Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#11801 Re: Re:

28.04.2013 03:28

#11800: - Re:

Ensin koirat, sitten ehkä muutama kaappihomo.


Vieras

#11802 Re: Re: Re:

28.04.2013 03:35

#11801: - Re: Re:

Tässä järjestyksessä marssimme kristityt! Päivin ja SEA:n johdolla kohden työn juhlaa!


Vieras

#11803 Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 03:44

#11802: - Re: Re: Re:

Aidon ruuan tapahtuma Helsingin Messukeskuksessa 26.-28.4.! Jeesus kielellä - aah!

veritas

#11804 Re: Nauloja Räsäsen arkkiin

28.04.2013 03:51

#11791: Jeesus on Neiti - Nauloja Räsäsen arkkiin 

Pyydän itsenne takia: älkää pilkatko Jeesusta tällä palstalla.  Galatalaiskirje 6.luku, jae 7 varoittaa : Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

Sinä tulet kerran polvistumaan saman Jeesuksen edessä jota täällä ivailet.

Paras on edessäpäin.

#11805 hyvä adressi

28.04.2013 03:59

Viekää viestiä naisen ja miehen avioliiton puolesta.
Tahdon kampajalla ei ole tasa-arvon kanssa mitään tekemistä, koska tasa-arvo on jo olemassa.
Naisella ja miehellä on tasa-arvo. Lakia ei tule rikkoa.

Vieras

#11806 Re: Re: Nauloja Räsäsen arkkiin

28.04.2013 04:12


Vieras

#11807 Työn juhlaa

28.04.2013 04:15

Tässä järjestyksessä marssimme kristityt! Päivin ja SEA:n johdolla kohden työn juhlaa!

http://www.youtube.com/watch?v=hNUN_GLaIjY
Avioliitto vain naisen ja miehen välinen liitto

#11808

28.04.2013 06:03

Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto joka on varattu yhdelle naiselle ja yhdelle miehelle. Kaikki muut variaatiot (nainen + nainen, tai mies + mies) ovat tämän avioliittomuodon julkista häpäisyä, turmelemista ja sekoittamista. Homojen rynnäköintiyritys tämän saman avioliiton sisään on raju, mutta järkevien ja hyvää arviointikykyään käyttävien päättäjien toimesta estettävissä. Homoille kehitettäköön muunlainen oma "liitto" avioliiton rinnalle, mutta ei sen sisälle; "samaa huonetta" tahraamaan ja sekoittamaan. Vaikka jotkut harvat maat ovat erehtyneet sallimaan homoliitot painostuksen alla, Suomen ei tarvitse eikä saa olla tekemässä tätä samaa virhettä. Valtaosa (180 maailman 194:stä maista) pitää edelleen avioliittoa vain naisen ja miehen välisenä julkisena liittona. Suomi pidettäköön mukana tässä samassa rintamassa. Kovaäänisestä homoliittoja ajavasta propagandarummutuksesta huolimatta, jossa tasa-arvoa käytetään väärällä tavalla keppihevosena halutun tavoitteen saavuttamiseksi, ei väärän painostuksen alla tule taipua.
Edelleen voimassa olevaa tutkimus aineistoa

#11809 11684 1084 keveäkuorma. Asiaa ja kannattaa lukea. Tässä on järkee.

28.04.2013 06:09

Homoseksuaalisuuden synnystä:
(Jokaisen linkin http osassa on ylimääräinen t-kirjain, jotta linkit tulisivat esille. Ohjelma ei anna postata kuin 2 linkkiä. Ota linkeistä pois ylimääräinen t-kirjain (t), niin ne toimii.)

APA, ilmoittaa että homoseksuaalisuus aiheutuu monimutkaisista yhteyksistä kognitiiviisten ja biologisisten tekijöiden ja ympäristötekijöiden välillä.
htttp://www.apa.org/topics/sexuality/orientation.aspx

Irving Bieberin (1962) mukaan homoseksuaalisuus aiheutuu liian läheisestä suhteesta äitiin ja liian etäisestä suhteesta Isään.
htttp://www.questia.com/library/book/homosexuality-a-psychoanalytic-study-by-irving-bieber-toby-b-bieber-harvey-j-dain-paul-r-dince-marvin-g-drellich-henry-g-grand-ralph-h-gundlach-malvina-w-kremer-alfred-h-rifkin-cornelia-b-wilbur.jsp

Elizabeth R. Moberlyn (1983) mukaan homoseksuaalisuus johtuu samaistumisen puutteesta omaa sukupuolta olevaan vanhempaan. Läheinen suhde äitiin ei ole syy, vaan seuraus ongelmallisesta suhteesta isään.
htttp://openlibrary.org/books/OL3496474M/Psychogenesis_the_early_development_of_gender_identity

Joseph Nicolosin (1991) mukaan miesten homoseksuaalisuus johtuu pääasiallisesti isäsuhteesta, mutta myös suhdetta äitiin ja kavereihin ei saa aliarvioida.
htttp://search.barnesandnoble.com/Reparative-Therapy-of-Male-Homosexuality/Joseph-Nicolosi/e/9780765701428

Gerard van der Aadvergin (1986, On the Origins and Treatmennt of Homosexuality) mukaan murrosiän kaverisuhteet on pääasiallinen syy homoseksuaalsuuteen. Nuori ei samaistu kaveri joukkoon, vaan koki "erilaisuutta". Tämän vuoksi murrosikäisen homoseksuaalin elämään liittyy myös narsismia ja sisäänpäin kääntynyttä itsesääliä.

Judd Marmorin (1980) mukaan homoseksuaalisuuden syntyyn vaikuttaa biologiset tekijät, perheen sisäinen ilmapiiri, suhteet vanhempiin, syrjintä kaveruussuhteissa, pettymys heteroseksuaalisiin suhteisiin ja kulttuurin antamat mallit.
htttp://www.amazon.com/Homosexual-Behavior-Reappraisal-Judd-Marmor/dp/0465030459

Warren Gadpaille (1995, Comprehensive Textbook of Pshychiatry, s. 1324-1326) pitää homoseksuaalisuutta monen tekijän yhteissummana. Biologia, perhe- ja kulttuuriympäristö sekä psyykkeen sisäinen dynamiikka vaikuttaa seksuaaliseen suuntautumiseen.


