Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

#16876 Re: Re: Re:

06.07.2013 08:05

#16870: - Re: Re:  

Sanoo ihminen joka käyttää nimimerkkiä ; )

Vieras

#16877 Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 08:13

#16868: - Re: Sodoma ja Gomorra

Kehottaisin tutustumaan ikiaikojen Jumalaan ja Hänen Sanaansa ennenkuin pilkkaat sitä.

Vieras

#16878 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.

06.07.2013 08:15

#16873: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

Vähän tarkemmin jos sais!  Kiitos  
( Siitä Usa:n usk.OIkeistosta )

vieras

#16879 Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 08:15

#16877: - Re: Re: Sodoma ja Gomorra

Mikä on "ikiaikojen Jumala"?

Vieras

#16880 Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 08:20

#16864: - Re: Sodoma ja Gomorra

"Katsokaa Raamatusta tai vaikka elokuvasta the Bible,"

En tarkista faktatietoa myöskään esim. Sound of Music-elokuvan perusteella. Raamatussa ei mainita sanaa homoseksuaalisuus eikä kuvata homoseksuaalista parisuhdetta Sodoman ja Gomorran kohdalla. Pompeiji ei liene ollut homoseksuaalisempi kaupunki kuin muutkaan Rooman metropolit, mutta sattui onnettomuudekseen olemaan Etnan läheisyydessä. On todella naurettavaa väittää asioilla olevan yhteys toisiinsa, sattuma ja muut todennäköisyyystekijät selittävät asian riittävän hyvin.

"Suuren ylpeyden nimessä ja hengessähän juuri noita Pride-kulkueita järjestetään!! (engl. Pride = Ylpeys)"

Pride tarkoittaa tässä yhteydessä omanarvontuntoa, jota te uskikset yritätte nujertaa islamistien, natsien ja persujen kanssa muodostamassanne epäpyhässä liitossa. Tulkintasi sanan merkityksestä kertoo muulle maailmalle vain sen, että olisi aika välillä katsella maailmaa muutenkin kuin Raamattu-pullolasirilliesi läpi.

Vieras

#16881 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

06.07.2013 08:24

#16866: vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

On häkellyttävää, miten uskonto, jonka mukaan lähimmäistä tulee rakastaa kuin itseä, voi muuttua kaikenkattavan epäluulon ja ylemmyydentuntoisen tuomitsemisen teologiaksi.

Vieras

#16882 Re: Re: Re: Re: Re: Evoluutio

06.07.2013 08:39

#16858: Vastaus - Re: Re: Re: Re: Evoluutio

Aika takaperoista ajattelua on se, että ummista silmäsi juuri tässä ja nyt näkyville evoluution ilmentymille (ks. harmaalokki-selkälokkiesimerkki) ja sanot sitä uskomukseksi. Toisaalta väität yli 2000 vuotta sitten kirjoitettua tekstiä asiasta faktatiedoksi. Tuolloin ei ollut olemassa tieteellistä tietoa, kuten tähtien ikäarvioita, dinosaurusten fossiililöytöjä moderneine ajanmääritysmenetelmineen, fossiilikerrostumien ajallista analysointia, tietoa geneettisestä koodista, luonnonvaihtelun ja lajiutumisen teoriaa... oli vain usko, että asiat olivat tapahtuneet niin ja niin. Faktatietona se on siis jo lähtökohtaisesti nollan arvoista, vaikka uskoa siihen saattoikin suuri määrä ihmisiä.

"syy ei loppujen lopuksi ole evoluutio tai sattuma, vaan ihminen ahneudessaan ja omaviisaudessaan luo tilanteet missä käy näin"

Kiemurtelet kuin mato koukussa: Lajeja on kadonnut maan päältä lukemattomia määriä ennen ihmisen tänne saapumista. Suurin lajituho lienee kambrikauden päättyminen ja sitä kuuluisampi dinosaurusten tuho. Monessa näissä tapauksissa lajin sukupuuton loppuvaiheessa on käynyt kuin gebardille, lajin elinkelpoisuus ja sopeutumiskyky vähenevät ja perinnölliset taudit lisääntyvät geneettisen variaation vähetessä. Osa lajeista lienee tuhoutunut dramaattisemmin ilmaston nopean muutoksen takia, jollon sukupuuton mekanismi on erilainen kaikkien ykslöiden elämän käydessä mahdottomaksi.

