Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto
Alkup. kysyjä |
/ #9099 Re: Homous on pedofilian esiaste.12.04.2013 06:14#9089: Homous hävittää moraalin. - Homous on pedofilian esiaste. Kumppanin vaihto on tutkimusten mukaan tiheää. Voi hyvänen aika. Kertoisitko vielä, mitkä kaikki tutkimukset näin ovat väittäneet? Itse en ole törmännyt yhteenkään ja olen sentään ihan oikeasti etsinyt asiasta tietoa. Myöskään tuosta "homous on pedofilian esiaste"-väitteestä ei edelleenkään ole muuta vakuutusta kuin muutaman ihmisen oma harhainen huutelu. Eilisen illan jälkeen näyttääkin ketju taas täyttyneen jakeiden ja ennustusten ihmeellisellä maailmalla... No, olin vain aikonut tulla vielä sanomaan, että terve uskonnollisuus on sellaista, jossa ihmisen sallitaan lukea raamattua itse, sallitaan kysellä ja keskustella. Sairas uskonnollisuus on sellaista, missä ihmiselle sanellaan, mitä hänen tulee raamatusta löytää silloin, kun on oikeassa uskossa. Kuinka hänen tulee ajatella ja toimia, jos on oikeassa uskossa. Sairas uskonnollisuus ei salli aikuisen ihmisen ajatella omilla aivoillaan. Ja tiedän, että raamatussa sanotaan, ettei Jumalaa voi tavoittaa järjellä. Mutta ei Jumala silti ihmiselle aivoja ihan turhaankaan luonut. (Tästä oli erinomainen kirjoitus Espoon seurakuntasanomissa http://www.esse.fi/nakoislehdet_2013/esse_13_15/) Oma taustani siis on vanhoillislestadiolainen ja siksi olen ihmetellyt tätä, että avioero voidaan sallia, ehkäisy voidaan sallia, naisen asemaa voidaan tulkita niin, ettei se koske nykyaikaa, mutta homoseksuaalisuus on ehdottomasti syntiä, eikä näistä raamatun jakeista edes keskustella leimaantumatta "homoteologiksi". Vanhoillislestadiolaisuudessa (ja katolilaisuudessa) kunnioitan sitä, että sentään ei poimita vain rusinoita pullasta vaan ymmärretään, että täytyy syödä koko pulla. Jos haluaa raamatun valossa tuomita homoseksuaalisuuden syntinä, niin sitten tuomitaan yhtä hyvin avioerot, ehkäisy ja naisen yhteiskunnallinen ja kirkollinen vaikuttaminen. Kaikkiin näihin on yhtä vahvat raamatulliset perusteet. Kokonaan eri asia on, tarvitseeko ihmisen nykyaikana noudattaa raamattua kirjaimellisesti, vai olisiko niin, että uskonnon on alunperin tarkoitus antaa ihmiselle lohtua, ei ahdistusta. Jeesus oli täällä pelastamassa, ei tuomitsemassa. Äitinä rinnastan ihmisten kiivastelut oikeasta tavasta uskoa vanhemman ja lapsen suhteeseen. Joskus lapset tappelevat keskenään ja joku yrittää vedota toisiin, että "muuten äiti ei anna sulle tikkaria!". Silloin korjaan aina, että sitä et muuten sinä päätä, vaan minä. Minä annan aina sen tikkarin jokaiselle, tasapuolisesti. En ikinä suostu laittamaan lapsiani järjestykseen, rehellisesti voin sanoa, että rakastan kaikkia lapsiani yhtä paljon, vaikka he olisivatkin erilaisia. Näin ajattelen Jumalankin tekevän, taivaallisena isänä. Mutta jos joku lapsistani alkaisi sortaa muita omaan tahtoonsa, alkaisi uhkailla, että elleivät he tottele häntä, äiti ei anna heille tikkaria vaan selkäsaunan, niin en tosiaan tiedä, mitä tekisin. Ainakin olisin hirveän surullinen. Uskon, että myös Jumala on surullinen siitä, että ihmiset ovat ottaneet vallan omiin käsiinsä, sillä niin kuin olen sanonut, kukaan ei ole vielä lunastanut itselleen sitä taivaspaikkaa, eikä ihminen voi sanella toiselle, kuka sen saa ja kuka ei. Ei vaikka kuinka vetoaisi raamattuun. Se, mitä Jeesus tarkoitti, on ihmisen omatunto ja empatiakyky. Asetu toisen asemaan, asetu myös teon kohteen asemaan. Esimerkiksi otan nyt kaksi aikuista homoseksuaalia. Rikkooko kumpikaan heistä toista vastaan? Ei. Entä pedofilia? Rikotaanko siinä toista vastaan? Kyllä. Simple as that. (Se, että joku ulkopuolinen kokee homoseksuaalisuuden kauheana, on hänen ongelmansa, koska hän on kuitenkin ulkopuolinen. En minäkään pidä siitä, että ihmiset tupakoivat). |
|
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Adressi Salon sairaalan yöpäivystyksen säilyttämiseksi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Pelastetaan Kuohun päiväkotikoulu - ja kylä!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Henkilökohtainen anteeksipyyntö Israelilta ja Jumalalta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Adressi Ylöjärven Karhen Ympäristökoulun säilyttämisen puolesta ja ehdotus yhteistyöhön
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
48561 Luotu: 27.09.2024
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
611 Luotu: 13.11.2024
Porvoolaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava ja kaupungin elinvoima säilytettävä!
2744 Luotu: 07.10.2024
Kuttura – Repojoen tietä ei edelleenkään tarvita! / Guhtur – Riebanjoga geaidnu ii velge dárbbašuvvo!
3432 Luotu: 02.11.2024
Pelastetaan Vuorenmäen koulu – ja Artjärvi!
867 Luotu: 05.11.2024
ADRESSI LAPINJÄRVEN TERVEYSASEMAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
324 Luotu: 07.11.2024
Vetoomus Launeen lähikirjaston säilyttämisen puolesta
185 Luotu: 05.11.2024
Helsinkiin tulee perustaa kansallinen kaupunkipuisto
841 Luotu: 15.05.2023
Lykynlammen majan säilyttämisen puolesta
1036 Luotu: 08.10.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
18067 Luotu: 01.03.2023
Kehitysvammaisten lasten oppimateriaaleille on turvattava riittävä rahoitus
28395 Luotu: 08.10.2024
Wileniuksen perinnetelakan tulevaisuuden ja porvoolaisen monisatavuotisen puuvenekulttuurin puolesta
3086 Luotu: 13.01.2023
Kolhon Metsomäen tuulivoimapuistolle edelleen EI
592 Luotu: 15.10.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
14943 Luotu: 15.07.2023
Palaute Murronväljän aurinkovoimalan osallistumis- ja arviointisuunnitelmaan (OAS) sekä kaavan valmisteluvaiheen aineistoon
57 Luotu: 10.11.2024
Yrttisuonperhepuistoa ei tule lakkauttaa!
131 Luotu: 07.11.2024
Vaadimme Puistolanraitin koulun lapsille ja henkilöstölle turvalliset ja terveet koulutilat
264 Luotu: 01.11.2024
En avveckling av hälsovården i Kristinestad kan inte accepteras. Terveydenhuollon alasajo Kristiinankaupungissa ei ole hyväksyttävää.
625 Luotu: 01.11.2024
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
1588 Luotu: 25.10.2024
Vaadimme Haminan päättäjiä perumaan kaupungin veronmaksajille vahingollisen sähkö- ja lämpöverkon kaupan
655 Luotu: 15.10.2024