KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen.

Annika Fabritius

#2901

22.12.2011 13:09

#2896: - Re: Re: Re: hah hah Inka

Olisi hyvä tietää, kuka mielestäsi pimittää rahoja? Tuskin kukaan meidän toimijoista. Me maksamme Kisun kuluja paljon myös omista rahoistamme. Se on meidän jatkuvaa lahjoitusta KISULLE. Esimerkiksi minä tapahtumavastaavana ostan tapahtumiin tarjottavia; kahvia, keksejä, mehua jne. Haluamme näin auttaa nuorta yhdistystä eteenpäin KOSKA MEILLE KISSOJEN PELASTAMINEN ON TÄRKEÄÄ.

Typerää, että heittelet ilmoille noin hölmöjä kommentteja. Onneksi me kuitenkin pystymme avoimesti vastaamaan ja sanomaan että hölynpölyä. En tietenkään voi sille mitää, jos esimerkiksi Sinä kulkisit keräämässä rahaa ja sanoisit sen tulevan KISULLE ja vetäisitkin omaan pussiin. :(


Vieras

#2902

22.12.2011 14:41

Luin viestit ja onnittelen kirjoittajaa joka huomasi vastata siihen . Katsokaapa viesti 2891, jossa nimenomaan pyydetään henkilöille testamentaamaan.Selvää tekstiä, mustaa valkoisella. Mitä ihmettä vikisette. Jäitte kiinni, sillä nyt tiedetään mihin teidän rahat menee. Omaan pusiinn ja jotain kissoille. Hävetkää. Juotte kahvia, mehua ja syötte mehua, onko se kissojen auttamista? Haha, hah! Tekopyhyyttä.
Maija Niemi

#2903 Re: Vastaus

22.12.2011 14:45

#2876: Ari Sandberg - Vastaus

"Nimimerkkien kirjoitukset jätän omaan arvoonsa."

Ari, mistä tiedät olenko oikeasti Maija Niemi vai Antero Mertanen? Mistä mekään tiedämme, oletko oikeasti Ari Sandberg vai wannabe Sandberg? En näe mitään pohjaa tuolla pointillasi jättää nimimerkkien kirjoitukset omaan arvoonsa.

Vastaatko nyt minulle, kun esiinnyn nimellä vai jätätkö vastaamatta, kun otin tämän puheeksi? Riittääkö se perusteluiksi sinulle, etten ole kuka väitän olevani, koska julkisesti nimellä kirjoittaen heitin ilmoille tämmöisen ajatuksen siitä, ettei nimellä kirjoittaminen takaa yhtään sen enempää kuin nimimerkillä.

Jussi Vaahtikari

#2904 Kisu ry:n rahankäytöstä ja - keräyksestä

22.12.2011 14:47

#2896: - Re: Re: Re: hah hah Inka

Hei nimimerkki vieras,

 

Minulle informoitiin, että olet huolestunut Kisu ry:n lahjoitusrahojen käytöstä tai niiden keräämisestä. Tämä on täysin ymmärettävää, sillä nykyään monet tahot yrittävät käyttää hyväkseen ihmisten hyvää tahtoa. Toivon, että voisin Kisun puheenjohtajana selventää sinulle tosiasioita Kisusta yhdistyksenä, ettei sinun tarvitse elää huolestuneena. Toivon myös, että adressin tekijä antaa minulle tähän mahdollisuuden, vaikka tämä adressi ei käsittele Kisu ry:tä vaan KKY:tä.

