Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

05.05.2012 01:00

05.05.2012 01:01

Vieras

#2753 Re: Re: Re: Re: IDF sulki tutkimukset omista virheistään todeten, ettei ollut tehnyt virheitä

05.05.2012 15:28

#2746: - Re: Re: Re: IDF sulki tutkimukset omista virheistään todeten, ettei ollut tehnyt virheitä

Älä ivaile.  IDF ja IAF ovat maailman tarkimmat ja tehokkaimmat armeijat. Ne osuvat AINA siihen mihin tähtäävät. Israel ei ammu koskaan harhaan. Se aikoo tuhota vollisensa, ja se myös tekee sen.

Johtopäätös:

koska Israel osuu AINA SIIHEN MIHIN TÄHTÄÄ, ja Israel osuu hirvittävän usein siviileihin, niin Israel siis aina TÄHTÄÄ siviileihin.

Onhan se aina parempi tuhota nainen, ettei synny lisää palestiinalaisia, tai lapsi, ettei hän kasva aikuiseksi palestiinalaiseksi.

Kyllä  Israel OSUU AINA siihen mihin tähtää, uskotaan, uskotaan.

05.05.2012 16:12

Vähitellen minä karkoitan heidät sinun tieltäsi!

#2755 Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

05.05.2012 19:12

#2754: - NÄIN SYNTYI JUUTALAINEN TERRORISMI PALESTIINAN TYHJENTÄMISEKSI ARABEISTA JA ENGLANTILAISISTA

Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut. Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.
Mutta jos sinä kuulet häntä ja teet kaikki, mitä minä käsken, niin minä olen sinun vihollistesi vihollinen ja vastustajaisi vastustaja. Sillä minun enkelini käy sinun edelläsi ja johdattaa sinut amorilaisten, heettiläisten, perissiläisten, kanaanilaisten, hivviläisten ja jebusilaisten maahan, ja minä hävitän heidät.
Älä kumarra heidän jumaliansa, älä palvele niitä äläkä tee, niinkuin he tekevät, vaan kukista ne maahan ja murskaa niiden patsaat.Palvelkaa Herraa, Jumalaanne, niin hän siunaa sinun ruokasi ja juomasi, ja minä pidän puutteen sinusta kaukana.
Ei keskensynnyttäjää eikä hedelmätöntä ole sinun maassasi oleva. Ja sinun päiviesi luvun minä teen täydeksi.
Minä lähetän kauhuni sinun edelläsi ja saatan hämminkiin kaikki kansat, joiden luo sinä tulet, ja ajan kaikki vihollisesi pakoon sinun edestäsi. Ja minä lähetän herhiläisiä sinun edelläsi karkoittamaan hivviläiset, kanaanilaiset ja heettiläiset sinun tieltäsi.
Mutta minä en karkoita heitä sinun tieltäsi yhtenä vuotena, ettei maa tulisi autioksi eivätkä metsän pedot lisääntyisi sinun vahingoksesi; vähitellen minä karkoitan heidät sinun tieltäsi, kunnes olet tullut kyllin lukuisaksi ottamaan haltuusi maan.
Ja minä asetan sinun rajasi Kaislamerestä filistealaisten mereen ja erämaasta Eufrat-virtaan asti; sillä minä annan maan asukkaat teidän valtaanne, ja sinä karkoitat heidät tieltäsi. Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa.
Älkööt he jääkö asumaan sinun maahasi, etteivät saattaisi sinua tekemään syntiä minua vastaan; sillä jos sinä palvelet heidän jumaliansa, on se sinulle paulaksi."

Vieras

#2756 Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

06.05.2012 01:26

#2755: Vähitellen minä karkoitan heidät sinun tieltäsi! - Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut. Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.

ISRAEL EI NOUDATTANUT JUMALAN EHTOJA, VAAN RIKKOI LIITON JA SOPIMUKSEN.

Mutta JOS sinä kuulet häntä ja teet kaikki, mitä minä käsken, niin minä olen sinun vihollistesi vihollinen ja vastustajaisi vastustaja. Sillä minun enkelini käy sinun edelläsi ja johdattaa sinut amorilaisten, heettiläisten, perissiläisten, kanaanilaisten, hivviläisten ja jebusilaisten maahan, ja minä hävitän heidät.

Älä kumarra heidän jumaliansa, älä palvele niitä äläkä tee, niinkuin he tekevät, vaan kukista ne maahan ja murskaa niiden patsaat.

Palvelkaa Herraa, Jumalaanne, niin hän siunaa sinun ruokasi ja juomasi, ja minä pidän puutteen sinusta kaukana.
Ei keskensynnyttäjää eikä hedelmätöntä ole sinun maassasi oleva. Ja sinun päiviesi luvun minä teen täydeksi.
Minä lähetän kauhuni sinun edelläsi ja saatan hämminkiin kaikki kansat, joiden luo sinä tulet, ja ajan kaikki vihollisesi pakoon sinun edestäsi. Ja minä lähetän herhiläisiä sinun edelläsi karkoittamaan hivviläiset, kanaanilaiset ja heettiläiset sinun tieltäsi.

Mutta minä en karkoita heitä sinun tieltäsi yhtenä vuotena, ettei maa tulisi autioksi eivätkä metsän pedot lisääntyisi sinun vahingoksesi; vähitellen minä karkoitan heidät sinun tieltäsi, kunnes olet tullut kyllin lukuisaksi ottamaan haltuusi maan.
Ja minä asetan sinun rajasi Kaislamerestä filistealaisten mereen ja erämaasta Eufrat-virtaan asti; sillä minä annan maan asukkaat teidän valtaanne, ja sinä karkoitat heidät tieltäsi. Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa.
Älkööt he jääkö asumaan sinun maahasi, etteivät saattaisi sinua tekemään syntiä minua vastaan; sillä jos sinä palvelet heidän jumaliansa, on se sinulle paulaksi."

Vieras

#2757 Israel gets fourth Dolphin-class submarine from Germany

06.05.2012 01:39

Israel gets fourth Dolphin-class submarine from Germany

Foreign reports claim German vessels provide Israel with 'second strike' capability in case of nuclear attack'; IDF official: Submarine has a 'range for everything.'

By Gili CohenTags: IDF

Israel received a fourth Dolphin submarine from Germany on Thursday. The new sub, called "Tanin," will be put into operation in 2013.

According to a senior Israel Navy officer, the "submarine has a range for everything," adding that it needs to refuel and charge its batteries only once in a long while.

http://www.haaretz.com/polopoly_fs/1.428047.1336055895!/image/4119160385.jpg_gen...

The Dolphin submarine being built at a shipyard in Kiel, northern Germany on March 27, 2012.

