Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä.
Onnellisten koirien onnellinen omistaja |
#52603.12.2011 13:15Helvettiin vain tuollaiset idioottien laatimat lässyn-lässy-adressit. Keskittykää sen sijaan itse kukin rotunne keskuudessa, kasvattajina, harrastajina, koirien omistajina, tai ihan mitä kukakin vain koiriensa kanssa tekee, tekemään siitä omasta otuksestanne niin yhteiskuntakelpoinen kuin se suinkin on mahdollista. Opettakaa edes alkeellisimmat tavat koirillenne elää tässä yhteisössä jossa elää helvetin paljon mielipiteitä ja asenteita. Kaikille koirille koiramaista elämää, ei mitään pullamössökoulutusta. Koirat rakastavat liikuntaa, ne hullaantuvat vetämisestä, oikeanlaisesta treenistä oikeine viettipäämäärineen, ja antakaa niiden nyt edes joskus pyrähtää jäniksen perään maastossa, ihan yksikertaisia juttuja. Miten ihmeessä koirien omistajilla/harrastajilla on aikaa noin paljon vääntää tästä yhdestä ihmisestä? Hän ei ole taikuri, eikä "koirakuiskaaja" tai mikään muukaan humpuuki-maakari. Hän toimii maalaisjärjellä ja jos toimilla päästään haluttuihin tuloksiin, niin silloin ne ovat kaikki toimivia ja oikeita. Ja ottakaa jokainen case omana itsenään. En edes ymmärrä puhetta siitä että "käytän niitä ja niitä metodeja". Mitä metodeja? Miksi pitäisi käyttää jotain metodeja? Meidän pitää helvetti soikoon tuntea omat koiramme ja opetella lukemaan juuri niitä. Miten koulutan oman koirani ja mihin tarkoitukseen koulutan sen? Yksinkertaisia asioita, ei näistä voi edes vääntää mitään, ne asiat vain ovat kuten luonnon kiertokulkukin. Jos me ihmiset olemme omassa viisaudessamme halunneet mitä ihmeellisimpiä rotuja, niin ottakaamme silloin myös vastuu niiden ominaisuuksista ja ominaisuuksien aiheuttamista ongelmista. Mitä mitä mitä...Minäkin noteerasin tuon maininnan "tulkaa 2000-luvulle ja siitä että dominanssi on vanhentunutta teoriaa? Voi herranjumala sentään. Mitä helvetin vanhentunutta teoriaa? TE VOITTE OPISKELLA TEORIAANNE NIIN PALJON KUIN JAKSATTE, MUTTA IKINÄ TE ETTE LUONTOKAPPALETTA MUUTA UUSIUTUVILLA TEORIOILLANNE. LUONTO KULKEE OMIA POLKUJAA JA JOS ETTE SOPEUDU JA LUONTOSUHTEENNE ON VINOUTUNUT, SAATTA MAAILMAN TAPPIIN VÄÄNTÄÄ JA VÄÄNTÄÄ ASIOISTA JOITA ETTE SILTI OPI. Säälittävää. Ja kaikki mahdolliset pannat ym. laillisiksi. Kuten muuallakin maailmassa. Tarpeetonta kipua tuotetaan pääasiassa sillä tuiki tavallisella pannalla paljon enemmän. Älkääkä nyt missään nimessä tuollaisen pissiksen adresseja allekirjoittako. Millan Suomeen, Tervetuloa! |
Cesarin kannattaja |
#527 Luin Cesarin kirjan Laumanjohtaja03.12.2011 21:01Luin Cesarin kirjan Laumanjohtaja ja hämmästyin Cesarin älykkäästä psykologiasta. Olen seurannut ohjelmaa satunnaisesti ja saanut sen käsityksen että tuo mies elää koirille ja koirien kanssa poikamiehenä, kunnes kirjasta luin että hänellä onkin perhe ja lapsiakin. Lisäksi yllätyin hänen koulutusmetodistaan, miten hän korostaa liikuntaa, kuria ja HELLYYTTÄ. Hänestä saa karskin kuvan telvisiossa, mutta hän rakastaa koiria todella paljon. Hän korostaa, kuten kaikki koirankouluttajat, että jos koira on agressiivinen / ongelmainen, vika on luonnollisesti siellä hihnan toisessa päässä. Yllätyin Cesarin tapaa jaotella koirat energian mukaan matala, keskiverto ja korkea-energisiksi. Siinä on todella järkeä kuten ihmisetkin olemme erilaisia energiatasoltamme. Korkeaenerginen koira tarvitsee luonnollisesti enemmän liikuntaa, jotta saa purettua energiaansa, kuten myös älyllistä toimintaa, väsyäkseen / rauhoittuakseen. Matalaenerginen koira taas pärjää vähemmällä liikunnalla jne. Ja se johtajuus. Ihmisen on ehdottomasti näytettävä olevansa se lauman johtaja. Koiraa ei missään tapauksessa saa päästää hyppimään silmille ja määräämään kaapin paikkaa. Siten sillä on suuri merkitys kuka tulee ovesta ensin jne. Koira oppii vähitellen sen kuka johtaa ja tulee varmasti onnellisemmaksi tuntiessaan paikan laumassaan. Jos koiraa pidetään laumanjohtajana perheessä, siitä tulee onneton ja levoton, se ei osaa johtaa ihmistä ja masentuu / tulee ylilevottomaksi. Koira on siis onnellinen saadessaan palvella ja miellyttää ihmistä. Se tarvitsee ehdottomasti rajoja ja rakkautta, kuten ihmislapsikin. Lapsillekin opetetaan, että vanhempia on toteltava, lapsille asetetaan rajat ja annetaan rakkautta. Ja koira vaistoaa nimenomaan ihmisen energian ja mielentilan. Vihaisena ja väsyneenä on turha yrittää koiraa kouluttaa, koira ei silloin tottele koska vaistoaa kouluttajansa mielentilan ja turhautumisen. Koiraa on pyrittävä kouluttamaan itsevarmana ja iloisena. Jos koira on päässyt väärällä kasvatuksella agressiiviseksi ja vihaiseksi, saattaa olla vaikea alkaa kouluttaa sellaista pelkin palkinnoin. Yleensä koirahan oppii hyvin kun sitä palkitaan oikeasta toiminnasta oikealla sekunnilla! Se on paras tapa oppimiseen. Tuskin Cesarkaan tätä tyrmää. Hän kuitenkin korostaa enemmän nimenomaa psykologista puolta, jolla on myös erittäin suuri merkitys koiran kasvatuksessa. Koira vaistoaa paremmin kuin ihminen mielentilat, pelon ym. Jos ihminen pelkää koiraa, koira käyttäytyy puolustavasti, koska ei tiedä mitä pelokas ihminen sille tekee. Jos ihminen on itsevarma ja osoittaa olevansa koiraa ylempänä, koira kunnioittaa sitä ja on sille mieliksi. Pidän myös sen naiskouluttajan metodeista TV:ssä (mikä hänen nimensä nyt olikaan..), molemmissa on hyviä puolia ja yhdistämällä kummatkin metodit saadaan varmasti aikaiseksi hyvä koulutus koiralle. Käsittämättömiä nämä adressit ja melu tyhjästä. Tosin nykyään saa lastensuojeluviranomaiset niskaansa myös jos antaa kurittomalle lapselle tukkapöllyä...että se siitä. |
herpderp |
#528 Typerät ihmiset04.12.2011 17:37Lukekaa vaan ceasarin kirjaa ja katsokaa ohjelmaa niin paljon kun haluatte mutta ei niistä kaikki totuus tule ilmi. Hyvin olette taas ottanut asioista selvää, eihän ceasar tietenkään halua näyttää ohjelmassaan kaikkea vaan juuri sen mitä te idiootit haluatte nähdä. Muutenkin voisi vähän miettiä jos ammatti koirankouluttajat ovat antaneet negatiivisia mielipiteitä ceasarin metodeista, että olisikohan niissä jotain perää eikä "minä näin ohjelman se oli hyvä ceasar on paras". Helvetin idiootit kun pilaatte maailmaa niin monessa asiassa. |
tajunta |
#529 Ajatuksia04.12.2011 21:22Sen kokemuksen myötä mikä minulla on Cesarin TV-ohjelmasta, en oikein kykene ymmärtämään, mistä tässä kohussa on kyse. Itse en näe Cesar Millania minään rääkkääjänä. En esimerkiksi muista koskaan nähneeni jaksoa, jossa olisi ollut käytössä sähkö-, piikki- tai kuristuspanta tai jokin muu aiemmin mainituista kuritusvälineistä. Ehken aivan käyttäisi Cesarin kohdalla sanaa nero, mutta kieltämättä hänen periaatteensa ovat mielenkiintoisia ja ainakin minun järkeni mukaan aivan loogisia - mieshän korostaa sitä, että omistajan pitää aina toimia koiran kanssa samalla aaltopituudella. Miten muuten koira voisi ymmärtää ihmistä? |
boksu |
#530 Re: Tutustukaa ensin ohjelmaan ennen kuin kirjoitatte nimenne addressiin!04.12.2011 21:27#3: Eva Kalliala - Tutustukaa ensin ohjelmaan ennen kuin kirjoitatte nimenne addressiin! Erittäin hyvä kirjoitus!!! |