- - - - - -

Yhdessä asiassa olemme samaa mieltä, nimittäin evoluution ja tasa-arvovaatimuksen samanarvoisuudesta. Niiden asemasta yleisellä arvoasteikolla mielipiteemme taitavatkin sitten erota aika lailla...

Vieras

#16883 Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 08:44

#16879: vieras - Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra 

"Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. Kuka on minun kaltaiseni? Hän julistakoon ja ilmoittakoon ja osoittakoon sen minulle, siitä alkaen kuin minä perustin ikiaikojen kansan... Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan - kuka oli minun kanssani?" (Jesaja 44:6-7,24)

Vieras

#16884 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Evoluutio

06.07.2013 08:48

#16862: veritas - Re: Re: Re: Re: Re: Evoluutio

Jesajan kirja on Qumranin kirjoitusten aikana jo kanonisoitu juutalaisessa uskonnossa, eikä se siis tuolloin enää muunnellut, vaan päinvastoin sanamuodoista pidettiin tarkkaa huolta. Täällä on puhuttu tekstien muuntumisesta ennen kanonisointia, mikä koskee esim evankeliumeita, Paavalin kirjeitä. Sama koskee tietysti myös Vanhan testamentin kirjoitusten vanhimpia kerrostumia, mutta niitä on löytynyt kovin vähän ja VT:n kirjalliset lähteet ovat pääsääntöisesti alkuperäisiä huomattavasti nuorempia (...ja siis jo vakiintuneita sanamuodoissaan).