Photo by: AP

"This submarine can stay underwater for longer," he added, saying it had both"visible and invisible" abilities and was meant to operate in the Mediterranean.

In a ceremony in Germany attended by senior members of Israel's Defense Ministry and the IDF, including the Defense Ministry director general Udi Shani, Israel Navy commander Ram Rotberg and German authorities. The officials inaugurated the new ship by s a bottle of champagne on it.

The Navy plans to conduct exercises with the submarine, before putting it into operation around mid-2013.

Israel is preparing to receive a fifth and sixth submarine from the Germans in the near future.

Israel's Navy has had to contend with a serious rise in challenges on multiple fronts in recent years.

"The challenges today are much wider, and the submarines are one import aspect of this," said the officer. "The Middle East has changed – including Egypt and Syria, and Lebanon is the same Lebanon – and we must be able to operate in several arenas and on several fronts at the same time."

According to foreign sources, the German submarines are equipped to carry Israel-made cruise missiles with a range of 1,500 kilometers and the ability to carry nuclear warheads.

The same reports claim that the submarines are meant to give Israel "second-strike" abilities in case of a nuclear attack.

Read this article in Hebrew

Vieras

#2758 IDF luovuttaa vanhan armeijan alueen settlereitten käyttöön

06.05.2012 01:54

IDF hands over former West Bank base to Israeli settlers

Structure to be used by South Hebron Hills regional council as emergency center; leading left-wing activist: Foundation of new outpost shows settlers can use system for their needs.

By Gili Cohen
Tags: West Bank IDF Palestinians

Get Haaretz on iPhone
Get Haaretz on Android
An abandoned Israel Defense Forces base in the West Bank has been handed over to the control of a nearby settlement council, Haaretz learned on Thursday.

The IDF base in Adoraim, once the home of the army's Engineering Corps training school, and a reserve base since the early 2000s, has been deserted for the last two years.

IDF soldiers training near the Adoraim base, 2006.

Photo by: Tomer Appelbaum
However, in the last few weeks the South Hebron Hills regional council has initiated extensive remodeling works on the base, replacing doors, erecting drywall, and beginning work on a new concrete fence meant to eventually enclose the entire compound.

It appears that the remodeling is geared at converting the structure toward its new purpose, which is to serve as the council's emergency center.

Since being deserted, the structure has been the center of a struggle by local residents for a "Jewish Adoraim," with activists saying they feared the abandoned structure could be seized by Palestinians.

In August 2010, Defense Minister Ehud Barak approved the request by the South Hebron Hills regional council, awarding it license to rehabilitate the structure and make use of it.

A few months later, in January 2011, a contract was signed with the Civil Administration, who limited the license to until 2016.

According to leading left-wing activist Dror Etkes, the agreement was part of a past trend in which the army took over land in the West Bank for security reasons, only to later pass it on to settlers.

"The ridiculous attempt to disguise the new outpost settlers from the South Hebron Hills are forming at the heart of the West Bank, using fire trucks and ambulances, is another expression of the settlers' success to unequivocally harness the system for their needs," Etkes added.

Defense officials, however, stated that the license given does not award the settlers the right to construct new structures.

The Defense Ministry said in response that it was "a lone structure from the evacuated IDF base."

"The structure's purpose is providing humanitarian aid to the general population, Israeli and Palestinian alike, in fire fighting and emergency services," the statement added.

Vieras

#2759 Kutsu isä Zakarian tilaisuuksiin 24.5. ja 26.5.

07.05.2012 18:23

Islamin huippuasiantuntija ja arabimaiden tunnetuin kristitty julistaja isä Zakaria Botros saapuu Suomeen toukokuun lopussa harvinaiselle vierailulle.

Zakaria Botros puhuu seurakuntien ja kristillisten järjestöjen johtajille ja työntekijöille sekä aiheesta kiinnostuneille kristityille kolmessa tilaisuudessa. Aiheita ovat mm. islamin taustat ja syvin olemus, menestyksen avaimia evankeliumin välittämiseen muslimeille ja kristittyjen asema muslimimaissa.

Lämpimästi tervetuloa!

Seminaari to 24.5. klo 9–13, Hotel Arthurin juhlasali, Vuorikatu 19, 00100 Helsink

- erityisesti seurakuntien ja järjestöjen johtajille ja työntekijöille sekä muslimityön aktiiveille

Seminaari la 26.5. klo 14–16:30, Siion-seurakunta, Nordenskiöldinkatu 3, 00250 Helsinki
- kaikille aiheesta kiinnostuneille kristityille

Medialähetysjuhla la 26.5. klo 18–20, Siion-seurakunta, Nordenskiöldinkatu 3, 00250 Helsinki
- kaikille aiheesta kiinnostuneille (Zakaria Botroksen puhe, väläyksiä hänen ja IRR-TV:n medialähetystyöstä, musiikkia)

Seminaareihin on ilmoittautuminen mielellään 21.5. mennessä http://www.irr-tv.fi/uutiset/18/299-kutsu-isae-zakarian-tilaisuuksiin-245-ja-265

Kerro nimesi, seurakuntasi/järjestösi ja mihin seminaareihin osallistut (24.5./26.5.). Ilmoittaudu ajoissa, koska tilaa on rajallisesti.

Turvallisuuden vuoksi jokaisen osallistujan henkilöllisyys tarkistetaan ennen tilaisuuksia. Ota siis henkilöllisyystodistus mukaan ja tule paikalle hyvissä ajoin ennen tapahtuman alkua jonojen välttämiseksi.

Englanniksi puhuva isä Zakaria tulkataan suomeksi.

Tilaisuudet ovat ilmaisia. Niissä kerätään kolehti isä Zakarian vierailun kustannusten kattamiseen ja IRR-TV:n medialähetystyölle. Myynnissä on isä Zakarian dvd:itä ja muuta evankelioimismateriaalia.

Haastattelumahdollisuus lehdistölle ja erityistapaamiset aiheesta syvällisesti kiinnostuneille ovat to 24.5. iltapäivällä Hotel Arthurissa sekä pe 25.5. IRR-TV:llä Keravalla. Jos olet kiinnostunut, varaa aika: http://www.irr-tv.fi/uutiset/18/299-kutsu-isae-zakarian-tilaisuuksiin-245-ja-265

Vieras

#2760 Alkusrk:n "viikon ensimmäinen päivä" alkoi lauantai-iltana, ei sunnuntaina

08.05.2012 01:16

Sillä viikon ensimmäisen päivän ilta on sapatti eli lauantai-ilta, sillä ensin tuli ehtoo ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.

Vuorokausi alkaa illasta, joten opetuslapset pitkittivät sapatin kokoustaan pitempään, alkavaan iltaan Juutalaisten pelosta, sillä sapattina ei ollut lupa ylittää sapatin matkaa.