"Tutkijat William Byne ja Bruce Parsons valittivat Archives of General Psychiatry- (1993) tiedelehdessä, että seksuaalisen suuntautumisen alkuperän teoretisoinnitsta puuttuu näkemys yksilön aktiivisesta roolista identiteetin muodostamisessa. Usein ajatellaan, että yksilö on passiivinen ja seksuaalinen suuntautuminen ahdetaan häneen joko biologisten tekijöiden tai vanhempien antaman kasvatuksen kautta. Vaikka useimmat tutkijat ovat tiedostaneet, että biologiset ja ympäristöstä ssaadut kokemukset ovat tärkeitä, liian vähän huomiota on annettu sille, miten nämä ovat tekemisissä keskennään.
Bynes ja Parsons ehdottavat yhdistelmää, jossa geenit tai hormoonit eivät sinänsä määrää seksuaalista suuntautumista vaan kallistuman tiettyihin persoonallisuuden piirteisiin. Nämä piirteet vaikuttavat siihen, millä tavalla yksilö on yhteydessä ympäristöönsä aikana jolloin seksuaalisuus ja persoonallisuus kehittyvät.
Tämä mekanismi sallisi monenlaisia kehityspolkuja, jotka johtaisivat homoseksuaalisuuteen. Se ottaisi huomioon myös sen, että yhdessä kasvaneissa identtisissä kaksosissa ilmenee paljon homoseksuaalisuutta. LIsäksi se selittäisi miksi erilaiset psykososiaaliset teoriat ovat epäonnistuneet kun ne ovat keskittyneet joko persoonallisuuden piirteisiin tai tiettyihin ympäristötekijöihin eikä näiden kahden vuorovaikutukseen.

" Ajattele seuraavaa hypoteettista ajatusrakennelmaa, jonka Stoller ja Herdt ovat esittäneet. Kahdella pojalla on poissa oleva isä ja ylisuojeleva äiti, joka ei rohkaise urheiluun. Toinen pojista osallistuu innokkaasti baseballiin ja hänelle kehittyy heteroseksuaali orientaatio. Toinen taas jättäytyy pois baseballista ja hän kasvaa homoksi. Tämä ajatusrakennelma (jolla ei ole tarkoitus tukea kultuurin stereotyyppejä) kuvaa niiden yksinkertaisten selitysten epäonnistumista, jotka väittävät kasvatuksen määräävän seksuaalisen suuntautumisen. Voisiko selitys olla niin yksinkertainen, että homoksi kasvaneella pojalla oli feminiiniset aivot (so. pieni INAH3), joka aiheutisi sikiöajan androgeenipuutteesta, mikä saattaisi olla geneettisesti ohjelmoitua ?
Persoonallisuuden eroja koskeva tutkimus vihjaa, että jotku persoonallisuuden piirteet voivat olla perittyjä. Näitä ovat riippuvuus palkitsemisesta, uusien asioiden etsiminen ja vaikeuksien välttäminen. Kun näitä ulottuvuuksia sovelletaan edeltämainittuun skenaarioon voimme ennustaa, että vaikeuksista ja palkitsemisesta välittämätön poika ei huomioisi äitiä, joka yrittäisi lannistaa baseballin peluuta. Sitävastoin uusia asioita ja vaikeksia välttelevä sekä riippuvainen poika tarvitsi todennäköisimmin äidin hyväksyntää. Siksi hän ei etsi eikä tapaa perheensä ulkopuolisia miehisiä roolimalleja vaan välttää baseballia ja pelkää loukkaantumista. Koska poika ei saa hyväksyvän isän tai vaihtoehtoisen miehisen roolimallin antamaa rohkaisua hän kokee itsensä erilaisiksi muihiin poikiin verrattuna. Tämän seurauksena ei-eroottiset lapsuuden kokemukset voisivat vaikuttaa homoeroottisen suuntauksen syntyyn. Näitä kokemuksia ovat, kuten Friedman kuvaa yleiseksi homoiksi kasvaneille pojille, matala maskuliininen itsearvostus, eristyminen, syrjittynä oleminen sekä poikakaverien että vanhempien miesten, erityisesti isän torjunta" 1)

"Judd Marmor ja Richard Cohen toteavat, että poikien yliherkkyys, feminiinisyys ja taiteellisuus tai tyttöjen maskuliinisuus ja poikamaisuus saattavat altistaa heidät homoseksuaaliselle kehitykselle." - - "Baileyn ja Zucherin 2) tutkimus tukee merkittävästi näitä ajatuksia.
He analysoivat (1995) tutkimuksia, jotka olivat kyselleet hasstateltavien ihmisten muistoja ennen murrosikää. Tutkimuksia oli yhteensä 29 ja niihin oli osallistunut 34:stä 8751:een tutkittavaa.
Tutkijat arvioivat maskuliinista ja feminiinistä käytöstä asteikolla, jossa otettiin huomioon painiminen kavereiden kanssa, kilpaurheilu, aggressiivisuus, leikkikalut, lapsen ihailema roolimalli, leikkikavereiden sukupuoli, pukeutuminen toisen sukupuolen vaatteisiin sekä maine "tyttömäisenä", "poikamaisena" tai "yksinäisenä".
Tulokset osoittivat, että 89 % homoiksi kehittyneistä miehistä oli feminiinisempiä verrattuna heteropoikien maskuliinisen käytöksen keskiarvoon. Sitävastoin vain 2 % heteroksi kehittyneistä pojista ylitti homomiesten maskuliinisen käytöksen keskiarvon.
Lesboista 81% jäi heteronaisen feminiinisen käytöksen keskiarvon alapuolelle. Vain 12 % heteronaisista ylitti lesbojen feminiinisen käytöksen keskiarvon."

Lähteet.

Puonti, A. 2004. Homoseksuaalisuus, hämmennyksestä selkeyteen.
1) Byne, William and Parsons, Bruce: "Human Sexual Orientation. The Biologic Theories Reappraised" Archives of General Psychiatry, March 1993, Vol 50, s. 239.
2) Bailey, J. Michael ja Zucher, Kenneth J,; "Childhood Sex-Typed Behavior and Sexual Orientation: A Conceptual Analysis and Quantitative Review" Developmental Psychology 1995 Vol. 31. No. 1., s. 43-55.


