Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Kommentoitu viesti

Jumalan Armo on suurempi kuin sinun lakisi!

#2762 Re: Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

08.05.2012 23:18

#2756: - Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa! Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut. Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.
ISRAEL EI NOUDATTANUT JUMALAN EHTOJA, VAAN RIKKOI LIITON JA SOPIMUKSEN.
Mutta JOS sinä kuulet häntä ja teet kaikki, mitä minä käsken, niin minä olen sinun vihollistesi vihollinen ja vastustajaisi vastustaja. Sillä minun enkelini käy sinun edelläsi ja johdattaa sinut amorilaisten, heettiläisten, perissiläisten, kanaanilaisten, hivviläisten ja jebusilaisten maahan, ja minä hävitän heidät.
Älä kumarra heidän jumaliansa, älä palvele niitä äläkä tee, niinkuin he tekevät, vaan kukista ne maahan ja murskaa niiden patsaat.
Palvelkaa Herraa, Jumalaanne, niin hän siunaa sinun ruokasi ja juomasi, ja minä pidän puutteen sinusta kaukana.
Ei keskensynnyttäjää eikä hedelmätöntä ole sinun maassasi oleva. Ja sinun päiviesi luvun minä teen täydeksi.
Minä lähetän kauhuni sinun edelläsi ja saatan hämminkiin kaikki kansat, joiden luo sinä tulet, ja ajan kaikki vihollisesi pakoon sinun edestäsi. Ja minä lähetän herhiläisiä sinun edelläsi karkoittamaan hivviläiset, kanaanilaiset ja heettiläiset sinun tieltäsi.
ISRAEL EI NOUDATTANUT JUMALAN EHTOJA, VAAN RIKKOI LIITON JA SOPIMUKSEN.Mutta minä en karkoita heitä sinun tieltäsi yhtenä vuotena, ettei maa tulisi autioksi eivätkä metsän pedot lisääntyisi sinun vahingoksesi; vähitellen minä karkoitan heidät sinun tieltäsi, kunnes olet tullut kyllin lukuisaksi ottamaan haltuusi maan.
Ja minä asetan sinun rajasi Kaislamerestä filistealaisten mereen ja erämaasta Eufrat-virtaan asti; sillä minä annan maan asukkaat teidän valtaanne, ja sinä karkoitat heidät tieltäsi. Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa.
Älkööt he jääkö asumaan sinun maahasi, etteivät saattaisi sinua tekemään syntiä minua vastaan; sillä jos sinä palvelet heidän jumaliansa, on se sinulle paulaksi."

Mitäs sanot, jospa Israelin Jumalan armo kansaansa kohtaan on suurempi kuin sinun vihasi ja tuomiosi!?

Sananlasku on: katso, kuin mies eroittaa vaimonsa tyköänsä, ja se menee pois
hänen tyköänsä, ja ottaa toisen miehen, ottaako hän hänen jälleen? eikö maa niin
peräti saastutettaisi? Mutta sinä olet huorin tehnyt monen ystäväs kanssa; mutta
tule kuitenkin jälleen minun tyköni, sanoo Herra.

Vastaukset

Minä pyhitän suuren nimeni!

#2763 Re: Re: Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

2012-05-09 23:37:28

#2762: Jumalan Armo on suurempi kuin sinun lakisi! - Re: Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

Niinhän se on, ettei Jumala toimi Israelin suhteen Israelin itsensä takia, vaan oman Itsensä ja Nimensä tähden!

Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni, jonka Israelin heimo saastutti pakanakansain seassa, minne tulivatkin.
Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin.
Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä.
Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.
Minä vapahdan teidät kaikista saastaisuuksistanne. Ja minä kutsun esiin viljan ja teen sen runsaaksi enkä anna teille nälänhätää.
Minä teen runsaaksi puitten hedelmän ja pellon sadon, niin ettette enää joudu kärsimään kansojen seassa herjausta nälän takia.
Niin te muistatte huonon vaelluksenne ja tekonne, jotka eivät olleet hyvät, ja teitä kyllästyttää oma itsenne rikostenne ja kauhistustenne tähden.
En minä teidän tähtenne sitä tee, sanoo Herra, Herra: se olkoon teille tiettävä. Hävetkää ja tuntekaa häpeätä vaelluksenne tähden, te Israelin heimo.

