Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

efgewgew

/ #545

11.12.2011 14:40

Kyllähän linkkejä on ja näitä Millanin metodeja kumoavia linkkejä ja muuta, on tullut katseltua ja luettua niitäkin läpi, kyse ei ole siitä.

Kukaan ei ilmeisesti halua kiinnittää näissäkään esimerkkivideoissa itse koiraan huomiota ja siihen, millä tavalla koira käyttäytyy. Viimeisimmäsäkin linkissä ilman kuonokoppaa koira olisi hyökännyt ja purrut. Ja niinkuin Millan itse siinä kertoo, hän hakee koiralle rauhallista olotilaa sen hellästi mutta varmasti asettamalla kyljelleen; näyttää sille, että hyökkäily ja rimpuilu on täysin turhaa ja koiran tulee rauhoittua.

Millan alistaa ja "pakottaa" koiran kyljelleen. Joka ainoa kerta kun hän tämän tekee, selittää hän siihen myös syyn omistajille eikä vahingoita koiraa. Hakee sille vain koiran pois agressiivisesta olotilasta.
Pannalla "kuristetaan" jos koira hyökkää tai käyttäytyy agressiivisesti ulkona tai sisällä.
Pantaahan Millan käyttää koiran hallitsemiseen, ihan samalla tavalla kuin kaikki koiranomistajat tekevät kun toverinsa vievät pihalle. Koiran hyökätessä hihnan avulla pidetään koira pois kurkulta/käsistä/jaloista. Jos jonkun ventovieraan koira hyökkäisi kohti ulkona, eikö kukaan muka toivoisi omistajan pitävän sen hihnassa kurissa ja rauhoittavan koiransa keinolla tai toisella? Eikö ihmisen ja koiran oma turvallisuus ole se kaikkein tärkein asia?
Tuo paljon puhuttu "potkiminen" on jalalla koskettamista, jotta koiran keskittyminen kiinnitetään ohjaajaan. Kertaakaan en ole nähnyt Millanin potkaisemalla potkaisevan koiraa, vain kosketus (varmempi tai hellemipi) ja siinä se on.

Siksi en näe näissä postailtuissa videoissa sitä väkivaltaa mistä kovasti paasataan ja minkä takia Millan teilataan pahaksi ihmiseksi. Se on toki minun näkemykseni enkä varmasti ole ainoa joka ei näe väkivaltaa Millanin metodeissa.