Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#11901 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ettei totuus pääse unohtumaan.

28.04.2013 16:11

#11897: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ettei totuus pääse unohtumaan. 

Haluaisin mieluummin kuulla vastauksesi omin sanoin, miksi Guide-lehdessä 1987 julkaistun  ("The Overhauling of Straight America” by Marshal E. Kirk) homoliikkeen ohjelmajulistuksella ei ole mielestäsi lähdearvoa, kuin kuulla muiden vastauksia.


Vieras

#11902 Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 16:13

#11898: - Re: Re: Re:  

 

Homojen väärennetty raamattu on antikristillinen kirja.
Vlk

#11903 Re: Re: Re: Arvokeskustelun avaus

28.04.2013 16:16

#11866: taku - Re: Re: Arvokeskustelun avaus

"Ennen sotia Suomi oli nykytilanteeseen verrattuna lähes paratiisi."

 

Juupa: esim vuonna 1923 kansalaisodan jäljiltä meillä oli yli 20 000 lasta jotka olivat menettäneet ainakin toisen vanhempanas. Espanjantauti oli tappanut ihmisiä yhtä paljon kuin ko. sota. Lapsikerjäläisten laumat olivat ongelma kaupungeissa.

Olisit kulkenut 12-vuotiaana jo töissä maataloissa piikana tai renkinä ja erilaiselle hyväksikäytölle alistettuna. Huutolaispojan poikana olisit nukkunut puulaatikon päällä porstuassa ja syönyt muiden tähteitä ja sianruokaämpäreistä.

Lasten huutokaupat kiellettiin vuoden 1923 alussa, mutta huutolaislapsia oli vielä 1930-luvulle asti.

 

Vuonna 1923 esim. henkirikokset olivat kolme kertaa yleisempiä kuin nyt!

 

Jos haluat taku tutustua miten ennen oli "niin hyvin" niin luepas tuossa yllä olevasta HS:n kuukausiliittestä (no: 4) lainaamastastani artikkelista hieman faktaa ennen kuin tulet tänne moisia puhelemaan.

Tai sitten vain jatkat tuota tunnepohjaista mölinää hamaan loppuun asti.

 


Vieras

#11904 Re: Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 16:20

#11900: - Re: Re: Re: Re:

Suurin osa homoista ei ole koskaan kuullutkaan homoraamatusta, puheesi on täyttä potaskaa. Moni heistä on kylläkin kuullut siitä, että uusimmassa Raamatun suomennoksessa ei homoutta ole yksiselitteisesti tuomittu ja toisaalta siitä, että Raamatussa ylipäätään on jonkinsorttisen homoseksuaalisen käyttäytymisen lisäksi mainittu liuta syntejä huomattavasti useammin ja painokkaammin.

..ja en siis puhu siitä Raamatunväännöksestä, jossa on tämän päivän fundistarpeisiin kirjoitettu selkeästi homoseksuaalisuus. Käännöksenä se on mielenkiintoinen, koska käsite kehitettiin vasta lähes 2000 vuotta alkuperäsitekstin kirjoittamisen jälkeen.

 

Varokaa näitä lammasten vaatteisiin pukeutuneita eksyttäjiä!

#11905 Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 16:20

#11898: - Re: Re: Re:  

 

Juud kirje 1:4-23 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen. Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet; ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon; samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta. Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja. Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli per-keleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora! He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä, rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu. Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet." He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden. Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet, sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan." Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi. Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten; toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
saat kieltää syntisi

#11906 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 16:22

#11904: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 

Homot kieltävät syntinsä vetoamalla homoraamattuun. Siksi heidän syntinsä pysyy: Johanneksen evankeliumi: 9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy."

Vieras

#11907 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 16:27

#11906: saat kieltää syntisi - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 

1. Joh kirje 3:8 Joka syntiä tekee, se on per-keleestä, sillä per-kele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi per-keleen teot. 3:9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
sinetillä merkityt

#11908 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 16:29

#11907: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 

2. Tim 2:19 Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."
Rikottu ruukku

#11909 Turvallisen ja turvatun, kaikinpuolisen hyvinvointi ...

28.04.2013 16:30

elämän ja tulevaisuuden mahdollistava / takaava vaihtoehto mahdollisuus. Se kaikille hyväksi Raamatun UT, Kristuksen Jeesuksen ja / apostoliensa, Totuuteen perustuva, se kaikkia kohtaan ja kaikille Oikeuden mukaisten, ihan Lain / Laillisuuden täyttymyksen, = Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahaksi, opetusten ja ohjeiden mukainen.