Kissojen suojelu - Kisu ry. ei kerää lahjoituksia yksityisten henkilöiden kautta. Miten se olisi edes mahdollista rahankeräyslaissa? Olisi realistista ymmärtää, että ei tämän adressin puitteissa voi kukaan vastata kommenteista, joita saa esittää kuka vain. Sen ymmärtää kuka tahansa aivoillaan ajatteleva ihminen. Tässä tapauksessa JOKU tuntematon kirjoittaja totesi, että kissoille menee rahat paremmin ohjaamalle ne kolmelle Kisussa toimivalle ihmiselle. Heidät henkilökohtaisesti tuntien uskon, että lahjoitus menisi varmasti perille kokonaisuudessaan joka tapauksessa. Tämä kirjoittaja varmasti tarkoitti hyvää ei siinä mitään, mutta tämä ei ole siltikään suositeltu tapa, koska lahjoittaminen on helpompaa muilla tavoilla. Lisäksi uskon, että nämä henkilöt eivät haluaisi ottaa rahaa tällä tavalla vastaan. Juuri siksi, että sitten herää epäilyksiä ihmisissä, jotka eivät ikinä ole nähneet toimintaamme. Näiden mainittujen taloudessa menee hurjan paljon enemmän rahaa kissojen auttamiseen, kuin he miltään taholta apua saavat. Osaan tämän kertoa, koska olen Annikan puoliso.

Tiedän, että eräät hyvät ihmiset  ovat haastaneet ystäviään lahjoittamaan rahaa Kisulle suoraan yhdistyksen tilille. He eivät olleet nämä edellä mainitut. Huomasin sen olevan tehty vanhaan kunnon sävellahja henkeen. Tätä ei kai voi pitää moitittavana ja se oli itseasiassa loistava esimerkki spontaanista auttamisesta ja eläinrakkaasta sydämestä. Eihän tämä sinustakaan ole arveluttavaa?

Kisu ry:lle on myönnetty keräyslupa 21.12 hädänalaisten kissojen auttamiseen Pirkanmaan poliisilaitoksen alueella. Ennen tätä lupaa varainhankintamme koostui jäsenmaksuista, myyjäisistä ja spontaaneista lahjoituksista. Spontaani lahjoitus on siis sellainen, jossa lahjoittaja kysyy, miten voisi lahjoittaa yhdistykselle ja yhdistys kertoo sitten esimerkiksi tilinumeron. Ilman lupaa yhdistys ei saa vedota yleisöön lahjoituksen saamiseksi. (rahankeräyslaki: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060255).

Testamenttien kohdalla olemme täysin samalla viivalla kuin KKY. Meillä on samanlaiset säännöt asiassa ja molemmat ovat rekisteröityjä yhdistyksiä. En ymmärrä kirjoittajan tulkintaa, että yhdistykset jotenkin tässä eroaisivat toisistaan. Pyytäisin tästä vielä selvennystä. Jos yhdistyksen kautta kissoille testamentti osoitetaan, on kyseessä niin hieno ja jalo teko kissojen hyväksi, että olisin sanaton kunnioituksesta.

Kissojen suojelu yhdistyksen siemen on versonut tilanteesta, jossa joukko aktiivisia kissojen auttajia kyllästyi salailuun, painostukseen ja hiljentämiseen. Kisu perustettiin tekemään kaiken avoimesti. Tämä oli kirkkaana mielessä kaikilla perustamiskokouksessa. Siksi:

-Kisuun saa liittyä kaikki, jotka eivät omaa eläinsuojelullisesti epäilyttävää taustaa ja hyväksyvät yhdistyksen säännöt. Mitään muita vaatimuksia ei esitetä.

-Kisun hallituksen kokouksiin kutsutaan kaikki toimihenkilöt automaattisesti.

-Hallituksen kokouksiin saa osallistua jäsen niin halutessaan.

- Hallituksen päätökset ovat avoimia ja yritämme saada ne tulevaisuudessa paremmin vielä näkyviin

-Kisuun on yritetty luoda kanavat, joilla on helppo meitä lähestyä ja kysyä suoraan. www.Kissojensuojelu.fi ,facebookissa 2 sivua, email yhdistykselle sekä henkilökohtaiset emailit ja puhelinnumerot. Itseasiassa meihin saa helpommin yhteyttä kuin lukuisiin viranomaisiin.

