KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Kommentoitu viesti

Maija Ankkuri
Vieras

#1404 Sanon vaan

25.02.2011 20:55

Juoksisinko hevosen kanssa kilpaa vai alkaisinko kirjeenvaihtoon määrätyn herran kanssa? Valkeakoskelaisessa lehdessä kerrottiin faktaa; KKY:n hallitus oli tehnyt tutkintapyynnön poliisille kun muuan mieshenkilö oli pommittanut yhdistyksen hallitusta parillakymmenellä sähköpostilla, joista pisimmät olivat olleet 20 sivun mittaisia. Minullekin niitä muutama käännettiin, mutta en jaksanut lukea yhtäkään. Lehtijutussa ei mainittu kenenkään muun henkiklön nimeä kuin yhdistyksen pj:n ja sihteerin. Jälkimmäistä haastatteli joku lehden oma toimittaja.

Eikä mitään korjausjuttua olisi tarvinnut ainakaan siitä minun osuudestani tehdä. Olen kirjoittanut Hymyyn paljon rankempia juttuja mm. löytöeläinhoitajista, jotka ampuivat laittomasti kissoja.

Kun yhdistyksessä on niinkin tulehtunut tilanne kuin on, miksi ottaa lisää jäseniä riitelemään! Tilanne kannattaa selkiyttää ja löytää nykyisille riitelijöille sopu. 

Uskoakseni yhdistyksen hallituksen neuvonantajana toimii lakia tunteva asianajaja, en minä.

Varmaan olette tehneet jo keltaisesta kirjeestännekin tutkinapyynnön. Niitähän te teette kumpikin osapuoli kilvan. Haaste siviilikäräjille on sitten jo vakavampi asia, sillä maksumieheksi joutuva saa pulittaa pitkän pennin.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että villikissanpentuja ja hieman varttuneempiakin kannattaa pelastaa kissapopulaatioista, tarkastuttaa ja hoidattaa eläinlääkärillä ja etsiä niille kodit.

Onhan itsellänikin leikattu nattukissa, joka on kotoisin kissapopulaatiosta. Viivi on jo toisella kymmenellä. Kissa oli ensin eräällä tytöllä, joka ei tainnut sille pajon aikaansa uhrata. Mulle se tuli parivuotiaana. Kolme ekaa vuotta meni siinä kun kissa kartteli ja ujosteli, mutta sitten se tuli omatoimisesti syliini ja tulee edelleen. Olen ehdottomasti kissojen pelastamisen kannalla.

En aio kommentoida tänne enää, haukkukaa vapaasti. Tämänkin kommentin tein vain siksi, että sain meilin, jossa kerrottiin, että minun mainitaan täällä, en seuraa tätä keskustelua.

Vastaukset

Sanna Kaski
Vieras

#1405 Re: Sanon vaan

2011-02-25 21:08:33

#1404: Maija Ankkuri - Sanon vaan 

 Maija, toivottavasti luet tätä vielä edes hetken. Esitän sinulle seuraavan kutsun: Tervetuloa KISSA VIEKÖÖN tapahtumaan Sampolaan 20.3. klo 12-17. Kyseessä on avoin KKY-Demokratioaliikkeen (=opposition) keskustelutilaisuus, mihin on kutsuttu KKY:n hallituskin. Kaikki ovat tervetulleita kyselemään, kyseenalaistamaan ja kahvittelemaan.

Opposition ja kissojen puolesta
Vieras

#1406 Re: Sanon vaan

2011-02-25 21:19:11

#1404: Maija Ankkuri - Sanon vaan 

Tarkoitukseni ei ole haukkua sinua Maija, mutta eiköhän tämä määrätty herra ollut jäsenenä oikeutettu laittamaan palautetta ja kritiikkiä hallitukselle? Ja jos hallitus olisi niihin ehkä edes kerran asiallisesti ja perustellusti vastannut sekä pystynyt jollain tavalla reakoimaan, ei niitä olisi tarvinnut aivan niin paljon lähetellä. Missään ei määritellä, miten paljon saa laittaa postia, vai kuinka? Olen sitä paitsi kaikki kyseiset postit lukenut, enkä kokenut niitä millään tavalla ahdistavina tai epäasiallisina.

Yhdistys ei voi olla ottamatta jäseniä ja olla samalla yleishyödyllinen. Verottajalla on tähän aivan oma kantansa. Jäsenistö on joka tapauksessa se, joka päätttää, eikä jäsentenottokielto poista tai muuta alkuperäisten jäsenistön riitoja. Riidat pitää selvittää tai edes yrittää tehdä  niin! Näin ei ole tehty nykyisen hallituksen toimesta vaan aivan päin vastoin ja se on hyvin valitettavaa.

Keltaisen lehdykän lähettäminen oli todella ala-arvoinen veto hallituksen jäseniltä. Olen todella tyrmistynyt tästä herjauskirjeestä ja nyt aivan varmasti opposition puolella.

Hienoa, että olet kissa-asiassa samaa mieltä. Oppositiokin haluaa jatkaa samaa hyväksi koettua toimintalinjaa jatkossa ja saada tällaiset isot kissapopulaatiot kuriin.

Ehkäpä se ainoa asia, joka meitä kaikkia täällä käytännössäkin yhdistää, on edelleenkin ne kissat. Jopa jossain syvällä hallituksenkin mielen syövereissä.