Tälle pahan vallassa olevalle, vääryyden mukaisesti ja pahuuden puolesta toimivalle, zaatanaa tuomiokseen / onnettomuuksikseen ja sodikseen, ym. vitsauksikseen / kärsimyksikseen, ja valtaviksi turhiksi menetyksiksi palvelevalle maailman / ihmiskunnan kansakuntien ihmisten touhuille ja politiikalle, on kaikille hyväksi Krist. vaihtoehtokin. Se oikein elämisen ja toimimisen, Jumalan valtakunta yhteys / yhtenäisyys vaihtoehto…

Mutta onko tälle kaikille hyväksi Jumalan valtakuntaa ja Hänen kaikille hyväksi vanhurskautta etsivälle, = kaikessa täydellisyyteen pyrkivälle Krist. vaihtoehto tielle lähtemään, ja niillä kaikille hyväksi Raamatun UT mukaisilla ehdoilla paikkakunnittain ja alueittain, kansakuntien laajuiseksi yhteiseksi hyväksi, mutta kaikille ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle parhaaksi mahdolliseksi tarkoituksen ja tavoitteen mukaiseksi yhteistyö ja toiminta / vaikuttamisen verkostoksi, Raamatun UT mukaisesti ja mukaisiksi apostolisiksi, Jumalan, tälle vääryyden ja pahuuden maailmalle tuomioilta, ja siltä hirmuiseksi maailman LOPUKSI lopulliselta hirveältä tuomiolta pelastukseksi, näitä kaikille hyväksi, ”maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi” riittäviä ”Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi” seurakuntiaan rakentaviksi yhdistymään ja järjestäytymään halukkaita?

Tarkoituksella ettei jätä mitään sielunvihollisen hyväksi ja puolesta touhuihin, itseään ja omaansa kaikkineen tuhottavaksi. Joka muuten on edessään / tulevaisuudessa. Löytäneekö Raamatun UT mukaista Krist. uskoa, Hänelle uskollisuutta ja kuuliaisuutta, omiaan, Hänessä yhdeksi kutsumaan, kokoamaan ja noutamaan tulemuksensa aikoihin, jossa ajassa nyt elämme. Mikä ketäkin estää tälle Hänen siunauksen ja varjeluksen sisältävälle tielle, tätä Hänen seurakuntaansa ja valtakuntaansa rakentavalle tielle lähtemästä ja siihen niillä, kaikille hyväksi ehdoilla yhdistymästä, ja siihen, vasta Oikeasti Krist. Raamatun UT mukaisesti toimivaan vaihtoehtoon sijoittamista ja kaikkineen siihen pelastukseksi vaihtoehto, yhteyteen yhdistymästä.

Asiasta kiinnostuneet voi antaa kiinnostuksensa osoittavaa palautetta. Asiasta rakentavasti / asiallisesti tärkeä / perustava keskustelu voi tästä alkaa.

Kristuksen Jeesuksen nimessä, vähäinen, valkeudeksi / herätykseksi työhön kutsuttu palvelijansa

Vieras

#11910 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tässä on järkee.

28.04.2013 16:32

#11889: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tässä on järkee.

Kyllä edellä esitetty narsismin kuvaus on lähes täälläkin käydyn homojen taistelun tunnusmerkit täyttävä ehkä kuitenkin pitää tehdä lisäys: patologinen narsismi.


Vieras

#11911 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 16:32

#11908: sinetillä merkityt - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 

Jumalan vahva fundamentti pysyy lujana! 1. Kor 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

Vieras

#11912 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 16:34

Tässäpä vasta perustuksien perustus:

#11913 Fundament

28.04.2013 16:35

#11911: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 

Jes 28:16,17 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene. Ja minä panen oikeuden mittanuoraksi ja vanhurskauden vaa'aksi, ja rakeet hävittävät valheturvan, ja vedet huuhtovat pois piilopaikan.

Vieras

#11914 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ettei totuus pääse unohtumaan.

28.04.2013 16:36

#11901: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ettei totuus pääse unohtumaan.

Minä olen osaltani ollut kirjoittamassa noita vastineita. Tekstiä on sivutolkulla. --> site:www.adressit.com/keskustelu/43200 ja siihen haluamasi hakusanat. Jonkin aikaa jaksoin peräti postata standardijutut käsittävän tiivistelmän noihin ainaisiin identtisiin "GAID"-postauksiin, mutta sitten minua mm. ojennettiin täällä (uskovaisten toimesta tietenkin) tyhjäpäisestä toistamisesta ("GAID"-postaajille kuitenkin taputettiin).

Valitse nimimerkki

#11915 Re: Turvallisen ja turvatun, kaikinpuolisen hyvinvointi ...

28.04.2013 16:36

#11909: Rikottu ruukku - Turvallisen ja turvatun, kaikinpuolisen hyvinvointi ...

 

 

Ei voi kuin ihmetellä. Kumpi on kahjompi, taku vai Rikottu ruukku?

 

 


Vieras

#11916 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tässä on järkee.

28.04.2013 16:39

#11910: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tässä on järkee.

Diagnooseilla lätkintä senkuin jatkuu. Mitäs se Jeesus sanoikaan väärän todistuksen antamisesta lähimmäiselle.. no, onhan se huomattu, että sinua eivät Raamatun käskyt suuremmin sido. Suoraa ja karkeaa valehteluakin on onnistuttu osaltasi dokumentoimaan jo kohta mapillisen verran, vaikka muistelisin, että totuuden vääristelystäkin napsahtaa isossa kirjassa joitakin seuraamuksia.

Mutta kuten sanottua, joudut valitettavasti turvautumaan nimittelyyn ja toisen patologisointiin, koska sinulla ei ole mitään asiallista vastaväitettä täällä kirjoitettuihin asioihin. Aina kun jäät alakynteen - eli ennen pitkää aina, voit tsekata sen tästä ketjusta - alat huutaa kanssakeskustelijaa narsistiksi/pedofiiliksi/tms. ja sen jälkeen tuuttaat muutaman viestin random-tekstiä Raamatusta.


