Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#16901 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

06.07.2013 12:14

#16894: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

Siis häh...?? Jos tarkoitat toisilla seksistä pidättäytyviä homoja, olisi loogista vaatia, että myös selibaatissa olevien munkkien ja muiden askeetikkojen valinnan perusteella kaikkien heterojen pidättäytymisestä heteroseksuaalisista teoista.

Tuomionanalaisuutta täällä tunnutaan nimenomaan painottavan, Jeesuksen rakkauden sanoma erityisesti syrjittyjä kohtaan on täysin hukassa. Monet uskovaiset homot ovat peloitteluistanne huolimatta viimeksi mainitun löytäneet ja onneksi on myös kirkon väkeä, jotka siinä heitä tukevat.

 

 


Vieras

#16902 Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 12:21

#16889: - Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

 

Arsenokoites sanan alkuperä tarkoittaa homoseksuaalista toimintaa ja homoseksuaalia. Tästä on selkeästi todisteena Septuagintan jakeet 1 Moos 18:22 ja 20.13, sillä juutalaiset käänsivät sanat arsenos koiten kuvaamaan miesten välistä seksiä (homoseksuaalisuus), joka on syntiä ja Jumalan tahdon vastaista. Paavali ei keksinyt Uuteen Testamenttiin sanaa arsenokoites, niin kuin jotkut valheellisesti väittävät, vaan se oli jo olemassa käsitteenä VT:ssa, jossa se tarkoittaa homoseksuaalisuutta.

 

 


Vieras

#16903 Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 12:31

#16893: - Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

Minulla on se Gagnon tekstin referointi esillä, voinko luvallasi laittaa sen tähän.
Sivusta seuraaja.


Vieras

#16904 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 12:33

#16896: - Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

Ylemmyys keskustelun retorisessa tiimellyksessä ja ylemmyys ihmisryhmien välillä ovat kovin eri asioita. Olen sen verran liikkunut homopiireissä, että tiedän tilanteen. Siellä lietsotaan nimenomaan sisäisesti omanarvontuntoa ja ulospäin oikeutta olla oma itse. Molemmat asiat ovat olleet vuosituhansien sorron takia kovasti takamatkalla.

Suomen kielessäkään sanonta "olen ylpeä lapsestani" ei tarkoita sitä, että asettaisi lapsensa muita paremmaksi vaan sitä, että on onnellinen siitä, että lapsi on onnistunut jossain merkityksellisessä.

Aivan toisenlaista ylpeyttä ilmenee Jeesuksen fariseus-publikaani-vertauksessa, jossa ylpeys on itsensä asettamista muiden yläpuolelle, koska on uskonnollisesti niiiiiin oikeaoppinen. Tätä nimenomaista Raamatun tuomitsemaa ylpeyden syntiä täällä harjoittavat taajaan juuri uskikset.


Vieras

#16905 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 12:44

#16904: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

 

On häkellyttävää, miten uskonto, jonka mukaan lähimmäistä tulee rakastaa  kuin itseä, voi muuttua kaikenkattavan epäluulon ja ylemmyydentuntoisen tuomitsemisen teologiaksi.

 

 

 


Vieras

#16906 Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 12:46

#16900: - Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

Raamatun luotettava tulkinta on vaikeaa varsinkin silloin, kuin sitä tekee omat mielihalut pontimena. Laitan lainauksen Wikipediasta, jossa ilmenee, kuinka monella tavoin tekstejä voidaan tulkita:

"Vaikkakin nämä kreikankieliset sanat kiistatta viittaavat kahden miehen (ja mahdollisesti myös kahden naisen) väliseen seksuaaliseen kanssakäymiseen, jotkut teologit ovat sitä mieltä, että kokonaisuutena katsoen kirjoitusten tarkoituksena on kieltää ajalle tyypilliset nuoriin poikiin kohdistuvat seksuaaliset teot (pederastia eli poikien rakastaminen) sekä prostituutio ennemminkin kuin homoseksuaalisuus itsessään, mutta toiset teoreetikot puolestaan katsovat tekstien tarkoittavan homoseksuaalisuutta kokonaisuudessaan"


