Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

vieras

#11473 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

26.04.2013 09:19

#11470: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ei sinunkaan näkemyksesi ole koko totuus, ei varsinkaan tässä adressi asiassa

Avioliittolaki/avioliitto on tarkoitettu naisen ja miehen väliseksi julkiseksi liitoksi. Tässä avioliittolaissa se on luonnollista naisen ja miehen välisenä julkisena liittona. Miksi tämä vaihdettaisiin luonnottomuuteen?

Sitten vasta sen voi vaihtaa luonnottomuuteen, kun kaikki naiset ovat lespoja ja kaikki miehet ovat homoja. Silloin avioliittolaki ja avioliitto menettää merkityksensä. Miksi maailmaa katsellaan suppeasti kuin yhdellä silmällä. Homoille on muita mahdollisuuksia.

Rekisteröity parisuhde on toisille tarkoitettu.

Vastaukset

Valitse nimimerkki

#11474 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-04-26 09:33:34

#11473: vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Avioliittolaki/avioliitto on tarkoitettu naisen ja miehen väliseksi julkiseksi liitoksi. Tässä avioliittolaissa se on luonnollista naisen ja miehen välisenä julkisena liittona. Miksi tämä vaihdettaisiin luonnottomuuteen?

 

Kannattaako hirttäytyä tuohon jo moneen kertaan pätemättömäksi todistettuun luonnollisuusargumenttiin? Etkö keksi mitään vakuuttavampaa?


Vieras

#11485 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-04-26 10:33:45

#11473: vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tässä avioliittolaissa se on luonnollista naisen ja miehen välisenä julkisena liittona. Miksi tämä vaihdettaisiin luonnottomuuteen?

En olekaan väittänyt, että minun näkemykseni olisi totuus. Minä kyllä kannatan tasa-arvoista avioliittolakia, mutta sehän on mielipide, joka kyllä voi osaksi perustua joihinkin tieteellisiin ns. totuuksiinkin (vaikka eihän absoluuttista totuutta olekaan ehkä edes olemassa), mutta enimmäkseenhän mielipiteet perustuvat kunkin henkilökohtaiseen käsitykseen oikeasta ja väärästä. Siksi vasta-argumenttejakin on vaikea puolustella tieteellisesti, täysin kieltäen, että taustalla vaikuttaisi minkäänlainen oma arvomaailma :)

Itse olen ollut siinä luulossa, että sanat luonnollinen ja luonnoton juontuvat sanasta luonto, eli kuvaavat sitä, mikä on luonnossa esiintyvää (vrt. engl. natural-unnatural-nature). Otinkin tässä vain kantaa siihen, esiintyykö homoseksuaalista käyttäytymistä luonnossa eli eläimillä, sillä tämän kiistävään väitteeseen vastasinkin alunperin.

Mikäli luonnoton sinun käyttämänäsi nyt tarkoittaa siis sellaista, mikä ei esiinny avioliittolaissa, niin en valitettavasti voi ottaa tähän kantaa, koska en täysin ymmärrä väitettä.