http://www.helsinki.fi/teol/kurssit/ekse/print3.html

Vieras

#16885 Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 08:49

#16883: - Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

5 Moos 32:1 CWlcat te Taiuat/ Mine tadhon puhua/ Ja Maa cwlcan minun suuni sanat.
5 Moos 32:2 Minun Oppin tiuckucan ninquin Sadhe/ Ja minun Puheni wotocan ninquin Caste. Ninquin Sadhe Rohon päle/ Ja ninquin Pisarat Yrtein päle.
5 Moos 32:3 Sille ette mine tadhon HERRAN mine yliste/ andacat meidhen Jumalan * ainoan site Cunniata.
5 Moos 32:4 Hen on paasi/ henen tööns ouat laitettomat/ Sille ette caicki henen tekons ouat oikiat. Waka ombi Jumala/ ilman caicke wärytte/ * Oikia ia hurskas hen ombi.
5 Moos 32:5 Se nuria ia paha Sucu/ heneste poislangepi/ he ouat häpien pilcat/ ia ei henen Lapsens.
5 Moos 32:6 Ningös sinun HERRAS Jumalas kijtet/ sine hullu ia tyhyme Canssa ? Eikö hen ole sinun Ises ? ia sinun HERRAS ? eikö hen ole se ainoa/ ioca sinun tehnyt ia walmistanut on?
5 Moos 32:7 Muista sen entisen aighan päle tähenasti/ ia aijattele mite hen teki Esijsein cansa. Kysy Iseldes/ ia henen pite sinulle ilmoittaman/ ia sinun wanhemildas/ nin he sinulle sanouat.
5 Moos 32:8 Coska se Corkein ninquin arualla Canssat vlosiacoi/ ia haiotti Inhimisten Lapset. Silloin hen laski Canssain maan Äret/ Israelin lasten lughun ielkeen.
5 Moos 32:9 Sille HERRAN osa ombi hänen oma Canssans/ Jacob ombi henen Perimisens noora.
5 Moos 32:10 Hen leusi sen coruesa/ sijnä quiuasa cussa cauhistos on Erämaas. Hen ymberinswei henen/ Ja annoi henelle Lain/ ia warieli hänen ninquin silmens terän.
5 Moos 32:11 Ninquin Cotka poians vloswiepi/ ia heiden pälens lendepi. Ja vlosleuitte henen siuense/ ia hen otti heite/ ia cannoi henen sipeinse päle.
5 Moos 32:12 Yxinens HERRA talutti hendä/ ia ei ollut henen cansans mwcalainen Jumala.
5 Moos 32:13 Hen wei henen hamaan Maan corkeuten/ ia roocki henen Peltoin hedhelmelle. Ja annoi henen ime honaiata Calliosta/ ia öliu couasta kiueste.
5 Moos 32:14 Woita Lehmiste/ ia Rieska lambaista/ ynne caritzadhen rasuan cansa. Ja lihauimmat oinat/ ia Caurit lihauain munaskudhen cansa/ ia iootti hänen parahalla winamarian werelle.
5 Moos 32:15 Cosca hen nyt lihoi/ ia rauituxi tuli/ tuli hen irdhalisexi/ hen ombi lihauaxi/ paxuxi/ ia wäkeuexi tullut/ ia ylenannoi Jumalan/ ioca henen tehnyt oli. Ei hen Lucu pitenyt henen Terueydhens Calliosta/
5 Moos 32:16 mutta yllyti henen kiuauten mwcalisten Jumalain cautta. Ilkeyxen cautta wihoittelit he henen/
5 Moos 32:17 he wffrasit Perceleillen/ ia ei heiden Jumalallens. Nijlle Jumaloille/ ioita euet he tundenuet/ Nijlle vsille/ iotca ennen euet olluet Joita heiden Isense euet olluet cumartanuet.
5 Moos 32:18 Sinun Callios/ ioca sinun synytti/ sen sine ylenannoit/ ia vnodhit sen Jumalan/ ioca sinun loonut oli.
5 Moos 32:19 Ja cosca HERRA sen näki/ wihastui hen poicains ia Tytterins päle.
5 Moos 32:20 Ja hen sanoi/ Mine peiten minun Casuoni/ heidhen edhestens/ ia tadhon catzo mite heiden wimeiselle tapachtuman pite. Sille se ombi nuria sucu/ ia sencaltaiset lapset/ ioissa ei ole usko.
5 Moos 32:21 He hersyttelit minua sen Cautta/ ioca ei ole Jumala/ heiden Äpäiumaludens cautta/ he ouat minun wihoittanuet. Ja mine tadhon heite iellens wihoitta sen Cautta/ ioca ei ole Canssa/ Tyhmelle Canssalle mine tadhon heite wihoitta.
5 Moos 32:22 Sille Tuli ombi syttynyt minun wihasani/ Ja poltaman pite hamaan alemaisen heluetijn. Ja pite culuttaman Maan/ ynne henen hedhelmäins canssa/ ia pite ylespoltaman woordein perustoxet.
5 Moos 32:23 Minun pite cocoman caiken Onnettomudhen heiden ylitzens/ mine tadhon caiki minun nooleni heiden sisellens ambuua.
5 Moos 32:24 Nälielle heiden pite hiukautettaman/ ia wilutaudhilla ödhyttemen/ ia pahoilla paiseilla. Minun pite lehettemen metzen petoin hampat heiden keskelens/ ia raateleuaiset Kermet.
5 Moos 32:25 Ulcon pite Miecan heite * raateleman/ Ja siselle Cauhistuman. Seke piltit ette picat/ Imeueiset ynne sen harmapän cansa.
5 Moos 32:26 Mine tadhon sanoa/ Cussa he ouat ? Mine lackautan heiden muistons Inhimisiste.
5 Moos 32:27 Ellei mine wiholistein wiha cartaisi/ ettei heiden wainolistens pidhe ylpendymen/ Ja lehes sanoisit/ Meiden oikiakäten ombi caicki näme tehnyt/ ia ei HERRA.
5 Moos 32:28 Sille se on yxi Canssa/ iossa ei miten neuuo ole/ eike ymmerdhyst heisse.
5 Moos 32:29 Josco he wijsaat olisit ymmerdheisit ia homaitzisit/ mitke testelehin heille tapachtupi.
5 Moos 32:30 Quinga yxi teiste/ takaiais Tuhatta heiste/ ia caxi carkotaisit kymmenen Tuhatta. Eikö sentehden/ ette heidhen Callions ombi heite mynyt/ ia HERRA on ylenandanut heite.
5 Moos 32:31 Sille meiden Callio/ ei ole ninquin heiden Callions/ iota meiden wiholiset taitauat itze domita.
5 Moos 32:32 Sille heiden winapuus ombi Sodoman winapwst/ ia Gomorran pellost. Heiden winamarians ouat sappi/ ia caruahimmat mariat.
5 Moos 32:33 heiden winans ombi Louhikermen viha ia hirmulisten Waskikermeten sappi.
5 Moos 32:34 Eikö sencaltaiset ketketyt liene minun tyköneni ? ia insighlatut minun Tauaroisani.
5 Moos 32:35 Minun ombi Costo/ Minun pite costaman/ heiden ialgans pite aiallans combistuman. Sille heiden cadhotuxens aina ombi leszne/ ia mike heite cocottapi se riendä.
5 Moos 32:36 Sille HERRA domitzepi henen Canssans/ ia palueliains päle hen armacta. Sille hen catzahtapi/ Ette he ouat iuri huckuneet/ Ja eike ne sulietut/ eike iocu ole ylitzeienyt.
5 Moos 32:37 Ja quin sanotan/ Cussa heiden Jumalans ouat ? heiden Callions/ ionga päle he vskalsit?
5 Moos 32:38 Joinenga lihauimmat wffrist he söit/ ia winan ioit heiden ioomawffristans. Noscaat ne/ ia auttakaat teite/ ia warielkat teite.
5 Moos 32:39 Eikö te näet nyt/ ette mine se yxinens olen/ ia ei ole toinen Jumala paitzi minua? Mine woin tappa ia wirgotta/ mine löön/ ia parannan/ Ja ei kengen ole/ ioca minun kesisteni taita wapachta.
5 Moos 32:40 Sille mine ylesnostan minun käteni/ Taiuasen/ ia sanon/ Mine elen ijancaikisesta.