Homoperheissä kasvavista lapsista

"Luterilaisen kirkon Kirkkohallitus antoi kirkon puolesta Sosiaali- ja terveysministeriölle lausunnon Lapset ja rekisteröity parisuhde -mietinnöstä marraskuussa 2003. Toimikunnan mietinnössä ehdotettiin perheiden sisäisen adoption mahdollistamista rekisteröidyissä parisuhteissa. 1)
Kirkkohallitus piti lapsen etua keskeisimpänä kriteerinä punnittaessa toimikunnan ehdotuksia. Tästä johtuen kirkkohallitus katsoi, että ennen lapseksi ottamisen mahdollistamista tulee selvittää äitiyden ja isyyden biologisia, sosiaalipsykologisia ja oikeudellisia käsitteitä olennaisesti laajemmin ja perusteellisemmin kuin mitä mietinnössä on tehty.
Lapsen etua pohdittaessa kirkko piti lähtökohtana lapsen asemaa ja oikeuksia. Lapsella tulee olla oikeus sekä äitiin että isään aina kun se on mahdollista. Vanhemmuuden käsitteen laajentaminen biologista vanhemmuutta laajemmalle ei saa kaventaa lapsen oikeutta äitiin ja isään.
Kirkkohallitus piti mietinnön käsitystä isän puuttumisen merkityksestä lapsen kasvulle kestämättömänä. Suhde sekä samaa että vastakkaista sukupuolta olevaan vanhempaan on tarpeen lapsen psykoseksuaalisen kehityksen kannalta. Isä auttaa lasta mm. eriytymään äidistään.
Toimikunta piti ensisijaisena sitä, että lapsen aseman yhdenvertaisuus toteutuu riippumatta lapsen biologisen vanhemman seksuaalisesta suuntautumisesta tai yhteiselämän muodosta. Kirkkohallitus katsoi tästä poiketen, että ensisijaisesti lapsen etu ja yhdenvertaisuus koskee suhdetta hänen äitiinsä ja isäänsä.
Lausunnossa painotettiin, että lasten saamisessa ja kasvattamisessa ei ole kysymys aikuisten itsetoteutuksesta tai ihmisoikeuksista. Lapset eivät ole vanhempiaan varten vaan vanhemmat lapsiaan varten.
Mietinnön perusongelmana kirkkohallitus piti sitä, että siinä erotettiin vanhemmuus äitiydestä ja isyydestä. Äitiyden ja isyyden realiteettien hämärtäminen ei voi olla lapsen etu, vaan kertoo asian tarkastelemisesta vanhempien oikeuksien kannalta: kaikille aikuisille halutaan samat oikeudet vanhemmuuteen riippumatta siitä, kuinka se vastaa lapsen tarpeisiin tai etuun.

Amerikan psykologisen yhdistyksen sivuilla puolustetaan homo- ja lesbovanhemmuutta. 2) Charlotte J. Patterson kertoo, että homo- ja lesboperheiden tutkimus sisältää monia ongelmia. Tarpeeksi edustavan ja laajan otoksen saaminen on useasti vaikeaa. Lisäksi tutkimukset eivät useinkaan sisällä järkevää vertailuryhmää: lesboperhettä verrataan usein ainoastaan heteroseksuaalin vanhemman yksinhuoltajaperheeseen. Patterson korostaa kuitenkin tutkimuksen positiivisia löytöjä ja sivuuttaa tutkimuksen puutteet kevyesti.
Robert Lerner ja Althea Nagai ovat kirjoittaneet homo- ja lesbovanhemmuutta kriittisesti tarkastelevan kirjan No Basis: What Studies Don't Tell Us About Same-Sex Parenting (2001). 3) Kirjan esipuheessa kerrotaan, että tutkijat ottivat huomattavan riskin ammattiuraansa nähden uskaltamalla kirjoittaa kriittisesti homo- ja lesbovanhemmuudesta. Tutkijat havaitsivat, että 49:stä arvioidusta tutkimuksesta ainoastaan yksi oli neutraali, muiden tutkimusten tekijät halusivat tukea homovanhemmuutta ja homoliittoja. Tutkijat huomauttivat samoista tutkimuksellisista puutteista, joihin viitattiin Pattersonin yhteydessä.
Fiona L. Taskerin ja Susan Golombokin (1997) tutkimusta siteerataan usein todisteena siitä, että lesboperheessä kasvaneet lapset ovat yhtä tasapainoisia kuin heteroperheessä kasvaneet lapset. 4) Tutkimus sisältää tyypilliset homo- ja lesboperhetutkimuksiin liittyvät ongelmat ja virhepäätelmät:
a) Otos oli pieni: 54 lesboperhettä. Vertailukohteena oli 27 heteroseksuaalin äidin yksinhuoltajaperhettä. Tutkijat totesivat, että ehkä siksi "suuria eroja" ei löytynyt.
b) Seurannassa kadotettiin 38 % lapsista.
c) Vertailukohteena olevat perheet eivät olleet riittävän samankaltaisia lesboperheiden kanssa.
d) Tutkijat väittivät, että lesboäitiys ei lisännyt lasten homoseksuaalisuutta. Tosiasiassa lesboäitien lapsista 2/25 (8%) piti itseään homona, mutta ei yksikään heteroperheiden lapsista. Tutkijat totesivat, että lapset kokivat aikuisena homokiinnostusta, jos äiti oli avoin lesboseksin suhteen ja hänellä oli monia lesbosuhteita lapsen kouluiässä. Lisäksi tutkijat myönsivät, että lesboäitien perheissä oli enemmän homokokeiluja.
e) Vertailukohtana oli yksinhuoltajaperheet. Tämä on erittäin tyypillistä lesbo- ja homoperhetutkimuksille. Tällöin suuria eroja ei löydetä. Sitä vastoin yksinhuoltaja / avioeroperheiden ja kahden vanhemman perheiden vertailututkimukset osoittavat, että eroja löytyy mm. koulunkäyntimenestyksen, käytöshäiriöiden ja varhaisten seksikokeilujen suhteen. 5)
f) Lasten haastattelut eivät olleet anonyymejä. Perhetyötä tekevät ammattilaiset tietävät, että lapsi suojelee perhettään ja vanhempiaan, vaikka perheolot olisivat kuinka rikkinäiset. Siksi perheolojen arviointi on mahdollista usein vasta aikuisuudessa.
g) Tutkijat ilmaisivat olevansa "ristiretkellä" lesboperheiden puolesta haastaakseen kaikki kielteiset ennakkoluulot.

