Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä.

kuvatz

26.12.2011 13:31

vaikuttaa silta, kun Milania arvostelevilla olisi silmälaput silmillään katsellessaan ohjelmaa. Ette ole tainneet ymmärtää mistä koko jutussa on kyse. Cesarin toimenpiteitä olisi verrattava kirurgiin, jonka on leikattava syöpä pois jotta paraneminen voi alkaa. Suurimmalla osalla koirista ongelmana on ollut johtajuuden puute, mikä juuri saattaa aiheuttaa koirille agressiivisuutta. Milanin menetelmään kuuluu se, että hänen on nopeasti tehtävä koiralle selväksi kuka johtaa, siinä tarvitaan apukeinoja kuten kuristuspanta. Jos katsotte tarkemmin, kuristuspanta on varsinaisesti käytössä vain sen ajan kun koira vastustaa ja heti alistumisen jälkeen Cesar pitelee sitä löysänä tai jopa pudottaa pannan alas. Koiran TÄYTYY alistua, sillä muuten se yrittää ottaa itse johtajan paikan. Suurin osa Cesarin auttamista koirista on ongelmissa juuri sen takia, että niiden omistajat inhimillistävät koiransa. Koira ei kuitenkaan ole ihminen ja tämän suurin osa Milanin vastustajista tuntuu unohtavan. Minulla on aina ollut koiria. Suuria ja vaikealuonteisiakin, myös toisilta pitovaikeuksien takia tulleita. Meillä koirat ovat koiria ja ovat tietäneet paikkansa koirina ja väitän silti että ne kaikki ovat eläneet onnellista koiran elämää.
bt

#577 Kuvatz

26.12.2011 15:49

Kirjoitit hyvin, niinkuin monet jotka Cesaria ymmärtävät. Minun käy sääli niitä jotka eivät kykene näkemään C:n hienoa koirapsykologista näkemystä ja yhteyttä koiriin ja ihmisiinkin. Ei kai olisi kannattanut tuoda niitä hurjemmilta näyttäviä jaksoja tänne tekopyhienvaltakuntaan. Täällähän viedään vaikeat tapaukset ulkorakennusten taakse tai piikille! Jokapäivä tapetaan ihmisiä tv:ssä monellakin kanavalla yhtäaikaa ja ihmiset ovat turtuneet, eikä kukaan korviansa lopsauta! Vaan mitä!! Cesar tuodaan ruutuun "pahoinpitelemään " koiria (joidenkin mielestä)minusta kuvastaa, et jotain suurta on tapahtunut ja vastarintaisetkin ihmiset sopeutuvat tai sitten ei. Minä olen ainakin iloinen Cesarin tulosta koiraelämääni!! Tervetuloa Suomeen Cesar!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

27.12.2011 02:01

Kissahullu

#579 Huhuu

27.12.2011 02:07

Minusta on ihan älytöntä käyttää koirien kouluttamiseen sähköä kun on muitakin vaihtoehtoja.Se on totta kyllä että Cesar on pelastanut koiria koulemanuhasta mutta väärällä tavalla, ja olen myös siinä asiassa samaa mieltä Cesarin kanssa että koiran pitää saada liikuntaa,kuria ja myös hellyyttä,mutta miksi pitää käyttää kivuliasta tapaa sähköä?? Mutta hyväähän Cesar koirille vain tarkoittaa niin kyllähän meidän ihmisten pitää älytä että koiria sattuu semmonen sähkö kun eihän meillekkään mitään sähköpantaa laiteta jos me ei käyttäydytä kunnolla. Mutta kyllä sitäkin pitää miettiä että kuinka onnelliseksi Cesar on tehnyt monet ihmiset kun on pelastanut heidän koiran:)
sheibe

30.12.2011 03:15

Hei nyt ihan oikeesti haistakaa víttu, nää adressit sun muut p'askat menee jo ihan ylireagoinniksi. Mielipiteitä saa olla, kaikkien ei tarvitse tykätä Cesarista, mutta kuka helvetin äpyri tekee mielipideasiasta addressin? Sama asia, kun joku tekisi adressin siitä, että рeeaaäskooaan väri saa olla vain tummanruskeaa, ei vaaleata. Allekirjoittakaa, jotta oikean värinen uloste saa oikeutta.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

30.12.2011 17:32

koiranomistaja joka on cesarin ansiosta onnellinen ihminen

#582 vastalause tollaselle!