Addressilainen

#16886 Addressi puollustaa avio liittoa

06.07.2013 08:58

Fisher eroseminaarit Toivu erosta ma 16.9 tai ke18.9 alk salme@fisher.fi www.fisher.fi

Vieras

#16887 Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 09:06

#16880: - Re: Re: Sodoma ja Gomorra 

”Raamatussa ei mainita sanaa homoseksuaalisuus”

”Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset” (tark. homoseksuaalisuuden harjoittajia) 1 Kor. 6:9

”..haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan.”  1 Tim. 1:10

”Pride tarkoittaa tässä yhteydessä omanarvontuntoa.. Tulkintasi sanan merkityksestä kertoo muulle maailmalle vain sen…”

Seli seli. Pride-sana on suora viittaus avoimeen ylpeyteen, joka on Jumalalle kauhistus: ”Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.” (Snl. 8:13) ”Ja Baabelin, valtakuntain kaunistuksen, kaldealaisten ylpeyden ja loiston, käy niinkuin Sodoman ja Gomorran, jotka Jumala hävitti.” (Jes. 13.19)

Vieras

#16888 Re: Addressi puollustaa avio liittoa

06.07.2013 09:18

#16886: Addressilainen - Addressi puollustaa avio liittoa 

Opettele poika ensin oikeinkirjoitus ja puolusta sitten-mitä nyt sitten puolustatkin...

Vieras

#16889 Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 09:25

#16887: - Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

Miehimys ei ole alkuperäinen sana, vaan erään ajan käännösyritys. Uusimmassa Raamatussa on sen paikalla "miesten kanssa makaavat miehet". Sana ei vastaa tämän päivän homoseksin käsitteitä yksi yhteen.

Tuona aikana pidettiin häpeällisenä sitä, että mies "alistui naisen asemaan" seksissä. Asiasta on jäänyt juutalaisten oppineiden pohdintaa mm. siitä, minkä ikäinen nuori poika on riittävän vanha ollakseen tuossa asiassa syntinen; siis alaikäiset eivät sitä olleet, eivätkä ne jotka olivat aktissa miehen roolissa!!!

Pride-Sodoma-hekumointisi on täysin virheellistä. Pride-sanan merkitys ei ole se, mitä Raamatussa kritisoidaan, eli se, että nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Ennglannin ja Suomen sanoilla on erilaisia merkitysalueita ja ne pitää tuntea, ennekuin kannattaa tulla aukomaan päätään.

Apropo: Olisikohan uskiksilla tässä suhteessa peiliinkatsomisen paikka, ettei kohta kuuma kivi kohta kopsahda päähän taivaasta...?

Vieras

#16890 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

06.07.2013 09:31

#16881: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

"On häkellyttävää, miten uskonto, jonka mukaan lähimmäistä tulee rakastaa  kuin itseä, voi muuttua kaikenkattavan epäluulon ja ylemmyydentuntoisen tuomitsemisen teologiaksi."

Onko ymmärryksessä jotain häikkää, jos ei käsitä homouden ja homoudenharjoittamisen välistä eroa?

Vai onko niin, että homot suvaitsevat tasa-arvoisesti kaikki ihmisen päähän juolahtavat teot, mutta ei heidän mielipiteitään esim.homoudesta?

Vieras

#16891 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

06.07.2013 09:56

#16890: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.... 

