Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

#9076 Apocalyptic

11.04.2013 22:10

Mysterious stone structure (altar) beneath "Sea of Galilee". Is God revealing more mysterious and signs of the apocalypse?

1 pv sitten
Paul Begley, you tube
Vieras

#9077 Pyhän Hengen pilkka

11.04.2013 22:21

#9075: -

Matteus 12:31-32

31. Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.

32. Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.

 

Vieras

#9078 Apocalyptic

11.04.2013 22:43

Lopunaikana luonnonvoimien myllerrys lisääntyy ja voimistuu. Herra näyttää voimansa luonnossa!

Näyttöä:
Endtime headlines
Tornado hits Arkansas and strong winds havoc in Missouri
April 11 2013

Kuritusta taas USA:lle.
Vieras

#9079 Ylistysmusiikkia

11.04.2013 23:07


- Jimmy Swaggart: Sweet anointing ym.
- Maranatha Singers: Jesus, what a wonder you are ym.
- Hillsong: At the cross ym.

Hienoja hetkiä ylistysmusiikin parissa ja siunausta!
Vieras

#9080 Re: Ylistysmusiikkia

11.04.2013 23:10

#9079: Vieras - Ylistysmusiikkia

TIETYSTI YOU TUBESSA!

taku

#9081 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

11.04.2013 23:23

#9029: fundis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Minun on aika vaikea sulattaa Joanneksen evankeliumin väitettä että joku olisi Jeesukselle rakkaampi kuin joku toinen .Siinähän monesti sanotaan se opetuslapsi joka oli hänelle rakkain.Tämä ei ainakaan minusta ole sopusoinnussa muun Raamatun kanssa

Vieras

#9082 Maranata!

11.04.2013 23:47

Johanneksen ilmestys 22:14-15

22. Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin.
15. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.


Vieras

#9083 Taivaskoti

12.04.2013 00:09

New Jerusalem, you tube

(Uusi Jerusalem -videoita myös you tubessa)

Johanneksen ilmestys 21:9-27.
Lue kokonaan!

21:27:
Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.




Uskova

#9084 Re: Taivaskoti

12.04.2013 00:14

#9083: Vieras - Taivaskoti

I'VE NEVER BEEN THIS HOMESICK BEFORE!!!!!!

 

(Jimmy Swaggart)


Vieras

#9085 Re: VERESTÄ MUISTIA!

12.04.2013 01:07

#9073: Vieras - VERESTÄ MUISTIA!

Koittakaa nyt ihmiset jonkinmoista kritiikkiä pitää yllä! Älkää joka asiaan sentään uskoko mitä teille syötetään!


Vieras

#9087 Re: Apocalyptic

12.04.2013 01:22

#9076: Vieras - Apocalyptic

Niinpä niin ja justiinsa. HUOKAUS!


Vieras

#9088 Re: Apocalyptic

12.04.2013 01:23

#9078: Vieras - Apocalyptic

Joo, eikös se joku rahapastori siellä Ameriiiikassa sanonut että nää kaikki on homojen syytä! Koittakaa ihmiset nyt tulla järkiinne!!

Homous hävittää moraalin.

#9089 Homous on pedofilian esiaste.

12.04.2013 02:54

Homoille EI lapsia, koska heillä EI Ole normaalia moraalin tietoa siitä mikä on oikein ja mitä saa tehdä ja mitä EI. Kumppanin vaihto on tutkimusten mukaan tiheää. Taudit leviävät hiv, kuppa, tippusi, aids. Samalla kun sekaantuvat lapsiin tartuttavat ne taudit viattomiin siinä samalla. Kukaan EI pysty valvomaan lapsiin sekaantumista, jos lapset ovat homoiden hoidossa. EI koskaa, lapsia pedofilian esiasteille..
Vieras

#9090 Re: Re: VERESTÄ MUISTIA!

12.04.2013 03:07

#9085: - Re: VERESTÄ MUISTIA!

TOTUUS EI PALA TULESSAKAAN!

