Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #16925 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaiki

06.07.2013 14:12

#16917: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vähintään kaksi puolta kaikissa.

"Paavali otti vanhana fariseuksena hiukan takapakkia tuossa laintulkinnassa. On myös tärkeää huomata, kuinka Paavali viittasi useasti siihen, missä kohden hän tätä tulkintaa teki lainkohtia siteeratessaan ja missä kohden puheli omia fundeerauksiaan."

Mitä ensinnäkin Paavalin virkaan tulee, sanotaan se meille Uudessa Testamentissa: ”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt” (Gal. 1:1)

Tämä Jeesuksen Kristuksen kautta virkansa saanut Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, kirjoittaa Kristuksen Jeesuksen suoraan valtuuttamana meille Jumalan totuuden homoseksuaalisuudesta esimerkiksi kirjeessään roomalaisille, korinttolaisille ja Timoteukselle:

”Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa… Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa… Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa… Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen… samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.” (Room. 1:18-27)

”Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.” (1. Kor 6:9-10)

”Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille…haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan.” (1. Tim. 1:8-10)