31.12.2011 17:05

mene katsomaan cesar millania hartwall areenalle 29.toukokuuta ja katso ja opi. mieti sitten uudestaan.itse olen saanut koirani kuntoutettua cesarin koulutusmeetodialla. liikunta, kuri(tarkoittaa sääntöjä ja rajoituksia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ei rankaisemista,satuttamista ym.)ja hellyys.

Vieras

01.01.2012 03:40

Voi herran isä mitä touhua!!

Toivon todella että tämän adressin kirjoittaja ei omista koiraa.

Vieras

#584 Re: Faktoja Cesar Millanin koulutusmetodeista

05.01.2012 07:22

#127: Koiran ehdoilla - Faktoja Cesar Millanin koulutusmetodeista 

Tota..jos ei saa käyttää samoja psykologisia menetelmiä koiriin kuin ihmisiin,kuinkas sitten noi ihmispsykologiasta poimitut termit joita vilisee tekstissä kuten nyt vaikka positiivinen vahvistaminen,"lähdettäisiin aggression syiden selvittämiseen.." Miten niitä termejä edes liitetään koiriin? Ja jos koira tekee pahaa,esim pureskelee tuolin jalkaa,katseletko ja odotat eli hyväksyt toiminnan niin kauan kunnes se jostain syystä sen mukavuuden lopettaa ja sitten palkkaat sen kun se tekee oikein eli sinun mielestä oikein...??Koirahan on jo aistinut ja huomannut läsnäolosi ja todennut että annat sen tehdä sitä mitä se parhaillaan tekee.  Tämä siis alituiseen toitotukseen siitä että koiraa ei saa kieltää/rangaista esim edes torumalla vain palkata kun se tekee oikein. Muriseehan ja hyökkähän ne toistensa kimppuun kurmuuttamaan siitä mitä ne ei halua toistensa tekevän vaikka esim ottaa luuta,haistelemaan pyllyä jne. Ja siitä toinen koira sitten tietää mitä saa tehdä ja mitä ei.

Vieras

05.01.2012 18:06

samaa mieltä siitä, että ketkä ei cesaria ymmärrä ovat juuri näitä ääliöitä jotka pitää koiria lapsinaan, jolloin koira ei todellakaan ole onnellinen! Juuri näitä joiden koirat räksyttää lenkillä vastaantullessa, kyllähän suomessakin sit rääkätään lehmiä, hevosia yms jotka ovat SÄHKÖAITAUKSESSA!!! SIIS AIVAN KAMALAA :D ja ite oon nähny yhden jakson jossa käytetty sähköa ja se oli rajan opettamisessa koiralle, jossa oli paljon käärmeitä.. hmm onko pikku sähköisku parempi vai käärmeenpurema?? mun mielestä ihan BEST OF ALL sarja!!

Vieras

#586 Re:

05.01.2012 18:19

#550: -

mitäköhän luulisit kahden samanvahvuisen koiran tekevän tässä tilanteessa??  tai jos tollanen iso husky hyökkäis sun pikku puudelin päälle ni varmasti ihan rauhallisesti yrittäisit nameilla saada koiran pois oman koirasi kaulasta... buahhahhahhahhaaaa!!!

naturaimo

#587 silmät auki

06.01.2012 11:32

.ei taida SEY:n opppikirjat ja seminaarit mennä enään nii hyvin kaupaks...
otan osaa. ja vaihtakaa adressin nimeks Timo Soini pois televisiosta ni mäkin allekirjotan
Voi iik!!

#588 Voi iik!!