Textbook of Homosexuality and Mental Health - teoksessa Martha Kirkpatrick toteaa lesboperhetutkimuksiin liittyvistä ongelmista, että ne olivat tehdyt tarkoitushakuisesti puolustamaan lesboäitiyttä, otanta oli pieni, vertailuryhmä ei ollut sopiva tai jatkoseurantaa ei tehty. Vain harvat lesbot olivat synnyttäneet lapsen lesbosuhteessa ollessaan. 6)
Katsaus homoisiä ja heidän lapsiaan koskeviin tutkimuksiin osoittaa, että niitä koskevat samat ongelmat kuin lesboperhetutkimuksia. 7)
Lesboaktivisti Paula Kuosmanen väittää kirjassa Hetero-olettamuksesta moninaisuuteen (1997), että homo- ja lesboperheissä kasvaneet lapset ovat yhtä tasapainoisia kuin heteroperheissä kasvaneet. Kuosmanen vetoaa kahteentoista tutkimukseen joita on tehty tästä aiheesta. 8)
Kuosmasen mainitsevat tutkimukset eivät ole ongelmattomia. Textbook of Homosexuality and Mental Health - teokseen kirjoittanut Martha Kirkpatrick totetaa viidestä Kuosmasen mainitsemasta tutkimuksesta, että ne olivat tehdyt tarkoitushakuisesti puolustamaan lesboäitiyttä. Lisäksi niiden otanta oli pieni, eikä jatkoseurantaa tehty. 9)
Jäljelle jäävien tutkimusten ongelmana on se, että ne vertasivat eronneiden heteroiden lapsia lesbojen ja homomiesten lapsiin. Eronneiden vanhempien lapsista tiedetään, että heillä on muita lapsia enemmän erilaisia ongelmia.

"Isän menetyksellä on haitallinen vaikutus sekä tyttöjen ja poikien sukupuoli-identiteetin turvalliselle kehitykselle (Hetherington, Cox & Cox 1978). Esimerkiksi Hetherington (1973) havaitsi, että isän puuttumisen vaikutukset tyttöihin ilmenevät nuoruudessa. Ne ilmentyvät pääasiassa kykenemättömyytenä solmia yhteyttä sopivalla tavalla miehiin (s.52). Samoin Roy (1985) löysi pienen, kuitenkin merkittävän yhteyden aikuisiän depression ja ennen 17. ikävuotta tapahtuneen vanhemman menetyksen välillä. Tämä koski sekä tyttöjä ja poikia." 10)

David R. Shaffer toteaa kehitys psykologiaa käsittelevässä oppikirjassaan, että varhaislapsuutensa isästä erossa kasvaneet pojat kehittyvät enemmän tunneriippuvaisiksi sekä vähemmän aggressiivisiksi, päämäärätietoiseksi ja maskuliiniseksi kuin isien kansaa kasvaneet pojat. Näin tapahtuu erityisesti, jos isä lähtee perheestä pojan ollessa alle 4-vuotias. Mikäli ero isästä tapahtuu myöhemmin, poika kehittyy usein ylimaskuliiniseksi. Hänestä kasvaa liioitellun itsevarma ja kapinallinen, joka kompensoi naisseikkailuillaan haurasta miehisyyttään. Avioeroperheissä ilman isää kasvaneet tytöt antautuvat varhaisiin seksikokeiluihin miesten kanssa. 11) Ei siis ihme, että suuria eroja ei löydy lesboperheiden ja heteroavioeroperheiden väliltä!
Tähän asti laajin tutkimus homoisien pojista raportoi, että 9 % heistä kasvoi homoseksuaaleiksi. Määrä on yli neljä kertaa suurempi kuin homomiesten yleinen osuus väestöstä (n.2.2 %). Poikien suhdetta isiinsä kuvastanee osittain se, että tutkijat eivät pystyneet tavoittamaan 48% pojista. 12) Tutkija Diana Baumrind arvelikin, että homoseksuaalien poikien määrä olisikin todellisuudessa suurempi tässä tutkimuksessa. 13)
Eräs laaja tutkimus lesboäitien lapsista totesi, että 12 % tytöistä kasvoi lesboiksi. 14) Yleisessä väestössä 2,2%:lla miehistä ja1,1%:lla naisista on useita seksikokemuksia samansukupuolen kanssa. 15) Homoisien pojista kasvaa siis yli 4 kertaa useammin homo kuin muun väestön keskuudessa. Lesboäitien tytöistä kasvaa lesboja sitä vastoin kymmenen kertaa useammin.

Lapsi tarvitsee kehittyäkseen kummankin vanhemman mallin, tarpeeksi ehyen isän ja äidin, miehen ja naisen mallin. Mikäli lapsi joutuu hakemaan jomman kumman vanhemman mallia perheen ulkopuolelta, identiteetti ongelmat ovat vaarassa kasvaa suureksi. 16)"


Edellinen pätkä on otettu kirjasta
Puonti, Ari. Homoseksuaalisuus, hämmennyksestä selkeyteen. 2004. s. 176-184. Hämeenlinna: Karisto Oy.