-Tärkeimpänä. Kaikki Kisun perustoiminnot ovat läpinäkyviä. Jokainen kauttamme kulkeva kissan tausta ja meidän tekemä työ on pyydettäessä näytettävissä. Ainoa mikä ei ole läpinäkyvä on, henkilötiedot keneltä kissa on tullut ja kenelle se on mennyt. Tämä on suojattu henkilötietolain takia. Jos molemmat tahot haluavat ottaa yhteyttä toisiinsa, niin sitten voimme senkin järjestää. Myös tieto jokaisesta sentistä rahaa, jonka olemme käyttäneet, on näytettävissä. Itseasiassa keräysluvan saatuamme, tulemme julkaisemaan välitilinpäätöksen, joka tehtiin keräyslupaa varten JA jokaisen tilinpäätöksen toimintavuoden jälkeen. Nyt sivuillamme on näkyvissä vain tärkeimmät tiedot tilinpäätöksestä, koska teemme sivuille isompia muutoksia.

 

Kisun yksi kantavista ajatuksista on pitää välit kunnossa kaikkiin tahoihin. Me yhdistyksenä haluamme, että voisimme kaikki toimia yhdessä niin viranomaiset, kuin vapaaehtoiset. Ilman sitä emme koskaan saa ratkaistua sitä asiaa, miksi Kisu perustettiin. Kisu on yhdistyksenä auttanut jopa KKY:tä eräiden kissojen kohdalla, vaikka tämänkin adressin pohjalta voisi toisin ajatella.Tulemme myös jatkossa auttamaan, jos ikinä mahdollista. Muuhun KKY:n toimintaan en halua ottaa kantaa Kisun puheenjohtajana, sillä se ei ole minun tehtäväni. Kisu ry. ei puutu muitten tekemiseen, paitsi jos ne olisivat eläinsuojelullisesti rikollisia. Kisussa me emme voisi kuvitellakaan, että aloittaisimme kikkailemaan millään arveluttavalla, koska se tuhoaisi perusajatuksemme. Tällä viittaan siis esittämääsi epäilyyn, en KKYn tilanteeseen.

Kisu on kissojen suojelu yhdistys. Nimikin sen kertoo. :-) Tervetuloa tutustumaan toimintaamme vaikka minun kanssani. Soita ja katsotaan kaikki läpi. Vaihtoehtoisesti käytä tilaisuus hyväksi esittää ehdotuksia, kuinka parannamme läpinäkyvyyttä, ettei sinun tai kenenkään muun tarvitse arvella enempää. Saat yhteyden helpoiten osoitteesta http://www.kissojensuojelu.fi/yhteystiedot/ löytyvillä numeroilla ja osoitteilla. Voit käyttää myös alla olevia henkilökohtaisia tietojani. Toivon hartaasti, ettet kirjoittanut tekstiäsi tarkoituksena mustamaalata Kisua syyttä, sillä pohjavire on hieman sellainen. Toivon, että halusit aidosti vastauksia. 

Ei olla jouluna ilkeitä tahallamme, vaikka tosiasioista voi aina keskustella. Autetaan vaikka kissoja mieluummin.

 

Lämminta joulua

 

Jussi Vaahtikari

PJ/Kisu ry

jvaahtikari ät me piste com

nollaneljäsataa 361640

 

P.S. Jos nimimerkki vieras haluaa auttaa http://www.kissojensuojelu.fi/kissat/ näistä jotain, niin levitä sanaa ja etsi sijoituskoteja. Se on paras lahjoitus Kisu(i)lle!

Ari Sandberg

#2905 Re: Re: Vastaus

22.12.2011 15:06

#2903: Maija Niemi - Re: Vastaus

Minä olen minä ja kirjoitan VAIN omalla nimelläni. Kuten olen ilmoittanut, en kommentoi asioita näillä sivustoilla. Keskustelu sivustolla on käynyt mielenkiintoiseksi. Täytyy katsoa näitä sivuja vähän useammin kun aikaisemmin. Sen verran kiinnostaa.