Vieras

#16907 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

06.07.2013 12:49

#16901: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

 

Voidaan vain kysyä,  miltä Jeesukselta liberaalit löytävät sitä puhetta,  mitä kuvaamasi kirkon ihmiset nyt esiin tuovat.  Sillä ei ole mitään tekemistä  sen Jeesuksen kanssa,  joka Raamatussa ilmaisee itsensä.  Suhde homoseksuaalisuuteen on Jeesukselle itsestään selvä.  Siitä ei ole puhettakaan!

Kukaan muu ei puhu tuomiosta niin rajusti,  kuin Jeesus,  ja iankaikkisesta tuomiosta.  Lisäksi hän sanoo:  Laista ei katoa pieninkään piirto!  


Mutta
Hän sanoo myös,  että ei ole tullut lakia kumoamaan    vaan  täyttämään!


Sana on täynnä tätä:  tiukkaa,    mutta   armahtavaa Sanaa



KÄSKYN PÄÄMÄÄRÄ ON RAKKAUS,  
JOKA TULEE PUHTAASTA SYDÄMESTÄ  JA  HYVÄSTÄ OMASTATUNNOSTA
JA VILPITTÖMÄSTÄ USKOSTA.

1 TIM. 1:5

.

 


Vieras

#16908 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

06.07.2013 12:51

#16907: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

No kerropa ne sitaatit, joissa Jeesus ottaa kantaa erikseen homoseksuaalisuuteen!

 

Hän tulkitsee lakia oman suodattimensa läpi, joka on rakkauden sanoma. Tuolloin lait muuttavat radikaalisti luonnettaan.


Vieras

#16909 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 12:56

#16905: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra 

On häkellyttävää, miten lähimmäistään rakastava usein tuomitaan siitä, kun hän noudattaa käskyä rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään, olemalla vaikenematta Raamatun sanasta esille nousevasta totuudesta. Totuudesta vaikeneminen ja välinpitämättömyys olisi pahinta mihin kristitty voisi syyllistyä suhteessaan lähimmäiseensä.


Vieras

#16910 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

06.07.2013 13:10

#16908: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

 

Hän ottaa siihen kantaa  kaikessa mitä hän sanoo!     Löydät  Jumalan puheen  myös syvältä omasta sydämestäsi,  jos elämäsi on niin rakentunut,  että olet kokenut samaa sukupuolta oleviin vetoa.   
Jos  tämä on vieras alue,  et voi tietää mistä puhut,  koska sinulle ei silloin sitä puhetta millään tavalla osoiteta.  Jumala on puhuva Jumala.      Monella tavalla puhuva.

Ei tarvita profeetallisia lahjoja,  että tunnistat hänen puheensa.
Hänet voi pyytää myös puhumaan suoraan tavalla tai toisella,  ja usko tai älä,  hän löytää siihen keinot ja tavat.

Periaatteessa hän osaa tunnekielellä kertoa sinulle,  milloin olet "tiellä",  milloin tienposkessa.   Levottomuus  -  paino  -  ahdistus -  häpeä  -  pelko   - ovat  asioita ,  joiden olemassaolosta on syytä olla kiitollinen.  Niillä on ohjaavaa vaikutusta. On pakko löytää ulospääsy tilanteesta,  vaikka mitä maksaisi!  Ihan lennosta  ei näitä käsitä,  mutta oppii kulkiessa,  mistä on kyse.          


On kuitenkin vaara,  että Jumala ei enää puhu.  Se on kaikkein vakavin paikka.

Sentähden  sinä joka tuet toisia,   tietämättä mihin syvimmiltään olet heitä tukemassa,   --    enpä sano mitään...

 

 

sivusta seurannut

#16911 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

06.07.2013 13:13

#16908: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.... 

 Etkö tosiaan ymmärrä, vai etkö halua ymmärtää mitä tuossa edellä olevassa #16907 kommentissa sanotaan?!