Vieras

#11917 Re: Re: Turvallisen ja turvatun, kaikinpuolisen hyvinvointi ...

28.04.2013 16:44

#11915: Valitse nimimerkki - Re: Turvallisen ja turvatun, kaikinpuolisen hyvinvointi ... 

 

Jes 35:2-8 Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden. Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet. Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät." Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat. Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot. Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla. Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": SITÄ EI KULJE SAASTAINEN; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.

Vieras

#11918 Re: Re: Re: Turvallisen ja turvatun, kaikinpuolisen hyvinvointi ...

28.04.2013 16:46

#11917: - Re: Re: Turvallisen ja turvatun, kaikinpuolisen hyvinvointi ...

Ei kulje saastainen?

Pahus, katkarapujen syöjät missaavat jälleen mahkunsa.


Vieras

#11919 Re: Re: Turvallisen ja turvatun, kaikinpuolisen hyvinvointi ...

28.04.2013 16:52

#11915: Valitse nimimerkki - Re: Turvallisen ja turvatun, kaikinpuolisen hyvinvointi ...

vai olisiko niin ettet olisi ymmärtänyt mitä kyseiset kirjoittajat ajavat takaa mitä he tarkoittavat mitkä ovat heidän lähtökohtansa jne


Vieras

#11920 Tosi on.

28.04.2013 16:59

Homoseksuaalisuuden synnystä:
(Jokaisen linkin http osassa on ylimääräinen t-kirjain, jotta linkit tulisivat esille. Ohjelma ei anna postata kuin 2 linkkiä. Ota linkeistä pois ylimääräinen t-kirjain (t), niin ne toimii.)

APA, ilmoittaa että homoseksuaalisuus aiheutuu monimutkaisista yhteyksistä kognitiiviisten ja biologisisten tekijöiden ja ympäristötekijöiden välillä.
htttp://www.apa.org/topics/sexuality/orientation.aspx

Irving Bieberin (1962) mukaan homoseksuaalisuus aiheutuu liian läheisestä suhteesta äitiin ja liian etäisestä suhteesta Isään.
htttp://www.questia.com/library/book/homosexuality-a-psychoanalytic-study-by-irving-bieber-toby-b-bieber-harvey-j-dain-paul-r-dince-marvin-g-drellich-henry-g-grand-ralph-h-gundlach-malvina-w-kremer-alfred-h-rifkin-cornelia-b-wilbur.jsp

Elizabeth R. Moberlyn (1983) mukaan homoseksuaalisuus johtuu samaistumisen puutteesta omaa sukupuolta olevaan vanhempaan. Läheinen suhde äitiin ei ole syy, vaan seuraus ongelmallisesta suhteesta isään.
htttp://openlibrary.org/books/OL3496474M/Psychogenesis_the_early_development_of_gender_identity

Joseph Nicolosin (1991) mukaan miesten homoseksuaalisuus johtuu pääasiallisesti isäsuhteesta, mutta myös suhdetta äitiin ja kavereihin ei saa aliarvioida.
htttp://search.barnesandnoble.com/Reparative-Therapy-of-Male-Homosexuality/Joseph-Nicolosi/e/9780765701428

Gerard van der Aadvergin (1986, On the Origins and Treatmennt of Homosexuality) mukaan murrosiän kaverisuhteet on pääasiallinen syy homoseksuaalsuuteen. Nuori ei samaistu kaveri joukkoon, vaan koki "erilaisuutta". Tämän vuoksi murrosikäisen homoseksuaalin elämään liittyy myös narsismia ja sisäänpäin kääntynyttä itsesääliä.

Judd Marmorin (1980) mukaan homoseksuaalisuuden syntyyn vaikuttaa biologiset tekijät, perheen sisäinen ilmapiiri, suhteet vanhempiin, syrjintä kaveruussuhteissa, pettymys heteroseksuaalisiin suhteisiin ja kulttuurin antamat mallit.
htttp://www.amazon.com/Homosexual-Behavior-Reappraisal-Judd-Marmor/dp/0465030459

Warren Gadpaille (1995, Comprehensive Textbook of Pshychiatry, s. 1324-1326) pitää homoseksuaalisuutta monen tekijän yhteissummana. Biologia, perhe- ja kulttuuriympäristö sekä psyykkeen sisäinen dynamiikka vaikuttaa seksuaaliseen suuntautumiseen.


"Tutkijat William Byne ja Bruce Parsons valittivat Archives of General Psychiatry- (1993) tiedelehdessä, että seksuaalisen suuntautumisen alkuperän teoretisoinnitsta puuttuu näkemys yksilön aktiivisesta roolista identiteetin muodostamisessa. Usein ajatellaan, että yksilö on passiivinen ja seksuaalinen suuntautuminen ahdetaan häneen joko biologisten tekijöiden tai vanhempien antaman kasvatuksen kautta. Vaikka useimmat tutkijat ovat tiedostaneet, että biologiset ja ympäristöstä ssaadut kokemukset ovat tärkeitä, liian vähän huomiota on annettu sille, miten nämä ovat tekemisissä keskennään.
Bynes ja Parsons ehdottavat yhdistelmää, jossa geenit tai hormoonit eivät sinänsä määrää seksuaalista suuntautumista vaan kallistuman tiettyihin persoonallisuuden piirteisiin. Nämä piirteet vaikuttavat siihen, millä tavalla yksilö on yhteydessä ympäristöönsä aikana jolloin seksuaalisuus ja persoonallisuus kehittyvät.
Tämä mekanismi sallisi monenlaisia kehityspolkuja, jotka johtaisivat homoseksuaalisuuteen. Se ottaisi huomioon myös sen, että yhdessä kasvaneissa identtisissä kaksosissa ilmenee paljon homoseksuaalisuutta. LIsäksi se selittäisi miksi erilaiset psykososiaaliset teoriat ovat epäonnistuneet kun ne ovat keskittyneet joko persoonallisuuden piirteisiin tai tiettyihin ympäristötekijöihin eikä näiden kahden vuorovaikutukseen.