Luuta

#2906 Re: Re: Re: Re: hah hah Inka

22.12.2011 15:09

#2896: - Re: Re: Re: hah hah Inka

Voi herranjestas kun sä olet pihalla kuin lumiukko! Eihän noi sun heitot perustu mihinkään faktaan. Veroasiasikin meni takapuolelleen niin että jysähti!  Nyt kannattaa vähentää sitä foliota pään ympäriltä. Maailma ei ehkä ole ihan sellainen kuin kuvittelet.

Toinen vaihtoehto on, että olet se trolli, joka iskee jokaiseen keskusteluun pahana ihmisenä. Ominaisuuksiin kuuluu, että et ymmärrä yhdistyksistä mitään, mutta koitat olla piikikäs. Siis inhottava olento.

Itse pidän sinua jälkimmäisenä. Huus pois peikko

Aria seurannut

#2907 Re: Re: Re: Vastaus

22.12.2011 15:13

#2905: Ari Sandberg - Re: Re: Vastaus

Ai Arikin on sitten lopulta vain pahantahtoinen ihminen? ASiat rupeavat heti kiinnostamaan, kun heitetään yksi perätön aivopieru.

Olet sinäkin kyllä yksinkertainen. Ei sinua ole koko vuotena kiinnostanut kissat vastauksen vertaa ja nyt heräsit kun on mahdollisuus mustamaalata.

Vai kiinnostuitko Kisun toiminnasta? Ota oppia kuinka asiallisesti vastataan. Yksi vaihtoehto on, että Ari kirjoitti tuon aivopierun nimimerkillä itse. Ei olisi ensimmäinen kerta KKY:ssä :-)

No tätä on odotettu

#2908 Re: Re: Re: Vastaus

22.12.2011 15:16

#2905: Ari Sandberg - Re: Re: Vastaus

Mitä? Meinaako Sandberg vastailla kysymyksiin? Nythän tämä rupesi kiinnostamaan..

Maija

#2909 Re: Re: Re: Vastaus

22.12.2011 15:20

#2905: Ari Sandberg - Re: Re: Vastaus

Minäkin olen vain minä, Maija tai Antero, ken tietää.

KKY:n pitkäaikaisjäsen.

#2910 Ari Sandbergin käytös

22.12.2011 15:27

Jos KKY:n hallituksen jäsen aikoo hallituksen jäsenen ominaisuudessa haukkua Kisu ry:tä tämän selvästi perättömän puheen pohjalta, niin tulen saattamaan sinut siitä vastuuseen kevään vuosikokouksessa. Tämä sinun vihjauksesi oli jo kuvottava. Anna nuoren hyvän yhdistyksen auttaa kissoja. Heillä tuntuu olevan sydän paikallaan.

Vieras

#2911 Re:

22.12.2011 15:31

#2902: -  

 täällä jotkut järkevät KKY:n kannattajat yrittävät välillä saada kirjoittelun loppumaan sitä eri tavoin esittäen. tämä siis ihan ymmärrettävää. mutta ketkä KKY:n kannattajista käy heittämässä näitä aivopieruja ja muita provoja tänne? eivätkö he tollot ymmärrä että siitä se kirjoittelu taas alkaa uudella tohinalla...? ehkä ne KKY:n järkevämmät voisivat opastaa näitä vähemmällä varustettuja? tai sitten voi tietysti olettaa että KKY:n puolikaan ei halua kirjottelun loppuvan. välillä kun täällä on hiljaista niin eikös se hiljaisuus rikota jollain järkijättöjutulla KKY:n kannattajien puolelta. hauskaa väkeä kertakaikkiaan :) tai no eihän KKY:n hallitus pysty ihan kaikkia kontrolloimaan.. todennäköisesti ei edes itseään.

