Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#16917 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.

06.07.2013 13:25

#16911: sivusta seurannut - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa....

Kuitenkin Jeesus kapinoi erittäin voimakkaasti tuon ajan lain tulkintaa ja hyvin provosoivasti liikkuu niiden ihmisten parissa, joita fariseusten laintulkinta (...ja Te uskikset samassa hengessä...) julmimmin kohteli. Tämähän oli yksi tarkeimmistä syistä, miksi Jeesus haluttiin vaientaa. (Te olette myös Jeesuksen vaientaneet omilla äkkiväärillä tulkinnoillanne.)

Paavali otti vanhana fariseuksena hiukan takapakkia tuossa laintulkinnassa. On myös tärkeää huomata, kuinka Paavali viittasi useasti siihen, missä kohden hän tätä tulkintaa teki lainkohtia siteeratessaan ja missä kohden puheli omia fundeerauksiaan.

Vastaukset


Vieras

#16924 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaiki

2013-07-06 14:11:05

#16917: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.

 

Anna Herra kallis mulle sanoja kertoakseni,  että nyt ei ole kysymys farisealaisuudesta.  Jako on toisenlainen:  Jos lapsesi kätkee sinulta jonkun totuuden,  joka painaa ilmiselvästi häntä,  silloin et rakkaudessasi anna tilanteen jatkua vaan puutut siihen aktiivisesti, että hän saisi apua,  ja asia selvenisi,  -  et tyydy silittelemään ja vakuuttamaan, että kyllä äiti  rakastaa.
Tai jos vintiösi kokeilee valheensietokynnystäsi,  eihän rakkaus sano,  valehtele vaan,  kyllä minä sinua rakastan.  Vaan kannat vastuuta koko hänen elämänsä suunnasta ja puutut asiaan.  
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa!      Mutta ilman totuutta  - rakkautta ei ole        tästä on syvimmältään kysymys.


Vieras

#16925 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaiki

2013-07-06 14:12:12

#16917: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa. 

"Paavali otti vanhana fariseuksena hiukan takapakkia tuossa laintulkinnassa. On myös tärkeää huomata, kuinka Paavali viittasi useasti siihen, missä kohden hän tätä tulkintaa teki lainkohtia siteeratessaan ja missä kohden puheli omia fundeerauksiaan."

Mitä ensinnäkin Paavalin virkaan tulee, sanotaan se meille Uudessa Testamentissa: ”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt” (Gal. 1:1)

Tämä Jeesuksen Kristuksen kautta virkansa saanut Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, kirjoittaa Kristuksen Jeesuksen suoraan valtuuttamana meille Jumalan totuuden homoseksuaalisuudesta esimerkiksi kirjeessään roomalaisille, korinttolaisille ja Timoteukselle:

”Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa… Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa… Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa… Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen… samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.” (Room. 1:18-27)

”Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.” (1. Kor 6:9-10)

”Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille…haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan.” (1. Tim. 1:8-10)