Tämä osoittaa, että Jeesus odotti sapattia kunnioitettavan ja pyhitettävän käskyn määräämänä päivänä Hänen poistumisensakin jälkeen.

Vieras

#2761 Mofaz varapääministeriksi: mies joka lupasi antaa Palestiinalle kaiken (maan) mitä se vain pyytää

08.05.2012 10:39

hesari:

JERUSALEM. Suunnitelmat Israelin ennenaikaisista vaaleista näyttävät peruuntuvan, sillä pääministeri Benjamin Netanjahu on nostanut yllättäen pääoppositiopuolue Kadiman maan hallitukseen.

Vielä viikonloppuna Netanjahu ilmoitti haluavansa maahan ennenaikaiset vaalit syksyksi poliittisen epävakauden välttämiseksi. Kadiman nousu hallitukseen käytännössä muuttaa tilanteen.

Nykyisen parlamentin kausi ulottuu ensi vuoden syksyyn asti.

Israelin radion mukaan Kadiman johtajasta Shaul Mofazista tulee varapääministeri, mutta hänelle ei ole nimetty omaa salkkua.
Jumalan Armo on suurempi kuin sinun lakisi!

#2762 Re: Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

08.05.2012 23:18

#2756: - Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa! Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut. Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.
Mutta JOS sinä kuulet häntä ja teet kaikki, mitä minä käsken, niin minä olen sinun vihollistesi vihollinen ja vastustajaisi vastustaja. Sillä minun enkelini käy sinun edelläsi ja johdattaa sinut amorilaisten, heettiläisten, perissiläisten, kanaanilaisten, hivviläisten ja jebusilaisten maahan, ja minä hävitän heidät.
Älä kumarra heidän jumaliansa, älä palvele niitä äläkä tee, niinkuin he tekevät, vaan kukista ne maahan ja murskaa niiden patsaat.
Palvelkaa Herraa, Jumalaanne, niin hän siunaa sinun ruokasi ja juomasi, ja minä pidän puutteen sinusta kaukana.
ISRAEL EI NOUDATTANUT JUMALAN EHTOJA, VAAN RIKKOI LIITON JA SOPIMUKSEN.Mutta minä en karkoita heitä sinun tieltäsi yhtenä vuotena, ettei maa tulisi autioksi eivätkä metsän pedot lisääntyisi sinun vahingoksesi; vähitellen minä karkoitan heidät sinun tieltäsi, kunnes olet tullut kyllin lukuisaksi ottamaan haltuusi maan.

Mitäs sanot, jospa Israelin Jumalan armo kansaansa kohtaan on suurempi kuin sinun vihasi ja tuomiosi!?

Sananlasku on: katso, kuin mies eroittaa vaimonsa tyköänsä, ja se menee pois
hänen tyköänsä, ja ottaa toisen miehen, ottaako hän hänen jälleen? eikö maa niin
peräti saastutettaisi? Mutta sinä olet huorin tehnyt monen ystäväs kanssa; mutta
tule kuitenkin jälleen minun tyköni, sanoo Herra.

Minä pyhitän suuren nimeni!

#2763 Re: Re: Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

09.05.2012 23:37

#2762: Jumalan Armo on suurempi kuin sinun lakisi! - Re: Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

Niinhän se on, ettei Jumala toimi Israelin suhteen Israelin itsensä takia, vaan oman Itsensä ja Nimensä tähden!

Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni, jonka Israelin heimo saastutti pakanakansain seassa, minne tulivatkin.
Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin.
Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä.
Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.
Minä vapahdan teidät kaikista saastaisuuksistanne. Ja minä kutsun esiin viljan ja teen sen runsaaksi enkä anna teille nälänhätää.
Minä teen runsaaksi puitten hedelmän ja pellon sadon, niin ettette enää joudu kärsimään kansojen seassa herjausta nälän takia.
Niin te muistatte huonon vaelluksenne ja tekonne, jotka eivät olleet hyvät, ja teitä kyllästyttää oma itsenne rikostenne ja kauhistustenne tähden.
En minä teidän tähtenne sitä tee, sanoo Herra, Herra: se olkoon teille tiettävä. Hävetkää ja tuntekaa häpeätä vaelluksenne tähden, te Israelin heimo.

Edellä oleva on osoitus aivan pohjattomasta ARMOSTA JA RAKKAUDESTA, joilla Israelin Jumala kansaansa arvottaa!

Täydellinen Jumalan teko alusta loppuun!

Vieras

#2764 Re: Re: Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

09.05.2012 23:55

#2762: Jumalan Armo on suurempi kuin sinun lakisi! - Re: Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

Kyllä. Jumalan armo on suurempi kuin Jumalan laki.

Mutta vain, jos ihminen tunnustaa syntinsä ja pyytää Jumalaltaan armoa.

Jumalan on osoittanut armoaan ja laupeuttaan Israelille jo tuhansia vuosia, on kutsunut parannukseen, on kutsunut uudistukseen, on kutsunut tottelemaan ja palaamaan Liittoon, jonka on tehnyt Jumalan kanssa.

Kansa on kuunnellut vain hetkittäin. Jumalan on ollut pakko rankaista esikoispoikaansa.

Kansa joutui Egyptissä orjuuteen. Ja palasi liittoon. Mutta kun kansa taas kapinoi, Jumala eväsi siltä pääsyn Luvattuun Maahan, kunnes kapinoiva ja epäuskoinen sukupolvi kuoli erämaassa, ja uusi sukupolvi palasi liittoon.

Maassa ollessaan kansa  aina unohti Jumalansa, ja niin Jumalan täytyi rankaista sitä, ja lähettää viholliskansat uudestaan ja uudestaan Israelin kimppuun. Kun kansa nöyrtyi, ja kääntyi Jumalan puoleen, Jumala vei viholliset sitä kurittamasta.

Lopulta Jumalan oli rankaistava kansaa niin kovin, että hän vei sen pakkosiirtolaisuuten Babyloniaan, ja vain osa kansaa palasi takaisin. SEn jälkeen kansa teki taas parannusta ja teki uskollisuudenvalat ja palasi Jumalansa luo. Joksikin aikaa.

Jumala lähetti vihollisia ja miehittäjiä, nälänhätiä, tauteja ja lopulta Jumala ajoi Israelin 1900 vuoden diasporaan.

Jumala on ollut äärettömän armollinen ja uskollinen Israelille.

Mutta Hän on myös vanhurskas ja pyhä Jumala, eikä Hän voi sallia syntiä, uskottomuutta ja kapinaa Liitossaan. Hän antaa kyllä anteeksi, JOS ihminen tekee parannuksen ja pyytää anteeksi.