" Ajattele seuraavaa hypoteettista ajatusrakennelmaa, jonka Stoller ja Herdt ovat esittäneet. Kahdella pojalla on poissa oleva isä ja ylisuojeleva äiti, joka ei rohkaise urheiluun. Toinen pojista osallistuu innokkaasti baseballiin ja hänelle kehittyy heteroseksuaali orientaatio. Toinen taas jättäytyy pois baseballista ja hän kasvaa homoksi. Tämä ajatusrakennelma (jolla ei ole tarkoitus tukea kultuurin stereotyyppejä) kuvaa niiden yksinkertaisten selitysten epäonnistumista, jotka väittävät kasvatuksen määräävän seksuaalisen suuntautumisen. Voisiko selitys olla niin yksinkertainen, että homoksi kasvaneella pojalla oli feminiiniset aivot (so. pieni INAH3), joka aiheutisi sikiöajan androgeenipuutteesta, mikä saattaisi olla geneettisesti ohjelmoitua ?
Persoonallisuuden eroja koskeva tutkimus vihjaa, että jotku persoonallisuuden piirteet voivat olla perittyjä. Näitä ovat riippuvuus palkitsemisesta, uusien asioiden etsiminen ja vaikeuksien välttäminen. Kun näitä ulottuvuuksia sovelletaan edeltämainittuun skenaarioon voimme ennustaa, että vaikeuksista ja palkitsemisesta välittämätön poika ei huomioisi äitiä, joka yrittäisi lannistaa baseballin peluuta. Sitävastoin uusia asioita ja vaikeksia välttelevä sekä riippuvainen poika tarvitsi todennäköisimmin äidin hyväksyntää. Siksi hän ei etsi eikä tapaa perheensä ulkopuolisia miehisiä roolimalleja vaan välttää baseballia ja pelkää loukkaantumista. Koska poika ei saa hyväksyvän isän tai vaihtoehtoisen miehisen roolimallin antamaa rohkaisua hän kokee itsensä erilaisiksi muihiin poikiin verrattuna. Tämän seurauksena ei-eroottiset lapsuuden kokemukset voisivat vaikuttaa homoeroottisen suuntauksen syntyyn. Näitä kokemuksia ovat, kuten Friedman kuvaa yleiseksi homoiksi kasvaneille pojille, matala maskuliininen itsearvostus, eristyminen, syrjittynä oleminen sekä poikakaverien että vanhempien miesten, erityisesti isän torjunta" 1)

"Judd Marmor ja Richard Cohen toteavat, että poikien yliherkkyys, feminiinisyys ja taiteellisuus tai tyttöjen maskuliinisuus ja poikamaisuus saattavat altistaa heidät homoseksuaaliselle kehitykselle." - - "Baileyn ja Zucherin 2) tutkimus tukee merkittävästi näitä ajatuksia.
He analysoivat (1995) tutkimuksia, jotka olivat kyselleet hasstateltavien ihmisten muistoja ennen murrosikää. Tutkimuksia oli yhteensä 29 ja niihin oli osallistunut 34:stä 8751:een tutkittavaa.
Tutkijat arvioivat maskuliinista ja feminiinistä käytöstä asteikolla, jossa otettiin huomioon painiminen kavereiden kanssa, kilpaurheilu, aggressiivisuus, leikkikalut, lapsen ihailema roolimalli, leikkikavereiden sukupuoli, pukeutuminen toisen sukupuolen vaatteisiin sekä maine "tyttömäisenä", "poikamaisena" tai "yksinäisenä".
Tulokset osoittivat, että 89 % homoiksi kehittyneistä miehistä oli feminiinisempiä verrattuna heteropoikien maskuliinisen käytöksen keskiarvoon. Sitävastoin vain 2 % heteroksi kehittyneistä pojista ylitti homomiesten maskuliinisen käytöksen keskiarvon.
Lesboista 81% jäi heteronaisen feminiinisen käytöksen keskiarvon alapuolelle. Vain 12 % heteronaisista ylitti lesbojen feminiinisen käytöksen keskiarvon."

Lähteet.

Puonti, A. 2004. Homoseksuaalisuus, hämmennyksestä selkeyteen.
1) Byne, William and Parsons, Bruce: "Human Sexual Orientation. The Biologic Theories Reappraised" Archives of General Psychiatry, March 1993, Vol 50, s. 239.
2) Bailey, J. Michael ja Zucher, Kenneth J,; "Childhood Sex-Typed Behavior and Sexual Orientation: A Conceptual Analysis and Quantitative Review" Developmental Psychology 1995 Vol. 31. No. 1., s. 43-55.