Edellä oleva on osoitus aivan pohjattomasta ARMOSTA JA RAKKAUDESTA, joilla Israelin Jumala kansaansa arvottaa!

Täydellinen Jumalan teko alusta loppuun!

Vieras

#2764 Re: Re: Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

2012-05-09 23:55:56

#2762: Jumalan Armo on suurempi kuin sinun lakisi! - Re: Re: Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa!

Kyllä. Jumalan armo on suurempi kuin Jumalan laki.

Mutta vain, jos ihminen tunnustaa syntinsä ja pyytää Jumalaltaan armoa.

Jumalan on osoittanut armoaan ja laupeuttaan Israelille jo tuhansia vuosia, on kutsunut parannukseen, on kutsunut uudistukseen, on kutsunut tottelemaan ja palaamaan Liittoon, jonka on tehnyt Jumalan kanssa.

Kansa on kuunnellut vain hetkittäin. Jumalan on ollut pakko rankaista esikoispoikaansa.

Kansa joutui Egyptissä orjuuteen. Ja palasi liittoon. Mutta kun kansa taas kapinoi, Jumala eväsi siltä pääsyn Luvattuun Maahan, kunnes kapinoiva ja epäuskoinen sukupolvi kuoli erämaassa, ja uusi sukupolvi palasi liittoon.

Maassa ollessaan kansa  aina unohti Jumalansa, ja niin Jumalan täytyi rankaista sitä, ja lähettää viholliskansat uudestaan ja uudestaan Israelin kimppuun. Kun kansa nöyrtyi, ja kääntyi Jumalan puoleen, Jumala vei viholliset sitä kurittamasta.

Lopulta Jumalan oli rankaistava kansaa niin kovin, että hän vei sen pakkosiirtolaisuuten Babyloniaan, ja vain osa kansaa palasi takaisin. SEn jälkeen kansa teki taas parannusta ja teki uskollisuudenvalat ja palasi Jumalansa luo. Joksikin aikaa.

Jumala lähetti vihollisia ja miehittäjiä, nälänhätiä, tauteja ja lopulta Jumala ajoi Israelin 1900 vuoden diasporaan.

Jumala on ollut äärettömän armollinen ja uskollinen Israelille.

Mutta Hän on myös vanhurskas ja pyhä Jumala, eikä Hän voi sallia syntiä, uskottomuutta ja kapinaa Liitossaan. Hän antaa kyllä anteeksi, JOS ihminen tekee parannuksen ja pyytää anteeksi.

Mutta se EI poista synnin tai kapinan seurausta.

Vertaa  Daavid. Daavid teki huorin Batseban kanssa ja vielä murhautti Batseban puolison kätkeäkseen syntinsä. Daavid sai kyllä anteeksi, kun TUNNUSTI SYNTINSÄ JA PYYSI ANTEEKSI.

Mutta synnin rangaistusta ja seurausta  Daavid ei välttänyt. Hän ei voinut herättää kuolleista murhauttamaansa miestä. Daavidin synnin seurauksena siinnyt lapsi kuoli. Eikä miekkä väistynyt Daavidin suvusta, ja toinen otti hänen vaimonsa.

Se oli Jumalan määräämä rangaistus. Eikä Jumala peruuttanut sitä.

Jumalan ja Israelin liitossa on Jumalan määräämät säännöt ja Jumalan määräämät rangaistukset. Hän myös päättää niiden toimeenpanosta. Se juutalainen, joka tunnustaa syntinsä liittosuhteessaan Jumalaan,  ja pyytää anteeksi Jeesuksen veressä ja nimessä , saa anteeksi, koska Jumala on niin luvannut.

Hän saa iankaikkisen armon. Mutta synnin seuraukset ja rangaistus on silti kärsittävä. (jollei Jumala aivan erityisesti tee ihmettä, ja korjaa "rikkimennyttä")

Armo pätee vain Jeesuksen uhrityön ja sovitusveren perusteella. Vain sillä perusteella armoa voi pyytää ja saada.

VAIN Jeesuksen sovituskuoleman ja uhriveren perusteella lunastettu ARMO on suurempi kuin LAKI.  Mikään muu ei voita lakia.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…