Mutta se EI poista synnin tai kapinan seurausta.

Vertaa  Daavid. Daavid teki huorin Batseban kanssa ja vielä murhautti Batseban puolison kätkeäkseen syntinsä. Daavid sai kyllä anteeksi, kun TUNNUSTI SYNTINSÄ JA PYYSI ANTEEKSI.

Mutta synnin rangaistusta ja seurausta  Daavid ei välttänyt. Hän ei voinut herättää kuolleista murhauttamaansa miestä. Daavidin synnin seurauksena siinnyt lapsi kuoli. Eikä miekkä väistynyt Daavidin suvusta, ja toinen otti hänen vaimonsa.

Se oli Jumalan määräämä rangaistus. Eikä Jumala peruuttanut sitä.

Jumalan ja Israelin liitossa on Jumalan määräämät säännöt ja Jumalan määräämät rangaistukset. Hän myös päättää niiden toimeenpanosta. Se juutalainen, joka tunnustaa syntinsä liittosuhteessaan Jumalaan,  ja pyytää anteeksi Jeesuksen veressä ja nimessä , saa anteeksi, koska Jumala on niin luvannut.

Hän saa iankaikkisen armon. Mutta synnin seuraukset ja rangaistus on silti kärsittävä. (jollei Jumala aivan erityisesti tee ihmettä, ja korjaa "rikkimennyttä")

Armo pätee vain Jeesuksen uhrityön ja sovitusveren perusteella. Vain sillä perusteella armoa voi pyytää ja saada.

VAIN Jeesuksen sovituskuoleman ja uhriveren perusteella lunastettu ARMO on suurempi kuin LAKI.  Mikään muu ei voita lakia.

Israelin Jumala ei ole koskaan liittoa rikkonut!

#2765 ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

10.05.2012 22:35

#2764: - Re: Re: Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa! Kyllä. Jumalan armo on suurempi kuin Jumalan laki. Mutta vain, jos ihminen tunnustaa syntinsä ja pyytää Jumalaltaan armoa. Jumalan on osoittanut armoaan ja laupeuttaan Israelille jo tuhansia vuosia, on kutsunut parannukseen, on kutsunut uudistukseen, on kutsunut tottelemaan ja palaamaan Liittoon, jonka on tehnyt Jumalan kanssa. Kansa on kuunnellut vain hetkittäin. Jumalan on ollut pakko rankaista esikoispoikaansa. Kansa joutui Egyptissä orjuuteen. Ja palasi liittoon. Mutta kun kansa taas kapinoi, Jumala eväsi siltä pääsyn Luvattuun Maahan, kunnes kapinoiva ja epäuskoinen sukupolvi kuoli erämaassa, ja uusi sukupolvi palasi liittoon. Maassa ollessaan kansa  aina unohti Jumalansa, ja niin Jumalan täytyi rankaista sitä, ja lähettää viholliskansat uudestaan ja uudestaan Israelin kimppuun. Kun kansa nöyrtyi, ja kääntyi Jumalan puoleen, Jumala vei viholliset sitä kurittamasta. Lopulta Jumalan oli rankaistava kansaa niin kovin, että hän vei sen pakkosiirtolaisuuten Babyloniaan, ja vain osa kansaa palasi takaisin. SEn jälkeen kansa teki taas parannusta ja teki uskollisuudenvalat ja palasi Jumalansa luo. Joksikin aikaa. Jumala lähetti vihollisia ja miehittäjiä, nälänhätiä, tauteja ja lopulta Jumala ajoi Israelin 1900 vuoden diasporaan. Jumala on ollut äärettömän armollinen ja uskollinen Israelille. Mutta Hän on myös vanhurskas ja pyhä Jumala, eikä Hän voi sallia syntiä, uskottomuutta ja kapinaa Liitossaan. Hän antaa kyllä anteeksi, JOS ihminen tekee parannuksen ja pyytää anteeksi. Mutta se EI poista synnin tai kapinan seurausta. Vertaa  Daavid. Daavid teki huorin Batseban kanssa ja vielä murhautti Batseban puolison kätkeäkseen syntinsä. Daavid sai kyllä anteeksi, kun TUNNUSTI SYNTINSÄ JA PYYSI ANTEEKSI. Mutta synnin rangaistusta ja seurausta  Daavid ei välttänyt. Hän ei voinut herättää kuolleista murhauttamaansa miestä. Daavidin synnin seurauksena siinnyt lapsi kuoli. Eikä miekkä väistynyt Daavidin suvusta, ja toinen otti hänen vaimonsa. Se oli Jumalan määräämä rangaistus. Eikä Jumala peruuttanut sitä. Jumalan ja Israelin liitossa on Jumalan määräämät säännöt ja Jumalan määräämät rangaistukset. Hän myös päättää niiden toimeenpanosta. Se juutalainen, joka tunnustaa syntinsä liittosuhteessaan Jumalaan,  ja pyytää anteeksi Jeesuksen veressä ja nimessä , saa anteeksi, koska Jumala on niin luvannut. Hän saa iankaikkisen armon. Mutta synnin seuraukset ja rangaistus on silti kärsittävä. (jollei Jumala aivan erityisesti tee ihmettä, ja korjaa "rikkimennyttä") Armo pätee vain Jeesuksen uhrityön ja sovitusveren perusteella. Vain sillä perusteella armoa voi pyytää ja saada. VAIN Jeesuksen sovituskuoleman ja uhriveren perusteella lunastettu ARMO on suurempi kuin LAKI.  Mikään muu ei voita lakia.

Alla oleva ei vahvista ylläolevaa teoriaasi!