Homoperheissä kasvavista lapsista

"Luterilaisen kirkon Kirkkohallitus antoi kirkon puolesta Sosiaali- ja terveysministeriölle lausunnon Lapset ja rekisteröity parisuhde -mietinnöstä marraskuussa 2003. Toimikunnan mietinnössä ehdotettiin perheiden sisäisen adoption mahdollistamista rekisteröidyissä parisuhteissa. 1)
Kirkkohallitus piti lapsen etua keskeisimpänä kriteerinä punnittaessa toimikunnan ehdotuksia. Tästä johtuen kirkkohallitus katsoi, että ennen lapseksi ottamisen mahdollistamista tulee selvittää äitiyden ja isyyden biologisia, sosiaalipsykologisia ja oikeudellisia käsitteitä olennaisesti laajemmin ja perusteellisemmin kuin mitä mietinnössä on tehty.
Lapsen etua pohdittaessa kirkko piti lähtökohtana lapsen asemaa ja oikeuksia. Lapsella tulee olla oikeus sekä äitiin että isään aina kun se on mahdollista. Vanhemmuuden käsitteen laajentaminen biologista vanhemmuutta laajemmalle ei saa kaventaa lapsen oikeutta äitiin ja isään.
Kirkkohallitus piti mietinnön käsitystä isän puuttumisen merkityksestä lapsen kasvulle kestämättömänä. Suhde sekä samaa että vastakkaista sukupuolta olevaan vanhempaan on tarpeen lapsen psykoseksuaalisen kehityksen kannalta. Isä auttaa lasta mm. eriytymään äidistään.
Toimikunta piti ensisijaisena sitä, että lapsen aseman yhdenvertaisuus toteutuu riippumatta lapsen biologisen vanhemman seksuaalisesta suuntautumisesta tai yhteiselämän muodosta. Kirkkohallitus katsoi tästä poiketen, että ensisijaisesti lapsen etu ja yhdenvertaisuus koskee suhdetta hänen äitiinsä ja isäänsä.
Lausunnossa painotettiin, että lasten saamisessa ja kasvattamisessa ei ole kysymys aikuisten itsetoteutuksesta tai ihmisoikeuksista. Lapset eivät ole vanhempiaan varten vaan vanhemmat lapsiaan varten.
Mietinnön perusongelmana kirkkohallitus piti sitä, että siinä erotettiin vanhemmuus äitiydestä ja isyydestä. Äitiyden ja isyyden realiteettien hämärtäminen ei voi olla lapsen etu, vaan kertoo asian tarkastelemisesta vanhempien oikeuksien kannalta: kaikille aikuisille halutaan samat oikeudet vanhemmuuteen riippumatta siitä, kuinka se vastaa lapsen tarpeisiin tai etuun.

Amerikan psykologisen yhdistyksen sivuilla puolustetaan homo- ja lesbovanhemmuutta. 2) Charlotte J. Patterson kertoo, että homo- ja lesboperheiden tutkimus sisältää monia ongelmia. Tarpeeksi edustavan ja laajan otoksen saaminen on useasti vaikeaa. Lisäksi tutkimukset eivät useinkaan sisällä järkevää vertailuryhmää: lesboperhettä verrataan usein ainoastaan heteroseksuaalin vanhemman yksinhuoltajaperheeseen. Patterson korostaa kuitenkin tutkimuksen positiivisia löytöjä ja sivuuttaa tutkimuksen puutteet kevyesti.
Robert Lerner ja Althea Nagai ovat kirjoittaneet homo- ja lesbovanhemmuutta kriittisesti tarkastelevan kirjan No Basis: What Studies Don't Tell Us About Same-Sex Parenting (2001). 3) Kirjan esipuheessa kerrotaan, että tutkijat ottivat huomattavan riskin ammattiuraansa nähden uskaltamalla kirjoittaa kriittisesti homo- ja lesbovanhemmuudesta. Tutkijat havaitsivat, että 49:stä arvioidusta tutkimuksesta ainoastaan yksi oli neutraali, muiden tutkimusten tekijät halusivat tukea homovanhemmuutta ja homoliittoja. Tutkijat huomauttivat samoista tutkimuksellisista puutteista, joihin viitattiin Pattersonin yhteydessä.
Fiona L. Taskerin ja Susan Golombokin (1997) tutkimusta siteerataan usein todisteena siitä, että lesboperheessä kasvaneet lapset ovat yhtä tasapainoisia kuin heteroperheessä kasvaneet lapset. 4) Tutkimus sisältää tyypilliset homo- ja lesboperhetutkimuksiin liittyvät ongelmat ja virhepäätelmät:
a) Otos oli pieni: 54 lesboperhettä. Vertailukohteena oli 27 heteroseksuaalin äidin yksinhuoltajaperhettä. Tutkijat totesivat, että ehkä siksi "suuria eroja" ei löytynyt.
b) Seurannassa kadotettiin 38 % lapsista.
c) Vertailukohteena olevat perheet eivät olleet riittävän samankaltaisia lesboperheiden kanssa.
d) Tutkijat väittivät, että lesboäitiys ei lisännyt lasten homoseksuaalisuutta. Tosiasiassa lesboäitien lapsista 2/25 (8%) piti itseään homona, mutta ei yksikään heteroperheiden lapsista. Tutkijat totesivat, että lapset kokivat aikuisena homokiinnostusta, jos äiti oli avoin lesboseksin suhteen ja hänellä oli monia lesbosuhteita lapsen kouluiässä. Lisäksi tutkijat myönsivät, että lesboäitien perheissä oli enemmän homokokeiluja.
e) Vertailukohtana oli yksinhuoltajaperheet. Tämä on erittäin tyypillistä lesbo- ja homoperhetutkimuksille. Tällöin suuria eroja ei löydetä. Sitä vastoin yksinhuoltaja / avioeroperheiden ja kahden vanhemman perheiden vertailututkimukset osoittavat, että eroja löytyy mm. koulunkäyntimenestyksen, käytöshäiriöiden ja varhaisten seksikokeilujen suhteen. 5)
f) Lasten haastattelut eivät olleet anonyymejä. Perhetyötä tekevät ammattilaiset tietävät, että lapsi suojelee perhettään ja vanhempiaan, vaikka perheolot olisivat kuinka rikkinäiset. Siksi perheolojen arviointi on mahdollista usein vasta aikuisuudessa.
g) Tutkijat ilmaisivat olevansa "ristiretkellä" lesboperheiden puolesta haastaakseen kaikki kielteiset ennakkoluulot.