Lähdeviitteet:
1) Kirkkohallitus 25.11.: "Lapsen oikeutta sekä äitiin että isään ei saa kaventaa"
htttp://213.250.93.194/asiakas/evl/ktuutiset.nsf/45a7bb2db5c79b9ac2256c9e0057%2086b4/3a3a7e83ee6fc287c2256de8004d2f5c
2) Patterson, Charlotte J.: "Lesbian and Gay Parenting" www.apa.org/pi/parent.html
3) Lerner, Robert ja Nagai, Althea: "No Basis: What Studies Don't Tell Us About Same-Sex Parenting". 2001. Marriage Law Project, Ethics and Public Policy Center. Washington, D.C.
4) Tasker Fiona L. ja Golombok Susan: "Growing Up in a Lesbian Family: Effects on Child Development". 1997. New York: Guilford Press.
5) Teachman, J. ym.: "Sibling Resemblance in Behavioral and Cognitive Outcomes: the Role of Father Presence" Journal of Marriage and the Family 1998, 60, s. 835-848.
Upchurch, D. ym.: "Gender and Ethnic Differences in Timing of First Sexual Intercourse" Family Planning Persppectives 1998, 30, s. 121-127.
Cookson, J.T.: "Parental Supervision and Family Structure: Effects on Adoscent Problem Behaviors" Journal of Divorce and Remarriage 1999, 31, s. 107-127.
6) Kirkpatrick Martha: "Lesbians as Parents" teoksessa Textbook of Homosexuality and Mental Health, toim. Robert P. Cabaj ja Terry S. Stein. 1998, s. 359. Washington, London: American Psychiatric Press Inc.
7) Charlotte J. Patterson ja Raymond W. Chan "Gay Fathers and Their Children" teoksessa Textbook of Homosexuality and Mental Health, toim. Robert P. Cabaj ja Terry S. Stein. 1998, s.371-393. Washington, London: American Psychiatric Press Inc.
8) Kuosmanen 1997, s. 109-110.
9) Kirkpatrick Martha: "Lesbians as Parents" teoksessa Textbook of Homosexuality and Mental Health, toim. Robert P. Cabaj ja Terry S. Stein. 1998, s. 359. Washington, London: American Psychiatric Press Inc. Ks. myös Baumrind, Diana: "Commentary on Sexual Orientation: Research and Social Policy Implications" Developmental Psychology 1995, Vol.31, No.1, 134.
10) Carlson, Robert C. ja Butler, James N.: Abnormal Psychology and Modern life. 1992, s. 127. Ninth ed. New York: Harper Collins Publishers.
11) David R. Shaffer: Developmental Psychology. Theory, Research and Applications. 1985, s. 552-526, 538-544. California: Brook/Cole Publishing Company.
12) Bailey, J.M.: "Sexual Orientation of Adult Sons of Gay Fathers" Developmental Psychology 1995, 31, 124-129.
13) Baumrind, Diana: "Commentary on Sexual Orientation: Research and Social Policy Implications" Developmental Psychology 1995, Vol.31, No.1, s. 134.
14) Tasker Fiona ja Golombok Susan: "Adults Raised as Childern in Lesbian Families" Developmental Psychology 1995, 31, s. 213.
15) Kontula, Osmo ja Haavio-Mannila, Elina: Suomalainen seksi, 1993, s. 251, 254. Porvoo, Helsinki, Juva: WSOY.
16) Ks. Friedman, Richard C, ja Stern, Leonore, O.: "Fathers, Sons and Sexual Orientation, Replication of a Bieber Hypothesis" Psychiatric Quarterly 1980, 52, 3, 175-189.
Vesa Manninen: Pojan alku, isän tie. 1991. 49-51. Helsinki: Kirjayhtymä.
David R. Shaffer: Developmental Psychology. Theory, Research and Applications. 1985. California: Brook/Cole Publishing Company.
Tässä taas.

#11810 Ettei totuus pääse unohtumaan.

28.04.2013 06:15

Muistin virkistämiseksi homouden kannattajat!

Tämän vuoksi avioliittoa tulee tukea kaikin voimin allekirjoituksia keräten ja kertoa tästä adressista.

Homoseksuaalisuuden kannattajien oma agenda!
Tämä ohjelma on Gaid-homolehden marraskuun numerosta v. 1987.


1. Homoudesta puhuttava kovaa ja usein mediassa eli tehotoisto (perinteinen manipulaation keino.)
2. Konservatiivisten kirkkojen katsannot muutettava ja tuettava homomyönteistä teologiaa.
3. Kirkkojen moraalinen arvovalta murennettava.
4. On vedottava tieteeseen ja julkiseen mielipiteeseen vaikka ilman perusteita.
5. Homojen on tietoisesti otettava uhrin asema vaikka ovat haastajia.
6. On vedottava kaikessa syrjintään samoin kuin metodisesti maahanmuuttajat rasismiin.
7. Homot on kuvattava positiivisesti.
8. Vastustajat on leimattava : Asiallisilla perusteilla ei väliä.
9. Homouden arvostelijat on saatettava huonoon valoon.
10. Homofobia ( sairaalloinen pelkotila= fobia ) propagandatermin käyttö. Sillä saadaan vastustaja leimattua erittäin syrjivällä tavalla. Vastustaja ei enää vakavasti otettava.
11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media.

Tämä toimintamalli näkyy jälleen täällä keskustelupalstalla!
Myönnän toki, että aika on mennyt tästä eteenpäin, mutta tämä toimintamallinne ei ole muuttunut.

Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto!
ROHKEASTI KAMPANJAA ETEENPÄIN.

#11811 LAPSET TARVII ISÄN JA ÄIDIN

28.04.2013 06:21

Tutkimuksissa isän ja äidin ympäristö varmistaa lapsen terveen ja turvallisen kasvun ja kehityksen.
Homoliittoja, lesboliittoja, sukupuolineutraali liittoja ei tule hyväksyä Suomessa.
OLEMME ESIMERKKI MAA MONESSA JA OLLAAN TÄSSÄKIN ASIASSA.
vieras

#11812 Re: 11684 1084 keveäkuorma. Asiaa ja kannattaa lukea. Tässä on järkee.

28.04.2013 06:36

#11809: Edelleen voimassa olevaa tutkimus aineistoa - 11684 1084 keveäkuorma. Asiaa ja kannattaa lukea. Tässä on järkee.

Luin ja siinä on järkee!

Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto ja siinäkin on järki mukana ettei siihen avioliittolakiin muut kuulu.

Edelleenkin lahkot ulos kirkosta

#11813

28.04.2013 06:57

"Helsingin seurakuntayhtymän viestintäjohtaja Seppo Simola kertoo esittäneensä jo 1990-luvulla, että homoavioliitot pitäisi hyväksyä.