Ehtamaija |
#531 Cesar05.12.2011 11:23muuten käyttää kyllä metodina palkitsemista. Toisilla koirilla se on leikkiaikaa lisää, toisilla nami jne. Mikä ihme cesarissa ihmisiä riepoo, kateus? |
Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)
05.12.2011 12:21- Poiston ajankohta: 05.12.2011
- Poistamisen syy: En ole ohjelman poiston kannalla
JJ |
#533 Re:05.12.2011 13:30Ilmeisesti sinä et ole koiranomistaja ja jos olet niin... Ota selvää koirista ennen kuin kommentoit asioita joista sinulla ei nähtävästi ole tuon taivaalllista tietoa. |
make |
#534 aika erikoista05.12.2011 13:52Niin aika erikoista että eläinSUOJELU järjestöt haluaisivat lakkauttaa cesarin toiminnan/ohjelman. Cesar on kuitenkin pelastanut monta monta koiraa jotka olisi muuten nukutettu koska muut kouluttajat eivät osanneet tehdä mitään. Mun mielestä aika kaksinaamaista toimintaa jos kerran eläimiä pitäis suojella niin tälläisen ihmeiden tekijän lakkautus ei aja sitä asiaa ollenkaan. |
Eläinrakas |
#535 Re: Typerät ihmiset05.12.2011 13:53#528: herpderp - Typerät ihmiset Laitatko tähän foorumiin sivustojen osoitteet, joista olet nähnyt ja kuullut Cesarin huonot metodit,koirien potkimiset,piikkipantojen käyttämiset yms. Ai niin ethän sinä niin sanonut vaan,että ottakaa faktoista selvää ennenkuin puhutte niistä totuuksina,tätkö tarkoitit?
Mielenkiintoinen tuo kirjoituksesi lause ja olen samaa mieltä¨missähän on perää!!!¨ |
lemmikkien parhaaksi |
#536 Cesaria ei saa poistaa05.12.2011 16:59On todella typerää tervejärkisiltä ihmisiltä laittaa tämänlainen adressi. Vieläkin typerämpää eläinsuojelijoiksi itseään nimittäviltä ihmisiltä! Jos todella rakastaa eläimiä ja omaa terveen maalaisjärjen, niin aivan selkeästi ymmärtää ettei Cesarilla ole yhtään eläimen oikeuksia loukkaavia metodeja. Jos edes vähääkään ovat fanaatikot perehtyneet ohjelmiin ja kirjoihin tulee huomatuksi kuinka mies osaa käyttää omaa intuitiota, jota en kyllä suosittele useimmille ihmisille kopiomistarkoituksessa jollei omaa vahvaa eläintelukutaitoa. Itse koulutin koirani ja kasvatin lapseni tämän intuition pohjalta. JOKINEN tapaus on erilainen. Joskus tarvitaan se fyysinen kontakti, jos kyseessä on liian pitkälle mennyt tapaus. Joskus jo kuiskaus ajaa saman asian. Niin lapsilla, kuin koirillakin. Eläinrääkkäyksestä on mielestäni kyse silloin kun otetaan koira ja ei käydä sen kanssa yhteisillä lenkeillä tarpeeksi. Tarpeeksi on kilometritolkulla JOKA PÄIVÄ!!! Liian monet koirat on ylisyötettu, paapottu hengiltä. Vanhuus on täynnä nivelongelmia, tuskaa ja kärsimystä. Keskittykää oleelliseen!! Olkaa lastenne ja lemmikkienne kanssa. Olkaa läsnä ja rauhallisia. |
Esperanza |
#537 Muutama miljoonasta05.12.2011 18:20Tajunta kirjoittaa: "Itse en näe Cesar Millania minään rääkkääjänä. En esimerkiksi muista koskaan nähneeni jaksoa, jossa olisi ollut käytössä sähkö-, piikki- tai kuristuspanta tai jokin muu aiemmin mainituista kuritusvälineistä." No et varmaan ole nähnytkään, kun Suomen jaksoista ne pätkät on Nelonen Median toimesta poistettu. Jaksot eivät siis anna todellista kuvaa siitä, miten koirat on saatu lopputilanteeseen. Make kirjoitti: "Cesar on kuitenkin pelastanut monta monta koiraa jotka olisi muuten nukutettu koska muut kouluttajat eivät osanneet tehdä mitään. " Ja tämän päättelit mistä? Nämä "muut kouluttajat" ovat asiasta aivan erimieltä ja olisivat mielellään kouluttaneet Cesarin red zone -tapaukset... käyttäen pehmeitä keinoja. Cesarilla EI ole koulutusta eikä hän todellakaan ole mikään koirapsykologi. Herra ei ole lukenut etologiaa lainkaan. Miksi koulutettujen ihmisten sana painaa vähemmän kuin Hollywood-tuotoksen? Cesar Millan on TV-tähti, ei koirankouluttaja. |