Vieras

#9091 Re: Re: Apocalyptic

12.04.2013 03:11

#9088: - Re: Apocalyptic

Sandy-myrskykin profetoitiin muuten etukäteen.  Siinä vain yksi pieni esimerkki!

Tutustu ajan merkkeihin!

 

 

 

Vieras

#9092 Re: Re: Ylistysmusiikkia

12.04.2013 03:15

#9086: - Re: Ylistysmusiikkia

Ei vaikuta musiikin kuunteluun!  Rakastan Jimmy Swaggartin musiikkia!

Kuuntelen sitä joka päivä Herran läsnäolossa!

sateenkaari hullutus lopetettava

#9093 Re: Re: Piispalla selkäranka kohdallaan

12.04.2013 03:23

#9059: - Re: Piispalla selkäranka kohdallaan

Se ongelma on siinä että moraalittomuus kasvaa. Tasa-arvosta tällä lakiehdotuksella EI Ole kuin nimi, jolla peitellään julkihaureus ja pedofilia, joka lähtee leviämään sateenkaari porukoissa. Hässivät toisiaan orgioissaan.

Läheltä seuranneena sateenkaariperhettä. Iljettävän sairasta porukkaa. Todellista rakkautta homous ja sateenkaari touhusta saa etsi. Se on itsekästä himoilua, joka on kauhistus Jeesuksen kristuksen silmissä. MIKSI TÄLLAINEN HULLUUS PITÄISI LAILLA LAILLISTAA JA TUKEA. EI EI EI.

 

Katolilaisella piispalla on selkeä viesti luterilaisille piispoille, joilla on jäänyt Raamattu lulemata. HÄVETKÄÄ LUTERILAISET PIISPAT. OLETTE MORAALITTOMIA KIRKON JOHTAJIA, KUN HYVÄKSYTTE HOMOUDEN LESBOUDEN, LASPSIIN SEKAANTUMISET OLEMALLA HILJAA. TEIDÄN TULISI TUNTEA SANA JA KERTOA SANAA EKSYVÄLLE KANSALLE. ITSE VASTATTE TEOISTANNE JUMALAN EDESSÄ.

Uskova

#9094 AJAN MERKIT!

12.04.2013 03:33

Johanneksen ilmestys 16:12:

Kuudes enkeli tyhjensi maljansa suureen Eufratvirtaan. Virran vesi kuivui ja niin aukeni tie idän kuninkaille.

Eufrat on melkein kuivunut.

Eletään lopun ajan viimeisiä päiviä.

Sitten onkin vuorossa seitsemäs enkeli.
Siellä mainitaan Harmageddon.

Paul Begley selittää tätäkin asiaa, you tube.




Vieras

#9095 Re: AJAN MERKIT!

12.04.2013 05:37


Vieras

#9096 Re: Homous on pedofilian esiaste.

12.04.2013 05:40


Vieras

#9097 Re: Re: Re: Piispalla selkäranka kohdallaan

12.04.2013 05:41

#9093: sateenkaari hullutus lopetettava - Re: Re: Piispalla selkäranka kohdallaan

Puhu sinä vaan katolilainen pedofiliasta! MIKSI MUUTEN VALEHTELET?

fundis

#9098 Johnny Cash

12.04.2013 05:58

Alkup. kysyjä

#9099 Re: Homous on pedofilian esiaste.

12.04.2013 06:14

#9089: Homous hävittää moraalin. - Homous on pedofilian esiaste. Kumppanin vaihto on tutkimusten mukaan tiheää.

Voi hyvänen aika. Kertoisitko vielä, mitkä kaikki tutkimukset näin ovat väittäneet? Itse en ole törmännyt yhteenkään ja olen sentään ihan oikeasti etsinyt asiasta tietoa. Myöskään tuosta "homous on pedofilian esiaste"-väitteestä ei edelleenkään ole muuta vakuutusta kuin muutaman ihmisen oma harhainen huutelu.

Eilisen illan jälkeen näyttääkin ketju taas täyttyneen jakeiden ja ennustusten ihmeellisellä maailmalla...