”Kukaan muu ei puhu tuomiosta niin rajusti,  kuin Jeesus,  ja iankaikkisesta tuomiosta.  Lisäksi hän sanoo:  Laista ei katoa pieninkään piirto!” 

”Tähän sisältyy myös tämä lain kohta, jota Jeesus ei kumonnut: Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.” (3. Moos. 18.22) Tämän asian myös Uusi Testamentti meille kirkkaasti vahvistaa, joten se on yhä edelleen voimassa olevaa muuttumatonta ja selkeää Jumalan tahtoa.


Vieras

#16912 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 13:17

#16906: - Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

 

Vastikään ilmestyi tutkimus,  jossa paljastui karmaiseva totuus teol.opiskelijoiden,  erityisesti naisten osalta,  ettei heillä ollut kuin n.15%:lla yhteyttä Sanan kautta olemiseen Jumalan yhteydessä.  Tällaisella ulkopuolisuudella  ei tietenkään pääse minkäänlaiseen tuntumaan Sanasta ja sen maailmasta.


 


Vieras

#16913 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 13:17

#16909: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

 

Fundamentalistikristitty voi pitää mölyt mahassaan demokraattisessa maassa, jossa vallitsee uskonnonvapaus.

 

 


Vieras

#16914 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 13:18

#16909: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

Lähimmäisenrakkaus ja lähimmäisen vainoaminen menevät Sinulta nyt kyllä sekaisin. Jos olet huolissasi lähimmäisestäsi, voit toki kertoa huolesi hänelle. Ota kuitenkin huomioon, että a) voit olla väärässä ja b) lähimmäisesi intresseissä ei ole neuvosi noudattaminen. Jos et jätä asiaa jomman kumman kohdan täyttyessä, huolehtimisesi muuttuu ahdisteluksi.

"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" ei tarkoita sitä, että vaadit lähimmäiseltä sitä, mitä itse arvostat. Päinvastoin se sisältää sen elementin, että toisella voi olla ihan toiset preferenssit kuin itsellä, ja tät asiaa on myös kunnioitettava.

Ja sitten pääasiaan: Suomen lain on tarkoitus suojella kansalaisiaan siten, että heidän kansalaisoikeutensa voivat toteutua esteettä. Sellaisia ovat mm. avioliiton tai vastaavin oikeuksin varustetun solmiminen kumppanin kanssa ja työnhaku ilman diskriminointia. Taivaaseen pääseminen ei niihin kuulu. Tällä adressilla halutaan estää näiden oikeuksien toteutuminen osalle kansakunnasta.


Vieras

#16915 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 13:21

#16914: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

 

Kyllä toisella voivat olla täysin toisenlaiset preferenssit,  ja niin ovatkin.  Kristinuskoa ei kuitenkaan pitäisi
siihen sitten vetää päällyspaperiksi.

 

 


Vieras

#16916 Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 13:25

#16893: - Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

Sivusta seuraten:
Gagnonin tekstin referointi löytyy:

#13815


Vieras

#16917 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.

06.07.2013 13:25

#16911: sivusta seurannut - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

Kuitenkin Jeesus kapinoi erittäin voimakkaasti tuon ajan lain tulkintaa ja hyvin provosoivasti liikkuu niiden ihmisten parissa, joita fariseusten laintulkinta (...ja Te uskikset samassa hengessä...) julmimmin kohteli. Tämähän oli yksi tarkeimmistä syistä, miksi Jeesus haluttiin vaientaa. (Te olette myös Jeesuksen vaientaneet omilla äkkiväärillä tulkinnoillanne.)

Paavali otti vanhana fariseuksena hiukan takapakkia tuossa laintulkinnassa. On myös tärkeää huomata, kuinka Paavali viittasi useasti siihen, missä kohden hän tätä tulkintaa teki lainkohtia siteeratessaan ja missä kohden puheli omia fundeerauksiaan.


Vieras

#16918 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.