Teuvo |
#538 Toisen kouluttajan mielipide06.12.2011 02:24Zak George on koirankouluttaja, jolla on kaksi tv-ohjelmaa. Toinen niistä pyörii tälläkin hetkellä myös täällä Suomessa. Tässä on Zak Georgen mielipide Cesarista: http://www.youtube.com/watch?v=f5A7-kYe5jY&feature=share Ja toivon, että kaikkia kiinnostaa tulla kuuntelemaan myös mm. David Applebya (Certified Clinical Animal Behaviourist), Sanni Somppia (tohtorikoulutettava, Koirien käyttäytyminen ja kognitio) ja Tuire Kaimiota (eläinnäyttelijöiden kouluttaja ja tietokirjailija) ensi toukokuussa järjestettävään Faktaa koirasta -seminaariin. Siellä esillä mm. ajantasainen tieto koiran lajityypillisestä käyttäytymisestä, koira- ja omistajaystävälliset tutkittuun tietoon perustuvat koulutusmetodit sekä käytännönläheiset vastaukset käyttäytymisongelmiin. Tapahtuma on ilmainen. |
Vieras |
#539 Re:07.12.2011 17:29tyhmä |
Vieras |
#540 Pah08.12.2011 15:13Olen sitä mieltä että Cesar Millan on huippu! En näe hänen metoodeissaan mitään väärää koska hän käyttää koiriin ikivanhoja ja luontoäidin omia metoodeja. Hän antaa koiran olla koira eikä mikään pillale lellitty karvavauva! Miten häntä voisi väittää eläintenrääkkääjäksi? Hänhän on pelastanut monta koiraa varmalta kuolemalta.. Nämä Red Zone koirat tuskin millään nameilla enään saisi yhdyskuntakelpoisiksi... Cesarin vaikeimpia tapauksia (joissa hän joutuu näitä äärimmäisiä keinoja käyttämään) tuskin voi verrata Stilwellin tapauksiin, sillä luulen että jos hänellä olisi asiakkaana rotweileri tai pitbulli joka hyökkäisi ja purisi ihmisiä niin hän ehdottaisi varmaankin koiran lopettamista... Pidän siitä miten Cesarista on tullut ns. voimakastahtoisten ja vahvojen rotujen puolestapuhuja.. Ajon ehdottomasti käydä hänen seminaarissaan toukokuussa!! Lukekaa Cesarin kirjat ennenkuin tuomitsette, niissä hän nimenomaan keskittyy ihmiseen ja miten koira peilaa ihmisen käyttäytymistä! Ja muistakaa liikunta,kuri,hellyys sekä rauhallinen itsevarmuus! |
Vieras |
#54108.12.2011 15:18ja se vielä, olen latanut nämä koirakuiskaajatuotantokaudet alas netistä, eli ovat ihan National Geographic Chanelin matskua, enkä ole nähnyt mitään kuristus- tai sähköpantoja... Ja muistakaa että se on AINA loppupeleissä omistaja joka valitsee mitä koiralleen käyttää, jos omistajalla on koiralle valmiiksi piikkipanta Cesar varmasti käyttää sitä paremman puutteessa.. Mutta yleensähän hän käyttää näitä halpoja noutajataluttimia! Vaihtakaa kanavaa tästä lähtien pliis.. |
Kangasalan koirakuiskaaja |
#542 Re: Cesar Millan08.12.2011 20:36Olen samaa mieltä että nyt haukutaan aivan väärää puuta. CM opettaa juuri oikean tavan käsitellä erilaisia koiria ja myös niin että niitä ei missään nimessä saa inhimillistää. Koira haluaa olla koira ja nauttii koiran elämästä, mutta monet ihmiset uskovat että koira ajattelee ja toimii ja nauttii samoista asioista kuin emäntänsä tai isäntänsä. Se on todella harmillista ja nyt syytetään Cesaria kun hän käsittelee koiria koirina. En ole yhdessäkään ohjelmassa nähnyt koirien väärin käsittelyä. Koirien huomion kiinnittäminen pienillä tönäisyllä on aivan oikea tapa kouluttaa koiraa. Pääasia jota CM opettaa on juuri nuo kolme perusasiaa liikunta, säännöt ja palkitseminen. Mikä näissä kolmessa asiassa on väärin kysyn minä Olen itse kouluttanut sakemanneja ja tälläkin hetkellä on 2 urosta ja ovat erittäin hyvätapaisia koiria ja tulevat toimeen keskenään ja koulutus metodit ovat samat kuin Cesarilla eli hankkimalla koirien luottamus isäntäänsä