Mutta jos te ette kuule minua ettekä pidä kaikkia näitä käskyjä, vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni,niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja näännyttävät sielunne; ja te kylvätte siemenenne turhaan, sillä teidän vihollisenne syövät sen.
Ja minä käännän kasvoni teitä vastaan, ja teidän vihollisenne voittavat teidät; teidän vihamiehenne hallitsevat teitä, ja te pakenette, vaikka ei kukaan aja teitä takaa.
Jos ette sittenkään kuule minua, niin minä vielä kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.
Ja minä murran teidän ylpeän uhmanne; minä teen teidän taivaanne raudankovaksi ja maanne vasken kaltaiseksi. teidän voimanne kuluu hukkaan, sillä teidän maanne ei anna satoansa eivätkä maan puut anna hedelmäänsä.
Ja jos te sittenkin käytte minua vastaan ettekä tahdo kuulla minua, niin minä lyön teitä vielä seitsenkertaisesti, teidän syntienne mukaan.
Minä lähetän teidän sekaanne metsän pedot riistämään teiltä lapsenne, raatelemaan karjaanne ja vähentämään teidän lukuanne, niin että teidän tienne tulevat autioiksi.
Jos te ette vielä tästäkään minun kurituksestani ota ojentuaksenne, vaan yhä käytte minua vastaan,niin minäkin käyn teitä vastaan ja lyön teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.
Minä saatan teidän kimppuunne miekan, joka kostaa rikotun liiton; ja kun te kokoonnutte kaupunkeihinne, niin minä lähetän teidän sekaanne ruttotaudin, ja teidän on antautuminen vihollisen valtaan.
Kun minä murran teiltä leivän tuen, niin kymmenen vaimoa paistaa teidän leipänne yhdessä uunissa, ja he tuovat kotiin teidän leipänne vaa'alla punnittuna; ja kun te syötte, ette tule ravituiksi.
Ja jos te ette vielä sittenkään kuule minua, vaan yhä käytte minua vastaan, niin minäkin kiivastuksessani käyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.
Ja te syötte poikienne lihaa, ja tyttärienne lihaa te syötte.
Ja minä kukistan teidän uhrikukkulanne ja hävitän teidän auringonpatsaanne ja panen teidän ruumiinne teidän kivijumalienne ruumiiden päälle, ja minun sieluni inhoaa teitä.
Ja minä muutan teidän kaupunkinne raunioiksi ja hävitän teidän pyhäkkönne enkä mielisty teidän uhrienne tuoksuun.
Ja minä hävitän maan, niin että teidän vihollisenne, jotka siinä asuvat, siitä tyrmistyvät.
Mutta teidät minä hajotan kansojen sekaan ja ajan teitä takaa paljastetulla miekalla, ja teidän maanne tulee autioksi ja kaupunkinne raunioiksi.
Silloin maa saa hyvityksen sapateistaan, niin kauan kuin se on autiona ja te olette vihollistenne maassa. Silloin maa lepää ja saa hyvityksen sapateistaan.
Niin kauan kuin se on autiona, saa se levätä nauttien sitä lepoa, jota se ei saanut teidän sapatteinanne, asuessanne siinä.
Ja niille teistä, jotka jäävät jäljelle, minä annan pelokkaan sydämen heidän vihollistensa maassa, niin että lentävän lehden kahina ajaa heidät pakoon, ja he pakenevat, niinkuin pakenisivat miekkaa, ja kaatuvat, vaikka ei kukaan heitä aja takaa.
Ja he kompastuvat toinen toiseensa niinkuin miekkaa paeten, vaikka ei kukaan aja heitä takaa; ja te ette voi pitää puolianne vihollisianne vastaan.
Ja te häviätte kansojen sekaan, ja vihollistenne maa nielee teidät.
Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan, jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. Silloin heidän ympärileikkaamaton sydämensä nöyrtyy, ja silloin he sovittavat syntivelkansa.
Ja silloin minä muistan liittoni Jaakobin kanssa ja muistan liittoni Iisakin kanssa ja liittoni Aabrahamin kanssa, ja minä muistan myös maan.
Mutta ensin tulkoon maa tyhjäksi heistä ja saakoon hyvityksen sapateistansa olemalla autiona, niin kauan kuin he ovat poissa; ja he sovittakoot syntivelkansa sentähden, juuri sentähden, että he hylkäsivät minun säädökseni ja että heidän sielunsa vieroi minun käskyjäni.
Mutta sittenkään, vaikka he ovat vihollistensa maassa, en minä heitä hylkää enkä viero heitä niin, että lopettaisin heidät ja rikkoisin liittoni heidän kanssansa; sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa.
Ja minä muistan heidän hyväksensä liiton heidän isiensä kanssa, jotka minä vein pois Egyptin maasta kansojen silmien edessä, ollakseni heidän Jumalansa. Minä olen Herra."
Nämä ovat ne käskyt, säädökset ja lait, jotka Herra asetti itsensä ja israelilaisten välille Siinain vuorella, Mooseksen kautta.

Vieras

#2766 Re: ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

13.05.2012 00:54

#2765: Israelin Jumala ei ole koskaan liittoa rikkonut! - ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

Aivan. Jumala ei riko liittooaan. Vain Israel rikkoo.

Jumala ei kadu, että on kutsunut Israelin pappiskansaksi. Vain Israel kieltäytyi olemasta pappiskansa ja murhautti Messiaansa, joka oli Jumalan valitsema ylimmäinen pappi, ja Israel Hänen papistoaan, jonka tehtävä olsi julistaa sanomaa Messiaasta koko maailmalle.

Jumala ei kadu, Jumala ei luovuta. Jumala on jaksanut kouluttaa, kurittaa ja kutsua kansaansa tuhansia vuosia. Hän ei kertakaikkiaan ole luopunut liitostaan Israelin kanssa. Pakanat ovat nyt vain väliaikaisesti pappiskansana, koska he ottivat Messiaan vastaan. Jumala oksasti heidät aitoon öljypuuhun. Armosta.

Vielä kerran, lopunaikoina, lähellä tuhatvuotista valtakuntaa, Israel palaa Liittoon Jumalansa kanssa, Vielä kerran Israel tunnustaa Messiaan, ja Messias tunnustaa heidät pappiskansakseen.

Profeetta Sakariaasta:

1 Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan. (AVOIN LÄHDE SYNTIÄ VASTAAN= YESHUA)

2 Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalain nimet maasta, eikä niitä enää muisteta. Myöskin profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois.

6 Ja jos häneltä kysytään: "Mitä ovat nuo haavat sinun rinnassasi?" vastaa hän: "Ne lyötiin minun ystäväini huoneessa".
(YESHUAA LYÖTIIN RUOSKALLA, KOSKA HÄNEN YSTÄVÄNSÄ JA OMA KANSANSA= JUUDAN HUONE, JUUTALAISET ANTOIVAT HÄNET TAPETTAVAKSI)

7 Heräjä, miekka, minun paimentani vastaan ja minun lähintä miestäni vastaan, sanoo Herra Sebaot. Lyö paimenta, ja joutukoot lampaat hajallensa; mutta minä käännän jälleen käteni pienimpiä kohden.

8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
(2/3 JUUTALAISISTA HÄVITETÄÄN, 1/3 JÄÄ JÄLJELLE)

9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan.
(TULI JA SULATTAMINEN= VAINOT, SODAT, VAIKEUDET jne)

He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".
(JAAKOBIN JÄÄNNÖS HUUTAA AVUKSI JUMALAANSA VIIMEINKIN, JA TUNNUSTAA, ETTÄ JUMALA YESHUA ON HEIDÄN JUMALANSA JA MESSIAANSA, HEIDÄN LÄHTEENSÄ SYNTIÄ VASTAAN)

SEURAAVA LUKU alkaa:

1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.