Sanna

#2912 Re: Re: Re: Vastaus

22.12.2011 15:35

#2905: Ari Sandberg - Re: Re: Vastaus 

 Teetköhän sä nyt itsesi naurunalaiseksi (kuka ikinä sitten oletkin?vaikea uskoa että olisit oikea Ari Sandberg)? Ainakin joidenkin silmissä. Mäkään en voi muuta kuin yhtyä tohon alempaan kirjoitukseen (2907)

Reija Tuomaala

#2913 Re: Re: Re: Vastaus

22.12.2011 15:47

#2905: Ari Sandberg - Re: Re: Vastaus

Soitas Ari tolle Jussille. Näyttää hanskaavan noi vastaamiset vähän paremmin.

Samalla voisit kysyä itseltäsi, mitä noista avoimuus asioista KKY pitää tärkeänä? Ei noista ole käytössä mikään KKY:ssä? Jos pitää miettiä kenelle lahjoittaisin läpinäkyvyyden pohjalta niin ratkaisu olisi selvä.

KKY:lle lahjoittamisen edessä on kuitenkin eniten se, että hallituksen jäsen ei vastaa rahankäyttö kysymyksiin oman kertomansa mukaan edes sähköpostissa kahden kesken.

Alkaa olla aika huolestuttavaa ja arveluttavaa menoa ja sen olet aiheuttanut sinä Sandberg tässä viimeisellä kahdella sivulla..

Mietipä sitä Ari siinä kiinnostuessasi.

Huh Huh !!!

#2914 Re: Re: Re: Re: Re: hah hah Inka

22.12.2011 18:21

#2898: jotain rajaa herjauksessa!!! - Re: Re: Re: Re: hah hah Inka

Kuinkahan monen henkilöllisyys pitäis tolla samalla perusteella katsoo? Aika moni on syyllistyny herjauksiin.

Tosin koko sivustot on täys pelkkää sonnanjauhamista.


Vieras

#2915 Re:

22.12.2011 19:22

#2902: -

Tässä toinen aivopieru ja varren kanssa, joku heittää herjaa ja tämä ottaa tosissaan VOI ÄITI mitä sakkia ja pohjasakkaa!! Jos KKY,läiset ovat tällaisia niin HUHHUH!?  Tämä kommentti ja tässä kommentissa viitattu kommentti osoittavat todellista joulumieltä.. nämä taitaa olla kotoisin ilkiöiden valtakunnasta.


Vieras

#2916 Re: Re: Re: Re: hah hah Inka

22.12.2011 19:28

#2896: - Re: Re: Re: hah hah Inka

Jaa ei toimi vai?!? Mitäs muuta se on kuin lahjoittajien pettämistä kun KKY kerää kissoihin vedoten rahaa mutta tallettaakin ne korkeakorkoisille tileille!?!? Kukahan tässä pettää ja ketä!! Vai millä puolustelet ne muutamat sadattonnit homehtumassa siellä tileillä ja kissat pakkasessa!


Vieras

#2917 Re: Re: Re: Re: Re: Re: hah hah Inka

22.12.2011 19:30

#2914: Huh Huh !!! - Re: Re: Re: Re: Re: hah hah Inka

Kovasti tää "sonnanjauhaminen" kuitenkin kiinnostaa sinua!?!


Vieras

#2918 Re: Re: Re: Vastaus

22.12.2011 19:41

#2905: Ari Sandberg - Re: Re: Vastaus

Mielenkiintoista tässä on se että sinä AS et ole ollut kiinnostunut laisinkaan asiallista kysymyksistä täällä ja niihin vastaamisesta mutta kun alkaa loan heitto kohteena uusi yhdistys (jolla ei ole mitään tekemistä tämän adressin kanssa) ja sen toiminta, niin johan kiinnostuksesi heräsi!! Et ole juoruakkoja tai näitä loan heittäjiä yhtään parempi!

Valehtelijoiden klubi

#2919 Re: Re: Re: Re: hah hah Inka

22.12.2011 19:41

#2896: - Re: Re: Re: hah hah Inka 

 Nähtävästi mittaat muita oman mittapuusi mukaan; kun itse toimit epärehellisesti, niin kuvittelet myös muiden käyttävän samoja kikkoja. Epäluuloisuutesi kumpuaa ainoastaan omasta vilpillisyydestäsi, onneksi Kisulla ei ole mitään yhteistä kanssasi. Varas varkaita pelkää, tulit paljastaneeksi (tahtomattasi) yhdistyksesi toimintastrategian.