– Kyllähän siitä aivan jumalattomasti sai turpaansa. Nyt se on kääntynyt toisin päin, Simola sanoo.

Simolan päätoimittaman Kirkko&Kaupunki-lehden keskustelupalstalla asiasta kuitenkin jatkuu iänikuinen taistelu. Muutamien mielestä avioliitto-oikeus homopareille on kauhistus. Suuren osan mielestä se olisi nykypäivää, jota evankelis-luterilainen kirkkokin elää.

Väliin mahtuu valtava joukko, jolle on aivan sama. Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa konservatiivisimman vähemmistön ääni tuntuu kuitenkin kuuluvan voimakkaimmin.

Simola kutsuu tätä vähemmistöä raamattu-uskovaisiksi, jotka poimivat Raamatusta suoraan ohjeita tähän päivään sovellettaviksi.

– Yksinkertaistaen se liittyy herätysliikkeisiin, kuten evankelisuuteen, kansanlähetykseen ja lestadiolaisuuteenkin. Herännäisyys eli körttiläisyys suhtautuu vapaammin, Simola sanoo.

Yhteensä herätysliikkeet muodostavat muutamien satojen tuhansien vähemmistön yli neljän miljoonan jäsenen kirkossa.

Suomen evankelis-luterilainen kirkko eroaa esimerkiksi Ruotsin kirkosta siten, että Ruotsissa suuri osa herätysliikkeistä sijoittuu kirkon ulkopuolelle historiallisista syistä.

Suomessa ne ovat pysyneet sisällä ja vahvoina. Pieni ryhmä korostuu Simolan mukaan kirkon työntekijöiden ja luottamushenkilöiden joukossa.

– Päättävissä elimissä näistä ryhmistä on täydellinen yliedustus, Simola sanoo.

Yliedustus on seurakuntien lisäksi kirkkolliskokouksessa joka on kirkon ylin päättävä elin. Kirkkolain muutos pitää tehdä kirkolliskokouksessa kolmen neljäsosan enemmistöllä.

– Kirkolliskokouksessa on suuri vähemmistö, joka on konservatiivisen ajattelun kannalla. Se on niin suuri, että se pystyy torppaamaan monet asiat märäävähemmistösäädösten takia. Kokouksessa hyvin pieni vähemmistö on oikein liberaaleja. Suuri enemmistö on keskitien maltillisia, Simola kuvaa.

Piispakunnassa ”muutosvalmius” on Simolan mukaan vahvempi kuin kirkolliskokouksessa. Siellä ei juuri ole jyrkkiä konservatiiveja, vaan suurin osa on keskitien kulkijoita."

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/58642-pieni-ryhma-maaraa-kirkon-homokannan-taydellinen-yliedustus
Kristillisdemokraatit rasite kirkolle

#11814

28.04.2013 06:59

"”Kristillisdemokraatit rasite kirkolle”

Kristillisdemokraatit ovat viime päivinä ottaaneet tiukan linjan kansalaisaloitteita vastaan.

Valmisteilla on muun muassa tasa-arvoista avioliittolakia ajava aloite, joka kerää allekirjoituksia huimaa vauhtia. Tällä hetkellä niitä on lähes 150 000.

Simola sanoo sanoo riidelleensä kristillidemokraattien kanssa ”joskus oikein lujastikin”.

– Se jengihän on tällaista herätyskristillistä konservatiivia. Siellä on paljon kansanlähetystä lähellä olevia piirejä, Simola sanoo

Simolan mukaan kristillisdemokraatit ovat ”rasite kirkolle”, sillä ihmiset eivät erota puoluetta kirkosta. Esimerkiksi pari vuotta sitten Ylen Ajankohtaisen kakkosen Homoillan jälkeen Päivi Räsäsen kommentit aiheuttivat eroryntäyksen kirkosta.

Simola myöntää vaarana olevan, että konservatiivinen vähemmistö korostuu yhä enemmän, kun maltillisemmat jäsenet jättävät kirkon. Toisaalta viime vuonna Helsingissä eroluvut olivat pienemmät kuin viiteen vuoteen, ja liittyjiä enemmän kuin ikinä."

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/58642-pieni-ryhma-maaraa-kirkon-homokannan-taydellinen-yliedustus
Tuomitsijat tarvitsevat apua- Jeesus on heikkojen puolella

#11815

28.04.2013 07:02

"Palautteessa on manattu helvettiin

Yle kertoi tällä viikolla poliitikkojen ja esimerkiksi tutkijoiden kohtaamasta vihapuheesta. Simola kertoo saaneensa oman osansa.

Vihaista ja alatyylistä palautetta on tullut niin yleisöltä kuin kirkon luottamuselimistäkin.

– Kirkollisessa kontekstissa siihen liittyvät kaikenlaiset helvettiin manaamiset ja p*rkeleen kynänkäyttäjäksi syyttämiset, Simola sanoo

Simolan mukaan palautteen antajat tuntuvat tarvitsevan ”enemmän apua kuin tuomitsemista”. Omalla työpaikallaan Helsingin seurakuntayhtymässä hän kertoo kuitenkin saaneensa tukea.

– Enemmistön tuki on ollut koko ajan takana. Jotkut haluavat, että asioista ei puhuttaisi, mutta täällä Helsingissä ajatellaan, että hyvä kun puhutaan ja aika reippaastikin, Simola sanoo.

Simola painottaa, että kirkon suuri enemmistö ei kiivaile suuntaan eikä toiseen. Raamatun ohjeita haluaa sellaisenaan soveltaa tähän päivään pieni vähemmistö. Myös enemmistön ajattelu pohjautuu Raamattuun, mutta eri tavalla.

– Jeesuksen johdonmukainen linja oli puolustaa heikkoja ja hyljeksittyjä vallanpitäjiä vastaan. Jos tästä vetää johtopäätöksen, nytkin pitäisi puolustaa niitä, joita pidetään heikompina ja vähempiarvoisina, Simola sanoo."