06.01.2012 14:46

Muahahahaa!!!!!! En oo koskaan kuullut mitään naurettvampaa, ku et "koirakuiskaaja" pelottelee koiria! Siis iik!!! Suomessa halutaan vaan lennellä vaaleanpunaisilla pilvillä...
kyllästynyt

#589 Ai kamala!

09.01.2012 13:43

Tämä koko keskustelu on mennyt aivan överiksi niin täällä kuin liian monella muullakin foorumilla.

Niin koirat kuin ihmisetkin ovat yksilöitä ja erilaisia. Tästä yhtälöstä on lopputuloksena väistämättä tosiasia että toisille sopii paremmin toinen metodi kuin toiselle. Toisille taas joku metodi ei sovi lainkaan. Kaikki koirat eivät suinkaan ole koulutettavissa pelkästään nameilla ja leikeillä. Varsinkin mikäli koira on huonolla kasvatuksella onnistuttu "päästämään käsistä". Ja se on taivaan tosi! Myös se on fakta että kaikki eivät halua käyttää Cesarin metodeja! Eikä heidän tarvitsekaan kunhan valitsevat koiransa hieman tarkemmin. Miksi me ei voida antaa kunkin käyttää mitä metodia haluaa ja mikä toimii parhaiten?
Eniten minua tässä keskustelussa ihmetyttää se, että ruvetaan arvostelemaan asioita mistä ei olla kunnolla edes otettu selvää ja teilataan koko metodi ja mies siinä samassa. Cesarin metodit on monet ymmärtäneet täysin väärin. Sitäkään en ymmärrä miksi pitää haukkua ihmisiä ja heidän koulutusmetodejaan antamatta perusteluja ja puhumattakaan rakentavasta sävystä, varsinkin jos perustelut ovat virheellisiä. Haukutaan vielä koko metodi vaikka siinä on varmasti paljon positiivisuuteenkin liittyviä asioita. Tutustukaa hyvät ihmiset asiaan ja esittäkää sen jälkeen perusteltua faktaan perustuvaa ja rakentavaa kritiikkiä. Ei tässä tarvitse ketään lynkata. Mikäli haluaa esittää kritiikkiä se menee varmasti paljon paremmin perille mikäli tunteenpalo jätetään pois.
Tämän keskustelun yhteydessä on ollut keskustelua myös sähköpannan laillisuudesta. Itse en kannata laitetta, mutta tämä kuvastaa hyvin Cesarin vastustajien tapaa toimia. Ei oteta asioista selvää ennen kuin kritisoidaan. Cesarin vastustajat lähes poikkeuksetta sanovat että sähköpanta on Suomessa laiton. Näille henkilöille tahdon vastata, että ennenkuin lähdette haastamaan tätä(http://www.tassutarvike.fi/canicom-1500-koulutuspanta-p-3112.html) yritystä oikeuteen laittoman tavaran kauppaamisesta niin ottakaa selvää Evirasta ja maa- ja metsätalousministeriöstä mikä heidän kantansa asiaan on. Tutustukaa myös sähköpantakoulutukseen ja kokeilkaa sitä itseenne ennen kuin aloitatte keskustelun. Tässäkin asiassa on vuosien saatossa paljon muuttunut. Itse olen nähnyt sähköpantaa käytettävän ja kokeillut suurinta ko. koulutuksessa käytettyä tehoa omaan kaulaani. Voin kertoa että äidin tukkapöllyt olivat huomattavasti ikävämmän tuntuisia. voisin myös kuvitella että jos kaulassani olisi panta josta lähtisi naru joka on henkilön kädessä ja kävelisin narun päähän että se sattuisi myös huomattavasti enemmän. Koulutuksessa minkä näin saatiin koira kävelemään nätisti hihnassa sen sijaan että koira olisi seuraavat 6 elämänsä loppuvuotta vetänyt henkitorvi lytyssä ja henki koristen joka ulkoilulenkillä jokaiselle vastaantulevalle rähisten. Koulutuksessa painettiin nappia alle kymmenen kertaa, koira ei vikissyt, ei pelästynyt... Se kyllä rauhoittui ja kuunteli ohjaajaa, häntä heilui edelleen ja se nuuskutteli maata ja oli edelleen koira.
Nykyään on tietysti valjaat joilla voi nuo vetämisestä johtuvat henkitorvisairaudet ehkäistä, mutta sen räyhäämisen saa harvalta koiralta pois vaihtamalla sille valjaat. Siihen on tosin muitakin keinoja kuin sähköpanta. Namit on yksi, pallo on toinen, Cesarin metodi on kolmas, Pevi on neljäs jne. Ja kuten sanottua kaikkia koiria ei valitettavasti kouluteta namilla ja pallolla.
Kyllä Suomen laki aika tehokkaasti kieltää eläinrääkkäämisen. Jos halutaan kouluttaa koiria vain ns. positiivisilla menetelmillä niin meidän pitäisi kiinnittää erittäin suurta huomiota siihen millaisia koiria me jalostamme. Siinä pitäisikin sitten kääntyä Kennelliiton puoleen eikä haukkua Cesaria.
Vieras