2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan.

Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.

3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.

4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

Nämä tapahtumat kertovat siis sen, että juutalaiset (ns. Jaakobin jäännös) ottavat Yeshuan vastaan vasta juuri ennen Jeesuksen paluuta maan päälle ja tuhatvuotisen valtakunnan alkua. Juuri ennen tullaan käymään hirvittävät taistelut, joissa em. 2/3 juutalaisita kuolee, ja 1/3 joutuu käymään tulisen ahjonsa.

Jumala on uskollinen Israelille. Hän kuumentaa sitä ahjoissa uudestaan ja uudestaan, kunnes Hän viimein saa syntymään Israelista sellaisen astian käyttöönsä, kuin Hän alunperinkin tarkoitti. Nöyrän, uskollisen, kuuliaisen ja tottelevaisen pappiskansan, jonka käsiä ei sotien ei taisteluitten eikä aborttien veri tahraa.

Vaan jokainen  siinä pappiskansassa on Messiaansa kuvan kaltainen, jokainen on puhdistanut itsensä kaikesta synnin ja mielen saastutuksesta, jotta voisi pyhänä palvella Herraansa ja Messiastaan, Pyhän Hengen täydellisessä armoituksessa ja voitelussa.

Siinä jäännöksessä toteutuu kuolleiden luiden ihme täyttymykseensä asti. Tällä hetkellä luut ovat tulleet yhteen, nissä on nivelet ja jänteet ja liha, ja ne on siirretty Luvattuun Maahan. Mutta Henkeä, Jumalan Pyhää henkeä niissä ei vielä ole.

Kun juutalaiset ottavat vastaan Messiaansa Yeshuan, he saavat tämän Liiton sinetiksi Pyhän Hengen. Silloin kuolleet luut ovat tulleet todella eläviksi, eläviksi Pyhässä Hengessä.

Jumala on armollinen ja uskollinen Israelille. Hän tulee toteuttamaan kaiken tämän, minkä on profeettainsa kautta luvannut, vielä kerran ja aivan taatun varmasti Hän tulee sen toteuttamaan oman  aikataulunsa hyvän suunnitelman mukaisesti.

Vieras

#2767 Re: ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

13.05.2012 01:28

#2765: Israelin Jumala ei ole koskaan liittoa rikkonut! - ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

Lainaamasi kohdat:

Silloin maa saa hyvityksen sapateistaan, niin kauan kuin se on autiona ja te olette vihollistenne maassa. Silloin maa lepää ja saa hyvityksen sapateistaan.
Niin kauan kuin se on autiona, saa se levätä nauttien sitä lepoa, jota se ei saanut teidän sapatteinanne, asuessanne siinä.

Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan, jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. Silloin heidän ympärileikkaamaton sydämensä nöyrtyy, ja silloin he sovittavat syntivelkansa.
Ja silloin minä muistan liittoni Jaakobin kanssa ja muistan liittoni Iisakin kanssa ja liittoni Aabrahamin kanssa, ja minä muistan myös maan.
Mutta ensin tulkoon maa tyhjäksi heistä ja saakoon hyvityksen sapateistansa olemalla autiona, niin kauan kuin he ovat poissa; ja he sovittakoot syntivelkansa sentähden, juuri sentähden, että he hylkäsivät minun säädökseni ja että heidän sielunsa vieroi minun käskyjäni.
Mutta sittenkään, vaikka he ovat vihollistensa maassa, en minä heitä hylkää enkä viero heitä niin, että lopettaisin heidät ja rikkoisin liittoni heidän kanssansa; sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa.
Ja minä muistan heidän hyväksensä liiton heidän isiensä kanssa, jotka minä vein pois Egyptin maasta kansojen silmien edessä, ollakseni heidän Jumalansa. Minä olen Herra."

Lainaamasi kohdat kertovat, kuinka Jumala rankaisi Israelia synneistä, jotka se teki ENNEN BABYLONIAN PAKKOSIIRTOLAISUUTTA.

Valitettevasti Israel teki syntiä myös pakkosiirtolaisuudessa Babyloniassa, sekä myös sieltä palattuaan.

Babylonian pakkosiirtolaisuus-rangaistus hyvitti vain sitä ennen tehnyt rikokset.

Se ei kuitannut sen jälkeen tehtyjä rikoksia ja Liiton rikkomuksia, varsinkaan se ei hyvittänyt sitä, että

- Israel torjui Jumalan lähettämän Messiaan

- Israel surmautti Jumalan ainokaisen pojan

Kuten juutalainen profeetta Lance Lambert on todennut: vain Jumalan surma voi selittää sen, että Israel sai rangaistukseksi 1900 vuoden maastakarkoituksen.

Ei Israel ole ainut, jota Jumala kurittaa, ojentaa ja kasvattaa. Hän tekee niin kaikille ihmislapsille (kunnes he ovat ajautuneet omasta valinnastaan jo kokonaan armon ulottumattomiin).

Jumala on vanhurskas ja oikeudenmukainen. Tottakai Hänen täytyy kurittaa, ojentaa ja kasvattaa myös valittua kansaa. Muutenhan se ei olisi Jumalan lapsi, vaan äp*rä.

Siinä ei siis ole mitään erityistä, että Jumala kurittaa, ojentaa ja kasvattaa Israelia. Niin Hän tekee myös jokaiselle, joka ON vastaanottanut Messiaan lunastajanaan. Omiaan Hän kurittaa ja kasvattaa paljon tiukemmin kuin muita.

Eikö Israel ole Jumalan? Silloin sille kuuluu myös kuri ja kasvatus.

Annettiinko Israelille todellisuudessa etsikkoaika?

#2768 Re: Re: ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

13.05.2012 11:01

#2767: - Re: ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä.... Se ei kuitannut sen jälkeen tehtyjä rikoksia ja Liiton rikkomuksia, varsinkaan se ei hyvittänyt sitä, että
- Israel torjui Jumalan lähettämän Messiaan
- Israel surmautti Jumalan ainokaisen pojan
Kuten juutalainen profeetta Lance Lambert on todennut: vain Jumalan surma voi selittää sen, että Israel sai rangaistukseksi 1900 vuoden maastakarkoituksen.