|
efgewgew |
#54310.12.2011 23:30Minä en ymmärrä mikä nykyään ihmisiä vaivaa. Nykyään koiranomistajat ajattelevat koirien olevan pieniä lapsia, pahimmillaan vauvoja. Lässytetään ja paapitaan ja koira saa kaiken tahtonsa läpi; saa haukkua ja murista ja sitten hyssytelään nätisti että 'Fifi, olisitko ystävällinen ja olisit vähän hiljempaa mamin takia jookosta'. Siis ihan oikeasti ? Ennen koira oli hyötyeläin eikä mikään lapsenkorvike. Koiraa ei voi eikä saa opettaa niinkuin lasta. Koira on laumaeläin ja niin kuin Milan painottaa ihmisen tulee olla se johtaja. Liikunta, kuri, hellyys. Itse olen soveltanut tätä kaavaa ja hyvää jälkeä on tullut. Milanin tapoja olen käyttänyt saanut paljon parempia tuloksia kuin herkuilla lahjomisella olen ikinä saanut aikaan. Jos koira luulee olevansa johtaja, tulee se alistaa ja sille näyttää missä sen paikka laumassa on. Koira ei voi olla johtaja ihmisten keskellä. Pistäkää tosiaan linkkejä noihin teidän kauhutarinoihin Milanin potkimisesta, rääkkäyksestä ja sähköpannoista. Kiinnostaisi kovasti nähdä. |
Vieras |
#54411.12.2011 02:56^Ja sitten kun niitä linkkejä laitetaan, niin kukaan ei viitsi niitä katsella vaan ulistaan kuinka niitä ei muka ole. Selatkaa taakse päin noita viestejä! Sieltä niitä linkkejä löytyy. Myös ihan ensimmäisellä kommenttisivulla on listattuna pitkä lista! |
efgewgew |
#54511.12.2011 14:40Kyllähän linkkejä on ja näitä Millanin metodeja kumoavia linkkejä ja muuta, on tullut katseltua ja luettua niitäkin läpi, kyse ei ole siitä. Kukaan ei ilmeisesti halua kiinnittää näissäkään esimerkkivideoissa itse koiraan huomiota ja siihen, millä tavalla koira käyttäytyy. Viimeisimmäsäkin linkissä ilman kuonokoppaa koira olisi hyökännyt ja purrut. Ja niinkuin Millan itse siinä kertoo, hän hakee koiralle rauhallista olotilaa sen hellästi mutta varmasti asettamalla kyljelleen; näyttää sille, että hyökkäily ja rimpuilu on täysin turhaa ja koiran tulee rauhoittua. Millan alistaa ja "pakottaa" koiran kyljelleen. Joka ainoa kerta kun hän tämän tekee, selittää hän siihen myös syyn omistajille eikä vahingoita koiraa. Hakee sille vain koiran pois agressiivisesta olotilasta. Pannalla "kuristetaan" jos koira hyökkää tai käyttäytyy agressiivisesti ulkona tai sisällä. Pantaahan Millan käyttää koiran hallitsemiseen, ihan samalla tavalla kuin kaikki koiranomistajat tekevät kun toverinsa vievät pihalle. Koiran hyökätessä hihnan avulla pidetään koira pois kurkulta/käsistä/jaloista. Jos jonkun ventovieraan koira hyökkäisi kohti ulkona, eikö kukaan muka toivoisi omistajan pitävän sen hihnassa kurissa ja rauhoittavan koiransa keinolla tai toisella? Eikö ihmisen ja koiran oma turvallisuus ole se kaikkein tärkein asia? Tuo paljon puhuttu "potkiminen" on jalalla koskettamista, jotta koiran keskittyminen kiinnitetään ohjaajaan. Kertaakaan en ole nähnyt Millanin potkaisemalla potkaisevan koiraa, vain kosketus (varmempi tai hellemipi) ja siinä se on. Siksi en näe näissä postailtuissa videoissa sitä väkivaltaa mistä kovasti paasataan ja minkä takia Millan teilataan pahaksi ihmiseksi. Se on toki minun näkemykseni enkä varmasti ole ainoa joka ei näe väkivaltaa Millanin metodeissa. |
Vieras |
#54612.12.2011 08:29Millanin puolustajille linkki tässä: http://www.adressit.com/vastine-seylle |