06.07.2013 13:26

#16911: sivusta seurannut - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

 

Vanhan Testamentin lait ovat siis voimassa Jeesuksen sanojen vuoksi, vaikka ne ovat ristiriidassa Uuden Testamentin kanssa, eikä kukaan kristityksi itseään kutsuva edes noudata niitä.

 

 

 

 


Vieras

#16919 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaiki

06.07.2013 13:42

#16918: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa. 

Päinvastoin, tässä tapauksessa Uusi Testamentti juuri torjuu selkeästi homoseksuaalisen käyttäytymisen Jumalan tahdon vastaisena asiana. Mitään ristiriitaa ei tässä asiassa ole Jeesuksen sanojen ja Uuden Testamentin välillä.


Vieras

#16920 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta k

06.07.2013 13:49

#16919: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaiki

 

Vanhan Testamentin kaikki lait ovat siis yhä voimassa. Siitäpä vain kivittämään avionrikkojia, kristityt!

 

 

 

 


Vieras

#16921 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 14:01

#16912: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra 

Olen myös kuullut tuon ikävän asian. Ja myös sen, että erityisesti nuoremman ikäluokan naisihmiset pääkaupunkiseudulta (jossa muuten teologinen tiedekuntakin sijaitsee!) ja suuremmista kaupungeista ovat suurella innolla ajamassa samaa sukupuolta olevien liittoja. Mistäköhän johtunee?? Onkohan kukaan kiinnittänyt tähän seikkaan huomiota?


Vieras

#16922 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 14:07

#16921: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

 

Ehkä he eivät ole totisia Kristuksen morsiamia.

 

 


Vieras

#16923 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 14:08

#16915: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

Niinpä; neuvo on sen verran fiksu, että se sopii uskonnoista riippumattomaksi universaaliksi eettiseksi ohjeeksi kaikelle, mitä teetkin kanssaihmisten kanssa.

Se vain on kaikkein pahiten unohduksissa niillä, jotka täällä Jumala-yhteydessä väittävät olevansa.

 


Vieras

#16924 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaiki

06.07.2013 14:11

#16917: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.

 

Anna Herra kallis mulle sanoja kertoakseni,  että nyt ei ole kysymys farisealaisuudesta.  Jako on toisenlainen:  Jos lapsesi kätkee sinulta jonkun totuuden,  joka painaa ilmiselvästi häntä,  silloin et rakkaudessasi anna tilanteen jatkua vaan puutut siihen aktiivisesti, että hän saisi apua,  ja asia selvenisi,  -  et tyydy silittelemään ja vakuuttamaan, että kyllä äiti  rakastaa.
Tai jos vintiösi kokeilee valheensietokynnystäsi,  eihän rakkaus sano,  valehtele vaan,  kyllä minä sinua rakastan.  Vaan kannat vastuuta koko hänen elämänsä suunnasta ja puutut asiaan.  
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa!      Mutta ilman totuutta  - rakkautta ei ole        tästä on syvimmältään kysymys.


Vieras

#16925 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaiki

06.07.2013 14:12

#16917: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa. 

"Paavali otti vanhana fariseuksena hiukan takapakkia tuossa laintulkinnassa. On myös tärkeää huomata, kuinka Paavali viittasi useasti siihen, missä kohden hän tätä tulkintaa teki lainkohtia siteeratessaan ja missä kohden puheli omia fundeerauksiaan."

Mitä ensinnäkin Paavalin virkaan tulee, sanotaan se meille Uudessa Testamentissa: ”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt” (Gal. 1:1)

Tämä Jeesuksen Kristuksen kautta virkansa saanut Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, kirjoittaa Kristuksen Jeesuksen suoraan valtuuttamana meille Jumalan totuuden homoseksuaalisuudesta esimerkiksi kirjeessään roomalaisille, korinttolaisille ja Timoteukselle:

”Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa… Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa… Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa… Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen… samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.” (Room. 1:18-27)

”Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.” (1. Kor 6:9-10)

”Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille…haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan.” (1. Tim. 1:8-10)