Ymmärtääkseni Israelilla ei ollut kristillisen historian mukaan muuta mahdollisuutta kuin elää ja toimia näin ns. Jeesuksen aikana. Kaikkihan oli Jumalan etukäteen suunnittelemaa, jotta tuo kristittyjen suuri pelastus saataisiin pakanoille ja sehän oli siksi suljettava suurimmalta osalta juutalaisia. Sitten nämä suuresti pelastetut pakanat ovat kaksi tuhatta vuotta, saatuaan tuon parhaimman lahjan, syyllistäneet ja tappaneet juutalaisia miljoonittain ja edelleen vainoavat ja tappavat heitä, jos mahdollista, messiaan tappamisesta, joka piti tapahtuakin. Eihän ilman Jeesuksen verenvuodatusta olisi sovitusta tai pelastusta. Kyllähän juutalaisen Lambertinkin pitäisi ymmärtää, että veren piti vuotaa ja ristin uhri oli pakko suorittaa. Erikoista on, että suurimmasta palveluksesta ihmiskunnalle joutuu noin suuriin kärsimyksiin ja rangaistuksiin. Kiittämättömyys on maailman palkka!

Ja kun hän - Jeesus - tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu. Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta; ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."

Annettiinko Israelille todellisuudessa etsikkoaika, eikö kaikki ns. profetiat kerro, miten asiat meni tai menee?!
Tuon sovitus ja pelastus on vaatinut ja vuodattanut miljoonien juutalaisen messiaskansalaisen veren ja nytkin pelastetut pakanakristityt vaativat 2/3 olemassaolevan juutalaisen tappamista, että heidän messiaansa lopulta kelpaisi tuolle 1/3 jäännökselle. Tämäkö on todellista ilosanomaa juutalaisille?!

Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse,
jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.

Jotakin on salattu tässä asiassa niiltä, jotka ovat tuon suuren pelastuksen saaneet!

Vieras

#2769 Shavuot-matka Israeliin / lennot 319,67e

13.05.2012 17:50

Shavuot matka  24.-31.5.2012

24.5.2012

Lähtö 15:25 Helsinki Vantaa, Helsinki
Saapuminen 16:30 Riga Intl, Riika
Koneenvaihto pysähdyksen kesto: 07:25

Lähtö 23:55 Riga Intl, Riika
Saapuminen 04:10 Ben Gurion Intl, Tel Aviv

Hae lisää lentohakuja:

Lähtö 01:20 Ben Gurion Intl, Tel Aviv Yafo
Saapuminen 05:50 Riga Intl, Riika
Koneenvaihto pysähdyksen kesto: 04:25

Lähtö 10:15 Riga Intl, Riika
Saapuminen 11:25 Helsinki Vantaa, Helsinki

MENO-PALUU LENTO 319,67 euroa

http://www.shalom.fi/

Vieras

#2770 Re: Re: Re: ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

13.05.2012 18:00

#2768: Annettiinko Israelille todellisuudessa etsikkoaika? - Re: Re: ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

Kirjoitit:

Erikoista on, että suurimmasta palveluksesta ihmiskunnalle joutuu noin suuriin kärsimyksiin ja rangaistuksiin. Kiittämättömyys on maailman palkka!

SINÄKÖ TUOMITSET JUMALAN  Hänen suunnitelmistaan ja teoistaan???

Jes. 29:16

Voi mielettömyyttänne! Onko savi savenvalajan veroinen? Ja sanooko työ tekijästään: "Ei hän ole minua tehnyt", tai sanooko kuva kuvaajastaan: "Ei hän mitään ymmärrä"?

Jes. 45:9

Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa-maasta tehtyjä kaikki! Sanooko savi valajallensa: "Mitä sinä kelpaat tekemään? Sinun työsi on kädettömän työtä!"

Jes. 64:8

Mutta olethan sinä, Herra, meidän isämme; me olemme savi, ja sinä olet meidän valajamme, kaikki me olemme sinun kättesi tekoa.

Jer. 18:4

Ja jos astia, jota hän valmisti, meni pilalle, niinkuin savi voi mennä savenvalajan käsissä, niin hän teki siitä taas toisen astian, miten vain savenvalaja näki parhaaksi tehdä.

Jer. 18:6

"Enkö minä voi tehdä teille, te Israelin heimo, niinkuin tekee tuo savenvalaja, sanoo Herra. Katso, niinkuin savi on savenvalajan kädessä, niin te olette minun kädessäni, te Israelin heimo.

1 Sana, joka tuli Jeremialle Herralta ja kuului:
2 "Nouse ja mene alas savenvalajan huoneeseen; siellä minä annan sinun kuulla sanani".
3 Niin minä menin alas savenvalajan huoneeseen, ja katso, hän teki työtä pyöränsä ääressä.
4 Ja jos astia, jota hän valmisti, meni pilalle, niinkuin savi voi mennä savenvalajan käsissä, niin hän teki siitä taas toisen astian, miten vain savenvalaja näki parhaaksi tehdä.
5 Silloin tuli minulle tämä Herran sana:
6 "Enkö minä voi tehdä teille, te Israelin heimo, niinkuin tekee tuo savenvalaja, sanoo Herra. Katso, niinkuin savi on savenvalajan kädessä, niin te olette minun kädessäni, te Israelin heimo.
7 Yhden kerran minä uhkaan temmata pois, hajottaa ja hävittää kansan ja valtakunnan;
8 mutta jos se kansa kääntyy pois pahuudestaan, josta minä sitä uhkasin, niin minä kadun sitä pahaa, jota ajattelin tehdä sille.
9 Toisen kerran taas minä lupaan rakentaa ja istuttaa kansan ja valtakunnan;
10 mutta jos se tekee sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, eikä kuule minun ääntäni, niin minä kadun sitä hyvää, jota olin luvannut tehdä sille.
11 Sano siis nyt Juudan miehille ja Jerusalemin asukkaille: Näin sanoo Herra: Katso, minä hankin teille onnettomuutta ja pidän neuvoa teitä vastaan. Kääntykää siis kukin pahalta tieltänne ja parantakaa vaelluksenne ja tekonne.
12 Mutta he vastaavat: 'Se on turhaa! Sillä me vaellamme omien neuvojemme mukaan, ja me teemme kukin oman pahan sydämensä paatumuksen mukaan.'"
13 Sentähden, näin sanoo Herra: "Kysykää kansojen keskuudessa, kuka on tämänkaltaista kuullut? Ylen kauhistuttavia tekoja on tehnyt neitsyt Israel.
14 Luopuuko aukealta kalliolta Libanonin lumi? Ehtyvätkö kaukaa virtaavat vedet, kylmät, kuohuvaiset?
15 Mutta minun kansani on unhottanut minut, he polttavat uhreja turhille jumalille. Nämä ovat saaneet heidät kompastumaan teillänsä, ikivanhoilla poluilla, niin että he ovat joutuneet kulkemaan syrjäpolkuja, raivaamatonta tietä.
16 Niin he tekevät maansa kauhistukseksi, ikuiseksi ivan vihellykseksi. Jokainen, joka ohitse kulkee, kauhistuu ja pudistaa päätänsä.
17 Niinkuin itätuuli minä hajotan heidät vihollisen edessä; minä näytän heille selkäni enkä kasvojani heidän hätänsä päivänä."