Textbook of Homosexuality and Mental Health - teoksessa Martha Kirkpatrick toteaa lesboperhetutkimuksiin liittyvistä ongelmista, että ne olivat tehdyt tarkoitushakuisesti puolustamaan lesboäitiyttä, otanta oli pieni, vertailuryhmä ei ollut sopiva tai jatkoseurantaa ei tehty. Vain harvat lesbot olivat synnyttäneet lapsen lesbosuhteessa ollessaan. 6)
Katsaus homoisiä ja heidän lapsiaan koskeviin tutkimuksiin osoittaa, että niitä koskevat samat ongelmat kuin lesboperhetutkimuksia. 7)
Lesboaktivisti Paula Kuosmanen väittää kirjassa Hetero-olettamuksesta moninaisuuteen (1997), että homo- ja lesboperheissä kasvaneet lapset ovat yhtä tasapainoisia kuin heteroperheissä kasvaneet. Kuosmanen vetoaa kahteentoista tutkimukseen joita on tehty tästä aiheesta. 8)
Kuosmasen mainitsevat tutkimukset eivät ole ongelmattomia. Textbook of Homosexuality and Mental Health - teokseen kirjoittanut Martha Kirkpatrick totetaa viidestä Kuosmasen mainitsemasta tutkimuksesta, että ne olivat tehdyt tarkoitushakuisesti puolustamaan lesboäitiyttä. Lisäksi niiden otanta oli pieni, eikä jatkoseurantaa tehty. 9)
Jäljelle jäävien tutkimusten ongelmana on se, että ne vertasivat eronneiden heteroiden lapsia lesbojen ja homomiesten lapsiin. Eronneiden vanhempien lapsista tiedetään, että heillä on muita lapsia enemmän erilaisia ongelmia.

"Isän menetyksellä on haitallinen vaikutus sekä tyttöjen ja poikien sukupuoli-identiteetin turvalliselle kehitykselle (Hetherington, Cox & Cox 1978). Esimerkiksi Hetherington (1973) havaitsi, että isän puuttumisen vaikutukset tyttöihin ilmenevät nuoruudessa. Ne ilmentyvät pääasiassa kykenemättömyytenä solmia yhteyttä sopivalla tavalla miehiin (s.52). Samoin Roy (1985) löysi pienen, kuitenkin merkittävän yhteyden aikuisiän depression ja ennen 17. ikävuotta tapahtuneen vanhemman menetyksen välillä. Tämä koski sekä tyttöjä ja poikia." 10)

David R. Shaffer toteaa kehitys psykologiaa käsittelevässä oppikirjassaan, että varhaislapsuutensa isästä erossa kasvaneet pojat kehittyvät enemmän tunneriippuvaisiksi sekä vähemmän aggressiivisiksi, päämäärätietoiseksi ja maskuliiniseksi kuin isien kansaa kasvaneet pojat. Näin tapahtuu erityisesti, jos isä lähtee perheestä pojan ollessa alle 4-vuotias. Mikäli ero isästä tapahtuu myöhemmin, poika kehittyy usein ylimaskuliiniseksi. Hänestä kasvaa liioitellun itsevarma ja kapinallinen, joka kompensoi naisseikkailuillaan haurasta miehisyyttään. Avioeroperheissä ilman isää kasvaneet tytöt antautuvat varhaisiin seksikokeiluihin miesten kanssa. 11) Ei siis ihme, että suuria eroja ei löydy lesboperheiden ja heteroavioeroperheiden väliltä!
Tähän asti laajin tutkimus homoisien pojista raportoi, että 9 % heistä kasvoi homoseksuaaleiksi. Määrä on yli neljä kertaa suurempi kuin homomiesten yleinen osuus väestöstä (n.2.2 %). Poikien suhdetta isiinsä kuvastanee osittain se, että tutkijat eivät pystyneet tavoittamaan 48% pojista. 12) Tutkija Diana Baumrind arvelikin, että homoseksuaalien poikien määrä olisikin todellisuudessa suurempi tässä tutkimuksessa. 13)
Eräs laaja tutkimus lesboäitien lapsista totesi, että 12 % tytöistä kasvoi lesboiksi. 14) Yleisessä väestössä 2,2%:lla miehistä ja1,1%:lla naisista on useita seksikokemuksia samansukupuolen kanssa. 15) Homoisien pojista kasvaa siis yli 4 kertaa useammin homo kuin muun väestön keskuudessa. Lesboäitien tytöistä kasvaa lesboja sitä vastoin kymmenen kertaa useammin.