No, olin vain aikonut tulla vielä sanomaan, että terve uskonnollisuus on sellaista, jossa ihmisen sallitaan lukea raamattua itse, sallitaan kysellä ja keskustella. Sairas uskonnollisuus on sellaista, missä ihmiselle sanellaan, mitä hänen tulee raamatusta löytää silloin, kun on oikeassa uskossa. Kuinka hänen tulee ajatella ja toimia, jos on oikeassa uskossa. Sairas uskonnollisuus ei salli aikuisen ihmisen ajatella omilla aivoillaan. Ja tiedän, että raamatussa sanotaan, ettei Jumalaa voi tavoittaa järjellä. Mutta ei Jumala silti ihmiselle aivoja ihan turhaankaan luonut. (Tästä oli erinomainen kirjoitus Espoon seurakuntasanomissa http://www.esse.fi/nakoislehdet_2013/esse_13_15/)

Oma taustani siis on vanhoillislestadiolainen ja siksi olen ihmetellyt tätä, että avioero voidaan sallia, ehkäisy voidaan sallia, naisen asemaa voidaan tulkita niin, ettei se koske nykyaikaa, mutta homoseksuaalisuus on ehdottomasti syntiä, eikä näistä raamatun jakeista edes keskustella leimaantumatta "homoteologiksi". Vanhoillislestadiolaisuudessa (ja katolilaisuudessa) kunnioitan sitä, että sentään ei poimita vain rusinoita pullasta vaan ymmärretään, että täytyy syödä koko pulla. Jos haluaa raamatun valossa tuomita homoseksuaalisuuden syntinä, niin sitten tuomitaan yhtä hyvin avioerot, ehkäisy ja naisen yhteiskunnallinen ja kirkollinen vaikuttaminen. Kaikkiin näihin on yhtä vahvat raamatulliset perusteet. Kokonaan eri asia on, tarvitseeko ihmisen nykyaikana noudattaa raamattua kirjaimellisesti, vai olisiko niin, että uskonnon on alunperin tarkoitus antaa ihmiselle lohtua, ei ahdistusta. Jeesus oli täällä pelastamassa, ei tuomitsemassa.

Äitinä rinnastan ihmisten kiivastelut oikeasta tavasta uskoa vanhemman ja lapsen suhteeseen. Joskus lapset tappelevat keskenään ja joku yrittää vedota toisiin, että "muuten äiti ei anna sulle tikkaria!". Silloin korjaan aina, että sitä et muuten sinä päätä, vaan minä. Minä annan aina sen tikkarin jokaiselle, tasapuolisesti. En ikinä suostu laittamaan lapsiani järjestykseen, rehellisesti voin sanoa, että rakastan kaikkia lapsiani yhtä paljon, vaikka he olisivatkin erilaisia. Näin ajattelen Jumalankin tekevän, taivaallisena isänä.

Mutta jos joku lapsistani alkaisi sortaa muita omaan tahtoonsa, alkaisi uhkailla, että elleivät he tottele häntä, äiti ei anna heille tikkaria vaan selkäsaunan, niin en tosiaan tiedä, mitä tekisin. Ainakin olisin hirveän surullinen. Uskon, että myös Jumala on surullinen siitä, että ihmiset ovat ottaneet vallan omiin käsiinsä, sillä niin kuin olen sanonut, kukaan ei ole vielä lunastanut itselleen sitä taivaspaikkaa, eikä ihminen voi sanella toiselle, kuka sen saa ja kuka ei. Ei vaikka kuinka vetoaisi raamattuun. Se, mitä Jeesus tarkoitti, on ihmisen omatunto ja empatiakyky. Asetu toisen asemaan, asetu myös teon kohteen asemaan. Esimerkiksi otan nyt kaksi aikuista homoseksuaalia. Rikkooko kumpikaan heistä toista vastaan? Ei.  Entä pedofilia? Rikotaanko siinä toista vastaan? Kyllä. Simple as that. (Se, että joku ulkopuolinen kokee homoseksuaalisuuden kauheana, on hänen ongelmansa, koska hän on kuitenkin ulkopuolinen. En minäkään pidä siitä, että ihmiset tupakoivat).