Vieras |
#547 Re:12.12.2011 22:18#545: efgewgew - Kukaan ei ilmeisesti halua kiinnittää näissäkään esimerkkivideoissa itse koiraan huomiota ja siihen, millä tavalla koira käyttäytyy. Viimeisimmäsäkin linkissä ilman kuonokoppaa koira olisi hyökännyt ja purrut. http://www.youtube.com/watch?v=FPRAQXOAMz0 Tässä pätkä koirakuiskaajan 100. jaksosta. Todiste siitä, että koirat eivät edes ole niin agressiivisia kuin annetaan ymmärtää. Onhan se kiva alistaa koiraa, kun on ensin tahallaan provonnut sen hyökkäämään. |
Vieras |
#54812.12.2011 23:51http://www.youtube.com/watch?v=Gq62POnD7sA& Entäs tämä sitten? Mistä kohtaa tämä on kouluttamista? Huom. tämä ns. koirakuiskaaja itse ensin provosoi koiran hyökkäämään potkaisemalla sitä mahaan. |
L.M.K.M |
#549 Haskipätkä!13.12.2011 13:13 Olin iloinen, nii.. in ILOINEN! Koska minä näin tässä taas kerran Cesarin rauhallisella energialla näyttävän (alistus) koiralle sille kuuluvan paikan, eli irti johtajuuden taakasta ja näin ollen mahdollisuuden onnellisseen elämään. Toivon todella omistajien jatkavan CM:n hienoa työtä!! Ps. Cesar ei ole kouluttaja vaan kuntouttaja ja psykolooginen silmä aivan loistava! |
Vieras |
#55013.12.2011 14:19Katsoimmeko varmasti saman pätkän? Alisti? Äijähän kuristi koiran lähes tajuttomaksi! Kyllä siinä kuka tahansa kaatuu kyljelleen! Tämä puolikuoliaaksi kuristaminen on ilmeisesti mielestäsi alistamista ja johtajuuden näyttämistä. Huonosti menee, jos koiralle täytyy väkivalloin näyttää sille kuuluva paikka! Uskomatonta kuinka tyhmiä ja sinisilmäisiä ihmiset todella ovat. Kuinkahan moni näistä koirista ylipäätään hyökkäisi ellei tämä "uskomaton" Cesar provosoisi niitä tekemään niin. Jokainen omistaja saa kyllä koirastaan tottelevaisen jämäkällä ja johdonmukaisella kasvatuksella (ilman väkivaltaa tai alistusta) sekä pitkäjänteisyydellä , jolloin koira kyllä ymmärtää kuka perheessä määrää. Koira on polveutunut sudesta, mutta EI ole susi eikä tarvitse mitään ihmeen alfaurosta. Koira on LEMMIKKI, ei PETO. |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
46871 Luotu: 27.09.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2708 Luotu: 07.10.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
467 Luotu: 13.11.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3427 Luotu: 02.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
859 Luotu: 05.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
322 Luotu: 07.11.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
182 Luotu: 05.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
826 Luotu: 15.05.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1029 Luotu: 08.10.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
129 Luotu: 07.11.2024
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28388 Luotu: 08.10.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
264 Luotu: 01.11.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18055 Luotu: 01.03.2023
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3084 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
590 Luotu: 15.10.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14939 Luotu: 15.07.2023
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
56 Luotu: 10.11.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
624 Luotu: 01.11.2024
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
Vaadimme Haminan päättäjiä perumaan kaupungin veronmaksajille vahingollisen sähkö- ja lämpöverkon kaupan
655 Luotu: 15.10.2024