ADRESSI PALOSAAREN SUNDIN MATTOLAITURIN PUOLESTA

Vieras

/ #70

27.01.2016 07:17

Näyttää samanlaiselta rajojen kokeilemiselta kuin mitä nykyään muutamat valtiot harrastavat. Ellei noille niin sanotuille päättäjille kukaan näytä, missä kaappi seisoo, saamme jatkossakin odottaa monenlaisia, typeryyden syvästä ja mädäntyneestä kaivosta ammennettuja heittoja. Kun kerran ovat päättäneet, että matonpesutynnyrit poistettiin (saattoi sinänsä olla hyvä päätös ympäristön kannalta), on vähintään kahteen toimivaan matonpesupaikkaan löydyttävä rahat. Pesupaikoilla on jatkuvat jonot niinä päivinä, kun pääsee ilmojen puolesta pesemään. Varakkaammat lähettävät tietenkin pesulaan mattonsa, joten tämä ei heitä koske ja oli sen puolesta heille helppo päätös. Elleivät nämä kaksi matonpesupaikkaa ole molemmat enää käytettävissä, täytyy kai ruveta taas pesemään rannoilla ja milloin missäkin, ehkä tästä muodostuukin uusi salassa tehtävä toiminta vähän niinkuin kieltolain aikaan. Tai uusi urheilumuoto, johon ei tarvita stadioneita eikä johtajia. Ehkäpä saadaan työllistettyä joku valvojakin laukkaamaan ympäriinsä tarkkailemassa rantoja, siltä osin ei sitten tarvitsisi kaupungin maksaa sakkomaksua siitä, ettei työllistä.

Ehdotus pumppujen korjaamatta jättämisestä on kyllä uskomaton ja osoittaa valtavaa mielikuvituksen rikkautta. Todella vahinko, etteivät käytä tuollaista mielikuvitusta Vaasan ja Palosaaren olojen parantamiseen ja kehittämiseen, vaan hämmästyttävällä sitkeydellä juuri päinvastaiseen. Joka reunalta nakerretaan vähän kerrallaan, kunnes on vain tyhjät raamit jäljellä. Järkeä ei päätöksissä ole, ei maalais- eikä kaupunkilais-. Mistä lienevät kotoisin tällaiset henkilöt.