#590 Älä valehtele

09.01.2012 21:55

En ole katsonut koirakuiskaajaa kuin pari kertaa suomen kanavilta. Olen katsonut ne muualla ja ei ole mitenkään sensuroitu.. Cesar ei ole koskaan käyttänyt eläinrääkkäystä hoitomenetelmänä. Mistä olette edes saaneet päähänne että ohjelma on suomessa sensuroitu??
Just joo..

#591 Re: Re: Faktoja Cesar Millanin koulutusmetodeista

09.01.2012 22:00

#584: - Re: Faktoja Cesar Millanin koulutusmetodeista

Positiivinen vahvistaminen ei ole mikään ihmispsykologian termi. Sitä käytetään m.m. järjestelmä suunnittelussa insinööri aloilla. Jopa koneoppimisessa esiintyy positiivinen vahvistus. Ota ensin selvää mitä se tarkoittaa..

Jönölapsi

#592 Re:

11.01.2012 18:46

#6: Saara Sormunen -

Voi turpa kiinni, pitele itte kiinni 50kg rottweileria joka yrittää juosta auton alle vetäen sut mukaansa... Älyhoi, jos on koiran, muiden ihmisten ja ittensä turvallisuudesta kyse, voi koiralla olla sähköpanta VÄLIAIKAISESTI JA PIENELLÄ TEHOLLA! Kukkahattu tädit taas liikkeellä..

Jönölapsi

#593 Re:

11.01.2012 18:50

#550: -

Eli koiralle lisää herkkuja naamaan ni pysyy tyytyväisenä :)) Cesar varmaanki kuristaa koiria, ja toiseks, ne ei näytettäis tv:ssä ::DDDDD menkää ny piiloonne.

Vieras

#594 Re: Re:

11.01.2012 22:25

#592: Jönölapsi - Re:

Olen samaa mieltä kanssasi. Ja sulkahattu(nami)setienkin esitelmiä olen kuullut, mutta eipä niistä käytännön avuksi ole ollut. :)

hohhoijaa

#595 Vai niin...

12.01.2012 00:09

Kyllä sen verran katsojia tuolla ohjelmalla on, ettei sitä noin hepposin syin lopeteta.
Kun puhutaan Cesarista ja hänen koulutusmetodeistaan ei yleensä huomioida sitä faktaa ettei Cesar kouluta koiria, vaan nimenomaan kuntouttaa niitä ja kouluttaa ihmisiä, eli auttaa ihmisiä ymmärtämään mitä on olla laumanjohtaja ja kuinka paljon se vaatii.
Ne jotka väittävät etteivät Cesarin menetelmät toimi, ei ole tajunnut että ohjelman alussa, vähän väliä ohjelmaa tulee teksi "älä kokeile ilman ammattilaisen apua" tms. Te vain teette asiat väärin.
Menkääitseenne

12.01.2012 11:16

Ne jotka väittää että Cesarin metodit ovat eläinsuojelulain vastaisia ovat täysin väärässä. Cesar on saanut koulutettua monesta koirasta yhteiskunta kelpoisen jolloin nämä koirat ovat säästyneet lopetukselta. Mikä mielestäni on aivan mahavaa.

