matteus-sitaatti ei sellaista väittämää sisällä, se on ihan omaa tulkintaasi.

Mutta autuaita kai ovat yksinkertaiset, jotka eivät omaa tulkintaansa edes huomaa - joskin kovasti kiusallisia ja usein vaarallisiakin ne kyllä ovat.

 

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

12.04.2014 16:42



Vieras

#33818

12.04.2014 17:19

Jumalan Sana kestää tuulet ja tuiverrukset .Ajan hammaskaan ei pysty siihen .Mies X nainen _siinä avioliitto .Jumalan Itsensä asettamana.Järkevä Viisas Iätön Suunnitelma Hänellä oli ja ON.Tulee olemaan.

Vieras

#33819 Re: Re: Re: Re: Re: Kristuksesta kirjoitusta

12.04.2014 17:42

#33815: Signal - Re: Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

Täältä: Kiitos Signal. Tarkistin vielä omasta Raamatustani tuon kohdan ja juuri noin se on.

"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa." Matt.24:35 Jeesus puhuu tässä tulevista tapahtumista.

Tuon voisi ilmaista toisillakin sanoilla tai siis melkein samoilla... Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani ovat ikuisia.

 

 

Tuostapa tulikin mieleeni

"Alussa oli SANA. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli JUMALA." Joh.1:1

Tuonkin voisi ilmaista toisilla sanoilla: Jeesus Kristus oli olemassa jo ennen kuin mitään muuta olikaan. Alussa hän oli Jumalan luona. Kristus on ollut olemassa aina, ja hän on Jumala. (Elävä uutinen)

 

Jos kerrataan taas, usko Jumalaan on vapaaehtoista. Sitten jonkin verran Rainermaa:

"Meillä ei ole mitään omaa tietä pelastukseen ja Jumalan luo, mutta Jumalan tie ihmisen luo on olemassa. Kristinusko perustuu siihen, että Jumala on antanut tien. Usko Jeesukseen on tämän tien kulkemista, koska Jeesus on tämä tie. Jumalan edessä tarvitsemme sovittajan, ja Jeesus on sovittaja. Tarvitsemme armon, ja Jeesus on tämä armo. Armon tarvitsija saa armon ja avun pyytäjä avun. Tässä juuri on vaikeutemme. Tällaista armoa ja apua emme tunne tarvitsevamme, ellei Jumala tee meistä pelastusta tarvitsevia." (Keijo Rainerma, Arvomme - aarteemme, sivu 100)


Vieras

#33820 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristuksesta kirjoitusta

12.04.2014 17:58

#33819: - Re: Re: Re: Re: Re: Kristuksesta kirjoitusta

Ettekö te jeesukset huomaa, että hurmiossanne tulkiytsette tekstiä mielenne mukaan! On täysin hatusta vedetty tarina, että Jeesus, jonka väitetään olleen Jumalan poika, olisi ollut messissä Raamatun ensi lehdillä.

Minä

#33821 Re: Miehen ja naisen välinen suhde

12.04.2014 18:00

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

12.04.2014 18:04


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

12.04.2014 18:06


Signal

#33824 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

12.04.2014 18:07

#33816: - Re: Re: Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

Meni taas väärin... taas tuli sinun omaa ns.teologiaasi.

Matt.5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun (Jeesuksen/ Sanan) tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.

 


Signal

#33825 Re: Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

12.04.2014 18:21

#33812: - Re: Re: Re: Median sopulilauma pelkää...

Tämä on muuten Raamatun Pyhää Sanaa, eikä setan..., siitähän se meidän mielipide-eromme johtuu.

Olen siitä tavattoman ylpeä, kunnia kuuluu kuitenkin siitäkin Jumalalle.

 

KÄSKY #1          Mark.12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; 30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'. (5Moos. 6:5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.)

rakastaa Herraa kaikesta sydämestä = uskoa ja toimia Hänen Sanansa mukaisesti.

1.Joh.5:2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä. 3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

 

KÄSKY #2          "Mark.12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

 

Joh.14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. 7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni..."