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/58642-pieni-ryhma-maaraa-kirkon-homokannan-taydellinen-yliedustus

Vieras

#11816 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 07:07


Vieras

#11817

28.04.2013 07:15

Onks toi Seppo Simola homo, kun on noin mettäs
tuumailuineen?


Vieras

#11818

28.04.2013 07:47

Voi teitä pikku pallero-pullerot. Homoseksuaalit tulevat saamaan oikeutensa samaa sukupuolta olevien avioliittoon, halusittepa sitä tai ette. Tätäkin adressia (huom. tämä on vain adressi) on allekirjoittanut vain reilu 35 000 ihmistä, kansalaisaloitteen on allekirjoittanut 150 000 ihmistä sähköisesti ja siitä puuttuvat paperille kirjoitetut. Vaikka sitä ei nyt lähiaikoina otettaisikaan eduskunnassa käsittelyyn, viimeistään seuraavien eduskuntavaalien jälkeen se tulee, koska tasa-arvoinen avioliittolaki nousee varmasti vaalien yhdeksi teemaksi.

Kaikki on todellakin suunniteltua ja päättäjiä tullaan saamaan enemmän tämän asian kannattajiksi. Te uskovaiset ja muut ihmisten sortajat ette tule voittamaan tätä taistelua. Olette sen jo hävinneet, joten nauttikaa vielä nykyisestä lainsäädännöstä niin pitkään kuin on mahdollista. Pian joudutte nielemään tappionne ja hyväksymään sen, että Suomen valtio ei enää väheksy homoseksuaalien oikeutta rakkautteen ja avioliittoon. Saimme viime vuonna jo melkein ensimmäisen homoseksuaalisen presidentin ja sekin tulee tapahtumaan tulevaisuudessa. Näin on kirjattu, näin on tiedetty ja niin tulee tapahtumaan. Voi teitä ressukoita, jotka ette tiedä mistään mitään. Valtion suojissa on sellaisia salaisia asiakirjoja ettette voi kuvitellakaan niiden sisältöjä. Kyllä kuvapatsas kaatuu.

Vieras

#11819 Re:

28.04.2013 08:11

#11817: -

Ei varmaankaan, luulen, että joskus heterotkin osaavat puhua myös totta.

sannavain

#11820 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 08:25

#11686: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Keskustelu kanssasi on huomattavan hankalaa, sillä et suostu lukuisista pyynnöistä huolimatta tarkentamaan, mihin kysymykseen haluat vastauksen. Ohitat rutiininomaisesti kaikki vastineet ja tyydyt vain toistamaan mantraasi objektiivisen tutkimustiedon vaatimuksestasi. On jokseenkin vaikeaa esittää näyttöä homoseksuaalisuuden normaaliudesta, kun pyyntöihin spesifioida normaaliuden määritelmä ei vastata.

Alkuperäinen viestisi kuului seuraavasti:

"...vaan onko se lajille ominaista normaalia käyttäytymistä, vai onko kyseessä epätavallinen, säännötön ilmiö, epänormaali poikkeavuus (häiriötila, abnormaali = "luonnottomuus" eli tavallisesta luonnonmukaisuudesta poikkeavuus)?

Pelkkä havainnointi ei vielä riitä homoseksuaalisen käyttäytymisen puolustamiseksi "luonnollisena ilmiönä", tarvitaan kovaa faktaa jolla on kyettävä kumoamaan edellä mainitut seikat. Näitä faktoja odotellessa, voidaan todeta että homoseksuaalinen käyttäytyminen vaikuttaa vahvasti olevan vastoin luonnonmukaisuutta ja luonnon lakia, eli yksinkertaisesti sanottuna: Luonnottomuus."

Ketjussa on kommenttisi jälkeen lähestytty teemaa erilaisista tulokulmista käsin. Näitä ovat olleen muun muassa seuraavat:

1. luonnollisia ilmiöitä ovat sellaiset, jotka esiintyvät vakioisesti luonnossa. Tähän liittyen on referoitu luonnontieteellisiä tutkimuksia, joissa dokumentoidaan ja analysoidaan eläinten homoseksuaalista käyttäytymistä. Tämä ei ole sinulle kelvannut, joten luonnollisuuskäsitteesi ei siten tarkoita jotakin sellaista, jota voimme luonnossa havaita tai sellaista, joka on eri lajeille vakiintunutta ja yleistä, so. ominaista käyttäytymistä.

2. lääketieteellisessä mielessä normaaleja ovat tilat tai tulokset, jotka eivät viittaa sairauteen. Tähän liittyen on referoitu sekä kansainvälisiä että suomalaisia tautiluokituksia eli virallista diagnoosilistaa, joka perustuu mittavaan tutkimustyöhön. Virallisen lääketieteen mukaan homoseksuaalisuus ei ole häiriötila tai luonteeltaan säännötön, epänormaali poikkeavuus. Tämä ei ole sinulle kelvannut, joten normaaliuskäsitteesi ei siis tarkoita jotakin sellaista, joka ei luokitu sairaudeksi, psykologiseksi tai fysiologiseksi häiriötilaksi tai negatiiviseksi poikkeavuudeksi.

3. tiedeyhteisössä noudatettavat tutkimuskäytännöt siivilöivät tutkittavasta aineksesta sitä koskevan objektiivisen näkemyksen. Tiedemaailmassa vallitsee sekä Suomessa että kansainvälisesti konsensus homoseksuaalisuudesta lajille ominaisena normaalina käyttäytymisenä. Relevantteina aloina tulevat tältä osin kyseeseen varsinkin biologia, lääketiede (ml. psykiatria) ja psykologia. Tämä ei ole sinulle kelvannut, joten normaaliuskäsitteesi ei siis tarkoita jotakin sellaista, jonka osalta kattava alan asiantuntija- ja kollegaverkosto, kattojärjestöt ja yleiset tieteenteon konventiot osoittavat ilmiön luokittuvan tavalliseksi, normaaliksi, luonnolliseksi ja säännönmukaiseksi.