Katti Kulkevainen

#2920 Hyvä Kisu !

22.12.2011 22:19

En olekaan piiitkääään aikaan käynyt tällä sivustolla, mutta täällä vain edelleen jotkut jaksavat mollata uusia innokkaita kissojen auttajia. Miksi ihmeessä ette ala hommiin ja jätä sitä vanhaa saamatonta yhdistystä muhimaan omissa liemissään, jonka ovat keittäneet vuosikymmenien aikana. Homeessa ovat niiden ihmisten aivotkin jotka eivät tajua miten kissoja autetaan.Kisu näkyy toimivan oikein ja rehellisesti, sillä on jo satoja ystäviä ja tykkääjiä.len seurannut molempien toimintaa vuoden vaihteen jälkeen ja todennut ettei kky enää pysty toimimaan aktiivisesti. Onneksi Kisu on sentään tehnyt paljon niiden kissojen hyväksi jotka kky jätti hoitamatta.Olisi luullut sillä varallisuudella ja niillä keräysrahoilla jotain parempaa saavan aikaan.Ihmisten pettämistä se on ,kun kerätään, mutta ei käytetä. Toivottavasti joku muu joskus saa kky:n jaloilleen. Nyt se menee alamäkeä ja lujaa.
Ari Sandberg

#2921

22.12.2011 23:41

Milloin olen Kisua moittinut tai haukkunut? Olenko kirjoittanut herjaavia kirjoituksia? Lukekaa uudelleen mitä tänne olen laittanut.
Kirjoittaja 2907:lle: Seuraa minua hieman lähempää ettet kuvittele omiasi.
Leila Vuorenoja
Vieras

#2922 Re:

23.12.2011 04:13

#2921: Ari Sandberg -  

Miksi et voi vastata asiallisiin kysymyksiini, joita olen kysynyt sinulta edellä? Eikö sinusta ole miestä siihen? 

trolli

#2923 Kisu ry:n rahankäytöstä ja - keräyksestä

23.12.2011 06:43

#2904: Jussi Vaahtikari - Kisu ry:n rahankäytöstä ja - keräyksestä 

 Mielenkiintosta, että yhdistys, joka käsittääkseni on toimintansa aikana pystynyt käyttää rahaa muutaman tuhat euroa, joutuu auttamaan yhdistystä joka makuuttaa tileillään satojatuhansia euroja.

 

G.Pula-aho

#2924 Re: Re: Re: Vastaus

23.12.2011 08:10

#2905: Ari Sandberg - Re: Re: Vastaus 

 Minäkin olen minä ja kirjoitan millä nimellä huvittaa. Kenties sinunkin...

Sanna

#2925 Re:

23.12.2011 08:52

#2921: Ari Sandberg -  

No kerrohan Ari mihin viittasit tuolla alla olevalla lauseella? Kaikki sen lukeneet tulkitsivat sen kettuiluksi/innostumiseksi siitä että joku täällä aiheetta syyttää Kisun toimijoita vilpistä. Voit vapaasti avata meille jotka ymmärsimme väärin tuon sinun lauseesi että mitä oikein tarkoititkaan? Tätä samaa on saanut sinun teksteistäsi lukea täällä aiemminkin: lauseita, joilta olet yrittänyt viedä niiden merkityksen jälkikäteen esittämällä ettet ymmärrä. Kyllä luulisi sinunkin jo tähän mennessä huomanneen että ei tässä täysin aivottomia olla (intohimoisia asiansa puolesta kylläkin mikä näkyy tekemisessä, tämä adressi sentään on nykyään pelkkä pieni sivujuonne missä voi purkaa turhautumistaan).

"Keskustelu sivustolla on käynyt mielenkiintoiseksi. Täytyy katsoa näitä sivuja vähän useammin kun aikaisemmin. Sen verran kiinnostaa."