On aivan normaalia yhdistyskäytäntöä, että yhdistyksen hallitukseen voidaan valita uusia ihmisiä ja että jäseniä otetaan muutoinkin vastaan.  Ei kenenkään tarvitse yksin tätä yhdistystä kasassa pitää. Jäseniä on tulossa mielin määrin lisää, otetaan ne vastaan. Mitä enemmän jäseniä, sitä vahvempi yhdistys. :)

Timo P.

#1408 Re: Sanon vaan

2011-02-25 21:32:27

#1404: Maija Ankkuri - Sanon vaan

"Kun yhdistyksessä on niinkin tulehtunut tilanne kuin on, miksi ottaa lisää jäseniä riitelemään! Jäsenmaksujenko takia?", kysyy Maija Ankkuri.

Miten niin riitelemään? Kenen kanssa?

Ankkurin Maijan neuvot sulkea yleishyödyllisen yhdistyksen portit uusilta jäseniltä ovat varmasti ihan hyviä. Jos neuvojen kuuntelijat sitten  OTTAVAT VASTUUN PÄÄTÖKSESTÄÄN.

Yritän selvittää lyhyesti, jotta mahdollisimman moni ymmärtäisi, mitä tarkoitan:

Yleishyödyllinen yhdistys ei ole enää yleishyödyllinen, jos se kieltää uusien jäsenien pääsyn yhdistykseen ilman PAINAVIA perusteita. Se, että ihminen on "ikävä", ei valitettavasti kuulu siihen kategoriaan.

RAHANKERÄYSLUPA on myönnetty poliisiviranomisen toimesta yleishyödylliselle yhdistykselle nimeltään Kissojen Katastrofiyhdistys KKY ry.

Tampereen kaupungin AVUSTUKSIA myönnetään yleishyödyllisille yhdistyksille. Kuten Kissojen Katastrofiyhdistys KKY ry:llekin erillisestä hakemuksesta.

VEROTTAJA käsittelee eri tavalla yleishyödyllisiä yhdistyksiä  kuin muita.

Joten tehköön KKY:n hallituksen nelikko ihan rauhassa päätöksiään ihan linjassa Ankkurin mielipiteiden kanssa. Ei siinä mitään. Mutta KUKA OTTAA VASTUUN, kun asia paljastuu em. osapuolille? Voidaanko siis päätellä, että kyseinen hallituksen salassa tehty PÄÄTÖS AIHEUTTAA VAHINKOA YHDISTYKSELLE?

Joku voisi väittää, että päätös vahingoittaa yhdistystä. Se on sääntöjenkin mukaan hyvä jäsenen erottamisperuste. Ehdotankin, että hallituksen nelikko erottaisi itse itsensä.

Kaikkien jäsenten velvollisuus on ihan yhdistyslainkin mukaan ilmoittaa heti päätöksestä edelleen kaikille osapuolille mahdollisen vilpin paljastamiseksi. Yksi jäsenten tehtävistä on nimittäin "valvoa yhdistyksen toimintaa", kuten PRH sanoo sivustollaan.

Kehotan jäseniä aktiivisuuteen.

Vieras
Vieras

#1412 Re: Sanon vaan

2011-02-26 17:34:38

#1404: Maija Ankkuri - Sanon vaan

Valistunutta journalismia todella!:D

Kirjoittaa aiheesta ja jälkeenpäin ilmoittaa, että ei jaksanut lukea kaikkea aiheeseen liittyvää materiaalia. Lieneekö niin, että kirjoituksen sävy olisi toinen, mikäli se olisi laadittu oikeasti informoidusti?

 

Havahtunut jäsen
Vieras

#1448 Re: Sanon vaan

2011-02-27 22:12:06

#1404: Maija Ankkuri - Sanon vaan 

"Uskoakseni yhdistyksen hallituksen neuvonantajana toimii lakia tunteva asianajaja, en minä."

Mihin tuo tieto perustuu? Onko hän kalliskin? Mihin tällaisessa yhdistyksessä voidaan tarvita palkattua neuvonantajaa? Ovatko tynkähallituksen toimet niin rankkoja ja laillisuuden rajoilla meneviä, että tarvitaan lainoppinut neuvonantaja? Vai eivätkö tynkähallituksen ihmiset hallitse hommaa ilman kallista lakimiestä?

"Haaste siviilikäräjille on sitten jo vakavampi asia, sillä maksumieheksi joutuva saa pulittaa pitkän pennin."

Anteeksi vain, mutta jos yksityinen ihminen "käräjille pääsee", niin normaalisti kotivakuutuksen oikeusturvavakuutus antaa hänelle hyvän suojan, että ei tarvitse kokonaan omin varoin hakea oikeutta jotain järjestöä vastaan. Kaiken tällä palstalla lukemani perusteella arvioin, että tynkähallitus on kyllä toiminut "erikoisesti".

En kyllä suin surmin löisi vetoa heidän puolestaan. Häviön hetkellä kulut maksaakin sitten yhdistys. Melkoinen riski noin pienistä asioista kuin varoitus, hallituksen jäsenen erottaminen, jäsenten ottamiskielto ja sitten vähän isompana tämä viimeinen ihmisten kunniaa ja yksityisyyttä loukkaava julkaisu. Jonka tekijä ei kai vielä ole virallisesti tosin selvinnyt - se on myönnettävä.