Ei oikein ymmärrä!

#2771 Re: Re: Re: Re: ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

13.05.2012 20:48

#2770: - Re: Re: Re: ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä.... Kirjoitit:
Erikoista on, että suurimmasta palveluksesta ihmiskunnalle joutuu noin suuriin kärsimyksiin ja rangaistuksiin. Kiittämättömyys on maailman palkka!
SINÄKÖ TUOMITSET JUMALAN  Hänen suunnitelmistaan ja teoistaan???

Joo, en oikein usko, että Israelin Jumala on halunnut kaiken tapahtuvan niin kuin on tapahtunut.
Ensin juutalaiset järjesti pakanoille pelastuksen Jeesuksen uhrikuoleman kautta, muutenhan sitä ei olisi heille saatukaan. Sitten pakanat kiittivät pelastuksen heille järjestäneitä juutalaisia vainoamalla ja tappamalla heitä 2000 vuoden ajan niin paljon kuin vain ennättivät tai vieläkin ennättävät!
Jos tämä on Israelin Jumalan täydellinen tahto, että kristittyjen tehtävä on ollut kiittää pelastuksestaan juutalaisia tuolla tavalla: tuhoamalla, kiusaamalla ja tappamalla heitä mahdollisimman paljon, niin on se aika erikoista.
Jumalaa en ole Hänen suunnitelmistaan ja teoistaan tuomitsemassa, vaan olen kysymässä, onko todella niin, että Israelin Jumala käytti ja käyttää kristittyjään juutalaisten tappamiseen ja terrorisoimiseen!?

Vieras

#2772 Re: Re: Re: Re: Re: ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

13.05.2012 21:38

#2771: Ei oikein ymmärrä! - Re: Re: Re: Re: ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

Jumala ilmoitti, että Israel on saava Maahan palattuaan ylen runsaasti lisää kansaa, Jumala antaa siunaukseksi Israelille runsaaasti kohdun hedelmää, ja maa on kantava satonsa.

Onko Jumalan tahto, että Israel on itsenäisyytensä aikana tuhonnut miljoonia kohdun hedelmiä, tappanut aborteilla ja saanut Maan verivelkojen valtaan?

Onko se Jumalan tahto?

Eikö se ole julmaa?

Kohdun hedelmä on Jumalan lahja!

Jokainen naissotilas saa armeija-aikanaan 2-3 aborttia ilman mitään lisäperusteita. Päin vastoin, heidän on PAKKO tehdä abortit. Muutoin heidän on keskeutettävä aikomansa sotilasura. Ilman sotilasuraa Israelissa on toisen luokan kansalainen, jopa koulutusta tai työtä on vaikeampi saada.

Israel on uhrannut miljoonien lastensa hengen ja juutalaisten uuden sukupolven Molokille, jota se palveli jo ammoisina aikoina.

Mitä pitää Jumalan tehdä kansalle, joka murhaa Hänen viattomia lapsiaan kuoleman jumalille?  MItä pitää Jumalan tehdä kansalleen, joka sotkee kätensä omien lastensa ja arabisiviilien vereen?

Ristiritareita ei ole enää. On vain juutalaisia,  ja syyllisiä kristittyjä sionisteja, joka paijaa ja lepyttelee juutalaisia joka välissä.

USA on Israelin puolella. USA:n vetolle ei kukaan voi mitään. Israel saa harrastaa omaa loputonta pikku holokaustiaan kenenkään asiaan puuttumatta.  Jos joku yrittää puuttua, Israel vain kiljaisee "antisemitismiä, antisemitismiä!".  Ja sitten Israel taas saa jatkaa Deir Yassin, Saf Saf, Saliha, Operaatio Hiram, Sabra ja Shatila, Cast Lead....

Sionismi on uskonto. Sionismilla on omat ristiritarinsa, ja he ovat palanneet takaisin Jerusalemin ristin lipun alle.

Heillä ei ole juurikaan eroa aiempiin ristiritareihin. Aiemmin ristiritarit tappoivat arabit JA juutalaiset. Nykyään Maan vallannut uusi ristiritaripolvi tappaa taas arabeja, ja juutalaisia lapsia äitiensä kohtuun.

Ei mitään uutta auringon alla, sanoi jo Salomo.

Vieras

#2773 Re: Re: Re: Re: Re: ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

13.05.2012 21:52

#2771: Ei oikein ymmärrä! - Re: Re: Re: Re: ....en minä heitä hylkää enkä viero heitä....

Kirjoitit:

Ensin juutalaiset järjesti pakanoille pelastuksen Jeesuksen uhrikuoleman kautta, muutenhan sitä ei olisi heille saatukaan.

Juutalaiset eivät "järjestäneet pakanoille pelastusta".

VAIN JUMALA VOI JÄRJESTÄÄ PELASTUKSEN.

Jos olet tosissasi, niin käytännössä sanot, että juutalaiset ovat maailmankaikkeuduin ylpein, suuruudenhulluin ja iljettävin Jumalan pilkkaaja-kansa.

Kellään ihmisellä ei ole osuutta eikä ansiota pelastukseen. Jeesus on juutalainen, mutta se ei ole juutalaisten ansiota.

Päinvastoin, juutalaiset ovat vuosituhansien kuluessa uudestaan ja uudestaan pilanneet kaikki Jumalan alkuperäiset suunnitelmat, mutta Hän on aina korjannut ihmeellisen ennaltatietämyksensä kautta kaiken, niin että kaikki yhdessä on vaikuttanut Hänen tahtonsa mukaan.

Juutalaiset ovat IHMISIÄ.

Ehkä Jumalalla on ollut aihetta kurittaa ja kouluttaa ja rankaista heitä...   vihollisten kauttaa... jopa ristiritarien kautta.

Hän tietää, millaista tekoa me olemme.

Hän tietää meidät saveksi.

13.05.2012 22:37

Vieras

#2775 Halutaan suomalainen Au Pairiksi Haifaan!

14.05.2012 00:04

Halutaan suomalainen Au Pairiksi Haifaan!

Olemme israelilais-suomalainen perhe ja etsimme suomalaista au-pairia hoitamaan 8 ja 10 vuotiaita tyttöjämme syys-lokakuusta alkaen. Työhön kuuluu lasten kouluun saattaminen ja hakeminen, kevyet kotityot yms. Asumme Haifan lahella rannan tuntumassa.

http://www.israelinystavat.fi/nuortenSivu.htm

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…