Olen itse opiskellut eläinpsygologiaa ja olen myös vahvasti sitä mieltä että pelkän rankaisun käyttö ei ole suositeltavaa.. Mutta jos kyse on siitä, että kaikkia keinoja on kokeiltu ja seuraava vaihtoehto on lopetus niin mielummin käyttää rankaisua saadakseen koiran kunnolliseksi kuin vie lopetettavaksi.. Toisiin koiriin tehoaa lievemmät menetelmät kuin toisiin.

Se joka väittää Cesarin metodeita lainvastaisiksi ja tälläisiä adresseja tänne laatii niin voisi mielestäni katsoa peiliin ja miettiä sillä kyse ei ole muusta kuin kateudesta.. Haluaisin mielelläni nähdä kun tälläinen henkilö kouluttaa omilla positiivisillä palkkaus metodeilla pahasta ongelma koirasta yhteiskunta kelpoisen kurin alaisen ja onnelllisen koiran...

Vieras

#597 Re: Tarkennus adressiin

12.01.2012 11:58

#8: Elsa Pohjalainen - Tarkennus adressiin

Cesar ei anna yleisiä ohjeita omistajille miten toimia sen sijaan jos itse asiasta ja ohjelmasta näin paljon tunnut tietävän luulisi sinun tietävän myös mikä teksti on kaikkien lukutaitoisten nähtävillä kun ohjelma alkaa!? ÄLÄ KÄYTÄ NÄITÄ METODEJA ILMAN AMMATTILAISEN APUA.... Siinä pitäisi tyhmemmänkin ihmisen tajuta olla käyttämättä...

Vieras

#598 Tyhmiä ihmisiä- ei voi kun ihmetellä..

12.01.2012 14:27

MITEN JOKU VOI OLLA NIIN DAIJU JA ALLEIRJOITTAA.... Tutustukaa aiheeseen ennen kuin tuomitsette. Mutta tutustukaa ensin itse älkääkä uskoko propagandaa. Kiitos. :)
Onneksi tuolla pyörivät nuo uusinnat ja niitä tulee muutama kerta päivässä!!
Katson ehdottomasti ne!!
Mitä väliä vaikka tuo ohjelma tuleekin???
Ei se tarkoita että muiden pitää matkia ;)
Eikä se tarkoita että jos sanotaan että se on eläinrääkkäystä että se on. Ihmisillä on niin monta mielipidettä kun koiraakin eli repikää siitä..

Minä allekirjoitan vain sen että ohjelman tulee jatkua ja Cesarin saada tehdä työtään missä hyvä!!!!!!! Menen varmasi katsomaan hartwalille showta!!!!

Vieras

#599 Hei haloo!!!

13.01.2012 12:15

Voiko olla tyhmempää adressia, jokainen kääntäköö kanavaa/sulkekoon töllön jos ei halua katsoa ja ne jotka haluaa sen kun katsovat. Täytyisi muistaa, että jokaiselle jotakin on tv-tarjonnan ajatus oltava. Itse katson ko. ohjelmaa kuten muitakin koiraohjelmia ja sopivassa määrin noukin ohjeita, eikä minulla ole ensimmäinen koira, enkä ole teini, joten nyt järki käteen laatijalle, paremmin en viitsi nyt sanoa ...

Vieras

#600 Perustetaan adressi...

13.01.2012 12:20

Perustetaan adressi, jossa vaaditaan tätä adressia lopetettavaksi järjettömänä (tämä ei alunperin mennyt näin, mutta joku voisi käsittää väärin sen - millainen adressi-ajatus se alunperin oli), tai jotain yhtä älyvapaata