Niin onko ymmärryksessä jotakin häikkää jos ei vaan ymmärrä? ! Putkinäkö rajoittaa. Täyttä saivartelua tuo ikuisuus kommentti. Jos aviomies kinuu seksiä alvariinsa eikä vaimo halua niin onko se silloin rietastelua ja himojen maksimointia ja tätä kautta iso synti ? Seksi on tarkoitettu vain ja ainoastaan lapsen tekoon, eikö. Nyt sitten vielä ruoska käteen niin voi taputella itseään jos vaikka tekis mieli. Jumalahan ei ole luonut seksuaalisuutta, eihän?

Vieras

#16892 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

06.07.2013 09:59

#16890: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

Auttaisiko Sinua tässä ongelmassa analogia, että heterous on ok, mutta heteroseksi ja heteroliitoissa eläminen olisivat syntiä...?  Paavalilla vähän tämäntyyppinen ajatus olikin, kun hän vankkumattomana poikamiehenä yritti antaa neuvoja seksielämästä, josta ei ilmeisestikään tiennyt yhtään mitään. Hänhän totesi, että parempi olisi elää kieltäymyksessä, mutta jos himot ovat ylitsepääsemättömiä, menkää edes naimisiin!

Ero kleptomanian ja näpistelyn tai pedofilian ja lapsen hyväksikäytön välillä kyllä toimii mallisi mukaan, sillä näpistely tai lapsen hyväksikäyttö ovat yhteisön kannalta epätoivottavaa toimintaa ja kleptomaanin tai pedofiilin on osattava niistä olla erossa. Joten vastauksena kysymykseesi, hyväksytäänkö kaikki mieleenjuolahdukset, saat selkeän ein.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1364189484826

Homoseksuaalisessa parisuhteessa eläminen ei ole kriminaalia eikä sairasta toimintaa ja siltä pidättäytymisen vaatimus ei ole missään mittapuussa tervejärkistä puuhaa. Se on myös ihmisoikeuksien vastainen vaatimus, koska siinä halutaan estää ihmistä elämästä sen mukaan, mikä on hänen sisin olemuksensa.

Vieras

#16893 Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 10:31

#16880: - Re: Re: Sodoma ja Gomorra

Voisitko Fundis laittaa sen Gagnonin tekstin esille!

Vieras

#16894 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

06.07.2013 10:35

#16892: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

Saanko muistuttaa,  että olet asettautunut  vain yhden homoryhmän puolestapuhujaksi!  Jos tahdot ottaa myös toiset heistä huomioon,  kehotan muuttamaan kontekstia.!

Hänen sisin elämänsä on vielä syvemmällä,  se on se sydämen ihminen,  joka on yhteydessä Luojaansa.  Sen onni on olla
Jumalaa lähellä,  eikä tuomionalaisuus   kätkettynä tiedostamattoman taakse.

Vieras

#16895 Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 10:35

#16893: - Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra 

Ei se ny kerkii, taivaan iskä on järkänny sille muuta tekemistä. Eikä se oo muutenkaan Jumalan valtakirjaa saanu kuten ei muutkaan. Yritä kestää jos uhka rynnii ruudun läpi.

Vieras

#16896 Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 10:49

#16889: - Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

Ylemmyydestä nimenomaan monenkohdalla on kyse.  Olisi viisasta pelätä  kaikkivaltiasta Jumalaa,  vaikkei pelkääkään massiivista tuskaa tuottanutta uskovaisten yhteisöä.  

Ylemmyydestä kertoo myös keskustelukumppanin vertaaminen koukussakiemurtelevaan matoon,  ei ollut ensimmäinen kertakaan.

Vieras

#16897 Mä voin laittaa maistiaisia

06.07.2013 10:59

Kolme lakia Vetovoimanlain alaisuudessa on kolme erikseen hallittua prosessia. Näiden kolmen saavuttamiseen on eri kriteerit. Määritelläänpä kunkin lain pääpiirteet. ** Vetovoimanlaki: ajatuksilla on taajuus ja ne vetävät puoleensa vastaavia taajuuksia ** Uskomuksenlaki: tietäminen epäilyksettä. Voit ilmentää vain sen, minkä uskot mahdolliseksi. ** Tietoisen luomisen laki: tietoinen kyky luoda tavoitteita ja tapahtumia moniulotteisella mielellä mer-ka-nassa

Vieras

#16898 Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 11:20

Kyllä on päässyt taas unohtumaan ,  mikä oli totuus!

Vieras

#16899 Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 11:29

Nuo hatarat selitysyrityksesi, joilla yrität hämätä ja kääntää täysin selvän totuuden oikean merkityksen täysin muunlaiseksi, (muunnelluksi totuudeksi!) eivät tällä kerralla ikävä kyllä mene läpi.  