Sivulauseenomaisesti luonnollisuutta, normaaliutta, tavallisuutta ja tavanomaisuutta on käsitelty esimerkiksi tilastollisessa mielessä, kun ketjussa on referoitu kyselytutkimuksia, joissa ihmiset ovat kertoneet seksuaali-identiteetistään ja seksuaalisista kokemuksistaan samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa. Tilastojen valossa homoseksuaalisuutta näyttää olevan tietty säännönmukainen osuus väestöstä, ja voittopuolisesti heteroseksuaalienkin ihmisten kohdalla saadut tutkimustiedot homoseksuaaliseksi luokittuvasta kiinnostuksesta elämän eri vaiheissa luokittaa homoseksuaalisuuden yleisesti esiintyväksi, lajille ominaiseksi normaaliksi käyttäytymiseksi.

Lopuksi normaaliuden käsitettä on lähestytty muun muassa yhteiskuntatieteellisesti tarkastelemalla homoseksuaalisuutta normien mukaisena käyttäytymisenä. Mielipidetiedustelujen mukaan enemmistö suomalaisista ei pidä homoseksuaalista käyttäytymistä epänormaalina tai poikkeavana, vaan normaalina joidenkin ihmisten ominaisuutena. Lainsäädännöllisesti normaalius määrittyy esimerkiksi parisuhdelainsäädännön saralla, jossa homoseksuaaliset parisuhteet on varsinkin parisuhde- ja avoliittolaeilla otettu institutionalisoitujen parisuhteiden joukkoon. Rikoslainsäädännössä teon moitittavuutta ankaroittaa sen kohdentuminen rikoksen uhriin tämän homoseksuaalisen identiteetin perusteella. Syrjintäpykälät listaavat seksuaalisen suuntautumisen erillisenä kiellettynä syrjintäperusteena. Kansalaisaloite tasa-arvoisen avioliittolain puolesta on tähän mennessä kerännyt kolminkertaisen määrän eduskuntakäsittelyyn vaadittavasta kannatuksesta. Suomalainen yhteiskunta ei pidä homoseksuaalisuutta negatiivisena poikkeavuutena tai karsittavana häiriötilana, vaan homoseksuaaliset yksilöt ja homoseksuaaliset parisuhteet nähdään yhdenvertaisina heteroiden vastaavien kanssa.

-------------

Teeman käsittelyä on vaikeuttanut omien kriteeriesi säännöttömyys ja yleinen ambivalenttius. Kuten esimerkiksi viestistäsi #11558 huomataan, pidät yhtenä homoseksuaalisuuden luonnollisuuden indikaattorina sen esiintymistä eläinmaailmassa. Kuitenkin esimerkiksi kommentissasi #11673 yhtäkkiä kiistät, että homoseksuaalisuuden esiintyminen luonnonvaraisissa eläimissä toisi debatoitavaan aiheeseen mitään käyttökelpoista. Vaikeaselkoisuutta on edelleen osaltaan luonut ja ylläpitänyt ylläkuvattu vaikenemisesi termien määrittelyn osalta.

Toinen keskustelua huomattavasti hankaloittanut seikka on koskennut omien premissiesi perustelemattomuus. Alkuperäisessä viestissäsi toteat ykskantaan seuraavasti: "voidaan todeta että homoseksuaalinen käyttäytyminen vaikuttaa vahvasti olevan vastoin luonnonmukaisuutta ja luonnon lakia, eli yksinkertaisesti sanottuna: Luonnottomuus". Ainoaksi perusteluksi näyttää jäävän jonkinlainen subjektiivinen vaikutelma, musta tuntuu -tieto, epämääräinen, täsmentämätön kokemus. Näiltä osin todistustaakka on siirtynyt omaan kenttäpäätyysi. Objektiivisuutta korostavana ymmärtänet toki, että väitteiden perustelu ei ole vain toisen osapuolen velvollisuus. Näin on asian laita vasitenkin niissä tilanteissa, jossa keskustelukumppani on tarjonnut kattavan listan omaa näkemystään tukevia seikkoja, mutta joissa toinen osapuoli ei ole halunnut tai kyennyt antamaan minkäänlaisia perusteluita oman vakio-olettaman ja lähtökohdan oikeuttamiseksi.


Vieras

#11821 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 08:26

#11763: Pahuutta ei tule hyväksyä missään muodossa - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Väkivaltaisuuden toteuttaminen aiheuttaa ympäristölle haittaa ja uhkaa, joka on tästä syystä myös kielletty lainsäädännössä. Homoseksuaalisuuden haitat ympäröivälle maailmalle ovat toteen näyttämättä. Vertauksesi on karmaiseva, varsinkin, kun ajatellaan sitä keskustelua, josta sen nappasit.


Vieras

#11822 Re:

28.04.2013 08:28

#11818: -

Sinä toinen pullero pallero saat olla varma että ei mene läpi 100 vuoteen.

Siitä pitää huolen aidsi ja hiv. Homot häviää tällä vauhdilla maailmasta kokonaan kun ne eivät voi lisääntyä. Katos kun miehet eivät tule raskaaksi. Voikun et tiedä edes tätä totuutta.

Raamattu on ja pysyy lain yläpuolella oli hallitus mikä tahansa. Katos Jumala ei kunniaansa jaa.


Vieras

#11823 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

28.04.2013 08:34

#11759: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Olisitko sitten jotenkin onnellisempi, jos tuhoamisleireihin olisivat joutuneet vain homoutta ja juutalaista uskontoa harjoittavat? Ajan "yleisesti tunnetun tosiasian" mukaanhan juutalaiset olivat kunnon ihmisiä huijaavia ja kaiken lisäksi kansainvälisen juutalaisen salaliiton (huom, vrt.  homojen salaliittoväitteet) kavalia edustajia? Jos et, teesisi ihmisten teoista on täysin kestämätön ja karmea.


Vieras

#11824

28.04.2013 08:36

mihin tää maailma menis jos homot menis naimisiin no ihan huitsin kuikkaan

Vieras

#11825 Re:

28.04.2013 08:54

#11818: -

Ni-ii voi meittiä ressuja, määkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin on nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin   pieni :              )pullero pallelo,  että hilvittää  tentää,  älä tää täti ruppee uhkailee, vielä vaikka nappis irtoooooooo muute !  Ei vainenkaan hyvvää pyhäpäivää vaan . Ei kantsi provosoituuuua!!!     Hih hih hii