Alkup. kysyjä

#9100

12.04.2013 06:25

Lainaan vielä John Vikströmiä (luettavissa täällä: http://www.kirkonkello.fi/?p=659)

"Missä kulkee välttämättömän yksimielisyyden ja sallittavan erilaisuuden välinen raja homoseksuaalisuutta koskevassa kipukysymyksessä? Tässähän on kyse antropologiasta, ihmiskäsityksestä, ja ihmisten käyttäytymisestä, siis asiasta, joka luterilaisen käsityksen mukaan kuuluu lähinnä lain ja etiikan piiriin.

Tällöin yksimielisyys varmasti vallitsee siitä, että Jumalan pyhä laki tähtää rakkauteen Jumalaa ja kanssaihmisiä kohtaan ja että se Jeesuksen sanojen mukaisesti voidaan kiteyttää käskyyn, jota kutsumme Kultaiseksi säännöksi: “Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille” (Matt.7:12). Jumalan antama laki ei siten toteudu pikkutarkan kasuistiikan kautta, vaan siten, että noudatetaan sitä, joka “laissa on tärkeintä”, nimittäin oikeudenmukaisuus, laupeus ja uskollisuus, Jeesuksen omia sanoja käyttääksemme. (Matt.23:23)

Näin pitkälle yksimielisyys varmasti ulottuu. Erimielisyys alkaa kun kysytään, miten tämä Jumalan lain keskeinen sisältö ja tarkoitus on sovellettava ihmiselämän eri tilanteisiin. Mitkä Raamatun eettiset ohjeet ovat aika- ja kulttuurisidonnaisia, mitkä yleispäteviä? Mikä on ihmisen ja kristityn liikkumatila, kun hän apostoli Paavalin kehotuksen mukaisesti pyrkii arvioimaan “mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mukaista ja täydellistä” (Room.12:2)? Tästä ollaan montakin mieltä.

Jotta osaisimme elää tämän erimielisyyden kanssa seurakunnan ja kirkon yhteyttä vaarantamatta, on välttämätöntä, että yhdessä tunnustamme, että toinenkin osapuoli etsii sitä, mikä on Jumalan tahdon ja lain mukaista. On myös muistettava, että erimielisyys eettisissä kysymyksissä ei ole koskaan päässyt hajottamaan kirkkoamme, ei edes silloin kun homoasiaa paljon suurempi kysymys oli ajankohtainen runsaat sata vuotta sitten. Tarkoitan sitä kaikkia kansalaisia ja koko yhteiskuntaa koskenutta kysymystä, onko teollistuvan ja demokratisoituvan yhteiskunnan oloja järjestettävä Raamatun ja katekismuksen patriarkaalisten ohjeiden mukaan vai ei.

Vähitellen kirkossamme yleistyi näkemys, että se huolenpito ihmisen hyvästä, johon Raamatun patriarkaalinen etiikka aikoinaan tähtäsi, toteutuu uudessa sosiaalisessa tilanteessa paremmin demokraattisissa puitteissa. Se oli sen aikakauden suuri aggiornamento, joka kirkossamme tänä päivänä yleisesti hyväksytään. On siis luovuttu rakkauden käskyn raamatullisista toteuttamisohjeista, muttei itse käskystä. Juuri käskyn takia toimitaan nyt toisin.

Pohtiessamme näitä kirkkomme kahta kipukysymystä [suhdetta naispappeuteen ja homoseksuaalisuuteen, toim. huom.] on syytä uudelleen muistaa tunnustuskirjojemme määrittelemät ykseyden ehdot, nimittäin yksimielisyys evankeliumin opista ja sakramenttien toimittamisesta. Tämä riittää, satis est, sanotaan siellä mahdollisimman painokkaasti. Mitä enemmän muita ehtoja lisätään kirkon ykseydelle, sitä enemmän sitä myös vaarannetaan."