Tämän päivän homouden ihannointi ja häpeilemätön avoin ylpeily homoseksuaalisuudesta Pride-kulkueissa marssien, on juuri sitä samaa langenneen ihmisraukan ylpeyttä, jota Sodoman ja Gomorran aikana esiintyi, ja jonka tähden Jumala hävitti nuo turmeltuneet kaupungit.

Vieras

#16900 Re: Re: Re: Re: Sodoma ja Gomorra

06.07.2013 12:05

Sivusta seuraten, olisikos tästä Teille apua. Ensimäinen lause ja linkki ovat lainaus Fundikselta.

Ensimäisen maininnan laki: Pelkistetysti, ensimmäinen ilmoitus on se, joka ohjaa tulkintaa aiheesta. Ensimmäisessä maininnassa ei välttämättä kerrota asiaa tyhjentävästi, vaan myöhemmät maininnat voivat tarkentaa, myös UT:ssa.
http://www.biblicalresearch.info/page48.html

1 Kor 6:9: Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset (arsenokoites), eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Hekumoitsijat sana on kreikaksi malakos, joka tarkoittaa pehmeää, naismaista, miehen ja pojan välistä seksisuhdetta, miestä joka antautuu luonnottomaan irstauteen, sekä miesprostituutiota. Jumalan sanan mukaan myös miehen ja pojan välinen seksisuhde (homous) on syntiä sekä myös miesprostituutio.

Miehimykset sana on kreikaksi arsenokoiteen - arsenokoites, joka tarkoittaa homoseksuaalia, joka tulee selkeästi esille Septuagintan tekstistä. Arsenokoites tulee sanoista arrhen ja koite. Arrhen tarkoittaa miestä ja koite petiä ja sänkyä. Raamattu tuo hyvin selvästi esille sen että homoseksuaalisuus on väärin ja syntiä. Raamattu tuo myös sen selkeästi esille, että homoseksuaaliuden synti on pelastuksen este.

Septuagintassa on ajatus ja käsite arsenokoites:

1 Moos 18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

1 Moos 20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

1 Moos 18:22 (Septuaginta)

kai meta arsenos ou koimeeteesee koiten gunaikos bdelugma gar estin

1 Moos 20:13 (Septuaginta)

kai os an koimeetee meta arsenos koiten gunaikos bdelugma epoieesan amphoteroi thanatousthoosan enokhoi eisin

Arsenos tarkoittaa miestä ja koiten petiä. 1 Moos 18:22 ja 20:13 opettavat, että mies ei saa maata (seksuaalinen akti) miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan. Arsenokoites sanan alkuperä tarkoittaa homoseksuaalista toimintaa ja homoseksuaalia. Tästä on selkeästi todisteena Septuagintan jakeet 1 Moos 18:22 ja 20.13, sillä juutalaiset käänsivät sanat arsenos koiten kuvaamaan miesten välistä seksiä (homoseksuaalisuus), joka on syntiä ja Jumalan tahdon vastaista. Paavali ei keksinyt Uuteen Testamenttiin sanaa arsenokoites, niin kuin jotkut valheellisesti väittävät, vaan se oli jo olemassa käsitteenä VT:ssa, jossa se tarkoittaa homoseksuaalisuutta.

Juutalaiset oppineet käänsivät 1 Moos 18:22 sekä 1 Moos 20:13 kohdissa kreikankielisessä Septuagintassa sanoilla arsenos koiten kuvaamaan homoseksuaalisuutta, jonka Raamattu kieltää. Raamatun todistus on siis selkeä siitä, että arsenokoites tarkoittaa homoseksualistista aktia sekä homoseksuaalia. Täten on myös selvää, että Raamatussa esiintyvät sanat arsenos koiten tarkoittivat VT:n aikaisille juutalaisille homoseksuaalisuutta sekä arsenokoites tarkoitti UT:n kirjoittajille homoseksuaalisuutta.

Jumalan sana opettaa selvästi, että homoseksuaalisuus on synti, jonka harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa elleivät tule uskoon ja tee parannusta synnistään eli luopuvat homoseksuaalisuudestaan. Näistä jakeista käy myös se selvästi ilmi, että Korintossa, jotkut olivat olleet myös homoseksuaaleja, mutta eivät olleet enää, sillä he olivat tulleet uskoon ja olivat nyt pyhitetyt Jeesuksessa Kristuksessa.