Lapsi tarvitsee kehittyäkseen kummankin vanhemman mallin, tarpeeksi ehyen isän ja äidin, miehen ja naisen mallin. Mikäli lapsi joutuu hakemaan jomman kumman vanhemman mallia perheen ulkopuolelta, identiteetti ongelmat ovat vaarassa kasvaa suureksi. 16)"


Edellinen pätkä on otettu kirjasta
Puonti, Ari. Homoseksuaalisuus, hämmennyksestä selkeyteen. 2004. s. 176-184. Hämeenlinna: Karisto Oy.

Lähdeviitteet:
1) Kirkkohallitus 25.11.: "Lapsen oikeutta sekä äitiin että isään ei saa kaventaa"
htttp://213.250.93.194/asiakas/evl/ktuutiset.nsf/45a7bb2db5c79b9ac2256c9e0057%2086b4/3a3a7e83ee6fc287c2256de8004d2f5c
2) Patterson, Charlotte J.: "Lesbian and Gay Parenting" www.apa.org/pi/parent.html
3) Lerner, Robert ja Nagai, Althea: "No Basis: What Studies Don't Tell Us About Same-Sex Parenting". 2001. Marriage Law Project, Ethics and Public Policy Center. Washington, D.C.
4) Tasker Fiona L. ja Golombok Susan: "Growing Up in a Lesbian Family: Effects on Child Development". 1997. New York: Guilford Press.
5) Teachman, J. ym.: "Sibling Resemblance in Behavioral and Cognitive Outcomes: the Role of Father Presence" Journal of Marriage and the Family 1998, 60, s. 835-848.
Upchurch, D. ym.: "Gender and Ethnic Differences in Timing of First Sexual Intercourse" Family Planning Persppectives 1998, 30, s. 121-127.
Cookson, J.T.: "Parental Supervision and Family Structure: Effects on Adoscent Problem Behaviors" Journal of Divorce and Remarriage 1999, 31, s. 107-127.
6) Kirkpatrick Martha: "Lesbians as Parents" teoksessa Textbook of Homosexuality and Mental Health, toim. Robert P. Cabaj ja Terry S. Stein. 1998, s. 359. Washington, London: American Psychiatric Press Inc.
7) Charlotte J. Patterson ja Raymond W. Chan "Gay Fathers and Their Children" teoksessa Textbook of Homosexuality and Mental Health, toim. Robert P. Cabaj ja Terry S. Stein. 1998, s.371-393. Washington, London: American Psychiatric Press Inc.
8) Kuosmanen 1997, s. 109-110.
9) Kirkpatrick Martha: "Lesbians as Parents" teoksessa Textbook of Homosexuality and Mental Health, toim. Robert P. Cabaj ja Terry S. Stein. 1998, s. 359. Washington, London: American Psychiatric Press Inc. Ks. myös Baumrind, Diana: "Commentary on Sexual Orientation: Research and Social Policy Implications" Developmental Psychology 1995, Vol.31, No.1, 134.
10) Carlson, Robert C. ja Butler, James N.: Abnormal Psychology and Modern life. 1992, s. 127. Ninth ed. New York: Harper Collins Publishers.
11) David R. Shaffer: Developmental Psychology. Theory, Research and Applications. 1985, s. 552-526, 538-544. California: Brook/Cole Publishing Company.
12) Bailey, J.M.: "Sexual Orientation of Adult Sons of Gay Fathers" Developmental Psychology 1995, 31, 124-129.
13) Baumrind, Diana: "Commentary on Sexual Orientation: Research and Social Policy Implications" Developmental Psychology 1995, Vol.31, No.1, s. 134.
14) Tasker Fiona ja Golombok Susan: "Adults Raised as Childern in Lesbian Families" Developmental Psychology 1995, 31, s. 213.
15) Kontula, Osmo ja Haavio-Mannila, Elina: Suomalainen seksi, 1993, s. 251, 254. Porvoo, Helsinki, Juva: WSOY.
16) Ks. Friedman, Richard C, ja Stern, Leonore, O.: "Fathers, Sons and Sexual Orientation, Replication of a Bieber Hypothesis" Psychiatric Quarterly 1980, 52, 3, 175-189.
Vesa Manninen: Pojan alku, isän tie. 1991. 49-51. Helsinki: Kirjayhtymä.
David R. Shaffer: Developmental Psychology. Theory, Research and Applications. 1985. California: Brook/Cole Publishing Company.
taku

#11921 Re: Re:

28.04.2013 17:01

#11883: Homot ja hyväksikäyttäjät erotettava kirkoista - Re:

Tuosta olen kyllä vahvasti eri mieltä.Jos lähdemme tuolle tielle Tuomitsemme IHMISEN. kuka täällä sitten on synnitön? Kylä homoilla tulee ollatäysi pääsy kaikkiin kirkon virkoihin.Pidän homoseksuaalisia tekoja syntinä mutta paljon suurempi synti on että elämme yltäkylläisyydessä kun muualla nähdään nälkää


Vieras

#11922 Kertaus on opintojen äiti.

