Vetoomus Helsingin Ruskeasuon pysyvän akrojoogasalin puolesta

Me allekirjoittaneet vetoamme  akrojoogasalin säilyttämisen puolesta. Sali sijaitsee Ruskeasuolla osoitteessa Tenholankatu 10 ja se on ollut akrojoogan käyttössä jo melkein 20 vuotta. Sali on uhattuna, koska uusi omistaja on rakentanut tilaan kuntosalin, jonne pääsyn se haluaa rajata vain omalle henkilöstölleen.

Ennen salia pystyivät käyttämään kaikki akrojoogasta kiinnostuneet harrastajat ja ammattilaiset. Se toi yhteen esittävän taiteen toimijoita ja tavoitteellisia harrastajia. Tavoitteenamme oli virkistää, kehittää ja levittää hyvinvointikulttuuria. Kontaktilajina akrojooga edustaa yhteisöllisyyttä ja lempeää tapaa kohdata erilaisia henkilöitä. Salin tavoitteena oli tuoda yhteen ihmisiä eri yhteiskuntaluokista ja kulttuuritaustoista sekä lisätä yhteenkuuluvuuden tunnetta. Se on erityisen tärkeää aikana, jolloin yhteiskunnan koherenssia rikkovia voimia on liikeellä liiaksi asti.

Akrojoogan pyrkimys on edistää liikunnan ja taiteen yhteensovittamista sekä mahdollistaa osallistuminen kaikille halukkaille. Tavoitteenamme on myös luoda kontakteja ulkomaalaisiin taiteilijoihin ja tehdä yhteistyötä koulujen kanssa. Pyrimme yhdistämään eri taiteenalojen ammattilaisia ja luomaan elämyksiä, jotka innostavat sekä lapsia että aikuisia liikkumaan ja luomaan.

Akrojoogaa on kuvailtu helposti saavutettavaksi lajiksi, joka tarjoaa mahdollisuuden kehittää sekä fyysistä kuntoa että keskinäistä luottamusta. Kiteytetysti lajia on kutsuttu ”luottamusjoogaksi”. Akrojooga ei kuitenkaan vain vaadi luottamusta vaan se myös vahvistaa sitä. Suurin osa suomalaisista akrojoogan harrastajista kokee lajin muuttaneen heitä ihmisinä, mikä näkyy erityisesti luottamuksen vahvistumisena. Aiheesta voi lukea lisää verkko-osoitteesta:

Ruskeasuon akrojoogasali on siis enemmän kuin pelkkä tila. Se on yhteisön sydän, jossa ihmiset voivat kasvaa, oppia ja inspiroitua yhdessä. Me vetoamme, että tämä tärkeä tila säilytetään kaikkien akrojoogasta kiinnostuneiden käyttöön. Pyydämme teitä tukemaan tätä vetoomusta akrojoogalle tärkeän harrastustilan säilyttämiseksi – jotta jokainen voisi kokea akrojoogan voiman.

Kiitos tuestanne!

Johanna Kellomäki    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn sen, että Johanna Kellomäki näkee kaikki tällä lomakkeella antamani tiedot.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Annan suostumukseni siihen, että tällä lomakkeella antamiani tietoja käsitellään seuraavissa tarkoituksissa:

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…