28.04.2013 17:02

Muistin virkistämiseksi homouden kannattajat!

Homoseksuaalisuuden kannattajien oma agenda!
Tämä ohjelma on Gaid-homolehden marraskuun numerosta v. 1987.


1. Homoudesta puhuttava kovaa ja usein mediassa eli tehotoisto (perinteinen manipulaation keino.)
2. Konservatiivisten kirkkojen katsannot muutettava ja tuettava homomyönteistä teologiaa.
3. Kirkkojen moraalinen arvovalta murennettava.
4. On vedottava tieteeseen ja julkiseen mielipiteeseen vaikka ilman perusteita.
5. Homojen on tietoisesti otettava uhrin asema vaikka ovat haastajia.
6. On vedottava kaikessa syrjintään samoin kuin metodisesti maahanmuuttajat rasismiin.
7. Homot on kuvattava positiivisesti.
8. Vastustajat on leimattava : Asiallisilla perusteilla ei väliä.
9. Homouden arvostelijat on saatettava huonoon valoon.
10. Homofobia ( sairaalloinen pelkotila= fobia ) propagandatermin käyttö. Sillä saadaan vastustaja leimattua erittäin syrjivällä tavalla. Vastustaja ei enää vakavasti otettava.
11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media.

Tämä toimintamalli näkyy jälleen täällä keskustelupalstalla!
Myönnän toki, että aika on mennyt tästä eteenpäin, mutta tämä toimintamallinne ei ole muuttunut.

Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto!
veritas

#11923 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 17:04

#11904: - Re: Re: Re: Re: Re:  

Sanoja "homoseksuaalisuus" tai "homo" ei ole Vanhassa Testamentissa eikä Uudessa Testamentissa. Kuitenkin itse asia on tiedetty yhtä hyvin VT:n aikana kuin meidänkin aikanamme.

Näin homous kielletään VT:ssa :

3. Mooseksen kirja, 20.luku, jae 13:  "Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset." 

Paavali tarkoittaa samaa asiaa, hän puhuu miehimyksistä (homoista) :

1.Korinttolaiskirjeen 6.luku, jakeet 9-10 :  "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset
eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa." 

Ei uutta auringon alla tässä(kään) asiassa.


Vieras

#11924 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ettei totuus pääse unohtumaan.

28.04.2013 17:05

#11878: VÄÄRÄN TIEDON LEVITTÄMISTÄ - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ettei totuus pääse unohtumaan.

Raamatusta nekin sen tiedon ammentaa. Eikö olekin jännää, miten sekä te, että Jehovan todistajat olette onnistuneet tulkitsemaan sitä ihan omalla tavallanne, johon ei kukaan muu ole pystynyt.


Vieras

#11925 Re: Kertaus on opintojen äiti.

28.04.2013 17:06

#11922: - Kertaus on opintojen äiti.

Jahas.. luupataan sitten taas kerran.. vaikka tuskin tämäkään kerta kilauttaa mitään kelloja.

 

Näin kristityt peittävät veritekonsa jälkiä ja tuputtavat uskontoaan muille. Otettu Vartiotorni-lehdestä No: 1984/5.

 

1. Jaetaan hyväntekeväisyyttä ja toistetaan ihmisten syntisyyttä. Perinteinen aivopesun keino.

2. Jaetaan/luvataan pääsyä taivaaseen kuoleman jälkeen. Asiassa jätetään tarkoituksella pois tieteellinen fakta että kuoleman jälkeen ei ole elämää.

3. Kristillisissä historiankirjoituksissa jätetään erittäin vähälle huomiolle/huomiotta se fakta, että ristiretkien aikana tapettiin enemmän ihmisiä kuin toisessa maailmansodassa suhteessa sen ajan väkilukuun."

4. Julistetaan kaikki eri mielipiteen omaavat syntisiksi ja sairaiksi.

5. Istutetaan ihmisten mieleen ajatus mielikuvitusolennosta joka ohjaa koko planeettaa. Tämän avulla heikkomielisimpiä voidaan manipuloida vihamielisiksi pappien ja katusaarnaajien luomilla mielikuvilla toisinajattelijoita vastaan.

6. Kaiken tieteellisen faktan voi kumota vain sanomalla "Jumala vain testaa uskoasi."

7. Hoetaan kaikkia toisinajattelijoita sairaiksi ja mielenvikaisiksi, jotta näiden henkinen voima murentuisi.

8. Ei puhuta noitavainoista julkisesti. Se on huonoa PR:ää kirkolle.

9. Jos kirkon vastustajissa ilmenee mielenvikaisia, leimataan koko joukko sellaisiksi. Jos kirkon riveissä ilmenee mielenvikaisuutta, haudataan asia eikä puhuta siitä enää koskaan.

10. Poimitaan Raamatusta vain ne osat, jotka sopivat tarkoituksiimme kyseisessä tilanteessa, jätetään muu kirja ja sen käskyt huomiotta."

 

Ja kappas, aika virallisen näköinen kristillisdemareiden puoluelinjaus vuodelta 1984.